Corespondenta din Olanda

22.000 de reclamatii in 48 de ore pe site-ul xenofob la adresa muncitorilor est-europeni. Angajatorii din Olanda condamna initiativa

de Robert Heukels     HotNews.ro
Vineri, 10 februarie 2012, 15:38 Actualitate | Esenţial


Bernard Wientjes
Foto: www.vno-ncw.nl
V-ati pierdut locul de munca in favoarea unui polonez, bulgar, roman sau alt est-european? Vrem sa stim. Asteptam povestea dumneavoastra”. Acesta este indemnul unui website special lansat de Partidul pentru Libertate (PVV) condus de Geert Wilders. In 48 de ore de la lansarea lui, au fost postate 22.000 de reclamatii. Totusi, clasa politica olandeza si reprezentantii angajatorilor condamna aceasta initiativa.​

Conform declaratiilor reprezentantilor partidului, site-ul se vrea un instrument pentru lupta impotriva muncii la negru, insa pare sa discrimenze puternic cetatenii care vin din noile state membre ale uniunii europene.


PVV, care se opune in general deschiderii pietei muncii pentru est-europeni intentioneaza sa trimita reclamatiile la Ministerul afacerilor sociale. Orice faradelege poate fi semnalata pe site-ul PVV-ului, de la jafuri, pana la deranjarea linistii publice si munca la negru. La 48 de ore dupa lansarea paginii de internet, PVV a anuntat ca au fost inregistrate peste 22.000 de reclamatii.

O astfel de initiativa nu putea sa nu starneasca reactii virulente, atat din partea celor direct vizati, cat si din partea clasei politice olandeze.

Ambasada Poloniei de la Haga considera ca un site unde te poti plange numai de cei din centrul si estul Europei discrimineaza.

Comunitatile de romani din Olanda au semnalat aparitia site-ului Ambasadei Romaniei de la Haga, care si-a exprimat imediat „dezacordul puternic fata de aceasta initiativă si a întreprins deja demersuri pe lângă autoritatile olandeze în numele şi în interesul celor câteva mii de români care trăiesc si muncesc în Olanda. Românii din Olanda, cetăteni europeni, se simt discriminaţi şi nedreptatiti de initiative de genul celor de mai sus. Ambasada a solicitat autoritătilor olandeze să adopte măsuri în consecintă, având în vedere caracterul vădit discriminatoriu al acestui gest, care încalcă normele europene în vigoare”, se mentioneaza in comunicatul de presa.

Angajatorii califica site-ul iresponsabil si xenofob

O reactie puternica a venit din partea presedintelui Asociatiei Nationale a Angajatorilor din Olanda, Bernard Wientjes. Acesta considera initiativa ca fiind iresponsabila si conduce spre xenofobie.

Wientjes spune ca est-europenii contribuie activ la economia tarii si ca guvernul ar trebui sa se distanteze de initiativa PVV.  “Acest guvern ar trebui sa puna presiune pe cei care POT sa munceasca si din diferite motive nu vor sa o faca”, a mentionat Bernard Wientjes intr-un interviu acordat radioului olandez, referindu-se la ideea falsa ca est-europenii “fura locurile de munca”.

De altfel Bernard Wientjes, care a vizitat Romania in septembrie anul trecut, considera ca iresponsabila si decizia guvernului olandez de a bloca accesul Romaniei la spatiul Schengen.

Eurodeputatii olandezi, ingrijorati de opozitia Olandei privind aderarea noastra la Schengen

La fel de socati sunt si eurodeputatii olandezi, fie ei crestin-democrati sau social-democrati: ”discriminare”, „de neconceput”, „stigmatizarea est-europenilor”, au calificat ei initiativa. In diferite declaratii acestia au subliniat faptul ca este greu sa le explice colegilor lor din Parlamentul European de ce Olanda se izoleaza in acest fel de Europa, inclusiv in chestiunea Schengen. Intr-o dezbatere care a avut loc in Parlamentul de la Haga, eurodeputatii olandezi i-au cerut premierului sa ia atitudine intr-o astfel de situatie, cind valorile morale ale societatii sunt atacate.

Premierul olandez, liberalul Mark Rutte a refuzat sa comenteze initiativa partenerului din umbra a actualului guvern minoritar, dar a recunoscut faptul ca atunci cand e vorba de Europa colaborarea cu PVV este foarte dificila.

Ministrul afacerilor europene, Henk Kamp considera ca nu are caderea sa judece aparitia site-ului. Se stie insa ca Henk Kamp este cel care a insistat ca piata muncii din Olanda sa ramana inchisa pentru romani si bulgari pana in 2014, iar pana atunci numarul permiselor de munca pentru acestia sa fie extrem de limitat. O decizie care a declansat un razboi intre minister si angajatorii olandezi, in special din agricultura. 

Ambasadele Poloniei si Romaniei de la Haga au solicitat ombudsman-ului din Regatul Tarilor de Jos sa analizeze daca initiativa PVV-ului respecta legislatia. Raspunsul acestuia, Alex Brenninkmeijer, a fost ca institutia lui ar fi putut interveni daca un astfel de site ar fi fost initiat de ministerul afacerilor sociale si ca din pacate, chiar daca cele doua ambasade au dreptate, cererea lor catre ombudsman-ul olandez nu poate fi luata in considerare.

Care e situatia politica din Olanda

Niciodata Olanda nu a avut un guvern cu o sustinere atit de slaba in parlament. Ultimele alegeri au facut din liberali cel mai mare partid, insa marele cistigator a fost partidul pentru libertate, al lui Geert Wilders.

Negocieri aprinse au dus la formarea unui guvern minoritar cu crestin-democrati si liberali, tolerat in camera inferioara a parlamentului de gruparea lui Wilders. In schimbul sustinerii in parlament, Wilders a reusit sa-si lase amprenta asupra programului de guvernare: masuri severe pentru limitarea imigrantilor si propuneri pentru un acord si la nivel european in acest sens.

De remarcat ca programul guvernamental, care are valoare legislativa, mentioneaza pastrarea restrictiilor pentru forta de munca din Bulgaria si Romania pina la 1 ianuarie 2014. Mai mult decat atat, daca rapoartele Comisiei Europene privind progresele celor doua tari in domeniul justitiei si a luptei impotriva coruptiei nu vor fi multumitoare, Olanda va bloca accesul la zona Schengen pentru cele doua tari.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6718 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    mda (Vineri, 10 februarie 2012, 15:56)

    vasile [anonim]

    treaba e in felul urmator : 22000 de sesizari dar majoritatea raspund cu 'NU' la toate intrebarile impotriva imigrantilor. e o campanie pe FB care spune : votati NU !
    • +4 (6 voturi)    
      nu (Vineri, 10 februarie 2012, 17:24)

      Olandezul [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Buna observatia. O groaza de colegi de-ai mei, olandezi, tocmai au completat cu "nu", fara sa le spun eu nimic.
    • +5 (9 voturi)    
      putem sa facem si noi sondaj din asta (Vineri, 10 februarie 2012, 17:31)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Cati dintre romani nu si-au pierdut locul de munca din cauza celor din vest, prin intrarea Romaniei in UE ? Firmele multor romani s-au trezit dupa intrarea in UE ca nu mai sunt protejate de taxe vamale si ca nu mai fac fatza competitiei din vest. Romanii au ramas fara loc de munca in Romania si au trebuit sa-si caute de lucru prin vest. Romania a mai fost lipsita si de drepturi dupa intrarea in UE, dupa ce ca puteam exporta doar din cateva domenii, gen agricultura, am mai avut si interdictie sa exportam produse gen carne sau lactate. Francezii gaseau in supermarketuri doar produse frantuzesti, ca ei aveau cod de bune practici pentru supermarket, iar romanii doar produse din vest. Cine au fost mai afectati muncitorii francezi/olandezi/nemti sau romanii ?
      • -1 (1 vot)    
        exact !!!!!!!!!!!!!!!!! (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 17:39)

        alina [anonim] i-a raspuns lui xyz

        EXACT !

        Romanul de rand (care traieste din salar de la capsunar la medic cardiolog, nu este mai prejos un culegator decat un muncitor !!!!!!!!!) nu are nimic de castigat de pe urma acestui clan numit Europa doar de pierdut ! hehe, pai uitati-va oameni buni la Grecia.
        Arata-le paradisul numit Europa, fa-i sclavi si apoi jupoaie-i.
        Cine are de castigat sunt bancile si marile corporatii, elita deci.


        Si da, cetateanul roman, de la ciresar la tiganul cu acordeon pana la medicul cardiolog ar trebui in mod normal sa ii fie respectate drepturile si sa nu fie lasat prada discriminarii (nu conteaza meseria) nici in tara nici peste hotare.
        Pai pana la urma pe elita olandeza ii doare cu adevarat undeva ca se simt romanii sau polonezii la faze de astea discriminati(doar nu crede cineva ca ei chiar sunt mai breji, drepti si bine educati, daca ar putea sa legalizeze munca copiilor in Ro si bulgaria cred ca ar aduce maine copii de romani sa munceasca cu 1 euro pe luna hehe ) , pai ei cand ne-au bagat in UE tocmai de aceea ne-au bagat , elita, sa aiba sclavul sclavilor la mana.

        parerea mea, viitorul ne va arata mai bine cum sta treaba .
  • +9 (13 voturi)    
    Nu am inteles niciodata de ce... (Vineri, 10 februarie 2012, 15:58)

    Chiar Eu [utilizator]

    de fiecare data cand apare cate o astfel de initiativa in cate o tara europeana noi incercam sa explicam si parca sa-i si scuzam. "Niciodata Olanda nu a avut un guvern cu o sustinere atit de slaba in parlament." Si ce ma doare pe mine? In parlamentul din Olanda procentele tuturor partidelor adunate nu fac 100%? Ar fi putut partidul cel mai bine reprezentat in guvern sa-si gaseasca alti aliati astfel incat sa aiba peste 50 in parlament. Altfel, sustinand sau tolerand actiunile nebunilor astora, se fac complici. Cand amesteci baliga si miere...iese tot baliga!
  • -1 (13 voturi)    
    intoarcerea (Vineri, 10 februarie 2012, 16:07)

    Mircea [anonim]

    Sa vina acasa si gata!
    Avem nevoie de platitori de taxe impozite in tara
    • 0 (4 voturi)    
      Nu, multumesc. (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 13:17)

      CGiboi [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      Nu, prefer sa raman in Olanda decat sa ma intorc in Romania. M-am saturat sa platesc taxe si impozite de 1000 de euro pe luna in Romania si sa nu vad nimic util facandu-se cu banii mei. Macar in Olanda dau 1700 de euro pe luna taxe si vad o gramada de lucruri utile in folosul tuturor, lucruri de baza care lipsesc cu desavarsire in Romania, de la autostrazi la sistemul medical.

      Toti vecinii mi-au spus ca ei nu sunt de acord cu aceasta initiativa si ca au transmis numai impresii pozitive la adresa est-europenilor. Nici macar nu le-am spus ca exista acest site.
      • 0 (0 voturi)    
        da (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 16:42)

        alina [anonim] i-a raspuns lui CGiboi

        da, este adevarat , este frustrarea omului bun care vrea sa vada o data si in romania ceva facut pentru roman, pentru comunitate.
        eh, asta este situatia.

        pana la urma , da in olanda s-a facut, a mers treaba, s-a construit, tocmai ca a fost de unde, asta este problema, olanda a fost in situatia de a putea face datorii.
        este o bunastare bazata pe datorie, nimic rau la mijloc atata timp cat iti poti plati datoriile.
        banii sunt creati din nimic, sunt imprumutati guvernelor etc etc etc .acum aceasta constructie piramidala incepe sa se clatine (din temelii).
        sigur ca s-a facut pentru folosul tuturor domnule Giboi pentru s-a avut de unde, asta in primul rand, spre deosebire de Romania.
        Si in Grecia s-a castigat bine, acum vine vremea platitului datoriilor.

        Frumos din partea vecinilor, hehe, dar eu sunt (asa imi e firea si cunosc cultura locala) totusi destul de circumspecta cand este vb despre atitudini de genul asta prietenesti, este o chestie culturala, pe din fata prietenos si numai zambet, pe la spate ...te sapa.Eu nu as crede 100 % ca ei chiar nu sunt deranjati de mine si ca sunt ei chiar asa de acord cu polonezii aici sau romanii sau roma.
        Unii care...probabil sunt legati emotional, au cate o nevasta, prietena, amic foarte bun ceva....restul ...NU.
        Este parerea mea, doar o parere, se poate sa gresesc, parerile in viata se mai schimba, deocamdata ...asta este.
  • +7 (17 voturi)    
    Niste reactiii bune ar fi (Vineri, 10 februarie 2012, 16:21)

    Daniel [anonim]

    Guvernul Romaniei ar trebui sa ia in regim de urgenta niste masuri politice si economice impotriva Olandei, cum ar fi:

    - Verificarea repetate si sustinuta a afacerilor derulate de cetatenii si firmele olandeze in Romania

    - verificarea surselor de unde provin investitiile olandeze (ai dreptul sa ceri verificarea finantarii, daca statul are dubii ca banii sunt negri..)

    - blocarea proiectelor oficiale, inter-ministeriale, de recrutari de catre angajatorii olandezi a fortei de munca din Romania

    - verificarea intensa a conditiilor la care sunt supusi muncitorii romani din Olanda si reclamarea conditiilor necorespunzatoare la UE si guvernul olandez

    - recomandarea oficiala pe site-ul MAE ca romanii sa se evite joburile si calatoriile in olanda datorita riscului crescut de rasism si xenofobie

    Optional:
    - Scutirea de impozit pentru 5 ani de zile pentru romanii plecati pe termen lung care se intorc din Olanda, sau alte facilitati.
    • +3 (5 voturi)    
      site cu plangeri si la noi (Vineri, 10 februarie 2012, 17:18)

      marcu [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      ...de la producatorii de legume, flori, detinatorii de spatii comerciale etc etc, din toate domeniile in care firmele olandeze beneficiaza de taxe zero la comercializarea produselor lor in romania. vor numai beneficiile pietei comune, cand e vorba de dezavantaje fac scandal.
      • +2 (4 voturi)    
        Nu e suficient un site cu plangeri... (Vineri, 10 februarie 2012, 17:46)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui marcu

        Sunt de acord cu tine, insa in contextul in care olandezii nu au aparut doar cu acest site, ci s-a opus la modul concret si au votat impotriva intrarii romaniei in Schengen, un simplu site nu ajunge, trebuie luate masuri mai hotarate...
    • +3 (5 voturi)    
      exagerari ... (Vineri, 10 februarie 2012, 18:55)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Site-ul asta nu-i al guvernului olandez, e al unui partid de extrema-dreapta.

      Ce-ar fi ca Romania sa fie condamnata oficial pentru toate injuriile care circula pe site-urile de limba romana la adresa ungurilor, tiganilor sau everilor?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu-i al guvernului... (Vineri, 10 februarie 2012, 19:21)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Technicus

        dar oamenii din acest partid fac parte din guvern, si guvernul ii canta in struna. Daca guvernul olandez se delimiteaza de partidul cu pricina si de masejul lui, sa-i scoata de la guvernare si gata. Dar se pare ca nu!
        De unde va gaseti voi "romanii" astia care cum apare cate o reactie xenofoba va apucati sa le gasiti faptasilor circumstante atenuante si faceti corespondente negandite. Dupa aceea sa va mai plangeti ca sunteti scuipati intre ochi ca sunteti romani.
        • -1 (1 vot)    
          tehnicus (Vineri, 10 februarie 2012, 20:45)

          alina [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

          tehnicus spune si el ceva, este adevarat ca romanii ar trebui sa fie extrem de precauti sa nu se lase prada dicursurilor si atitudinilor xenofofe la adresa tiganilor , ungurilor si altor nationalitati care sunt pana la urma tot romani ! in romania , deci romani pana la urma.
          romanul nu trebuie sa accepte vreun comentariu rasist este foarte adevarat, orice merge prea departe ar trebui cenzurat!

          dar si in olanda tehnicus dintotdeuna (si acum) peste tot se exprima olandezii dusmanos, despre turci, despre musulmani, despre marocani, despre polonezi, desre romani, despre evreii ortodocsi despre una, despre alta, (atata timp cat nu te apropii de homosexuali sau alte valori sfante ) cam poti spune orice sub dreptul la libera exprimare.

          Dar ia spune-mi exista vreun site asemanator facut in romania (de vreun pardin politic popular)unde romanii isi pot exprima cu glas tare: cand si unde si daca sunt deranjati de maghiari>?
          SPER ca NU!
          Romanii trebuie sa ramana oameni cu bun simt si sa nu se lase prada la asemenea practici!

          Mai ales in aceste vremuri in Europa, treburile stau MULT mai complicat decat "nu exista roman sau polonez care sa ia munca olandezilor" .Ce se intampla, o gramada de polonezi au fost adusi in Olanda (si romani probabil) de catre agentii de forte de munca , cu oferete de munca, ajunsi in Olanda au fost pusi la munci de sclav pe care un olandez (si analfabet) nu o face nicioada pentru acel salar, mai bine sta cu ajutor de somaj (este ceva mai ridicat decat salarul in sera) acasa caci oricum pentru olandez nu este profitabil sa faca munca sezoniera ca apoi el 1"castiga prea putin , 2; nu ia apoi cand se termina sezonul ajutorul de somaj.
          Asa...apoi, vine criza : multi olandezi isi pierd locurile de munca, raman someri deci.Ei nu se duc sa faca muncile alea facute de polonezi dar incep sa fie deranjati de prezenta polonezilor (asa cum au fost intotdeuna deranjati de fapt de prezenta strainilor in olanda, turci, etc, care si ei au fost la un moment
        • +1 (1 vot)    
          continuare (Vineri, 10 februarie 2012, 20:54)

          alina [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

          continuare:
          deci : care au fost adusi aici la un moment dat.(turci, marocani, etc)

          In continuare ce se intampla: ramane si polonezul care 5, 6 ani a lucrat aici zi lumina ca un sclav fara munca.Ramanand fara munca are drept si el la acel ajutor de somaj.Olandezul( fiind si criza) se enerveaza si spune: ce? sa va platim noi ajutorul de somaj? afara!
          In continuare Olanda are nevoie de mana si mai IEFTINA de lucru decat polonezul! si atunci: apar agentiile care in loc de polonez angajeaza romanul.
          Si acesti muncitori prost platiti, fara sa aiba asigurat o locuinta decenta (traiesc claie peste gramada in cotete sau camere) , unii ramasi fara munca...sunt deranjanti in continuare pentru olandezi care si asa sunt foarte agitati acum cu criza economica si lipsa locurilor de munca!

          In afara de asta, oamenii incep sa vada ce se ascunde in spatele acestei constructii financiare numita capitalism, vad cu bancile creeaza bani din nimic, cum guvernele se impumuta la banci, si omul de rand se inglodeaza in datorii sa isi poata plati datoriile :-) pe mai departe ca sa nu dea faliment.Ce se intampla, oamenii incep sa vada ca ce se intampla in Grecia se intampla maine in tot EU.
          Tarile sunt cumparate, oamenii sunt pradati de resurse si bunuri, si banul nu are valoare.
          Guvernele salveaza bancile si nu oamenii care platesc pentru bunastarea unei elite.
          Sunt multe de zis, cam asta e.
          In ceea ce priveste xenofobia in Olanda este un fennomen real si asa cum se spune:
          trebuie privit cu foarte mare seriozitate caci este un fenomen ingrijorator si in aceste timpuri si foarte periculos.
          • 0 (0 voturi)    
            greseli (Vineri, 10 februarie 2012, 21:01)

            alina [anonim] i-a raspuns lui alina

            Imi cer scuze pentru greselile de tastare/limba.
    • +1 (1 vot)    
      Nu vad sensul (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 13:21)

      CGiboi [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Nu vad sensul cererii tale. Nu exista nicio asociere intre Guvernul Olandei si acest site. Cu atat mai putin intre afaceristii olandezi si site.

      Ar insemna ca daca PRM lanseaza un site similar la adresa maghiarilor din Romania, sau mai stiu eu impotriva carei minoritati, Guvernul Olandei ar trebui sa faca si el ceea ce sustii tu.

      In acest caz cui pe cui nu se scoate. La discriminare nu se raspunde tot cu discriminare.

      Olanda este totusi una dintre tarile care sustin libera exprimare, iar acest site nu face decat sa irite tot mai mult olandezii care nu considera discrimanrea ca ceva pozitiv. PVV pierde tot mai multe procente din caza asta. Isi sapa singuri groapa. La viitoarele alegeri nici nu cred ca mai intra in parlament daca o tin tot asa.
      • 0 (0 voturi)    
        Domnule Giboi (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 16:13)

        alina [anonim] i-a raspuns lui CGiboi

        aveti dreptate si nu aveti dreptate.

        sa ma explic: nu exista nici o asociere intre guvernul Olandei si acest site dar clasa politica Olandeza nu ia distanta in mod pulic de acesta actie !
        In acelasi timp exista o diferenta intre; libertatea la exprimare si libertatea de a organiza in acest fel un loc unde pe criteriu de "nationalitate" esti separat de restul populatiei din Olanda. in Olanda exista niste drepturi garantate CONSTITUTIONAL si acelea sunt: dreptul de a fii tratat egal ! indiferent de nationalitate, culoarea pielii, etc.
        Si in acest site se da ocazia oamenilor sa se planga de : polonezi, romani si alti europeni din europa centrala si de E.
        Clar, ti se spune pe nume.

        Nu, am si eu o parere si mie nu mi se pare normal trebuie sa existe o limita decenta in libertatea asta de exprimare.
        Pe mine una....ma cam deranjeaza da.La fel cum ma deranjeaza cand aud romani in romania vorbind fara cap despre alte minoritati din Romania sau dandu-si ca o gaina fara cap parerea pe internet fara a fii imediat cenzurati (cand este cazul si cand nu se incadreaza totusi o parere in limitele libertatii de exrimare).
        Nu poti sa-i dai dreptate la Geert pt ca el asta face: imparte in grupuri, clase, etc.
        pana la urma si el este de provenienta din Indonezia si sotia dansului din Ungaria.
        Deci vezi tu, face jocuri politice murdare si penibile pana la urma, esti de acord sper?
  • +11 (17 voturi)    
    M-am cam saturat de principiul (Vineri, 10 februarie 2012, 16:26)

    ogi [anonim]

    " Sabia plecata nu-l taie nimeni " din 1900 toamna .
    Sint de acord cu Base ref la legumele olandeze
  • +5 (5 voturi)    
    Piata gazelor DA, piata muncii BA (Vineri, 10 februarie 2012, 16:35)

    Cetatean [anonim]

    ... si noi vrem sa liberalizam pretul la gaze !!!
  • +4 (6 voturi)    
    eu nu cred nimic (Vineri, 10 februarie 2012, 16:49)

    glook [anonim]

    nu exista muncitor olandez caruia sa-i fie luat job-ul de unul din Romania, Eu stau in Germania, dar sunt sigur ca si-n Olanda e la fel: la job-urilenecalificate pe care le fac emigrantii nu se gaseste nici un neamt sa le faca. De exemplu, cine a fost in Germania, a vazut vreo femeie de serviciu in Hotel nemtoaica? Neam, numai emigranti. Plus o gramada de alte munci: cules de fructe, ingrijit de batrani. Astia nu fac munci necalificate, e o aberatie ca le iau muncitorii estici job-urile. Se poate intr-adevar sa le ia job-urile calificate si foarte calificate, dar acolo n-au decat sa se lupte. Nici macar nu-s platiti mai prost romanii pe astfel de job-uri, daca iau un job pur si simplu sunt mai buni.
  • -1 (1 vot)    
    Deranjat de un Limburghez (Vineri, 10 februarie 2012, 17:10)

    Olandezul [anonim]

    Mai degraba as prefera un raspuns de genul celor care au emulat site-ul lui Wielders: http://meldpuntlimburgers.nl/
  • +4 (4 voturi)    
    Nu trebuie sa facem nimic (Vineri, 10 februarie 2012, 17:22)

    bogdan [anonim]

    Daca sunt atat de multi care isi pierd slujbele in fata Romanilor si altora di Eu-E inseamna ca sunt slab calificati si neproductivi. Oricum vor pleca de pe piata de munca cu straini sau nu. Daca o companie prefera un frate portocaliu unui muncitor ce lucreaza mai mult pe mai putin in scurt timp va da faliment deoarece concurentul lui (din tara sau de peste granita) va angaja muncitorul productiv. Asa isi pierd toti locurile de munca. Asa a atras Germania locuri de munca din Franta (cost mai mic al fortei de munca) si toata lumea o invidiaza. Daca favorizezi prostul si lenesul doar pentru ca are culoarea ta (politica sau nationala) in scurt timp nu mai existi.
    • +1 (1 vot)    
      lucrurile (Vineri, 10 februarie 2012, 21:45)

      alina [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      lucrurile nu stau chiar asa.
      pentru ca daca ar sta asa ar exista o piata libera, si asta nu exista :-)
      piata este manipulata.

      tocmai ca elita in olanda are nevoie de "sclavi" adica de oameni care sunt dispusi sa munceasca penru cat mai putin.In olanda este o crestere ingrijoratoare a lipsei locurilor de munca, mult somaj, si o crestere a saraciei, bancilor de hrana , etc.
      olandezul ar vrea el sa munceasca...dar munca aia in sera sau pe plantatie e in general rezervata de elita ;-) pentru "sclav" platit in asa fel in cat nu isi poate asigura nici macar plata unei camere (sta claie peste gramada intr-un cotetz, in conditii mizerabile) si olandezul nu o poate face din cauza ca daca ar face-o in 2 luni ar fii chiar el scos de banca din locuinta proprie din cauza ca nu si-ar mai putea plati propria chirie/ipoteca cu acel salar, s-ar muta si el la cort ! sute de mii, milioane!
      lucrurile stau cu mult mai complicat aici!
      si polonezul care a lucrat un nr de ani aici si acum a ramas fara munca, sau romanul adus tot asa pentru genul acesta de sclavie moderna...deranjeaza olandezul de ex cand inchiriaza cate o camera cu cate 8 langa o familie care sta acolo vecini 2 cu un copil mic de ex, etc etc etc.
      este vb despre un fenomen mult mai complex la mijloc decat "nu exista munca facuta de roman care sa o faca olandezul".
      este vb despre ce se intampla in toata Europa asta, situatia generala !!!!!!! deci.
      • 0 (0 voturi)    
        continuare (Vineri, 10 februarie 2012, 22:12)

        alina [anonim] i-a raspuns lui alina

        continuare:

        Olanda are cea mai mare datorie ipotecara din Europa.
        Este foarte usor de spus : olandezul nu vrea sa faca muncile alea, ar vrea el sa le faca probabil daca ar fii platit in asa fel incat sa poata sa isi asigure din acel salar pe care il primeste subzistenta si sa-si poata contina sa isi plateasca DATORIILE !
        apoi, ramanand cat mai multi fara loc de munca, uitandu-se in jur si vazand cum bancile sunt scapate de catre guvern si oamenii munci platesc din taxe ! bubitele , vazand ca islanda si-a intors biluta dupa ce a golit economiile atatator europeni si acum nu mai plateste NIMIC inapoi (adio ) si Grecia este pe cale sa faca la fel! , oamenii incep sa fie cat mai nervosi si incep sa vada ce se intampla de fapt in spatele cortinelor.
        Si omul mai de rand asa,mai simplu, care ...nah...inglodat si el in datorii si necazuri si ramas si fara loc de munca acum, fabricile se inchid, altele dau faliment, etc ...pe cine gaseste primul !!!! tapul ispasitor? exact : PE STRAIN.asta este poveste veche cu cantec...si anumite partidepolitice fac pur si simplu campanie jucand populist pe chestii de astea care aprind simturile !!!!!!!! este o tactica veche.
  • 0 (2 voturi)    
    mircea (Vineri, 10 februarie 2012, 17:27)

    alina [anonim]

    dragul meu mircea! daca totul ar fii atat de simplu, cu intoarcerea asta, dar unii dintre noi avem familii(mixte), ipoteci de platit (deci suntem si noi inglodati in datorii aici sa ne putem asigura traiul la fel ca si localnicii)...

    este o atmofera foarte suparatoare si ingrijoratoare in Olanda, ca de altfel peste tot in europa.
    mie una a inceput sa imi fie teama,si eu nu am fost niciodata o paranoica.
    in orice caz, sunt cu ochii in 4~!

    istoria se poate repeta!
  • 0 (2 voturi)    
    Xenofobia e periculoasa (Vineri, 10 februarie 2012, 18:37)

    oto [anonim]

    Asemenea initiative (fie xenofobe, fie rasiste) sunt periculoase. Sa nu uitam ca in al doilea rabzoi mondial a avut loc genocid din motive rasiste.

    Daca lumea prinde ura pe romani, nu m-ar mira ca romanii din strainatate (comunitatile de romani) sa fie vizati de anumite grupari extremiste in viitor.

    Repet: astfel de initiative sunt periculoase, sunt un semnal de alarma.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebarile din chestionar (Vineri, 10 februarie 2012, 23:39)

    Vlad C [anonim]

    Conform Google translate:

    Există probleme? da / nu
    Zgomot da / nu
    Parcare bătaie de cap da / nu
    Beţia da / nu
    Degenerare da / nu
    Există pierderi de locuri de muncă da / nu
    • +2 (2 voturi)    
      haha (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 11:09)

      alina [anonim] i-a raspuns lui Vlad C

      haha, practici de republica bananiera.

      Domnule( sters), Draga, Geertje,

      Cunosc si eu un Roman.De fapt, sunt casatorit cu ea.Cand am cunoscut-o era foarte Draguta( sters), Frumoasa.Intre timp lucrurile s-au schimbat .(bifat DA la exista probleme).
      Acum zbiara si ea inapoi (bifat DA la rubrica zgomot) cand vin beat acasa de la crasma si fac scandal ca e goala lada de bere din lada frigorifica.Fac scandal caci stiu ca in ultimul timp ea imi bea rezervele de bere (bifat DA la rubrica Betie).
      Mai mult decat atata , cand am luat-o era foarte iubitoare si draguta (sters) frumoasa.
      Acum s-a ingrasat si nimic din ce fac nu mai este bine.De mancat mancam in fiecare zi ceva care are gust de Usturoi.Cand eram mai tineri si eram indragostit nu ma deranja, acum nu mai suport cum miroase.(bifat DA la rubrica Degenerare).
      Mult mai mult decat atat nici nu mai sta acasa sa faca de mancare ci si-a gasit si ea un job la un hotel.Lucreaza si in weekend.
      Eu mi-am pierdut locul de munca din cauza celor ca ea si stau acasa singur.
      As trimite-o inapoi in Romania dar nu se poate, intre timp avem 3 copii.

      Un Olandez simplu (sters) , Un om de rand( sters) ,

      Henk.
  • -3 (3 voturi)    
    Wilders si olandezii au dreptate (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 9:15)

    V.R. [utilizator]

    In plina criza si cu somaj ridicat, nu poti sa-ti bati joc de bastinasii care te-au ales, importand straini care sa le ocupe locurile de munca.

    In acest timp, tarile de provenienta (printre care si Romania) se confrunta cu deficit grav de specialisti.

    Asa ca, tot respectul pentru Wilders. Strainii trebuie facuti cu ou si cu otet, poate asa doctorii de calitate vor ramane in Romania si noi, romanii de rand, vom avea parte nu doar de rebuturi.
    • +2 (2 voturi)    
      ce gandire stramba (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 12:04)

      alina [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      ce gandire stramba .
      pentru ca doctorii de calitate sa ramana in romania ar trebui sa ofere romania conditiile necesare pentru a se putea trai si munci in romania, locuri de munca in primul rand! pentru ca nu este vorba aici de doctori in primul rand.
      ci de sclavul ! care lucreaza in sera si nu are voie nici sa mearga in 12 ore la toaleta si care locuieste in europa si in olanda intr-un cotetz !!!!!!
      pentru ca asta sunt din pacate romanii si polonezi in europa: sclavi. sa spunem lucrurilor pe nume.

      este probabil greu pentru romania sa adopte o pozitie ferma pentru ca romania in sine este sclava europei , asta este situatia, este o organizatie de HAITA si cuvantul adevarat il au bancile si multinationalele.
      eu iti inteleg pozitia dar adevarul este MULT mai complicat aici, oameni buni cititi stiri si in alte limbi, cautati si interesati-va si ganditi cu propriul cap ce se intampla la ora actuala in lume si in europa.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu chiar (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 13:25)

      CGiboi [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Oamenii raman pentru ca au conditii, nu prentru ca sunt discriminati si stigmatizati in afara. Cand Romania va avea conditii de trai la nivelul Olandei, poate specialistii si medicii se vor intoarece sau nu vor mai pleca. Pana una-alta, eu raman in Olanda. Prefer sa dau 52% din salariu la taxe, decat sa ma intorc in Romania.
      • +1 (1 vot)    
        asa este (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 15:54)

        alina [anonim] i-a raspuns lui CGiboi

        Asa este domnule Giboi,aveti perfecta dreptate!!!!!!!!! ma mir ca exista oameni care pot gandi ca si V.R.

        Dezbinarea si instigarea la dusmanie nu poate duce niciodata la nimic bun, nicaieri.
        Este o metoda primitiva de prost gust, populista si mai ales cand este indreptata impotriva propriilor conationali este o atitudine suspecta sa aporobi asemenea comportamente.

        Or deranja polonezii sau roma sau romanii prin Europa, nu spun ca nu dar pana la urma acesti care deranjeaza (muncitorii astia polonezi, etc) au fost in proportie de 80 % momiti si adusi aici si pusi la munci chiar de ei de olandezi, de ce? pt ca au fost necesari!
        Germania a deschis piata de munca acum pentru Polonezi, polonezii spun taitai Olandei in curand !!!! (caci s-au saturat ) si elita olandeza are nevoie de inlocuitori : sclavi si mai ieftini, ghici cine sunt aia?????
        Nu nu olandezul vrea romanul ala sa il exploateze, ci elita ! pe care si pe acesta elita o doare in paise si de olandez si de polonez si de roman.
        Sigur ca oamenii raman in Romania daca au conditii de munca si trai nu pentru ca sunt terfeliti in alte parti.

        Eh...asta este.
  • +1 (1 vot)    
    Discriminarea romanilor (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 22:51)

    olanda [anonim]

    Traiesc in olanda si pot sa spun ca discriminarea impotriva romanilor este CUMPLITA.
    Sunt fara scrupule, iti fura- modifica hartiile la primarie sau alte institutuii.
    Este greu de imaginat ca intr-o asa tara cu ""renume"" te fura - asta este termenul. La modul grosolan.Se prefac ca nu inteleg sau iti modifica scopul cererii unor documente; nu pot fi verificati, pt ca cererile se fac la telefon- asa ca ""verba volant scripta manet"".
    ATENTIE. FURA TOTUL, sub masca elegantei si a vorbitului calm.
    Nu este vorba de bani, este vorba ca-ti fura munca, scopul pt care stai in olanda. Ca sa nu mai spun ca fac comert, vind dreptul de munca- 850 E / cererea. Daca nu ai completat corect hartiile necesare din plicul sosit acasa ( cu 52 pagini in olandeza) adio bani si adio drept de munca. Si astepti si 6 luni pt ""procesarea"" cererii.
    Daca nu se iau masuri, se va ajunge la Holocaust.
  • +1 (1 vot)    
    actiune xenofoba .. (Duminică, 12 februarie 2012, 17:03)

    mariuca [anonim]

    Nu conteaza ce conditii sunt in Romania! Sunt naivi cei care cred ca in Olanda totul e roz.Aici platesti mult mai multe taxe ...si nu comenteaza nimeni. :)))
    Actiunea e clar xenofoba si ingnorarea unor asemenea lideri poltici poate duce usor la aparitia unor monstrii gen Hitler, Mussolini ,etc.
    Din cele 22000 eu personal am trimis 2 ,anti site ...deci nu e relevant numarul ci continutul mesajelor !
  • 0 (0 voturi)    
    ok (Joi, 16 februarie 2012, 12:46)

    mary [anonim]

    Am vazut site-ul partidului libertatilor si cum este in politica lor sa se opuna emigrantilor acestia isi cauta modalitati de a isi sustine politicile.

    Evident ca sunt extremisti, cum sunt cei de la Romania Mare si CVT din RO. Nu poti sa interzici un site de partid - este nedemocratic.

    Ce se poate face?

    Rational, guvernul sa se sesize impotriva acestor povesti xenofobe. Ar mai fi interesant sa se incerce sa afle de pe strada care este reactia olandezilor obisnuiti si sa difuzeze aceste imagini. Deci cumva un altfel de lobby.

    La un extremism nu poti raspunde prin alte masuri radicale/ extreme, este parerea mea.

    Incitarea asta unii contra altii nu foloseste nimanui fie ca este din Ro fie ca este din NL.

    Poate ca media din Olanda incearca cumva sa fragilizeze PVV si probabil ca vor reusi - nu se stie insa in cat timp.

    Am inteles ca Partidul Liberal al Olandezilor a castigat alegerile dar sunt atat de slabi ca s-au unit cu PVV - oare se asemenea cumva cu ceva cunoscut in RO?

    Zicea cineva: "Pace Lor!"


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by