Sociologul Mircea Kivu: Cea mai surprinzatoare concluzie a recensamintului este scaderea populatiei urbane

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Joi, 2 februarie 2012, 20:07 Actualitate | Esenţial


Mircea Kivu
Foto: AGERPRES
"Cea mai surprinzatoare stire din rezultatele preliminare ale recensamintului 2011 este inversarea trendului evolutiei raportului populatie urbana - populatie rurala", a declarat sociologul Mircea Kivu intr-un scurt interviu pentru HotNews.ro legat de rezultatele recensamintului. Kivu mai spune ca scaderea populatiei cu 2,6 milioane de locuitori "nu este o surpriza", pe fondul migratiei externe.

Cele mai importante declaratii ale lui Mircea Kivu:


Scaderea populatiei din mediul urban fata de rural:


- Cea mai surprinzatoare stire este inversarea trendului evolutiei raportului populatie urbana - populatie rurala. In ultimii ani, populatia urbana crestea, populatia rurala scadea. Ultimul anuar statistic din 2010, arata ca aproximativ 55% din populatia Romaniei traia in mediul urban, iar rezultatele Recensamintului arata ca populatia urbana a scazut la 52,8%.

- Avem deci un flux migrator dinspre mediul urban spre mediul rural

- Acest flux e greu de pus exclusiv pe seama crizei. E posibil ca persoanele virstnice sa fi preferat sa se mute in mediul rural, acolo unde multi aveau o a doua casa sau au mostenit o casa batrineasca

- O alta cauza ar putea fi aparitia ansamblurilor imobiliare mari din satele aflate in imediata vecinatate a marilor orase, ansambluri in care s-au mutat destule familii

Scaderea populatiei:


- Scaderea populatiei nu este o surpriza, am spus in timpul recensamintului ca ma asteptam la o populatie sub 20 de milioane. Cauza acestei scaderi destul de mari este faptul ca, in ultimii ani, statistica civila nu a inregistrat migratia externa

- Efectul asupra politicii: Aceste date sint provizorii, datele finale vor veni probabil in 2013. Dar eu cred ca aceste date ar trebui luate in calcul la alegerile din 2012, si normal ar fi sa fie recalculat numarul de parlamentari, precum si repartitia lor geografica

Cresterea numarului de romi:


- A treia informatie interesanta este cresterea populatiei de etnie roma.

- A crescut cu mai putin decit mai asteptam, ceea ce arata ca exista in continuare o tendinta de nedeclarare a apartenentei al aceasta etnie.

- De vina e teama de discriminarea romanilor fata de romi​






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10006 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Anticipare. (Joi, 2 februarie 2012, 20:13)

    Pişpirică [anonim]

    Eu n-as zice surprinzatoare, era destul de lucid valul de emigrare din ultimii ani,cum e destul de lucid urmatorul val .
    • +6 (6 voturi)    
      recalculat numarul de parlamentari ? (Vineri, 3 februarie 2012, 0:35)

      george [anonim] i-a raspuns lui Pişpirică

      parca am votat un referendum sa mai plece din parlamentari ..
      E nevoie de scaderea populatiei pt aplicarea referendumului ?
      • +1 (1 vot)    
        Max 105 parlamentari, lepre si spagari ! (Vineri, 3 februarie 2012, 9:25)

        Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui george

        Sa se revizuisca, primesc ! insa sa ramana maxim 105 parlamentari, lepre si spagari !

        Sa nu se revizuisca, primesc ! insa sa ramana maxim 105 parlamentari, lepre si spagari !

        "Patria si Dreptul Meu!"
        .
    • 0 (0 voturi)    
      ce e asa de surprinzator..... (Vineri, 3 februarie 2012, 11:23)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Pişpirică

      dar daca stai la televiziuni nu prea stii care mai e treaba cu viatza.......
  • +7 (7 voturi)    
    Unde 2,6 mil?!? (Joi, 2 februarie 2012, 20:17)

    vinny [anonim]

    -de la 19 la 22.8 e cam 3.8 mil!
    -ar trebui sa se reduca, implicit, si numarul de parlamentari, dar sa nu scada mult ca afecteaza valorile democratice :)
    -populatia roma nu a inclus, in cadrul recensamantului, si tiganii!
    • +7 (7 voturi)    
      rromii (Joi, 2 februarie 2012, 20:27)

      sandel [anonim] i-a raspuns lui vinny

      de doua ori mai multi, decat cei declarati, sunt la produs.
      iar, un numar egal cu cel declarat, au refuzat sa stea de vorba. si nici recenzorii n'au fost asa de ..aventurosi.
      deci, daca inmultesti cu cinci, ajungi la un numar apropiat de realitate.
      • 0 (2 voturi)    
        tiganii au refuzat sa se declare romi ,numai Kivu (Joi, 2 februarie 2012, 20:37)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui sandel

        o tot tine cu discriminarea ,in cazul sau ,reala!
    • 0 (0 voturi)    
      un milion (Joi, 2 februarie 2012, 20:36)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui vinny

      un milion nu s-a mai inregistrat oficial, insa sunt socotiti si aceia, citeste bine stirile.
  • -8 (10 voturi)    
    asa e (Joi, 2 februarie 2012, 20:21)

    catalin [anonim]

    bineinteles - dar nu pentru ca s-au mutat la sat. S-au mutat in alte orase din alte tari ca mizeria e prea mare in rromania.
  • +7 (7 voturi)    
    CE-ai cu noi ba, pentru ce sa dam cu var? :) (Joi, 2 februarie 2012, 20:31)

    Marcu [anonim]

    CE surpriza? Se intorc acasa taranii adusi cu forta de Ceausescu la oras, tarani care nu au reusit sa se adapteze la cerintele traiului la comun. Dovada stau spatiile comune lasate de izbeliste, gratarul din spatele blocului, masina spalata cu furtunul tras pe balcon etc.. etc... Eu cred ca nu e rau, viata la sat e frumoasa, m-as intoarce si eu dar m-am invatat cu munca la birou si internetul broadband :)
    • +5 (5 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 2 februarie 2012, 22:39)

      Analfabet [anonim] i-a raspuns lui Marcu

      Si eu ma gandesc sa ma "linistesc" undeva la sat. lumea e mai buna si cu salariul dintr-un oras apropiat chiar mi-as permite si broadband. nu mi-ar lipsi nimic. casa, casa...masa, masa...aer curat, lume curata. o sa fac naveta...sunt atatia care fac si nu-s deloc rasfatati.
    • 0 (0 voturi)    
      ... pina nu-i fudul ... (Vineri, 3 februarie 2012, 9:33)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Marcu

      Multi isi dau cu parerea fara sa stea sa o mestece putin.
      Orice casa construita dincolo de limita administrativa a unui oras apare in statistici ca fiind la sat. Toate ansamblurile rezidentiale construite la marginea marilor orase sunt in aceasta situatie.
      Am un coleg care are buletin de oras, iar vecinul de peste drum are buletin de sat. Ambii stau la casa, aceleasi utilitati, ambii muncesc la birou si au broadband. Doar ca ala cu "buletin de oras" plateste impozite triple.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 3 februarie 2012, 10:21)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui florin

        Nu conteaza unde e casa si ce scrie in buletin, conteaza cum gandesti si cum te porti. Degeaba ai tu buletin de oras, daca iti intinzi rufele in gradinita din fata blocului, printre legumele cultivate de vecinul de la 3 :)
  • +5 (9 voturi)    
    ghici de ce! (Joi, 2 februarie 2012, 20:51)

    Demigod [utilizator]

    O plecat la munca in alte tari. O plecat care unde a putut, deoarece aici tot ce s-a schimbat de la ultimul recensamant e.... o scadere a populatiei. Atat.
  • -2 (4 voturi)    
    recesamant facul la misto (Joi, 2 februarie 2012, 21:09)

    caata [anonim]

    Pai nu este de mirare...la mine in cartier nici macar nu au aparut recenzorii...un recesamant facut la misto
  • +6 (6 voturi)    
    De ce m-am mutat la tara: (Joi, 2 februarie 2012, 21:20)

    PoneiulTroian [utilizator]

    Nu te supara, dar si eu sunt unul din cei ce au schimbat trendul :)
    De ce am decis sa parasesc Constanta si sa ma mut in Techirghiol:
    1. Am 3 copii, si vroiam aer curat si spatiu, pentru ei si pentru mine.
    2. Infrastructura rutiera s-a imbunatatit, acum e mai usor si elegant sa circul cu masina, si culmea, mai economic la consumul de combustibil. Plus ca am loc sa parchez. Plus ca nu ii calca pe copiii mei masinile pe trecerea de pietoni, in fata casei, cum era sa pateasca la bloc.
    3. Scolile sunt naspa oricum, asa ca nu mai conteaza. Mai curand au sanse sa faca, daca nu educatie mai buna, macar un portofoliu de note mai mari :)
    4. Am un hypermarket la 4 minute de mers lejer, cu 90 la ora, din fata portii. :)
    5. Avem canalizare, apa curenta, internet broadband, asfalt si trotuare, flori si alte alea, poate la anu' si gaze, de nu iti mai vine sa te muti la oras inapoi.
    6. Mana de munca sezoniera (gen ajutor la ridicat casa) e mai ieftina decat la oras, plus ca nu sta nimeni sa te amusineze ce constructie iti mai ridici in ograda fara autorizatie (prietenii stiu de ce...).
    7. Criminalitatea a scazut in mediul rural, in majoritatea locurilor (cel putin la mine in urbe e aproape Nil).
    8. Daca mai pun si 6 gaini eco, 2 caini, 5 pisici, intelegi si motivatiile lor (ale fostelor pet-uri de apartament), nu numai ale mele.
    9. Taxe locale mai scazute, dar asta e vax, nici daca erau mai mari nu m-ar fi deranjat.
    10. E liniste cand dorm. Si cand sunt treaz, tot liniste e pe strada.
    Nu mai enumar alte motive, sa nu te imbolnavesti de inima rea. Ideea este ca nu neaparat te muti la tara ca e mai ieftin, sau sanchi, am saracit noi si vrem sa mancam ce avem prin livada. Nici nu suntem batrani, nici n-am mostenit nimic pe-acolo. dimpotriva, pe langa mine incep sa apara mai mult BMW-uri decat tractoare. Mai incearca sa dai cu presupusul, aici ai ratat.
    • +1 (1 vot)    
      Fereasca (Vineri, 3 februarie 2012, 7:19)

      roberto [anonim] i-a raspuns lui PoneiulTroian

      Totul e ok, cu un mic amendament. Copii techirghiolenilor erau in siguranta pana ai aparut tu, care mergi lejer cu 90 din fata portii la supermarket.

      ps: cum merge cu primarul vostru? a castigat bani de iluminat public la 6/49 sau "dansez pentru tine"?

      ps2: tara la care te-ai mutat este oras de mult, ba mai nou statiune de interes national
      • 0 (0 voturi)    
        As vrea noi :) (Vineri, 3 februarie 2012, 11:10)

        PoneiulTroian [utilizator] i-a raspuns lui roberto

        Sa fie statiune... are un sanatoriu balnear mai mult inchis si cam atat. Aaaa, si o manastire de interes national ;)
        Cat despre mersul cu 90 la ora, vorba lu' nevasta-mea: macar aia 500 de metri, pana iesi in soseaua de Negru-Voda, mergi mai incet... dupa-aia, daca merg mai incet spre Constanta ma claxoneaza (vara) turistii din spate, ha, ha.
        • 0 (0 voturi)    
          Daca mergi cu 90 km/h in localitate (Vineri, 3 februarie 2012, 23:00)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui PoneiulTroian

          fii atent sa nu-ti calci singur copiii cu masina...
    • 0 (0 voturi)    
      si eu la fel (Vineri, 3 februarie 2012, 11:14)

      rz [anonim] i-a raspuns lui PoneiulTroian

      Sunt perfect de acord, si eu m-am mutat din aceleasi motive, fac 5 minute pana la intrare in oras si vreo 3 pana la cel mai apropiat mall. Nu vad decat avantaje in a sta "la tara" - in fapt la periferia unui mare oras. Si eu figurez in mediul rural.

      Cred ca ar trebui sa faca o statistica paralela, in care sa includa in urban populatia din satele care au devenit aproape cartiere rezidentiale ale unor orase. Atunci s-ar vedea daca in fapt a scazut populatia urbana sau doar s-a mutat cativa km mai la periferie.
  • -3 (3 voturi)    
    Politica mioritica (Joi, 2 februarie 2012, 22:00)

    Tom Cat [anonim]

    Lumea a plecat din cauza nivelului de trai scazut!
    In trecut oamenii se bejeneau adica paraseau satele de saracie!
  • 0 (0 voturi)    
    Mare pacat (Joi, 2 februarie 2012, 22:01)

    Lucianmotzul [anonim]

    au plecat cu milioanele asta sa vrut si sa reusit si mai pleaca de acum inainte .Dar in alta ordine de idei ,a scazut populatia urbana ,ESTE NORMAL sau vindut la fier sute de intreprinderi ,unde sa lucreze populatia ,aceasta noua clasa politica in 22 de ani a distrus ROMANIA mai rau ca amindoua razboiele mondiale .Si distruge in continuare TOTI POLITICENI SUNT LA FEL NISTE OAMENI CARE URMARESC SA SE INBOGATEASCA nu-i intereseaza absolut nimic doar cum sa puna mina pe ceolan traiasca lupt aUSL pt putere ,ce propuneri constructive au ce program au supus spre dezbatere in parlament ZERO BARAT .
  • -1 (1 vot)    
    Ba e ba nu e baba tot acolo e (Joi, 2 februarie 2012, 22:03)

    xan [utilizator]

    Populatia urbana in scadere ca procent poate insemna ca emigrantii au fost preponderent de la oras, dupa cum ar fi de asteptat.
    Ca sa demonstrezi flux migrator la sate trebuie determinat si luat in calcul cati din cei de la sat au plecat afara fata de cati de la oras, pe langa datele preliminare din recensamant.
  • 0 (4 voturi)    
    Asa ne trebuie! (Joi, 2 februarie 2012, 22:24)

    daniel ionescu [anonim]

    calitatea rencensamantului este sub orice critica. din pacate! toate datele preliminare revela ca avem de-a face cu cel mai prost recensamant din istoria Romaniei. cei care stiu statistica si care au observat modul in care s-au desfasurat interviurile (cate au fost din "burta", cate refuzuri si cate menaje neacoperite?!) stiu. dar, lipsiti de minima moralitate tac. S-au poate se razbuna tacand! Rusine!
  • +4 (4 voturi)    
    cresterea numarului de rromi (Joi, 2 februarie 2012, 23:33)

    Bogdan [anonim]

    cresterea numarului de rromi nu e nici asta surprinzatoare... avand in vedere alocatiile oferite de Stat mamelor si copiilor. Atata timp cat iti plafoneaza suma maxima pe care poti s-o obtii ba iti mai taie si din procente p-acolo... evident ca se vor inmulti cei fara venituri... ca sa nu zic mai mult. Politica Statului Roman in ce priveste natalitatea e din punctul meu de vedere nu dezastruasa ci scandaloasa... cred ca e cea mai mare greseala din istoria guvernului Boc si PDL, plus a celor dinainte care tot cu plafoane umblau.
  • 0 (2 voturi)    
    Chivu surprinsu.. (Vineri, 3 februarie 2012, 0:06)

    aiurea [anonim]

    Cum adica surprizatoare mon cher Chivu? Pai imigratia romanilor din 1990 incoace nu v-a spus pana acum nimic sau dvs traiti intr-un paradis socialist idilic?
  • +2 (2 voturi)    
    publicam, publicam (Vineri, 3 februarie 2012, 0:48)

    Adrian [anonim]

    ca doar de asta e "site de stiri" sa publicam in nestire, sa se vada ca suntem "updated".

    articol din seria stirilor la norma.

    ati publicat aici

    http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2012-02-2-11401764-0-tabel-comparativ-intre-recesamintele-din-trecut.pdf

    un tabel cu datele recesamintelor din trecut.

    in 2002 raportul intre urban si rural era 11.4 milioane vs 12.2 milioane.

    astazi acesta a devenit 10 vs 9.

    lipsesc 1.4 milioane la urban si 3.2 milioane la rural sau 10% la urban si 26% la rural. Nu s-a schimbat niciun trend, mediul rural este abandonat in mod accentuat, doar ca nu pt mediul urban romanesc, ci italian, spaniol, francez sau englez.

    acest articol nu este plus valoare. stirea nu este stire. informatia este eronata.

    o seara buna.
  • 0 (0 voturi)    
    da si nu (Vineri, 3 februarie 2012, 8:05)

    UnClujean [anonim]

    referitor la rromi. Pt ca foarte multi s-au integrat sau mai degraba asimilat in orasele mari, in special Bucuresti (cautati date referitoare la anii 75-80, dar nu cele oficiale). Marea majoritate a acestor tigani neaga, unii chiar cu vehementa acerba originile lor.
    Aceasta este o realitate cat se poate de ... reala. O zi buna in continuare.
  • 0 (0 voturi)    
    in epoca de piatra (Vineri, 3 februarie 2012, 9:16)

    pixul [anonim]

    E nevoie de referendum din poarta in poarta ca sa afli populatia cand buletinele se emit cu calculatorul? Surprinzator, nu, suntem in 2012 si exista calculatoare!
    • 0 (0 voturi)    
      irelevant (Vineri, 3 februarie 2012, 9:37)

      florin [anonim] i-a raspuns lui pixul

      Unde ai buletinul e irelevant. Conteaza unde stai efectiv si unde muncesti. In ROM sunt lucruri diferite pentru sute de mii de oameni.
      Bine, la halul cum au organizat astia referendumul, nu sunt sigur ca au prins chestia asta.
      • 0 (0 voturi)    
        referedumul oficial si cel neoficial (Vineri, 3 februarie 2012, 11:08)

        pixul [anonim] i-a raspuns lui florin

        Adica daca numeri in baza de date cate buletine sunt emise nu poti afla permanent populatia? :)

        Si daca 2 milioane nu mai locuiesc in Romania, ei nu mai sunt romani? Cred ca la vot se vor numara, nu?

        Trebuie sa cheltuim 40 de milioane de euro ca sa aflam ca se construiesc multe case in satele de langa orasele mari sau sa avem minte si sa ne uitam pe geam?
  • 0 (0 voturi)    
    orase mizere (Vineri, 3 februarie 2012, 9:41)

    bedexe [utilizator]

    pai la ce nivel de trai exista in orase, e normal sa fuga lumea (aglomeratie, mizerie, zgomot, poluare luminoasa)
  • 0 (0 voturi)    
    prostie cat cuprinde (Vineri, 3 februarie 2012, 10:21)

    nerecenzatul [anonim]

    dupa modul penibil in care a fost organizat recensamantul nu ma mira orice fel de concluzie; la mione s-au prezentat doi cetateni cu grad sporit de inteligenta care completau ceva de genu "locuinta are 3 camere dintre care 4 sunt la parter". Si au fost foarte nervosi ca nu am vrut sa semnez cretinismele lor. Nu cred ca e cazul sa se analizeze gunoaiele. Aseara l-am auzit si pe vesnic treazul A Teodorescu. sa ne mai scuteasca acesti priceputi la orice.
  • 0 (0 voturi)    
    recensamant (Vineri, 3 februarie 2012, 10:38)

    bc [anonim]

    pt dul kivu e surprinzator ceeace romanii stiau de ani de zile. poate ca si el ca sociolog spunea politicienilor ca populatia romaniei e de 22 mil. noroc cu recensamantul. care a consfintit ce populatia intuise deja.
  • 0 (0 voturi)    
    scăderea va continua (Vineri, 3 februarie 2012, 10:47)

    brod [anonim]

    să vezi ce-o să se împuţineze după noua lege a sănătăţii, uşor cosmetizată, dar eficientă în privinţa eutanasierii oamenilor săraci! ce-i (ne)drept, dispăruţii vor fi înlocuiţi cu moldoveni, arabi, chinezi... başca rromii. date fiind tendinţele actuale, peste 20 de ani românii riscă să ajungă un procent minoritar din întreaga populime.
  • +1 (1 vot)    
    Cea mai surprinzatoare pozitie, tovarase Chivu ! (Vineri, 3 februarie 2012, 11:25)

    Andy Latimer [utilizator]

    Este Josnica campanie pro-usl, ce o duceti, fara rusine intr-o pagina a "Romaniei Libere", fara cea mai mica mustrare de constiinta, pentru profesia dvs. ce -in idealismul multora dintre noi- inseamna echidistanta fata de partidele politice ! Lasa ,tovarase, sociologia in pace, si treci-si dumneata-ca Gornist a ueseleului, la fel ca tovarasii rogozanu, parvulescu, alistar si vasile ernu "nascut in uresese"...Sunteti niste falange, de fapt, a lui dan voiculescu si se vor gasi , stati linistiti, niscaiva sinecuri si pentru tovarasiile voastre, dupa alegeri :)...
  • 0 (0 voturi)    
    recensamant (Vineri, 3 februarie 2012, 14:30)

    adrian [anonim]

    nu vad nimic despre categorii PE VARSTE(eventual varste si etnii)
    ma tem ca vor urma 2 faze in evolutia acestei tarisoare (nu vreau sa fiu mama omida....)
    1.forta de munca tanara dispare, iar gloata ce MANCA (tanara si batrana creste)
    adica tziganii ajung majoritari (batranii netzigani mor sau se exileaza la tara intr-un trai de subzistenta, iar tinerii netzigani emigreaza)
    2.tziganii majoritari nu se pot(prin definitie) sustine singuri, si pleaca in tarile calde
    si3. ramane o tara goala spre bucuria altor migratori


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by