VIDEO Zborurile low cost vor fi mutate de pe Aeroportul Baneasa pe cel din Otopeni in luna martie 2012

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 11 noiembrie 2011, 17:35 Actualitate | Esenţial


Zborurile low cost vor fi mutate de pe Aeroportul Baneasa pe cel din Otopeni in luna martie a anului viitor, a anuntat vineri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, preluata de Mediafax. Potrivit declaratiilor lui Boagiu, costul suplimentar pentru un bilet va fi de 4 euro.

"Costul suplimentar este de doar 4 euro pentru un bilet si spun asta ca sa previn o noua runda de plangeri multiple ale operatorilor privati doar pentru a justifica o crestere de preturi", a spus Boagiu, aflata intr-o vizita pe Aeroportul Bucuresti-Otopeni.

Directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Tudor Jidav, a precizat ca zborurile low cost vor fi mutate pe Otopeni in luna martie a anului viitor.

Jidav a adaugat ca a invitat deja operatorii privati sa inceapa transferul.

Reamintim ca, incepand cu 29 octombrie, cursele de pe Aeroportul Baneasa nu mai sunt operate intre orele 22:00 si 6:00, reprezentantii Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti precizand ca astfel au fost clarificate prevederile in vigoare din 1999.



Citeste mai multe despre   
















3616 vizualizari

  • +3 (13 voturi)    
    low cost (Vineri, 11 noiembrie 2011, 17:43)

    oldman [anonim]

    am fost la baneasa sa astept si eu pe cineva care venea cu o cursa d-asta low cost.
    era vara, atatia calatori in maieu si shlapi n-am vazut insumat pe multe aeroporturi ale lumii.
    dar ce miros in zonele de check-in si imbarcare!
    • -8 (12 voturi)    
      YAY!! (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:13)

      Minime [anonim] i-a raspuns lui oldman

      In sfarsit o veste buna pt cei peste 100.000 de locuitori din Chitila, Bucurestii Noi, Damaroaia si Baneasa care erau deranjati de 20 de ori pe zi de avioanele low cost.

      Stim ca cei care au reusit sa puna presiune pe autoritati sunt cei din Pipera, ca au mai mare influenta, dar per ansamblu s-a facut un mare bine orasului.
      • +9 (11 voturi)    
        aeroportul e mai vechi decat pipera (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:33)

        Tudor [anonim] i-a raspuns lui Minime

        Cei care au construit in Baneasa si Pipera stiau de la inceput ca stau sub aeroport. Nu ma deranjaza faptul ca imi muta zborurile pe Otopeni, ci modul in care se face aceasta mutare. Normal era sa fie demolati cu forta cei care au cosntruit in zona pe tot felul de aranjamente, extins aeroportul si adus la standarde civilizate. Avemnevoie de mai mult trafic aerian, nu de mai putin.
        • -6 (6 voturi)    
          Lupta de clasa (Vineri, 11 noiembrie 2011, 19:46)

          Minime [anonim] i-a raspuns lui Tudor

          Eu stau in bucurestii noi nu in pipera. Si bucurestii noi e construit inainte de a se inventa avionul. Da pe voi va orbeste lupta de clasa.
          • +1 (3 voturi)    
            lupta de clasa.. v2 (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 1:56)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Minime

            londra are 4 aeroporturi. majoritatea avioanelor survoleaza centrul orasului si/sau cel putin un cartier la aterizare. ce crezi? le vor inchide? sa inceapa cu heathrow?

            avioanele sunt un rau necesar. inchiderea aeroportului ar fi o mare imbecilitate. mai bine il renoveaza, ii pun statie de metrou si impun niste limite de poluare sonora pt operatorii priviati.
            de fapt nici nu cred ca vor sa-l inchida ci mai curand sa-l transforme in aeroport pt milionari si jet-uri mici sau elicoptere.
        • +1 (1 vot)    
          Daca faceau aeroport la Frumusani (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 10:07)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui Tudor

          Nu aveau decat sa prelungeasca linia de metrou de la IMGB cu 10 km la suprafata ceea ce implica costuri ff mici si dadea posibilitatea ca intradevar sa poti ajunge in oras sau gara rapid si ieftin in ideea de low cost. Ca mureau de foame 20 de taximetristi pirat era o paguba mica....
    • +9 (11 voturi)    
      de acum la Otopeni (Vineri, 11 noiembrie 2011, 19:18)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui oldman

      daca pina acum ai vazut atitia ghertzoi la baneasa, eh de acum o sa-i vezi la otopeni, la principala poarta a Romaniei.
      • +1 (3 voturi)    
        ce unghi ascutit (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 9:56)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        si bine tu daca mergi cu un zbor low cost nu te bucuri ca poti sa o faci in conditii decente nu ca in mizerabila aia de autogare de la baneasa.
        Cocalarii vor fi dar in minoritate (sper). Faptul ca au drept de vot nu te oripileaza ?
    • 0 (0 voturi)    
      maieuri si slapi in avion (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 21:23)

      calatoru cu avionu [anonim] i-a raspuns lui oldman

      ar trebui refuzati la imbarcare. o companie care tine la standard poate asa ar face, dar daca vrei neaparat sa zbori cu un low-cost ... te risti :D
      si ... btw am vazut slapi si pe otopeni
  • +4 (8 voturi)    
    Nesimtire (Vineri, 11 noiembrie 2011, 17:59)

    Laur [anonim]

    Foarte multa nesimtire din partea oamenilor care au luat aceasta decizie.
    • 0 (18 voturi)    
      ba e o idee foarte buna! (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:12)

      baubau [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Ba foarte bine ca au luat aceasta decizie!
      Cine a fost pe Baneasa stie ce conditii anormale sunt acolo:
      - sala de asteptare are 100 mp, cat un apartament comunist cu 3 camere
      - salonul de ceck-in ultra-aglomerat, practic ai sanse sa nu faci check-inul la cata aglomeratie este acolo;
      - difuzoarele din sala de asteptare sunt co;plet inutile, nu intelegi niciodata ce mesaje se comunica;
      - ecranele de informatii sunt complet inutile, nu se vede absolut nimic pe ele;
      - cireasa de pe tort este data de banda rotitoare de bagaje, in lungile de... 6 metri, pe care nu incap mai mult de 20 valize;

      Sincer, aeroportul nu are capacitatea de a sustine traficul existent, si cred ca cineva l-a tinut asa, pentru a-l inchide, pentru ca terenurile sunt foarte scumpe acolo.
      Una peste alta, consider ca mutarea aeroportului la Otopeni este cea mai buna solutie.
      Ne faceam de ras in fata strainilor care vin in Romania cu un zbor low-cost...
      • +6 (8 voturi)    
        cred ca cineva l-a tinut asa, pentru a-l inchide (Vineri, 11 noiembrie 2011, 20:14)

        Laur_ [utilizator] i-a raspuns lui baubau

        Da, tocmai asta este... sistemul de afisare si difuzoarele se pot imbunatati, la fel si celelalte probleme.

        Solutia este imbunatatirea, nu demolarea in folosul baietilor care au investit in imobiliare!
      • +5 (7 voturi)    
        nu cred ca e buna ideea (Vineri, 11 noiembrie 2011, 21:53)

        nesi [anonim] i-a raspuns lui baubau

        multe din neajunsurile aeroportului sint de domeniul sutelor de Euro, difuzoare? ecrane? banda de la bagaje? chiar crezi ca trebuie schimbat aeroportul pentru asta?
        Strainii care zboara in Romania cu low-cost fii sigur ca nu o sa judece o tara dupa cum e aeroportul unde zboara low-cost. Ei stiu mai bine cum arata astfel de aeroporturi. Ai zburat vreodata la Paris cu low-cost mai bine zis la Beauvais airport? E mai imputit decit Baneasa. Terminalul (nu aeroportul) e facut din cort, prin aeroport cam peste tot miroase a urina, mizerie mare, etc.
        Concluzia: Nu o sa ne mai fie la indemina sa zburam usor si repede. O sa ne coste dublu, pe linga marirea preturilor la bilete si taxe, dificultatea transportului e alta problema, vii dintr-un zbor low-cost si o sa ajungi sa platesti mai mult pe taxi decit pe biletul de avion.
        • +2 (2 voturi)    
          de ce nu prezinti info complete ref Beauvais? (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 0:59)

          baubau [anonim] i-a raspuns lui nesi

          In orice tara, zborurile low-cost sunt de pe aeroporturi mai indepartate de oras. Nu poti avea low cost de pe aeroporturi de la 200 metri de oras.
          Nu vor fi majorari asa de mari de preturi, ci de 4 euro/ bilet.
          Nu poti aduce o banda mai mare de bagaje, daca intreaga cladire este cat o garsoniera... Practic, nu ai loc pentru extindere acolo.
          Baneasa a fost o aerogara, care deservea poate 2 zboruri pe zi. Astazi este anormal sa deserveasca 4 zboruri/ ora.

          Cat despre Beauvais, vezi ca acest aeroport este la 80 km departare de Paris...
          In Bruxelles, cursele low-cost sunt de pe aeroportul Charleroi de la 70 km departare de oras. Cursele normale sunt de pe aerorportul Zaventem, la 12 km de oras.
    • +5 (7 voturi)    
      scandalos (Vineri, 11 noiembrie 2011, 21:45)

      marian [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Exact! E o mare porcarie. In loc sa se construiasca la baneasa un terminal nou, mai mare si civilizat, se muta toate zborurile pe otopeni, care e mai departe de oras (in conditiile in care nu au fost in stare sa faca o linie de tren sau de metro pina acolo) si unde e evident mai scump. Si asta doar ca sa aiba cistig de cauza cei care au construit case la doi pasi de aeroport si care acum se pot plinge de zgomotul avioanelor. Interesul public ar fi impus sa se tina seama de interesele numarului mare de calatori care folosesc aeroportul baneasa, nu de interesul celor care si-au cumparat case acolo.
  • +3 (9 voturi)    
    RE: Banii cheltuiti cine ii plateste? NOI TOTI! (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:03)

    UnBucurestean [utilizator]

    In urma cu putin timp s au cheltuit multe milioane
    (De EURO binenteles, ce credeati) care au intrat in contul firmei ROMSTRADE, Nelu Iordache, patron Blue Air si prieten la catarama cu ex min transporturilor PNL
    pentru reparatia pistei aeroportului Baneasa;

    Da, este adevarat ca acel contract a fost cu credit furnizor, dar pana la urma este un contract pt o lucrare care a fost efectuata si acum trebuie platita!

    Daca se muta toate zborurile si Aeroportul Baneasa intra in "hibernare" cine plateste? NOI TOTI din banii de la buget!

    RUSINE!
    • +2 (6 voturi)    
      va (Vineri, 11 noiembrie 2011, 19:59)

      va [anonim] i-a raspuns lui UnBucurestean

      va deveni una eroport dedicat curselor de lux si private (unde taxele sunt mari). ca si in alte orase ale lumii, unde aeroporturile de langa oras sunt de lux.
  • +3 (7 voturi)    
    Care e motivul adevarat? (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:04)

    CAlex [utilizator]

    Sunt de acord ca Baneasa este o aerogara-hazna, si ca ceva trebuie schimbat acolo. Ce uita sa spuna Hotnews sau dna Boagiu este de ce se transfera traficul pe Otopeni.

    Problema cea mai mare nu cred ca sunt acei 4 EUR, ci transportul pana acolo. Daca la Baneasa ajungi usor cu RATB, pan la Otopeni ai nevoie de taxi, sistemul de transport urban este mai mult decat rudimentar.
    • +2 (4 voturi)    
      si pe baneasa ce fac ? (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:28)

      curios [anonim] i-a raspuns lui CAlex

      hipodrom ?
    • +5 (9 voturi)    
      de ce se muta traficul? (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:31)

      oldman [anonim] i-a raspuns lui CAlex

      pentru ca toti locuitorii care si-au facut vile langa aeroportul baneasa au uitat ca au semnat hartii care spun ca-si asuma riscurile locuirii langa aeroport. ca sunt de acord cu regulile impuse de prezenta acestui obiectiv. acum au facut scandal ca nu pot dormi. dar asta nu-i principalul motiv. pe vremea tariceanului, firmele lui dan voiculescu, care de altfel detin terenurile din jur, au pornit actiunile astea de mutare a aeroportului pentru ca de, acolo se pot construi spatii comerciale, locuinte, ies bani la greu. acum, ca a trecut in parte criza din constructii, trebe sa continue.
  • +1 (5 voturi)    
    Bataie de joc (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:12)

    aldo [anonim]

    Nu-si bate nimeni capul de "cei multi,umili" (vorba lui Rebreanu). Actuala putere isi vede de propriul interes: au extins aeroportul Otopeni sa-l aduca la standarde Shenghen si acuma nu mai au destui operatori sa-l umple la capacitate maxima. Acuma pe langa cei 4 euro nu mai calculeaza nimeni si pretul transportului pana la Otopeni...ca de, nu e metrou pana acolo.
    Cand se va construi cine stie ce petarda de aeroport la 50 km de Bucuresti, or sa mute low-coast-ul acolo sa faca jocurile speculatorilor imobiliari din Baneasa...
  • +2 (8 voturi)    
    Mare marsavie (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:28)

    Ion [anonim]

    Mare marsevie….De ce?
    1. Nu faci aeroport privat pe banii contribuabilor, adica ai nostri. Eu nu o sa am acces pe acel aeroport, asa ca il faci pe bani privati, daca vrei sa il faci. Eu nu sunt de acord ca pe banii mei sa se plimbe x,y,z si atat. Aeroportul Baneasa a fost creat din bani publici si trebuie sa ramana pentru publicul larg.
    2. Nu stergi un aeroport fara sa creezi un altul nou. Henri Coanda este un aeroport mic in comparatie cu 90% din aeroporturile din Europa. Asa ca nu e loc de dezolvare prea mare.
    3. Aeroportul asa cum era deservea cateva milioane de capsunari la preturi mici. Trebuie sa fii atent la viclesugurile companiilor low-cost, dar una peste alta deservea cateva milioane de calatori. Noi astia care il foloseam nu aveam nevoie de conditii bune( ne-ar fi placut, dar nu era o nevoie). Era o nevoie aveai Henri coanda unde platesti in loc de 100 de euro (bilet dus intors) 160-200-300 de euro
  • -3 (9 voturi)    
    o idee buna (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:43)

    dorel [anonim]

    anul trecut cand am venit in tara erau niste belgieni langa mine. cand au coborat in mijlocul campului, au venit si ne au luat nsite autobuze antice la care nu se inchideau usile au inceput sa rada si cu c...u. Cand sa ma sprijin s-a rupt bara de sustinere. Ne facem de ras oameni buni!!! cum sa vina un strain in conditiile astea ? Sa nu mai vb de cum arata in interior aeroportul. Eu zic ca e o idee buna si pentru locuitorii din zona. Pentru transport exista linia ratb 783 parca .Costa 3.5 ron biletul si ajunge la victoriei. O sa avem de pierdut doar mai mult timp ...
    • -2 (6 voturi)    
      Belgienii lu' peste prajit (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:58)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Da belgienii astia a tai cu obrazul subtire de ce nu au luat cursa normala : KLM. Luthansa, Tarom (la economy class) ?
      Ca vroiau si ei ceva mai ieftin......asa ca... mai usor...
  • +2 (6 voturi)    
    Era si cazul (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:54)

    Ionel [anonim]

    Pacat de pista recent reabilitata. In rest era si cazul sa il inchida. Lrbs nu poate sustine traficul din cauza cladirii mult prea mici. Arata a autogara, nu a aeroport!
  • 0 (2 voturi)    
    V.I.P (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:56)

    eu [anonim]

    Eu am inteles intr-o discutie de acum multe luni, ca se muta tot de pe Baneasa pe Otopeni la cererea si pentru oamenii de afaceri (V.I.P-uri cu alte cuvinte) care nu vin cu aeronave de zei/sute de locuri ci cu avioane private si nu mai vor sa se amestece cu cei multi. Timpul va arata daca asa va fi...
    In ceea ce priveste rusinea pe care o aveam pana acum fata de strainii care calatoreau cu low-cost .. acum o sa avem rusine fata de toti ceilalti .. intr-devar se va muta gara Obor la Otopeni .. va fi minunat.
    Dar ce nu facem noi pentru binele V.I.P-urilor de pe meleagurile noastre si ale celor de pe alte meleaguri ? ...
    Spunea cineva mai sus ca e aeroport public, construit pe bani publici. Ei, daca va fi pentru V.I.P-uri, atunci va fi inchis definitiv pentru marele public...
    Sa ne relaxam, nu ne putem permite sa ne amestecam cu cei de alt sange decat al nostru.
  • 0 (2 voturi)    
    zborurile de seara (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:59)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Zborurile de seara catre si dinspre aero baneasa au fost oricum, anulate nu mutate.
    Problema este ca tarom si celelalte companii de linie acopera putin si in unele cazuri deloc fasele orare importante pentru cine calatoreste in scop de afaceri.
    Multi dintre cei care lucram peste hotare si veneam in weekenduri acasa nu mai putem fiindca nu are rost sa vii sambata dimineata si sa pleci duminica dimineata.
    Sa le scumpeasca si cu 40 de euro dar sa fie zboruri si dimineata si seara.
  • +2 (10 voturi)    
    Henri Coanda (Vineri, 11 noiembrie 2011, 19:06)

    @dummy [utilizator]

    Henri Coanda poate opera zborurile din spatiul Schengen, are facilitatile de securitate necesare - Baneasa nu, tocmai construieste un nou terminal, finger-ul cu 13 locatii/burdufe avion e functional.

    Iar la Baneasa intra in renovare aerogara.

    Ne plangem pentru cei 3 lei in plus la expres, sau doar ca sa fim Gica contra?
    • -1 (5 voturi)    
      ne plangem (Vineri, 11 noiembrie 2011, 19:40)

      Dan123 [utilizator] i-a raspuns lui @dummy

      pt ca decizia a fost luat la presiunea bogatasilor din pipera. baneasa era cel mai ok aeroport din lume la conectarea cu orasul. ajungeam cu masina in max 15 min. metroul pana la otopeni presupun ca va fi gata anul viitor
    • +2 (4 voturi)    
      nu e vorba de 3 lei (Vineri, 11 noiembrie 2011, 20:09)

      giga contra [anonim] i-a raspuns lui @dummy

      Si Baneasa putea opera zboruri schengen, mai ales ca la aceste zboruri nu-ti mai trebuie ghiseele pentru pasapoarte, etc. Iti trebuie securitate mai mare la zborurile externe decit intre tarile Schengen.
      "Finger"-ul (cum naiba au putut sa puna un asemenea nume? mai ales ca e si ala mijlociu) e finalizat deja si nu toate avioanele trag la acele burdufe, depinde de marime.
      Baneasa intra in renovare ca o sa se schimbe total o sa fie aeroport pentru business (ma sa fie, chiar atit de multi bunsiness avem in Bucuresti de ne trebuie aeroport special?)
      Nu sint acei 3 lei, in primul rand problema e transportul catre/dinspre Otopeni. Un autobuz si ala merge in centru. Cu atitea bagaje cum mai ajungi acasa?
      Taxi? Ahh, e doar o companie care cere exagerat de mult, ceilalti nu au voie. Ce solutie mai avem...hmmmm. Cel putin la Baneasa gaseai taxiuri cu preturi normale.
      cursele low-cost fii sigur ca or sa scumpeasca preturile doarece si Otepeniul e mai scump pentru ei. In calculele doamnei Boagiu o fi numai 4 Euro de persoana de bilet, insa nu socoteste celelalte preturi. Nu socoteste alte preturi care saint sarite, benzina, baggage handling, si altele pe care nu le stiu nici eu.
    • 0 (2 voturi)    
      schengen (Vineri, 11 noiembrie 2011, 23:44)

      Gica contra [anonim] i-a raspuns lui @dummy

      Ce facilitati de securitate iti trebuie ca sa poti opera zbouri DIN spatiul Schengen? Dimpotriva, daca ne-ar fi primit acum in Schengen, nu ar mai fi avut loc niciun control, deci nu era nevoie de nicio facilitate de securitate. Dat fiind ca nu ne-au primit, controalele continua, dar nu e vorba de nicio cerinta de securitate speciala. Controale stricte trebuie sa existe pentru zorurile care vin din afara spatiului schengen, ceea ce nu prea e cazul companiilor care opereaza pe baneasa.
  • +3 (3 voturi)    
    o solutie de compromis (Vineri, 11 noiembrie 2011, 21:42)

    anoniam [anonim]

    Daca tot au facut aceasta mutare care nu-mi convine as vrea sa fie curse de autobuz si/sau tren de la Otopeni si noaptea, in functie de cum sunt zborurile.
    • +2 (2 voturi)    
      sau sa organizeze o parcare pentru toate taxi-uril (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 10:19)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui anoniam

      sa dispara piratii astia nenorociti care aduc a admosfera din egipt, a admosfera de lipsa de ordine si de lege.
      Este prima imagine pe care o gasesc turistii straini care viziteaza Romania. Vrem sa imbunatatim turismul ? parca suntem batuti in cap...
  • 0 (0 voturi)    
    spelunca baneasa (Duminică, 13 noiembrie 2011, 22:22)

    dr. jivago [anonim]

    o idee excelenta. cred ca gara din harlau bate la fund mandria aeroportuara din baneasa. atita jeg, grobianism , topirlanie repartizate uniform pe cap de functionar si pasager , cu greu mai gasesti...
    • 0 (0 voturi)    
      ESTI NAIV (Luni, 14 noiembrie 2011, 16:13)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui dr. jivago

      totul e deliberat - nu s-a facut nimic, ca sa nu le para rau la nimeni dupa aeroport, chiar unirea cu Otopeni, acum cvatva timp s-a facut tot pt a unifica cheltuielile si castigurile - pt ca altfel cum sa justifice ditamai aeroportul cu pista de 3.25 km tinut pt VIP?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version