​VIDEO Cum explica tinerii din Facultatea de Istorie "miscarea spontana critica" de joi noapte

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 25 noiembrie 2011, 16:07 Actualitate | Esenţial


Amfiteatrul Vasile Parvan, Fac de Istorie
Foto: Hotnews
​"Vrem 6% pentru educatie si am ramas in Facultatea de Istorie pentru a protesta fata de modul in care rectoratul a incercat sa opreasca realizarea unei dezbateri aici, joi", a declarat pentru HotNews.ro Mihail Bumbes, cercetator si activist civic in cadrul organizatiei Militia Spirituala. Un grup de studenti de la Facultatea de Istorie din cadrul Universitatii Bucuresti a organizat joi o dezbatere despre problemele educatiei. Acestia au ramas, insa, si peste noapte in universitate, nemultumiti de modul in care au fost tratati de rectorat. Vineri la pranz, in amfiteatrul Vasile Parvan mai ramasesera putin peste zece studenti din cei peste 100 care s-au adunat joi seara, care pregateau o noua dezbatere ce se va desfasura vineri seara.

Desfasurarea evenimentelor
Joi, la ora 18:00, in cadrul amfiteatrului Vasile Parvan din cadrul Facultatii de Istorie a Universitatii Bucuresti era programata dezbaterea "Universitatea si rolul ei civic", organizata de cercul de film al facultatii. Un manifest al organizatiei Militia Spirituala anunta pentru aceeasi seara, tot la Facultatea de Istorie a UB, actiunea "Ocupam Universitatea pentru ca istoria noastra de acum nu are niciun viitor".     




"M-am solidarizat cu studentii Facultatii de Istorie inca de ieri de la ora 18:00", a declarat pentru HotNews.ro Mihai Bumbes, cercetator si activist civic in cadrul organizatiei Militia Spirituala. Potrivit acestuia, ideea de a organiza joi aceste evenimente a pornit acum doua saptamani. "Totul a fost organizat, un grup de studenti de la istorie si-a asumat acest eveniment, grup cu care am colaborat si care ne-au cerut sfaturi pentru ca avem o traditie in partea aceasta de activism si i-am ajutat cu mare placere si i-am incurajat", a declarat Mihai Bumbes.

Acesta a precizat ca au fost si foarte multi profesori care i-au incurajat. "Nu stiu daca vor dori sa isi asume, dar foarte multi, foarte foarte multi profesori de la Facultatea de istorie au fost de acord cu gestul nostru, chiar daca unora poate le e teama din diverse motive sa isi asume… Prodecanul facultatii, Dana Zaharia, aproape ca s-a batut la propriu cu fortele de ordine jos, cu firma de paza, e un gest pe care noi l-am apreciat", a continua Bumbes.

Mihail Bumbes
Foto: Hotnews
Dezbaterea de joi seara a iesit din comun "in momentul in care am incercat sa intram in facultate", a declarat pentru HotNews.ro Florin Manole, masterand la Facultatea de Istorie. "La ora 17:00, oamenii care au vrut sa vina au inceput sa se stranga in fata facultatii, pentru ca nu li se permitea accesul. In primul rand, s-a spus ca la o dezbatere publica in universitate au acces doar studentii facultatii si ca daca nu ai legitimatie de student nu poti sa intri", sustine Florin Manole. Potrivit acestuia, cu mare greutate au reusit sa intre si invitatii, pentru ca nu erau studenti ai Facultatii.

"Ideea este ca s-a trecut foarte greu de barajul de la intrare. Ieri, pentru prima oara in istoria facultatii, erau 5-7-8 gardieni de la o firma de paza si jandarmi in civil. Asta era la intrarea in facultate, dar si la intrarile adiacente din facultate", sustine studentul. Acesta declarat ca a obtinut acceptul universitatii pentru organizarea dezbaterii, asa ca "blocajul" de la intrare i-a mirat pe toti. "Nu avem sa reprosam absolut nimic Facultatii din punctul de vedere al organizarii, ci Rectoratului. Rectoratul decide daca, cand si unde se suplimenteaza trupele. Si Rectoratul a decis aseara pentru prima oara sa se intample chestia asta in fata facultatii de istorie", a declarat Florin Manole.

Mai mult, Mihail Bumbes sustine ca jandarmi in civil chemati in Universitate le-au sugerat gardienilor sa ii legitimeze pe cei prezenti la dezbatere si sa le ceara CNP-ul. "S-au facut perchezitii corporale, li s-a umblat studentilor in genti, au fost obligati sa isi desfaca rucsacurile samd. Au fost impinsi pe scari de acesti gardieni care nu s-au legitimat in niciun fel. Spuneau ca sunt firma de paza pe care universitatea o plateste si ca au fost trimisi aici", a declarat acesta.

Bumbes sustine ca "la un moment dat un student a fost ridicat de jandarmerie de pe treptele facultatii. Nu stim unde l-au dus si ce s-a intamplat, nu stim cine era acel student. Pur si simplu l-au luat si l-au bagat in duba si au plecat cu el. Se spune ca este student in anul III, dar nu stim exact".

Pana la urma, dezbaterea a inceput cu o mica intarziere, dar s-a desfasurat normal, asa cum era planificat, a explicat Florin Manole. Este vorba despre o dezbatere la care au fost prezenti in jur de 150 de studenti.  

Sit-in peste noapte in Facultatea de Istorie sau "o miscare spontana critica"

Florin Manole
Foto: Hotnews
Intrebat de ce au ramas peste noapte in amfiteatrul Vasile Parvan, Florin Manole, masterand la Facultatea de Istorie, a declarat ca a fost o reactie a studentilor la ceea ce s-a intamplat la intrare. "Felul in care s-au comportat conducerea rectoratului si firma de paza a fost ceva care a scandalizat pe toata lumea care a apucat sa intre in contact cu chestiunea asta", sustine tanarul, care explica faptul ca ce s-a intamplat joi noapte in Facultatea de Istorie nu a fost un protest, ci "o miscare spontana critica".

"Un protest e un pic mai zgomotos si mai ofensiv, noi am avut un sit-in, am ramas aici. Era felul nostru de a ne revendica un spatiu la care ni s-a blocat accesul intr-un mod pe care l-am considerat incorect", sustine Florin Manole. Pe langa supararea de a nu fi fost lasati in facultate "civilizat", tinerii prezenti peste noapte au continuat sa isi sustina revendicarile pe care le-au prezentat si la dezbatere.

Problemele si revendicarilor tinerilor care au ramas peste noapte in Facultatea de Istorie:
  • 2% din PIB pentru educatie este inacceptabil. Cerem 6%
  • dorim cresterea autonomiei universitatilor. Au devenit dependente de capital, care reprezinta elita economica a lumii. Universitatile ar trebui sa fie autonome si sprijinite de stat
  • suntem in profund dezacord cu evaluarea membrilor universitatii pe baza competentelor si a eficientei acestora. Denuntam aceasta logica comerciala a functionarii universitatii
  • universitatea apartine tuturor. Oricine trebuie sa poata participa la evenimentele si cursurile universitatii, nu doar studentii
  • diploma ar trebui sa reprezinte un statut social ce reflecta o insiruire de cunostinte reale
  • dorim sa cautam o alternativa la actualul sistem reprezentativ
  • cerem statului marirea subventiei fondului de burse
  • statutul actual al profesorului este sub demnitatea umana ce poate fi acceptata
  • Vezi in fotografia din dreapta toate revendicarile tinerilor
Revendicarile tinerilor
Foto: Hotnews
Vineri in jurul orei 12:00, in Amfiteatrul Vasile Parvan din Facultatea de Istorie mai ramasesera doar cativa tineri, care pregateau sala pentru o noua dezbatere. "Acum suntem aici pentru ca nu vrem ca lucrurile astea sa se termine asa si pentru ca astazi Guvernul discuta in sedinta bugetul educatiei. Ceea ce ne priveste pe noi", a explicat Florin Manole.

Intrebat cand se va termina aceasta miscare, Mihai Bumbes, cercetator si activist civic in cadrul organizatiei Militia Spirituala, a declarat ca studentii vor decide acest lucru. "Este un sit-in, practic studentii au ramas in facultate sa dezbata niste probleme si sa gaseasca eventual solutii sau alternative la problema educatiei din Romania si sa puna presiune pe autoritati", a explicat acesta.
   
"Ne dam seama ca faptul ca stam 2-3-5 zile aici nu va schimba lucrurile peste noapte. Dar e o campanie pe care o incepem acum si care noi speram ca se va propaga si in alte facultati din Romania si vor reactiona si ei. Scopul nostru este ca aceasta miscare sa se extinda la nivel national", sustine Bumbes.  

In ce priveste sloganurile afisate in amfiteatru, Mihai Bumbes le-a explicat, pe rand:

"Sloganurile sunt preluari de la manifestatiile studentesti din '68. 'Imaginatia la putere!' - era vorba de creativitate. Acum e pur si simplu un imprumut si am preluat un mesaj foarte puternic la vremea respectiva. Probabil ca fiecare intelege ce vrea din acel mesaj.

'Obedienta sufoca libertatea de constiinta': se refera in primul rand la cultura obedientei din scoala romaneasca. Si vorbim de la gradinita pana in universitati, faptul ca nu se incurajeaza activismul civic, elevii in general sunt educati sa fie supusi fata de autoritati, fata de profesori samd, nu sunt incurajati sa dezbata, sa puna intrebari.

'Bastoanele nu pot inlocui ideile' se refera in primul rand la atitudinea pe care a avut-o aseara firma de paza care a intervenit brutal".

UB: Tinerii de la Facultatea de Istorie doreau sa organizeze un 'sit-in'

Tinerii care au refuzat joi seara sa paraseasca Amfiteatrul 'Vasile Parvan' de la Facultatea de Istorie a Universitatii din Bucuresti, la sfarsitul unei dezbateri despre destinele educatiei contemporane, nu doreau sa "ocupe" institutia de invatamant, ci sa organizeze un "sit-in" dupa modelul celor din alte tari, pentru a sensibiliza studentimea, a sustinut vineri conducerea Universitatii din Bucuresti intr-un comunicat de presa.

Potrivit sursei citate, o parte dintre tineri nu ar fi fost studenti ai Universitatii din Bucuresti. "Decanul si prodecanii Facultatii de Istorie, prorectorul si apoi rectorul Universitatii au discutat cu ei pana vineri dimineata la orele 1.00 a.m. Tinerii au evocat miscarile Occupy Wall Street si Occupy Harvard. Desi tocmai se terminasera alegerile studentesti prin vot universal secret, ei au exprimat neincredere in reprezentantii alesi", se arata in comunicatul de presa, citat de Agerpres.

Rectorul Ioan Panzaru i-a asigurat pe tineri ca nu vor fi evacuati cu forta si le-a cerut sa nu impiedice desfasurarea cursurilor si seminariilor.


Citeste mai multe despre   


















6333 vizualizari

  • -3 (33 voturi)    
    uslasi (Vineri, 25 noiembrie 2011, 16:16)

    dorel [anonim]

    acesti asa zisi studenti sint platiti de psd si pnl sa protesteze impotriva reformei din invatamint
    acesti indivizi care fac de rusine studentii se opun modernizarii romaniei
    • -6 (20 voturi)    
      sa fie dusi la canal, la canalul Buc - Dunare (Vineri, 25 noiembrie 2011, 17:24)

      radu [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Sa fie dusi studentii la canal, la canalul Bucuresti -Dunare. Nu avem nevoie de studenti!
      Jos cu studentii!
      Sus cu tinichigii, frizerii, chelnerii etc!!!!

      Noi oamenii muncii din uzine si de pe ogoare ne solaridarizam ;)) cu garzile care au curatat amfiteatrul facultatii.

      In sediul facultatii sa se faca o croitorie!

      Succesuri in munca!
  • -12 (34 voturi)    
    mda (Vineri, 25 noiembrie 2011, 16:18)

    Grama [anonim]

    Nu se poate 6% pt educatie. Avem nevoie de 100% pt basescu si serviciile secrete. Désolé.
  • +10 (12 voturi)    
    trebuie sa fie o greseala, undeva...sper! (Vineri, 25 noiembrie 2011, 16:28)

    demaGOGU [anonim]

    "suntem in profund dezacord cu evaluarea membrilor universitatii pe baza competentelor si a eficientei acestora"...alooo, hotnews-ul!!!
  • -10 (26 voturi)    
    Incultii (Vineri, 25 noiembrie 2011, 16:30)

    aalex981 [utilizator]

    avem nevoie in Romania de cat mai multi prosti pt. al sustine pe basescu....
  • -3 (19 voturi)    
    alo...domnilor studenti... (Vineri, 25 noiembrie 2011, 16:41)

    neotrino [anonim]

    ne puteti prezenta care este activitatea dumneavoastra 2stiintifica" pe ultimul an??? Nu de alta dar as dori sa vad cum justificati cheltuirea banilor actuali...in conditiile in care rezoltatele sunt zero (ca sa nu spun nule de-a dreptul)...
    Cat priveste protestul...daca ar fi facut aiai de la fizica sau de la chimie...macar aveau o scuza....dumneavoastra ce scuza aveti...stiti sa cititi? Informatia pe net abunda
    • +1 (13 voturi)    
      productie stiintifica la studenti? (Vineri, 25 noiembrie 2011, 17:04)

      marius [anonim] i-a raspuns lui neotrino

      aloo, domnu? ce productie stiintifica vrei de la niste studenti? Se presupune ca ei acum invata cum sa cerceteze, cum sa predea sau ce obiect de studiu au ei acolo! Pina sa ajunga istorici mai e cale lunga, nimeni nu se naste invatat! La fel e si la chimie si fizica! Iar protestul e intemeiat, caci bugetul actual nici de supravietuire nu e, nu sunt bani pentru dotari, pentru carti, pentru nimic, doar pt. salarii, si alea stim cum sunt!
      • +3 (11 voturi)    
        eu am intrebat pentru ce vor bani... (Vineri, 25 noiembrie 2011, 18:27)

        neutrino [anonim] i-a raspuns lui marius

        ce rezultate...am vazut cat de mult invata...a se vedea examenul de definitivat :)

        Cat despre buget..pe fizica si chimie...dumneata ai idee cam care e procentul profesorilor care habar nu stiu sa deschida un calculator dar vor bani...ca de ....De aia nu suntem in primii 500.

        cat despre dotari...daca ai sti pe cate se pune praful doart pentru simplul motiv ca nu stiu sa lucreze cu ele...ai fi surprins.
        • -1 (9 voturi)    
          se vede ca te uiti prea mult la tv (Vineri, 25 noiembrie 2011, 18:44)

          marius [anonim] i-a raspuns lui neutrino

          privesti prea mult iRTV! rezultatele proaste de la def vin in primul rind din mai multe directii: 1. sunt multi de la Spiru ce incearca in invatamint; 2. tu crezi ca cei mai buni absolventi de la stat merg in invatamint? te inseli, frate, cei mai slabi ajung aici, restul fug care incotro! nu vorbi fara sa stii! Carti nu se iau, iar dotarile... da, se pune praful pe unele, insa pt ca nu se iau toate cele necesare pt a functiona cum trebuie. Ca ex , faci laborator, dar nu se iau reactivi... si tot asa. Vrem tineri cuminti si care sa stea frumos in banca sau tineri care sa mai si gindeasca? Uite de aia sunt de acord cu tinerii de la istorie!
    • +3 (9 voturi)    
      tare curios sunt ce profesie ai omule... (Vineri, 25 noiembrie 2011, 17:27)

      radu [anonim] i-a raspuns lui neotrino

      "activitate stiintifica pe ultimul an" ... :)) ce cliseu!

      Esti secretara la o universitate si mai tragi cu urechea la sedintele de senat? :))
  • +8 (22 voturi)    
    Hai sa fim seriosi, e cusuta cu ata alba. (Vineri, 25 noiembrie 2011, 16:53)

    deno [anonim]

    Chiar crede cineva ca studentii fac un prostest pentru ca educatia nu a primit nu stiu cat % din pib?

    Se mai face cate un protest cand schimba decanatul conditiile de acordare a burselor sau caminelor.

    Cand vin astia cu "vrem 6% pentru educatie" e clara povestea. Cu ce-i incalzeste pe ei ca educatia ia mai multi bani de la buget? Sunt examenele mai usoare sau mai ieftine?
    • -3 (5 voturi)    
      du-te si plimba ata alba (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 1:03)

      elefantulroz [utilizator] i-a raspuns lui deno

      Chiar crede cineva ca esti interesant?
      Ai cunoscut tu toti studentii ca sa-ti dai cu parerea despre care-i treaba cu ei? Nu toti studentii sunt interesati sa se reduca dificultatea examenelor, unii sunt interesati sa invete. Poate ca-i intereseaza ce se intampla pe viitor cu ei si cu noi, ar fi chiar atat de diabolic?
  • 0 (6 voturi)    
    Copii tipa! (Vineri, 25 noiembrie 2011, 17:41)

    Constantin1 [anonim]

    Desi acesti copii tipa, tare imi este frica ca nu striga de fapt ca au fost mintiti si cadrele didactice de fapt sunt de vina ca nu vor avea nici un viitor cu pregatirea lor de istorici, deoarece sunt prea multi si piata muncii nu are nevoie de o asemenea pregatire.Bine, rau nu discut dar acesta este realitatea si cadre didactice gen Zoe Petre, Cioroianu nu inteleg ca obiectul muncii lor poate disparea...
    Zoe Petre care la venerabila varsta de 70 de ani chiar crede ca paate schimba o realiate existenta acum in Romania?
    Domnilor in Romania sunt prea multi absolventi ai facultatilor de Istorie....!
  • 0 (10 voturi)    
    :)))) (Vineri, 25 noiembrie 2011, 17:44)

    zippo [anonim]

    in final: nu vrem competenta, nu vrem eficienta, nu vrem evaluari.. da vrem bani bre. si sa nu intrebi pe ce ii cheltuim ca suntem 'autonomi'.

    antonescu tot la facultatea aia isi are diploma?
  • +3 (13 voturi)    
    Nu cereti la STAT ci de la NOI TOTI CEILALTI (Vineri, 25 noiembrie 2011, 18:12)

    STAT = NOI TOTI CEILALTI TINERI SI BATRANI [anonim]

    Deci noua trebuie sa ne cereti sa fim de-acord ca STATUL sa va dea 6 %.

    In conditiile astea, trebuie sa ne explicati :

    1. De ce sunteti voi mai importanti decat altii – tineri sau batrani - adica decat 37% din buget care merge la investitii, pt. ca alti tineri ca voi sa aiba LOCURI DE MUNCA

    2. Ce-a facut invatamantul romanesc in 20 de ani cu 6% din buget, de-am ajuns cel mai prost educat popor din Europa ?

    STAT = NOI TOTI CEILALTI, TINERI SI BATRANI
    • 0 (12 voturi)    
      raspuns + confuzie.. (Vineri, 25 noiembrie 2011, 18:35)

      raspuns partial [anonim] i-a raspuns lui STAT = NOI TOTI CEILALTI TINERI SI BATRANI

      Iti trebuie chiar mai mult de 6% pt educatie..Subliniez, e scris EDUCATIE, nu numai invatamant superior. Fara ea, se duce toata tara de rapa, inclusiv tinerii si batranii pe care ii pomenesti ... Am ramas incantata de fapt de aceasta cerere..
      Apoi total bulversata citind..."suntem in profund dezacord cu evaluarea membrilor universitatii pe baza competentelor si a eficientei acestora"...errrrrrrrr......poftim? sper ca e o neintelegere/lipsa de comunicare/lipsa de exprimare pe la mijloc....
      • +2 (12 voturi)    
        Problema e ca NU NE INTREBATI SI PE NOI CEILALTI (Vineri, 25 noiembrie 2011, 19:05)

        STAT = NOI TOTI CEILALTI, TINERI SI BATRANI [anonim] i-a raspuns lui raspuns partial

        Pentru ca de la noi cereti - nu de la stat

        Statul doar administreaza BANII NOSTRI - AI TUTUTOR,

        iar voi nu ne reprezentati PE TOTI

        Trebuie sa cereti bani in mod democratic - prin VOT - numai de la cei de la cei dispusi sa va dea 6% din BANII LOR
        • 0 (10 voturi)    
          frate, (Vineri, 25 noiembrie 2011, 19:22)

          nu te supara [anonim] i-a raspuns lui STAT = NOI TOTI CEILALTI, TINERI SI BATRANI

          sa luam de exemplu pensiile...

          De unde credeti ca vin banii de pensii? Din contributiile celor care lucreaza, adica din TAXE. Cu cat salariul e mai mare, cu atat taxele sunt mai mari. Cu cat esti mai bine educat, cu atat primesti mai multi bani, Cu cat ai o populatie lucratoare mai numeroasa, cu atat ai de unde sa dai pensii. (Sincer, mi-e groaza de ce o sa fie la vremea la care o sa ajung eu la pensie, deci de acum ma gandesc ca am sa continui sa lucrez si dupa "retragere").
          Acum, ceea ce am descris mai sus se intampla in tari normale, cum e cea in care traiesc si eu, unde lumea ar ramane traznita daca ar auzi comentarii de genul celui postat de Dvs mai sus...
          cand Romanul o sa-si schimbe mentalitatea, o sa se traiasca si la noi ma bine...
          Pana atunci...ce sa va zic, succes la ne-educatie si la stat, dle STAT :)
          • +5 (11 voturi)    
            De unde taxe fara locuri de munca pt. TINERI ? (Vineri, 25 noiembrie 2011, 20:10)

            STATUL SUNTEM NOI TOTI CARE PLATIM [anonim] i-a raspuns lui nu te supara

            Trebuie Investitii pentru locuri de munca, ca sa ai unde lucra ca sa platesti8 taxe - altfel FOARTE BINE EDUCAT te duci si mucesti in strainatate = iar asta e echivalent cu 6% bani din buzunarul meu ca sa primeasca Europa pe gratis forta de munca educata

            De-aia esti obligat sa ma-ntrebi pe mine DACA VREAU EU sa-ti dau 6% din buzunaru meu ca sa te educ - si-apoi tu sa pleci sa lucrezi afara si sa nu mai platesti nicio taxa in romania

            STATUL SUNTEM NOI TOTI - cei care platim taxe in Romania
            • +1 (3 voturi)    
              As zice (Vineri, 25 noiembrie 2011, 22:52)

              Mai degraba [anonim] i-a raspuns lui STATUL SUNTEM NOI TOTI CARE PLATIM

              Ca ne trebuiesc oameni intreprinzatori, care sa stie cum sa recunoasca valoarea si sa o foloseasca bine. Oameni cu spirit intreprinzayor, iar statul nu trebuie sa aloce bani pt asta, ci doar sa fac legi flexibile, asa incat atunci cand acesti oameni vor sa-si puna ideile in practica, sa nu se izbeasca de birocratie. ( apropo, oare cat costa aparatul birocratic ?? ) Oameni care sa stie sa atraga firmele mari cu bani in Romania...multe firme cu renume de prin strainatate au pornit de la o idee a unu simplu om...ma rog, nu chiar atat de simplu, ci si cu cunostintele si mintea necesara sa puna in practica ideea...si nu numai atat, dar si fara gandul la profitul imediat - cateodata fara a avea profitul in gand, ci doar dorinta de a- si vedea ideea, visul realizat..de aceea pleaca ro manii din tara, pt ca acasa nu prea ai cum sa- t i realizezi visele...Daca astepti sa- ti creeze statul locuri de munca..ce sa zic, asteapta!
              • +6 (6 voturi)    
                Atunci de ce nu cer asta-n loc de bani de la stat (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 16:26)

                STATUL = NOI TOTI CEILALTI, TINERI SI BATRANI [anonim] i-a raspuns lui Mai degraba

                Ti-ai raspuns singur: nu de bani e nevoie in educatie, in primul rand, ci de alte criterii si valori

                In economie insa e nevoie de interventia statului pt. a crea locuri de munca, mai ales pe criza cand si afacerile bine-ntepenite-n occident de cand lumea cad pe capete

                Nu vad pe nimeni sa ceara investitii pt. locuri de munca pentru tineri
                Comunistii cer doar "salarii" si pensii, adica chestii pt. care nu faci nimic tu insuti, ci doar "ti se dau" de la stat - adica de fapt de la altii oameni ca si tine
  • 0 (8 voturi)    
    si de ce (Vineri, 25 noiembrie 2011, 18:35)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    e asta o stire? Militia spirituala e o grupare despre care se stie ca e platita de pnl. Treaba lor pina la urma, dar de ce ar intersa pe altii asa cerva, chiar nu vad.
    Mult zgomot pentru nimic, exact ce fac si sefuletii lor de la pnl.
  • +1 (9 voturi)    
    Cine este " MILITIA SPIRITUALA" (Vineri, 25 noiembrie 2011, 18:55)

    gri [anonim]

    Eu personal n-am auzit de Militia Spirituala pana acum.As vrea sa stiu cum de s-au impreietenit studentii cu acesti "spirituali" fix joi la treaba asta.Cam trasa de par povestea :))
    • 0 (4 voturi)    
      numele organizatiei poate e corect "Militie" (Vineri, 25 noiembrie 2011, 21:21)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui gri

      posibil ca numele sa fie corect ales "Militie"
    • +6 (6 voturi)    
      mai mult sau mai putin studenti (Vineri, 25 noiembrie 2011, 21:47)

      bgdr [utilizator] i-a raspuns lui gri

      Militia spirituala a fost o miscare civica aparuta in facultatea de istorie acum cca 10 ani (cand dl Bumbes era student) care acum 1-2 a capatat si personalitate juridica. Actualii ei membrii practic traiesc din proteste, sunt asa numitii "revolutionari de profesie" care sunt prezenti la fiecare protest.
      In ceea ce priveste aceasta miscare stiu ca au planuit-o de ceva timp si aveau intentia de a ocupa la propriu facultate, adica voiau sa intre peste un profesor la curs si sa-i intrerupa cursul.
      Asa cum spunea cineva treaba e cusuta cu ata alba, Bumbes nu s-a solidarizat cu studentii cercului de film, poate invers. De ceva vreme umbla prin facultate si incerca sa-si atraga cativa studenti care sa-l susutina. In ceea ce-i priveste pe studenti, dupa dezbatere cea mai mare parte a lor au plecat iar restul au plecat dupa vizita Rectorului, Prorectorului si a Decanului, cand au observat ca Bumbes ai sai "militieni" aveau o agenda de indeplinit si nu voiau sa discute despre camine sau burse, si despre chestiuni mai mult sau mai putin politice. O parte dintre ei s-au simtit folositi.
      De asemea, aceast individ e tare priceput in a dezinforma sau in a deforma realiatea, cine e acel student lovit, chiar nu avea colegi care sa-l cunoasca mai ales daca era si anul III? In plus numarul sudentilor facultatii de istorie prezenti la aceasta actiune este mai redus decat se afirma, majoriatea participantiilor fiind cunoscatori fideli ai aceastei forme de manifestatie.
  • 0 (8 voturi)    
    si sa continuam pe aceeasi linie (Vineri, 25 noiembrie 2011, 19:28)

    neutrino [anonim]

    ar trebui sa contatam ca ASUB-ul (de, mare organizatie studenteasca cica)...a scos numai psdei pe banda rulanta ...Ispas cap de afis
    mai putin fondatorul...dom' Lazarus (cunoscutul dom' Lazarus :) ).
  • -2 (6 voturi)    
    occupy s-a discreditat in occident (Vineri, 25 noiembrie 2011, 20:43)

    InLinieDreapta [anonim]

    ...prin vreo 8 gasiti morti in america (droguri, crime, sinucideri si alcool), prin sprijinul acordat de comunisti, nazisti, iran, cuba si coreea de nord, prin atacurile indreptate impotriva politiei, prin antisemitism, antiamericanism, prin violuri si legaturile cu islamistii.

    asta este occupy, iar asta in realitate, nu are legatura cu ce spuneau securistii lui iliescu despre piata universitatii in anii 90. toate aceste fapte sint documentabile cu mii de filme, poze si articole. in schimb, in romania, miscarea abia acum devine populara, multumita neocomunistilor de la criti catac, care tocmai organizasera o discutie acolo.

    iar acest insi, care sint fie stingisti indoctrinati fie idioti utili, sint preluati si prezentati admirativ de hotnews in articole cit un cearceaf. bravo hotnews!
  • +2 (2 voturi)    
    Criterii?! (Vineri, 25 noiembrie 2011, 21:30)

    scepticul [anonim]

    "Evaluarea membrilor universitatii pe baza competentelor si a eficientei" este respinsa ferm. Suntem foarte nedumeriti! Ce alte criterii ar fi, in opinia acestor domni, bune de luat in considerare la evaluarea cadrelor didactice? Daca nici competenta (profesionala, banuiesc) nu mai poate fi un criteriu atunci ce? Poate opusul ei!
  • +1 (7 voturi)    
    Cand ceri vezi mai intai de unde ! (Vineri, 25 noiembrie 2011, 22:03)

    ion roata [anonim]

    De fapt consider aceasta manifestare o razmerita politica de fatadacare prin subinteles bateti voi seaua ca sa pricepem noi ceilalti.
    Mai intai va intrebde de unde sa luam bani ca sa va dam voua burse cat mai mari,sa va platim caminul,sa va asiguram bautura,sa va drogati ba chiar sa va asiguram si curve.
    Spunetim ce ati produs voi pana acum ?
    Nimic!
    In toata lumea studentii lucreaza ca sa obtina banii pentru intretinere sar voi nu aveti timp pentru asa ceva.
    Bugetul unei tari este o oglinda a ceace muncim si cum muncim prost bine inteles ca avem si bani mai putin.De unde sa luam banii ca sa asiguram ^ % din PIB si ce vreti sa faceti cu ei ca de muncit nu muciti .
    unciti si veti obtine bani !
  • -1 (7 voturi)    
    hai cu miscarea! (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 1:16)

    elefantulroz [utilizator]

    Cum si cine a aranjat miscarea asta, nu ma intereseaza foarte mult. In schimb, mi se pare important faptul ca niste studenti s-au adunat undeva si au avut un inceput de protest! Este una dintre cele mai bune stiri din ultima vreme.
    E timpul ca cei de sus sa se teama!
    • 0 (4 voturi)    
      Cred ca conta mai mult si ce protest au... (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 11:32)

      Costika [utilizator] i-a raspuns lui elefantulroz

      Toata lumea vrea bani mai multi, dar n-am vazut unul sa ceara sa munceasca mai mult, nu, doar sa PRIMESCA mai mult...Imi pare rau , in zona alora care se inmultesc ca iepurii, aia care produc ce consumam noi, salariile sunt mult mai mici si astfel, cumparand produsele lor, nu prea mai avem de unde scoate bani de taxe , nu? Din pacate economia e privita de sus de "istorici"...la propriu si la figurat !
  • -1 (3 voturi)    
    Prieteni,voi sunteti normali? (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 13:39)

    AlcoolicAnonimCunoscutDeToti [anonim]

    Si ma adresez acum celor ce critica aceasta miscare si pe cei ce au organizat-o.
    Ce este rau in a cere ceva normal intr-o tara care se presupune a fi una "democrata si civilizata"?
    Nu pot spune ca in trecere m-am uitat si la comentariul "baiatului destept" care da el definitia "statului",ca ei nu cer aceste lucruri de la stat ci de la noi toti ceilalti.
    Pai nu contribuim cu totii prin platirea taxelor si impozitelor la un ditamai bugetul care ar trebui folosit pentru a face o Romanie mai buna? Voi,lenesi ce va lasati condusi de frica si de niste vite la costum,nu sunteti in stare decat sa latrati aiurea. Si sa va explic eu de ce: in loc ca bugetul acumulat prin platirea taxelor si impozitelor sa se duca tot in BUZUNARELE CELOR CE I-ATI VOTAT,ar trebui sa fie utilizat pentru asigurarea unui viitor mai frumos,mai luminat pentru tinerii ce vor urma,ADICA PENTRU COPIII VOSTRII,INCONSTIENTILOR! Iar lacomia,trufia si lenea voastra ma dezgusta profund.
    Peste 90% din bugetul Romaniei se duc in buzunarele rudelor si prietenilor celor ce voi i-ati votat,isi umfla burtile pe spinarile voastre,pe spinarile NOASTRE,iar voi criticati niste bieti studenti cu simt civic care s-au saturat sa traiasca ca voi in frica si nepasare,criticandu-i si facandu-i in fel si chip?
    Si dupa toate astea mai aveti tupeul sa va numiti "fiinte rationale,ganditoare,superioare?". Sa va numiti ROMANI???
    Nu sunt membru al gruparii,nu sunt nici student inca,dar mi-as dori sa fiu.

    Iar domnii Mihai Bumbes si Manole impreuna cu ceilalti organizatori,merita tot respectul!
    • +6 (6 voturi)    
      Atunci latra la ei pentru 90 % din buget :)))) (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 16:07)

      Cu statul se bat oamenii care vor justitie nu bani [anonim] i-a raspuns lui AlcoolicAnonimCunoscutDeToti

      Nu latra la mine pentru 10 %, pt. ca eu vreau de ex. 10% din banii nostri sa fie alocati pt. investitii ca sa aiba tinerii EDUCATI locuri de munca in ROMANIA

      Insa Comunismul te-nvata sa te certi cu mine, nu cu stapanirea
      Daca te-ai certa cu ei pt. 90 % din buget, ai fi fost in strada sa protestezi in sprijinul DNA si-al justitiei
      Cand o sa vad asta o sa te cred

      Pan-atunci, oricine vrea sa-mparta BANII MEI tre sa-mi ceara mie parerea si sa se bata cu mine pentru ei, pt. ca s-ar putea ca eu sa am alta perere

      Cu statul se bat oamenii care vor justitie - nu bani,
      Pentru ca justitia inseamna bani: inseamna aia 90 la suta
      • 0 (0 voturi)    
        bla (Luni, 12 decembrie 2011, 20:48)

        topenie [anonim] i-a raspuns lui Cu statul se bat oamenii care vor justitie nu bani

        Orice-ai face, e mai bine decat unde se duc banii acum.

        Ideea e sa beneficieze si o parte a populatiei din banii care ajung de exemplu in buzunarele serviciilor secrete samd, deci 6% pentru educatie nu mi se pare exorbitant, ba chiar inca prea putin...

        In loc sa ne certam intre noi pe ce vrem sa dam banii, mai bine lucram impreuna, pentru ca suntem in situatia in care oricum nu avem putere de decizie. Deocamdata statul decide unde vi se duc banii.

        Ideea e sa ia banii din aparare, ca sunt destui, sa-i redistribuie spre educatie, sanatate, investitii, si ce mai are omu nevoie... Si poate atunci va fi si romanu' mai multumit si nu o sa mai aibe nevoie de ditamai bugetu la aparare pentru ca nu mai re cine sa protesteze(nu e de parca o sa vina rusii peste noi sau teroristii, ii doar undeva de tara noastra si asa infirma).
  • 0 (0 voturi)    
    manipularea revoltei tineretului (Duminică, 27 noiembrie 2011, 18:45)

    dumitrescu maria [anonim]

    http://inliniedreapta.net/ocupati-wall-street-si-piata-universitatii-urmareste-steagul-rosu/

    A început să se strecoare o idee bizară, cum că participanții la demonstrațiile Ocupați Wall Street ar fi însuflețiți de același ansamblu de norme și idealuri la care au subscris și participanții la demonstrația maraton din Piața Universității. În fond, avem de a face de o parte și de alta cu tineri care au ieșit în stradă pentru o viață mai bună. Amîndouă sunt mișcări anti-sistem și amîndouă au adoptat o formă de protest caracterizată prin ocupația de durată a unui perimetru urban vizibil. Dincolo de aceste aspecte comune, destul de superficiale, există și similitudini de substanță? Ar fi justificată încadrarea acestor mișcări într-o matrice comună?
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa fim seriosi! (Miercuri, 30 noiembrie 2011, 15:00)

    cosmin [anonim]

    In studentie, mi-am dorit ca timpul sa treaca cit mai repede , pentru a ajunge la propriul meu salariu. Acesti tineri se pregatesc sa-si construiasca un salariu raminind in studentie. Eu o consider o manevra de-a liberalilor, care nu pot uita de succesurile lor de acum mai bine de un an, cind antrenau toate jivinele la proteste. Daca as fi SRI m-as interesa mai de aproape de tarasenia asta, cineva vrea in permanenta agitatie in tara asta, in folosul cui?
  • 0 (0 voturi)    
    blaa (Luni, 12 decembrie 2011, 21:00)

    topenie [anonim]

    Lasa-ti-o mai moale cu comunistii si cu astea, asta se numeste paranoia, teoria conspiratiei si asa mai departe.

    Poate ca unele grupari au totusi motive ascunse, dar asta nu e un motiv de generalizare, si faptul ca se voteaza o noua lege in legatura cu adunarile, protestele si mai-stiu-eu-ce pentru a le putea interzice cu mai mare usurinta e CEL PUTIN ingrijorator.

    Asta e de fapt dictatura. Bugetul romaniei se duce spre represiune, adica nimeni nu beneficiaza in cele din urma.
    Si sa stiti ca nu sunt nici cu pdl, nici cu psd, nici cu nimeni. Realitatea e ca nu ai pe cine sa votezi sa-ti fie bine, ori va obisnuiti cu ideea, ori protestati, alegerea voastra.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version