Student roman in Olanda, la Facultatea de Drept a Universitatii Groningen. Cum au fost primele cursuri, care este orarul si care sunt taxele de scolarizare​

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 14 noiembrie 2011, 13:08 Actualitate | Studenti in strainatate


Ana Iacob
Foto: Arhiva personala
​Ana Iacob are 19 ani si urmeaza cursurile Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Groningen din Olanda. Anul acesta a absolvit Colegiul National "Gheorghe Lazar" din Bucuresti si impreuna cu parintii a decis sa mearga la o facultate in Olanda care "este foarte bine clasata in Europa in Top 500" si care ii acorda si referinte la angajare. In paralel, urmeaza si Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, "pentru ca, daca nu ma adaptez acolo, ca e si asta un risc, sa am o poarta deschisa aici, sa ma intorc". Dupa primele saptamani de studiu la Universitatea Groningen, Ana Iacob a povestit pentru HotNews.ro cum se desfasoara cursurile, care este orarul, dar si care este costul vietii.

Cititi mai jos scrisoarea integrala trimisa de Ana Iacob:

"Primele cursuri
Profesori la deschiderea anului academic
Foto: University of Groningen
In primele zile de curs, profii ne-au zis cam ce asteapta de la noi, cum vor fi examenele, cum trebuie predate temele, informatii generale. Ne-au dat o lista cu materialele de lucru, pe care a trebuit sa ni le cautam singuri, am avut insa surse si indicii cum le putem lua. Totul este computerizat, suntem notificati in legatura cu orice prin internet, este site-ul facultatii la care avem acces cu numarul de student personal. Tot pe internet se afiseaza si notele.

Orarul
Am un orar foarte lejer. Nu cunosc orarul decat pe primul semestru, in care luni nu am cursuri, dar asta a depins doar de mine. Am avut sansa sa fim scutiti de cursul de engleza de pe primul semestru, daca aveam un nivel destul de ridicat la un test pe care l-am dat in prima saptamana. Cum l-am trecut, mi-am prelungit weekendul cu o zi :). In celelalte zile, la fel, nu am prea multe ore, incep mereu la 11:00 si termin orele maxim la ora 15:00. Studiez totusi dreptul si am foarte mult de citit acasa. Compenseaza acest fapt.

Profesorii si modalitatea de predare
Principala cladire a universitatii
Foto: University of Groningen
Profesorii sunt tineri si mereu disponibili cand ai nevoie de ei. Cum noi trebuie sa pregatim in avans materialele de citit si temele (la anumite materii), fata de orele de curs, daca avem intrebari le putem trimite prin mail, la care primim raspuns in cel mai scurt timp posibil. Cursurile sunt facute pe baza unei prezentari powerpoint, care este postata pe net cu cateva zile inainte de curs. Mereu avem idee despre ce se va vorbi la curs. Fireste, fiecare profesor are stilul sau de a preda, la care noi trebuie sa ne adaptam. Totusi, se asigura de fiecare data ca am inteles si sunt deschisi la orice fel de propunere. Avem seminarii (workshopuri) unde punem in aplicare tot ceea ce invatam la cursul propriu-zis.

Colegii de facultate
Colegii de peste tot din lume, inclusiv America sau Canada. Ceea ce am observat insa, cei mai multi sunt din Spania si Germania, urmati indeaproape de cei din Bulgaria. Nu prea am cunoscut romani aici, doar vreo 3 sau 4. Toti au fost foarte prietenosi si deschisi si chiar nu am avut nicio problema in a ma adapta. Pana la urma toti eram in aceeasi situatie: studenti intr-un oras nou, cu foarte multi oameni noi. Ne-am imprietenit foarte repede si de multe ori studiem impreuna. Asta imi place foarte mult, nimeni nu e pentru el, toti se ajuta intre ei. O data la doua zile, spre exemplu, inchiriem la biblioteca o "sala de conferinte", unde comparam temele intre noi, invatam sau pur si simplu intrebam ce nu ne este clar.

Despartirea de familie
Biblioteca universitatii
Foto: University of Groningen
Am fost intotdeauna entuziasmata de ideea de a pleca in strainatate, de a studia altundeva decat 'acasa', cu tot ce implica acest lucru, inclusiv ideea de a trai singur si de a fi pe cont propriu. Dar cu o saptamana inainte, grijile au inceput sa apara, nici eu nu imi dadeam seama de ce, cred ca doar ideea de inceput nou ma speria. Bineinteles, a venit si ziua despartirii, la aeroport cu lacrimi de crocodil, au venit niste prieteni sa ma conduca, ceea ce a facut lucrurile si mai complicate. Am avut noroc ca parintii mei au venit cu mine sa ma ajute sa acomodez. Orasul mi-a placut enorm, este micut (totul se masoara in minute), dar are tot ce trebuie, este foarte compact. M-am obisnuit foarte repede si prefer acum acest oras decat Bucuresti. Totusi nu ma vad locuind aici dupa ce termin studiile.

Locuiesc intr-un camin de studenti, fapt care are si avantaje si dezavantaje. Camera este mica si la inceput a trebuit sa fac niste mici modificari ca sa o fac sa para "acasa", dar acum m-am obisnuit. Facultatea este impresionanta, cladirea dateaza din 1614, dar este intr-o forma foarte buna si este foarte frumoasa, la fel si salile de curs.

Taxa de scolarizare si alte cheltuieli
Taxa de scolarizare pe an e 1.700 euro. Cazarea e 300 euro pe luna. Cheltuielile mele personale nu depasesc 250 euro. Nu e foarte scump orasul, aproape ca in Bucuresti. Trebuie doar sa iti faci un plan si sa iti stabilesti prioritatile si oricine se poate descurca.

Urmez si cursurile faculatii din Bucuresti si deocamdata e destul de simplu, pentru ca multe cursuri coincid. Pe viitor voi vedea, deocamdata nu pot sa ma plang de nimic.

Muzeul Universitatii
Foto: University of Groningen
Nu mi-am dat seama cat de diferit avea sa fie de liceu. Inainte aveam totul la dispozitie, acum a trebuit sa ne descurcam singuri, cum am zis mai sus, cu manualele, cu inscrierea la cursuri, la examene. Nu mi-a luat mult timp sa ma obisnuiesc insa. Ma asteptam sa fie asteptari mai ridicate, ceea ce s-a si intamplat".

Intr-un interviu acordat HotNews.ro inainte de sustinerea Bacalaureatului 2011, Ana Iacob a declarat ca in Romania o nemultumeste "cum evolueaza totul, de la educatie si pana la cum evolueaza tara". Asa ca s-a consultat cu parintii si, impreuna, au ales Olanda, "unde sunt preturi destul de mici pentru studiu". Taxele de scolarizare sunt in jur de 2.000 de euro pe an, iar in ce priveste cazarea a ales sa stea la camin, "pentru ca asa cunosc mai multi oameni si este mai usor si cu invatatul".

Absolventa a Colegiului National "Gheorghe Lazar" din Bucuresti, Ana Iacob nu a fost singura din clasa ei care a ales o facultate din alta tara. Cel putin trei fosti colegi de clasa isi continua studiile in Marea Britanie, iar ea este singura din grupul ei de prieteni care a ales Olanda. Motivul principal al acestei alegeri: "facultatea este foarte bine clasata in Europa in Top 500 si am si referinte". "Universitatea are relatii foarte stranse cu marile companii. In sensul ca, daca ai note foarte bune si inveti bine, ei te recruteaza, nu trebuie sa iti cauti tu singur loc de munca. E o mare sansa sa fii angajat inca de pe bancile scolii".  

Certificatul de limba engleza, activitatile extrascolare si nota de la Bacalaureat au fost conditiile pentru a fi admisa la Facultatea de Drept a Universitatii Groningen din Olanda. Inainte de a da Bacalaureatul, Ana Iacob spunea ca vrea sa urmeze in paralel si cursurile Facultatii de Drept de la Universitatea Bucuresti. "Pentru ca, daca nu ma adaptez acolo, ca e si asta un risc, sa am o poarta deschisa aici, sa ma intorc".

Citeste si:


Citeste mai multe despre   


















27499 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    Cum poate să urmeze în paralel şi Fac de Drept din (Luni, 14 noiembrie 2011, 13:13)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Cum poate să urmeze în paralel şi Fac de Drept din Bucureşti ?
    Nu este corect !
    • +3 (5 voturi)    
      intersant de stiut daca unul care face (Luni, 14 noiembrie 2011, 13:50)

      ion [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      FACULTATEA IN BUCURESTI ii este recunoscuta in acelasi timp diploma la Facultatea de Drept din Groningen??

      Facultatea din Romania PRIMESTE BANI ptr studentii care studiaza NUMAI in afara Romaniei??
    • -1 (5 voturi)    
      ce nu e corect? (Luni, 14 noiembrie 2011, 14:55)

      florin [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Exista invatamant la distanta (ID). Nu vad ce nu este corect in asta. Daca o tine, poate sa faca si 5 facultati in acelasi timp. Care e problema?
      • -1 (7 voturi)    
        invatamantul la distanta (Luni, 14 noiembrie 2011, 17:54)

        panfilie [anonim] i-a raspuns lui florin

        parca a fost desfiintzat.
        cum e cu fabricile de diplome ?

        apropo, la americanii aia grasi si prosti, dreptul este a doua facutlate.
        te poti inscrie la drept numai dupa ce ai luat o diploma de patru ani, bachelor's degree.
        fac. de drept este, dela scoala la scoala, de trei sau patru ani.
        deci, ajungi lawer / juris doctor, dupa sapte ani de studii.
        si mai e si masterul, de inca un an.
        iar ca sa fii avocat, mai trebuie sa iei si examenul de bara, recunoscut in statul unde il iei si numai in unele state. e posibil sa fi avocat cu licenta intr'un stat si sa nu poti activa/pleda in altul.
        pentru ca legile di procedurile difera dela stat la stat.
        nu cred ca legea, in olanda, este la fel cu cea din ro.
        dar, succes fetei si indeplinirea carierei !
        si daca poate, sa ramana acolo..
    • +2 (2 voturi)    
      simplu (Marţi, 15 noiembrie 2011, 12:49)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Pai simplu. Facultatea din Romania o face la bascau.
  • -1 (17 voturi)    
    Întrebare ?! (Luni, 14 noiembrie 2011, 13:20)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Am socotit că un an de studii costă cca 6 650 EURO sau aprox 26 600 Lei RON.
    Deci o nimica toată ?
    Plus Studiile la fără frecvenţă (cu ştampila) din România care cât mai costă ?
    • +5 (13 voturi)    
      Probabil ca parintii fac banking cu cine trebuie (Luni, 14 noiembrie 2011, 13:57)

      marius [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      .
    • -1 (7 voturi)    
      Pretul succesului. (Luni, 14 noiembrie 2011, 14:47)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Si in 6 ani de studii o sa coste 6650x6~40.oooE.
      Stii cat costa o gradinita particulara ? Intre 10M si 20M (mai degraba spre 20M daca nu obisnuiesti sa dai pe-acasa inainte de 8 seara).

      Cati copii ai ?
      Esti de etnie conlocuitoare sa-i lasi sa se descurce dupa ce-au iesit din burta mamei ? Nu incerci sa le dai tot ce ai mai bun, sa le faci viata cat mai frumoasa ?
      Daca ai de unde si 550E/luna nu sunt un capat de tara, nici macar in Romania, mi se pare de prost gust sa pui banii la ciorap si sa nu-i oferi copilului sansa la un viitor mai bun.
      • +3 (5 voturi)    
        costuri (Luni, 14 noiembrie 2011, 16:43)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

        pe pagina facultatii, costul estimativ este de 815 euro/luna. La asta se include taxa de 1750 euro/an, plus costul cartilor, bicicletei(aproape obligatorie in Olanda), garantii etc. Nu e chiar de ici de colo, si nu cred ca sunt foarte multi in Romania care si-ar permite asa ceva(sunt curios daca parintii tai si-ar permite sa cheltuie cu tine 1000euro/luna, aproximativ).

        PS: copilului incerci sa-i oferi ce-i mai bun, dar in acelasi timp trebuie sa-l inveti ca orice in lumea asta are un pret, si nimic nu vine gratis. A-l lasa sa se descurce singur cat mai devreme nu inseamna ca il neglijezi, din conmtra, ii inveti sa-si faca SINGURI viata cat mai frumoasa.
        • -1 (1 vot)    
          Costul costurilor (Marţi, 15 noiembrie 2011, 13:15)

          Gogu [anonim] i-a raspuns lui gechi

          815E/luna pe cap de student ?

          Sa zicem ca ai 2 copii 1630E/luna adica vreo 71M. Eu mi-as permite sa tin copii in facultate si sa si traiesc decent aici in Romania. (Nu sunt nici patron, nici high management pe la vreo multinationala).

          Pe vremea mea nu prea se putea pleca la studii pentru ca alta era valoarea banilor. Parintii nu isi puteau "tine" copiii la studii decat cu burse care acopereau mult peste 80% din costuri.

          Pe de alta parte trebuie sa recunosc ca ai dreptate si ca exista un echilibru foarte fin intre a priva copiii de niste bucurii (ceea ce cauzeaza frustrari) si de a-i invata valoarea banului.
        • 0 (0 voturi)    
          erata (Marţi, 15 noiembrie 2011, 15:18)

          gechi [utilizator] i-a raspuns lui gechi

          costul estimat e de 815, la care se ADAUGA celelalte costuri mentionate, nu "se include" cum am scris initial.
        • -1 (1 vot)    
          se poate (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 6:16)

          casandra [anonim] i-a raspuns lui gechi

          Daca ai doua apartamente inchiriate sau macar o firma serioasa iti poti tine copilul la facultate in Olanda.
  • +5 (11 voturi)    
    Pericol (Luni, 14 noiembrie 2011, 13:38)

    bogdan [anonim]

    Dar se fac cursuri si la ff asa ca sac!Si nu va fie teama ca nu va ia locurile voastre pe baza de nepotism;fata invata pentru ceva mult mai bun.
  • +2 (4 voturi)    
    crocodilele (Luni, 14 noiembrie 2011, 14:21)

    gechi [utilizator]

    Inseamna ca ai avut prieteni tare buni in Bucuresti daca te-ai despartit de ei cu lacrimi de crocodil, la aeroport.
  • -1 (7 voturi)    
    felicitari...doar ca nu sunt de acord (Luni, 14 noiembrie 2011, 14:42)

    neutrino [anonim]

    cu metoda asta romaneasca...am ramas in la Bucuresti (la Universitate)...just in case...
    Poate ca ar trebui sa mai schimbam regulile si sa nu mai avem facultati gen..just in case...
    Total in dezacord cu "Pentru ca, daca nu ma adaptez acolo, ca e si asta un risc, sa am o poarta deschisa aici, sa ma intorc"....daca nu te adaptezi...soarta ...riscul tau ..ins anu vad de ce cei care raman in Romania sa studieze ar trebui sa suporte consecintele pentru astfel de alegeri .Pentru a exista aceasta sansa-trebuie sa exista conditiile necesare...elimini conditiile-cresti standardele... Niciunde in Olanda, o facultate care se respecta nu accepta sa fie "just in case"...de aiai sunt ei unde sunt si noi suntem unde suntem .
    • 0 (2 voturi)    
      Ce reguli (Luni, 14 noiembrie 2011, 15:11)

      florin [anonim] i-a raspuns lui neutrino

      Despre ce reguli vorbesti, ca nu inteleg? Fata urmeaza doua facultati simultan - sunt multi si in RO care fac asta. Si daca unii fac chestii complementare (gen Drept + Economie) altii fac una de vocatie si o a doua "just in case". Problema ar fi, care?
      • +1 (3 voturi)    
        Iti spun care e (Luni, 14 noiembrie 2011, 15:48)

        The Special One [utilizator] i-a raspuns lui florin

        Acolo e dedicata 100% pe asta de la Bucuresti, "just in case" si apoi te intrebi de ce avem studenti si universitatari fara rezultate.

        Ne plangem de calitatea universitatilor din ro, dar ce ziceti de calitatea studentilor. Acolo va garantez ca va invata pe rupte, aici "just in case" - cat sa treaca.

        P.S
        Asa cum spune si helium, stiu si eu cativa romani la Groningen, nu e chiar de top, poate ar trebui sa faceti o campanie si cu studenti din ro in universitati din ro, care au vrut sa invete si care au reusit.
        • +2 (2 voturi)    
          Pai (Luni, 14 noiembrie 2011, 15:59)

          florin [anonim] i-a raspuns lui The Special One

          Explicatia nr 1 o da chiar ea: "deocamdata e destul de simplu, pentru ca multe cursuri coincid."
          Explicatia nr 2 o stim: multe universitati in RO, chiar si de stat, s-au transformat in fabrici de diplome. Daca stii sa scrii si sa citesti si te prezinti la examene, treci.

          Si mai e ceva: cu studiile de Drept treaba e mai delicata: cele din RO nu sunt recunoscute in afara, cele din afara nu sunt recunoscute aici.
      • 0 (2 voturi)    
        pai hai sa iti explic... (Luni, 14 noiembrie 2011, 16:19)

        neutrino [anonim] i-a raspuns lui florin

        exact aceleasi reguli ca in Groningen, spre exemplu 8ca sa luam exact cazul ei)..si anume 8asa ca pentru tine)...prezenta la seminarii-activitate de grup-dead-lineuri clare si stricte la proiecte...etc. Cam asa se creste valoarea unei universitati ...

        Btw, doar prin Romanica noastra draga am auzit de 2eminenti cenusii" cu 2 (unii chiar 3 facultati).
        pirn vest, e bizar...daca nu chiar straniu sa faci 2 si simultan (nu de alta dar timpul e finit pentru toata lumea...si daca ai facut 2 in acelasi timp inseamna ca nici una nu e buna).
        Problema...pai eu personal vreaui o imbunatatire a sistemului universitar romanesc, spre exemplu...si m-am cam saturat de 2fabrici de diplome" si de absolventi pe banda rulanta cu asistenta cu curs pe toata durata egala cu zero (nu de alta dar prin Olanda nu prea iti permiti asa ceva).
  • +2 (6 voturi)    
    Groningen... (Luni, 14 noiembrie 2011, 14:58)

    helium [anonim]

    Multi studiaza in Olanda, in special Groningen, nu stiu cum s-a ajuns neaparat la orasul respectiv si la universitatea respectiva dar o spun ca am avut cunoscuti si nu intotdeauna performanta si calitatile studentului primeaza, pentru multi e si un moft si se duc acolo cei care au bani.
    • +1 (1 vot)    
      mda (Luni, 14 noiembrie 2011, 22:23)

      Petronius [anonim] i-a raspuns lui helium

      Intravar nu e f greu sa intri la Groningen, castiga o gramada de bani universitatea de pe urma copiilor de bani gata, dar inainte sa afirmi ca e un moft sa te duci acolo ar trebui sa verifici si cati termina facultatea respectiva. Din cate stiu la facultati in genului celei de drept de acolo sau relatii internationale, dupa primul an de studiu raman mai putin de jumatate inmatriculati, ceea ce nu se poate spune si de facultatile de pe la noi.. Asa ca poate e un moft pentru cei carora le place sa arunce cu banii dar in nici un caz pentru cei care se duc acolo cu gandul sa o si termine.
  • +1 (1 vot)    
    astfel de articole.. (Luni, 14 noiembrie 2011, 16:29)

    hash [anonim]

    sunt binevenite. in felul acesta oamenii capabili afla unde si ce se poate studia, eventual si cum sa faca sa ia o bursa de studii.

    in felul acesta universitatile romanesti vor constientiza ca vor trebui sa creasca nivelul, daca vor sa mai aiba cu cine face scoala. altfel vor ajunge la coada cozii, statul (contribuabilul roman) nu le va mai finanta si vor fi obligate sa-si inchida portile.
    • +4 (6 voturi)    
      burse (Luni, 14 noiembrie 2011, 16:38)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui hash

      pai in cazul asta ar trebui sa ia interviuri celor care au burse. Pentru cei care studiaza in occident pe baza de burse am cel mai mare respect, si as citi cu foarte mare placere interviuri cu ei. In schimb, nu vad nimic interesant intr-un articol despre cineva care plateste sa studieze in vest, oricine mai cu dare de mana si o diploma de bac o poate face. Articolul de fata mi se pare mai mult o reclama facuta facultatii.
      • +2 (4 voturi)    
        burse 2 (Luni, 14 noiembrie 2011, 22:31)

        Petronius [anonim] i-a raspuns lui gechi

        nu cred ca ar trebui sa ii diferentiezi pe cei cu burse de cei fara burse. E mult mai greu sa prinzi o bursa pentru bachelor (ca in cazul tipei de fata) in comparatie cu una de master sau cu una de phd. Sunt studenti straluciti care primesc burse prin prisma rezultatelor dar si studenti care l-au prins pe dzeu de un picior cum mi s-a spus mie (eu am avut norocul sa aflu de bursele astea http://www.em-a.eu/erasmus-mundus.html in club A de la portugheza ce facea voluntariat in romania)... cred ca mai degraba e o chestiune de decizie - sunt multi cei care se plafoneaza in romania de teama de a incerca altceva - si nu neaparat pe motiv de nesansa..
  • +2 (4 voturi)    
    Studii in Olanda ... (Luni, 14 noiembrie 2011, 22:13)

    carmen [anonim]

    Ceea ce nu stie domnisoara este ca in Olanda programul de studiu al unui student este de 40 de ore pe saptamana. Aceste 40 de ore inseamna ore de curs + studiu individual + lucru la proiecte. Estimarea pentru studiu individual si lucru in proiecte se face de catre cel care pregateste cursul (de obicei este destul de buna pentru un student de nivel mediu).

    Multi studenti in Olanda termina facultatea in 7-8 ani deoarece nu resusesc sa faca fata volumului de munca mai ales cand mai au si o slujba parttime.
    • +2 (2 voturi)    
      Absolut corect! (Marţi, 15 noiembrie 2011, 12:36)

      Gelu [anonim] i-a raspuns lui carmen

      Fiica mea este la Erasums si avea aceasi impresie de "lejeritate" a programului in primul an. Acum nu mai crede asta! In plus, fata de cheltuielile de mai sus ar mai fi vre/o 3-500 euro pe carti, taxe locale diverse, taxe la primarie si altele asemenea. N/i usor si ii recomand domnisoarei Ana sa se mobilizeze de pe acum fiindca va vedea in februarie la sesiune cum este cu adevarat in Olanda!
  • +1 (3 voturi)    
    Cum e cu frecvenţa? (Luni, 14 noiembrie 2011, 23:10)

    Elle_est [utilizator]

    Nu ar fi exclus să aflăm că studiază în România la ZI.
  • -1 (3 voturi)    
    (.) punct de vedere (Marţi, 15 noiembrie 2011, 7:39)

    jchinez [anonim]

    nu doresc sa o improsc si o pe aceasta domisoara cu viitoare studii europene. probabil nu este vina dinsei ca panfletul acesta caraligienesc a fost scris in acest fel.
    ar fii fost mai de bun gust o prezentare obietiva a ofertelor de studiu olandeze cu o prezentare paralela a studentilor romani care au ajuns sa studieze acolo cu ajutor financiar si din finante proprii.
    asa domnisoara a ajuns de rasul persoanelor care stiu ce inseamna studiile in afara tarii si ce costuri si munca presupune aceasta.
    mult succes draga domnisoara, si pentru doamana planfetista (greseala intentionata) lasa-ti-o mai moale!
  • +2 (6 voturi)    
    Facultate in strainatate ultimul moft (Marţi, 15 noiembrie 2011, 9:42)

    calin [anonim]

    Sa vedem...Pana acum cativa ani cei care faceau o facultate erau foarte bine vazuti. Acum cand tot "prostul" face o facultate trebuie ca unii sa fie mai "altfel" asa ca merg sa faca facultatea in strainatate... As zice ca asa e in tendinte acum...
    Realitatea este ca intr-adevar facultatile din Romania au de cele mai multe ori programa invechita si calitatea e mai nasoala (de cele din afar nu stiu exact deci nu ma pronunt) DAR cel mai important este atitudinea studentului. Am avut ocazia sa intervievez nenumarate persoane care aveau facultatea sau masteratul facut "in afara" si am ramas neplacut impresionat. In schimb am intervievat si oameni care terminasera facultatea in tara, in alt domeniu si am ramas deosebit de placut surprins sa vad cate cunostiinte din domeniul de activitate al companiei (job-ului) avea.
    In concluzie cel mai important este studentul daca vrea sa faca ceva cu viata lui si apoi ce facultate urmeaza.
  • 0 (0 voturi)    
    Multi romani vin la studii in Olanda (Marţi, 22 noiembrie 2011, 16:42)

    Ilona [anonim]

    Eu am terminat un program de masterat in Olanda (tot in Drept). Sistemul de predare si examinare este foarte diferit fata de cel din Romania. Intr-adevar orarul prorpiu-zis era lejer dar asta pentru ca acolo se pune foarte mare accent pe studiul individual. Aveam foarte mult de citit pentru a doua zi. Cred ca am petrecut 2/3 din anul universitar in biblioteca pregatindu-ma pentru seminarii si examene. Mi-a placut foarte mult faptul ca la examene nu se cere sa reproduci textul cartilor, ci sa aplici pe cazuri practice ce ai invatat. A fost un an foarte greu - am avut colegi care nu au facut fata si s-au intors acasa dupa prima sesiune. Eu insa am reusit sa-l termin si sunt mandra de asta. Mi-a placut foarte mult programul! A fost o experienta extraordinara! Imediat dupa absolvire am avut sansa sa-mi gasesc si de lucru tot in Olanda, in domeniu. Salariile de aici (chiar si cele minime pentru studiile superioare) iti permit sa te intorci acasa la familie si prieteni cam o data la 3-4 luni. Incurajez pe oricine sa vina la studii aici (daca este pregatit cu adevarat sa se dedice invatatului : )
    • 0 (0 voturi)    
      Poti sa te angajezi? (Miercuri, 1 februarie 2012, 22:38)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui Ilona

      o intrebare: ai posibilitatea sa te angajezi in timpul facultatii?
  • 0 (0 voturi)    
    drept (Joi, 20 noiembrie 2014, 20:18)

    Oana Juganaru [anonim]

    Cum as putea sa iau legatura cu acest student?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version