Daniel Funeriu: In 2011 s-a incheiat epoca pilelor si a nepotismelor; in 2012 vom dovedi aceeasi exigenta sporita fata de frauda

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:23 Actualitate | Esenţial


Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a declarat, marti, ca in 2011 a luat sfarsit epoca pilelor si a nepotismelor, exemple fiind un bacalaureat corect, clasificarea universitatilor si ierarhizarea programelor de studii si ca aceasta exigenta privind frauda va continua in 2012, informeaza Mediafax.

"Vorbim de o Romanie in care cel mai greu este schimbarea mentalitatilor. La nivel functional, ceea ce s-a intamplat la bacalaureat este unul dintre evenimentele menite sa schimbe mentalitati. Adica cei care au muncit si au fost corecti au fost rasplatiti, au promovat, profesorii si-au recapatat increderea pierduta. Cei care au fraudat au fost sanctionati. Anul 2011 a insemnat incheierea unei epoci de pile si nepotisme. In 2012 vom dovedi aceeasi exigenta sporita fata de frauda", a declarat Daniel Funeriu.

Potrivit ministrului, in 2011 s-a revenit pentru prima data la "valorile fundamentale ale oricarei tari sanatoase, cinstea, rasplata muncii, corectitudinea". "Acesta este un element de cotitura. Legea educatiei nationale a permis inclusiv acest lucru. Al doilea element important si cu schimbari majore este clasificarea universitatilor si ierarhizarea programelor de studii", a adaugat Funeriu.

Ministrul a afirmat ca, intr-o evaluare externa, s-a spus cine sunt cei buni si cei slabi, in care universitati merita investit in cercetare, respectiv in partea educationala, si s-a facut o separare a apelor in invatamantul superior.

De asemenea, potrivit ministrului, CE a felicitat pentru prima data Romania pentru efectele legii. "Prin noua lege s-a stins efectul diplomelor dubioase la medicina. Din pricina unor lucruri intamplate in trecut, Romania risca, din cauza plangerilor catre UE formulate de Italia, sa aiba probleme cu recunoasterea diplomelor in spatiul Uniunii Europene. Credibilitatea diplomelor romanesti este un pas important", a declarat Funeriu pentru agentia de presa citata.

Daniel Funeriu a notat ca printre realizarile anului trecut se mai numara contractul de colaborare al Universitatii de Marina din Constanta, care deschide o filiala in Kazakhstan, si conferinta Bologna care va fi organizata in Romania si la care vor participa o suta de ministri.

In ceea ce priveste alocarea fondurilor de cercetare, Funeriu a precizat ca  acest lucru va fi facut strict pe baza calitatii stiintifice, prin Legea 1/2011. "Altfel spus, cercetatorii sa faca cercetare, nu administratie. Acesta este un lucru esential. Si tot in cercetare vorbim despre proiectul Eli, prin care cel mai puternic laser din lume va fi construit in Romania, la Magurele, si pentru care am primit finantare europeana. Sa gazduiesti cel mai important laser este un succes enorm pentru care ne-am luptat foarte mult", a precizat ministrul.

Daniel Funeriu a declarat ca are si regrete, primul fiind legat de situatia bugetara delicata: "As fi fost bucuros sa avem mai multe fonduri, sa facem mai mult prin revalorizarea cadrelor didactice. Cred ca bacalaureatul a dovedit recredibilizarea cadrelor didactice".

El a subliniat ca Legea educatiei nationale "da resurse oamenilor si institutiilor de calitate". "Cei care vor sa modifice legea sunt cei care nu pot sa admita ca performanta este rasplatita. Cei care vor sa restaureze sistemul bazat pe legea educatiei nationale cu unul plin de metehne nu vor reusi nici in 2012. Vom continua lupta cu frauda", a afirmat ministrul Educatiei.


Citeste mai multe despre   
















3286 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    aspecte... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:48)

    catalin_mattei [utilizator]

    in primul rand cred ca domnului Funeriu nu ii lipseste dorinta de remodelare a invatamantului romanesc astfel incat sa ajunga la nivelul altor tari din UE. Ce ii lipseste domnului Funeriu?.. ii lipseste experienta in management de sistem, ii lipseste o echipa la fel de orientata catre performanta si mai ales ii lipseste un real sprijin politic... place sau nu, inspectoratele scolare au ramas adanc tributare politicului si din pacate acest lucru nu a insemnat si evolutie.. cred, si asta din perspectiva unuia care nu este pdl-ist, ca Funeriu este sabotat la nivel central si local de oameni din propriul partid... si asta insumat cu un sistem greoi si care se opune schimbarii.. daca domnul ministru ar fi reusit sa atraga sprijinul macar ar unei parti a corpului didactic ( acea parte care doreste performanta si nu traieste din lipsa acesteia care se traduce in meditatii particulare) sistemul ar fi aratat mult mai bine.. asa.. ceea ce spune dl Funeriu pare oarecum lipsit de realism
    • -9 (17 voturi)    
      Eu cred... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:14)

      bubu [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Eu cred că ministrului în primul rând îi lipseşte creierul , apoi coloana vertebrală ; asta nu-i reformă , e distrugerea învăţământului românesc ( la ordin) şi îndobitocirea poporului român!
      • +8 (12 voturi)    
        da ma (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:56)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui bubu

        ai mare dreptate, era mult mai bine cand luai bacul prin simpla copiere si examenele grele erau alea unde costa de la 100 de euro in sus sa le iei. sunt satul de din astia "cu facultate" care nici macar nu stiu sa scrie corect.
      • +5 (11 voturi)    
        Eu cred (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:42)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui bubu

        ca te/ai descris foarte succint si fidel!
        q.e.d.!
        Partea asta "distrugerea învăţământului românesc ( la ordin) şi îndobitocirea poporului român!" poti atribui fara nici un pic de jena urmatorilor: marga, ambramburica, stelute ue - adomnitei, ...
      • +1 (5 voturi)    
        iar eu cred... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:02)

        .ro [utilizator] i-a raspuns lui bubu

        ca s-au angajat sufleori noi la minister!
      • +2 (4 voturi)    
        Da, tu esti (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:25)

        revelare [anonim] i-a raspuns lui bubu

        un rezultat viu al indobitocirii poporului roman. Doar ca procesul a avut loc inainte de aceasta reforma.
    • +5 (11 voturi)    
      Are sprijinul unei parti a cadrelor didactice. (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:52)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Funeriu ,nu are sprijin politic prea mare,masurile luate de d-lui fiind radicale si multi politicieni de la guvernare sau speriat de impact.Nu uita bac-ul din 2011 si socul la aflarea rezultatelor.Reactiile unor pretinsi profesori universitari ca Ecaterina Andronescu,Adrian Nastase de la PSD care cereau sa se admita fara bac la facultate.Ori e invatamant superior universitar,ori este excrocherie?Vin alegerile si normal,masurile cerute de Funeriu vor avea tot mai putini sustinatori.De ce este nevoie sa avem cat mai multi studii superioare(inutile)nu inteleg.Avem prea multi meseriasi si nu are cine-i conduce?Am tot respectul pentru un meserias bun.Dar un om cu studii superioare facute pe neve este penibil.Nu poti sa-i acorzi nici-un respect.Oare cand vor intelege toti acesti impostori cu diploma universitara ca-si fac rau si lor si societatii?Si cei care si-au compromis cariera didactica sustinand un mod de invatamant superior lipsit de tel merita sa aiva soarta pe care si-au dorit-o.Sa plece din sistem.
      • -4 (10 voturi)    
        Stimate Mircea... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:34)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        indiferent de parerea ta asupra carierei politice a Ecaterinei Andronescu si a lui A Nastase, cei doi sunt profesori universitari de valoare.. eu cred ca este mult mai bine sa intrebi studenti ai lor asupra valorii de cadre didactice si sa nu faci catalogari doar pt ca nu iti plac ca politicieni sau ca au avut pozitii discutabile
        • +6 (6 voturi)    
          La multi ani! (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:40)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

          Nimeni nu cred ca poate contesta valoarea celor doi dar, cine se culca in namol, porc se cheama nu?
          Acum doua zile am vazut un OM la televizor; TUDOR GHEORGHE. Si mi/a fost simplu sa discern; exista oameni care fac o serie de compromisuri si ajung sa se cheme porci si oameni care chiar daca nu sunt asa de mediatizati ca cei doi alesi ai tai, nu fac nici un fel de compromis si raman OAMENI!
          Si ca TUDOR GHEORGHE mai sunt destui.
          Oameni despre care se va vorbi, probabil, mai mult cand se vor duce si care vor fi acoperiti de balele celor care sunt... porci si despre care se grohaie mereu pe la tembeliziuni. Deosebirea este ca porcul moare si atat, ceilalti vor lasa in urma exact ceea ce ar trebui sa lase si educatia; cunoastere si recunoastere.
          In rest, numai de bine!
        • +2 (4 voturi)    
          Au fost. (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:22)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

          Lacomia si influenta politica le-a degradat conditia profesionala.Cand te amesteci cu impostorii si incepi sa tii discursuri tampite,te astepti ca si credibilitatea profesionala sa fie afectata.Si madam Katy Andronescu,cand sta cu curul in doua luntri,nu cred ca are o tinuta demna.Si minciuna nu-i demna de un cadru universitar.
      • +6 (6 voturi)    
        un exemplu de a pune bete in roate.. (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:49)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        caz autentic : liceu bucurestean cu pretentii din cele mai mari. Pt ca cineva a dorit sa puna note elevilor in functie de ceea ce au invatat s-a trezit mustruluit de director, de parinti si chiar cu inspectie pt ca daca dadea note mici ar fi scazut prestigiul liceului... acest caz mi se pare cel mai bun pt a arata ca si cei ce poate se declara in acord cu ministrul nu fac acelasi lucru si in practica...
        • 0 (2 voturi)    
          Si este vinovat ministrul? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:30)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

          Sau renuntam la lege?Nimeni nu spune ca prin aplicarea legii nu vor mai fi parinti care din prostie vor ca odraslele sa aiva note mari pentru-ca au ei bani multi.Si la examen raman surprinsi.Pentru Romania este bine ca legea invatamantului sa fie respectata.Si asa debandada din ultimii ani(~20),cu greu o vom inlatura.Si sufera toata tara,nu politicienii care au promovat impostura.Si daca cei de acum nu reusesc schimbarea radicala pe care ne-o dorim,merita sustinuti pentru-ca au incercat,au vrut ceva mai bun.In timp se vor schimba si mentalitatile celor din sistem.Nici in Romania,dupa 22 de ani de la caderea comunismului,nu putem spune ca nu mai sunt oameni care inca vor comunism.
    • +2 (4 voturi)    
      este posibil (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:05)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      cu cat vor crede mai mult in el, cu atat ii va fi mai usor sa realizeze ce si-a propus. normal ca nu va reusi un om peste noapte sa reformeze un sistem parazitat sistematic timp de 2 decenii, dar.. picatura cu picatura se umple oceanul. daca ne-am bucura mai des de ce s-a facut bine, decat sa ne speriem de cat a mai ramas de facut, cu siguranta Romania ar avansa mult mai rapid.
  • -5 (11 voturi)    
    s-a incheiat pe naiba (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:54)

    BuLiGaS [anonim]

    2011 a fost anul in care un sistem de nepotisme a fost inlocuit cu altul. In niciun caz nu s-a terminat cu nepotismele. Clasificarea universitatilor e cel mai bun exemplu: atata vreme cat sistemul de clasificare nu e transparent cap-coada si cata vreme procesul nu e repetat cu regularitate, dupa o procedura si criterii de evaluare stabile si dinainte anuntate, nepotismul ramane!
    Iar cat despre bac, pana acum Funeriu a demonstrat ca e un bun politist. In mandatul sau nu s-au produs elevi care sa stie carte, ci doar s-au eliminat elevii care nu stiu carte. Discutia despre revizuirea programelor scolare ... aveti ceva noutati? Ceva noutati despre stabilitatea curriculara si a continuturilor planurilor de invatamant? Ceva noutati despre finantarea invatamantului astfel incat sa-i convina unui profesor de gimnaziu la debut de cariera sa ramana in invatamant?
    Asa ceva as vrea sa aud, nu declaratii belicoase la adresa unui oponent fictiv! Dar cam greu de dat declaratii substantiale despre asa ceva atunci cand bugetul educatiei pe 2012 este cel care este.
    Ceea ce vad eu in declaratiile astea e un ministru slab, incapabil sa lupte pentru stabilirea domeniului sau ca prioritar, luat la mosto de colegii de partid, guvern si de parlamentari, si care se racoreste prin genul asta de declaratii pe altii. Cu alte cuvinte, cel mai rau de la grupa mica ...
  • -7 (15 voturi)    
    succesuri (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:05)

    goguteaca [anonim]

    Domnul Ministru fara "Bacaloriat" a avut o cascada de "succesuri" in 2011! A reusit sa inlocuiasca gastile vechi cu altele noi, in rest cam aceiasi Marie, dar cu palarie PDL. Ar fi mai bine daca s-ar cere afara avand in vedere cum arata bugetul educatiei pe 2012...
    • +5 (9 voturi)    
      lasa tata nu fi trist... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:31)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui goguteaca

      ca anul acesta vor castiga uselisti alegerile... o vor pune pe kati ministru la educatie si o sa te bucuri din plin de binefacerile sistemului de invatamant...o dinoara,doua dinioare...cel putin kati are bacaloriartul...a dat examen la anatema 3..
      • -5 (9 voturi)    
        lasa tata nu fi trist ca sunt si eu pedelist (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:36)

        goguteaca [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

        Las-o pe kati, e vorba de actualu'! Ce treaba au antenele cu situatia din educatie? Daca ministrul ar fi demn si-ar da demisia din partid pentru ca sunt altii care fac jocurile.
        • +2 (4 voturi)    
          pedelest pe dracu... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:44)

          popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui goguteaca

          kati,marga,adomnitei,astia au perpetuat furtul la bac...kati vroia sa-i bage la facultate pe cei fara bac...mai schimba de pe antena ma tata...tociu si palade te strica la minte...ministrul de acum chiar misca lucrurile...te doare tare ca nu mai poti fura la bac...de anul viitor se va reveni la vechiul sistem...nu mai ai rabdare???dai bacul anu asta???invata,invata,invata....
        • +2 (4 voturi)    
          Ce treaba au? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:58)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui goguteaca

          Intreaba/l pe bendeac, ciutacu, badea, madama aia care face politica cu fundul pe aragaz, tranteanu-stirea, mona pricolici, pacaliciul ala peste care au trecut vanturi, dumitrescu parca...
          Daca latrinele ar fi televiziuni s/ar cere in faliment. Dar nu sunt, asa ca porcul continua sa rame si sa grohaie la indemnul unui... pisoi!
    • +5 (7 voturi)    
      goguteaca'l lu' mos teaca... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:51)

      Sollos [anonim] i-a raspuns lui goguteaca

      Ia de colea un link care nu duce la Antena 3 sau Realitati si incearca si tu(baiat cu bacaloriat)sa judeci ceva cu capul tau.
      • -4 (6 voturi)    
        goguteaca'l lu' mos teaca... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:55)

        goguteaca [anonim] i-a raspuns lui Sollos

        Problema e ca a luat "bacaloriatul" la apelul de seara, dar nu are curaj sa recunoasca! Daca nenea ministru era consecvent in ceea ce priveste cercetarea nu se baga in haznaua politica, dar se pare ca-i place mirosul. Mai apoi, daca era un tip vertical si consecvent se invartosa la discutia pe buget si le dadea cu flit bocilor si marinerului chior pentru genocidul din educatie.
      • -3 (5 voturi)    
        Sollos (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:06)

        goguteaca [anonim] i-a raspuns lui Sollos

        De judecat sa sti ca judec, ca altfel nu ma bagam p'aici. Problema ta e sa dai la gioale alora care mai critica tembelii care ne conduc... Incearca sa nu mai fi aplaudac, mai pune-ti un pic capsorul la contributie si analizeaza situatia in care suntem, apoi mai vorbim.
    • +4 (6 voturi)    
      ... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:52)

      Sollos [anonim] i-a raspuns lui goguteaca

      http://edu.presidency.ro/upload/Daniel_Funeriu.pdf
  • -9 (9 voturi)    
    Asta-i cu capu-n nori! (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:20)

    Constantin [anonim]

    Pilele si nepotismul fac parte din mentalitatea romaneasca si vor disparea de pe aceste meleaguri odata cu noi!

    Unii uita de la mana pana la gura cum au ajuns ministrii... sau cine stie, poate chiar promovarea sa i-a provocat repulsia pentru pile si nepotism.
  • +4 (4 voturi)    
    studii universitare (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:21)

    austral [anonim]

    Apropos de frauda, Ministerul ar putea cerceta cati studenti sunt la a doua facultate pe locuri subventionate in contradictie cu prevederile Legii Invatamantului (nu exista exceptia nefinalizarii primelui ciclu de studii).

    Cauzele sunt falsul in declaratii pe care l-au comis respectivii studenti in momentul incheierii contractului de studii, lipsa de interes a facultatilor/universitatilor de a le depista si, surprinzator (?), complicitatea cadrelor didactice (in unele cazuri).
    Asta in conditiile in care exista studenti cu medii foarte mari si posibilitati financiare reduse care inteleg sa-si plateasca taxa de studii.

    Singurul caz de care am auzit ca cei care au declarat in fals au fost exmatriculati a fost la UNATC acum doi ani. Probabil sunt si altele.
  • -3 (9 voturi)    
    Cerectatorii... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:54)

    Eu [anonim]

    "Altfel spus, cercetatorii sa faca cercetare, nu administratie"

    Parca in cercetare intelegea ministrul asta ceva cat de cat.... Cu administratia insa este complet paralel. De ce nu te intorci musiu in cercetare sa ne lasi in pace?
    • -2 (2 voturi)    
      Afirmatia i-a strecurat-o pe sub nas (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:58)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      vreun consilier sa vada daca se prinde. Daca a zis-o de la el, oricum, tot de papagal pica.
  • +2 (4 voturi)    
    Prea multa lauda strica dl Funeriu! (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:17)

    Ioana [anonim]

    Omul a facut si lucruri bune. Sunt de acord ca bacul sa se desfasoare cu camere de supraveghere, dar ca profesorii sa dea examene intr-un liceu sau scoala cu directorul , fara sa mai dai examen national asta mi se pare o tragedie! Directorii vor baga banii in buzunar si se va alege praful de calitatea profesorilor ce vor intra in sistem. Cel putin pina acum mai aveau o sansa , examenul de titularizare cu camerele de supraveghere.
    Cand vor da directorii si inspectorii examen la nivel national cu camerele de supraveghere atunci se va arata calitatea in invatamant! Restul sunt vorbe , vorbe vorbe ................
  • +1 (3 voturi)    
    de cercetat (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:26)

    Periscop [anonim]

    Am auzit aseara ca in Politehnica se cumpara examene intre 100-500 Euro, depinzand de materie, etc. Ar fi foarte nasol sa fie asa. Am mai auzit ca sunt profesori care nu predau. Fac act de prezenta dau un material tiparit si nu sunt capabili sa explice ceva daca sunt intrebati. Ingrozitor!
    Ar fi de introdus cat mai repede si un sistem de punctaj de evaluare a profesorilor.
    • +4 (6 voturi)    
      .... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:36)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Periscop

      aceste cazuri se intalnesc in mai toate centrele studentesti de stat sau private.. este vorba de anumiti profesori si nu de intreg corpul didactic..
  • +2 (6 voturi)    
    declaratii dl Funeriu (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:28)

    pensionar [anonim]

    , Pentru efortul si straduinta pe care ati depus-o in elaborarea si aplicarea noii legi a invatamantului , a reformelor
    de inlaturare a mizeriei lasate de predecesorii dvs,.domnule ministru Funeriu va felicit si va multumesc.Mi-ati redat increderea ca tara noastra va ajunge pe maini bune
  • +1 (7 voturi)    
    un ministru performant (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:28)

    o gospodina [anonim]

    Ministrul are intentii foarte bune privind performanta in invatamantul romanesc,Sa recunoastem ca scoala romaneasca are si dascali buni si foarte buni.Dovada ? Rezultatele olimpicilor nostrii.Singur ministrul nu poate sa schimbe coruptia din sistem ,promovarea pilelor , nonvalorilor si nu in ultimul rand , mentalitatea unor profesori.Domnule ministru , La multi ani!
    • -1 (5 voturi)    
      de Mandas Vergu nimic? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:51)

      aiurea [anonim] i-a raspuns lui o gospodina

      ca doar l-a consiliat p[e Min! De vreo 2 mil Euro!

      A patit ceva?
  • +2 (6 voturi)    
    Era si timpul (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:29)

    hot news [utilizator]

    Dupa 20 de ani de ministrii incompetenti a venit in sfarsit cineva care incearca sa schimbe in bine sistemul.
    Trebuie sa fii total dus cu pluta si incompetent sa nu apreciezi macar faptul ca la BAC nu s-a mai copiat ca in alti ani.

    Cu sistemul lui Abramburica toti incompetentii luau diplome. Daca se intoarce o sa ajungem sa ne fie frica sa mergem la doctori, care o sa inceapa sa invete medicina dupa facultate. O sa ajungi sa platesti servicii la preturi de Germania la medici, avocati, arhitecti, ingineri considerati zei in Romania. Adica putinii care au invatat si au decis sa ramana in tara.

    Aceiasi indivizi care se plang zi de zi ca 'nu ne apreciem valorile' nu sunt in stare sa realizeze ca in momentul asta se fac reforme.
    Sper sa tina minte de partea cui au fost si pe viitor si eventual sa se dea cu capul de pereti cand o sa traiasca in societatea pe care si-au cladito.
    • +3 (3 voturi)    
      Alex (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:43)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      este normal ca sa nu avem toti aceleasi idei. Pana la urma sa stii ca si dezvoltarea vine de foarte multe ori din confruntarile de idei, de solutii. Nu neg dorinta d-lui Funeriu de a face anumite reforme.. Bacalaureatul nefraudat nu este o reforma in sine ci este doar modalitatea in care s-a reusit sa se vada in clar unde ne aflam azi.. reforma este cea care face ca un elev de 5 sa devina macar de 6... oricum in acest moment reforma in invatamant a ramas undeva suspendata caci ministrul nu are destula sustinere nici din partea partidului sau ( mai ales in teritoriu) dar nici in minister, echipa dumnealui fiind una slaba care nu poate dubla dorinta ministrului de a face cu adevarat schimbarile necesare
  • -3 (5 voturi)    
    frectie la picior de lemn (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:33)

    popescu marius [anonim]

    oare la ce mai ajuta o facultate in ziua de azi,prof universitari cu apart de la ceausescu ,si greii cu vile somptuoase la ce mai ajuta scoala oare ?ca stii geografie,istorie stai acasa si nu ai ce manca suntem un stat de c-ca...
  • 0 (2 voturi)    
    despartirea de Funeriu 1 (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:04)

    Gigel Militaru [anonim]

    Se va produce in mod singur la sfirstiul anului 2012. Pentru mine se produce acum, mai devreme un pic. Sunt unul dintre cei (putini, multi?) care au sustinut puternic noua lege a educatiei nationale si pe ministru DF. Credeam naiv ca poate fi o ... 'copie' peste un secol a lui Spiru Haret: avea doctorat in Franta, opera stiintifica foarte buna, venea din afara. La un an sunt profund dezamagit. Din foarte multe motive.

    Iata doar ultimul dintre ele: Ministerul si domnul Funeriu au incalcat grav Legea Educatiei Nationale in care ne puteam sperante. Nu o data ci de mai multe ori. Iata unul foarte dureros: LEN si Codul Studiilor doctorale prevede ca noii doctoranzi, inmatriculati in 2011, devin angajati pe perioada determinata de 3 ani in cadrul Scolilor Doctorale. Fiind angajati sunt platiti conform LEN. Mai mult se prevedea in LEN si acelasi 'Cod' un concurs national de burse pentru acestia organizat la CNCS din care acesti tinari sa traiasca. Au trecut 3 luni de la inceputul anului unviersitar si doctoranzii 2011 (sunt conducatorul de doctorat al unui astfel de tanar): NU sunt angajati, NU primesc nici o bursa, NU a fost nici un concurs de burse doctorale pentru ei! Trist si jenata inclacare a LEN chiar la nivel de minister... :( Cum sa ii mai dau credit ministrului Funeriu cind bunul cel mai de pret pe care il are mediu academici (doctoranzii) sunt lasati balta (batjocoriti de fapt) si pe nimeni si nimic nu pare sa ii intereseze?

    Ce ii spune domnul Funeriu unui doctorant care a intrat in stagiu la 1 octombrie 2011 si care nici acum nu si-a luat nici o bursa? O trece tot la 'realizare'? Iata articolele incalcate grav de actualul minitru: Art. 160 (1) + (3) din LEN prin care se acordau bursele doctorale acordate de minister prin competitie la CNCS. Vezi si articolele 164, 167. In 164) spune ca doctoranzi sunt agajati ca orice
    om, primesc salariu si li se plateste contributii sociale. - Art. 52) din HG nr. 681 din 29 iunie. publicata in MO nr. 551.
  • -1 (1 vot)    
    asa o fi? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:12)

    Ipse [anonim]

    "Al doilea element important si cu schimbari majore este clasificarea universitatilor si ierarhizarea programelor de studii". Oare?!
    Din cele 66 de universitati clasificate 60 au trimis date false. Numai 1 din primele 12 a fost corecta si a ajuns (asa ii trebuie) pe locul 12. La categoria B numai 2 nu au mintit, la categoria C, numai 3. Asta e clasificare? Privitor la ierahizarea programelor de studii o specializare de inginerie de la Ovidius are 2 cadre didactice titulare care acopera disciplinele de specialitate din 2 ani de studii si a iesit de categoria C. Aberatii care arunca o lumina nefasta asupra ministerului care, desi a fost informat, nu a clarificat problema.
  • +1 (1 vot)    
    despartirea de dl. Funeriu - 2 (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:19)

    Gigel Militaru [anonim]

    Un alt motiv il gasiti chiar in titlul acestui articol si ce s-a intimplat in septembrie 2011. Zice dl. ministru: 'In 2011 s-a incheiat epoca pilelor si a nepotismelor;'

    La concursul de lector la filosofie dl. Cristian Ciocan nu a fost bun si a pierdut postul -- caz celebru mediatiazat chiar aici.

    Intrebare: daca dl. Ciocan nu a fost bun de lector la un concurs la UB de ce este bun de membru in comisia CNCS http://www.cncs-uefiscdi.ro/comisii-de-specialitat/ prin care sa evalueze sistemul la nivel national?

    Daca nu a fost bun pentru un banal post de lector la facultatea de filosofie de ce nu este cel putin un al coleg al dinsului de acolo la CNCS si este domnul Ciocan?
  • +1 (3 voturi)    
    Speranta. (Marţi, 3 ianuarie 2012, 19:06)

    Moromete [anonim]

    Lucrez ca profesor asistent intr-o universitate de top din UK. Timpul meu e alocat asa: 70% cercetare (strict teorie, nu am nevoie de "laborator" sau alte facilitati speciale), 30% predat. Din motive personale, imi doresc sa ma intorc in Romania. Deocamdata, fie nu exista posturi, fie nu sunt suficient de calificat (asta dupa ce in momentul cand am acceptat pozitia din UK, am avut oferte de la 4 univ. de top, din tari diferite). Cu Funeriu ministru, am incredere ca si in Romania, in cativa ani ar putea exista posturi si as putea fi considerat suficient de calificat. Poate gresesc, insa asa se vede de departe.
    • 0 (2 voturi)    
      Cercetarea ok se face in strainatate (Marţi, 3 ianuarie 2012, 22:57)

      Hope [anonim] i-a raspuns lui Moromete

      Daca tu vrei sa te intorci dintr-o universitate de top din UK in Romania este penibil. Nu mai am ce comenta , sau este prea greu in UK pentru tine sau spui povesti de adormit copiii ......
  • 0 (0 voturi)    
    invatamint ro (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:30)

    anonim [anonim]

    pararea mea este cea de-a vedea citi absolventi de studii superioare fac meseria pentru care s-au calificat....si asta pe examene seriose ,nu pe faptul ca mami sau tati are destui bani sa deschida un cabinet de avocatura ,sau notariat ,sau mai stiu eu ce ....situatia asta imi aduce aminte de epoca mult hulita ,cind s-au facut directori din muncitori membri pcm,care urmau o scoala serala ca macar sa invete oarece....cit despre specialisti de afara ....practica ii omoara...teoria o fii buna -ai la dipozitie o gramada de aparatura care poate sa-ti de-a cele mai bune rezultate cu reactivii adecvati,dar daca tu esti lipsit de practica ,de un adevarat sistem psiho-bio-sociologic-lingvistic,cind tu nu poti adapta materia ta la realitatea in care traieste omul care iti sta in fata.....te izolezi ....esti bun ,dar numai ca inmaganizator de stiinta, fara a fii de folos societatii in care tu vrei sa traiesti si sa evoloezi social si financiar.....pentru cine si pentru ce societate se pregateste invatamintul romanesc....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version