Traian Basescu: Avem nevoie de o societate civila puternica, in vederea cultivarii dialogului, a cunoasterii si a tolerantei

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 27 ianuarie 2012, 13:42 Actualitate | Esenţial


Presedintele Traian Basescu a transmis un mesaj cu prilejul Zilei Internationale de Comemorare a Victimelor Holocaustului, in care subliniaza ca Romania are nevoie de o societate civila puternica, constienta de drepturile si de obligatiile care ii revin in spatiul public, in vederea cultivarii dialogului, a cunoasterii si a tolerantei, ca arta a convietuirii.

"Astazi, Romania este o societate libera, care si-a exprimat in mod clar si irevocabil adeziunea la valorile statului de drept. Avem nevoie de o societate civila puternica, constienta de drepturile si de obligatiile care ii revin in spatiul public, in vederea cultivarii dialogului, a cunoasterii si a tolerantei, ca arta a convietuirii.

"Este datoria noii generatii sa se implice in proiectele educationale si legislative initiate de statul roman, pentru a face cunoscut adevarul istoric. Asumarea tragediei Holocaustului, careia i-au cazut victime milioane de evrei din intreaga lume, precum si a evenimentelor tragice pentru comunitatea evreilor din Romania, reprezinta un element esential pentru evolutia si maturizarea unei natiuni democratice", se arata in mesajul presedintelui, citat de Agerpres.

Traian Basescu si-a exprimat solidaritatea fata de poporul evreu si compasiunea fata de cei care au fost sacrificati de un regim care a legitimat, si in Romania, excluziunea si persecutia comunitatilor de evrei si romi.

El a mai precizat ca evocarea suferintei umane reprezinta pentru constiinta fiecaruia "un fapt cutremurator", mai ales cand aceasta este "rodul unei politici a xenofobiei si a urii rasiale".

"Lucrurile importante pe care romanii au reusit sa le realizeze, de-a lungul istoriei, au fost cele implinite pe calea solidaritatii si a respectului pentru alteritate. Comunitatea evreiasca aduce o contributie valoroasa la binele comun, la patrimoniul nostru de cultura si civilizatie. Consider ca este firesc sa raspundem acestei fidelitati printr-un gest de reverenta fata de amintirea celor care au suferit si prin asumarea responsabila a propriei istorii", mai spune seful statului in mesajul sau.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2286 vizualizari

  • +15 (37 voturi)    
    Traian Basescu (Vineri, 27 ianuarie 2012, 13:54)

    hotnewsfil [utilizator]

    Traian Basescu
    Romania are nevoie de o restructurare generala, din radacini, pe toate planurile.
    Acesta este unicul "punct" din programul lui Traian Basescu, aceasta este dorinta lui fierbinte, acesta este crezul lui.
    Traian Basescu este un lider inascut. Si-a descoperit acest dar natural conducand vapoare, in conditii extrem de aspre. In pustietatea oceanelor si-a descoperit si si-a calit curajul, a invatat sa duca lucrurile pana la capat, cu tenacitate, cu incredere in el si in echipa pe care o conducea. Traian Basescu nu a vorbit despre spiritul de echipa. El a trait acest spirit in conditii-limita.
    Pe ocean, in mijlocul si in fruntea echipajului, nu se poate trai in minciuna.
    Acolo, acuitatea fiecaruia este maxima, toti se observa si se cunosc profund, nimeni nu poate sa se ascunda de ceilalti. Totul este la vedere. Fiecare le este celorlalti o carte deschisa.
    Acolo, speranta fiecaruia de supravietuire este in mana celorlati. Acolo, daruirea este totala, interventia este rapida si eficienta. Acolo se invata sa taci si sa faci. Acolo se practica "labor improbus omnia vincit".
    Acolo invinge bunul simt, stiinta de a le da si altora din curajul tau, din increderea in invingerea oricaror greutati. Acolo inving cei ce au umor si il transfera si echipajului. Acolo sunt puternici cei ce au imensa sansa de a-si pastra toata viata un suflet de copil. Traian Basescu are un suflet de copil, are sensibilitatea si buna dispozitie (mereu la vedere) a unui suflet de copil, nu detine "arta diplomatiei" care, de cele mai multe ori, instaleaza neincrederea intre oameni, intre colectivitati, intre parteneri, lasa prea liber drumul vorbelor si il bareaza pe cel al faptelor, cultiva smecheria cu staif, victoria asupra demnitatii..
    Traian Basescu nu are darul diplomatiei vorbelor fara sir, searbade, deprinsa in scoli, din tratate machiavelice. El detine diplomatia directa, a faptelor, cea a utilitatii, a pragmatismului.
    In ciuda convingerii celor care nu reusesc sa il intele
    • -7 (21 voturi)    
      unu (Vineri, 27 ianuarie 2012, 13:59)

      unu [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Doooamne, pazeste-ne!
    • -10 (22 voturi)    
      deci... (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:05)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      basescu e genial... vezi ca a luat-o spre targoviste. poate merge incet ca e drumul blocat cu zapada...dar o sa-l gasesti acolo... sau macar, rahova....
    • -4 (16 voturi)    
      In subconstiinta romanilor (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:06)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      stau 2000 de ani nu o viata pe vapor, si daca-i omori pe toti, unul cate unul, nu reusesti sa-i schimbi.
    • +5 (11 voturi)    
      :)))) (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:14)

      altul [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      :)))))))) asta buna.
    • -6 (20 voturi)    
      E buna pt. epitaful de cruce (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:30)

      vion [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Am ras de m-am prapadit.
      Mai lasa naibii whisky-ul Traiane cand scrii prostii..E buna pt. epitaful de cruce.
    • -5 (15 voturi)    
      "lider".... (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:34)

      lili [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Va rog sa cititi, mai intai, ce semnificatie are cuvantul "lider" si pe urma sa reveniti cu un nou comentariu !!
      Notiunea de LIDER este strans si indisolubil legata de cea de INCREDERE !!!!!
      Fara INCREDERE in acel om nu exista nici urma de "lider" in el !!
      Imi spuneti cata INCREDERE mai au romanii in Traian Basescu ?!
      Nu poti fi LIDER politic(To Lead= a conduce, a duce pe cineva spre....), adica sa-i duci pe cei pe care-i conduci spre o anumita directie, fara ca acei oameni sa aiba INCREDERE in tine ca sa te urmeze.
      Restul e nimic fara INCREDERE, e ca un CEC in alb.
      Azi, in cazul lui Traian Basescu nu mai exista INCREDEREA oamenilor pe care-i conduce incat sa-l urmeze....
      A esuat din acest punct de vedere....iar plansul lui aproape din seara de marti de la numirea lui Cristian Diaconescu, este convingator ca Presedintele este constient de acest esec...
      • 0 (2 voturi)    
        Crezi ca ai dreptate? (Vineri, 27 ianuarie 2012, 18:13)

        Traian [anonim] i-a raspuns lui lili

        Crezi ca doar tu ai dreptate?
        Crezi ca nu mai sunt oameni care au incredere in presedinte? Crezi ca nu sunt oameni care spun: nu am incredere in presedinte dar nu am incredere nici in ceilalti? Atuni de ce sa ne grabim? Va veni si timpul cind ne vom spune parerea. Acum nu.
        De ce crezi ca pietele sunt stabile? De ce nu se devalorizeaza leul? De ce nu scad preturile la bursa? De ce nu ne retrogradeaza agentiile de rating?
        Dar manifestanti din piete? Sunt si manifestant interesati care nu ma intereseaza. Dar, sunt si manifestanti necajiti si sinceri care vor salarii si pensii mai mari. Multi dintre acestia sunt mintiti chiar de cei care striga mai tare ca lupta pentru salariile si pensiile lor. 2 exemple
        - Dan Mihalache (consilier presedinte PNL) a spus: Nu vom putea mari salariile si pensiile decit la jumatate de an sau un an de la venirea la putere.
        -Legea comasarii alegerilor. "Nu vrem comasate" ziceau manifestanti. Chiar daca bugetul statului se umple de bani, ca in vremea cind economia duduia, bugetarii si pensionari nu pot primi anul acesta salarii si pensii mai mari. Cu 6 luni inaite de alegeri nu se maresc salarii si pensii. Cu alegeri in iunie si in noiembrie nu se pot mari salariile si pensiile.
        Deci, de ce sa nu am incredere in Basescu?
        • 0 (2 voturi)    
          Basescu s-a aratat dispus la un Referendum .... (Vineri, 27 ianuarie 2012, 19:56)

          lili [anonim] i-a raspuns lui Traian

          Hai la un Raferendum pe tema plecarii lui Basescu !!
          Care crezi ca ar fi rezultatul?!
          Ce crezi tu ca ar vota romanii ??!!!
          In ce te priveste, poti sa ramai cu increderea in Traian Basescu, probabil ca mai exista inca multi care au incredere in el !
          La Referendum conteaza VOTUL MAJORITATII !!!
          Ala, ce crezi ca va spune ?!!!!!!!!!!
          • 0 (2 voturi)    
            Ai uitat? (Vineri, 27 ianuarie 2012, 20:11)

            Traian [anonim] i-a raspuns lui lili

            Am mai avut un referendum. Parlamentari nostri daca erau seriosi se coformau rezultatelor referendumului. Nu au facut-o. De ce as avea incredere in ei?
      • 0 (2 voturi)    
        Se pare ca mai multa (Vineri, 27 ianuarie 2012, 18:52)

        LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui lili

        Se pare ca mai multa incredere ii este acordata lui Basescu decat oricarui alt lider politic de astazi
        http://www.dimofte.com/sondaj-antena-1-basescu-este-cel-mai-sustinut-lider-politic/
        Si da este lider din punctul meu de vedere, si daca nu erau antenele cu manipularea cine stie ce popularitate ar fi avut.
        Dar si antenele l-au tinut cu picioarele pe pamant
    • -3 (5 voturi)    
      idei revolutionare goale... (Vineri, 27 ianuarie 2012, 15:19)

      vio [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      "O idee sau un scop sint nobile sau generatoare de mindrie atunci cind ele sint sustinute de o persoana in care sa te increzi."

      Orice idei revolutionare formulate de consilierii lui ar mai lansa de-acum Traian Basescu, el nu mai gasesc terenul fertil de a prinde radacini la romani!!
      A pierdut INCREDEREA oamenilor pe care-i conduce, este terminat ca om politic al Romaniei....
    • -2 (6 voturi)    
      mulțumesc (Vineri, 27 ianuarie 2012, 15:55)

      ion [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Nu știu ce-ai vrut, dar mulțumesc pentru c-am râs de m-am prăpădit........ curat murdar nenicule
    • -3 (5 voturi)    
      Oda tovarasului Ceausescu...la fel !!!! (Vineri, 27 ianuarie 2012, 15:56)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      mai tata, atatea limbi pe cm2 ...rar mi-a dat sa citesc....
      La fel scriau trepadusii despre conducatorul iubit, inainte de '89...cum s-a calit el in puscariile sigurantei, cum este el de genial, ce mai....mana cereasca pentru romani...sau pleasca (ca acum asta e la moda).
      Ok, pe vapor....cum foarte romantic iti inchipui tu se facea, se dregea (despre contrabanda cu blugi si cafea...despre "bibliotecile" din porturi...nimic?), dar la Anvers nu romantezi ce facea idolul tau?
      Cum se lupta el cu capitalismul, aparand izbanzile societatii noi socialiste multilateral dezvoltate...etc, vezi tu....se pot insaila multe.
    • -4 (6 voturi)    
      Patapievici? (Vineri, 27 ianuarie 2012, 15:58)

      radu [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Tu esti?
    • -2 (4 voturi)    
      cum sa decodam mesajul ? (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:08)

      vrem "codul" [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Cinic sau doar ironic ?
    • -3 (5 voturi)    
      una din doua (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:18)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Om bun, sper ca e vorba de sarcasm in postul tau, caci altfel treci printr-o stare de delir incredibila, ti-as recomanda putina consiliere psiho...
      Referitor la declaratia presedintelui, da inca o data dovada de lipsa de orice e nevoie sa ai in calitatea de sef de stat. Pai, stimate domn, societatea civila stie ce inseamna dialog, dvs. nu stiti. Societatea civila a dus un dialog surd, pentru ca autistii din guvern - cu scuzele de rigoare pentru utilizarea termenului vizavi de cei bolnavi clinic - traiesc in mica romanie, a spagutei si micii combinatii, ignorand complet Romanii.
    • -1 (1 vot)    
      Cultul perdonalitatii... (Vineri, 27 ianuarie 2012, 19:33)

      mr hyde [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Domnule , pe un vas capitanul este cel ce dicteaza si toti i se supun lui... O tara are nevoie de un patriot , un intelept si un om de dialog , toate trei intr-o singura persoana.Basescu nu are NICI UNUL dintre aceste atribute deci este evident ca poate fi un bun comandant de vas dar un presedinte care va intra in istorie pentru dezastrul tarii...Basescu este un smecher de Constanta care jigneste asa cum respira , minte si acopera gasca care fura...
  • -8 (16 voturi)    
    Ca sa dea zapada (Vineri, 27 ianuarie 2012, 13:55)

    alexu [anonim]

    De-aia e enevoie de soc civila puternica : Sa dea zapada , fiindca guvernantii si-au impartit spaga aferenta contractelor de deszapezire de 1mld de euro , iar de dezapezit ne deszapezeste armata ...
    Sa le fie rusine! Ar trebui sa faca inchisoare pentru cei care au murit din cauza lor !
  • -8 (22 voturi)    
    Si? ati facut ceva pt. asta? (Vineri, 27 ianuarie 2012, 13:57)

    Tavi [anonim]

    Ati reusit sa distrugeti clasa de mijloc, ati obtinut voturi de la amarasteni, pt. o galeata de plastic, ati facut autostrazi pe hartie, ati taiat salarii si pensii si mai ales : NU v-ati atins de corupti...

    Ce mai asteptati? Dialog, cunoastere, toleranta? Cine sa le practice? Manelistii si c..rvele? Asta a ajuns populatia Romaniei dupa 22 de ani de democratie si aveti o buna parte din vina...

    Postacii portocalii au voie sa sara cu minusuri, nu ma deranjeaza...
    • +9 (25 voturi)    
      Verde in fata (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:30)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Tavi

      Exact pentru motivele astea, intoarse cu 180 grade, am votat cu Basescu.

      Guvernul actual e cel mai bun din ultimii 60 de ani, si un mare noroc romanesc. Am mentinut in criza economica mondiala una dintre cele mai stabile economii. Observatorii internationali ne lauda pe buna dreptate.

      Cum pot sa-mi schimb opinia despre guvern, despre economia sanatoasa, despre necesarele schimbari ale modului nostru de viata, despre energia regenerabila, etc. ?

      Pentru ca protesteaza unul, sau doi sau 10 milioane de romani? Puteti sa fiti oriciti, puteti sa votati cum vreti, eu voi accepta. Imi pare totusi rau si cineva trebuie sa va spuna verde (ecologic) adevarul in fata: sinteti prosti!
      • -4 (6 voturi)    
        Boc, ai lasat lopata si comentezi aici? (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:01)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Cine zice , ala este, ca magarul din poveste...
      • +4 (8 voturi)    
        Atitudinea directa (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:18)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        transanta este cel mai bun lucru care i se poate intampla unui om. Repet, unui OM!
        Acelsai om insa, va pieri, pentru ca altora nu le place sa fii franc! De ce oare?
        Sunt prosti?
        Nu stiu!
        Stiu insa ceva foarte sigur!
        SUNT MULTI si mai au si drept de vot!
        Asa ca vrand-nevrand cei care gandesc o vor lua. "Nu ne vindem tara, o dam de pomana; noi muncim, nu gandim..."
        Prietene, Daniels, ne este dat darul dihoniei!
        Si din pacate, uslasii sunt maestri in a manipula!
        Ceea ce este mai rau este ca cel care este manipulat, isi va da seama, dar va fi prea tarziu si va avea deja latul de gat!
        Vorba doamnei Margaret Thatcher "Socialismul e frumos pe banii altora. Sa nu uitam ca acei bani se mai si termina!"
      • -4 (8 voturi)    
        imi permiti sa-ti zic: ba tu esti prost? (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:37)

        jack [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

        parerea mea e ca tu esti prost, sau propagandist platit; cine e guverul asta? Udrea, de departe cel mai puternic om din guvern, un semidoct, aroganta si profitand de protectia cea mai inalta ca sa delapideze in liniste, Igas, ocupandu-se de branconaj, dar predand neconditionat Stapanului serviciile MI, Oprea, general cu 4 stele -ce rusine, ce palma Armatei -, Boc presul de serviu, Boagiu, alchimista care transforma asfaltul in aur pentru buzunarele de partid, Funeriu - pixelul albastu, etc Cat de prost sa fii sa-ti placa guvernul asta? nu exista om, ce zic, nici primata atat de proasta! rezulta ca esti propogandist platit!
      • -3 (3 voturi)    
        180 grade (Vineri, 27 ianuarie 2012, 17:50)

        Ion_Anapoda [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Probabil ca asa vezi tu si viata de zi cu zi, intoarsa cu 180 grade.
        Sau 180 de grade este de la "taria" lichidelor pe care le consumi, inainte sa vorbesti?!?
  • -9 (11 voturi)    
    sa-mi fie cu iertare (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:16)

    ioan [anonim]

    desigur mi-a scapat, sunt si eu un biet cetatean, de buna seama cu-n intelect submediocru. (am zis eu, deci nu-i nevoie sa-o mai faceti. nici macar sa ma aprobati), am o nelamurire: domnu' presedinte, acum cu ocazia Zilei Internationale de Comemorare a Victimelor Holocaustului, a comentat ceva despre "arbeit macht frei"? ma refer la postarea acelui brav slujbas al statului...
  • +14 (16 voturi)    
    minciuni ! (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:18)

    mercurie [anonim]

    Toti politrucii Romaniei nu-si doresc o societate civilia puternica. De aceea nici nu avem una reala. Toti liderii ONG-lor, liderii sindicali si ai altor inst de profil sunt incalecati de serviciile de informatii, evident la ordin politic.
    La educatia lor nici nu au cum sa-si doreasca reala democratie !
  • +12 (12 voturi)    
    :) (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:21)

    Vizitiul [utilizator]

    Nu veti gasi o astfel de societate in Romania.
  • -6 (12 voturi)    
    pentru "Om bun" [utilizator]: esti nebun! (Vineri, 27 ianuarie 2012, 14:32)

    hahaila [anonim]

    Om bun, ori esti nebun, ori ai scris la mishto, si nu m-am prins eu. suna a delir nord corean, ho si min ar fi invidos, poate-l traduce cineva si il da lu nepotusu asta de acuma, nus cum il cheama; cea mai tare e povestea cu echipajul de pe nava care ar fi sincer pana in panzele albe: mi-a fost dat sa cunosc, din fericire pentru scurta vreme, echipajele de pe navele romanesti din vremea cand era Base comandant: niciodata nu mi-am putut imagina relatii interumane atat de viciate de fatarnicie, minciuna, tradare, egoism, imoralitate, invidie adunate toate la un loc, in grupuri atat de mici de oameni.
    • -4 (4 voturi)    
      Vapor (Vineri, 27 ianuarie 2012, 15:27)

      parerea mea [anonim] i-a raspuns lui hahaila

      hahaila de ce nu ai ramas in marina? Dar vreau un raspins sincer nu chestii aruncate sau propaganda
      • +2 (2 voturi)    
        n-am fost nicidata "in marina" (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:44)

        hahaila [anonim] i-a raspuns lui parerea mea

        am avut doar ocazia sa cunosc direct echipaje de nave aflate in reparatii capitale, sau accidentale, ca inginer. multumit?
        • 0 (0 voturi)    
          vapor (Vineri, 27 ianuarie 2012, 19:31)

          parerea mea [anonim] i-a raspuns lui hahaila

          Multumit dar daca nu ai fost in voiaj nu prea se poate spune ca ai cunoscut echipele. Adica poate ca atunci cand sunt in vacanta se comporta altfel decat cand sunt la bord... Nu stiu ce sa-ti spun eu am auzit si altfel de istorii despre viata de marinar. Ideea este ca sunt putini oameni care lucreaza in conditii foarte dificile si daca nu ar putea sa treaca peste frictiuni si sa coopereze nu prea ar reusi sa ajunga cu bine la destinatie nu crezi?
  • +4 (4 voturi)    
    Basescu e exemplu perfect (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:20)

    cosminrs [utilizator]

    de cunoastere, dialog si toleranta. Stie sa convietuiasca cu oricine.
    Poate cineva sa imi spuna sincer ca am dreptate?
  • -2 (4 voturi)    
    Dialog, Cunoastere, Toleranta (Vineri, 27 ianuarie 2012, 16:30)

    geo12 [utilizator]

    Ce intelege Basescu prin acesti termeni?

    Dialog: "eu va spun cum sa faceti si voi executati !... daca nu, ghici ghicitoarea mea..."

    Cunoastere si Toleranta: " Nu avem nevoie de drumuri pentru turism... Gadaffi ar fi un tradator daca ar parasi tara la greu...Nu vreau sa-i spun Regelui Mihai decat atat: Tradatorule!... Tiganca imputita! ".
  • +2 (2 voturi)    
    revizuirea opozitiei (Vineri, 27 ianuarie 2012, 17:11)

    gioni [anonim]

    vreau sa vad ca ponta , antonescu si restu care citesc atat de clar vocea poporului cand se indreapta impotriva lui basescu , pe langa a-si da demisia din parlament au puterea sa respecte votul dat la referendum pentru parlament unicameral si reducerea la 300 de capete de vita furajera
  • 0 (0 voturi)    
    Mircea Cartarescu acid la adresa lui Basescu... (Sâmbătă, 28 ianuarie 2012, 11:43)

    lili [anonim]

    Mircea Cărtărescu scrie in Ev Zilei un nou editorial acid la adresa lui Traian Băsescu.
    "Preşedintele a cerut societăţii civile şi intelectualilor să iasă din letargie şi să-l sprijine ca-n vremurile bune. Când într-adevăr l-au sprijinit ca pe niciun alt preşedinte dinaintea sa. Din păcate, nenumăratele sale gafe au arătat că Traian Băsescu are-n sinea lui toate reflexele românului mediu: autoritarism, sexism, rasism, dispreţ pentru intelectuali, e drept, nu în proporţii catastrofale (e o exagerare uriaşă să vezi în el un fascist sau un tiran), ci, ca să zic aşa, la nivel de stil de viaţă şi de gândire cotidiană. Nici când toate acestea au devenit evidente nu l-au părăsit toţi oamenii de cultură, pentru că încă deosebeau omul politic de omul pur şi simplu. Curând, şi omul politic şi-a epuizat credibilitatea, iar azi nu cred că vor mai răspunde mulţi intelectuali chemării sale în ajutor. În definitiv, ultimul ţap ispăşitor al puterii, Theodor Baconschi, e unul dintre puţinii intelectuali din conducerea PDL...
    M-am cutremurat, ascultând discursul de alaltăieri, la curajul lui Băsescu de a ne arăta, cum arăţi un câmp plin cu oseminte, ce ne aşteaptă în viitor. Am aflat că nu ne mai putem baza pe investiţiile străine, ci doar "pe forţe proprii", ceea ce ne întoarce, economic, în evul mediu comunist. Am aflat că şansa noastră e strângerea relaţiilor cu ţările din jur şi, fireşte, cu prietenii noştri tradiţionali, China şi Africa. Scăparea, cum s-ar spune, e unde-o căuta şi nea Ceaşcă pe vremuri. Am mai aflat că nimeni nu poate să fugă de criză, dar că împreună, strâns uniţi etc. etc.
    E greu să te-mpotriveşti vântului schimbării. El te mătură şi cu un discurs bun, şi cu unul rău, şi pe drept, şi pe nedrept. Dar vântul rămâne vânt, poate doar dărâma, nu şi edifica. Vom abandona anul acesta, poate, corabia beată a actualei puteri. Dar, în loc de salvarea aşteptată, mă tem că ne vom trezi pe pluta Meduzei, unde ne vom devora unii pe altii pentru supravietuire."


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by