Premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat, sambata, autostrada Arad-Timisoara, care are 32 de kilometri, ei testand drumul cu un autoturism Dacia Duster, transmite Mediafax.

Autostrada Arad-Timisoara, deschisa circulatieiFoto: OpiniaTimisoarei.ro

"Noroc ca mai inauguram autostrazi in Romania, ca mai am si eu ocazia sa conduc, ca altfel...", a spus Emil Boc la Giarmata, judetul Timis, unde a ajuns sambata dimineata pentru a inaugura tronsonul.

Premierul a urcat la volanul unui autoturism Dacia Duster pe bordul caruia a pus un pahar cu apa, iar pe locul din drepta s-a asezat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, ei plecand catre Arad pentru a testa calitatea lucrarilor.

La sosirea in Arad, premierul Boc a declarat ca nu a cronometrat timpul in care a facut cei 32 de km de autostrada, dar i-a parcurs cu viteza legala de 100 km/h si nu s-a varsat nici o picatura din paharul cu apa, dovedind calitatea lucrarii.

"Practic, punem in circulatie tronsonul de autostrada Arad-Timisoara. De astazi, inca 32 de kilometri de autostrada intra in circulatie in Romania. De astazi, timisorenii si aradenii si toti cei care intra in tara au un drum pe care sa circule si sa nu mai avem necazuri cu accidente si alte probleme care sunt cunoscute in aceasta zona. Este încă o victorie a lui 'da, se poate', împotriva negativismului. Se vede faptul ca daca aloci bani mai multi pentru infrastructura lucrurile incep sa se vada. Faptele sunt cele care vorbesc, daca in mandatul vechiului guvern s-au finalizat cinci kilometri de autostrada, deja in acesti trei ani avem 122 de kilometri de autostrada in circulatie. In concluzie, faptul ca Romania are cel mai mare procent din PIB alocat investitiiilor se vede inca o data", a spus Boc.

Potrivit unei liste publicate in decembrie 2011 de Guvern ce prezinta investitiile realizate de executiv, lucrarea a costat aproape 264 de milioane de euro.

Astfel, cei 32 de kilometri de autostrada dintre Timisoara si Arad au costat 140 de milioane de euro, iar pentru cei 12 kilometri de centura ocolitoare a Aradului sunt alocati 124 de milioane de euro.

Potrivit autoritatilor, dupa darea in functiune a autostrazii se estimeaza o reducere cu 76 la suta a numarului de accidente pentru traficul intre Arad si Timisoara, precum si o reducere cu 7 la suta a costurilor de exploatare a autovehiculelor.

Desi circulatia a fost deschisa pe acest tronson, lucrarile nu sunt finalizate. Viteza maxima admisa este astfel deocamdata 100 km/h.

Anul viitor, pana in luna martie vor mai fi executate lucrari care insa nu afecteaza circulatia, cum ar fi montarea unor parapeti, amenajarea unor parcari si a unor zone pentru statiile de combustibil.

Datele tehnice ale autostrazii Arad-Timisoara:

Lungime (km): 32.25 km (+12,25 km Centura Aradului)

Finantare: Banca Europeana de Investitii, Guvernul Romaniei, Fond de coeziune

Valoarea estimata a proiectului: 482.920.350,22 Lei (faraTVA) echivalentul a 135.43 M Euro (Rata de schimb: 3.5656 lei / Euro)

Valoarea actualizata (decembrie 2011):

  •     Autostrada Timisoara-Arad - 140 milioane euro
  •     Centura Arad - 124 milioane euro

Proiectant: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International

Consultant: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International

Constructor: JV FCC Construccion / ASTALDI SpA

Lucrari de arta: 11 poduri si pasaje ale autostrazii, 14 pasaje peste autostrada, 1 nod rutier, 1 spatiu de serviciii, 1 centru de intretinere si coordonare

Termen incepere: 26 ianuarie 2009

Termen estimat de finalizare: decembrie 2011 / Trimestrul II, 2012

Perioada garantie: 24 luni de la termenul de finalizare a lucrarilor

(sursa Compania Nationala de Autostrazi)