The Economist despre Romania: In comparatie cu Ungaria si Grecia, "economia Romaniei pare chiar stabila

de Carla Dinu     HotNews.ro
Vineri, 10 februarie 2012, 8:26 Actualitate | Esenţial


Publicatia britanica The Economist scrie in editia electronica de vineri despre situatia politica de la Bucuresti, dupa investirea noului Guvern condus de Mihai Razvan Ungureanu, "un istoric poliglot educat la Oxford care pana acum a condus Serviciul de Informatii Externe". Cei mai multi romani par sa se fi saturat de presedintele Traian Basescu al carui mandat expira in anul 2014, arata jurnalistii britanici.

"Traian Basescu are multe calitati, dar cele bune (umorul si energia neobosita) se erodeaza, iar cele plictisitoare (impredictibilitatea, obiectivitatea redusa) ii deranjeaza din ce in ce mai mult chiar si pe sustinatorii sai", scriu jurnalistii.

Acum presedintele si-a pierdut premierul, Emil Boc, care a demisionat "pe fondul protestelor fata de masurile de austeritate, coruptie si incompetenta generala", adauga jurnalistii. Acestia amintesc si despre interventia televizata a lui Basescu care "intr-un stil impulsiv" l-a criticat pe fondatorul SMURD, Raed Arafat pentru "viziuni de stanga" acesta din urma demisionand imediat.

Dar, "protestele din Romania au continuat si dupa reinstalarea in functie a lui Raed Arafat, principala cauza a manifestatiilor fiind aroganta guvernantilor". Dupa doua saptamani, domnul Basescu si-a cerut scuze pentru "gafe pe care le fac, uneori, in public".

"Premierul Emil Boc, in functie din anul 2008, a demisionat in 6 februarie, impreuna cu intregul Cabinet, pentru "atenuarea tensiunilor sociale" si stabilizarea economiei", mai scrie The Economist.

Jurnalistii observa ca, in comparatie cu Ungaria si Grecia, "economia Romaniei pare chiar stabila, in principal datorita guvernatorului BNR Mugur Isarescu, una dintre cele mai respectate figuri publice din Romania".

"Guvernul intentioneaza ca Romania sa adopte moneda euro in 2015. Romanii, satui de cresterea taxelor, de reducerea veniturilor si de serviciile publice de slaba calitate, ar fi mai deshisi sa accepte masurile de austeritate daca politicienii ar fura mai putin si ar comunica mai bine", mai scrie The Economist.

Articolul adauga ca "O alta sarcina majora a noului guvern este eliminarea preocuparilor Uniunii Europene privind statul de drept, situatie care amana aderarea Romaniei la spatiul Schengen. Fostul premier Adrian Nastase tocmai a fost condamnat la doi ani de inchisoare pentru frauda. Dar niciun alt peste mare nu a fost prins pentru fapte majore de coruptie. The Economist mai mentioneaza ca raportul UE din 8 februarie a aratat "progrese modeste" in combaterea coruptiei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11068 vizualizari

  • +22 (28 voturi)    
    junrnalisti de la antena 3 (Vineri, 10 februarie 2012, 9:14)

    SergiuPlamadeala1315114273046 [anonim]

    sorry, dar mi se pare ca Dna Grecu, Ciutacu and Co s-au mutat de la Grifco la Londra, o fi bine?
    • +32 (42 voturi)    
      Presa de doi bani (Vineri, 10 februarie 2012, 9:34)

      mirce [anonim] i-a raspuns lui SergiuPlamadeala1315114273046

      Emil Boc a fost unul din cei mai buni Premieri din Europa anii astia. Ialomiteanu, ministrul de Finante a fost cel mai bun ministru de finante din Europa conform The Banker.

      Cel mai bine sintetizeaza situatia germanii:
      http://www.dw.de/dw/article/0,,15726387,00.html

      In rest analisti de doi bani ca CTP, organizatii civice USL-iste ca Prodemocratia si massmedia manipulatoare si lipsita de moralitate cum sunt antenele, irealitatile, protv, otv etc sunt peste tot, pentru ca pe toti ii conduce mirosul banilor nu binele romanilor.
      • -9 (23 voturi)    
        presa de limba germana !!!!!!!!!!!!! (Vineri, 10 februarie 2012, 9:54)

        costica [anonim] i-a raspuns lui mirce

        "Editorialistul cotidianului german Neues Deutschland, Detlef Pries, consideră, într-un articol intitulat „Pionul sacrificat de Băsescu”, că România a ajuns o ţară în care nu se mai poate trăi. „Primul pion sacrificat a fost degeaba. După două săptămâni de la demiterea ministrului de Externe Teordor Baconschi, premierul României, Emil Boc, şi-a anunţat demisia. Baconschi i-a jignit pe protestatarii din România care, din 12 ianuarie, în ciuda frigului, protestează zilnic, numindu-i „popor prostit cu televizorul”.
        Boc nu şi-a permis asta. fii-a cerut scuze în numele colegului său şi a arătat înţelegere faţă de românii simpli. Aceştia au ajuns la limita supravieţuirii după ce rata şomajului a depăşit 10%, salariile s-au diminuat cu 25%, pensiile se menţin într-o situaţie deplorabilă, iar TVA a ajuns la 24%. România şi-a pierdut 10% din populaţie în doar 10 ani, din cauza natalităţii scăzute şi a emigrărilor masive, ceea ce a dus la o concluzie tristă: România a ajuns o ţară în care nu se mai poate trăi. Pentru Boc şi partidul său PDL, cât şi pentru adevăratul Prim-Ministru, preşedintele Traian Băsescu, politica de austeritate nu are alternative. Dialogul cu societatea civilă nu este luat în considerare. Ameninţat cu pierderea puterii, Băsescu şi PDL l-au sacrificat pe Boc. «Pentru detensionarea situaţiei sociale şi politice din ţară», a motivat sacrificatul, însă este greu de crezut”."
        Comentariile astora, ca vin ei din GB sau din Germania sau din Franta depind de orientarea cotidianului respectiv, ca e liberal sau de centru-stanga sau de care-o mai fi....
        • +28 (32 voturi)    
          presa socialista... (Vineri, 10 februarie 2012, 10:31)

          Stefano Melandri [anonim] i-a raspuns lui costica

          banuiesc ca din greseala ai omis sa mentionezi ca cotidianul "Neues Deutschand" este un ziar de stanga, socialist, asa cum de fapt se si numeste: "Neues Deutschland - Sozialistische Tageszeitung".... cred ca mai mult nu trebuie comentat.
          • -14 (18 voturi)    
            Asa, si? (Vineri, 10 februarie 2012, 11:16)

            elefantulroz [utilizator] i-a raspuns lui Stefano Melandri

            Dragul meu, te invit sa comentezi chiar. Ia spune-ne mai multe despre descoperirea ta. Eu nu inteleg de ce nu trebuie comentat. Esti cumva neoliberalist sau neoconservator? Inseamna ca esti varza, parerea mea de socialist :) Daca e s-o luam asa, zic.
            • +18 (20 voturi)    
              draga elefant (Vineri, 10 februarie 2012, 11:34)

              Stefano Melandri [anonim] i-a raspuns lui elefantulroz

              draga elefant, cum as putea comenta ceva unui socialist, daca sunt facut imediat "varza".... apropo, "varza" mi-se pare destul de neocomunist, te-as ruga sa ma faci "conopida", se aude ceva mai burghez....:)
              dar sa revenim la comentariu. ziarul apartine partidului "die linke", partid socialist, provenit din vechiul SED, vechiul partidul comunist din fosta RDG. articolul prezentat se indreapta persoanelor care citesc acest ziar: socialisti, neocomunisti, s.a. Acestea sunt mici amanunte care trebuie cunoscute, deoarece nu exprima parerea tuturor germanilor. ce zici, e bine draga elefant roz?:)
              • +7 (9 voturi)    
                da (Vineri, 10 februarie 2012, 15:43)

                James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Stefano Melandri

                iti dau dreptate 100%, dar mai ales ca acest ziar nu este specializat in analize economice... este ca si cum un ziar local romanesc ar face analize economice.
                Aceste ziare pot face analize politice, pentru ca sunt mai usor de realizat.
        • +25 (27 voturi)    
          Tot presa germana !!!!! (Vineri, 10 februarie 2012, 10:38)

          Gutza [anonim] i-a raspuns lui costica

          09.02.2012
          "Teatru absurd la Bucureşti" - despre bilanţul guvernului Boc şi şansele lui Ungureanu
          Cine l-a obligat pe fostul premier să demisioneze? Ce note să i se dea guvernării Boc? Frankfurter Allgemeine Zeitung are o părere clară despre perfomanţele fostului executiv şi despre şansele lui M.R. Ungureanu.
          "Nu protestele l-au silit pe Emil Boc să demisioneze, ci propriul său partid", scrie Karl-Peter Schwarz în editorialul său apărut pe prima pagină a ziarului conservator german Frankfurter Allgemeine Zeitung. "Teatru absurd la Bucureşti", se intitulează acest articol despre schimbările politice operate la cârma României.
          Karl-Peter Schwarz, un excelent cunoscător al istoriei şi realităţilor contemporane româneşti şi est-europene, analizează situaţia de la Bucureşti din unghiul evoluţiilor majore care au schimbat faţa continentului.
          Pe prima pagina a cotidianului din Frankfurt, un ziar reflectând convingerile unei bune părţi a segmentului conservator german, ziaristul justifică şocantul titlu al editorialului său, ce evocă, textual "teatrul absurd de la Bucureşti".
          Premierii, notează autorul, "se retrag din funcţie doar după ce au dat vizibil greş", aşa cum au eşuat premierul grec Papandreou şi omologul său italian, Berlusconi. "În România e altfel". În România "a demisionat un premier pe care colegii săi din UE îl invidiază şi în care instituţiile financiare internaţionale au încredere. În ziua în care Emil Boc a demisionat, Fondul Monetar Internaţional a acordat note excelente reformelor guvernului său".
          Revenind la ideea de teatru al absurdului, autorul e de părere că propoziţia pe care a rostit-o Emil Boc spre a-şi lua adio i-ar fi putut-o şopti "compatriotul său, Eugen Ionescu". Fiindcă premierul şi-a depus mandatul de şef al guvernului "pentru ca românii să-şi păstreze ce au câştigat: stabilitatea economică a ţării".
          Succesele şi eşecurile unor guverne sunt azi uşor de identificat "pe baza curbelor trasate febrei pieţelor financiare internaţio
          • -3 (5 voturi)    
            Ionesco a revenit in Roamania (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 9:57)

            SergiuPlamadeala1315114273046 [anonim] i-a raspuns lui Gutza

            voi, toti care scriti pe acilea, au nu ati citit ce scrie neamtul? daca nu, recititi comentariul lui Gutza caci el, foarte constiincios vi le re-scrie, vi le re-rumega
        • +7 (7 voturi)    
          costica,nu verifici tu la sursa? (Vineri, 10 februarie 2012, 11:19)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui costica

          Mer'i tu costica pana-n Germania ca sa verifici direct la sursa ce vrea sa spuna ziarul mentionat de tine.Dar daca mer'i sa nu te intorci fuga.Sa stai asa un an ,doi si pe urma mai vedem noi cu-i dai dreptate.Pacat de tine ,ca a-i fi un romann verde de nu ai avea sufletul rosu si mintea intunecata.
        • +11 (11 voturi)    
          PAI CITESTE-NE DIN PRESA ADEVARATA ! (Vineri, 10 februarie 2012, 11:41)

          gabriel anastasescu [anonim] i-a raspuns lui costica

          Nu di ziarele fostilor comunisti germani ! Mai costica !!!
      • -13 (25 voturi)    
        manipulare clara (Vineri, 10 februarie 2012, 10:02)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui mirce

        Automat, daca cineva zice ceva rau de Basescu sau guvern, e manipulat de USL. Acest USL controleaza tot, nu numai presa din Romania ci si pe cea externa, inclusiv publicatii de renume gen The Economist. Grupul Bilderberg? Iluminati? Ha! Adevaratul guvern mondial, care opereaza din umbra si controleaza tot ce se intampla in lume este USL, aceasta organizatie atot-puternica care poate orice, mai putin sa ajunga la guvernare in Romania.
        • +4 (14 voturi)    
          Nu te fa cu nu pricepi! (Vineri, 10 februarie 2012, 11:23)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          Acest USL,nu ar fi chiar asa de rau ,daca nu ar avea in cadrul lui un kkt mic ,dar puturos care improasca de te scarbeste.Acuza tot,dar nu au solutii decat pentru furat de catre ei.Ma refer la Voiculescu si grupul lui de media.Fara astia,USL,chiar ar fi o grupare politica buna.
      • -8 (8 voturi)    
        cel mai bun zici tu... (Vineri, 10 februarie 2012, 13:41)

        Vendetta [anonim] i-a raspuns lui mirce

        ... atunci iti doresc sa treci si tu prin tot ce a trecut familia mea sub regimul boc... care din cauza stresului provocat de lipsa banilor si a coruptiei din sistemul bugetar (in special justitie si invatamant) a ingropat, pana acum, 2 persoane... Asa ca nu mai pot sa fiu tolerant cu pdeleii si cu postacii platiti sa ofere legitimitate unui grup infractionar aflat inca la conducere tatii...

        PS. Aceeasi ura o am si pentru psdisti sau pnlisti doar ca ei nu se afla la putere...
        • +4 (4 voturi)    
          comment vs articol (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 15:51)

          marcus63 [utilizator] i-a raspuns lui Vendetta

          este absurd sa reprosati acestei guvernari optiunea, reactia rudelor dvstra. Si eu, la randul meu, am fost nevoita sa lucrez in strainatate, avand bineinteles teama ca problemele familiei mele s-ar putea agrava. Dar felul in care reactionam vis-a-vis de probleme face diferenta si avem nevoie, permanent, sa ne intoarcem catre valorile esentiale. Mai ganditi-va putin, inainte de a arata cu degetul catre "vinovatii" identificati de dvstra!
    • +1 (3 voturi)    
      EXACT CA IN TITLU... (Vineri, 10 februarie 2012, 11:19)

      db [anonim] i-a raspuns lui SergiuPlamadeala1315114273046

      Pare, dar nu e!
    • -1 (1 vot)    
      "tonomatele" de la Londra (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 12:04)

      consuelo [anonim] i-a raspuns lui SergiuPlamadeala1315114273046

      Nu, cei de la Londra sunt platiti tot de Voiculescu. Tonomate in euro si astia, si turnatori la securitatea lor! Ca sa vezi!
  • -6 (18 voturi)    
    vorbesc unii (Vineri, 10 februarie 2012, 9:22)

    un domn [anonim]

    dintr un stat..pardon..loc unde au cotiozat candva corsarii..si nimeni nu i a pedepsit vreodata...si mai mult..nu cumva astia din uk..sunt cei care au intors spatele Europei ? parca ei sunt..plus ca recesiunea vine peste ei...aaaa..felix i a invatat sa scrie ca sa le dea la mancatorii de fasole dimineata de citit...m am prins acum
    • -2 (10 voturi)    
      mda (Vineri, 10 februarie 2012, 10:06)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Hai sa cautam gunoaie prin istorie, ca sa avem cu ce arunca in loc sa exprimam o opinie inteligenta. Parca exista vreun popor cu o istorie curata. Si sa crezi ca Voiculescu controleaza tot, inclusiv presa internationala, e deja paranoia.
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Vineri, 10 februarie 2012, 9:33)

    dragos234 [utilizator]

    Alo, "cross voting" nu inseamna vot la doua maini!

    Inseamna ca deputatul unui partid voteaza cu celalalt partid. Scrie si in articol despre doi senatori care au trecut la opozitie.

    cross–voting
    noun
    Definition of CROSS-VOTING
    1
    : voting in which individuals of one party vote with another
    2
    : a list system permitting a voter to select names from more than one party list

    http://www.merriam-webster.com/dictionary/cross-voting
  • +24 (26 voturi)    
    Totusi il prefer pe Ungureanu. (Vineri, 10 februarie 2012, 9:35)

    legolas1979 [utilizator]

    Nu ca n-ar avea si dreptate astia, dar totusi il prefer pe ungureanu cu scoala la oxford si 3-4 limbi straine la perfectie, decat pe Crinut muzeograful de la Tulcea, repetent de doua ori, si care nu stie engleza nici cat iliescu (adica deloc)....Asta e realitatea din pacate...parerea mea...
    • -13 (15 voturi)    
      Basescu (Vineri, 10 februarie 2012, 10:09)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui legolas1979

      Da, ca Basescu a fost om cu scoala. Asa cu putinul pe care il are, Antonescu e oricum mai educat decat a fost Basescu.
      • +15 (17 voturi)    
        sa fim obiectivi (Vineri, 10 februarie 2012, 10:28)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        a terminat un Institut de Marina si nu este putin, indiferent de ca zic unii.
        Vezi programa de atunci si pe urma poti incerca sa-ti dai cu parerea pe tema asta.
        Este destul de greu sa compari stiinte umane cu cele reale.
  • +10 (16 voturi)    
    cine este in spatele (Vineri, 10 februarie 2012, 9:43)

    stefan [anonim]

    lui The Economist nu este greu de ghicit si ale cui interese le apara, are actionariatul cam ROSU!!!
    • -9 (15 voturi)    
      clar (Vineri, 10 februarie 2012, 10:13)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui stefan

      USL controleaza tot, inclusiv The Economist, toata presa straina, FBI-ul, CIA-ul, pe Putin, Obama, Ahmadinejad, si tot ce se intampla in lume.
      • +7 (7 voturi)    
        :)) (Vineri, 10 februarie 2012, 13:23)

        unnene [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        inclusiv pe tine
    • +2 (6 voturi)    
      Banii n-au miros... (Vineri, 10 februarie 2012, 10:16)

      Proverb romanesc [anonim] i-a raspuns lui stefan

      ... nici pentru ziaristii de la Economistul...
    • -1 (5 voturi)    
      Inflacarare mare! (Vineri, 10 februarie 2012, 11:18)

      elefantulroz [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      Este o flacara VIOLET care sustine calculatoarele de pe care The Economist publica articolele despre Romania! Bau Bau bu hu hu
  • -11 (13 voturi)    
    Reformele ca succesuri (Vineri, 10 februarie 2012, 10:04)

    Alexandru Jecu [anonim]

    Problema Basescu este una conjuncturala. Nimerit, aiurea-n tramvai, in buna traditie damboviteana, in fruntea treburilor obstei, Basescu reia un vechi obicei, cel al reformarii statului, pe care conducatorii Romaniei o fac , mai dupa ureche, mai impinsi de interese straine, de aproape doua sute de ani, si isi blagosloveste supusii cu masuri care-i duc pe acestia la capatul rabdarii sau ii fac sa-si ia lumea-n cap. Basescu este destul de redus intelectual si destul de paranoic pentru a intelege si a accepta nereusita tuturor reformelor predecesorilor sai si ale guvernarii sale, cu atat mai vadit, cata vreme Romania, dupa atata reformare, este ultima in Europa la cele bune si prima la cele rele. Ca orice reforma sau initiativa care nu este dezbatuta temeinic, supusa votului tuturor cetatenilor si prin aceasta asumata, nu are un efect benefic de durata. De aceea Basescu trebuie sa se retraga nu pentru a face loc unui intelectual cu nu stiu cate diplome, la Oxford sau Haret ci unor oameni dispusi sa reseteze democratia romaneasca, nu in datele unei reprezentativitati formale ci prin cea a unei participatii efective a tuturor membrilor comunitatii si printr-un control continuu al electoratului asupra puterii. Altfel, o s-o tin din succesuri in succesuri pana se alege praful de noi toti.
    • +14 (14 voturi)    
      "control continuu al electoratului asupra puterii" (Vineri, 10 februarie 2012, 11:21)

      ... exemple ? [anonim] i-a raspuns lui Alexandru Jecu

      Poti sa-mi dai un exemplu de astfel de "control" al electoratului in orice mandat al PSD-PNL din ultimii 20 de ani ?

      Din cate stiu eu, inainte de 2004 nu exista nici macar conceptul de "demisie din functie", ce sa mai vorbesc de "demisie de onoare".
      Rodica Stanoiu a fost tinuta in functie de Iliescu timp de 3 ani, desi comisia Europeana ii cerea demisia in mod continuu, A ajuns CE sa ameninte cu amanarea negocierilor contra demisiei lui stanoiu.

      Alte tip de control al electoratului ...?

      Prin televiziuni? daca PSD a controlat toate televiziunile in 2004, cum crezi ca va face la putere cu 60% in parlament ?


      Azi vad ca Antena 3 face Cv-ul ministrilor, si scoate-n fata orice incompatibilitate, adica joaca rol de "ANI" . Cu PSD la putere cu 60% crezi ca va mai exista vreun ANI ?

      Deci, ce control al cetatenilor poate exista daca institutiile insesi - de la media pana la justitie - sunt controlate toate de PSD cu 60%, ca-n vremea lui vacaroiu ?
      • +1 (1 vot)    
        controlul permanent (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 16:46)

        ginel din city of ferentari [anonim] i-a raspuns lui ... exemple ?

        se poate exercita prin mai multe metode.

        -agora, vocea strazii, permanenta.
        alesii din bucale, taman au respins agora la piata universitantii, desi este un loc de referinta in istoria romaniei.

        -democratia directa, ca in california si italia.
        pentru toate legile importante, sa fie cosultat poporul, prin referendum.

        -alegeri la doi ani. un palavrament unicameral, cu trei sute de alesi, care sa fie reinoit, jumatate, la fiecare doi ani.
        adica, la fiecare doi ani sa avem alegeri pentru jumatate din parlamentari.
        in sua se face pentru intreaga camera a reprezentantilor, camera inferioara a congresului si pentru o treime din senat.
        deci, la fiecare doi ani au alegeri, se realege house of representatives si o treime din senat.
        senatorii au mandate de 6 ani, reprezentantii de doi.

        si mai sunt, dar, astea mi'au venit in minte, acum.
        • +1 (1 vot)    
          Exemple din guvernarile PSD-PNL nu din USA (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 20:39)

          ... exemple ? [anonim] i-a raspuns lui ginel din city of ferentari

          dovezi cu exemple din guvernarile lor,
          nu cai verzi pe pereti din USA

          cine n-a dat 22 de ani dovada ca-i democrat, nu se schimba peste noapte
          ci e doar foame c-a stat 10 ani in opozitie
        • 0 (0 voturi)    
          si ar mai fi una (Luni, 13 februarie 2012, 18:12)

          ginel [anonim] i-a raspuns lui ginel din city of ferentari

          marele sfat al tzarii, sau marea adunare a romanilor, care, odata la 10-12 ani, sa se intruneasca si sa discute si aprobe politicile de dezvoltare ale tzarii.

          directiile de dezvoltare, programele de lunga durata sa nu mai fie schimbate la fiecare guvernare, odata aprobate in aceasta adunare a natiunii.

          marea adunare sa fie formata, jumate din delegati alesi uninominal, direct, din toata tzara, fara campanie politica, iar cea de a doua jumate din specialisti, delegati de presedentie, guvern, parlament, culte, sindicate, ong-uri.

          sa aiba o singura sesiune de cateva zile, cat e necesar, odata la, sa zicem, zece ani.
          hoatararile acestei adunari sa fie lege pentru orice guvernare.

          aceasta adunare sa aiba un birou permanent si un organ de control asupra celor abilitati sa implementeze hotararile adunarii nationale.

          rolul parlamentului, redus ca numar si intr'o camera, ar fi sa legifereze legile de necesare implementarii programelor.
    • +7 (9 voturi)    
      iar ne pricem la toate... (Vineri, 10 februarie 2012, 11:37)

      gng [anonim] i-a raspuns lui Alexandru Jecu

      "...Ca orice reforma sau initiativa care nu este dezbatuta temeinic, supusa votului tuturor cetatenilor si prin aceasta asumata..." cu alte cuvinte: ne pricepem toti la toate !! NU, masurile economice nu au de ce sa fie dezbatute cu toata lumea pentru ca marea majoritate nu au bagajul de cunostiinte necesar sa poata intelege cauzele , efectele si solutiile actualei crize economice care macina lumea de 4-5 ani! Oamenii fara cunostiinte economice judeca simplist , nu trebuie acuzati de asta, nu pot mai mult, de aceea trebuie sa inteleaga ca trebuie sa ai asculte pe cei pregatiti pentru asa ceva! Criza actuala si evolutia sa nu a putut sa fie anticipata de oameni foarte bine pregatiti in domeniul economic asa ca poporul (aprox 80% din populatie) nu au pe ce sa se pronunte . Trebuie sa intelegem ca fiecare avem un bagaj de cunostiinte , acumulat prin invatare si prin capacitatea de interpretare, care ne impune anumite limite de competente. Daca incercam sa depasim aceste limite fara a mari corespunzator nivelul cunostiintelor nu facem decat "sa vorbim discutii (vezi aproape toti comentatorii economici si politici de la televiziunile din Ro)... Rezultatul: toti au ajuns sa se creada specialisti in toate si sa se revolte ca nu sunt intrebati, dar mai ales ascultati, fara a constientiza ca nu pot sa aduca nimic pozitiv in solutionarea problemelor.
  • +3 (5 voturi)    
    TE (Vineri, 10 februarie 2012, 10:32)

    mili vanili [anonim]

    The Economist nu a scris NICIODATA pana acum ca economia Romaniei este mai stabila decat a Ungariei sau Greciei. Niciodata.
  • +2 (8 voturi)    
    Comparatie (Vineri, 10 februarie 2012, 11:07)

    alem [anonim]

    Totusi sa te compari cu Grecia sau Ungaria in momentul de fata nu e chiar o reusita. Nu inseamna ca am crescut noi ci ca au scazut ei. Bine, daca ne gandim unde am fost, pare chiar extraordinar.......
    • +8 (10 voturi)    
      "te compari cu Grecia/ Ungaria in momentul de fata (Vineri, 10 februarie 2012, 13:12)

      EXACT [anonim] i-a raspuns lui alem

      "In momentul de fata" ei au scazut IN COMPARATIE CU EI INSISI - nu cu noi

      Nu "in momentul de fata", ci ne comparam cu Ungaria - cel putin - ca sa nu mai spun cu Grecia - DINTOTDEAUNA

      daca in momente de criza - care scot tot ce-i mai bun si mai rau din fiecare natiune - noi am crescut iar ei au cazut, arata ca NOI am crescut si ne-am depasit reperele,
      Si nu ca reperele au scazut la nivelul nostru

      Pt. ca ei au scazut IN COMPARATIE CU EI INSISI
      • -1 (5 voturi)    
        ...confuzii........................????? (Vineri, 10 februarie 2012, 14:43)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui EXACT

        daca tot scrii ceva.....................fii mai inteligibil,ca nu se intelege nimic din ce scrii.
        • +1 (3 voturi)    
          ba eu zic ca (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 14:44)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

          se-ntelege pentru cine are ochi de vazut. Romania a iesit intarita din criza asta si s-a adeverit inca o data ca sub presiune (mintea romanaului din al 12-lea ceas) putem face ordine in ograda. De aceea Romania si-a depasit conditia si a daramat un mit cum ca suntem blestemati si ca "doar la noi se poate asa ceva" etc etc. E greu de acceptat cu prejudecatiile noastre dar asta e adevarul.
  • -3 (3 voturi)    
    Echilibru perfect (Vineri, 10 februarie 2012, 12:13)

    vasile [anonim]

    Stabila, adinca nimic nu se produce, nimic nu se consuma, echilibru perfect.
  • +1 (3 voturi)    
    coruptie (Vineri, 10 februarie 2012, 12:36)

    stan [anonim]

    nu stiu de ce nu se preocupa the economist si de coruptia din uk. de ex. (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom_parliamentary_expenses_scandal). sunt convins ca daca ar sapa ar mai da si de altii.

    P.S. Nu neg ca in Romania exista coruptie, ma deranjeaza doar ipocrizia unora.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 15:36)

      alex [anonim] i-a raspuns lui stan

      Peste tot exista coruptie, la ei insa sunt pedepsiti imediat la noi se modifica legile doar ca sa nu intre la puscarie...

      The Economist a scris mult despre scandalul cheltuielilor parlamentare. In comparatie insa cu cazul din Romania (stii, parlamentarii aia care stateau la hotel si luau si bani de chirie etc) in UK si-au dat demisia, au fost acuzati etc...in Romania s-au ascuns dupa imunitatea parlamentara si cu asta basta.
  • +3 (5 voturi)    
    Adio progres:((( (Vineri, 10 februarie 2012, 16:15)

    Andrei [anonim]

    M-am tot abtinut sa fac comentarii deoarece nu locuiesc in Romania, insa v-ati cam dat cu paru-n cap...alegandu-i pe tinerii in spatele carora stau varanii, pardon veteranii. Veti vedea voi valoarea lui Base and company dupa ce pleaca...N-a fost usa de biserica...insa a fost mai bine...Acum, privatizarea si monsantonatizarea!!!
    • +2 (2 voturi)    
      si mai e ceva (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 18:48)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Sa vezi inflatie atunci... ca eu, cel putin, inca n-am uitat anii '90.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by