Exclusiv HotNews.ro

VIDEO Povestea unui protestatar luat pe sus de jandarmi. Plus imagini spectaculoase din timpul violentelor de luni

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 17 ianuarie 2012, 17:26 Actualitate | Esenţial


Radu Lungu
Foto: Hotnews
Radu Lungu are 25 de ani, lucreaza pentru o fundatie reputata si a participat la proteste. A filmat totul, inclusiv propria sa retinere de catre jandarmi. Cele mai spectaculoase imagini sunt cele de duminica 15 ianuarie, cu huliganii care arunca cu pietre in jandarmi si cu jandarmi care-i aliniaza ulterior sub un gard si le cara pumni si bastoane peste fata. Luni seara si-a filmat, impreuna cu prietenul lui, propria retinere, pe care o acuza ca fiind ilegala. A avut ghinion sa filmeze in zona magazinului Cocor, unde jandarmii au incercuit un grup de cateva zeci de persoane si le-a dus la sectia trei.
  • Radu Lungu: "Printre discutiile despre comportamentul non-verbal si felul in care a fost el trat in filmul "Lie to Me", purtate cu un jandarm foarte simpatic, mai auzeam si conversatiile din camera de amprentare: "Oooo, domnule Cutare, cantati un pic la pian?".
Relatarea lui Radu Lungu, retinut luni seara in jurul orei 23.00 de jandarmi in zona magazinului Cocor:

"Sambata, Duminica si Luni, am iesit in strada alaturi de ceilalti manifestanti, impreuna cu prietenii mei, studenti si proaspat absolventi. De ce am iesit? Pentru ca pur si simplu nu am mai simtit ca traim intr-o tara libera.

La fel ca toti tinerii din generatia noastra, care nu-si mai amintesc mare lucru din perioada comunista sau care s-au nascut dupa, si noi am fost manipulati de catre mass-media si politic. Ni s-a spus ca ceea ce se intampla in societatea in care traim nu e treaba noastra. Ca oamenii educati nu se amesteca cu oamenii de rand. Ca noi nu avem problemele lor, ca la noi in tara nimic nu se face calumea si ca asta e starea de fapt. Ca a te revolta impotriva aceste stari de fapt este sinonim cu a fi imatur, needucat. Ca noi oricum o sa plecam afara si o sa scapam din tara asta imposibila.

Totusi, ce-am vazut la televizor aducea cam mult cu o filmare celebra pe net, de la mineriade, in care un brav ocnas povestea despre cum au intrat in Bucuresti ca sa opreasca teroristii si sa le confiste "masinile de scris automate", "creioanele cu care scriu manifeste" si, binenteles, drogurile.

Am vrut sa vedem cu ochii nostrii ce se intampla de fapt. Am iesit cu camerele. Din pacate nu am iesit si cu adidasii de alergat, dar moda revolutionara se invata din mers.

Nu sunt in masura sa fac o analiza completa a fenomenelor din ultimele zile. Pot in schimb sa va prezint cateva scurte episoade pe care le-am trait personal Luni si Marti, in timpul unei vizite la Sectia 3.




Imagini filmate de un prieten al lui Radu Lungu

Jandarmeria primeste ordin sa intervina mai ferm

Luni, 16 ianuarie 2012,  am simtit aceasta fermitate pe propria piele. Eram in multime cu B., cu camerele de filmat. La un moment dat, un grup mare de tineri a pornit inspre Piata Unirii. Noi oricum trebuia sa mergem inspre Tineretului ca sa incarcam una din camere, asa ca am decis sa urmam grupul, in ideea ca poate mai surprindem niste cadre si pe drum.

Protestatarii au intrat, la un moment dat, pe strada. Jandarmeria a facut cordon, si a inchis multimea. Din pacate, multimea revenise deja pe trotuar de buna voie in momentul interventiei. Multi oameni care veneau pur si simplu din centrul vechi, de la o seara in oras, sau care erau in fata chioscurilor din zona, au fost prinsi la mijloc si retinuti. Cineva era cu branza telemea in plasa, incercand sa le explice fortelor de ordine ca o cumparase pentru el, nu ca sa o foloseasca in scopuri violente.

Oamenii au vrut sa se legitimeze. Scosesera actele si le tineau in fata Jandarmilor, dar acest drept le-a fost refuzat. S-a tras cu gaze lacrimogene, sau, daca e sa ii credem pe cei de la jandarmerie, agitatia a ridicat in aer praf imbibat cu gaz lacrimogen de ieri.

Cand vestea despre actiunile fortelor de ordine a ajuns la urechile celor de la Universitate,
multi au venit sa vada daca prietenii lor sunt in regula. Unii au intrat in multime, sa-si vada prietenii, crezand in naivitatea lor ca nici acest lucru nu e ilegal. Au fost retinuti deasemena, sub pretextul ca "Acum nu mai pot pleca". Nu ni s-a dat nici o explicatie. Oamenii cereau insistent perchezitie si legitimare la fata locului, in conformitate cu Legea 550 din codul penal. Din pacate, multimea si jandarmeria nu au putut sa rezolve aceasta disputa legislativa decat la sectii.



Imagini filmate de un prieten al lui Radu Lungu


Sa invatam sa circulam corect! Am auzit ca in duba mare au urcat si doi copii de 13-14 ani. Personal nu i-am vazut, dar odata ce am ajuns la sectie, un poster m-a iluminat despre un posibil motiv pentru retinerea lor: "Trebuie sa invatam sa circulam corect de mici".

Preocuparea pentru orientarea in trafic era, de fapt, una prioritara pentru fortele de ordine, asa cum urma sa descoperim in duba. Dupa ce ne-am plimbat un pic pe bulevard, escortele noastre si-au dat seama ca, de fapt, nu stiu unde merg, fiindca nimeni din coloana de masini nu stia unde e Sectia 3. Dupa ce am aflat, cu chiu cu vai, ce strada cautam, cativa dintre noi s-au oferit sa-i ajute pe baietii de la volan sa se orienteze. Dar ei nu aveau nevoie. Se descurcau bine-mersi si singuri.

Sectia 3 - un loc de altfel linistit. La Sectia 3, unde ne-au dus pe noi, toata lumea se purta civilizat. In afara de cateva referiri fugare la sistemul reproducator la cabalinelor, jandarmii si ofiterii de politie au fost calmi si politicosi. Propozitiile care incepeau si se terminau cu "Manca-v-as" nu ar fi putut sa fie privite ca o amenintare decat de catre saracul cetatean pomenit mai devreme, care ajunsese cu telemeaua la sectie.

Am stat pe coridoarele sectie, decorate cu zvastici si urme de palme negre lasate de vizitatorii care fusesera amprentati inaintea noastra. Arta contemporana de pe pereti se asorta minuat cu guma de mesteca innegrita de pe jos. Aparatul de cafea nu functiona, iar unul dintre jandarmi, care tocmai savura o bautura calda dintr-un pahar de automat de cafea/ceai, ne explica ca nu avem de unde sa gasim altceva de baut aici - "decat apa de la baie".

La o barfa, sa mai treaca timpul. Am refuzat politicos sa fiu amprentat si fotografiat, alaturi de alti cativa retinuti care nu se grabeau suficient de tare acasa incat "sa termine mai repde, cu o amenda mica". In nesimtirea noastra, punctata subtil de unul dintre ofiteri, nu ne gandeam si la actele pe care ei le au de completat in urma refuzului.

Printre discutiile despre comportamentul non-verbal si felul in care a fost el trat in filmul "Lie to Me", purtate cu un jandarm foarte simpatic, mai auzeam si conversatiile din camera de amprentare: "Oooo, domnule Cutare, cantati un pic la pian?". Tonul se schimba in functie de profilul celui care intra, iar ofiterii erau foarte talentati cand venea vorba de a ne imparti in categorii sociale. Cred ca asta le-a permis, de altfel, sa aiba si un numar de arestari pe masura asteptarilor superiorilor lor.

Intre timp, colegele mele de la munca au venit, cu cativa reprezentati ai presei, in fata sectiei. B. si-a chemat si avocatul, dar  a stat afara, alaturi de amicii mei. Oricum, inauntru era deja aglomerat.

Acasa cu voi. Interogatoiul s-a concentrat, cel putin in cazul meu, pe functionarea unei fundatii. Nu cumva e suspect ca spun ca lucrez acolo, ca doar fundatiile functioneaza cu volnutari, nu? Dar cat castig? Ce inseamna "decent dupa standardele din Romania" si alte astfel de intrebari relevante.

Cu toate acestea, tonul celor de la sectie nu a fost niciodata agresiv, nici fata de mine nici fata de cei mai vocali din grupul de "huligani". Multi dintre jandarmi ne-au spus ca pur si simplu ne aflam la locul nepotrivit in momentul nepotrivit. Mai bine stam calmi, mergem, semnam, facem poze, si dupa, "acasa cu voi".

Pe la 3:40 am iesit din sectie, in uralele nejustificate ale prietneilor si colegilor de munca, dupa 4-5 ore incitante. Din pacate nu am putut sa le incant urechile cu povesti de razboi. "Politistii tortionari" nu au aparut de nicaieri sa ne "ajute sa coboram scarile", cum credeam ca se va intampla.

Diseara probabil ne vom intalni din nou cu pritenii nostri amatori de muzica de salon. Din pacate, in ciuda orelor de pian pe care le-am luat cand eram mic, cred ca va trebui sa refuz si de data aceasta un posibil recital in biroul de "Imagetrak". Concluzia ar fi ca mama a aruncat banii pe geam cu lectiile alea.

Ce te faci daca esti luat la sectie. Cum mersul pe trotuar si cumparatul de branza au devenit activitati antisociale, cred ca ar fi bine sa zabovim un pic asupra catorva sfaturi "de viata".

Daca intr-o buna zi va exercitati dreptul de a protesta, sau dreptul elementar de a circula pe trotuar, si sunteti luati la sectie, tineti minte urmatoarele:

1. Nu ati facut nimic gresit, orice v-ar spune oricine. Nu semnati nici un document, cu exceptia refuzului de a va supune la amprentare si fotografiere. Nu semnati procesul verbal. Nu acceptati fotografierea si amprentarea.
2. Intrebati mereu: "Sub ce baza legala sunt retinut/amprentat/etc?" si "De ce sunt suspectat?". Daca vi se raspunde "In baza legii x" fara nici o alta explicatie, solicitati prezenta unui avocat.
3. Daca sunteti retinuti pe strada fara motiv, scoateti actul de identitate si legitimati-va. Cerecti perchizitia la fata locului.
4. Daca Jandarmii se vor obosiv sa va ofere explicatii, in 95% din cazuri vor invoca Legile 550 si 60. Le gasiti aici: Legea 60 si aici Legea 550

Va sfatuiesc sa aruncati un ochi peste ele. Si mai bine, puteti sa printati o copie si sa o aveti la voi. Legea 60 se refera la perturbarea ordinii publice. Daca nu perturbati ordinea publica, evident, nu cadeti sub incidenta ei. Legea 550, din cate am inteles de la un avocat, permite perchezitia si legitimarea LA FATA LOCULUI. In cazul in care tot ceea ce jandarmii vor gasi asupra dumneavoastra are ca loc de origine patiseria de la colt si ca destinatie imediata stomacul propriu, nu ar trebui sa fiti dusi la sectie sub nici o forma.

5. Daca sunteti suprinsi de catre jandarmi si retinuti in spatiul public, iar in zona sunt camere de filmat, strigati "Presa!" si ridicati o mana. Cel mai probabil vor veni sa va ia o declaratie. Fiti directi, exprimati-va simplu, descrieti faptele. Nu injurati. Altfel s-ar putea sa aflati ca la televizor se repeta un cadrul colorat cu dumneavoastra, clasificat ca protestatar huligan.

6. Pastrati-va calmul la sectie. Veti fi impartiti in grupuri mici, in jur de 5 indivizi pe grup. Aici nu mai exista presa, si nu se stie niciodata peste cine dati, sau, vorba aia, cine da peste voi. Pe scari e deosebit de intuneric. Pastrati-va capul pe umeri. Raspundeti ferm, dar nu va coborati la nivelul de injuraturi si provocari. Ei asta vor. Aratati-le ca nu suntem huligani, ci cetateni.

Eu nu am patit nimic, poate si fiindca i-am chemat pe colegii de munca (de la fundatie) si din presa, care au stat in fata sectiei si au protestat impotriva abuzului. Am auzit ca la Sectia 8, unde au ajuns o parte dintre cei retinuti, povestea a fost alta.

Inchei cu un apel la calm si non-violenta. Personal, voi incerca sa strang un grup cat mai mare de oameni care sa vina la ei cu copii ale Legilor 550 si 60, pe care sa le inmanam jandarmilor din Piata Universitatii. Initial m-am gandit la copii integrale ale Codului Penal, dar daca am avea bani de astfel de accesorii intelectualiste, probabil ca nu am mai iesi in strada"

NOTA: Pozitia exprimata de Radu Lungu in relatarea sa referitoare la proteste este un punct de vedere strict personal si nu angajeaza in nici un fel redactia HotNews.ro






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















17935 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Printre discutiile despre comportamentul non-verba (Marţi, 17 ianuarie 2012, 17:45)

    John [anonim]

    Ce inseamna "Printre discutiile despre comportamentul non-verbal si felul in care a fost el trat in filmul "Lie to Me"...."?
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:55)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui John

      Este un serial despre comportamentul non-verbal, vezi pe imdb.
      • +6 (8 voturi)    
        perfect (Marţi, 17 ianuarie 2012, 20:05)

        t [anonim] i-a raspuns lui Aph

        prefer sa avem jandarmi care discuta la sectie cu cetatenii civilizati despre comportamentul non-verbal dintr-un anumit film decît sa avem jandarmi care privesc impasibili comportamentul non-verbal al unor cetateni (ce se bucura de prezumtia de civilizatie) ocupati cu devastarea bunului public si a bunurilor private.

        iar daca invitarea cetatenilor civilizati la sectie ii disuadeaza pe cetatenii dornici de devastare, inseamna ca jandarmii si-au facut datoria. bravo lor!
        • +3 (5 voturi)    
          Foarte corect!! (Marţi, 17 ianuarie 2012, 21:18)

          Surfer [utilizator] i-a raspuns lui t

          Sunt de acord cu tine. Un plus...

          Pana la urma legea trebuie sa fie aplicata in mod ferm. Politicos dar ferm. De ex in fimuletul de mai sus tipul ala in geaca alba face pe victima si il provoaca pe unul din jandarmi dar acesta nu se clinteste si nici nu se lasa provocat. E un mod profesionist de abordare,
      • 0 (0 voturi)    
        Știu ce este Lie to me însă... (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 8:08)

        John [anonim] i-a raspuns lui Aph

        Pentru mine propoziția citată nu are sens. Ce înseamnă "așa cum a fost trat in filmul... "? Recitiți toată propoziția pentru a înțelege mai bine neînțelegerea.
    • -2 (2 voturi)    
      inteligenta in suferinta (Marţi, 17 ianuarie 2012, 22:35)

      eduard [anonim] i-a raspuns lui John

      eu nu vad niciun abuz aici. Dupa ce s-a intamplat duminica totate media au spus ca Jandarmii au fost slabi. Luni au fost abuzivi. De ce? ca au retinut si protestatari pasnici la gramada cu huliganii? Pai huliganii sunt neaparat in vreo uniforma, ii cunosti dupa miros sau cum? cum sa ii identifice pe cei cu cutite, petarde si altele daca nu ii cauta in buzunare? De unde sa stie sa ii caute numai pe cei ce au asa ceva? trebuie sa acceptam ca poti fi luat la intrebari si fara sa fii infractor. Raspunzi civilizat, il respecti si pe amaratul ala care isi ia pietre in cap si respira gaze de 3 zile din cauza unor debili si incearca doar sa isi faca treaba. Daca esti nevinovat pleci acasa, daca se produce o eroare depui contestatie. Nu e corect si legal asa? Aud azi comentarii de genul: desi nu au fost violente mai mult de 100 de persoane au fost retinute! Corect este: pentru ca mai mult de 100 de persoane au fist retinute nu s-au mai produs violente. Este logic si ma mira ca prea multi absolventi de facultate nu inteleg un lucru atat de elementar. Preferati sa faceti misto de cate clase au jandarmii si ii judecati din acest punct de vedere(desi cei mai multi sunt mai educati ca ministrul lor), de fapt cata superioritate denota o asmenea atitudine? Sa spui "n-am facut nimic, doar am zis gabori asasini". Pai cine esti tu sa insulti o intreaga breasla? Si sa pretinzi in schimb sa nu cumva sa te deranjeze din globul tau de sticla, sa nu iti maculeze pretioasa proximitate cu prezenta?
  • +6 (28 voturi)    
    Voyeur?! - "si-a filmat retinerea" (Marţi, 17 ianuarie 2012, 17:47)

    Xcb [utilizator]

    Si-a filmat propria retinere...

    El si cu reporterul de la antena care si-a dat singur cu caramida in cap.

    Din toti jurnalistii din piata ala de la antena s-a umplut de sange...

    Asta lucreaza la o fundatie :
    Fundatia dan voiculescu
    fundatia dinu patriciu
    La ce fundatie?

    Cine a stapilit ca fundatia unde lucreaza e reputata?

    Cum devine o fundatie reputata?

    Ne ferim de denumire?
    Facem reclama?
    Ii este rusine de unde lucreaza?
    Ce aiurea a aparut si asta..
    • +3 (13 voturi)    
      e greu cu cautatul asta... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:15)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui Xcb

      http://www.facebook.com/radu.lungu

      numele fundatiei este Freedom House Romania

      sa fii sanatos
      • +2 (6 voturi)    
        // (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:03)

        Bonny M [anonim] i-a raspuns lui xyz

        Radu Lungu a terminat Facultatea de Comunicare si Relatii Publice in 2009, iar in prezent isi incheie programul de master in Master Comunicare Audio-Vizuala, in cadrul SNSPA. Demersurile sale academice in domeniul audiovizualului au fost completate de experiente de lucru in fotografia de moda si in fotografia de produs . In perioada 2009-2010, Radu a colaborat cu revista Urban Bite, revista avand ca profil scrierile despre sporturi extreme, iar apoi cu revista Observatorul Militar, unde a scris articole pe teme din domeniul militar. Radu are un dezvoltat simt artistic, iar marturie stau cursurile de chitara, pian, sau concursurile de fotografie pe care le-a castigat in perioada liceului. La Freedom House, Radu este Asistent Coordonare Proiecte, iar principalele lui sarcini presupun documentarea si scrierea drafturilor de proiecte.
        • -3 (3 voturi)    
          daca scrie si l-a Observatorul Militar (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:22)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui Bonny M

          intreb si eu ca civil, ce grad are sub acoperire?
          ce de plase luam ,frati crestini !
          • +3 (3 voturi)    
            pln pzd (Marţi, 17 ianuarie 2012, 20:21)

            plnpzd [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            nu are niciun grad sub nicio acoperire, creștinule
          • 0 (0 voturi)    
            tie ti-ar trebui un grad... (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 20:31)

            ipse [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            de cat de cata pregatire de ciclu primar (ala din educatie, nu ala "l-a" care te gandesti tu)
        • -1 (1 vot)    
          Jurnalist de facebook-U (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 9:07)

          Xcb [utilizator] i-a raspuns lui Bonny M

          Pe foamea asta si pe nervii oamenilor Radu isi depune CV-ul?
          A gasist momentul sa faca sara si el in fata?

          Daca era jurnalist adevarat prindea toate detaliile in articol, nu in commenturi.

          Pesemne ca este doar un jurnalist de facebook..

          (Problema facebook-ului care o sa explodeze pana la urma este ca nu exista buton de dislike.)
      • 0 (2 voturi)    
        Jurnalistii viitorului (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 9:12)

        Xcb [utilizator] i-a raspuns lui xyz

        Si asa ati repetat numele fundatiei asta de ar trebui sa va ia Hotnews-ul bani pe reclame.
        Probabil ca va apropiati de cei 2% si va e foame

        Nu e treaba mea sa caut detalii despre o informatie proasta.

        Ati comunicat incomplet si atat..
        Sunteti nepregatiti si neinstruiti.

        Sunteti jurnalistii viitorului:

        Voi dati subiectul si noi ne cautam continutul pe net.
    • +4 (10 voturi)    
      in conformitate cu Legea 550 din codul penal. (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:20)

      John [anonim] i-a raspuns lui Xcb

      Sa intelegem ca manifestau cu codul penal in mana?
    • +10 (18 voturi)    
      nu mai stiu cum sa iasa in evidenta (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:30)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Xcb

      sunt turbati de celebritate,sunt in stare sa omoare, vor la TV sa gargariseasca ore in sir,fraierii sa munceasca !
    • +1 (3 voturi)    
      Stati acasa la seminte si comentati ca la m (Marţi, 17 ianuarie 2012, 22:54)

      Nikka [anonim] i-a raspuns lui Xcb

      De Freedom House ai auzit? Daca nu, te rog sa citesti un pic inainte sa urlii ca sheftu Rusine Dinu Patriciu!
      • -1 (1 vot)    
        da, este o fundatie stipendiata de CIA (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 6:26)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui Nikka

        cu *romanka * Guseth in frunte ,fundatie care propavaduieste cresterea caprelor pe Valea Iordanului si reconstructia Templului ..)))))
        mare figura esti tanti Nikka , asistent coordonare proiecte... asa cum si multi lateralul Lungu a nimerit intimplator cu oistea in fundatie.....
    • +2 (4 voturi)    
      Filmarile astea paguboase... (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 1:11)

      Gusty [anonim] i-a raspuns lui Xcb

      Auzi, jandarmii au ridicat oameni pasnici care erau in plimbare ori la cumparaturi.Da, au gresit ca i-au luat cu< sarmana conasule,vrei sa vii la sectie sa ne spui cum a fost la promenada? > Rusine sa va fie instigatori de doi bani, daca ati iesit in strada cereti ce va doare, nu dati cu pietre si sticle, ca doar aveti autorizatii.Trebuiau sa va puna jos, incatusati si apoi sa va urce in duba sa va ia interviul fara camere, dar voi infractorii aveti mult prea multe drepturi. Hai, jurate pe bordura ca erati toti in promenada si bordurile, sticlele si magazinele sparte erau din cauza uraganului anuntat de maiasi....
      • -1 (3 voturi)    
        "prietene", arzi gazu' de pomana... (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 4:45)

        Oh! Lah! Lah! [anonim] i-a raspuns lui Gusty

        Ultima filmare este de LUNI seara... Iti reamintesc, luni NU au fost incidente! persoanele retinute au fost persoane care se retrageau de la universitate spre unirii...
        Iar tie din spatele monitorului sau poate ca esti unu din jandarmi, iti este usor sa zici sa incatuseze si sa-i puna jos... oameni nevinovati prin simplu fapt ca jandarmi pot.
        De ce nu ma pot autoapara cand sunt abuzat? Chiar daca poarta o uniforma a unei autoritati? Cand abuzeaza mi se pare corect ca acea uniforma sa nu-l mai reprezinte si sa pot depune plangere asupra acelei persoane MASCATE....
        Ti se pare prea mult deja... sa-mi cer un drept. Nu stiu daca ma poti intelege, in casa nu ai nevoie de asa ceva... Dar ma intreb ce-i opreste sa intre in casele oamenilor... PENTRU CA JANDARMII SUNT DE NEOPRIT....
        P.S.: esti departe de a intelege drepturile omului si democratia. Dar stai linistit! Nu am de gand sa te invat eu. Sunt multi ca tine si m-as obosi degeaba!
  • 0 (10 voturi)    
    Luati site-ul de cultura si bagati-l in duba! (Marţi, 17 ianuarie 2012, 17:49)

    mai tare [anonim]

    http://www.a1.ro/showbiz/funny/video-jandarm-luati-site-ul-de-cultura-si-bagati-l-in-duba-188117.html
    • 0 (6 voturi)    
      Vrei sa-ti sparg telefonul? (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:15)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui mai tare

      http://www.youtube.com/watch?v=oOj83oHeDrs
      • 0 (0 voturi)    
        E clar ! (Joi, 19 ianuarie 2012, 11:55)

        popic [anonim] i-a raspuns lui Eu

        Se pare ca nu mai comenteaza nici un PDL`ist dupa acest site. Lucrurile sunt clare copii, ca unii incearca sa dramatizeze sau ca sunt uscaturi prin padure e alta treaba....dar nu incercati sa rupeti fragmente din aceste dispute...incercati sa vedeti cum se comporta acesti jandarmi, marea majoritate cu maxim 8 clase( cel mai fericit caz liceul terminat), nu va mai inclinati pe POLITIC !
        Hai Pa!
  • +11 (23 voturi)    
    Cu tot respectul pentru ce-a patimit (Marţi, 17 ianuarie 2012, 17:50)

    Sare'n Ochi [anonim]

    manifestatia era ilegala, neautorizata samd. omul si-a ales sa fie in locul si momentul nepotrivit.
    • +5 (13 voturi)    
      mda... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:28)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Sare'n Ochi

      Cati jurnalisti n-au murit in razboaie si revolutii desi au avut legitimatii de presa...
      El nici atat n-avea la el, dar s-a bagat in mijlocul evenimentelor.
  • +11 (29 voturi)    
    daniel (Marţi, 17 ianuarie 2012, 17:52)

    daniel [anonim]

    Eu nu am timp sa ies sa protestez, trebuie sa studiez, nu inteleg cum de atatia tineri care maine poimaine incep sesiunea mai au timp sa iasa in strada, de cate ori am vrut sa schimb ceva la facultatea la care invat sau daca nu mi-a placut ceva in orasul in care stau, am trimis un e-mail si problema s-a rezolvat, nu am iesit in strada si nu am strigat ca e dictatura, mai mult imi place romania, sunt mandru ca sunt roman, si aici vreau sa traiesc in continuare, cine striga ca e dictatura si ca lucrurile merg prost in romania, il invit sa dea o tura pe la vecinii estici, sau se mute cu traiul in Corea de Nord, acolo e libertate si nu te agreseaza nimeni si in genere totul e ok
    • -2 (6 voturi)    
      daca studiezi (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:56)

      altul [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Nu te retine nimeni sa mai pierzi timp sa scrii comentarii pe aici.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 3:15)

      wow. [anonim] i-a raspuns lui daniel

      la tine se rezolva cu email-uri? ce tare. o sa dau si eu un email la guvern. sa vad ce rezolva :)
  • +7 (23 voturi)    
    daniel (Marţi, 17 ianuarie 2012, 17:52)

    daniel [anonim]

    Eu nu am timp sa ies sa protestez, trebuie sa studiez, nu inteleg cum de atatia tineri care maine poimaine incep sesiunea mai au timp sa iasa in strada, de cate ori am vrut sa schimb ceva la facultatea la care invat sau daca nu mi-a placut ceva in orasul in care stau, am trimis un e-mail si problema s-a rezolvat, nu am iesit in strada si nu am strigat ca e dictatura, mai mult imi place romania, sunt mandru ca sunt roman, si aici vreau sa traiesc in continuare, cine striga ca e dictatura si ca lucrurile merg prost in romania, il invit sa dea o tura pe la vecinii estici, sau se mute cu traiul in Corea de Nord, acolo e libertate si nu te agreseaza nimeni si in genere totul e ok
    • -3 (15 voturi)    
      Trimite-i mail lui Basescu :) (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:25)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Zi-i sa nu mai fure, sa capete un dram de bun-simt, sa se trateze de boli in Romania la fel ca noi toti, sa nu mai promoveze non-valorile, etc, etc, etc.

      Anunta-ne si pe noi ce-ai rezolvat, bine?
      • +6 (14 voturi)    
        ideea era alta... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:43)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        La orice problema exista o rezolvare, fara sa iesi in strada, sa dai cu pietre in jandarmi si alte chestii
        • -1 (9 voturi)    
          In 89 ce rezolvare era? (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:56)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui daniel

          De ce pui semnul egal intre protest si a da cu pietre in jandarmi?
          • 0 (2 voturi)    
            Amesteci lucrurile. (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:55)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            Si daca tot vorbesti de '89 banuiesc ca stii cine in ainte de '89 folosea asemenea practici.
    • +6 (12 voturi)    
      paradoxul dictaturii (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:39)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Amuzant este ca intr-o dictatura nu poti striga in gura mare ca e dictatura dar in tara unde logica e frate cu codru, raul, ramul insa dusman cu omul , totul e posibil.....
      • -2 (8 voturi)    
        Ba poti striga, dar esti dus apoi la sectie (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:44)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui dadan

        .... adica exact cum s-a intamplat la noi :P
        • 0 (6 voturi)    
          cum am mai spus... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:32)

          dadan [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          logica nu e pentru toti....
        • 0 (0 voturi)    
          poate esti prea tanar sa-ti amintesti... (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 22:05)

          dadan [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          ce flash-moburi se trageau pe vremea lui Ceausescu ba pe la paine , ba pe la lapte, se protesta zilnic in strada, pe la colturi de alimentari mai ales, oamenii organizandu-se in asociatii non guvernamentale numite cozi si de-a draq numa asa ca sa blocam un magazin oarecare stateam de vreo trei patru ori la coada - doar asa ca forma de protest.....Se rosteau sloganuri revolutionare de genul : Dati cate una ca sa ajunga la toata lumea, Fara violenta ...etc...nimeni nu se supara , iar a doua zi eram iarasi in strada...parintii mei au vazut in mine potential de revolutionar si ma sustineau , chiar indrumau in directia asta: Ia mai du-te mai si la flash-mobul ala de la alimentara cutare ca s-a bagat branza topita sau unt....
      • 0 (0 voturi)    
        mai lasati-ma cu dictatura lu' peste (Joi, 19 ianuarie 2012, 6:27)

        muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui dadan

        ca nu e vorba despre asta. mai lasa naibii tembelizorul. zici de logica, dar nu stii sa gandesti.
    • 0 (0 voturi)    
      ia-l ca pe un mail (Joi, 19 ianuarie 2012, 6:37)

      muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui daniel

      omulet, nu mai visa cu ochii deschisi, ca romanica nu e a lu' mataluta. si mai lasati dracului comparatiile astea penibile intre tari. nu-mi pasa cum e in congo, nu-mi pasa cum e in america. nu-mi pasa cum e in coreea. nu suntem ca ei si nu avem istoria lor.
      • 0 (0 voturi)    
        Omulet.... (Joi, 19 ianuarie 2012, 11:59)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui muc cel mic

        Nu sunt un omulet, sunt o persoana matura, romania nu e a mea, nu e a ta si nici a nimanui, romania este tara in care traim toti apartine poporului roman, referitor la comparatii penibile intre tari, nu sunt penibile....
  • -3 (17 voturi)    
    Cat de emotionant... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 17:53)

    pseudo [utilizator]

    Mai mai ca mi se scurge o lacrima. Cata impartialitate...
    Sa-ti fie rusine, cersetor teribilist ce esti!
    Pacat de batranii aia care stau in frig, saracii, manipulati de niste mizerabili care n-au fost in stare sa ne scoata din comunism.
  • -4 (22 voturi)    
    militieni (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:00)

    gopo111 [utilizator]

    pai in orice tara normala , militieni astia erau in sala de judecata si plateau pt asa zisele arestari, impreuna cu sefii lor , dar in romania in care traim normal ca nu, ca dee ... te poate aresta pe strada asa de florile marului, jenant militia romana
    • +6 (12 voturi)    
      ba mai mult (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:21)

      codo [anonim] i-a raspuns lui gopo111

      In tarile normale, fortele de ordine stau cu matura si farasu si strang semintele sparte de manifestanti, ca de asta se cheama de ordine. Fac curat. Si ii felicita pe cei care scuipa direct in pubela.
      Lasati-ne nene cu teoria militienilor ca stim si noi la ce servesc jandarmii la o manifestatie ilegala care degenereaza: ii agatza pe aia mai incinsi si ii baga la zdup. Ca se mai nimereste cate unul printre ei care n-avea nicio legatura cu huliganii, se lamureste la sectie, cu sau fara avocat, cu branza din traista ca element probatoriu (ca dl din articol) etc. Acum fie vorba intre noi, inocentii care s-au trezit la mijloc nu prea aveau ce sa caute acolo ca doar se stia ca are loc manifestatia... dar fiecare dupa cum cauta gaseste.
      • +5 (7 voturi)    
        Depinde de tara (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:59)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui codo

        In Londra au stat si s-au uitat la manifestanti, i-au arestat dupa ce totul s-a terminat.

        Si asta e semn de democratie, nu ca nu ar fi si la ei mari probleme. dar macar democratia o simuleaza bine.

        S-a dat foc, s-au distrus bunuri si furat din sute de magazine, nu s-a tras insa un glont sau un cartus lacrimogen, nu s-a dat cu batacul, nimic. Si crede-ma ca numai guvernantii au avut de castigat... caci populatia si aici sufera din diverse motive.
        Sa nu uit: aici politia oricum nu poarta decat baston, nu au nici o arma, la fel si riot police (jandarmeria). Cei care manifesteaza sunt de regula copii, iar 'vina' sigur nu e a lor.
        • -1 (3 voturi)    
          Draga Victor (Marţi, 17 ianuarie 2012, 21:53)

          Bauauau [anonim] i-a raspuns lui VictorS

          Te rog sa te documentezi cati cetateni si-au pierdut viata la Londra , datorita ineficientei fortelor de ordine. Criticile in ploitica britanica au fost foarte aspre fata de prestatia jalnica a politiei metropolitane. Neimplicarea acesteia a dus la formarea de comitete de autoaparare inarmate a cetatenilor obisnuiti versus huligani.
          Cat despre autorul Radu Lungu , cred ca este un tanar deosebit de inteligent si implicat in viata sociala , doar putin naiv , ceea ce se va rezolva odata cu trecerea anilor.
          Si o ultima idee desprea faptul ca nu traim intr-o tara libera : in afara comunismului , cu care nu se pot face comparatii , cea mai restrictiva perioada de libera exprimare a fost in timpul mandatului Adrian Nastase , cand reicepuse cultul personalitatii si s-a incercat sa se puna botnita presei. Cei mai multi din manifestanti nu stiu aceasta , avand in acel moment 10 ani , dupa imaginea fetelor de la TV. Cat despre pensionari , stiu ca nu traiesc in puf , dar trebuie sa se gandeasca si cu cat a contribuit fiecare la fondul de pensii si cat timp. Am intrebat si eu o tanara care a fost la protest ce revendicari avea . Nu mi-a putut raspunde decat " jos Basescu" , fara sa-mi dea argumente logice sau coerente.
          • 0 (0 voturi)    
            vreo 3 au murit in 5 zile de violenta in Londra (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 12:41)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Bauauau

            mor mai multi pe strazi vineri seara - cand se duc si se imbata o mare parte din englezi.

            De altfel unu a murit ca urmare a unei reglar1 de conturi intre gangs, unu a fost accidental chiar la mine pe strada, un copil de 17 ani a lovit un domn ce vroia sa stinga un foc. Asta in Londra. In afara Londrei a fost un nebun care a intrat cu masina in manifestanti si au murit vreo 3.

            Aici insa sunt des crime asa ca mai degraba cred ca a fost un weekend linistit din punctul asta de vedere. Magazinele si strazile au avut de suferit, plus o mare parte a populatiei care a trait in stres - aici sunt si eu ;)

            Insa in Romania ieseam si eu pe strada, coruptia si incompetenta trebuie sanctionata indiferent cum... si aici nu vb de Basescu sau PDL ci de toata clasa politica (de la Nastase la Antonescu)
          • +1 (1 vot)    
            la randul meu te rog sa te documentezi (Joi, 19 ianuarie 2012, 3:43)

            muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui Bauauau

            mai invata nenea economie. poate asa iti vei deschide ochii ca pensiile sunt platite tot de cetatenii ce au slujbe legale si nu din ce au cotizat actualii pensionari cand erau ei la munci la asa-zisul fond de pensii. tu chiar ai o imaginatie din asta in care sa consideri ca fondul ala la care a cotizat a stat pe loc pana sa se pensioneze omul?
      • +2 (4 voturi)    
        nu-i chiar asa (Marţi, 17 ianuarie 2012, 20:04)

        Slevin [anonim] i-a raspuns lui codo

        Poti trece pe undeva, acolo era pe Bd Bratianu din cate mi-am dat seama (nu sunt bucurestean).
        In decembrie am facut rezervare pentru niste prieteni englezi la hotelul Rembrandt (in centrul vechi, la vreo 500 m de unde ii retineau pe aia).
        S-a nimerit sa fie in zona pe 14 si pe 15, apoi au venit la Cluj.
        Ce credeti ca au facut seara? Au facut vreo ora poze pe strada la miting si cand au vazut ca se bat au fugit in camere.
        Pai pe cuplul asta de englezi, ii retineau jandarmii ca de ce se plimba pe Bd. Bratianu.
        Pai ori luptau cu huliganii sa degajeze carosabilul pentru libera circulatie, ori retineau orice fiinta umana ce trecea pe acolo.
        E o mizerie pe cine si de ce retineau ei, un abuz tipic al autoritatilor incompetente din Romania.
        A doua zi trebuia sa vina un gras in conferinta de presa sa se laude cati au dus la sectie si cati au amendat. Evident nu pe aia ce devastau i-au dus ci pe majoritatea oamenilor normali (curiosi sau poate ingrotosati de ce se intampla la noi in tara).
      • 0 (0 voturi)    
        gandire de microbist de stadion (Joi, 19 ianuarie 2012, 6:16)

        muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui codo

        si de cand la tine, ma rog, manifestatie=violenta? sau de cand manifestatia e menita doar pt. anumite categorii de oameni? auzi la el "inocentii care s-au trezit la mijloc nu prea aveau ce cauta acolo". de cand ma rog, strazile, la lasarea noptii, sunt numai a huliganilor si jandarmeriei?
    • +7 (15 voturi)    
      In orice tara civilizata, jandarmii bat huligani (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:22)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui gopo111

      Domnilor, poate nu stiti despre ce vorbiti. In orice tara civilizata, daca nu te supui controlului politistului sau jandarmului, daca faci vre-un gest agresiv doar, reprezentantul fortelor de ordine te indoaie cu bastonul, apoi iti pune catusele si te duce la sectie.
      Orice forma de agresivitate, si nu poate spune nimeni ca nu au fost, le permite acestora sa foloseasca forta. In UK, spre exemplu, politistul nu este obligat sa foloseasca forta in mod gradual, ca la noi. In USA, un jandarm de la noi ar fi fost considerat fatalau. La primul geam spart, pietri aruncat sau incendiere, angajatul fortelor de ordine, nu ca are dreptul, dar este chiar obligat sa te indoaie in bataie pana te supui.
      Pentru ca, domnilor, legea si reprentatul ei in strada se respectata si nu se negociaza.
      • -1 (11 voturi)    
        In dictaturi jandarmii bat oameni nevinovati... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:42)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui zexe

        ... exact cum s-a intamplat la noi :)

        "Orice forma de agresivitate, si nu poate spune nimeni ca nu au fost, le permite acestora sa foloseasca forta. "

        Corect, dar impotriva celor care au folosit violenta nu a oamenilor nevinovati.
        Daca vecinul isi bate nevasta, dupa logica ta poti sa vin si sa te caftesc pentru ca a fost o agresiune la tine-n bloc.

        Democratia si drepturile inalienabile ale omului si ale cetateanului se respecta si nu se negociaza (de parca ar sti creierasul iubitorilor de pulane ce-i aia negocierea).
      • +3 (9 voturi)    
        Unde? (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:02)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui zexe

        unde zici ca e asta. Da un exemplu te rog.

        Eu cred ca mai degraba ce zici tu inseamna sa nu iti cunosti drepturile.
    • +7 (11 voturi)    
      tara normala? (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:26)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui gopo111

      Mda, si tot intr-o tara normala toti indivizii aia care au aruncat cu pietre si au lovit jandarmii erau in inchisoare acum (minim 6 luni/bucata).
      Si sa nu o mai aud pe aia cu autoapararea. Uitati-va la inceputul primului film, un grup de tineri care practica de zor tirul cu pietre. Ce-i tinea pe ei acolo? Ce-i mana pe ei in lupta? :)

      Cat despre domnu' Radu, o singura chestie: prostia nu doare din pacate... Ai chef sa filmezi? Filmeaza la tine acasa. Pentru manifestatii exista presa (si era destula!). Stai cu huliganii, dar ai pretentia ca jandarmii sa nu-ti zica nimic. Credeai cumva ca ai stea in frunte si jandarmii isi dadeau seama ca tu nu ai aruncat cu nimic?

      PS. Ce atatea proteste cu "jos Basescu". Ce fel de presedinte poate avea o tara plina cu idioti?
      • -1 (3 voturi)    
        Cititi macar pana la capat (Marţi, 17 ianuarie 2012, 23:49)

        laptedecat [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Daca ai fi citit macar articolul pana la capat, sau ai fi avut putina logica in a respecta ordinea evenimentelor ai realiza ca respectivul Radu nu a fost dus la sectie in seara in care a filmat actiunile huliganilor ci a doua seara cand era pur si simplu in drum spre casa de la sediul Hotnews, la fel ca si ceilalti oamenii ce se aflau in zona era doar in trecere, si in al doilea rand pentru cei care spun ca e imposibil sa diferentiezi oamenii civilizati de huligani si ca din acest motiv au fost dusi la sectie, ii rog si pe ei frumos sa citeasca articolul pana la capat si sa reia partea in care e mentionat ca oamenii s-au lasat perchezitionati si identificati doar ca au cerut ca asta sa se intample la fata locului, este drept urmare un abuz fiindca au avut nevoie de un numar de oameni adusi la sectie ca sa isi mai spele putin imaginea.
    • +7 (13 voturi)    
      politie (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:35)

      John [anonim] i-a raspuns lui gopo111

      Pe cuvantul tau, ma?
      Ia vino tu in SUA si cand vrea politia sa puna mana pe tine arunca in ei cu pietre din borduri. Sa vedem cam cate gloante in capul ala al tau, plin de democratie damboviteana, iti ei !
    • +4 (8 voturi)    
      da (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:37)

      jo [anonim] i-a raspuns lui gopo111

      si si-ar fi cerut public scuze si fata de cei ce aruncau cu bolovani ca deh tot omul are dreptul sa se exprime oriunde oricum si oricat mai ales daca are niste suparari ca de aia suntem in democratie ce dreaq. O manifestatie care nu este aprobata este ilegala. Nu cred ca prin alte tari fortele de ordine s-ar fi comportat altfel. Ce cauta acolo? Daca spre exemplu incasa un bolovan in cap ce facea? Ar fi injurat jandarmeria ca nu a actionat mai dur nu? Patetic.
  • -1 (7 voturi)    
    e normal... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:08)

    enache [anonim]

    jandarmii sunt antrenati sa bata, nu sa gandeasca...

    pe langa oamenii aflati la pamant care primeau picioare de la jandarmi (nu am nimic cu arestarile celor vinovati daca sunt facute LEGAL) o imagine mi s-a parut geniala:
    duminica parca: un jandarm il preinsese pe un protestatar care se afla jos si jandarmul il tara (la propriu) spre duba. instinctele animalece ale militianului ieseau la iveala si nu s-a abtinut sa nu-i arda 1-2 picioare. alt jandarm (care probabil nu ave tarate in creier), stiin ca e filmat urla la celalalt (cu un succes partial): "nu da in el! nu da in el!".

    domne nu am nimic cu arestarile protestatarilor violenti. foarte corect, ar trebui sa faca si pucarie DAR... fale dracu legal! daca ai chef sa bati ai grija sa nu se vada pe corpul aluia ssi fa-o dracu cand nu te filmeaza nimeni!!!
    • 0 (6 voturi)    
      hmm.... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:18)

      mira [anonim] i-a raspuns lui enache

      stii tu ce facuse ala? mie mai interesant mi s-a parut altceva, si anume ca domnul lungu a putut sa filmeze in voie la universitate fara ca cineva sa-l fi agresat (jandarmii au intrat in cei care erau agresivi) DAR CAND A AJUNS LA PIATA UNIRII lucrurile s-au schimbat si a trebuit sa ascunda camera din pricina blajinilor de prin preajma. Si a doua zi ce mai cauta pe acolo? Huliganii nu se pot tine in frau decat cu forta. Apoi dumnealui facea parte dintr-un grup mai mare dupa cate mi-am dat seama din imagini iar jandarmeria anuntase masuri sporite de siguranta in zona....asa ca in situatii din astea e bine sa nu o cauti cu lumanarea....
  • +8 (14 voturi)    
    mai usor cu pianul (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:08)

    graveyard shift [utilizator]

    niste magari politistii astia. nici macar o cafea distinsului domn radu lungu?
  • +5 (13 voturi)    
    Auzi la el, fariseul: (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:12)

    Roman Liber [anonim]

    ... "pur si simplu nu am mai simtit ca traim intr-o tara libera"...

    Pai, ma flacau, daca ai impresia ca libertate inseamna sa ai dreptul sa faci ce vrea "muschiul" tau, inclusiv sa arunci cu bolovani in jandarmi, atunci te inseli ... Asta nu inseamna libertate, ci anarhie!

    Si cum ma rog ai simtit tu ca nu traim intr-o tara libera? Ti-a ssssiiisssssiiiiit Varanul la ureche prin Antene?
    • -4 (10 voturi)    
      traiesti intr-o tara libera? dovedeste-o! (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:48)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Roman Liber

      De unde reiese ca tanarul in cauza a aruncat cu pietre?

      Crezi ca traim intr-o tara libera?
      Crezi ca esti liber?
      Esti liber sa faci ce vrea puterea.
      Cand vrei sa iesi in strada sa demonstrezi pasnic esti saltat de militieni, care va sa zica esti liber sa faci ce ti se spune.

      Q.E.D
      • +3 (7 voturi)    
        dutyfree (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:27)

        gika [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        esti liber sa faci orice doar intr-o societate utopica (sau intr-una in care nu exista legi dar atunci avem anarhie...) in rest oriunde esti liber sa faci orice nu ingradeste libertatea altuia sau nu contravine legilor (deci puterii...). Asa functioneaza orice stat dupa legi (care pana la urma reprezinta puterea...). Manifestatia de la universitate nu era autorizata iar oriunde in lume oamenii aia erau fie urcati in dube fie luau niste amenzi zdravene. In romania inca traim intr-o democratie originala tare convenabila unora.
  • +8 (12 voturi)    
    aha, fara violenta (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:15)

    x [anonim]

    dupa ce aruncau aia cu pietre intr-un mare fel, cand au intrat jarndarmii in ei au inceput imediat sa strige fara violenta, mai stim o natie care se comporta asemanator...
  • +4 (12 voturi)    
    mda (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:16)

    Adrian [anonim]

    mi se pare mie sau Radu Lungu are o problema cu Jandarmeria. Poate nu a inteles rolul Jandarmeriei, de ce au echipament de protectie si de ce sunt echipati cu bastoane.

    Este amuzant modul in care Radu Lungu prezinta intreaga situatie din perspectiva unei persoane care s-a aflat in loc nepotrivit la momentul nepotrivit.
    Hilar cum face referiri la O PERSOANA care avea niste branza cu el, la eventualele persoane care se intorceau de la seara in centru sau la zvonul arestarii unui pusti de 13 ani.

    Chiar sunt curios cate persoane care nu au mai avut de a face cu (bastoanele) Jandarmeriei sunt atat de instruite incat doar la apropierea jandarmilor sa aiba prezenta de spirit a se legitima si a invoca prevederile legilor in vigoare.

    Parerea mea? Un grup de protestatari a dorit sa paraseasca zona si au crezut ca daca dintr-o data se transforma in mielusei, merg cuminti pe trotuar si cu buletinul la vedere vor reusi sa treaca de fortele de ordine.

    Sper ca fundatia la care munceste acest Radu Lungu e sustinuta exclusiv din fonduri private.
    • -4 (10 voturi)    
      Se vede ca esti tanar (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:48)

      ictin [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Cunoasterea drepturilor este o obligatie a fiecarui cetatean. Era o vreme cand distractia preferata a grobienilor din MAI era sa opreasca oameni pe strada si sa ii legitimeze sperand ca le pica ceva. Si inca sunt, mai putin in Bucuresti. Si asta din cauza faptului ca grobieni au norme de realizat. Si le mai simplu sa ia oameni de strada, care sunt tinte usoare, decat sa aresteze infractorii. Acum s-a intamplat la fel. De ce jandarmii nu au arestat duminica pe huliganii care au distrus centrul, dar aseara au fost dintr-o data viteji si au retinut 100 de persoane?
  • +2 (10 voturi)    
    Mic tratat pentru Ultras (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:23)

    Antenistu' de serviciu [anonim]

    Daca inteleg bine, statu' dictatorial, politienesc, unde nu ai libertate permite publicarea acestor instructiuni pentru ultrasi. Ca sa fenteze, sa scape, sa nu se incrimineze.

    Si eu care ma intrebam cum de exista avocati pentru violatori in serie si pentru criminali. Sa nu-mi spui ca fiecare are dreptul la aparare, pentru ca daca ar avea o constiinta a dreptatii, o morala, un sentiment al valorii familiei si al vietii, acei avocati s-ar recuza.
  • +1 (7 voturi)    
    nu e libertate? (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:26)

    angel [anonim]

    ce libertate vrei, sa arunci cu pietre si cocktail molotov in jandarmi, sa dai foc si sa jefuiesti "liber", adica fara sa suporti consecintele? Iti spun eu cum era pe timpul comunismului, numai daca spunei bancuri erai luat si dus la sectie, infasurat in covor si batut bine.
    Sunteti o generatie slab pregatita, numai cu fite si pretentii in cap, nu aveti nici macar respect pentru parintii vostri
    • 0 (0 voturi)    
      inainte sa arati cu degetul tataie (Joi, 19 ianuarie 2012, 5:52)

      muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui angel

      nu e libertate cand tara nu e a ta. romania nu mai e a cetatenilor ei din perioada comunismului si pana in prezent. poate era mai bine sa mai stai in comunism nitel, sa intelegi mai bine ideea de libertate.
      • 0 (0 voturi)    
        amice, esti prost informat (Joi, 19 ianuarie 2012, 17:11)

        anton [anonim] i-a raspuns lui muc cel mic

        prin romania (din 1918, ca inainte vorbim de altceva) s-a bagat votul universal prin '26...in '30 a venit inapoi taica carol si n-am mai iesit din dictatura pana in 89. tu zici ca romania nu mai e a cetatenilor. daca idealizezi si ii consideri pe stramosi mai de bine, romania a fost "a cetatenilor" 4 ani in ultima suta. inteligentule
  • +3 (9 voturi)    
    cine te-a pus sa te duci acolo ? (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:28)

    adi [anonim]

    Raducule, sincer... nu simpatizez cu PDL-ul... dar nu m-am dus la Universitate desi poate ca timpul si banii imi permiteau...pentru ca era clar ca cine se duce acolo e fan scandal.
    Sincer... meritai sa fii urcat in duba si legitimat la sectie. Eu daca eram in locul jandarmilor ii batem fara drept de apel pe acei huligani si nu stateam sa vina tunurile de apa sau sa se traga cu gaze lacrimogene. Daca erai om de cultura cum te dai in articol (poate ca esti nu neg asta...) , stateai la Universitate... sau mai bine stateai acasa.. la televizor.
    Tu daca erai in locul jandarmilor cum procedai ?
    De exemplu firma la care lucrez eu a suferit pierderi mari de pe urma "revoltei huliganice"... iar eu dau vina pe jandarmi.
    • +2 (6 voturi)    
      s-a pus singur; ai mai pomeni asa ceva? (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:54)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui adi

      Stiu ca pare surprinzator pentru o persoana obisnuita sa faca si sa gandeasca cum i se spune, dar omul in cauza a avut o initiativa; o initiativa de om liber.

      "pentru ca era clar ca cine se duce acolo e fan scandal"
      Clar, mai putin jandarmii care sunt fani Gandhi.
    • 0 (0 voturi)    
      gandire de microbist (Joi, 19 ianuarie 2012, 5:43)

      muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui adi

      facand abstractie de cei ce au aruncat cu pietre si au devastat, dupa logica lu' matale, orice reactie in strada impotriva unui sistem e "fan scandal".
  • +3 (11 voturi)    
    mi se rupe (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:31)

    dum_i [utilizator]

    Acest baietica si-a zis sa apara si el la televizor, ca tot lucra nebagat in seama la "celebra fundatie".

    Asa ca s-a bagat si el, doar doar sa il salte. Si ca sa vezi, l-au saltat. Si ca sa vezi, acum apare cu articolul.

    Baietica asta probabil ca nu stie matematica, nu stie fizica, stie doar sa se bage in seama. Altfel, ar stii ca atunci cand 99.9% dintr-un grup este violent, este posibil ca si 0.1% neviolenti sa fie saltati, numai pentru ca stau (intentionat sau nu) pe langa grupul violent.

    Pe mine, ca si contribuabil, ma intereseaza nu povestea lui baietica - om de comitet si sustinator de golani, ci povestea si fotografiile golanilor care au distrus centrul orasului meu. Asta vreau pe prima pagina.

    Povestea florareselor care si-au gasit toata afacerea distrusa de golani nu o dati? Sau acum merge doar faza cu 'politia e rea si violenta' ?

    Sictir.
  • +3 (7 voturi)    
    proaste obiceiuri (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:35)

    Cosmin [anonim]

    Trebuia musai ca acel cuvant "specatulos" din titlu sa fie scris cu rosu. Pentru ca noi suntem tembeli, da.
  • +6 (10 voturi)    
    apropo.... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:36)

    gelu [anonim]

    de ce ziceai ca te-ai dus acolo ?
    Aveai nevoie de cava tare, ceva adrenalina, ceva "senzational"....
    Nu esti liber sa ce ?! Sa dati cu pietre, sa faceti pe desteptii cu politistii care trebuie sa rabde pietrele si badaraniile voaste "inteligente" ? Trebuia sa faci ceva cool.
    Probabil ca ai uitat, dar la fizica ti s-a spus despre "actiune si reactiune". Mai clar pentru tine, arunci o piatra si iei 10 bastoane pe spate...
    Daca te crezi destept (asa cum se pare), continua....dar ai grija la ce ti-am spus despre re-actiune. S-ar putea sa fie foate neplacut.
    Mai bine te duci frumos la vot si-ti spui parerea. E drept ca nu e asa cool si fara prea multa adrenalina.
    • +1 (3 voturi)    
      bravo (Marţi, 17 ianuarie 2012, 20:19)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui gelu

      de ar gandii toti asa am ajunge departe!! stima!!
  • +4 (10 voturi)    
    ........................ (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:36)

    Luigi [anonim]

    " De ce am iesit? Pentru ca pur si simplu nu am mai simtit ca traim intr-o tara libera."...??????????????...nu crezi ca simplu fapt ca ai putut iesi sa-ti manifesti simpatia/antipatia fata de ceva, demonstreaza tocmai contrarul?...in loc de comportamente, cred ca ar trebui sa studiezi simturile..;-)
    • +2 (4 voturi)    
      Asa, si ...? (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:41)

      Royal Canadian Mounted Police [anonim] i-a raspuns lui Luigi

      Ar putea sa-mi spuna dinstinsul autor de povesti nemuritoare din Bucuresti cum se impaca '' nu am simtit ca traim intr-o tara libera'' cu pietrele de caldaram aruncate in jandarmi si cu dat foc, vandalizat si violente ?
      Ah, nu au fost ei ???...au fost infiltrati de ultrasi ? Too bad, si jandarmii au fost infiltrati de cativa super-zelosi care v-au trantit bulane peste cap!!!

      Celor care se plang de riposta prea dura a Jandarmeriei Romane : va doresc din toata inima sa veniti sa protestati la Sumitt-ul G20 de la Toronto ! Have fun with TPS !!!
      http://www.dailymail.co.uk/news/article-1289952/G20-summit-protests-turn-violent-500-demonstrators-arrested.html
  • +2 (8 voturi)    
    Sa ne facem norma (Marţi, 17 ianuarie 2012, 18:42)

    ictin [anonim]

    Adevarul e ca jandarmii s-au comportat execrabil la aceste proteste. Pe de o parte huliganii isi faceau de cap si la "viteji" le e era frica sa intervina si sa ii potoleasca. Pe de alta parte ei trebuiau sa isi faca norma de retineri asa ca au inceput sa aresteze niste "tinte" mai usoare, pe principiul "muschii mei minte nu are". Asta e si din cauza sistemului care a permis tuturor idiotilor sa intre in randurile jandarmeriei. Daca ne amintim bine, la torturarea agentei de la DGA a participat si un jandarm.
    Din nefericire jandarmeria nu a evoluat, ci a involuat. Si acum imi amintesc cum cu 8 ani in urma, pe cand eram student, am fost retinut de un echipaj de jandarmerie intr-un parc plin de oameni, pe motiv ca aveam plete. Poate sunt si oameni de oamenie prin jandarmerie, dar din nefericire sunt depasiti numeric de catre grobieni, grobieni care sunt si sefi.
    • 0 (10 voturi)    
      Jandarmu` respecta legea. (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:10)

      martianu [utilizator] i-a raspuns lui ictin

      Ai autorizatie? Nu. Bataie.
      • +2 (6 voturi)    
        ... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:22)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui martianu

        Mai, cati nepoti are Ceausescu asta? Numai un urmas de-al dictatorului ar putea gandi astfel!
      • -1 (7 voturi)    
        Iti trebuie autorizatie (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:29)

        ictin [anonim] i-a raspuns lui martianu

        ca sa te plimbi pe strada. Si cum am zis, daca sunt ei asa viteji, de ce nu au arestat huliganii care timp de cateva ore au distrus centrul capitalei? Poate pentru ca sunt incapabili si asa s-au luat de cine puteau ca sa isi faca norma? Si daca asa e legea ta, ce il impiedica pe jandarm sa te ridice de oriunde, ca sa isi faca el norma? Plus ca nu am vazut in lege ca protestul fara autorizatie, dar pasnic se pedepseste cu bataia.
        Eu nu am nimic impotriva sa le care la huligani si la infractori niste ciomege pe sale. Dar problema e ca draga noastra jandarmerie nu au treaba cu infractorii, dar in schimb se apuca sa bata oameni care sunt siguri ca nu vor riposta.
        • +2 (6 voturi)    
          Tu cred ca te uiti prea mult la filme. (Marţi, 17 ianuarie 2012, 20:18)

          martianu [utilizator] i-a raspuns lui ictin

          In realitate... jandarmul e doar om, nu e robocop. Crede-ma ca in focul evenimentelor este foarte greu sa vezi cine e huligan si cine nu, cand iti iei bolovani in cap. Si atunci daca esti gura casca (nici nu protestezi, nici nu huliganesti) si iei bataie, te numesti victima colaterala. Ce cauti tu gura casca acolo? Stai langa huliganii care arunca cu pietre, filmezi (ca traiesti in democratie nu? faci ce vrea muschiu tau) apoi te legitimeaza jandarmeria (mi se pare normal) si AI GURA MARE. TU un MUCEA. Si tu si prietenii tai, aveti un tupeu fantastic, amenintati oamenii aceia cu Realitatea (probabil s-au umplut nadragii la faza aia), ca tu muncesti si ei sunt platiti din banii tai? Nu tie rusine?
          Asta-i marea problema in Romania, democratie este foarte prost inteleasa. Extrem de prost.
    • +1 (7 voturi)    
      Nu sunt de acord cu cruciada impotriva jandarmilor (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:21)

      mada [anonim] i-a raspuns lui ictin

      Ca si noi au o munca de facut. Nu e alegerea lor sa fie acolo ci au ordine. Au fost extra zelosi si au ridicat si oameni care nu au participat la violente? Mi se pare de inteles. Cum ar trebui sa faca diferenta? Unde in lume actiunile fortelor de ordine publica sunt perfect chirurgicale?

      Nimeni nu le multumeste ca prin actiunile lor au permis ca protestele de ieri sa rasune peste imaginea unor pierde vara care aruncau cu pietre.
      Ca in orice domeniu, or fi si jandarmi care stau mai prost cu nervii si au cedat la provocarile ultrasilor desi prin prisma jobului lor este inadmisibil. Asta este de condamnat si ar trebui sa plateasca.

      Oameni ies in strada impotriva lui Basescu. Sunt curioasa ce spun daca ii intreaba cineva pe cine ar vota maine.
      Am vazut pensionari si bugetari disperati ca nu mai au bani/ locuri de munca...cine le poate da acestor oameni ce isi doresc AZI? PSD? PNL?PRM?
      Eu nu am o preferinta politica pentru ca toti politicienii de la noi sunt corupti pana in maduva oaselor.
      Ma scarbeste cum opozitia profita si manipuleaza protestele de acum. Oamenii nu ies pentru ei ci impotriva lui basescu pe care il blameaza pentru tot: criza economica, coruptie, masuri dure etc.

      Televiziunile manipuleaza si nu mai erxista niciuna cu un punct de vedere neutru... Nu exista jurnalism liber.
    • 0 (6 voturi)    
      poate (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:34)

      yul [anonim] i-a raspuns lui ictin

      daca ai fi scris acum 18 ani te mai credeam asa sa afirmi ca acum 8 ani te-a retinut cineva pentru plete intr-un parc e prea trasa de par...sau poate ca locuiesti in vreun orasel de provincie si te-ai luat la harta cu sectoristu'....?
  • +3 (7 voturi)    
    sdasds.com@askda.co (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:11)

    adica .... [anonim]

    adica stai acolo in piatza noaptea si arunci cu pietre in jandarmi si te miri c-o iei pe pinare. in plus nici nu intelegi de ce ai fost arestat si ai nevoie de explicatii.
    interesant.
    de-aia am luat eu bataie in beciul secutitatii din timisoara in '89 ca sa poti tu distruge protejat de drepturile tale...
  • +4 (8 voturi)    
    bataie de joc (Marţi, 17 ianuarie 2012, 19:26)

    sorin [anonim]

    nu stiu ce tot aveti cu jandarmii, oamenii si-au facut treaba, legea trebuie respectata-- si va intreb pe toti acum de ce nu ati iesit in strada in 91, 92, 93 ,94 ,95 cand se ducea totul la vale, acum va plangeti toti ca este greu dar de ce , de ce nu ati facut cava mai repede? ati sata cu mana in sin si acum va este greu, parintii mei au fost dati afara de la munca de prin 96 , ca s-au inchis fabricile a spus cineva ceva ? nu ca toata lumea era bine sa va fie rusine la toti care ati iesit in strada acum. nu sunt fan basescu dar daca ar fi sa spanzuram pe cineva atunci ar trebuii sa incepe cam din 91. oricum imi este asa sila deja de ura asta din tara ca m agandesc chiar sa plec in strainatate, stiu ca nu va intereseaza da ma sufoc aici de atata prostie
    • 0 (0 voturi)    
      stai jos, nota 4 (Joi, 19 ianuarie 2012, 4:36)

      muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui sorin

      asa ba nenea. ca de asta o si stat parintii tai vreo 40 de ani in comunism si de-abia in '89 s-au ridicat (chiar daca sa zicem ca a fost lovitura de stat). ia si cara-te odata, daca tot vrei sa pleci. ideea e simpla, cetatenii nu si-au recapatat tara din '90 incoace. io-te ca poate de-abia acum s-au trezit unii si vad asta. nu cumva era bun si fascismul? ca si asta a durat nitel si a fost adulat un timp, pana sa se trezeasca multimea ce insemna de fapt.
  • +2 (6 voturi)    
    Victima propriei prostii (Marţi, 17 ianuarie 2012, 20:24)

    grunespferd [anonim]

    "De ce am iesit? Pentru ca pur si simplu nu am mai simtit ca traim intr-o tara libera."

    Asa ca a iesit sa arunce cu niste pietroaie in politisti si jandarmi.

    Si se mira ca-l ia politia pe sus, dupa ce a spart cateva capete.

    Se mai da pe urma si singur la gazeta! Incredibil!
    Cum se spune: "Prostul nu e prost destul, daca nu e si fudul."

    Ce victima, ce dictatura, ce erou! Sa zici multam ca ai scapat doar cu atat, si sa-ti fie rusine!
  • +2 (4 voturi)    
    Ciudat... (Marţi, 17 ianuarie 2012, 20:45)

    DanDare [utilizator]

    In primul videoclip manifestantii aruncau cu bolovani in jandarmi si imediat dupa asalt majoritatea erau intinsi pe iarba si unii isi luau bastoante peste cap.
    Oare jandarmii ar fi trebuit sa-i consilieze ca nu e frumos sa arunce cu pietre in oameni ?
    Il al 2-lea video mai spre final un putzoi era cu gura mare stiind ca e filmat si era tare cocos. Sa-i multumeasca Domnului ca n-a fost un jandarm mai iute la manie, ca daca-si lua o directa dormea acolo pana la mitingul din 19.

    Niste putze mici cu gura mare !!! Mai bine mergeti sa munciti tovarasi ...
  • +1 (3 voturi)    
    problem (Marţi, 17 ianuarie 2012, 21:48)

    niculae [anonim]

    In cele din urma Ponta a reusit sa-si creeze mediul care si l-a dorit intotdeauna si anume cel cu masini incendiate , violenta astfel simtindu-se asemenea lui Castro.Pe langa asta acesta a reusit sa strice la Strasbourg tot ce au construit romanii ca imagine in 2 ani.Ratingu
  • +1 (5 voturi)    
    halal inregistrare (Marţi, 17 ianuarie 2012, 23:34)

    sageata007 [anonim]

    salutare!
    nu am gasit nimic deosebit in imaginile vazute,cu atat mai mult ai miscat camera mai tot timpul...,caci subiectul pe care incerci sa-l prezinti ar trebui sa ingroape de rusine pe toti cei care au fost pe acolo!
    inainte sa cerem o schimbare hai sa ne uitam la noi cei care ii votam pe cei din guvern si ii lasam pe "celebrii"oameni de afaceri sa ne fure tzara!ne e frica de interlopi si de tzigani dar urlam ca vrem alta conducere!!!!!!Poate ii vrem innapoi pe Iliescu si pe Nastase!!!
    • 0 (0 voturi)    
      psss, am o vorba sa-ti spun (Joi, 19 ianuarie 2012, 5:08)

      muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui sageata007

      pai ia si reglementeaza tu justia si autoritatile romane din scaunul de la calculator, astfel incat sa nu-ti mai fie frica de interlopi si tigani.
  • 0 (4 voturi)    
    Foarte frumos articol. (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 9:57)

    AdiS [anonim]

    Si bine scris. Felicitari autorului.
    Dar, cine il citeste va zice: A, pai n-a fost chiar asa de rau cu retinutii. Au fost pana la sectie si dupa ce s-a lamurit treaba au fost lasati sa plece.
    Pe cand, domnilor de la Hotnews si un articol scris de un protestatar retinut la fel de abuziv, dar batut pe strada, batut in duba, batut in sectie si amendat ?
    Asta ca sa va puteti numi jurnalisti impartiali si sa le dati peste nas antenelor care zic toata ziua ca sunteti oficina basista.
  • +1 (3 voturi)    
    articol (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 10:55)

    molekular [anonim]

    Cum'de se face ca pe pagina principala a Hotnews-ului, dar cateva articole mai jos mai este un domn, fost jurnalist, fost purtator de cuvant pe nu stiu unde, care are aceeasi poveste doar cu mici diferente....urcatul in duba din plimbarea de seara spre casa, chinuiala soferului de a ajunge la aceeasi Sectie 3, eliberarea miraculoasa.
  • +2 (4 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 11:29)

    releniki [anonim]

    Felicitari pentru relatarea amar-umoristica si pentru toate informatiile.
    Bravo pentru implicarea civica!
  • -1 (3 voturi)    
    Mai frate (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 11:38)

    marmarin [utilizator]

    Cand te-ai dus acolo nu ai stiut ca te expui la tot felul de chestii mai mult sau mai putin ortodoxe? Te-ai dus special sa patesti ce ai patit si sa iesi in evidenta. Aia si-au facut treaba lor si tu pe a ta. De ce te plangi? Nu ma intereseaza si nu sunt obligat sa cunosc acea "fundatie" cum nici jandarmul ala nu este obligat. Va place sa va faceti reclama. Sunt convis ca tu ai provocat tot ceea ce ti s-a intmplat.Sper ca data viitoare sa iei si vreo doua bastoane sa mai stai pe la "fundatia" ta nu pe strada.
    • 0 (0 voturi)    
      mai frate (Joi, 19 ianuarie 2012, 4:58)

      muc cel mic [anonim] i-a raspuns lui marmarin

      facand abstractie de articol si de aia care au aruncat cu pietre, cu gandire ca a lui mataluta si a altora de pe-acilea: "ce cautai pe strada", "nu aveai voie pe strada", suntem predispusi sa ne intoarcem in comunism. adicalea la astia de alde voi e ok sa se intample tot felul de nenorociri pe strada la lasarea intunericului, ca si asa n-ai ce cauta pe-acolo. ia mai incearca sa mai gandesti, poate iti iese pana la urma.
      • 0 (0 voturi)    
        Lasa-l pe amarat (Joi, 19 ianuarie 2012, 7:45)

        AdiS [anonim] i-a raspuns lui muc cel mic

        Castiga si el o paine :)) O fi tot din aia care ziceau exact acelasi lucru si in decembrie si in iunie. Ca astia sunt la categoria "ii reactivam cand avem nevoie de ei"
        Pacat de curentul pe care il consuma.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version