Mihai Razvan Ungureanu -"vanator"de diplomati securisti, sef al spionilor romani si acum premier

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Luni, 6 februarie 2012, 21:42 Actualitate | Esenţial


Mihai Razvan Ungureanu
Foto: Agerpres
Cariera lui Mihai Razvan Ungureanu in administratia Romaniei a inceput in 1998, ca secretar de stat in MAE, sub conducerea lui Andrei Plesu, omul care, potrivit spuselor lui Ungureanu, a avut cea mai mare incredere in el, dar care s-a constituit in cel mai sever critic.

Ungureanu a detinut functia de secretar de stat pana in 2001, cand a devenit director general - emisar special al Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est (2001-2003) si, mai apoi, coordonator adjunct al Initiativei de Cooperare Sud-Est Europene (SECI). A fost o perioada in care s-a facut remarcat ca diplomat. La SECI urma sa revina intr-un moment dificil al carierei sale.

Cel mai tanar sef al diplomatiei

In 2004, la 36 de ani, devine cel mai tanar ministru de externe, in Guvernul Tariceanu. In aceasta calitate a semnat, la Luxemburg, in 2005, Tratatul de aderare a Romaniei la UE. Ungureanu a inceput o reforma a unui minister considerat invechit si tarat de ramasite ale vechiului regim.

El a cerut CNSAS verificarea dosarelor ambasadorilor Romaniei, iar cei care s-au dovedit in timp colaboratori ai Securitatii au plecat din corpul diplomatic. Astfel Ungureanu a reusit o intinerire atat a corpului diplomatic romanesc, dar si a Ministerului de Externe. El a fost acela care i-a adus in prim-plan, in functii de secretar de stat, pe Teodor Baconschi si pe Cristian Preda, actual eurodeputat PDL. Actualul premier desemnat a reusit sa faca numiri diplomatice din randul diplomatilor de cariera sau al universitarilor si mai putin numiri politice.

Odata cu debutul frecusurilor dintre premierul Tariceanu si presedintele Basescu, Mihai Razvan Ungureanu a fost perceput ca fiind in tabara presedintelui, ceea ce i-a atras, in februarie 2007, plecarea de la MAE.

Pretextul a fost situatia a doi romani retinuti in Irak, subcontractori care lucrau intr-o baza americana si care, din cauza ca facusera niste fotografii erau acuzati de spionaj. Cand s-a aflat povestea celor doi, cam la trei luni dupa retinerea lor, premierul Tariceanu i-a cerut demisia pe motiv ca nu fusese informat. In schimb, ministrul de externe il informase pe presedintele Traian Basescu asupra acestei situatii.

Tariceanu i-a cerut demisia intr-un moment in care Ungureanu se afla la Viena, in concediu, alaturi de sotia sa si de fiul sau in varsta de cinci saptamani. Mihai Razvan Ungureanu  - considerat de multi politicieni din intreaga clasa politica o victima colaterala a luptei dintre cele doua palate, Cotroceni si Victoria - a recunoscut ca nu l-a informat pe Tariceanu si ca isi asuma raspunderea. El a argumentat ca il informase pe presedinte in calitatea sa de sef al CSAT care il are in subordine pe seful SIE, pentru ca era vorba despre acuzatii de spionaj si situatia trebuia clarificata. Cand s-au lamurit lucrurile si a devenit un banal caz consular, el nu a vazut relevanta instiintarii premierului.

Eurodeputat, ambasador? Nu, sef al spionilor

Dupa demisia sa fortata, s-au vehiculat o serie de optiuni pentru tanarul politician. Care s-a si autosuspendat din PNL (i-o cerea functia de la SECI), al carui membru devenise in 2004, cand a devenit si membru al Guvernului. S-a vorbit ca urma sa fie cap de lista PNL la alegerile europarlamentare, sau ca ar fi putut ocupa postul de ambasador in SUA, vacant la acel moment. Ambele variante pareau insa sub functia de sef al diplomatiei pe care tocmai o eliberase.

Dupa demisia sa din functia de ministru, Ungureanu a ramas angajat al MAE, iar institutia a reactivat postul de reprezentant al Romaniei la SECI, la Viena. Acest post a fost ocupat ulterior de fostul ministru.

In decembrie 2007, la mai putin de un an de la demisia sa din fruntea MAE, el devine seful Serviciului de Informatii Externe. A detinut aceasta functie pana luni, 6 februarie 2012, avand un mandat discret.

Profil Mihai Razvan Ungureanu, seful SIE

Fost ministru de Externe (2004 - 2007)

43 de ani, nascut la Iasi, e casatorit si are un copil.

Formare profesională:


· 1994-2004, Facultatea de Istorie, Universitatea “Al. I. Cuza”, Iaşi (doctorat);
· 1992-1993, Centre for Jewish and Hebrew Studies, asociat St. Cross College, University of Oxford, Marea Britanie (studii postuniversitare);
· 1988-1992, Facultatea de Istorie-Filosofie, Universitatea “Al. I. Cuza”, Iaşi;
· 1983-1987, Liceul de matematică fizică “C. Negruzzi”, Iaşi.

Activitate diplomatică:

· Coordonator adjunct, Iniţiativa de cooperare pentru Europa de Sud-Est, Viena, martie 2007-decembrie 2007;
· Ministrul afacerilor externe, România, decembrie 2004 - martie 2007;
· Coordonator adjunct, Iniţiativa de Cooperare pentru Europa de Sud-Est, Viena, 2003-2004;
· Director general - Emisar special al Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est, 2001-2003;
· Secretar de stat, Ministerul Afacerilor Externe, România, 1998-2001.
Carieră academică:
· Facultatea de Istorie, Universitatea “Al. I. Cuza” Iaşi:
· 1992-1995, preparator universitar, Istoria Modernă a României;
· 1995-1998, asistent universitar, Istoria Modernă a României;
· 1998-2004, lector universitar, Istoria Modernă a României;
· 2004-2006, conferenţiar universitar, Istoria Modernă a României;
· Facultatea de Istorie, Universitatea Bucureşti:
· din 2007, profesor universitar, Istoria Modernă a României.

Activitate ştiinţifică:

· Membru al Societăţii Române de Heraldică, Sigilografie şi Genealogie a Academiei Române, filiala din Iaşi (din 1993), membru al board-ului ştiinţific al Fundaţiei Soros pentru o Societate Deschisă, Iaşi – Bucureşti (1996-1998), director al Centrului de Studii Româneşti din Iaşi al Fundaţiei Culturale Române (1996-1999), membru al European Association for Jewish Studies din Oxford, Marea Britanie (1997-2007), Senior Fellow al Oxford Centre of Jewish and Hebrew Studies, St. Cross College, University of Oxford, Marea Britanie (1998-2007) membru al Consiliului Institutului de Studii Genealogice şi Heraldică “Sever Zotta” din Iaşi (din 1998), Preşedintele Institutului Român de Studii Strategice (2001-2007), membru al board-ului “Colegiului Noua Europă”, Bucureşti (2002-2007), membru al board-ului The Romanian Journal of European Studies (din 2002), membru al board-ului Ştiinţific al Centrului de politici de securitate, Szeged, Ungaria (2003-2007), director al Centrului de Studii Ebraice, Facultatea de Istorie, Universitatea “Al. I. Cuza”, Iaşi (din 2004).

Distincţii:

· Cavaler al Ordinului Naţional „Steaua României” (România, 2008);
· Mare Ofiţer al Ordinului Naţional „Pentru Merit” ( România, 2000);
· Mare Ofiţer al Ordinului „Meritul Diplomatic” (România, 2007); membru în Consiliul de Onoare al Ordinului „Meritul Diplomatic” (din 2008);
· Comandor cl. I al Ordinului Regal „Dannebrog” (Danemarca, 2000);
· Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de ofiţer (România, 2011).


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















26632 vizualizari

  • +65 (77 voturi)    
    Mihai Razvan Ungureanu pare sa fie bun (Luni, 6 februarie 2012, 21:48)

    alex [anonim]

    Are studii in strainatate, stie mai mult de patru limbi straine. Comparati-l cu Antenescu care nu stie unde e usa de la camera pana la pranz sau cu Ponta, care se joaca cu masinute la raliu :)
    • -45 (65 voturi)    
      Eu l-as compara cu Putin! (Luni, 6 februarie 2012, 22:01)

      PoneiulTroian [utilizator] i-a raspuns lui alex

      sau nu se pune?
      • +28 (36 voturi)    
        ... (Luni, 6 februarie 2012, 22:10)

        John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui PoneiulTroian

        Nu, din multe puncte de vedere.
        • -20 (30 voturi)    
          mai usor (Luni, 6 februarie 2012, 22:47)

          [utilizator] [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

          cu pianul pe scari.
          Sa conduci un guvern e cu totul altceva.
          Ungureanu nu stie si nici nu a facut chestii remarcabile care sa-l faca un bun coordonator in executiv.
          Studiile si patru limbi straine nu tin loc de aptitudini la conducerea unui executiv.

          Am avut tot timpul impresia ca tara e in criza si e normal sa aduci un finantist ca sef de executiv.Base a gresit.Clar.

          Adevaratul sef al executivului e Basescu A fost si va ramine adevaratul sef al guvernului.

          E o vorba buna in cazul asta:
          easy come, easy go....the puppeteer is the same.
          • -15 (19 voturi)    
            PAI CE SA ZIC, E ISTORIC (Luni, 6 februarie 2012, 23:23)

            Gigel [anonim] i-a raspuns lui [utilizator]

            ...si filozof. Se pricepe la toate, la servicii secrete, la economie, la politica externa.
            Pun pariu ca si-a zugravit singur casa.
            • +12 (14 voturi)    
              ??? (Marţi, 7 februarie 2012, 8:39)

              anonim [anonim] i-a raspuns lui Gigel

              Sa-mi fie cu iertare dar mi se pare de rea credinta comentariul tau.

              Inteleg sa fie criticat Boc pt ca a luat masuri de austeritate, dar asta? inca nu a apucat sa faca nimic ca premier, cu ce v-a gresit??

              De ce atata defaimare?
              • 0 (2 voturi)    
                De ce? Simplu (Marţi, 7 februarie 2012, 10:44)

                George [anonim] i-a raspuns lui anonim

                E tara asa de plina de prosti si de rau-intentionati (daca, prin exceptie, nu ar fi chiar prosti), incat parca-parca nu mai avem incredere in nimeni! Iti propun sa ai rabdare un pic, si vei vedea ca am dreptate...
          • +17 (21 voturi)    
            Pai si ar fi momentul sa faca (Marţi, 7 februarie 2012, 0:09)

            mda [anonim] i-a raspuns lui [utilizator]

            Informatiile le-a strans deja si in mod sigur stie cine fura si cine tradeaza tara. Acum trebuie doar sa aplice legea. Doamne ajuta.
            • -1 (3 voturi)    
              Si daca... (Marţi, 7 februarie 2012, 10:46)

              George [anonim] i-a raspuns lui mda

              ... cei pe care ii va ajuta vor fi tocmai astia despre care, spui tu, are stranse informatii....
            • +1 (3 voturi)    
              mai vedem... (Marţi, 7 februarie 2012, 12:13)

              mary [anonim] i-a raspuns lui mda

              Inca nici nu a fost validat ca PM de catre Parlament - deci mai avem ceva vreme sa vedem daca stie sau nu stie sa duca un guvern, daca va face sau nu va face curatenie...

              Cert este dl Ungureanu va fi sprijinit de Basescu si Basescu vrea curatenie - chiar daca vor cadea si capete din partide. Este un angajament pe care si l-a asumat si pe care doreste sa-l duca la bun sfarsit.

              Insa este evident Dl. Ungureanu stie extrem de multe, cred ca este integru si ca doreste sa contribuie si la bunastarea fraierilor din RO.

              Este extrem de clar este ca stie si este la curent cu toate amenintarile externe si mai cred ca stie care este starea de spirit in tara si cine si cum o manipuleaza.

              Opozitia este penibila pana la capat: vrea premier tehnocrat, o, nu,nu nu - iertare - nu mai vrea premier tehnocrat - vrea alegeri anticipate...Opozitia vrea mereu pe dos - ca cica asta este opozitia - faptic este o opozitie reactiva...

              Sa vedem daca guvernul Ungureanu va trece, ma astept la o mobilizare PDL + UDMR si atunci sa vedem practic ce se va mai intampla...

              Pana atunci bafta dl.Ungureanu!
            • 0 (0 voturi)    
              raspuns (Vineri, 3 august 2012, 8:13)

              GOGOASA M [anonim] i-a raspuns lui mda

              DACA ATIT A FACUT LA SIE ESTE JENANT JENANT JENANT, FOARETE PUTIN
          • +18 (20 voturi)    
            Haide Misule (Marţi, 7 februarie 2012, 0:26)

            kl [anonim] i-a raspuns lui [utilizator]

            Adu-o si pe Monica Macovei la Justitie si puneti-va pe facut curat prin tara. Reinstituiti pedeapsa cu moartea pentru chestiuni de securitate nationala, bagati coruptia in CSAT ca risc major si porniti focul la crematoriu, ca nu va mai fi loc in puscarii.
            • 0 (0 voturi)    
              raspuns pt misu (Vineri, 3 august 2012, 8:15)

              GOGOASA M [anonim] i-a raspuns lui kl

              pedeapsa cu moartea este buna ca distruge PDL
        • -20 (44 voturi)    
          alta marioneta a lui Basescu (Luni, 6 februarie 2012, 22:47)

          Bogdan C [anonim] i-a raspuns lui John.Doe

          E discutabil cat de competent e Ungureanu sa fie prim-ministru. Ce e clar e ca lui Basescu ii place sa isi puna oameni de incredere in pozitii cheie, in loc sa aleaga niste profesionisti calificati pentru functia respectiva. Nici Boc nu a fost altceva decat o marioneta, care si-a jucat rolul pana papusarul a renuntat la ea. La fel va fi si cu Ungureanu. Iar daca e sa comparam educatia, Ponta are un master in Drept Penal International la Universitatea din Catania, Sicilia, e doctor in Drept Penal International si vorbeste fluent 4 limbi straine. Antonescu are intr-adevar doar pregatire de istoric/profesor de istorie, dar oricum e mai educat decat Basescu.
          • +20 (26 voturi)    
            Eductia se manica cu lingura? (Luni, 6 februarie 2012, 23:29)

            Chavez [anonim] i-a raspuns lui Bogdan C

            Cum poti face afirmatia ca Crin e mai educat Basescu? Pe ce te bazezi ?Cind Base era comandant al navei amiral a flotei,Crin se incalta cu fesu.Dai din taste sa te afli in treaba.Si Ponta caruia ii cad chiloti in vine cum apare una mai rujata pe linga el (a renuntat la familie ptr.DACIADA) asa ca baiete ai probleme cu balanta.
          • +17 (17 voturi)    
            O poanta de facultate (Luni, 6 februarie 2012, 23:33)

            MirceaC85 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan C

            Universitatea din Catania nici macar nu e in top 500... deci, putea foarte bine sa termine si la "Constantin Brancusi" in Targu Jiu.
            Si nu stiu unde si-a luat doctoratul, dar un "doctor" pe bune nu ar emite ineptiile lui. In fine... Doamne fereste sa ajungem pe mana USL-ului...

            Sa speram ca Ungureanu va avea cu cine lucra. De ex, Funeriu la educatie.
            • +2 (2 voturi)    
              daca...... (Marţi, 7 februarie 2012, 10:30)

              oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui MirceaC85

              ....si tg. jiu a ajuns sa fie pomenit ca c. univ. .........chiar ca am ajuns da rasul curcilor.
          • -11 (13 voturi)    
            comentariu (Luni, 6 februarie 2012, 23:37)

            nel [anonim] i-a raspuns lui Bogdan C

            Cea mai interesanta numire de premier base si-a mai dat odata cu stingul in dreptu.Nici unde in lume nu sa mai pomenit ca un sef de servicii secrete sa fie numit premier.Asta da ne putem mindri in lume ca sintem o tara democratica europeana.Bravo base neai dat un premier care nici tehnocrat nu e nici politic nu e,dar precis e o papusa usor de manipulat.Nu pot sa inteleg cum cei din pdl se lasa calcati in piciore ei oare nu au nimic de spus?Sint oare cei din pdl de acord ca basescu sai sfideze chiar in asa hal parerea lor nu coteaza sint doa partid aflat la guvernare.Ei nu vad ca base prin tot cea ce face ii duce la pierzanie in asa hal incit la urmatoarele alegeri sa nu mai prinda prlamentul.Vai voua pdl.
          • +7 (9 voturi)    
            Completare.... (Marţi, 7 februarie 2012, 6:35)

            California [anonim] i-a raspuns lui Bogdan C

            La CV-ul lui Ponta adauga te rog si "Criminal cu sange rece" (va plati candva pentru asasinarea lui Panait). De Crin, mi-e si scarba sa vorbesc, numai niste personaje defecte si nesincere pot sustine un astfel de personaj isteric si incompetent (si o spun cat se poate de delicat). Indiferent ce se va intampla in lunile urmatoare in politica damboviteana, MRU este profilul perfect al presedintelui pe care il doresc Romaniei. Un tanar extrem de bine pregatit, educat, civilizat, foarte bine apreciat in cele mai importante cercuri politice externe. Un singur defect: este prea bun pentru actuala configuratie politica, perversa si egoista, a Romaniei.
            • -1 (1 vot)    
              Premier potrivit ? (Joi, 9 februarie 2012, 8:43)

              superviser [anonim] i-a raspuns lui California

              MRU = premier potrivit !?!
              Da, daca profilul premierului potrivit include in mod obligatoriu sa fi fost un utecist, activist sau nomenclaturist comunist sau baremi un amarat de securist !
              Utecistu Boc a predat stafeta utecistului Ungureanu ! halal schimabare la 20 de la revolutie ! sastea dracului in banca lor toti aia care se stiu cu musca pe caciula, sa nu mai iasa in fata caci altfel nu dovedesc decat un arivism si o parvenire nesanatoasa.
          • +12 (12 voturi)    
            frustratii nu pot fi multumiti niciodata... (Marţi, 7 februarie 2012, 7:46)

            dadan [anonim] i-a raspuns lui Bogdan C

            si pe Isus de-l punea premier la fel ziceai - ca-i marioneta lui Basescu....au fost si pe vremurile alea USL-asi ca tine ce au facut tot ce le-a stat in putere sa discrediteze si sa elimine oameni buni si onesti pentru ca erau incomozi....din pacate nimic nu s-a schimbat ...paine si circ....sper ca prostimea ce sta hipnotizata in fata TV-ul sa nu mai decida destinele acestei tari...
          • +7 (7 voturi)    
            antonescu, educat??? (Marţi, 7 februarie 2012, 9:00)

            Lucky [anonim] i-a raspuns lui Bogdan C

            Poate gandesti ca un om educat este cel care a absolvit o scoala, doua, trei, si stie sa dea din gura... Nimic mai gresit.
            Un om educat trebuie sa aiba acces la o stare mentala optima, indiferent de situatia in care se gaseste.
            Or, stim cu totii, exista publicate, declaratiile sale in mai toate ocaziile, folosing cuvinte, expresii, dar si grimase, de o calitate suburbana.
            Pe langa asta, ii lipseste responsabilitatea.
            Aceste doua mari carente fac din antonescu un individ nepotrivit pentru orice functie in stat, necum presedintele unei tari.
          • +3 (3 voturi)    
            primministru (Marţi, 7 februarie 2012, 9:19)

            dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui Bogdan C

            Nu ti se pare ca dupa experienta nefericita cu Tariceanu Presedintele sa caute un primministru cu care sa poata colabora fara riscuri ? Colaborarea dintre cei doi este esentiala, asa e facuta constitutia noastra in care, cel putin in domeniul politicii externe, rolul Presedintelui, sef de drept si la CSAT este hotarator ?
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Vineri, 10 februarie 2012, 7:11)

            tril [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan C

            Ai dreptate, wow, Universitatea din Catania.. nici nu se poate compara cu Oxford.
        • +39 (47 voturi)    
          Noul presedinte al Romaniei! (Luni, 6 februarie 2012, 22:51)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

          Erudit, tehnocrat, om de cultura, Mihai Razvan Ungureanu este un om care creeaza frisoane si insomnii comunistilor din USL cat si sustinatorilor lor. Este periculos pentru ca stie vreo 5 limbi la perfectie in timp ce Antonescu stie doar sa injure in romaneste, este periculos pentru ca vorbeste la obiect si cu argumente, dincolo de cliseele imbecile ale USL si are o inteligenta si o cultura care le depaseste pe ale lui Crin, Ponta si Constantin la un loc. Cu domnul Ungureanu nu poti vorbi, esti obligat sa-l asculti...
          Cu ocazia asta putem spune ca George Bush a fost sef CIA multi ani inainte de a deveni presedinte! Asta ca sa terminam cu spionii pe care Antonescu ii are pe langa, cum ar fi fostul sef al SIE, Claudiu Saftoiu!
          Si tot cu aceasta ocazie USL a facut cunostinta si cu viitorul presedinte al Romaniei!
          • +11 (11 voturi)    
            Viitorul presedinte (Marţi, 7 februarie 2012, 8:24)

            Nostradamus [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Perfect adevarat. M. R. Ungureanu este viitorul presedinte al Romaniei.
            Din acest motiv Antenescu face "spume" iar Ponta (care stie) tace diplomatic.
            Pate gasiti interviul de la BBC cu M.R. Ungureanu de acum 6-7 ani in care reporterul i se adresa cu domnule prim ministru :). Coincidenta:)
            • 0 (0 voturi)    
              RASPUNS LUI MARIAN EUGEN (Vineri, 3 august 2012, 8:19)

              GOGOASA M [anonim] i-a raspuns lui Nostradamus

              PUTINII EVREI CARE AU RAMAS IN ROMINIA AU RAMAS CU UN SCOP BINE DEFINIT DE SERVICIILE CARE II TIN AICI, NORMAL MI SE PARE.
        • +3 (7 voturi)    
          corectura (Luni, 6 februarie 2012, 22:58)

          misescu [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

          A detinut aceasta functie pana luni, 6 februarie 2011?
      • 0 (0 voturi)    
        Este simplu (Marţi, 7 februarie 2012, 4:14)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui PoneiulTroian

        se poate.........,compara si mere ce pere, conteaza DIFERENTA !
    • -23 (31 voturi)    
      SECURIST (Luni, 6 februarie 2012, 22:25)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Securitatea conduce Romania .

      Au lasat orice aparenta deoparte si au pus laba pe tara .
    • +28 (32 voturi)    
      ...... (Luni, 6 februarie 2012, 22:52)

      ema [anonim] i-a raspuns lui alex

      boc nu v-a placut, ungureanu nu va place, ma intreb ce v-o place oare. ar trebui sa-l puna pe ponta , sincer sa vedeti si de ce-i in stare el. atunci ati intelege cam care a fost valoarea lui boc
      • +4 (6 voturi)    
        mru (Marţi, 7 februarie 2012, 9:39)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui ema

        usl are motive intemeiate sa-l deteste pe boc. iata o mostra. a "dezorganizat " sistemul de pensionare in asa fel incat 2011 e primul an in care nr pensionarilor pe caz de boala in ghilimele e mai mic decat al celor pensionati la termen. spre stiinta lor in ultimii 3 ani cei "pensionati" medical au supt din buget 10 mld lei vechi. semnificativ nu ? ceea ce inseamna ca sunt cei care au pus mana pe pensii cu adevarat nerusinate de sute de milioane. daca ar avea o pensie calculata dupa contributivitate nu cred ca ar trece de 50 milioane lei vechi. oare cum si-a permis boc asa ceva ?
    • +8 (8 voturi)    
      . (Luni, 6 februarie 2012, 23:12)

      popa [anonim] i-a raspuns lui alex

      Suntem alaturi de el
    • -2 (2 voturi)    
      sigur (Marţi, 7 februarie 2012, 9:48)

      nik [anonim] i-a raspuns lui alex

      da e un ,,tehnokrat "bun ......securist ca de astia avem nevoie acum ca sa ne monitorizeze mai bine
    • 0 (0 voturi)    
      Limba maxima (Marţi, 7 februarie 2012, 17:06)

      Mihai Razvan Ungureanu pare sa fie tăiat împrejur [anonim] i-a raspuns lui alex

      Tot respectul pentru limba pe care a integrat-o prin studiile peste hotare.
    • 0 (0 voturi)    
      Alex (Marţi, 7 februarie 2012, 19:40)

      RitelVa [utilizator] i-a raspuns lui alex

      eh lasa,ca nici noi vorbim cu vorbele altora...trebuie respecta
      ta legislatia,care ste valabila si ot Razvan U.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Vineri, 3 august 2012, 8:11)

      GOGOASA M [anonim] i-a raspuns lui alex

      tot comunist ramine
  • -31 (49 voturi)    
    pe el nu se vana?doar a fost membru CC al UTC (Luni, 6 februarie 2012, 21:53)

    Eneas [anonim]

    dar asa e in tenis.....
    • +36 (50 voturi)    
      O fi fost, daca ai tu dovezi, (Luni, 6 februarie 2012, 22:05)

      revelare [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      altele decat sursele de partid,sau ideea ca la cca 20 de ani cat avea in 1989, eram toti care facuseram liceul.Sigur a fost pionier si soim al patriei. dar cum ziceam, o fi fost daca sti tu, dar s-a trezit de muuuult timp, pe cand altii nici acum, ba au i ntrat in utc dupa "1989". Iar altii ca tine chiar ca nu are nicio importanta ce au fost, se sunt sau ce vor fi.
      • -3 (19 voturi)    
        te rog sa il intrebi personal! iar cand nu stiti , (Luni, 6 februarie 2012, 22:18)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui revelare

        mai bine va informati decat sa o luati pe aratura!
      • -16 (22 voturi)    
        numire (Luni, 6 februarie 2012, 22:21)

        El Condor [anonim] i-a raspuns lui revelare

        S-a trezit atunci cand conationalii de la sinagoga i-au stabilit un viitor maret.
      • -3 (5 voturi)    
        iata si dovada si link-ul aferent (Luni, 6 februarie 2012, 22:52)

        Rosca [anonim] i-a raspuns lui revelare

        http://www.arhivelenationale.ro/images/custom/image/serban/Fond_CC_al_UTC_Sectia_Cadre_Alfabetic_Litera_U.pdf
      • -5 (5 voturi)    
        Omul are dreptate (Luni, 6 februarie 2012, 23:19)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui revelare

        A terminat liceul in 1987, si la 20-21 de ani era membru supleant al CC al UTC. Si sint de acord cu Eneas, la el trecutul nu conteaza? O sa zici ca era mic. Dar la 21 de ani in Romania comunista erai suficient de mare sa stii deja ce e Europa Libera si ce e Securitatea. Eu unul, am aflat mult prea devreme.
      • -1 (3 voturi)    
        Re o fi fost (Luni, 6 februarie 2012, 23:51)

        aciduzzu [anonim] i-a raspuns lui revelare

        Nu e chiar asa. Are foarte mare importanta ce a fost inainte de 1989.
        Nu a fost numai pionier, ori un elev de liceu facut UTC-ist la prima adunare in clasa a IX-a.
        La vremea aceea, tataie, a fost membru supleant in CC al UTC,iar in anul 1987, cand era militar in termen si nu avea juramantul militar depus, a avut o permisie speciala, singur iesit pe poarta unitatii, ca trebuia sa mearga la Plenara CC al UTC.
        Si mai sunt niste lucruri pe acolo prin perioada 22 decembrie 1989-12 ianuarie 1990.
        Mai apoi, cu cartea aceea.
    • +7 (17 voturi)    
      Respira adanc.Abtine-te o perioada. (Luni, 6 februarie 2012, 22:27)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Cred ca faci confuzii.Nu-l baga pe M.R.Ungureanu in aceiasi oala cu securistii.Inteleg ca ai avut de tras din cauza lor,dar este altceva in acest MRU.
  • -25 (37 voturi)    
    MAE, SIE, CSAT (Luni, 6 februarie 2012, 22:04)

    Rosca [anonim]

    Pe data de 12.06.2011 a fost arestat de catre autoritatile egiptene numitul Ilan Gapel - care in momentul capturarii s-a recomandat a fi jurnalist roman conform documentelor si actelor de calatorie. El a fost incarcerat pentru actiunea de instigare la revolta. Negand la inceput apartenenta sa la Mosad el ulterior a recunoscut si cateva luni mai tarziu a fost eliberat in schimbul a 25 de prizonieri egipteni detinuti in Israel. MAE atunci condus de d-l Razvan Ungureanu nu a protestat pe langa Ambasada Israelului in Romania pentru acest uz de fals grosolan. Acelasi SIE a acceptat Decizia d-lui Traian Basescu in calitatea de sef al CSAT privind survolarea Romaniei de catre aparate de zbor militare israeliene. Un nefericit accident de elicopter a scos in evidenta ca in elicopter se aflau 7 ofiteri superiori din Israel. Sunt acte deosebit de grave pentru care, eu, consider ca d-nii R.U si B.T nu mai au ce cauta in Administratie.
    • -15 (23 voturi)    
      +1 (Luni, 6 februarie 2012, 22:18)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Rosca

      Ma bucur sa vad ca mai sunt oameni care nu traiesc intr-un nor de ignoranta.
      Se stie ca R.U. este agent Mossad, iar cine nu stie se poate documenta, zic eu, destul de usor.
      Din pacate, interesele Romaniei si ale romanilor nu conteaza, suntem folositi cu totii pentru interesele altora...
      • +11 (13 voturi)    
        Baietii destepti (Luni, 6 februarie 2012, 22:53)

        Cornel [anonim] i-a raspuns lui sentenced

        Asa este. Lista spionilor este publicata lunar in Monitorul Oficial. Putina documentare si aflam cine pentru ce serviciu strain lucreaza.
    • +7 (7 voturi)    
      SRS, tu esti??? (Luni, 6 februarie 2012, 22:54)

      gemini [utilizator] i-a raspuns lui Rosca

      hai, da pe goarna repede .... si ce mai stii?
  • -9 (13 voturi)    
    nu e ala... (Luni, 6 februarie 2012, 22:09)

    malagamba [anonim]

    care a deviat avionul oficial de la ruta spre bucuresti, spre iasi, ca sa isi ia nevasta?
    • +1 (3 voturi)    
      Nu..ala e in continuare in PNL-USL (Marţi, 7 februarie 2012, 8:27)

      Tariceanu [anonim] i-a raspuns lui malagamba

      Nu disperatule, nu e ala. Cauta si vei afla ca "ala" e in continuare in PNL. Da tu stii asta, numai ca sunteti disperati:)
  • -2 (8 voturi)    
    O solutie politica doar! (Luni, 6 februarie 2012, 22:09)

    titicu [anonim]

    Ungureanu nu poate decat sa mai balmajeasca putin masa electorala...in rest, povesti! In orice caz, este mai bine decat daca era ales un politruc. Si detine functia de director al SIE, nu sef, pana pe 6 februarie 2012, nu 2011.
  • +8 (10 voturi)    
    diferente de valoare... (Luni, 6 februarie 2012, 22:14)

    legolas1979 [utilizator]

    Diferente:

    Razvan ungureanu:
    http://www.zf.ro/eveniment/cine-este-razvan-ungureanu-biografie-9211190

    Crin antonescu:...viitorul presedinte al ro
    http://www.crinantonescu.ro/articole/46/Biografia-unui-viitor-presedinte.html#formcomment
    • +2 (2 voturi)    
      diferente (Luni, 6 februarie 2012, 22:54)

      Tudor P [anonim] i-a raspuns lui legolas1979

      UIte-l aici frezat, spalat, aranjat si cu unghiile taiate de catre cei de la Cariere

      http://www.cariereonline.ro/articol/mihai-razvan-ungureanu-viata-mea-este-o-inlantuire-de-intalniri-fericite
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Marţi, 7 februarie 2012, 0:13)

      vh [utilizator] i-a raspuns lui legolas1979

      e clar, antonescu sa fie

      ... daca se trezeste dimineata ca astia la inscrieri pentru presedintie cred ca au program scurt
  • +7 (13 voturi)    
    Tineti minte (Luni, 6 februarie 2012, 22:23)

    Cristian [anonim]

    Tocmai a fos anuntat viitorrul candidat la presidentie.
    Mult succes d-ule Ungureanu.
    PS. Noi votam "chiorul". Cu scuzele de rigoare.
    Din memorie: C.A Am discustat despre economie si despre alti chiori.
    • +7 (11 voturi)    
      fereasca dumnezeu de ponta! (Luni, 6 februarie 2012, 22:49)

      ema [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      nu , voi sa-l votati pe ponta si antonescu. in 3 ani o sa ne aduca tara in imposibilitate de plata a salariilor.
      • +2 (4 voturi)    
        Chiar mai repede (Marţi, 7 februarie 2012, 0:42)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui ema

        Daca vom ramane cu guvern interimar cateva luni sa vezi intarzieri de pensii si salarii bugetare.
  • -8 (12 voturi)    
    M R U (Luni, 6 februarie 2012, 22:24)

    LEC [anonim]

    Miroase a usturoi....
  • +1 (1 vot)    
    Data exacta (Luni, 6 februarie 2012, 22:31)

    vasile [anonim]

    Cred ca e corect "A detinut aceasta functie pana luni, 6 februarie 2012, ..." si nu 2011.
    • +1 (1 vot)    
      corectura (Luni, 6 februarie 2012, 23:37)

      Anne-Marie Blajan [hotnews.ro] i-a raspuns lui vasile

      da, multumesc, am facut corectura. evident ete 2012.
  • -1 (7 voturi)    
    utc - pcr (Luni, 6 februarie 2012, 22:32)

    Red [anonim]

    Chestiile cu securitatea si mossadul sunt prostii conspirationiste insa pozitia lui in utc si participarea la ultimul congres pcr (la doar 21 de ani!) sunt chestii cunoscute si graitoare pt ce fel de om este acest Mihai Razvan Ungureanu.
  • -1 (5 voturi)    
    Dar hai sa citim si asta! (Luni, 6 februarie 2012, 22:32)

    danielush [anonim]

    http://www.ziuaveche.ro/zvonul-zilei/fata-nevazuta-a-premierului-%E2%80%9Cspion%E2%80%9D-mihai-razvan-ungureanu-73048.html
  • +1 (3 voturi)    
    Ungureanu (Luni, 6 februarie 2012, 22:36)

    Bonno [anonim]

    Destainuiri incendiare!!! Un interviu amplu cu Priministrul desemnat din 2006 cand era doar Ministru de Externe in Revista Cariere aici

    http://www.cariereonline.ro/articol/mihai-razvan-ungureanu-viata-mea-este-o-inlantuire-de-intalniri-fericite
  • 0 (2 voturi)    
    unde are casă MRU (Luni, 6 februarie 2012, 22:37)

    george [anonim]

    ia vedeți ce amănunt interesant despre MRU dă revista Kamikaze:

    http://www.kamikazeonline.ro/2012/02/casa-lui-ungurean/
  • -8 (8 voturi)    
    imi scapa ceva (Luni, 6 februarie 2012, 22:58)

    Dragos.C [anonim]

    e ungur?
  • +2 (2 voturi)    
    Bun baiat ! (Luni, 6 februarie 2012, 23:09)

    Cipos Salamandros [anonim]

    Viitorul suna bine !
  • -1 (3 voturi)    
    bravo! (Luni, 6 februarie 2012, 23:11)

    laurentiucat [utilizator]

    inca un securist...
  • +1 (3 voturi)    
    Ochii lui (Luni, 6 februarie 2012, 23:18)

    Nasti [anonim]

    Daca ramane premier o sa ne ameteasca de tot cu ochii aia care-i penduleaza rapid,non stop si exasperant in teasta lui atunci cand are auditoriu in fata. Mi se pare inteligent si atat!
  • +2 (4 voturi)    
    e un baiat destept (Luni, 6 februarie 2012, 23:21)

    paolalaan [utilizator]

    si se pare ca are multe calitati ,un tanar educat, corect ,destept ,hotarat cu viziune de dreapta ,pare a fi bun, DOAMNE AJUTA!
  • +6 (6 voturi)    
    Ungureanu (Luni, 6 februarie 2012, 23:22)

    andu [anonim]

    da voi de unde naiba credeti ca se aleg premierii? asa din pom? Omul asta trebuie sa stie foarte bine situatia tarii... e o pozitie buna cea in care s-a confruntat si cu coruptia din interiorul tarii dar si din afara. Banuiesc ca oamenii care desfinteza pe alte persoane din banuieli si presupuneri nu sunt in stare sa judece realitatea. O tara de vuvuzele si pocnitori e perfecta pentru voi, nu inteleg de ce ati vrea sa schimbati ceva la ea...
  • 0 (4 voturi)    
    Buna propunere (Marţi, 7 februarie 2012, 5:30)

    Maritza [anonim]

    Bun baiat pt post (desi imi pare rau de Boc, era un om cinstit si capabil) , Doamne ajuta !
  • 0 (2 voturi)    
    ????????????? (Marţi, 7 februarie 2012, 7:11)

    ESTLATIN [anonim]

    Care securistii? doar ai lor sau si ai lui?
  • +1 (3 voturi)    
    Mazepa (Marţi, 7 februarie 2012, 7:28)

    spectator [anonim]

    1)In decembrie 1989 cand la Iasi in Universitate s-au semnalat primele proteste-miscari anticomuniste, membrul CC al UTC Mihaita Ungureanu proaspat sosit ca delegat-aplaudac de la maretul Congres PCR prezidat de tov. Ceausescu, de data asta pe post de "ochiul si timpanul", mai multe surse confirma ca acesta observa atent tot ce misca contra si intocmea liste negre cu studentii protestatari.

    2)Printre limbile straine cunoscute de MRU este si limba ebraica, evident avand in vederea originea etnica evreiasca si studiile sale. Interesant e ca evita mereu sa mentioneze acest lucru !

    3)MRU ARE INITIERI GRELE INTR-ALE MASONERIEI SI A ALTOR ACTIVITATI EZOTERICO-OCULTE SPECIFICE SOCIETATILOR DISCRETO-SECRETO-INITIATICE, FIIND MASON DE VREO 20 DE ANI, AZI CU UN GRAD DESTUL DE MARICEL.

    4)O parte din studiile-activitatile de la inceputul carierei sale fulminante au fost finatate si de un celebru infractor international, evreul Mark Rich, unul dintre jolly-jokerii marilor "magnati"evrei ai lumii, anume Rotschilzii, si ai diverselor servicii secrete israeliene, coinitiator in Romania anilor 90 a mai multor tunuri financiare precum si al TUNULUI TUNURILOR de la ROSIA MONTANA. Mark Rich a fost condamnat pana la urma in SUA si dat in urmarire internationala de catre FBI, dar s-a refugiat in Israel, apoi Elvetia pt a nu fi extradat. La presiunea finantei evreiesti mondiale in sprijinul careia a dat megatepe internationale, a fost gratiat personal de fostul Presedinte al SUA Bill Clinton.

    5)O alta parte dintre studii i-a fost finantata de Dinu Patriciu caruia i-a si multumit public pentru asta in 2004.

    6)Odata cu investirea ca ministru de externe in 2004 si-a declarat sustinerea pentru montarea portretului distrugatoarei Romaniei postbelice Ana Pauker, chiar in sediul ministerului de externe roman. Reprezentantii AAAPE i-au cerut in public ministrului Ungureanu sa indeparteze tabloul Anei Pauker, insa acesta a refuzat, recunoscand insa ca initiativa afisarii tabloului ii apartine
  • +3 (3 voturi)    
    Excelenta alegere!!! (Marţi, 7 februarie 2012, 9:00)

    Andreea [anonim]

    Sper sa candideze pentru presedintie. A fost atat de discret incat uitasem de domnia sa. Ma bucur ca Base l-a desemnat pe el! Ha! Sa-l vad acum pe Ponta daca mai latra. Cred ca o sa dea Ungureanu cu el de toti peretii! Excelenta alegere, domnule Basescu, excelenta! Poate ia si canalia de Ponta un exemplu bun de la dl. Ungureanu, si se mai cizeleaza, pentru ca de la A. Nastase si de la tov. Iliescu zis (si facut) Ilici, am vazut ce-a invatat...
    Felicitari d-lui Ungureanu si mult, mult succes!
    P.S. De-abia astept editorialul d-lui Cartarescu si pe acest subiect!
    • +1 (1 vot)    
      finally, base arata ca a lucrat (Marţi, 7 februarie 2012, 10:46)

      finally [anonim] i-a raspuns lui Andreea

      ma asteptam ca dl ungureanu va fi candidatul surpriza al pdl la prezidentiale. era logic varianta castigatoare. cei din opozitie nu isi dau seama ce i-a lovit :).
      indiferent cum vor vota acum, vor pierde lupta.
      geoana de exemplu, harshit deja in lupte cu base a cam ghicit. si se gandeste ca nici prim ministru sau sef la senat, peste 2 ani n-ar fi rau. greii psd la fel - vezi reactiile retinute a le lui ponta. se vor replia, curand.
      daca nu esti intoxicat de antene,rtv,realitati, b1, etc, poti vedea directia rapid. pe tvr a fost foarte de curand un interviu cu ungureanu. era prea discret de prea multa vreme. cam greu sa lupte crin cu el :).
  • 0 (2 voturi)    
    ceata (Marţi, 7 februarie 2012, 9:17)

    gh [anonim]

    de pe ohii vostri nu va lasa sa vedeti ca MR Ungureanu va servi Mosadul si nu Romania, iar bataia cea mare e pe Rosia Montana
  • +1 (1 vot)    
    cam mult (Marţi, 7 februarie 2012, 11:03)

    Costachiovici [anonim]

    destul de erudit pentru a fi racolat de masoni..
  • +2 (4 voturi)    
    Cita sensibilitate (Marţi, 7 februarie 2012, 11:59)

    ac [utilizator]

    Ma uit la toate commenturile care spun despre trecutul utecist al premierului, si minus din toate directiile. Atit de rau am ajuns incit sa nu mai conteze trecutul pre-89? Parca punctul 8 al declaratiei de la Timisoara spunea altceva. Sau am inceput eu sa incurc treburile istorice?
    Culmea ironiei e ca M.R. Ungureanu e ... istoric.
    • 0 (2 voturi)    
      Punctul 8 (Marţi, 7 februarie 2012, 13:20)

      iocioc [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Domnule ac, dumneata cunosti Punctul 8, sau ai auzit ceva asa... vag despre el? Sa-ti reamintesc: "[...]sa interzica pentru primele trei legislaturi consecutive dreptul la candidatura, pe orice lista, al fostilor activisti comunisti si al fostilor ofiteri de Securitate" - asta este Punctul 8 al Proclamatiei de la Timisoara, intreabarea mea este: a fost MRU activist comunist ori membru al securitatii? Si au trecut trei legislaturi de cand Proclamatia a fost lansata?

      ...e plina lumea de troli si de hateri, chiar ca nu mai are nevoie de inca unul...
      • 0 (2 voturi)    
        Da, desigur (Marţi, 7 februarie 2012, 16:08)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui iocioc

        Dai un citat din Proclamatie, si daca nu e la litera, sint troll si hater. Adica daca Elena Ceausescu n-a fost activist sau ofiter de secu, e ok, da?

        Eu il cunosc pe domnul asta, si imi pot inchipui destul de usor cum poate naviga un istoric pina ajunge director SIE, de la fost UTC-ist si membru supleant al CC al UTC. Probabil calitatile lui ariene. Tot il scoateti de ce competent e, tot citesc ca stie 4 limbi etc - si nevasta-mea stie patru limbi si nu o vad prim ministru.

        Si daca parerea mea e ca e un UTC-ist convertit la director SIE (da, recunosc, nu e securist, e ... director de serviciu de informatii) nu e cea mai buna solutie pentru pozitia de prim-ministru, fara sustinere politica, fara sa fi candidat undeva si fara sa fi fost ales, hop si tu si troll si hater. Uite ca nu imi place alegerea facuta, si nu sint singurul, si nici intr-un caz n-o sa ma las si insultat pe tema asta.

        Apropo, cum ajunge un istoric sa fie acum mina dreapta a lui Basescu? s-a gindit asa, deodata, ca ar fi bun? de ce nu acum 4 ani?
        • 0 (0 voturi)    
          nu e chiar asa (Miercuri, 8 februarie 2012, 2:15)

          Mircea [anonim] i-a raspuns lui ac

          Este posibil sa fi fost un copil ambitios care intrase in UTC. Asta nu il face automat securist sau turnator.

          Oricum daca il pregatesc pentru alegeri inseamna ca nu se va mai face nici o reforma pana atunci. Asta e problema.
        • -1 (1 vot)    
          sa ne lamurim (Vineri, 10 februarie 2012, 3:00)

          iocioc [utilizator] i-a raspuns lui ac

          - domnule, persoana 1a singular o folosim doar dupa ce am consumat cel putin cateva beri impreuna, pana atunci e doar un semn de lipsa a bunei cuviinte.
          - Punctul 8 a avut sensul sau, sa-l vad acum confiscat tocmai de catre rosii impotria caruia ar fi trebuit sa fie folositor (intocmai "fenomenului" Piata Universitatii) imi provoaca repulsie.
          - nu am avut placerea sa va cunosc sotia, dar nu cred ca ar avea vre-o relevanta in discutia noastra cunostintele lingvistice ale domniei sale.
          - utecist eram gata sa fiu facut si eu, fiind cel mai "batran" din liceu care nu era inca membru al UTC si doar o sansa extraordinara m-a facut sa evit "placerea", dar chiar presupunand ca as fi fost utecist, conform Punctului 8 as fi putut sa-mi depun candidatura, Punctul 8 se refera clar la fostii ACTIVISTI si/sau OFITERI DE SECURITATE, nu la simplii membrii pcr (nu mai vorbesc de utc, care era un fel de "liga minora") sau oameni care dupa 20 de ani au ajuns la conducerea unei structuri legitime ale statului. Nu zicea taica ilici imediat dupa Revolutie ca structurile de informatii au fost curatate de securisti?
  • 0 (0 voturi)    
    USL (Marţi, 7 februarie 2012, 20:10)

    marinica [anonim]

    Daca cei de la USL, nu sunt de acord cu actualul premier si guvernul propus de el, sa vina ei cu cu un premier si un guvern nepatat....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by