Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, ca majorarea numarului de turisti straini din acest an a fost determinata de promovarea Romaniei ca destinatie turistica, nu de preturile pachetelor turistice.

"A contat foarte mult promovarea care s-a facut si faptul ca s-a vorbit foarte mult despre Romania. S-a vorbit mult si bine afara, mult si rau in tara, dar cei care au vazut promovarea Romaniei in exterior au devenit interesati", a spus Udrea, citata de Mediafax.

Ea a amintit de promovarea facuta de MDRT pe mai multe canale TV internationale si de filmul Wild Carpathia, difuzata de Travel Channel UK, in care apare si printul Charles.

"Altfel, Romania nu e o destinatie ieftina, sa spui ca (turistii straini, n.r.) au fost atrasi de preturi", a spus Udrea.

Ministrul a explicat preturile mari prin cererea constanta venita din partea turistilor romani.

"Cat timp hotelurile au clienti chiar si la preturile astea, ce poate sa le faca statul? Nimic. Cat timp hotelurile sunt pline, inseamna ca avem turisti care isi permit sa plateasca. Deci de ce un hotelier sa renunte la preturi? Cea mai mare crestere in acest an a fost la hotelurile de cinci stele", a afirmat Udrea.

Ea a adaugat ca discuta cu Ministerul Finantelor pentru reducerea TVA la alimentatia publica din turism de la 24% la 9%.

"Am reusit sa mentinem TVA la 9% pentru cazare si mic dejun. Avem discutii cu Ministerul Finantelor pentru a reduce TVA si la alimentatie publica, dar ma tem ca acest lucru n-o sa aduca preturi mai mici in hoteluri", a mai spus ministrul.