​VIDEO Cum justifica primarul Oprescu parcarea de la Universitate in conditiile in care in apropiere exista o alta parcare aproape goala: "Va avea un tarif mai mic"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 24 noiembrie 2011, 13:24 Actualitate | Esenţial


Parcarea de la Universitate
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Parcarea subterana din Piata Universitatii va fi gata si data in exploatare in luna mai 2012, a declarat, joi, primarul general Sorin Oprescu, in timpul unei vizite pe santier. Intrebat cum se justifica constructia unei parcari de 420 de locuri la o suta de metri de o alta parcare subterana, cu aproape 1.000 de locuri, care niciodata nu se umple, Oprescu a raspuns: "Aceasta parcare se justifica pentru simplul motiv ca parcarea pe care ati vazut-o in apropiere, de 150 de ani, de pe vremea lui Tudor Vladimirescu, era goala din cauza pretului. Aici va fi un pret de parcare modic, in mod sigur masinile vor parca aici... "

  • Vezi mai jos cat zice Sorin Oprescu ca va fi tariful pe ora de parcare si imagini din parcarea programata sa fie deschisa peste 6 luni


Potrivit datelor furnizate de Primaria Capitalei, in acest moment sunt finalizati peretii mulati ai parcarii subterane (exteriori) si pilonii, a fost deja turnata placa pentru nivelul subteran 1, iar pana la sfarsitul saptamanii viitoare va fi turnata si placa aferenta nivelului 2.

"Deja s-a ajuns la minus unu, se lucreaza la minus 2, iar dedesubt se lucreaza la minus 3, nivelul pe care se armeaza tot si se toarna coloanele pentru a se putea aseza ultimul plafon. Dupa perioada de maturare a betonului se vor aduce statuile inapoi si se va amenaja piateta conform concursului castigat", a explicat Oprescu, amintind ca se va lucra in interiorul santierului si pe perioada iernii.

Sorin Oprescu: "Parcarea asta se justifica prin tariful foarte mic. Va costa 0,38 euro pe ora"

Intrebat cum se justifica parcarea de 420 de locuri avand in vedere ca la nici mai putin de 100 de metri, in apropiere de hotelul Intercontinetal, se afla o parcare ce sta mai degraba goala, Oprescu a mentionat tariful mai redus pentru o ora de parcare.

"Aceasta parcare se justifica pentru simplul motiv ca parcarea pe care ati vazut-o in apropiere, de 150 de ani, de pe vremea lui Tudor Vladimirescu, era goala din cauza pretului. Aici va fi un pret de parcare modic, in mod sigur masinile vor parca aici... Mai mult decat atat, este una dintre intrarile in centrul istoric si cei care vor veni sa viziteze centrul istoric vor parca aici pana cand va fi gata parcarea din strada Franceza", a explicat Oprescu.

"In felul acesta, nordul si sudul Centrului istoric sunt asigurate cu parcari, pentru ca circulatia in aceasta zona va fi pietonala, cu exceptia orelor diminetii cand se va face aprovizionarea", a mai spus edilul.

"Pretul pentru o parcare va fi de 0,38 euro in medie (n.r. - 1,65 RON)", a mai precizat Oprescu.



Oprescu: "Celora care nu vor folosi parcarea si vor parca ilegal, le vom bloca masinile"

Intrebat ce se va intampla cu cei care nu vor folosi parcarea subterana si vor parca ilegal in zona, primarul general a raspuns:

"Conform principiului: <<Nu stii, te invatam. Nu poti, te ajutam, Nu vrei, te fortam!>>. Altceva ce sa fac? Nu e neaparat sa aplicam amenzi mai mari. Masina se poate bloca si alta data n-o sa mai faca", a spus Oprescu.
Primarul general a mai precizat ca pretul acestei lucrari se ridica la aproximativ 12 milioane de euro, fiind construita in parteneriat public privat.

Parcarea de la Universitate este structurata pe trei niveluri si va avea o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme si 21 de locuri pentru motociclete.

Suprafata terenului pe care se construieste parcarea este de 8.507 metri patrati iar suprafata desfasurata pe trei niveluri subterane este de peste 14.000 metri patrati.



Lucrarile la parcare au fost tinute pe loc 6 luni de catre arheologi

Desi s-a vorbit despre o astfel de parcare inca din 2005, lucrarile au inceput abia in 2010, in luna septembrie a anului trecut mutandu-se cele patru statui din Piata Universitatii in Parcul Izvor.

Apoi, lucrarile au fost blocate timp de mai multe luni, intre noiembrie 2010 si iunie 2011, de catre arheologii bucuresteni dupa ce, pe locul viitoarei parcari, s-au gasit mai multe cladiri vechi, precum si un vechi cimitir cu oseminte.

Pentru construirea parcarii, ruinele ansamblului Sf Sava au fost demolate la inceputul lunii mai. Mai multe ONG-uri sustin ca demolarea ruinelor s-a facut ilegal. Citeste aici ce acuza ONG-urile.

Abia in iunie 2011 au fost demarate, propriu-zis, lucrarile de constructie, organizarea de santier, devierea retelelor si inceperea executarii sapaturilor necesare pentru pereti.

In urmatoarea perioada, in ianuarie 2012, potrivit primariei generale, va fi finalizat ultimul nivel al parcarii si se vor incepe lucrarile la tunelul de acces din strada Toma Caragiu.

Potrivit administratiei locale, parcarea va fi data in exploatare in totalitate in mai 2012, tot atunci fiind programata si finalizarea lucrarilor de amenajare a Pietii Universitatii, deasupra parcarii.



La nici o suta de metri, o parcare de 1.000 de locuri si tarif de 2,5 lei/ora, dar putin folosita de soferi

Parcarea de la Universitate este situata foarte aproape de o alta parcare subterana, parcarea de la Intercontinetal, cu 980 de locuri. Reprezentantii Intercontinental Parking au precizat pentru HotNews.ro ca parcarea dispune de 980 de locuri, din care 200 sunt destinate parcarii cu ora, restul fiind valabile doar pe abonament.

Costul de parcare pentru o ora este de 2,5 Ron, iar pentru 24 de ore tariful este de 25 de lei. Pentru cine vrea un abonament lunar, costul este de aproximativ 100 de euro, suma ce include si TVA.

Despre gradul de ocupare a locurilor din parcare, reprezentantii Intercontinental Parking nu au vrut sa dea detalii, insa in septembrie, ziarul Adevarul, citand reprezentantii companiei, scria ca "gradul de ocupare este de aproximativ 70%, scazand chiar la doar 50% in perioada verii."

Sursa citata mai mentiona si cazul Parkingului supraetajat din spatele magazinului Unirea care are o capacitate de 950 de locuri si are un grad de ocupare scazut. "In medie, parcarea este ocupata in proportie de 30%, dar, de Sarbatori, depasim 75%. Ar fi loc si pentru alte parcari in zona centrului, daca bucurestenii s-ar obisnui sa nu-si mai lase masina in locurile nepermise, doar sa nu scoata niciun ban din buzunar, chiar cu riscul de a primi amenzi usturatoare", declara Cristian Dinu, director la parcarea de la magazinul Unirii.


Citeste mai multe despre   


















11514 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    hmm (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:28)

    bla [anonim]

    Back to the future: "Parcarea va fi gata si data in exploatare in luna mai 2011"

    N.r. Multumim. Am corectat.
    • +12 (12 voturi)    
      Autostrada suspendata (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:38)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui bla

      Cumva se va lega de autostrada suspendata?
      • +8 (8 voturi)    
        ... (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:42)

        saitok [anonim] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        cine sa se lege de autostrada aia suspendata ... nea SoSo al lu' Oprescu ???
        • +5 (5 voturi)    
          E mai spagar ca Apostu! (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:39)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui saitok

          A dublat pretul la pasajul Basarab si la Stadionul Central Arena incepute de Traian Basescu si Videanu. E vorba de sute de milioane de euro. Aplicati 10% si vedeti cat a furat Oprescu, acest fiu de general de securitate, taietor de panglici, carnatarul Bucurestiului si primul primar din Romania fara nici o realizare proprie!!!
          E urmatorul care va merge la DNA!
          • +6 (6 voturi)    
            Eee....cum asa! (Vineri, 25 noiembrie 2011, 6:12)

            Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Cum să ajungă doftorul de la Universitar la DNA ! Da ce face rau? Vine acu iarna, face "comandament" ,amenință că aduce armata să ia zăpada....Primar mai fain ca ăsta nu există !
          • +3 (3 voturi)    
            bisnis politic (Vineri, 25 noiembrie 2011, 10:07)

            rmo 89 [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            sefule, cu ce bani crezi ca va candida la presedentie daca nu dadea drumu' la santiere???, crezi ca banii cresc in copac sau ii face la imprimanta?? el nu.
    • +11 (17 voturi)    
      Asa e cand ai primar un ingamfat superficial (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:51)

      dan [anonim] i-a raspuns lui bla

      Individul asta e mai preocupat de grandomania lui decat de ce au nevoie bucurestenii.

      L-ati auzit ca a facut ceva pentru a preveni daramarea a zeci sau sute de blocuri peste oameni la cutremur??!

      L-ati auzit ca a facut ceva in atatia ani de mandat care sa reduca poluarea, in conditiile in care Bucurestiul e cea mai poluata capitala din Europa?!!

      Face tot felul de afaceri dubioase cum a fost gazonul National Arena, sau inchirierea ei pe nimic unor afaceristi dubiosi asa ca probabil si parcarea la Universitate e tot ceva de genul afacere pentru el.. noi ne sufocam in plouarea masinilor si el le aduce in mijlocul orasului cat de mult poate!!
      • +9 (13 voturi)    
        exact (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:39)

        misescu [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Iar in comparatie cu primarul Traian Basescu care a inceput investitiile cu adevarat utile unui numar mare de locuitori, Oprescu doar le-a taiat panglicile...
        • -8 (12 voturi)    
          era bun de primar.. ceva exemple cu realizari (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:13)

          eu [anonim] i-a raspuns lui misescu

          de presedinte nu prea... dar are timp sa vina iar la primarie... sa va bucure pe toti basistii ... sa va dea lapte si miere...
      • +7 (9 voturi)    
        adica (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:46)

        Palax [utilizator] i-a raspuns lui dan

        ce poti face oficial daca ai poluare de la masini? Nu mai mergi cu ele. Dar nu o sa te oblige nimeni docamdata sa faci asta. Asa ca daca nu vrei poluare incepe cu tine, mergi cu metroul cand te plimbi prin oras.
      • +2 (2 voturi)    
        dar cine l-a ales? (Vineri, 25 noiembrie 2011, 11:07)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui dan

        "ingamfat superficial" este o buna caracterizare, dar lipsest ceva: Oparescu asta a picat dintr-o farfurie zburatoare?
        Nu cumva noi, locuitorii Capitalei, l-am ales, de buna voie si nesiliti de nimeni?
        pai atunci de cap sa ne fie!
    • +9 (9 voturi)    
      Nu pricep nimic.... (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:35)

      titiacs [anonim] i-a raspuns lui bla

      ... cum se face de Apostu de la Cluj e la Bulau' si doctoru lu' ilici umbla liber ?
      1 buc stadion a 30000 locuri = 40 milioane euro la Cluj ; 1 buc stadion la Bucale 55000 locuri = 250 milioane euro !?!
      1 buc Parking Cluj Manastur 440 locuri = 4,7 milioane euro ; 1 buc Parking Universitate Bucale' 420 locuri = 12 milioane euro si se pregateste Parking Charles de Gaule ( bucale ) la 70 miloane euro. la Cluj in schimb se face 1 sala polivalenta ( 7500 locuri ) + Parking 350 locuri la 15 milioane !
      sa zicem ca functioneaza justitia si Apostu ia vreo 5-7 ani , cit ar trebui sa ia Oprescu doctoru' lu' ilici ? Daca lui Apostu i se zice fifty-fifty , lu' doctoru' sa-i spunem tuenti-eiti ???
      • +2 (2 voturi)    
        Waw (Vineri, 25 noiembrie 2011, 9:24)

        Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui titiacs

        Ar trebui sa fie capitala la Cluj
        • +1 (1 vot)    
          DACA (Vineri, 25 noiembrie 2011, 11:09)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

          Daca s-ar muta Capitala la Cluj, imediat ar creste si acolo: aglmeratia, preturile, poluarea, coruptia!
    • +2 (2 voturi)    
      Back to the past also (Vineri, 25 noiembrie 2011, 9:45)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui bla

      Prin vestul mai putin salbatic, mai mult civilizat, parcarea costa serios, este de obicei la marginea orasului sau macar a zonei centrale.

      Nimeni nu face eforturi pentu parcari mai ieftine pentru ca nu e nevoie de mai multe masini in oras.

      O parcare in plus in Bucuresti insa e ultra necesara. Cat despre parcarea goala... mare minune, probabil parcatul pe strada e mai apetisant.
      • +3 (3 voturi)    
        ca se poate (Vineri, 25 noiembrie 2011, 11:21)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui VictorS

        parcatul pe strazi si trotuare e "mai gratis".

        Ca se poate!
  • +14 (16 voturi)    
    pacalici (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:49)

    Reader [anonim]

    in loc sa faca parcari in zone in care chiar e nevoie, a ales sa faca acolo, deh, era nevoie si de comisioane (statuile alea nu se muta singure, reasfaltari, reborduriri) ... vor avea de lucru baietii destul de mult.

    pe cand niste parcari prin militari, drumul taberei, colentina ? sau acolo nu se baga fiind teritoriul baietilor destepti care ridica masini?
    • -5 (5 voturi)    
      Rabdare (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:43)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui Reader

      banuiesc ca nu sunt bani infiniti, si zonele centrale au prioritate.
  • +14 (16 voturi)    
    Parcarea de la Universitate (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:50)

    Bucuresteanul [anonim]

    cat vor mai suporta bucurestenii acest primar mistocar ? auziti la el expresie:" parcarea de la intercontinental este de pe vremea lui tudor vladimirescu ".nu se gaseste vreun ziarist sa il intrebe daca stie cine a fost tudor vladimirescu,cand a trait si pentru ce este retinut in memoria acestui popor?
  • +1 (11 voturi)    
    Sa se faca (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:51)

    etre [anonim]

    Daca toata lumea stie cum stiam eu de parcare de la Intercontinental, nu e de mirare ca e goala.

    E bine ca se face, articolul pare sa caute nod in papura.
    • +4 (4 voturi)    
      . (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:03)

      coldnews [utilizator] i-a raspuns lui etre

      Da, nici eu nu stiam ca exista parcare la intercontinental :)). Si mai e si goala, am unde sa parchez de acum incolo. Multumesc Hotnews
    • +4 (4 voturi)    
      sa se faca doar din motivul (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:07)

      ctp [anonim] i-a raspuns lui etre

      Eu nu stiam ca exista parcare la Inter; de ce nu exista in intersectiile adiacente indicatoare cu paracera asta! ce oras/ tara de kko
      • +2 (2 voturi)    
        Parcarea de la Inter (Vineri, 25 noiembrie 2011, 9:45)

        Andu [anonim] i-a raspuns lui ctp

        Parcarea respectiva are doua intrari, una prin spatele hotelului si una langa intrarea la metrou Universitate cum vii dinspre Romana pe partea dreapta. Ambele intrari sunt destul de prost gandite, spre ex. cea de langa metrou are o singura banda, asa ca daca te intersectezi cu cineva care vrea sa iasa o sa ai mari probleme, mai ales daca are masina mare. Cea din spatele magazinului are la intrare o grinda de toata frumusetea care cred ca a luat viata multor antene si a racait vopseaua dupa multe masini cu portbagaj superior.

        Daca reusesti sa treci de aceste obstacole, parcarea e chiar OK, te taxeaza la 10 minute parca, asa ca daca ai de mers sa cumperi un bilet la teatru, platesti doar cat ai stat (de obicei platesc cam 50 de bani - 1 RON max.).
    • +5 (5 voturi)    
      nu e goala (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:24)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui etre

      Parcarea de la Inter nu e goala. Sunt o gramada de locuri cu abonament pe care nu ai voie sa parchez, la parcarea orara nu sunt asa de multe si au fost cazuri in care nu am gasit loc.
  • +4 (8 voturi)    
    foarte bine (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:51)

    Mazeta [utilizator]

    La cat mai multe parcari subterane. Daca traficul va fi inchis sau restrictionat in centru, parcarile astea o sa fie pline, nici o grija. Iar ghertoii sa puna mana sa faca miscare sau sa sara cu banul.
  • +11 (11 voturi)    
    Din putul gandirii (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:53)

    ViorelNeculae [utilizator]

    Deci ori ma aflu in serialul La limita imposibilului, ori nu stiu. Se prefera a se cheltuii milioane de euro pentru a construi o parcare subterana, in loc sa se scada pretul parcarii celeilalte? Nu se puteau folosi acei bani, pentru a ajuta scaderea pretului din cealalta parcare. Se pare ca diferenta de 85 bani/ora ii va face pe soferi sa parcheze in noul loc. Oricum parcarile cu plata nu au succes in Bucuresti, de ce sa platesti cativa lei cand pot sa o sui pe trotuar gratis. Ca doar d-aia ai masina de +5000 euro, sa te zgarcesti la cativa lei
    • +8 (8 voturi)    
      da parcarea aia a cui este ? (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:35)

      toma [anonim] i-a raspuns lui ViorelNeculae

      nu este tot a primariei ?
      cine si-a permis sa cumpere parcare in buricu bucurestiului ?
      oare cu cat ? cu cata spaga la primarie ?
      sau e concesionata de primarie ? daca da,nu poate impune pretul ?
      cum adicata pui cat iti trazneste prin cap ?
    • -1 (1 vot)    
      poate e parcare privata? (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:52)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui ViorelNeculae

      Centrul este supus unui trafic imens, decand cu criza s-a mai relaxat dar cred ca stim cu totii cum era circulat in 2008. Nu exista prea multe solutii ca sa se rezolve problema parcarilor. Faci parcari si ii fortezi pe oameni sa nu mai parcheze pe trotuar. Iar cealalta parcare nu scade pretul pentru ca poate ca este in management privat si nu are concurenta in zona. Decat statui, briz brizuri publice, etc, o parcare era utila acolo.
      • +2 (2 voturi)    
        exista o solutie foarte simpla; sau doua (Vineri, 25 noiembrie 2011, 9:38)

        misescu [utilizator] i-a raspuns lui Palax

        fie restrictionarea/ interzicerea circulatiei in centru, fie impunerea unei taxe pentru tranzitarea cu masina a arterelor centrale.
  • -2 (10 voturi)    
    .... (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:59)

    adi [anonim]

    toata lumea se plange ca nu avem parcari, si titlurile din presa tot timpul au reclamat acest lucru. prea multe masini.

    acum se face o parcare in centrul orasului, si iarasi nu va convine. tilul: Cum justifica primarul Oprescu parcarea de la Universitate in conditiile in care in apropiere exista o alta parcare aproape goala
    • +3 (5 voturi)    
      tu gandesti? (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:23)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui adi

      sau chiar nu stii ca la maxim 1 minut de mers cu masina e o parcare destul de mare si goala. nu as avea nimic impotriva daca dupa ce termina parcarea elibereaza (dar nu va mai exista nicio masina parcata) pe strazile din jur.
      dar daca si parcarea asta va fi goala, iar tiganusii vor cere in continuare bani pt locurile libere, atunci exista o problema.

      cum ziceam mai sus, mai bine faceau parcari in zone rezidentiale ca atunci poate-si mai lasa si lumea masina acasa.
      • -4 (4 voturi)    
        gandeste tu mai intai ... (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:37)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Reader

        Incearca sa treci peste preferintele tale politice si incearca sa asculti si pe altii.
        Mie unul de exemplu nu-mi convine deloc parcarea aia de la Inter, nu parchez acolo niciodata: pe langa faptul ca e la mama naibii si trebuie mereu sa intru tocmai pe str. Tudor Arghezi, costa 3 lei (in articol zice 2,5 lei; azi ma duc sa verific!). Asta inseamna ca la serviciu clar nu poti sa mergi cu masina (minim vreo 30 lei pe zi!), abonament lunar nu fac...
        Daca insa vor face parcare la Universitate sa vedem daca vor pastra tarifele astea nesimtite si poate vor deschide si alta intrare, afara de aia de pe Tudor Arghezi.
        P.S.
        Zi cu mana pe inima, de cate ori ai preferat sa parchezi la Inter?
        • +4 (4 voturi)    
          "cu mana pe inima" (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:49)

          Reader [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          De fiecare daca cand am treaba in centru parchez la inter. prefer sa merg un pic pe jos decat sa caut ca bezemeticu un loc de parcare si sa pierd timp.
          cine te obliga sa mergi la serviciu cu masina? mai ales daca lucrezi in centru (cand toate rutele RATB duc catre centru)? aaa, e fudulia mare? pai atunci mergi cu masina si platesti. n-ai bani de parcare? mergi fara masina. e simplu.
          mai degraba s-ar fi justificat parcarea asta in zona romana (unde nu gasesti un loc de parcare nici cu arma in mana) si atunci cam toata zona centrala era acoperita (unirii, universitate, romana).
  • +7 (7 voturi)    
    0,38euro/ora (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:05)

    Bogdan [anonim]

    foarte ieftin 0,38euro/ora, adica 1,5 RON/ora, iar daca vi la munca si lasi masina 10-11ore =>15RON/zi + benzina, mai bine vi cu taxiul la servici
    • +3 (5 voturi)    
      muta-te in China (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:56)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Nu are nimeni nici o vina pentru preturile alea, astea sunt preturile in centru pentru simplul fapt ca tot orasul "vrea sa fie in centru". Cele mai multe resurse vin din centru. Altfel nu ne-am mai aglomera in orase si am sta toti la sate. Deci solutia pentru cei care lucreaza e sa vina cu metroul. Cu masina te duci in zone inaccesibile, si acolo pretul parcarii este mai scazut sau 0.
  • -1 (7 voturi)    
    libera?.. 70%??? (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:08)

    catalin_mattei [utilizator]

    de cate ori am vrut sa parchez in parcarea subterana de la Intercontinental era plina... aflu acum cu uimire ca se umple doar 70%... mai bine se fac controale sa se vada unde dispar cei 30%.. in ce buzunare?.. cine nu este bucurestean poate crede chestia asta cu locurile libere.. zona este sufocata de masini parcate.. chiar este nevoie de parcare.. poate ca vor face si la Victoriei
    • +2 (2 voturi)    
      lucrez in spate la Inter si nu am vazut-o plina (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:28)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Nu stiu la ce ora ai incercat, dar eu lucrez chiar prin spate si dimineata sunt locuri. Doar ca mi se pare extrem de scump, daca vrei s-o parchezi zilnic acolo (in articol zice 2,5 lei, eu stiam 3 lei dar poate ca au schimbat tariful si nu stiu eu, ca n-am mai incercat sa intru). Si din ce m-am interesat nu pot sa fac un abonament lunar decent.La tariful asta ies mai bine cu taxiul,asta e!
      • +2 (2 voturi)    
        eu... (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:49)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

        am treaba des la BCR si dupa 10 nu mai gasesti neam loc de parcare... in victoriei unde am biroul e si mai urata situatia.. si parcarea este 6 lei/h la privati
      • +2 (4 voturi)    
        Cum e la altii (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:52)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        In Olanda, intr-un oras oarecare parcarea este de 1.5 euro la 45 de minute, asa ca 60 de centi pentru Bucuresti chiar nu mi se pare mult. In Amsterdam parcarea ajunge si pana la 7 euro pe ora.
        Plus ca in nici un oras din Olanda nu exista parcari gratuite in centrul orasului.
        • +1 (1 vot)    
          Scumpul mai mult păgubeşte (Vineri, 25 noiembrie 2011, 10:03)

          Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Razvan

          Parcare la Inter, plata zilnică: 3 RON x 10 ore x 22 de zile lucrătoare pe lună, te costă 660 RON/lună.

          Parcarea Oprescu, când va fi gata: 1,5 RON x 10 ore x 22 de zile lucrătoare pe lună, te costă 330 RON/lună.

          Parcare la Inter, abonament lunar - 300 RON.

          Deci îţi faci abonament şi reduci preţul la jumătate. Dacă te duce capul să mai şi gândeşti.

          (BTW ştiind că 1 EUR face cam 4,35 lei, e interesant că raportul între un salariu mediu vestic şi o parcare la ei este aproape la fel ca la noi...)

          ~Nautilus
  • 0 (6 voturi)    
    sincer ma bucur .. (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:10)

    ion [anonim]

    ca au inceput sa construiasca parcari subterane si cu o piata pietonala deasupra. Vreau mai multe astfel de spatii in bucuresti.
  • -1 (3 voturi)    
    parcare univ (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:11)

    dan [anonim]

    numai cine nu a parcat niciodata la universitate in subteran sa poate intreba de ce ar fi preferata noua parcare. cea existenta este foarte incomoda, fiind foarte prost luminata, avand un acces foarte prost. pt mine mai are si dezavantajul de a fi concesionata lui cocos :d
  • +2 (6 voturi)    
    Oprescu,cel mai prost si excroc primar. (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:12)

    mircea [anonim]

    Bucurestiul este sufocat din cauza lipsei parcarilor,dar Oprescu face doua una langa alta intr-o zona in care si parcarea existenta este goala.Eu cred ca omul asta nu stie sa administreze Bucurestiul.Daca ai o parcare aproape goala,interzici in zona respectiva orice parcare de firma,unde sunt tinute masinile sefilor si sefutilor cu niste matahale de Bodyguarzi.poluand spatiul si aglomarand loculE de groaza zona centrala,iar parcarea subterana de la inter sta goala.E drept ca pentru unul din provincie este greu sa o identifici printre atatea parcari cu destinatie si mai ales sa nimeresti intrarea in ea.De asta nu se ocupa papagalul de Oprescu.
    • 0 (2 voturi)    
      fals... (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:56)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      o fi goala noaptea... doar 200 de locuri sunt disponibile pt cei care nu au abonament. Daca nu esti la prima ora nu mai gasesti parcare in zona Universitatii... In zona Universitatii sunt multe institutii, firme si asta face sa fie extrem de aglomerata.... cand citesc ca este ocupata 70% si chiar 50% vara ma gandesc daca pana la complet nu este vorba de furt: inregistreaza mai putin ca sa nu plateasca darile.. altfel nu se explica afirmatia mai ales pt cei care avem treaba sau lucram in zona si nu gasim niciodata loc de parcare.. rusine celor care scriu astfel de articole fara sa faca o minima ancheta inainte
      • +1 (1 vot)    
        DAR PARCARI DE CARTIER? (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:50)

        gica [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        urgent e nevoie de parcari supraetajate de cartier, ca sa lasi masina acasa cand te duci in centru - cum e normal, cu metroul si sa nu mai poluezi orasul
  • +2 (2 voturi)    
    si 1,5 lei pe ora e cam mult... Unabonament? :D (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:23)

    Bogdan [anonim]

    La prima vedere nu e mult, dar daca mergi zilnic la munca 8-10 ore pe zi nu-ti convine. Le dai la tiganii din zona 1-2 lei pe zi si parchezi pe stradutele din zona, decat minim 15 lei pe zi pe parcare.
    Daca fac insa niste abonamente lunare atunci ar avea asigurat un numar mare de masini de la cei, destul de multi, care lucreaza in zona. Iar seara oricum se va umple de cei ce vin in centrul istoric, nu?
    • +4 (4 voturi)    
      e abonament (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:46)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      e abonament, la metrou :)
      daca lucrezi in apropiere... ce rost are sa mergi cu masina?
      • +1 (1 vot)    
        in zona/... (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:00)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui dan

        in zona sunt multe firma de consultanta, servicii, etc care pun la dispozitie masini de serviciu angajatilor... daca mai si stai intr-o zona nearondata unui metrou.. sunt cazuri si cazuri.. si eu militez pt un bucuresti mai aerisit, ca sa mai luam si metroul si ratb-ul.. dar stiu ca asta vine si din acceptul nostru si nu poti obliga
        • +3 (3 voturi)    
          asa, si? (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:51)

          Reader [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

          daca firmele pun la dispozitie masini angajatilor, ar trebui sa le asigure si locuri de parcare la birou, dar aici o dam in alta discutie ...
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:24)

    Aph [anonim]

    Asta am intrebat si eu cand era la stadiul de idee. Iar parcarea "de la Inter" e chiar decenta ca pret, comparat cu celelate din zona - stiu persoane care-si lasa masinile acolo pentru perioade mai lungi. Si n-am vazut-o vreodata mai mult de 50% ocupata!!!

    In sfarsit... Cum se face insa ca vom avea o parcare mai ieftina la km 0, in conditiile in care zilele trecute auzeam de nu stiu ce strategie care spunea ca parcarile din centru vor fi mai scumpe, pentru descurajare?
    • +4 (4 voturi)    
      :) (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:58)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Aph

      Cand vor incepe sa umble gardienii publici si sa agate amenzi in parbriz zi de zi, sa vezi cum se umplu parcarile...
    • 0 (0 voturi)    
      eu nu inteleg (Joi, 24 noiembrie 2011, 17:18)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Aph

      si tu si eu suntem bucuresteni si cel putin la nivel de infomatii ce le vehiculam am incercat sa parcam la Inter ( in parcarea subterana).. eu nu gasesc locuri ( nu incurca cu cele luate pe baza de abonament), tu spui ca e libera 50%... spui ca nu traim in aceasi localitate...
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 25 noiembrie 2011, 10:21)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Acum ca zici, s-ar putea sa ai dreptate. De obicei parchez acolo cand merg la teatru - nu stiu cum e in timpul zilei.
        Ca si pret insa... Am parcat in urma cu ceva ani sub Novotel si la vremea aceea era vreo 8 lei pe ora.
  • +4 (8 voturi)    
    ba se justifica (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:28)

    Ion [anonim]

    cum se justifica ?
    1. parcarea de la inter/TNB este tot timpul plina (constatat personal de nenumarate ori)
    2. cand sunt spectacole la TNB sau conferinte importante la Inter nu mai sunt locuri in parcarea subterana
    3. in dreptul parcarii ce se construieste era o adevarata aventura sa gasesti un locusor de parcare iar imaginea era dezolanta - masini peste masini parcate in orice mod posibil
    4. orasul vechi care atrage foarte multi turisti straini si care a fost f pozitiv remarcata de orice strain pe care l-am dus sa viziteze, nu are parcaj in conditiile in care sigurele locuri legale si decente unde poti parca sunt in spatele magazinului Unirea si la Inter/TNB
    5. Desi primarul a dat-o in bara cu termene de finalizare pt toate proiectele incepute, cu autostrada suspendata etc, ca bucurestean trebuie sa admit ca aceasta parcare de la Universitate este mai mult decat necesara
    • +2 (4 voturi)    
      Se justifica? (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:12)

      escu [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Cea mai mare porcarie! V-ati uitat la arhitectura cladirilor?
  • +2 (2 voturi)    
    Stie cineva unde sunt schitele? (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:43)

    xx [anonim]

    Stie cineva unde se pot gasi pe net schitele parcarii ?

    Eu nu am gasit.
  • 0 (0 voturi)    
    ok (Joi, 24 noiembrie 2011, 14:57)

    alex [anonim]

    Eu nu o sa platesc niciodata la o parcare unde tarifele sunt calculate in functie de euro.

    Prefer sa platesc dublu in lei.
  • +2 (4 voturi)    
    f bine (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:30)

    cosmo [anonim]

    f bine ca se face parcarea!
    faci lorui de parcare suficiente, apoi dai amenzi de rupi pentru cine parcheaza la suprafata aiurea.

    in luxemburg unde locuiesc amenda e intre 12 euro (depasit durata pana in 10 minute), 47 euro (parcat pe loc nepermis) si 74 euro(incomodarea circulatiei). credeti-ma ca nu scapi, in juma de ora clar trece un taxator, iti pune frumos ordinul de plata in parbriz si platesti, altfel te trezesti cu ordin executor inclusiv pentru taxe administrative!

    conceptie tipic romeasca: parcarea trebuie sa aduca profit redepe! NU, parcarea trebuie sa descongestioneze zona, sa se amortizeze in timp si eventual sa aduca profit. ca fapt divers, oricum toate parcarile aduc profit, altfel Vinci si altfe firme mari nu se bagau in asa ceva
  • 0 (2 voturi)    
    Necesarul de locuri (Joi, 24 noiembrie 2011, 15:51)

    arakis [utilizator]

    de parcare,e in crestere!Bucurestiul are un parc auto de 1.200.000 de autovehicule,iar locuitori nu stiu daca sunt doua milioane!Dar de,asta- i romanul,mereu mofluz:daca face Oprescu,de ce face,daca nu face ,de ce nu face!O mai fi pe fata pamantului asa un neam ca al nostru?
  • +1 (3 voturi)    
    Pai cum nu? (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:00)

    Stepanida [utilizator]

    Toata ziua ne vaitam de problemele din trafic,dar cand e sa facem ceva,pauza!Nu renuntam o zi la confortul limuzinei,nu pedalam nici cand e masina la service,si culmea tupeului,mai avem si de comentat cand Sorin Oprescu si municipalitatea chiar vor sa rezolva aceasta problema!Clasic romanesc:nu faci nici tu,dar nici pe altul nu-l lasi sa faca!
  • +3 (3 voturi)    
    vom vedea daca cetatenii bucurestiului (Joi, 24 noiembrie 2011, 16:16)

    adriean bordureanu [anonim]

    il apreciaza la alegeri
  • +2 (2 voturi)    
    oameni betivi (Joi, 24 noiembrie 2011, 17:56)

    bula [anonim]

    oameni de nimic, care nu au crescut o gaina toata viata lor. se vede lipsa totala de strategie pe termen lung. romania e pe miinile borfasilor si a nenorocitilor care nu stiu cum sa mai raspunda intereselor personale sau de grup de proximitate. cineva ar trebui sa plateasca, cind ai un program pe care nu-l atingi, ar trebui sa platesti ptr nereusita lui.
  • +2 (2 voturi)    
    Europa (Joi, 24 noiembrie 2011, 18:18)

    Vartanu [anonim]

    Se pare ca Bucurestiul a ramas singura capitala europeana unde parcarea pe strada e gratis. E trist.
    Incercati sa parcati gratis in centrul Amsterdamului, Londrei, Parisului etc
    Sa nu mai vorbim de rush hour charge in centru ca deja o dam in SF
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Vineri, 25 noiembrie 2011, 10:21)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Vartanu

      in Munchen exista locuri de parcare gratis in centru...

      ce-i drept la ei TOATE parcarile sunt subterane si cu plata, undeva la 1 euro pe ora

      dar la salar minim pe economie de 1400 euro, cred si eu ca iti permiti 1 euro pe ora...
    • +1 (1 vot)    
      Greşit (Vineri, 25 noiembrie 2011, 10:56)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Vartanu

      În Viena e cam aşa:

      - parcare în interiorul Ringului - câteva locuri pe asfalt (un număr infim) + mai multe parcări subterane şi etajate (2-6 EUR/oră, depinde de zonă şi de firma care o are);

      - parcare supraetajată în orice alt cartier - la fel;

      - parcare în orice cartier rezidenţial - 2 benzi de parcare pe laturile străzii (desemnate prin marcaj cu bandă întreruptă) - gratuit pentru vizitatori, există un fel de impozit municipal (mic) pentru rezidenţi.

      ~Nautilus
  • +2 (2 voturi)    
    e simplu! (Joi, 24 noiembrie 2011, 21:46)

    gabrield [utilizator]

    Atata timp cat se poate parca gratis, claie peste gramada, pe trotuare, prin statii de autobuz, nimeni n-o sa foloseasca parcarile cu bani. La Unirea e plin de masini imbulzite de jur imprejurul magazinului si parcarii supraetajate.
    In orasele civilizate chiar si parcarea "la bordura" se plateste, ce-i drept la cel mai mic tarif.
  • +2 (2 voturi)    
    ca la noi la nimeni (Vineri, 25 noiembrie 2011, 7:13)

    dudu [anonim]

    Dupa cum se misca lucrurile pe la noi, prevad ca astia vor baga bani parcari, iar urmatorul primar va restrictiona traficul in centru.
  • +3 (3 voturi)    
    pe de-a'ndoaselea (Vineri, 25 noiembrie 2011, 9:18)

    trabant [anonim]

    inutila aceasta noua parcare. mai bine se construiau parcari in cartiere, la statiile de metrou, dupa sistemul "park & ride" binecunoscut oriunde numai la noi nu. Iti conduci masina de acasa pana la parcarea de la metrou, apoi - ghici ce ? - iei metroul. Soferii impatimiti isi iau doza de dimineata fara a congestiona traficul central si economisesc banii de benzina, transportul in comun este incurajat , poluarea si zgomotul sunt diminuate, iar trotuarele din centru redate celor pentru care au fost construite: masinilor. ba nu! motocicletelor. ba nu! tarabelor ambulante. ba nu! PIETONILOR !!!!!! daaaaa, asta eraaaa.... pietonilor !
    • 0 (0 voturi)    
      Ce-s aia? (Duminică, 27 noiembrie 2011, 5:57)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui trabant

      Ce-s aia pietoni?? Va rugam sa utilizati cuvinte din dictionar ca sa inteleaga tot omu' :)
  • +2 (2 voturi)    
    Trombonistul de la Primarie (Vineri, 25 noiembrie 2011, 9:36)

    Don Ciccio [utilizator]

    Da, domnule "independent", vor fi preturi studentesti!
  • +1 (1 vot)    
    Alta e problema (Vineri, 25 noiembrie 2011, 10:27)

    eu [anonim]

    Daca te uiti in parcarea supraetajata de la Unirii, o sa vezi numai loganuri, matizuri si tico, in timp ce afara se ingramadesc pe trotuar mertane, bmw-uri, X-uri si Q-uri de toate tipurile. Efectiv in Bucuresti nu ai pe unde trece ca pieton, iar ca sofer ai sansa mare sa fii blocat in parcare pt ca unul ,,gareaza" in spatele tau.
    Sa dai 12 milioane de euro pe o mica parcare si sa mai ceri si aproape 2 lei/ora mi se pare mult. Macare pune si tu acolo 50 de bani sau 1 ron taxa...ca oricum vor parca numai muritorii de rand, ,,marii barosani" cu limuzine nu se vor indura sa dea atat ca sa-si parcheze vapoarele, tot pe trotuar sau in statiile de autobuz vor sta. Dar lor nu le face nimeni nimic, asa-i dom' primar? Doar contribuie la buget.....
  • +1 (1 vot)    
    E moka sa parchezi pe trotuar! (Vineri, 25 noiembrie 2011, 11:18)

    Cristi [anonim]

    Cata vreme bucurestenii au optiunea sa parcheze moka pe trotoare, blocand circulatia pietonilor, nici nu stiu de ce ar da bani sa parcheze in parcarea lui Oprescu.

    Pietonii tac si inchit! Fraier sa fii sa dai vreun ban!
  • 0 (0 voturi)    
    aha! (Vineri, 25 noiembrie 2011, 17:36)

    Codruta N [utilizator]

    Deci nu se vor amortiza costurile, decat pe vremea urmatorului Tudor Vladimirescu - asta inseamna ca Primaria pierde (adica banii pentru parcare - de la buget, adica din taxe veniti - sunt partial pierduti)!
    Sau: se subventioneaza diferenta de cost, pentru fiecare loc si ora de parcare!!!
    In ORICARE dintre cele 2 situatii, inseamna ca pentru parcarea alora pe care-i doare-n koor daca nu vin cu masina pana in centru, platesc TOTI bucurestenii - fie ca ei au masina, fie ca nu! >:

    QED!
  • 0 (0 voturi)    
    Oprescu Promite (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 0:32)

    Vizitiul [utilizator]

    Cautati pe Google: oprescu promite.

    Restul este de prisos.
  • 0 (0 voturi)    
    PARIU ! Tot goala va fi si aceasta parcare... (Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, 10:35)

    Pkly [anonim]

    Mai bine s-ar intalni cu primaru' de sector care o fi el de are si trecerea(pasajul de deasupra metroului) de la Universitate si ar intra la WC-ul de acolo si sa incerce sa faca,,pisu''! Dar unde ?! Pisoare stricate,pline cu urina,altele acoperite cu saci de plastic,mizerie...mai trebuie sa vina si d-na Udrea cu cohortele de turisti straini ! Sau niste reporteri francezi...Ce tzara !


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version