Metroul bucurestean aniverseaza 32 de ani de existenta

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 14:10 Actualitate | Esenţial


Metroul bucurestean implineste 32 de ani
Foto: Agerpres
Metrorex aniverseaza sambata 32 de ani de existenta, primul tronson de metrou, Semanatoarea - Timpuri Noi, fiind dat in folosinta pe 19 noiembrie 1979, anunta Agerpres. In prezent, circa 600.000 de calatori utilizeaza zilnic acest mijloc de transport. Reteaua de metrou din Capitala are o lungime totala de 70 de kilometri, structurata pe patru magistrale, 51 de statii si trei depouri.

Desi acopera doar 3,7% din lungimea intregii retele de transport public a Capitalei, metroul preia, in medie, intre 20 si 25 la suta din volumul total de calatori care utilizeaza mijloacele de transport in comun.

Pentru satisfacerea cererii de transport in comun in Municipiul Bucuresti s-a impus la inceputul anilor '70 introducerea unui nou mod de transport electric subteran - metroul - solutie capabila sa contribuie la descongestionarea traficului de suprafata, asigurand in acelasi timp, datorita unei viteze comerciale superioare, castigul de timp pentru utilizatori, reducerea poluarii cat si cresterea confortului si sigurantei oferite calatorilor.

Bucurestiul a fost printre primele 60 de orase ale lumii care au introdus transportul subteran.

Istoria metroului romanesc incepe cu 32 de ani in urma, atunci cand din Depoul Ciurel, primul tren de metrou parcurgea tronsonul Semanatoarea - Timpuri Noi al primei linii, M1. A fost inceputul a ceea ce urma sa devina mai tarziu, pana in prezent si spre viitor, unul dintre operatorii de baza ai retelei de transport public din Municipiul Bucuresti, care de-a lungul istoriei sale a transportat peste 4,4 miliarde de calatori.

Au fost construite si date in exploatare, rand pe rand, tronsoanele: Timpuri Noi - Republica, Eroilor - Preciziei (fosta Industriilor), Petrache Poenaru (fosta Semanatoarea) - Crangasi, Piata Unirii 2 - Berceni (fosta Depoul I.M.G.B.), Piata Unirii 2 - Pipera, Crangasi - Gara de Nord 1, Gara de Nord 1 - Dristor 2, Republica - Pantelimon, Gara de Nord 2 - 1 Mai, Nicolae Grigorescu 2 - Anghel Saligny (fosta Linia de Centura) si recent 1 Mai - Parc Bazilescu.

In prezent, circulatia cu metroul se desfasoara pe o retea de patru linii magistrale, insumand aproape 70 de km cale dubla si 51 de statii, metroul Bucuresti plasandu-se in prima jumatate a celor mai dezvoltate si moderne retele de metrou din lume; in medie, pe zi lucratoare, peste 600.000 de calatori utilizeaza metroul.

Linia 4 de metrou, intr-un orizont apropiat, va fi extinsa cu inca doua statii: Laminorului si Lac Straulesti, iar in viitorul nu prea indepartat cu tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul.

Urmeaza Linia 5 de Metrou ( Drumul Taberei - Universitate - Pantelimon, Linia 6 de Metrou), legatura retelei de metrou a Municipiului Bucuresti cu Aeroportul Henri Coanda Otopeni pe traseul Gara de Nord - 1 Mai - Aeroportul Henri Coanda Otopeni, si Linia 7 de Metrou (Bragadiru - Rahova - Piata Unirii - Mosilor - Obor - Colentina - Voluntari).

Metrorex estimeaza ca lungimea totala a retelei de metrou va fi intr-un viitor nu prea indepartat de circa 160 km cale dubla, iar procentul de calatori ce vor utiliza metroul va reprezenta peste 50 % din numarul total al calatorilor ce folosesc mijloacele de transport in comun din Municipiul Bucuresti.

Cu ocazia aniversarii, Metrorex organizeaza sambata, intre orele 10:00 - 15:00, "Ziua Portilor Deschise la Metrou" la Dispeceratul Central, situat in incinta statiei de metrou Piata Unirii 1, acces Tribunal.

















2112 vizualizari

  • -1 (13 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 14:51)

    cineva [anonim]

    Noroc de Ceausescu ca v-a facut metrou..ca daca era dupa guvernantii de azi...aveati metrou la fel ca autostrazi.Viitorul omenirii nu poate fi aceasta dejectie de societate capitalista,dezumanizata si umilitoare pentru toti.
    • +8 (8 voturi)    
      cine a facut metroul (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 16:35)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui cineva

      Metroul nu ceausescu ni l-a facut ci cineva drag tie care a esuat in a te educa corespunzator.
    • +6 (8 voturi)    
      daca nu era comunismul... (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 19:52)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      ...aveam metrou din anii 50. Proiectul metroului bucurestean s-a facut spre sfarsitul anilor 30 si s-a amanat pentru dupa razboi. Venirea la putere a comunistilor a amanat acest lucru 30 ani. Nu inteleg cum pot unii oameni sa spuna ca era mai bine inainte de 89. Chiar nu-si amintesc de lipsa apei calde, a caldurii, de cozile pt o bucata de salam prost, de cota de zahar si ulei, de cele maxim 40 litri benzina pe care putei sa-i cumperi intr-o luna, de intunericul de pe strazi(cica se facea economie, dar iluminatul public reprezenta sub 1% din consumul national), despre lipsa libertatii cuvantului, despre securitate si lista poate continua la nesfarsit. Mi se pare lipsit de logica, poate sunt victimele mass mediei care nu prezinta decat lucrurile negative.
      • 0 (0 voturi)    
        he he... (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 23:02)

        hoha [anonim] i-a raspuns lui minos

        Corect, iar venirea "capitalismului" dupa 90 a mai amana constructia autostrazilor inca 50 de ani.

        Am fost o tara subdezvoltata aflata in urma a ceea ce a insemnat civilizatia europeana in ultimii 500 de ani. Faptul ca ne-am adus rege strain arata clar neputinta de a ne intelege unii cu altzii. Nu exista o cultura a leadershipului, nu exista o cultura a constructiei si nici a cooperarii.

        Perioada interbelica a fost o sansa ratata, anii 2000 - 2008 sunt o alta sansa ratata.

        Pentru situatia asta au fost de vina: comunistii, agenturile straine, bancherii, FMI. In principiu oricine dar niciodata noi.
        • 0 (0 voturi)    
          va fi bine (Luni, 21 noiembrie 2011, 17:11)

          minos [utilizator] i-a raspuns lui hoha

          anii 2000-2008 nu au fost o sansa ratata, poate anii 1990-2000 au adus mai multe rele decat bune, dar anii 2000-2008 au dus la marirea PIB-ului de 5 ori. A venit asa zisa criza si s-a pus frana, dar lucrurile se vor misca in dircetia buna, desi e greu sa vezi asta cu ochiul liber. Nu exista cazuri de dezvoltare accelerata in care sa se vada lucrurile in doar 1-2 decenii. Perioada interbelica a fost un start bun, dar rezultate cu adevarat spectaculoase s-ar fi vazut prin anii 50-60 daca regimul democrat s-ar fi pastrat. Asa si acum, decalajul fata de vest se va micsora si probabil vom ajunge la nivelul lor in cateva decenii, asta daca nu se perturba lumea si se continua tendintele actuale.
  • -1 (3 voturi)    
    bla bla bla (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 16:17)

    Frankie [utilizator]

    Isi vor face ei castele si conturi in Elvetia........
  • +4 (4 voturi)    
    Nu uitaţi! (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 16:17)

    gruianul [utilizator]

    Să nu uitaţi că anu' viitor metrolul împlineşte 33 de ani şi trebuie să scrieţi un alt articol. Nu trebuie să schimbaţi decât nişte cifre.
  • +3 (3 voturi)    
    Felicitari (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 17:55)

    un militar [anonim]

    Pentru constructorii metroului ,lucratorii din subteran ,sa fiti sanatosii ,Suntem o tara avantajata din acest punct de vedere.Felicitari pentru ca ne transportati in siguranta zi si noapte.
  • +6 (6 voturi)    
    Despre apartenenţă (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 17:56)

    felis_tigris [utilizator]

    Este clar că nu Ceauşescu a făcut Metroul, ci poporul român.

    Deci la fel de clar este că Pasajul Basarab nu l-a făcut nici Băsescu, nici Videanu şi nici Oprescu, ci tot poporul român.

    Că şi colo şi colo, tot din banii contribuabilului s-a săvârşit măreaţa realizare.
  • +1 (1 vot)    
    Civilizatiune (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 18:45)

    Alex [anonim]

    Cand a fost deschis metroul, nu erau turnicheti cu bara. Doar 2 bariere optice rudimenatre. Bagai banul sau nu , puteai sa treci.
    Cand au vazut cu ce hoarde de nesimtiti au de -a face, au pus barele. O sa fie o afacere si schimbarea turnichetilor la un moment dat. Se impune, nesimtirea de a sari peste sau de a trece in grup exista.
    NU acelasi lucru se intampla prin Germania.
    Cui nu-i convine sa vada metroul vechi de la Budapesta. Urat, intunecat, Sovietic.
    • 0 (0 voturi)    
      Sa vezi civilizatiune in Paris... (Duminică, 20 noiembrie 2011, 0:43)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Ca acolo au niste panouri, nu bare, ca sa impiedice intrarea frauduloasa.
    • 0 (0 voturi)    
      Metroul moscovit (Duminică, 20 noiembrie 2011, 1:58)

      yahoo [anonim] i-a raspuns lui Alex

      A propos de metrou sovietic, probabil ca n-ai vazut metroul de la Moscova. Un etalon al luxului si opulentei.
      http://www.youtube.com/watch?v=dgiFJysMx4c
    • 0 (0 voturi)    
      Ceva remarci (Duminică, 20 noiembrie 2011, 8:04)

      io [anonim] i-a raspuns lui Alex

      La Viena treci ca-n branza, dar sunt controale, si daca n-ai pass...ai incurcat-o.
      La Paris sunt usi din podea pana-n pamant, n-ai cum sa treci decat daca ai pass. La NY la fel, turnicheti prin care n-ai cum sa te strecori... Pana una alta, nu suntem noi cei mai necivilizati...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version