Intalnire on line

​Ce relatie mai are Romania cu Rusia? Se gandesc autoritatile romane la un alt compromis privind aderarea la Schengen? Ministrul de externe Cristian Diaconescu a discutat online cu cititorii

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Duminică, 12 februarie 2012, 21:42 Actualitate | Esenţial


Cristian Diaconescu
Foto: HotNews.ro
Seful diplomatiei romane, Cristian Diaconescu, a prezentat saptamana trecuta Parlamentului prioritatile mandatului sau. Din discursul sau a lipsit relatia cu Rusia. Ce are ministrul de spus pe aceasta tema, cand se prolifeaza o schimbare la Kremlin?

Autoritatile romane incep sa vorbeasca despre posibilitatea unui nou compromis referitor la aderarea la Schengen. In ce ar consta el?

Presedintele Obama este aproape de sfarsitul mandatului, dar Traian Basescu l-a intalnit o singura data, intr-o vizita tinuta secret pana in ultimul moment. Va exista o vizita oficiala in SUA a presedintelui pana la alegerile americane?

Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Toma Marin

    Domnule Ministru,

    Ati fost principalul om politic roman care a negociat, in anii 1999 - 2003 problema Tezaurului. Ati reusit sa convingeti partea rusa sa accepte constituirea unei Comisii mixte, care sa discute problema Tezaurului. Totusi acesta Comisie nu s-a intrunit decat de 4 ori, ultima ora in aprilie 2006. In luna mai 2009 ati fost acuzat de MAE Rusia ca ”denaturati” faptele, legate de intentia dvs de a relua lucrarile bilaterale in aceasta Comisie. Intrebari:

    1) Mai aveti vreo speranta in problema reluarii lucrarilor Comisiei, din moment ce partea rusa a renuntat definitiv la a mai continua aceste discutii ?

    2) MAE Rusia, prin acelasi comunicat din 28 mai 2009, a spus textual ca ”scopul acestei Comisii nu este nicidecum restituirea Tezaurului”. In acest caz de ce oare MAE Romania insista pe aceasta cale, a reluarii activitatii Comisiei, din moment ce partea rusa nu va restitui niciodata Tezaurul ca urmare a vreunei decizii finale a acestei Comisii ?

    • Cristian Diaconescu

      Comisia mixta romano-rusa a fost constituita odata cu semnarea tratatului politic de baza. Acest document fiind ratificat de Parlamentul Romaniei, cat si de Duma de Stat impreuna cu Tratatul.

      In cuprinsul acestui acord cu valoare juridica egal cu Tratatul, ambele parti - pentru prima data din 1917- accepta existenta tezaurului si transmiterea acestuia cu titlu de depozit temporar. deci, din pct de vedere politico-juridic, am avut prima confirmare oficiala a existentei tezaurului.

      Foarte mult depinde de interesul si determinarea partii romane, insemnand atat institutii de stat, cat si societatea academica, in a incuraja partea rusa sa participe la reuniunile acestei comisii. Sigur ca procesul de identificare este anevoios, iar din punctul de vedere al MAE, reluarea cat mia curand a lucrarilor comisiei reprezinta nu numai un deziderat, ci si o tema in dialogul bilateral.

  • Întrebarea nr. 2 Badulescu Adrian

    1) Cum explicati indiferenta autoritatilor romanesti la descoperirea exceptionala a doctorului in economie Radu Golban, privind creanta Romaniei fata de Germania, de peste 18 miliarde Euro ?

    2) MAE Romania a semnat vreun acord cu Germania pe marginea acestei datorii ? Cand ? In ce an ? Prin ce act juridic a fost aprobat in Parlament ? Si cand a fost ratificat acest acord de Presedintele Romaniei ?

    • Cristian Diaconescu

      Aceasta problema a fost tratata cu seriozitate. MAE a intrebat atat Banca Nationala, cat si Min. Finantelor in legatura cu existenta acestei creante, daca ea este certa, lichida si exigibila, iar raspunsul a fost negativ. A existat si o dezbatere parlamentara incipienta pe aceata tema. Deocamdata insa, nu exista date certe in ceea ce priveste o astfel de datorie si eventualul sau regim juridic. In absenta acestor elemente, MAE nu poate initia demersuri corespunzatoare.
      MAE roman nu a semnat un acord cu Germania pe marginea acestei datorii si, implicit, nu s-a pus problema unei aprobari sau ratificari in Parlament.

  • Întrebarea nr. 3 Lucian*

    Care sunt principalele obstacole pe care le vedeti pentru imbunatatirea relatiilor cu Rusia? Relatiile nostre cu Rusia sunt pur si simplu "ciudate"!

    Pana in prezent, autoritatile roman nu au facut mare lucru, de fapt cam nimic din ce conteaza, pentru sprijinirea minoritatii romane de din afara granitelor (Serbia, Bulgaria, Ucraina, Ungaria). De curand presedintele Basescu a anuntat ca se va renunta la aceasta politica desi nu s-a vazut nimic in directia ajutorarii minoritatii romane din Valea Timocului (Serbia).
    In calitatea dumneavoastra de ministru de externe, ce anume intentionati sa faceti in aceasta directie?

    O parte din statele foste comuniste, au obtinut din partea SUA diferite ajutoare militare directe sau pentru dezvoltare militara. In cazul Romaniei, intr-un mod oarecum ciudat, s-a impus renuntarea la creantele Irakului catre Romania, s-a cerut chiar ajutorarea armatei Afganistanului pe gratis.
    In ce masura intentionati o apropiere de SUA si obtinerea unor fonduri sau tehnica la niste preturi avantajoase pentrru Romania? Afacerea cu avioanele F16 second hand iese din discutie deoarece nu ne avantajeaza cu nimic in momentul de fata.

    • Cristian Diaconescu

      In relatia cu Federatia Rusa vad o serie de oportunitati care trebuie sa fie maximizate in perioada urmatoare. Din aceasta perspectiva, putem spune ca relatiile economice la nivelul zonei private se desfasoara corespunzator, existand insa un deficit in balanta comerciala externa de peste 1 miliard de euro, datorita importului de materii prime.
      De asemenea schimburile la nivel cultural se desfasoara de o maniera pozitiva. Ceea ce trebuie sa incurajam in plan bilateral este aprofundarea dialogului pe teme de stabilitate si securitate regionala, in care ambele tari sunt interesate. Totodata, in ceea ce priveste organizatiile internationale si pozitionarea noastra, atat Romania, cat si Federatia Rusa, pot identifica argumente de cooperare care sa dea substanta dialogului.
      Cred ca problemele trecutului trebuie sa fie lasate istoricilor, criza economica, riwscurile simetrice si asimetrice la adresa securitatii fiind teme suficiente pentru construirea unei agende de dezbatere romano-ruse cat se poate de adecvata.

    • Cristian Diaconescu

      Nu as impartasi scepticismul dvs in ceea ce priveste modul in care autoritatile romane sprijina minoritatile romane din afara granitelor. Poate rapiditatea luarii unor decizii sa nu corespunda exact asteptarilor, dar trebuie avut in vedere faptul ca ne confruntam cu atitudini, perceptii si comportamente uneori ineptiale, cu origini atat in trecut, cat si in ceea ce priveste diferentele culturale de intelegere a rolului minoritatilor, toate acestea determinand dificultati in luarea unor decizii din partea vecinilor nostri. sa ne amintim cu buna credinta parcursul nostru, al romanilor, in a intelege valorile si standardele presupuse de protectia identitatii etnice, culturale, religioase sau lingvistice a minoritatilor. O ultima informatie, in urma cu o saptamana, impreuna cu autoritatile din Serbia s-a decis, dupa ani de dialog, deschiderea unui consulat in Valea Timocului.

    • Cristian Diaconescu

      In primul rand, trebuie spus ca Romania asigura, prin capacitatile sale militare, garantiile de securitate necesare - ca de altfel si de participare activa - in teatrele de operatiuni din strainatate. Cooperarea cu SUA este ireprosabila, inclusiv din pct de vedere al imbunatatirii unor componente de tehnica militara, in acest moment nevoiele de aparare nationala, cat si de interoperabilitate fiind asigurate.
      In ceea ce priveste achizitionarea unor avioane de lupta, in conditii de criza economica, dar si pentru pastrarea capacitatilor defensive ale Romaniei, vor fi luate acele decizii orientate spre cooperarea cu alte state partenere din Alianta Nord-Atlantica, in asa fel incat ambele deziderate sa fie indeplinite.

  • Întrebarea nr. 4 maria

    buna ziua d-le ministru,

    prin aderarea la spatiul Schengen, ce mi se schimba ca cetatean roman, in bine sau mai putin bine

    atata se vorbeste de spatiul Schengen incat am pierdut pe drum , de ce ?

    multumesc de intelegere,
    maria

    • Cristian Diaconescu

      In primul rand, este un gest de normalitate. Atat timp cat Romania s-a angajat in indeplinriea tuturor criteriilor pentru aderarea la spatiul Schengen, iar acest proces s-a incheiat fiind omologat de comisiile tehnice de evaluare europene.
      In al doilea rand, este un plus de demonitate pentur cetateanul roman in raporturile sale de egalitate ca si cetatean european.
      Iar in al treilea rand, ne aflam in relatii de parteneriat aprofundat cu toate statele europene, ceea ce presupune o egalitate de tratament fata de ceea ce ne-am asumat si am realizat.

  • Întrebarea nr. 5 Octavian

    Buna ziua domnule ministru,

    Ma bucur sa vad ca ati revenit in post. Exista un proiect al Ministerului de Externe privind votul prin corespondenta al romanilor din strainatate, proiect care a fost insa 'ingropat' de domnul Baconschi din cauza opozitiei UDMR-ului, care se teme nu de 'fraude', ci de diminuarea propriului procent electoral daca prezenta la urne este prea mare. Acest sistem de vot este insa vital pentru romanii din strainatate care nu vor avea sectie de votare in orasul in care locuiesc: noi, studentii de la Oxford, va trebui sa mergem pana la Londra, sa cheltuim 20£ si sa pierdem 5 ore pe drum, ceea ce nu toti ne permitem. In schimb, la alegerile din Franta din acest an, fiind si cetatean francez, voi putea vota de acasa, electronic. Dumneavoastra veti sustine introducerea votului prin corespondenta sau electronic pentru cetatenii romani din strainatate ?

    • Cristian Diaconescu

      Da, exista un proiect care a trecut in prima lectura prin Guvern, iar fata de obiectiunile ridicate plec de la doua chestiujni de principiu: institutiile statului roman trebuie nu numai sa respecte, dar si sa faciliteze dreptul cosntitutional al oricarui roman, oriunde s-ar afla acesta, pentru a exprima optiunea politica. in al doilea rand, acest proces trebuie sa se desfasoare transparent, iar corectitudinea sa sa poata fi verificata. Analizam cu atentie toate prevederile acestei legi si sper ca in cel mai scurt timp, vom avea varianta corespunzatoare pentru a fi aprobata de parlament. As fi foarte bucuros daca toate partidele politice care au avut rezerve, dar impartasesc necesitatea de a formula un text legal adecvat asteprarilor romanilor de pretutindeni sa coopereze la acest proces.

  • Întrebarea nr. 6 Emanuel

    Stimate domnule Diaconescu,

    Cand credeti ca va adera Romania la Spatiul Schengen? Mai este valabila varianta aderarii in etape la Schengen? Va multumesc anticipat.

    • Cristian Diaconescu

      Privind momentul aderarii, consider ca deja aceasta deicizie trebuia luata, sigur evaluam si optiunea aderarii in doua etape, dar mai ales dorim sa stim daca partea olandeza si-a contura un punct de vedere clar si coerent in acest sens. Aspectele de asociere politica interna la guvernare in Olanda privesc aceasta tara. Romania si bulgaria au dreptul la un raspuns clar si asumat.

  • Întrebarea nr. 7 catalin_mattei

    1.Chiar daca a ni se spune in mod direct partenerii straini cunosc faptul ca vorbesc cu un Guvern a carui "viata" este de maxim 9 luni. Credeti ca aceasta situatie ii va face pe acesti parteneri sa nu se grabeasca cu luarea unor decizii ce ar putea apoi fi infirmate de viitorul guvern ( se prefigureaza un guvern USL)?
    2. Politicile de introducere pe "usa laterala" a cetatenilor moldoveni carora li se acorda cu usurinta cetatenia romana credeti ca este un motiv de iritare? ( ma gandesc mai ales la acele guverne a caror sprijin este acordat de partide de dreapta cu puternice caractere anti-imigratie)

    • Cristian Diaconescu

      Ca in orice democratie guvernul isi va exercita pe deplin mandatul din prima pana in ultima zi. Datorita situatiei complicate economice, guvernul are obligatia sa indeplineasca toate angajamentele asumate in programul de guvernare, asigurandu-si un sprijin politic corespunzator.

      Cetatenii Republicii Moldova, care au fost privati ei sau antecesorii lor de cetatenia romana, datorita unor decizii samavolnice, beneficiaza din partea Romaniei de o procedura simplificata, care respeecta insa standardele europene, fiind inteleasa atat in Romania, ca de altfel si in Franta, Spania sau Italia, ca o reparatie morala necesara.

  • Întrebarea nr. 8 MihaiR

    Buna ziua D-le Ministru,
    1. Considerati ca exista sanse reale pentru "incalzirea" relatiilor bilaterale cu Rusia post-electorala precum si cu S.U.A. post-electorale in conditia in care tara noastra nu va trebuie sa-si "flexibilizeze" coloana vertebrala ?
    2. Care sunt metodele pe care le preconizati pentru imbunatatirea/reabilitarea imaginii Romaniei in Europa in contextul in care nu putini dintre concetatenii nostri ne-au adus un renume de loc de invidiat ?
    Va multumesc,
    Mihai R.

    • Cristian Diaconescu

      Cu toata prietenia, fiti un pic mai mandri. Prin demersuri succesive si inteligente de-a lungul anilor, am reusit sa avem relatii de parteneriat strategic cu SUA si cat se poate de pragmatice cu Federatia Rusa, nefiind nevoie nici de o incalzire sau de flexibilizarea coloanei vertebrale. Iar in legatrura cu imaginea Romaniei in Europa, as vrea sa va spun ca acest deziderat devine tot mai mult un efort comun al fiecaruia dintre noi, ca si al institutiilor statului si, din acest pct de vedere, trebuie sa fim mult mai solidari, dar si mult mai realisti.

  • Întrebarea nr. 9 Mistretzu

    Buna ziua D-le Ministru,
    In conditiile socio-economice prezente, ale EU, credeti ca va mai fi loc de noi aderari ale tarilor vecine acesteia, respectiv a Republicii Moldova? Daca da, in ce perioada de timp?

    • Cristian Diaconescu

      In mod categoric procesul este ingreunat, dar mai ales in ceea ce priveste R. Moldova interesul Romaniei este sa investeasca toate eforturile pentru a apropia R. Moldova de UE pe un parcurs predictibil, care sa fie si un element de motivatie proeuropeana pentru societatea din aceasta tara.

  • Întrebarea nr. 10 Marius

    Buna ziua domnule ministru
    Ne puteti detalia demersurile efectuate in relatia cu Olanda in ceea ce priveste aderarea la spatiul Schengen. Concret, care au fost pasii efectuati pana in prezent, daca exista un raspuns sau macar o intentie din partea Guvernului olandez de discutare a elementelor care sa conduca la o solutie. Daca nu, cum aveti de gand sa abordati problema in continuare, pana la viitorul Consiliu.

    • Cristian Diaconescu

      Am initiat demersuri pentru o vizita oficiala impreuna cu ministrul Predoiu la Haga, in perioada imediat urmatoare si va pot raspunde la aceasta intrebare dupa ce se va realiza acesta vizita.

  • Întrebarea nr. 11 Ion Roata

    Stimate domnule ministru,

    Cred ca, in afara probleme tezaurului, pentru normalizarea relatiilor noastre cu rusii este absolut necesar ca partea romana sa includa intr-un eventual viitor Tratat cu Federatia Rusa doua aspecte care constituie nodul gordian al acestor relatii:
    1) Partea rusa sa recunoasca faptul ca "poporul" moldovenesc nu exista si ca aceasta a fost o inventie a diplomatiei ruse/sovietice;
    2) Partea rusa sa recunoasca faptul ca "limba" moldoveneasca nu exista fiind, de asemenea, o inventie a diplomatiei ruse/sovietice.

    Motivele pentru care rusii au inventat "poporul" moldovenesc si "limba" moldoveneasca le stim prea bine...

    Intrebare: dumneavoastra personal/diplomatia romaneasca veti/va avea in vedere abordarea celor doua aspecte mentionate mai sus in momentul in care se va pune problema reinnoirii Tratatului dintre Romania si Federatia Rusa?

    Va multumesc pentru raspuns si va urez mult succes in activitatea dumneavoastra in fruntea Ministerului Afacerilor Externe.

    • Cristian Diaconescu

      Dupa cum cunoasteti, Romania a recunoscut suveranitatea, integritatea teritoriala si independenta R. Moldova. deci este o chestiune de principiu faptul ca Romania nu poate promova in relatiile cu state terte aspecte ce tin de dreptul suveran al R. Moldova de a-si defini elementele de identificare nationala. Pe de alta parte, avem propria istorie si propriile criterii pe care le vom apara si fata de care nu exista posibiltiatea unor interpretari indiferent de unde vin acestea.

  • Întrebarea nr. 12 Prostu

    Buna ziua D-le Ministru !

    Sincere felicitari pentru revenirea in fruntea diplomatiei romanesti !
    Doua intrebari.
    Avand in vedere situatia Romaniei in decembrie 1989 - un stat fara datorii externe si cu numerose creante de incasat ( in special din stateler africane , dar nu numai ) :
    1.care a fost cuantumul total al creantelor externe in decembrie 1989 ?
    2.ce a intreprins/intreprinde Ministerul Afacerilor Externe al Romaniei pentru recuperarea acestor creante ?

    Va multumesc !

    • Cristian Diaconescu

      Datele privind creantele externe se afla la MIn Finantelor. Am infiintat un grup de lucru in cadrul MAE care va face o evaluare a parcursului procesului de recuperare a acestor datorii, urmand ca de o maniera integrata, sa faca si demersuri pentru identificarea si eventual recuperarea unora dintre ele. In opinia mea procesul s-a desfasurat destul de incontrolabil, ceea ce a dat nastere fie la interpretari, fie chiar la prejudicii aduse interesului national.

  • Întrebarea nr. 13 Diana Maria Preda

    Domnule Cristian Diaconescu, sunteti ministru in guvernul condus de Mihai Razvan Ungureanu. Cui ii este frica de MRU si de ce oare?
    Va multumesc!

    N.B. Am apreciat intotdeauna tinuta discursului si atitudinii domniei voastre in spatiul pulbic. Chiar si atunci cand erati in PSD!

    • Cristian Diaconescu

      Domnul Ungureanu are un urias avantaj: poate avea o pozitie egala fata de toate aprtidele din coalitie, desi si libertatea de a gestiona mult mai echilibrat raporturile care se stabilesc intr-un guvern. Avand in vedere determinarea pe care i-o cunosc, sunt convins ca va folosi aceasta calitate intr-un sens pozitiv pentru actiunea guvernamentala.





5224 vizualizari

  • Tezaurul Romaniei de la Moscova (Duminică, 12 februarie 2012, 22:11)

    Toma Marin [anonim]

    Domnule Ministru,

    Ati fost principalul om politic roman care a negociat, in anii 1999 - 2003 problema Tezaurului. Ati reusit sa convingeti partea rusa sa accepte constituirea unei Comisii mixte, care sa discute problema Tezaurului. Totusi acesta Comisie nu s-a intrunit decat de 4 ori, ultima ora in aprilie 2006. In luna mai 2009 ati fost acuzat de MAE Rusia ca ”denaturati” faptele, legate de intentia dvs de a relua lucrarile bilaterale in aceasta Comisie. Intrebari:

    1) Mai aveti vreo speranta in problema reluarii lucrarilor Comisiei, din moment ce partea rusa a renuntat definitiv la a mai continua aceste discutii ?

    2) MAE Rusia, prin acelasi comunicat din 28 mai 2009, a spus textual ca ”scopul acestei Comisii nu este nicidecum restituirea Tezaurului”. In acest caz de ce oare MAE Romania insista pe aceasta cale, a reluarii activitatii Comisiei, din moment ce partea rusa nu va restitui niciodata Tezaurul ca urmare a vreunei decizii finale a acestei Comisii ?
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:06)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Toma Marin

      Comisia mixta romano-rusa a fost constituita odata cu semnarea tratatului politic de baza. Acest document fiind ratificat de Parlamentul Romaniei, cat si de Duma de Stat impreuna cu Tratatul.

      In cuprinsul acestui acord cu valoare juridica egal cu Tratatul, ambele parti - pentru prima data din 1917- accepta existenta tezaurului si transmiterea acestuia cu titlu de depozit temporar. deci, din pct de vedere politico-juridic, am avut prima confirmare oficiala a existentei tezaurului.

      Foarte mult depinde de interesul si determinarea partii romane, insemnand atat institutii de stat, cat si societatea academica, in a incuraja partea rusa sa participe la reuniunile acestei comisii. Sigur ca procesul de identificare este anevoios, iar din punctul de vedere al MAE, reluarea cat mia curand a lucrarilor comisiei reprezinta nu numai un deziderat, ci si o tema in dialogul bilateral.
  • Datoria Germaniei, de peste 18 miliarde Euro (Duminică, 12 februarie 2012, 22:19)

    Badulescu Adrian [anonim]

    1) Cum explicati indiferenta autoritatilor romanesti la descoperirea exceptionala a doctorului in economie Radu Golban, privind creanta Romaniei fata de Germania, de peste 18 miliarde Euro ?

    2) MAE Romania a semnat vreun acord cu Germania pe marginea acestei datorii ? Cand ? In ce an ? Prin ce act juridic a fost aprobat in Parlament ? Si cand a fost ratificat acest acord de Presedintele Romaniei ?
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:09)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Badulescu Adrian

      Aceasta problema a fost tratata cu seriozitate. MAE a intrebat atat Banca Nationala, cat si Min. Finantelor in legatura cu existenta acestei creante, daca ea este certa, lichida si exigibila, iar raspunsul a fost negativ. A existat si o dezbatere parlamentara incipienta pe aceata tema. Deocamdata insa, nu exista date certe in ceea ce priveste o astfel de datorie si eventualul sau regim juridic. In absenta acestor elemente, MAE nu poate initia demersuri corespunzatoare.
      MAE roman nu a semnat un acord cu Germania pe marginea acestei datorii si, implicit, nu s-a pus problema unei aprobari sau ratificari in Parlament.
  • Rusia (Luni, 13 februarie 2012, 1:53)

    Lucian* [utilizator]

    Care sunt principalele obstacole pe care le vedeti pentru imbunatatirea relatiilor cu Rusia? Relatiile nostre cu Rusia sunt pur si simplu "ciudate"!

    Pana in prezent, autoritatile roman nu au facut mare lucru, de fapt cam nimic din ce conteaza, pentru sprijinirea minoritatii romane de din afara granitelor (Serbia, Bulgaria, Ucraina, Ungaria). De curand presedintele Basescu a anuntat ca se va renunta la aceasta politica desi nu s-a vazut nimic in directia ajutorarii minoritatii romane din Valea Timocului (Serbia).
    In calitatea dumneavoastra de ministru de externe, ce anume intentionati sa faceti in aceasta directie?

    O parte din statele foste comuniste, au obtinut din partea SUA diferite ajutoare militare directe sau pentru dezvoltare militara. In cazul Romaniei, intr-un mod oarecum ciudat, s-a impus renuntarea la creantele Irakului catre Romania, s-a cerut chiar ajutorarea armatei Afganistanului pe gratis.
    In ce masura intentionati o apropiere de SUA si obtinerea unor fonduri sau tehnica la niste preturi avantajoase pentrru Romania? Afacerea cu avioanele F16 second hand iese din discutie deoarece nu ne avantajeaza cu nimic in momentul de fata.
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:13)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lucian*

      In relatia cu Federatia Rusa vad o serie de oportunitati care trebuie sa fie maximizate in perioada urmatoare. Din aceasta perspectiva, putem spune ca relatiile economice la nivelul zonei private se desfasoara corespunzator, existand insa un deficit in balanta comerciala externa de peste 1 miliard de euro, datorita importului de materii prime.
      De asemenea schimburile la nivel cultural se desfasoara de o maniera pozitiva. Ceea ce trebuie sa incurajam in plan bilateral este aprofundarea dialogului pe teme de stabilitate si securitate regionala, in care ambele tari sunt interesate. Totodata, in ceea ce priveste organizatiile internationale si pozitionarea noastra, atat Romania, cat si Federatia Rusa, pot identifica argumente de cooperare care sa dea substanta dialogului.
      Cred ca problemele trecutului trebuie sa fie lasate istoricilor, criza economica, riwscurile simetrice si asimetrice la adresa securitatii fiind teme suficiente pentru construirea unei agende de dezbatere romano-ruse cat se poate de adecvata.
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:17)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lucian*

      Nu as impartasi scepticismul dvs in ceea ce priveste modul in care autoritatile romane sprijina minoritatile romane din afara granitelor. Poate rapiditatea luarii unor decizii sa nu corespunda exact asteptarilor, dar trebuie avut in vedere faptul ca ne confruntam cu atitudini, perceptii si comportamente uneori ineptiale, cu origini atat in trecut, cat si in ceea ce priveste diferentele culturale de intelegere a rolului minoritatilor, toate acestea determinand dificultati in luarea unor decizii din partea vecinilor nostri. sa ne amintim cu buna credinta parcursul nostru, al romanilor, in a intelege valorile si standardele presupuse de protectia identitatii etnice, culturale, religioase sau lingvistice a minoritatilor. O ultima informatie, in urma cu o saptamana, impreuna cu autoritatile din Serbia s-a decis, dupa ani de dialog, deschiderea unui consulat in Valea Timocului.
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:20)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lucian*

      In primul rand, trebuie spus ca Romania asigura, prin capacitatile sale militare, garantiile de securitate necesare - ca de altfel si de participare activa - in teatrele de operatiuni din strainatate. Cooperarea cu SUA este ireprosabila, inclusiv din pct de vedere al imbunatatirii unor componente de tehnica militara, in acest moment nevoiele de aparare nationala, cat si de interoperabilitate fiind asigurate.
      In ceea ce priveste achizitionarea unor avioane de lupta, in conditii de criza economica, dar si pentru pastrarea capacitatilor defensive ale Romaniei, vor fi luate acele decizii orientate spre cooperarea cu alte state partenere din Alianta Nord-Atlantica, in asa fel incat ambele deziderate sa fie indeplinite.
  • Schengen (Luni, 13 februarie 2012, 8:27)

    maria [anonim]

    buna ziua d-le ministru,

    prin aderarea la spatiul Schengen, ce mi se schimba ca cetatean roman, in bine sau mai putin bine

    atata se vorbeste de spatiul Schengen incat am pierdut pe drum , de ce ?

    multumesc de intelegere,
    maria
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:22)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      In primul rand, este un gest de normalitate. Atat timp cat Romania s-a angajat in indeplinriea tuturor criteriilor pentru aderarea la spatiul Schengen, iar acest proces s-a incheiat fiind omologat de comisiile tehnice de evaluare europene.
      In al doilea rand, este un plus de demonitate pentur cetateanul roman in raporturile sale de egalitate ca si cetatean european.
      Iar in al treilea rand, ne aflam in relatii de parteneriat aprofundat cu toate statele europene, ceea ce presupune o egalitate de tratament fata de ceea ce ne-am asumat si am realizat.
  • vot romanii din strainatate (Luni, 13 februarie 2012, 8:27)

    Octavian [anonim]

    Buna ziua domnule ministru,

    Ma bucur sa vad ca ati revenit in post. Exista un proiect al Ministerului de Externe privind votul prin corespondenta al romanilor din strainatate, proiect care a fost insa 'ingropat' de domnul Baconschi din cauza opozitiei UDMR-ului, care se teme nu de 'fraude', ci de diminuarea propriului procent electoral daca prezenta la urne este prea mare. Acest sistem de vot este insa vital pentru romanii din strainatate care nu vor avea sectie de votare in orasul in care locuiesc: noi, studentii de la Oxford, va trebui sa mergem pana la Londra, sa cheltuim 20£ si sa pierdem 5 ore pe drum, ceea ce nu toti ne permitem. In schimb, la alegerile din Franta din acest an, fiind si cetatean francez, voi putea vota de acasa, electronic. Dumneavoastra veti sustine introducerea votului prin corespondenta sau electronic pentru cetatenii romani din strainatate ?
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:25)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian

      Da, exista un proiect care a trecut in prima lectura prin Guvern, iar fata de obiectiunile ridicate plec de la doua chestiujni de principiu: institutiile statului roman trebuie nu numai sa respecte, dar si sa faciliteze dreptul cosntitutional al oricarui roman, oriunde s-ar afla acesta, pentru a exprima optiunea politica. in al doilea rand, acest proces trebuie sa se desfasoare transparent, iar corectitudinea sa sa poata fi verificata. Analizam cu atentie toate prevederile acestei legi si sper ca in cel mai scurt timp, vom avea varianta corespunzatoare pentru a fi aprobata de parlament. As fi foarte bucuros daca toate partidele politice care au avut rezerve, dar impartasesc necesitatea de a formula un text legal adecvat asteprarilor romanilor de pretutindeni sa coopereze la acest proces.
  • Aderarea la Spatiul Schengen (Luni, 13 februarie 2012, 8:36)

    Emanuel [anonim]

    Stimate domnule Diaconescu,

    Cand credeti ca va adera Romania la Spatiul Schengen? Mai este valabila varianta aderarii in etape la Schengen? Va multumesc anticipat.
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:27)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emanuel

      Privind momentul aderarii, consider ca deja aceasta deicizie trebuia luata, sigur evaluam si optiunea aderarii in doua etape, dar mai ales dorim sa stim daca partea olandeza si-a contura un punct de vedere clar si coerent in acest sens. Aspectele de asociere politica interna la guvernare in Olanda privesc aceasta tara. Romania si bulgaria au dreptul la un raspuns clar si asumat.
  • Intrebare! (Luni, 13 februarie 2012, 9:02)

    catalin_mattei [utilizator]

    1.Chiar daca a ni se spune in mod direct partenerii straini cunosc faptul ca vorbesc cu un Guvern a carui "viata" este de maxim 9 luni. Credeti ca aceasta situatie ii va face pe acesti parteneri sa nu se grabeasca cu luarea unor decizii ce ar putea apoi fi infirmate de viitorul guvern ( se prefigureaza un guvern USL)?
    2. Politicile de introducere pe "usa laterala" a cetatenilor moldoveni carora li se acorda cu usurinta cetatenia romana credeti ca este un motiv de iritare? ( ma gandesc mai ales la acele guverne a caror sprijin este acordat de partide de dreapta cu puternice caractere anti-imigratie)
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:29)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Ca in orice democratie guvernul isi va exercita pe deplin mandatul din prima pana in ultima zi. Datorita situatiei complicate economice, guvernul are obligatia sa indeplineasca toate angajamentele asumate in programul de guvernare, asigurandu-si un sprijin politic corespunzator.

      Cetatenii Republicii Moldova, care au fost privati ei sau antecesorii lor de cetatenia romana, datorita unor decizii samavolnice, beneficiaza din partea Romaniei de o procedura simplificata, care respeecta insa standardele europene, fiind inteleasa atat in Romania, ca de altfel si in Franta, Spania sau Italia, ca o reparatie morala necesara.
  • Relatia cu Rusia (Luni, 13 februarie 2012, 9:05)

    MihaiR [anonim]

    Buna ziua D-le Ministru,
    1. Considerati ca exista sanse reale pentru "incalzirea" relatiilor bilaterale cu Rusia post-electorala precum si cu S.U.A. post-electorale in conditia in care tara noastra nu va trebuie sa-si "flexibilizeze" coloana vertebrala ?
    2. Care sunt metodele pe care le preconizati pentru imbunatatirea/reabilitarea imaginii Romaniei in Europa in contextul in care nu putini dintre concetatenii nostri ne-au adus un renume de loc de invidiat ?
    Va multumesc,
    Mihai R.
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:32)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui MihaiR

      Cu toata prietenia, fiti un pic mai mandri. Prin demersuri succesive si inteligente de-a lungul anilor, am reusit sa avem relatii de parteneriat strategic cu SUA si cat se poate de pragmatice cu Federatia Rusa, nefiind nevoie nici de o incalzire sau de flexibilizarea coloanei vertebrale. Iar in legatrura cu imaginea Romaniei in Europa, as vrea sa va spun ca acest deziderat devine tot mai mult un efort comun al fiecaruia dintre noi, ca si al institutiilor statului si, din acest pct de vedere, trebuie sa fim mult mai solidari, dar si mult mai realisti.
  • Aderarea Moldovei la EU (Luni, 13 februarie 2012, 9:48)

    Mistretzu [anonim]

    Buna ziua D-le Ministru,
    In conditiile socio-economice prezente, ale EU, credeti ca va mai fi loc de noi aderari ale tarilor vecine acesteia, respectiv a Republicii Moldova? Daca da, in ce perioada de timp?
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:33)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mistretzu

      In mod categoric procesul este ingreunat, dar mai ales in ceea ce priveste R. Moldova interesul Romaniei este sa investeasca toate eforturile pentru a apropia R. Moldova de UE pe un parcurs predictibil, care sa fie si un element de motivatie proeuropeana pentru societatea din aceasta tara.
  • Schengen (Luni, 13 februarie 2012, 10:06)

    Marius [anonim]

    Buna ziua domnule ministru
    Ne puteti detalia demersurile efectuate in relatia cu Olanda in ceea ce priveste aderarea la spatiul Schengen. Concret, care au fost pasii efectuati pana in prezent, daca exista un raspuns sau macar o intentie din partea Guvernului olandez de discutare a elementelor care sa conduca la o solutie. Daca nu, cum aveti de gand sa abordati problema in continuare, pana la viitorul Consiliu.
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:34)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius

      Am initiat demersuri pentru o vizita oficiala impreuna cu ministrul Predoiu la Haga, in perioada imediat urmatoare si va pot raspunde la aceasta intrebare dupa ce se va realiza acesta vizita.
  • Normalizarea relatiilor romano-ruse (Luni, 13 februarie 2012, 10:27)

    Ion Roata [anonim]

    Stimate domnule ministru,

    Cred ca, in afara probleme tezaurului, pentru normalizarea relatiilor noastre cu rusii este absolut necesar ca partea romana sa includa intr-un eventual viitor Tratat cu Federatia Rusa doua aspecte care constituie nodul gordian al acestor relatii:
    1) Partea rusa sa recunoasca faptul ca "poporul" moldovenesc nu exista si ca aceasta a fost o inventie a diplomatiei ruse/sovietice;
    2) Partea rusa sa recunoasca faptul ca "limba" moldoveneasca nu exista fiind, de asemenea, o inventie a diplomatiei ruse/sovietice.

    Motivele pentru care rusii au inventat "poporul" moldovenesc si "limba" moldoveneasca le stim prea bine...

    Intrebare: dumneavoastra personal/diplomatia romaneasca veti/va avea in vedere abordarea celor doua aspecte mentionate mai sus in momentul in care se va pune problema reinnoirii Tratatului dintre Romania si Federatia Rusa?

    Va multumesc pentru raspuns si va urez mult succes in activitatea dumneavoastra in fruntea Ministerului Afacerilor Externe.
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:37)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion Roata

      Dupa cum cunoasteti, Romania a recunoscut suveranitatea, integritatea teritoriala si independenta R. Moldova. deci este o chestiune de principiu faptul ca Romania nu poate promova in relatiile cu state terte aspecte ce tin de dreptul suveran al R. Moldova de a-si defini elementele de identificare nationala. Pe de alta parte, avem propria istorie si propriile criterii pe care le vom apara si fata de care nu exista posibiltiatea unor interpretari indiferent de unde vin acestea.
  • Creante externe (Luni, 13 februarie 2012, 10:28)

    Prostu [anonim]

    Buna ziua D-le Ministru !

    Sincere felicitari pentru revenirea in fruntea diplomatiei romanesti !
    Doua intrebari.
    Avand in vedere situatia Romaniei in decembrie 1989 - un stat fara datorii externe si cu numerose creante de incasat ( in special din stateler africane , dar nu numai ) :
    1.care a fost cuantumul total al creantelor externe in decembrie 1989 ?
    2.ce a intreprins/intreprinde Ministerul Afacerilor Externe al Romaniei pentru recuperarea acestor creante ?

    Va multumesc !
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:39)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Prostu

      Datele privind creantele externe se afla la MIn Finantelor. Am infiintat un grup de lucru in cadrul MAE care va face o evaluare a parcursului procesului de recuperare a acestor datorii, urmand ca de o maniera integrata, sa faca si demersuri pentru identificarea si eventual recuperarea unora dintre ele. In opinia mea procesul s-a desfasurat destul de incontrolabil, ceea ce a dat nastere fie la interpretari, fie chiar la prejudicii aduse interesului national.
  • INTREBARE (Luni, 13 februarie 2012, 10:51)

    Diana Maria Preda [anonim]

    Domnule Cristian Diaconescu, sunteti ministru in guvernul condus de Mihai Razvan Ungureanu. Cui ii este frica de MRU si de ce oare?
    Va multumesc!

    N.B. Am apreciat intotdeauna tinuta discursului si atitudinii domniei voastre in spatiul pulbic. Chiar si atunci cand erati in PSD!
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:40)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Diana Maria Preda

      Domnul Ungureanu are un urias avantaj: poate avea o pozitie egala fata de toate aprtidele din coalitie, desi si libertatea de a gestiona mult mai echilibrat raporturile care se stabilesc intr-un guvern. Avand in vedere determinarea pe care i-o cunosc, sunt convins ca va folosi aceasta calitate intr-un sens pozitiv pentru actiunea guvernamentala.
  • O relatie buna cu Rusia este o necesitate (Luni, 13 februarie 2012, 11:00)

    Camionagiu [anonim]

    Pozitia Romaniei fata de Rusia vi se pare ca denota pragmatism, maturitate geo-politica sau servilism pro american, din pacate si inutil?

    Va rog sa ne spuneti cateva masuri pe care le aveti in vedere pentru imbunatatirea relatiei cu Rusia si iesirea din logica maniheista de dupa 1989 - Est Rau - Vest Bun - ca si pentru echilibrarea relatiei cu SUA, prin trecerea de la servilism la respect reciproc.
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:42)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Camionagiu

      Logica maniheista de dupa 1989 a disparut din relatiile internationale, dar sunt de acord cu dvs. ca multi, inclusiv din Romania, nu au aflat asta.
      In legatura cu pozitiile concrete, va rog sa-mi permiteti sa las faptele sa vorbeasca.
  • Republica Moldova (Luni, 13 februarie 2012, 12:19)

    Hadrian [anonim]

    Intr-un articol recent, analistul si universitarul Dan Dungaciu acuza clasa politica romaneasca de "lipsa de proiect" in privinta Republicii Moldova. Aceasta este o tema recurenta in articolele dlui Dungaciu si, prin urmare, as dori sa stiu cum comentati aceasta evaluare. Are tara noastra un proiect in/cu Republica Moldova?
  • Moldova (Luni, 13 februarie 2012, 12:20)

    Mihaela [anonim]

    Am fost intr-o vizita in R. Moldova si va sugerez o idee. Acolo exista un spatiu de confluenta dintre Rusia si Europa prin cultura si limbile vorbite. Intrebari:
    1. Credeti ca Romania ar putea sustine la nivel UE ca R. Moldova sa devina o a doua Elvetie pentru capital si transferul tehnologic si schimbul de business in cele doua directii?
    2. Cum vedeti ca jurist contracararea "grevei" USL in conditiile in care tara trebuie gestionata? Daca ati sesiza CC (care are o putere suprema) nu ar trebui sa primiti o solutie?
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:44)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela

      Rep. Moldova si-a asumat un statut de neutralitate si cred ca ideea dvs. privind invatarea atributelor unei astfel de calitati nu ar fi deloc lipsita de sens. Dar cred ca spatiul geopolitic in care se afla ar ptuea incuraja autoritatile de la Chisinau pentru o neutralitate ceva mai activa de implicare si de corelare cu partenerii sai europeni si euro-atlantici.
  • Olanda (Luni, 13 februarie 2012, 12:42)

    varicel alerlamano [anonim]

    1) Incalca Olanda tratatul european prin opozitia s-a privitoare la adrerarea Romaniei la Schengen si ce demersuri legale s-au intreprins in cazul in care opinia dv este DA?
    2) A contestat oficial Romania restrictiile pe piata muncii impuse romanilor in statele Europene care nu au nici probleme majore (si in unele nici macar minore) cu somajul?
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:47)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui varicel alerlamano

      Nu e momentul sa ma pronunt in legatura cu aceasta intrebare, dar va pot raspunde ca Romania a indeplinit atat prevederile Tratatului constitutiv, cat si ale Acordului Schengen si in acest moment va trebui sa aflam daca partea olandeza este pregatita sa-si indeplineasca obligatiile corelative.

      Suntem in etapa dialogului in ceea ce priveste liberalizarea pietei muncii si speram ca pana la data limita, anul 2013, aceasta problema se va rezolva.
  • comportament USL/UE (Luni, 13 februarie 2012, 13:26)

    narhitar [anonim]

    buna ziua d-le ministru,

    demersul in forta al celor trei lideri ai opozitiei, in parlamentul UE, de a "atrage atentia " asupra regimului actual din Romania, ar putea afecta aderarea tari noastre la spatiul Schengen?
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:48)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui narhitar

      Nu, nu va afecta aderaea tarii noastre la Schengen, dar nici nu va aduce beneficii initiatorilor acestui demers. Cu bune si rele, in exterior o tara se reprezinta cu totul altfel. Democratiile consolidate isi rezolva problemele la ele acasa.
  • Ucraina Krivoi Rog (Luni, 13 februarie 2012, 13:32)

    scridon radu-lucian [anonim]

    Buna ziua D-le Ministru,
    Am fost proiectantul actionarilor electrice de la Combinatul Krivoi Rog.Cum putem recupera de la Ucraina datoria de 1miliard USD la nivelul anilor 1990?
    Cu stima!
    Ing.Scridon Radu-Lucian
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:49)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      Face parte din dialogul bilateral romano-ucrainean la orice intalnire de nivel. va reprezenta una dintre temele pe care grupul de lucru mentionat anterior le va evalua rapid in cadrtul MAE. cu ajutorul Min Economiei insa vom putea identifica solutiile practice.
  • work permit (Luni, 13 februarie 2012, 14:32)

    easy [utilizator]

    buna ziua d-le ministru.

    daca se poate va rog sa ne spuneti daca aveti in obiectiv obtinerea si recunoasterea cetatenilor romani ca membri cu drepturi depline in UE si aici ma refer la dreptul de munca in numeroase tari occidentale. mi se pare absolut disciminatoriu modul in care romanii sunt considerati si tratati afara, daca aveti o strategie si eventual termene de rezolvare pe aceasta tema cred ca ar aduce claritate pentru mai multi cetateni interesati de acest subiect.

    va multumesc si va urez mult succes in continuare
    • r (Luni, 13 februarie 2012, 15:50)

      Cristian Diaconescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui easy

      Da, este adevarat, tratamentul in unele state privindu-i pe romani poate fi considerat discriminatoriu. sigur exista circumstante obiective si subiective, pe care le privim cu disponibilitate cata vreme exista dialog pentru rezolvarea acestora.
  • atitudinea olandeza (Luni, 13 februarie 2012, 15:07)

    EurActiv.ro [anonim]

    1. Cum veti schimba atitudinea politica olandeza, in prezent, nefavorabila aderarii la Schengen a Romaniei?

    2. Partidul anti-imigratie PVV al lui Geert Wilders a lansat un site anti-imigranti. Pozitia radicala a site-ului: "est-europenii sunt infractori", "ti-ai pierdut jobul in fata unui roman/polonez?" etc Ce ati transmite, ca ministru, opiniei publice cu privire la solutiile de schimbare a acestor atitudini radicale, existente in asa-numitul 'nucleu vechi' al UE?

    Multumim, echipa EurActiv.ro
  • Taxe consulare (Luni, 13 februarie 2012, 15:08)

    valabill [utilizator]

    Buna ziua d-le ministru!
    1.As vrea sa va intreb ce puteti face pentru a reduce taxele consulare care sunt foarte costisitoare. De exemplu o foaie de repatriere costa 65 de Euro. Avand in vedere ca de multe ori cei care solicita aceste documente sunt in situatii limita de ce statul roman practica asemenea tarife? E inadmisibil sa muncesti doua-trei zile pentru o adeverinta. O carte de identitate costa 2 euro in tara si 105 euro la ambasada? Costurile tehnice sunt atat de mari sau statul ne jefuieste?
    2.Pentru noi cei de afara nu este relevant ce faceti pentru aderarea la Schengen ci pentru drepturile de munca si de sedere precum si taxele consulare. Mai ales taxele consulare care tin numai de Ministerul de externe ar trebui sa fie mai ieftine.Va scriu din Grecia si va intreb daca credeti ca o ducem atat de bine incat sa platim sute de euro pentru cateva banale adeverinte.Parerea mea este ca statul roman ne discrimineaza!
  • TransNistria incotro? (Luni, 13 februarie 2012, 15:47)

    George [anonim]

    Buna ziua dle. Ministru,

    Care mai este abordarea RO fata de chestiunea transnistreana? Pur si simplu nu ar putea fi inghitita de Ucraina si sa se stabileasca finalmente granita cu Moldova pe Nistru ... desigur, cu abandonarea acelei mici fisii controlate de "Transnistreni" de pe partea moldoveneasca a fluviului?

    Va multumesc si va dorim succes in ceea ce faceti pt. Romania
  • Rrom, roman (Luni, 13 februarie 2012, 16:02)

    Dan Grigorescu [anonim]

    Domnule ministru,

    Este evident prejudiciul de imagine pe care cetatenii de etnie rroma il aduc asupra Romaniei. In multe reportaje si stiri din tarile europene, nu se face o diferentiere intre romani si rromi.
    Grecia nu recunoaste numele de Macedonia, iar noi, cu buna stiinta ne lasam numele asociat cu o populatie privita de cele mai multe ori negativ in Europa, desi ei sunt raspanditi si in alte tari.
    Exista vreo metoda de delimitare a celor doua termene?
    De ce italienii le zic "zingari", germanii le zic "zigoiner", iar noi le zicem rromi?

    Stiu ca existau planuri pentru un statut al rromilor in Europa. Nu am putea ca prin acest statut sa ne delimitam in sfarsit de aceasta populatie ? Ce se intampla cu acest statut? S-a adoptat ceva la nivel european?
  • intrebari... (Luni, 13 februarie 2012, 22:10)

    Dan O. [anonim]

    Buna ziua domnule Ministru,
    Prima mea intrebare ar fi cum vedeti dumneavostra problema autonomiei tinutului secuiesc si perspectivele relatiilor cu Ungaria.
    A doua intrebare ar fi in ce masura va ganditi la un sprijin al Frantei si Germaniei pentru aderarea le Schengen. Poate exista asa ceva?
    O ultima intrebare / cum anume va ganditi sa sprijiniti diapora romaneasca?
    multumesc
  • Mostenirea fundatiei gojdu (Marţi, 14 februarie 2012, 0:09)

    Mihai georgescu [anonim]

    Buna seara! Dom ul Ungureanu a interzis dom ului Prunariu sa vorbeasca despre tezaur, la Moscova. Domnnul Ungureanu a cedat sau a vrut sa cedeze mostenirea Fundatiei Gojdu , Ungariei! Ce faceti pentru restituirea bunurilor Fundatiei gojdu, mostenitorilor de drept???


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by