IPS Andrei Andreicut, mitropolitul Clujului: Dascalii trebuie sa aiba o viata religioasa activa. Familia crestina trebuie sa aiba trei copii

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 10 noiembrie 2011, 13:43 Actualitate | Esenţial


Mitropolitul Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului, IPS Andrei Andreicut, considera ca "dascalii", pentru a le putea transmite elevilor o convingere crestina puternica, trebuie la randul lor sa aiba o viata religioasa activa, relateaza Agerpres.

Acest indemn a fost transmis de mitropolit joi, la Bistrita, in cadrul dezbaterii cu tema 'Educatia moral crestina in contextul scolii romanesti contemporane. Generatia tanara - incotro?', organizate de Inspectoratul Scolar Judetean Bistrita-Nasaud.

"Traim intr-o lume mediocra, in care nici nu stiu oamenii prea multe, dar nici cele pe care le stiu nu le prea fac. E important pentru dumneavoastra, ca dascali, sa ii invatati cat de multe pe copilasi. (...) Numai ca nu trebuie sa ramanem numai la instructie, trebuie sa facem si educatie. (...) Nici la ora de religie nu dorim sa-i facem mari teologi pe copilasi, ci dorim sa le transmitem niste deprinderi religioase, o viata duhovniceasca incipienta pe care sa n-o paraseasca toata viata lor", a spus IPS Andrei Andreicut.

Mitropolitul Clujului a dat ca exemplu carturarii din vremea lui Iisus Hristos, care, desi invatati, nu reuseau sa aiba eficienta scontata.

"Si pe vremea Domnului Hristos erau carturari foarte invatati, dar eficienta lor nu era cea scontata pentru ca, pe langa faptul ca le transmitem cunostinte, e nevoie de ceva in plus: e nevoie de harul lucrator al lui Dumnezeu. Si pe acesta nu-l poate transmite cineva care nu-l doreste. (...) E adevarat ca nu mai traim intr-o lume traditionala, atunci se transmitea din tata in fiu deprinderea religioasa, ci ne aflam intr-o tranzitie care dureaza de 20 de ani si tot nu se mai termina. Nici pe planul invatamantului inca nu este asezare; schimbarile vin mereu, de la an de an, de nu mai stii exact ce se intampla. Important este ca ceea ce facem sa facem bine", a mai spus mitropolitul.

In opinia IPS Andrei Andreicut, solutia este ca dascalii sa aiba o viata religioasa activa, la fel ca preotii, pentru a se putea constitui intr-un exemplu pentru generatiile pe care le indruma.

"Vad o solutie simpla si eficienta: pe de o parte, noi, formatorii generatiilor ce se succed, ca sa le putem transmite lor o convingere crestina puternica, trebuie sa avem o viata religioasa activa, care presupune participarea duminica de duminica, nu la Pasti si la Craciun, la Sfanta biserica; si tot o viata spirituala normala presupune ca si noi, preotii, si dumneavoastra, dascalii, sa avem duhovnic", a concluzionat mitropolitul Clujului.

IPS Andrei Andreicut: Familia crestina trebuie sa aiba trei copii
    
Pe de alta parte, Andrei Andreicut se arata ingrijorat de scaderea populatiei Romaniei si a natalitatii, fenomen constatat in urma recensamantului populatiei si locuintelor, si considera ca familiile crestine ar trebui incurajate sa aiba fiecare cate trei copii.

"Ne doare ca natiunea noastra slabeste, sa nu zic ca se prabuseste natalitatea. Multi tineri pleaca, doua-trei milioane de romani sunt in strainatate si nu se duc de voiosi, ci se duc din cauze obiective, ca n-au ce lucra in tara. Intrebarea pe care ne-o punem este oare vor mai reveni?", s-a intrebat el.

IPS Andrei Andreicut este de parere ca familiile crestine trebuie incurajate sa aiba cel putin trei copii, iar acesta sa devina un deziderat de urmarit si incurajat de catre Biserica Ortodoxa Romana si de catre cadrele didactice.

"Toata Europa crestina are copii putini. Daca nu se va trezi, putem fi inghititi de valul nimicniciei. Cred ca ar trebui sa devina un lait motiv, un deziderat de urmarit si sper ca eu dumneavoastra, dascalii, si noi, preotii, intr-un oarecare procent l-am putea avea: ca orice familie crestina sa aiba trei copii - unul pentru tata, unul pentru mama si unul pentru tara si biserica. Pentru ca altfel vom constata peste zece ani, la celalalt recensamant, ca iar ne-am imputinat cu doua milioane. E vorba nu numai de o problema demografica sau de natura administrativa, ci e vorba si de una spirituala. Din convingere pleaca toate lucrurile", a concluzionat Inalt Preasfintia Sa.


Citeste mai multe despre   


















3512 vizualizari

  • +24 (34 voturi)    
    Da, clar... (Joi, 10 noiembrie 2011, 13:54)

    fane [anonim]

    Si sa creada in Mos Craciun.
    Oare ce nu este inteles din faptul ca Romania este stat laic si ca religia este optiunea personala a fiecaruia?
    • +14 (20 voturi)    
      N-ai inteles! (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:08)

      Andor74 [anonim] i-a raspuns lui fane

      Bre, dascalii pot "sa aiba o viata religioasa activa" dar sa fie penticostali (tot crestini sunt si ei). E, la asta nu s-a gandit IPSAA !
      Revenind la un ton mai serios: romania nu stiu cat e laica (vezi implicarea mitropoliei in cercurile politice atat in vremea trecuta cat si acum). Si as prefera ca IPS-ul asta si PF-ul mare din Bucuresti sa-si dea cu parerile in preotimea lui, care cred ca-s mult mai indreptatiti sa imparta religia la Biserica sau pe la casele oamenilor.... la aia care-i primesc!
      Nu-s de acord cu bagatul pe gat al religiei la scoala. PUNCT.
      • +1 (1 vot)    
        Spusele lui IPS sunt in fisa postului (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:25)

        Avem spor natural pozitiv pe ultimele 2 luni ! [anonim] i-a raspuns lui Andor74

        Acest ierarh al BOR isi face treaba lui de cleric, doar n-o sa faca propaganda ateista, isi sustine tezele sale ideologice, nimic mai firesc.

        N-are dreptate cu stiinta si carturarii, el vroia sa spuna probabil ca e bine ca dascalii sa ofere copiilor si niste repere morale, intr-o societate distrusa de egoism si consumerism (vedem asta zilnic).

        Are dreptate cu natalitatea, Europa risca sa fie exterminata ca civilizatie, asta n-o spune doar acest preot ortodox, o spun mari demografi si sociologi europeni.

        O veste buna insa, pe luna august si luna septembrie sporul natural in Romania e pozitiv, s-au nascut cu 1.500 bebelusi mai multi decat persoane decedate.
        Daca am continua astfel, Romania ar fi la echilibru demografic si am evita problemele pe care le-a adus imigratia in alte tari europene.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Joi, 10 noiembrie 2011, 18:14)

          a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Avem spor natural pozitiv pe ultimele 2 luni !

          Poate nu ar sari atat de multa lume la el daca biserica nu ar fi deja bagata prea mult peste tot. Inclusiv educatie, politica. Nu se inaugureaza o o cladire, strada, un trotuar fara sa fie si un popa acolo sa-l binecuventeze de parca fara credinta nu se intareste cimentul.

          Morala nu se lasa numai la indemana invatatorilor, ci mai ales vine de acasa. Iar biserica nu are nimic in comun cu morala. Morala nu trebuie sa vina din frica ci din intelegerea societatii.

          Despre natalitate iti dau dreptate dar nu neaparat de frica imigratiei. Un spor natural este oricand binevenit. Si Europa nu va fi exterminata ca civilizatie nici pe termen mediu nici lung.
    • -21 (27 voturi)    
      Pentru "fane" (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:37)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui fane

      Da, stat laic, dar format din peste 94% de oameni credinciosi. Nu conteaza religia, ci credinta intr-un singur Dumnezeu. Un Dumnezeu care exista si pentru mioritatea nesemnificativa care il contesta. Da, "fane", traiesti intr-o tara in care marea majoritate crede in Dumnezeu. Tu, fii cuminte si stai in banca ta, mai invata si poate intr-o zi si tie iti va deschide cineva ochii ca sa iti dai seama in ce lume traiesti.
      • +8 (12 voturi)    
        daca esti unul din cei 90 si ceva (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:45)

        suba [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        cum spui, nu prea se vede din formularea de mai sus.popii nostri nu mai sint demult oameni ai bisericii ci ai poftelor nebanuite. el vrea sa avem 3 copii ca sa avem mai multa carne la export? sau se foloseste de statistica? macar 1 sau 2 din cei 3 sa ramina....lol...mare e gradina.mai bine se roaga sa se intoarca romanii acasa, unde sa aiba acces la joburi pe criterii profesionale si nu pe relatii...in felul asta tara ar prospera. iar infractorii neamului ar sta unde le e locul.amice esti in deruta faci confuzie intre termeni si nu-ti deschide nimeni ochii, de aceea mi-am permis...invata sa fii crestin....si din pacate nu e indeajuns....
      • +3 (7 voturi)    
        hmmmm (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:02)

        Kolaps [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        stai cam prost cu aritmetica "oita" a domnului...voi ortodocsii sunteti doar 80 si ceva la suta.Mai mult decat atat 90% din astia nici macar nu-s practicanti.Sunt crestini de paste,de craciun si de sarbatori cand se da liber.Stai relax...in 50 de ani biserica o sa se duca la "fund" acolo unde ii e si locul!
        • -2 (2 voturi)    
          Plictiseala (Joi, 10 noiembrie 2011, 19:38)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Kolaps

          Credinciosii sint cei care au separat biserica de stat, iar propovaduitorii ateismului nu sint superiori altor propovaduitori.

          Daca ateismul ar fi nascut o civilizatie, o natiune, o cultura in miile de ani de civilizatie, am fi aflat pina acum. Ce societate ar fi putut produce o comunitate de atei? Cum ar fi putut ateii sa-si inspire teama, respect, maretie unul altuia? Ce fel de ceremonii si ritualuri ar fi putut dezvolta, cum s-ar fi putut minti si seduce unii pe altii? Ateismul nu poate fi liant al societatii si nu va avea vreodata forta religiei de a preface societatea. Ateismul e o plictiseala teribila ce se poate "incinge" numai in prezenta religiei.
          • -1 (1 vot)    
            Ateismul nu e o religie (Joi, 10 noiembrie 2011, 20:45)

            a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            Si atat. Religia nu a fost niciodata liant al societatii, a fost balastul societatii.
            • 0 (0 voturi)    
              Fara viitor (Vineri, 11 noiembrie 2011, 10:18)

              Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui a_claudiu

              Deocamdata n-avem date, ateismul n-a reusit sa creeze ceva si nu cred ca va reusi vreodata sa pacaleasca oamenii. Cine vrea sa pacaleasca, apeleaza la religie, nu la ateism. Religia are istorie, cu bune si cu rele. Religia ofera maretie. Ateismul e cinstit, sarac spiritual si fara viitor.
              • 0 (0 voturi)    
                Cam sarac comentariul (Vineri, 11 noiembrie 2011, 11:46)

                a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

                "Deocamdata n-avem date, ateismul n-a reusit sa creeze ceva si nu cred ca va reusi vreodata sa pacaleasca oameni".

                Nu stiu pe ce planeta traiesti dar aici pe pamant un eretic ars pe rug incerca sa demonstreze ca pamantul se invarte in jurul soarelui si nu invers.

                Tot niste liber cugetatori au inventat medicina si stiinta astfel incat atunci cand esti bolnav nu te duci la popa sa dea cu aghiasma pe tine ci te duci la doctor.

                "Religia ofera maretie". De acord, de fapt mai multa grandomanie.

                "Ateismul e cinstit, sarac spiritual si fara viitor." Fara viitor ... mai vedem deocamdata numarul credinciosilor e in scadere (cel putin in tarile civilizate).

                Sa spui ca ateismul e mai sarac decat religia e ca si cum ai spune ca un om care a cumparat pamant pe luna pe internet e mai bogat decat unul care nu a cumparat.

                "Religia are istorie" Sa nu-ti vina sa crezi in istorie exista si necredinciosi! Si daca tot veni spune-mi te rog partile bune din istorie legate de religie (ca de rele e plina).
                • 0 (0 voturi)    
                  Toleranta (Vineri, 11 noiembrie 2011, 18:16)

                  Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui a_claudiu

                  Claudiu, sigur stii despre axa numerelor intregi: o linie lunga, intretaiata de liniute mici, in dreptul carora scrie ... -1, 0, 1, 2, 3, ...

                  Daca-ti spun ca 2 este mai mare decit 4 este o minciuna. Sterge numerotatia de pe axa. Referintele au disparut, dar axa inca exista. Acum se poate construi pe axa orice adevar si orice minciuna, e totuna.

                  Realitatea noastra se bazeaza pe repere adnotate pe axa. Cele mai adinci adevaruri (stiintifice de exemplu), dovedite prin atitea experiente, au fost considerate minciuni in trecut, si se vor dovedi incomplete, false, in viitor. Asta se cheama evolutie, a civilizatiei sau a universului. Evolutia si timpul sint doar minciuni utile, caci nu exista inceputul inceputurilor. Reperul 0 (zero) se poate fixa oriunde pe axa. Si in minciuna denumita timp, religia e alta minciuna primordiala, care permite nasterea minciunii denumite stiinta. Timpul, religia, stiinta sint minciuni utile. Nimic nu s-a creat vreodata, nimic n-a evoluat, si toate au existat dintotdeauna. Stiu, e absurd. De aceea tolerez minciunile altora, intrucit sint satul de-ale mele.

                  Scuza-mi divagatia. N-am reusit sa-ti evidentiez "partile bune din istorie legate de religie (ca de rele e plina). ". Data viitoare o sa caut niste exemple mai clare.
          • +1 (3 voturi)    
            Frica de moarte (Vineri, 11 noiembrie 2011, 0:08)

            Lalaila [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            Asta va tine cocosati in fata popilor scaldati in aur.
      • +2 (6 voturi)    
        o fi (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:03)

        Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

        O fi existand ceva, sau mai multe astfel de "ceva"le, care ar putea fi denumite dumnezeu sau god sau cum vrei..sau poate nu exista. Dar tu si religia ta..ca si orice alta religie existenta, habar nu are de nimic, tot ce faceti e sa va bateti cu pumnul in piept cum ca il cunoasteti pe acest "dumnezeu" si ca voi aveti dreptatea supreme, pentru ca, chipurile, asa scrie in zdreantza aia de biblie scrisa de niste maimutze proaste cu inteligenta de acum 2000 de ani. Nici eu, nici tu nici alt om de pe planeta asta nu are habar si posibil nu va avea, despre cine sau ce este creatorul universului. Si a crede contrariul inseamna a nu realiza cat de mic si neinsemnat esti, impreuna cu tot sistemul solar sau chiar galaxia, la scara universului. Faptul ca afirmi ca dumnezeu asta a facut niste chestii atat de ridicole cum scrie in biblie sau cum ca ar asculta "rugile" tale nu poate fi, in final, decat o insulta (fara importanta) la adresa creatorului universului. Daca macar i-ar pasa de asa ceva.
        • -1 (1 vot)    
          esti exemplul tipic de ateu (Joi, 10 noiembrie 2011, 22:10)

          Denoro [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

          Pemite-mi sa te citez: " zdreantza aia de biblie scrisa de niste maimutze proaste". Esti exemplu tipic de ateu: extrem de arogant, extrem de jignitor, nu sporti si nu tolerezi oameni care mai cred in Dumnezeu. Cu o ura care iti stapaneste sufletul, arunci cat poti tu de mult in crestinism, la modul cel mai grobian si mai grotesc de care dispui.
          Din pacate, un ateu tipic. Poate de astea va si comportati asa, fiindca ati renuntati la Dumnezeu.
          • 0 (0 voturi)    
            tipic ateu (Vineri, 11 noiembrie 2011, 12:42)

            a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Denoro

            Nu exista ateu tipic dupa cum nu exista necolectionar de timbre tipic.

            Fiecare se comporta dupa cum este, a fost crescut nu dupa cat de religios este.

            Eu nu am nimic cu nici un credincios (nu conteaza religia), desi in discutie trebuie sa evit unele subiecte care pot duce la dispute din cauza punctelor de vedere diferite.

            Dar devin agresiv atunci cand religia mai face un pas inainte inspre insitutionalizarea religiei si mai adanc in societate.

            Poate or fi doar vorbele personale ale unui mitropolit dar in ziua de azi cu politicienii vanzandusi propria mama pentru popularitate parca vezi ca maine poimaine devine lege ca profesorii sa fie evaluati dupa cat de credinciosi sunt.
      • 0 (0 voturi)    
        Hai sa vedem cine stie pe ce lume traieste (Joi, 10 noiembrie 2011, 17:35)

        fane [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        http://www.youtube.com/watch?v=1pH-NBi6bn0&feature=youtu.be
    • +6 (6 voturi)    
      Corect (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:26)

      Ion iliescu botezatorul [anonim] i-a raspuns lui fane

      sa scape macar unul de la inec la botez asa cum este moda mai nou la botezuri.sa le puna la aia mici masti de scafandru....
  • +17 (19 voturi)    
    Asta ne-ar mai lipsi (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:06)

    HappyEnd [utilizator]

    Prezenta saptamanala la biserica in fisa postului..
  • +19 (21 voturi)    
    integrale (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:16)

    profu [anonim]

    eu prefer ca dascalii sa stie materia pe care o predau nu rugaciuni si citate din biblie
    • +1 (1 vot)    
      de acord (Joi, 10 noiembrie 2011, 17:49)

      Slevin [anonim] i-a raspuns lui profu

      De acord cu tine. Eu am trait si o exceptie in liceu.
      Am avut un prof de matematica, cu care spuneam Tatal Nostru la inceputul orei (erau si unii ce boicotau, nu se ridicau in picioare si nu participau).
      Omul stia si matematica, de altfel in primul an la facultate, singurele cursuri la care am luat 10, au fost cele care tineau de matematica, si asta din cauza acelui profesor, care ne mai si medita in clasa a XIIa de la 7 dimineata, de doua ori pe saptamana, gratis.
  • +19 (21 voturi)    
    Talibani (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:20)

    Daniel [anonim]

    intai au construit biserici in scoli dupa care se ascund elevii cand fumeaza (ex: cazul liceului c.d. loga timisoara) iar acum vor talibanizarea invatamantului.

    bai bor ati luat-o razna rau de tot. nesimtirea voastra nu mai are limita.

    romania este si trebuie sa (re)devina stat laic.
  • +18 (20 voturi)    
    nu zău (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:22)

    moro [anonim]

    Mai lăsaţi-ne cu bigotismul pentru că nu mai suntem în Evul Mediu!
    Poţi fii un om (mult mai!) cumsecade şi fără atâta îndoctrinare religioasă!
  • +14 (16 voturi)    
    ce frumos... (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:23)

    catalin_mattei [utilizator]

    exista o vorba romaneasca ce i se potriveste si acestui reprezentant BOR: sa faci ce spune popa nu ce face el!!! Exista mult fals la preotii de astazi... e bine ca ei ( foarte mare parte dintre) au la tescherea destul.. ca au pus deoparte din orice.. ca nu te mai boteaza, insoara sau ingroapa fara sa dai... e si asta o mita dar nimeni nu are curajul sa puna ordine
  • +21 (23 voturi)    
    Inapoi la Dark Age (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:24)

    Rasmus [utilizator]

    Sunt ingrozit de influenta crecuta a religiei pe fondul crizei din educatie.
    O sa ajungem talibani crestini cat de curand.
    • 0 (2 voturi)    
      alt destept .... (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:20)

      noname [anonim] i-a raspuns lui Rasmus

      korrekt !
      aparu alt destept de la Hamangia !
      Tera mai are un pik si sucomba, caci nu mai are resursele necesare sa intretina cei 7-8 miliarde(in devenire) de terieni si asta o da inainte cu procreerea !
  • +18 (20 voturi)    
    disperare (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:30)

    gheo [anonim]

    Oare ce trebuie sa le facem acestor barbosi ca sa scuteasca de aberatiile lor? Avem libertatea de scapa de ei? Am libertatea sa imi aleg cum imi educ copii? Serios, aceasta aberatie trebuie sa inceteze!
    • -11 (11 voturi)    
      @gheo (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:03)

      regat [anonim] i-a raspuns lui gheo

      Mai gheo, ai si libertatea de a te educa, dar dupa cum te exprimi nu ti-ai exersat aceasta libertate :-)
      • +4 (4 voturi)    
        adica (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:27)

        Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui regat

        Adica ce anume te-a deranjat la ce a zis? A injurat pe cineva, a vorbit urat? Sau mai nou popii nu or fi "barbosi"? A, ca popii emit aberatii? Pai te deranjeaza adevarul stimabile?
  • +12 (14 voturi)    
    Si ne intoarcem in Evul Mediu (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:30)

    Marius [anonim]

    Nu-i de-ajuns ca popii dau cu cadelnita la orice inceput de an scolar, festivitate, etc, acum ar vrea sa fie si duhovnici.:) Ajunge atatea biserici, mai bine s-ar construi scoli, centre culturale si dispensare.
    • 0 (0 voturi)    
      duhovnici ? (Joi, 10 noiembrie 2011, 19:25)

      toma [anonim] i-a raspuns lui Marius

      de ce musai trei copii ? (poate doar sa nu ne depaseasca tiganii)
      de ce profesorul religios e mai bun decat profesorul ateu ?
      da asta cu duhovnicia chiar nu o inteleg ! inainte te spovedeai si popii fugeau si raportau la securitate,da acuma ce fac,unde se duc ?
  • +5 (9 voturi)    
    Traim intr-o lume mediocra (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:34)

    cosminrs [utilizator]

    in care nici nu stiu oamenii prea multe, dar nici cele pe care le stiu nu le prea fac. Asa e foarte usor sa ii indoctrinati pe copii.
    Eu cred ça biserica ortodoxa romana isi doreste sa devina la fel de opulenta ca cea catolica.
    In timp Romania o sa devina o tara de fanatici religiosi, dar fara morala crestina. Hoti si criminali care merg la biserica.
  • +4 (6 voturi)    
    viata religioasa (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:35)

    zooloo [utilizator]

    Oare sa faca ce spune popa sau ce face popa?
  • +3 (9 voturi)    
    Da, (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:37)

    vergilius [anonim]

    ... ii dau dreptate, dascalii ar trebui sa aiba o viata religioasa activa, sa fie corecti si cu standarde morale exemplare. Dar ce ne facem cu IPS Sa, care a atribuit la medalii religioase intregii familii a premierului numai pentru ca era vorba de neamurile lui E Boc? Sau ce alte merite crestinesti or fi avut ei in plus fata de alti cetateni ai comunitatii respective? Unde sunt standardele morale in acest caz? Si apoi, oare Biserica Ortodoxa nu ar trebui sa fie mai aplecata spre ai ajuta pe sarmani decat sa adune averi? Nu cred ca mercantilismul este trasatura definitorie a ortodoxiei de-a lungul veacurilor. Acum se pare ca da.
    • +3 (3 voturi)    
      Eu cred ca asa au fost dintotdeauna. (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:50)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui vergilius

      Deci, intotdeauna bisericile au fost un factor de putere. Ca si politicienii. In Romania si aiurea.
      Restul este poveste.

      Problema cu BOR este ca au fost sunt si vor fi pupincuristi. Unde este puterea acolo sunt si ei sub diverse pretexte ("supravietuirea sub comunism", "lupta din interior",...).

      De exemplu Stefan a cam fost de toate (inclusiv curvar si singeros), mai putin sfant.

      Insa i-a imbogatit pe popi, asa ca l-au facut Sfant.

      Il vor face si pe Ilici oare?
    • +1 (1 vot)    
      Foarte bine spus (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:36)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui vergilius

      Foarte bine spus. Se pare ca nu exista un mesaj care sa-i fie favorabil IPS sale. Si asta spune multe despre impactul pe care il va avea acest discurs asupra "pacatosilor".
  • +9 (9 voturi)    
    hotii si nebunii (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:47)

    numaieu [anonim]

    Cum crede intunericimea sa ca un dascal cu 7 milioane salar ar creste 3 copii din banii astia??cersind la biserica poate...Hoti la drumul mare, iar noi nebuni ca le permitem sa ne scoata banii din buzunare pe slujbe la biserica.Romania e singura tara de pe fata pamintului unde se dau BANI la popa si in biserica. Duceti-va la sinagoga, la moschee,unde vreti si incercati sa dati bani acolo...nu va cere nimeni nici un banut
  • +8 (8 voturi)    
    GOLANI IN SUTANA (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:50)

    STAN PATITU [anonim]

    Popii astia au innebunit de tot. Astia devin de-a dreptul fascisti.
  • +7 (7 voturi)    
    dascalii (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:56)

    Paleopterix [utilizator]

    Dascalii nu au decat sa aiba o viata religioasa activa si ce mai vrea muschiul lor cerebral dus cu pluta. Profesorii, in schimb, ar trebui sa ii invete pe elevi cum sa infrunte viata asta fara a astepta ajutor de la un dumnezeu imaginar. Si sa ii invete ce inseamna cinstea si onoarea si cum sa se comporte civilizat si uman cu cei din jur din convingere, nu din teama ca ii bate al de sus cu barba...

    PS. tovarashe chitropolit ips pps samd, profesorii nu sunt dascali. Dascalii or fi aia care te puneau pe tine sa recitzi tatal vostru la scoala voastra de popi.
  • +3 (5 voturi)    
    inapoiat (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:08)

    daniel [anonim]

    mi s-a facut greata in timp ce am citit acest articol. acest om este cat se poate de inapoiat. lumea se lupta cu o crestere demografica de necontrolat, el vrea sa creasca populatia. clar, oricum biserica nu are nici o pozitia fata de aceasta problema grava a umanitatii. ce conteaza foametea pentru el ? pe langa asta, se exprima extrem de jignitor, numind popoarele cu crestere demografica "nimicnicii". cat despre moralitatea crestina, ca singura optiune...am vazut care sunt limitele acesteia. hai sa mai cautam solutii la aceasta chestiune. sunt clujean si parca imi este rusine ca acest om anacronic are o oarecare asociere cu orasul in care am crescut.
  • +5 (5 voturi)    
    credinta (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:08)

    ecaterina [anonim]

    Convingerea mea este,intre credintele fiecarui om si religie nu este nici o legatura !Si bine marcat ;Romania este un stat laic si religiile nu ne pot fi impuse ,cu atat mai putin ,NIMENInu are dreptul sa intervina in structura unei familii.!
  • +4 (4 voturi)    
    3 copii la o familie ?! (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:17)

    vio [anonim]

    Pai, si cu ce sa-i creasca Prea Sfintia Ta ?!
    Ca si un copil e greu sa cresti azi ca lumea, adica sa reusesti sa-i asiguri o viata normala ??!!!
    3 copii ??!!!!!!!!
    Numai aia pocaitii care nu fac avorturi si nu iau anticonceptionale mai fac 3 copii .....
  • -5 (5 voturi)    
    Etica muncii (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:19)

    cristian [anonim]

    Defectele si calitatile profesorilor se pot transmite.
    Un profesor crestin cu adevarat , care merge la biserica , se roaga, citeste Biblia, poate transmite bunatate si respect fata de oameni, de Dumnezeu. Reverenta in fata lui Dumnezeu care trebuie sa caracterizeze un preot poate influenta copiii la o atitudine de respect reciproc.
    Si etica muncii care poate fi deprinsa de la un profesor crestin va ajuta pe copil in viitorul job, atunci cand corectitudine va fi o conditie absolut necesara pentru angajare.
    Fie ca Dumnezeu sa lucreze prin orice profesor crestin si sa se vada roadele muncii lor.
  • +4 (4 voturi)    
    Gretos (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:31)

    Cocolina [utilizator]

    acesti habotnici misogini de ce nu fac acelasi apel spunand credinciosilor lingatori de moaste ca oricati copii vor avea,averea incomensurabila a asociatiei mafiote BOR ii va ocorti,ingriji si intretine pe viata!!!!!
    Sa va fie rusine!Si asa suntem o tara atat de saraca si ignoranta,sa mai avem si copii fara nici un viitor,cu parinti fara o casa,fara un loc de munca,fara capatai.
  • +3 (3 voturi)    
    Parafrazand : Multi, dar prosti (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:55)

    Motzoc [anonim]

    "orice familie crestina sa aiba trei copii - unul pentru tata, unul pentru mama si unul pentru tara si biserica"

    Oare s-a auzit cand a spus cuvintele astea ? Eu ma consider crestin ortodox (nepracticant, ca sa zic asa) si familia mea crestina. Dar in nici un caz cum abereaza prea sfintia sa.

    In familia mea cei 2 copii sunt membrii egali ai aceleasi familie (nu e unul a lui tata si altul al mamei) si nu o sa fac al treilea copil ca sa il las pe capul statului sau bisericii, sa ii creasca ei, ca ai lor sunt.

    Probabil din faptul ca musulmanii fac cate 5-6 amatori de virgine iar tiganii cate 7-8 puradei se sperie ca o sa ramana biserica crestina fara obiectul municii.

    Insa exista si diferenta dintre cantitate si calitate. Toti credem ca cel mai mult conteaza cantitatea, dar parca nimeni nu s-ar muta in India sau China ci ar prefera totusi America sau Europa de vest. 10 copii nu poti sa ii educi decat cel mult ca muncitori semicalificati, pe cand 1-2 copii ii poti educa la standardul cerut de noua societate tehnologico-informationala.

    Pe de alta parte sa nu ne ascundem dupa degete, orice religie isi doreste cat mai multi si cat mai inculti posibil adepti, nu cat mai educati.
  • +1 (1 vot)    
    satana in sutana (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:57)

    ion voicu [anonim]

    intii platiti voi impozit si-apoi sa ne dati lectii.
    paraziti in sutana ce sinteti!
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare? (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:03)

    aurelia [anonim]

    o intrebare, sfintia ta: copiii sa ii proceez imbracata intr-o camasa cu o gaura plasata strategic? ca desi s-a demodat de vreo 600 de ani, pot sa mi-o croiesc singura. nu stiu daca sotul o gasi-o sexi, dar ce nu facem noi pentru mama-tata-si-natiune?
    semnat: o profesoara
  • 0 (0 voturi)    
    familia creştină, ei aşi! (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:13)

    ateul ortodox [anonim]

    De unde până unde trei copiii şi nu doi, patru sau nici unul; de când prea cucernicul se ţine de planing familial? Trei copii, unul de la IPS, altul de la paroh şi unul de la diacon sau pălimar, că trece şi el pe acolo... Când biserica nu va mai fi o afacere care pune la jug în primul rând pe Dumnezeu, apoi pe muritorul de rând, mai vorbim. Credinţă înseamnă mai întâi încredere... Dacă preotul e mai bogat decât mulţi din comunitatea pe care o "păstoreşte" ce încredere să am în el? Mai bine ocupaţi-vă de cumpărat şi de vândut moaşte - că e o afacere mai bună, sunt încă destui creduli, decât să vă băgaţi în patul altora... A trecut vremea când aş fi putut fi ars pe rug pentru vorbele astea!
  • -3 (5 voturi)    
    niste terminati (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:16)

    Emil Toma [anonim]

    intepati de dihonie raspund la o pagina de indemn cu scursuri specifice produsului ascuns in memeaca . Sa va manance tiganii si muslimii sau poate d-astia sunteti! Idiotenia se plateste greu si generatii vor suferi din prostia basicata a unor ingustati! Comentatorii lu' peste prajit, pesemne sub presiunea neuronului liberalo-intelectual, au lasat preocuparile zilnice de furajare a nevoilor zilnice si s-au apucat de tastatura. Dar va iubeste Domnul si pe voi, numai voi veti afla pana cand...
    Hristos a Inviat!
    • +1 (1 vot)    
      decat sa ne iubeasca ca pe Iov, mai bine e lipsa (Joi, 10 noiembrie 2011, 16:32)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui Emil Toma

      Daca ma chinuie pe mine doar ca sa castige un pariu cu dracu, in cazul meu, l-a pierdut.
      Mi-am dat seama ca Dumnezeu nu poate exista asa cu e descris in Biblie, mai ales in vechiul testament:generatii de urmasi platesc pentru pacatele stramosilor, masacrarea pana si a vitelor din cetatile cucerite de evrei, sa-ti omori copii care nu te-asculta, etc, etc.. Daca Dumnezeu chiar e asa, eu si el, nu suntem compatibili.
      • 0 (0 voturi)    
        nu te repezi la concluzii, se vede ca esti tanar (Vineri, 11 noiembrie 2011, 14:25)

        Emil Toma [anonim] i-a raspuns lui Alui

        lasa-l pe Iov, tu traiesti aici si acum. Si noi platim acum pt ca generatiile trecute au acceptat comunismul. Cei care n-au facut-o stim ce pret au platit. Asa ca vei intalni multe lucruri in Sf. Scriptura, care pot fi nedrepte chiar si la a zecea citire dar care au logica. Sunt niste zvonuri cum ca anumite capitole din Scriptura au fost modificate sau chiar scrise in scopul de a justifica cruzimea si barbaria. Dar de ce nu incerci Noul Testament, acela se adreseaza oamenilor, nu e o carte sa o inveti ci sa o primesti. Daca te afecteaza ce ai vazut in Vechiul Testament atunci crede in Dumnezeul care ti-a dat constiinta, zi-i "Tatal nostru"-Noul Testament, citeste din Noul Testament si poate vei afla ce sa faci si mai departe. Hristos a venit ca sa optimizeze vechile legaminte, si sa desfiinteze barbariile si cruzimile.
        Fa ceva in afara de a castiga salariu si de a-l consuma. Daca nu stii, fa copii, fii responsabil si iti vor veni repede idei, nu pari stupid, numa' treci la treaba.
        • 0 (0 voturi)    
          BOR ce l-a mai acceptat (Vineri, 11 noiembrie 2011, 15:51)

          umoristu [anonim] i-a raspuns lui Emil Toma

          asa bine ca gradul de patriarh se confunda cu functia de colonel :)))
          din legionari resapati si apoi din "oameni noi" bor si-a construit o gasca de popi rosii si s-a erijat in biserica oficiala a comunismului in rominia.
          Crezi ca am uitat cartile de rugaciuen ortodoxe ce se terminau cu temenele lui nicu si lenuzta?
          Ia cine a devenit mare -anticomunist, tocmai biserica unde daca te spovedeai, direct cu securitatea vorbeai.
          A mai si acaparat tot ce avea biserica greco-catolica, si dupa 1989 de unde isi suge seva otravita toata mlastina noastra nationalsta si drept-credincioasa? din structurile fostei securitati ....
          "noua dreapta" ? va spune ceva?
          Asa ca nu mai da sfaturi cuiva ce sa faca cu viata lui, ca prea semeni a komisar de altar, ca andreicutz asta de cluj...
          Si autofinantati-va bilbiiala si fanteziile din epoca bronzului!
          • 0 (0 voturi)    
            esti profesionist, (Vineri, 11 noiembrie 2011, 19:30)

            Emil Toma [anonim] i-a raspuns lui umoristu

            se vede dupa cum te focusezi pe deturnarea conversatiei si pe aruncat discreditari, esti aproape off topic cand raspunzi la commenturile mele. Nu stiu ce natie esti- desi imi cam dau seama- si pt cine te zbati, provocarea pe care o joci chiar este apanajul lui secu, asa ca nu mai striga hotii. La celelalt comment nu ai avut ce sa raspunzi, pt ca eroii nostri nu s-au plans ca preotii sunt finantati de stat. O sa ajungi sa te miri ca te mai tine pamantul. Dau sfaturi din ceea ce am facut si fac. Lasi ca tine am mai intalnit, lasa vrajeala si du-te de-ti ia ce meriti, Iuda, si lasa-ne pe noi in pace! Ti-ai facut jobul bine, lasa-ne acum..
            BTW, Hristos a inviat!
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Joi, 10 noiembrie 2011, 17:55)

      Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui Emil Toma

      La asta sunt de acord... generatii au suferit si vor suferi "din prostia basicata a unor ingustati". E suficient sa analizezi evul mediu de exemplu, cand o multime de oameni inteligenti au suferit (unii de arsuri de gradul... total, altii de o crestere fortata in lungime, de 100%, ajutati de un sistem de parghii meseriase, etc) multumita milei si compasiunii bisericii tale. Si in prezent si in viitor se presimt vremuri negre din cauza "prostiei basicate a altor ingustati", anume aia cu porcul de mahomed in frunte, care nu sunt cu nimic diferiti de extremistii crestini, poate doar mai cruzi si mai retardati (genetic?!) un pic. Plaga numita religie a facut si va face ravagii in specia homo pseudo sapiens, probabil pana la sfarsitul timpurilor. Asta pentru ca prostia va fi ultima care isi va da duhul pe planeta asta.
      • 0 (0 voturi)    
        bei romanilor, (Vineri, 11 noiembrie 2011, 10:19)

        Emil Toma [anonim] i-a raspuns lui Paleopterix

        1. ca raspuns la unul care s-a legat de Stefan Voda: daca nu era Stefan, acu' faceati temenele invatate de la albanezi si mancati falafel (e bun dealtfel), iar confratii muslimi sunt convingatori cand vine vorba de ateism, asa ca mucles la faza asta. Si aici nu il includ numai pe Stefan ci pe toti luptatorii romani care au pastrat ortodoxia, ca lideri, preoti, laici sau din parnaiele comuniste.
        2. bei, treziti-va din placerea iefitna! Societatea e viciata pt ca vechile obiceiuri raman. Trebuie prospatura, dar nu-i usor! Toti se vaita de liderii alesi de o societate veche si scarbavnica (va rog nu politica acum!) Copiii nu cresc la avicola, noi trebuie sa facem treaba! Ne e frica-> nu spargem cercul vicios; luam maternitatea cu asalt-> sunt sanse sa ne revenim. Si aici vine problema de cacao: ce-mi pasa mie de societate sau de altii? Bei, nu traim in raiul propriu, facem parte din societate vrem-nu vrem, iar participarea noastra cea mai valoroasa e inmultirea! Da pentru multi logica si apartenenta la valori responsabile a murit o data cu descoperirea placerii sexuale sterile. Ce-mi trebuie probleme si urlatori? Bei, astea ne fac oameni, altfel trecem prin viata ca vaca prin abator, consumeristi ieftini, pioni sarmani ai burdihanului si placerii de fiecare zi, spalati la creieri de mainstream-urile nenorocite ale corporatiilor nemiloase.
        Da, tehnologia si stiinta sunt bune dar noi o folosim mai mult pt confortul prostiei: tv, internet pronografic, spalare de creieri si lipsire de responsabilitate proprie, lasitate in fata vietii, apoi vrem sa ne creasca si copiii. Bre, lasam SF-urile, nu mai aplecam creierii puturosi la placinta de la televizor si incepem de curatam cacuta de la funduletul viitorului nostru, altfel ne punem streangul foarte curand.
      • -1 (1 vot)    
        pt cei care confunda inchizitia cu ortodoxia (Vineri, 11 noiembrie 2011, 10:32)

        Emil Toma [anonim] i-a raspuns lui Paleopterix

        Cand a provocat ortodoxia romaneasca arsuri de orice grad, fie si in dark era? Bre, cacaoa se adauga la lapte si prajituri! Ortodocsii romani au suferit rau de la altii: omoruri, tradari, daramari de biserici, familii distruse. Nu ma intereseaza analiza evului mediu, care a fost oricum super nenorocit, cu sau fara crestini. Uita-te in ograda romaneasca, in caz ca traiesti in ea, ce am facut noi, de cand am fost crestinati de Sfintii apostoli Andrei si Filip, in afara faptului ca ne-am aparat si am fost kileriti cu milioanele, hah? Generalitati aruncate din lipsa de educatie prorprie mai pot fi iertate dar mi-e ca esti un manipulator cu rea vointa. De unde ura asta, bre, te-a saracit ortodoxia? Cine ti-a otravit neuronul, mostenirea ateilor care ajung sa se urasca pe sine si viata lor? Bleah!
        • 0 (0 voturi)    
          popii = bugetari inutili (Vineri, 11 noiembrie 2011, 11:15)

          umoristu [anonim] i-a raspuns lui Emil Toma

          si nu prea deranjeaza pe nici un politician pus pe taiat salarii si pensii!!!!!!!!!!
          Oare de ce? daca nu pt voturi?
          DA. Ma fura ortodoxia! Din banii luati de la mine statul - butonat de politicieni - baga fonduri in sutanele si burtile si catedralele bortodocsilor!
          In loc de scoli, construim catedrale!
          In loc sa deschidem noi spitale, sa ne platim medicii mai decent, noi organizam lins de moaste si acatiste!
          Patriarhul are 8000 lei noi salar.Lunar! de la buget! pt ce ???? ce PRODUCE?????
          Mii de popi huzuresc in vile si domnesc peste sate in care oamenii saracesc pe zi ce trece. Au salar de la stat popii!!. Ca sa produca CE? citit dintr-o carte veche de 2000 de ani? Balmajit vorbe????
          Pt catedrale statul da terenuri + fonduri! De autostrazi nu au guvernantii nici timp, nici bani!
          BOR are o "valoare pe piata" de aprox 3 miliarde euro!!! Si nu plateste un leu impozite nici pe cladiri, nici pe venituri, nici pe masinile de lux in care isi plimba slaninie fosti (si actuali) securisti !!
          Prin mii de canale societatea e otravita cu mesaje national-socialiste emise de BOR si politicieni..
          BOR e o caracatita si o haita de afaceristi implicati pina la git in politica, bani murdari, voturi si manipulare a unei populatii tot mai sarace si mai obediente, bolnave si fizic si psihic.
          Prin mesaje ca cel de mai sus se vede clar planul BOR > ducerea noastra spre o teocratie national-socialista. Iar o haita de baseli, boci, udre, ponti, crini, iliesti si vadimi vor domni impreuna cu CEO al BOR peste ovagauna pravoslavnica si impilita!
          Ma fura acum de bani ortodoxia si de viitor!!!
          • 0 (0 voturi)    
            romani care se urasc intre ei.. (Vineri, 11 noiembrie 2011, 12:59)

            Emil Toma [anonim] i-a raspuns lui umoristu

            si tu urasti alti romani, ai crapa capul catorva pt frustrarea ta dar ortodoxia e strada pe care ai curaj sa defulezi, in rest esti muci, altii te-ar pune la zid pe viata... Zi-i ceva lu' bossul tau care te tine pe salariu meserias. Ridica glasul in viata reala, nu pe net, abia atunci sa te tii de tastatura. Daca te simti furat, e buba ta, dar nu esti saracit de ortodocsi, ai fi prea prost daca ai crede ca ortodoxia te saraceste. Doar ca sa intelegi, spre rusinea ta: cum erau timpurile cand Bucurestiul era micul Paris, national-socialiste, hah?... Ura canalizata pe cateva paie care ti-au intrat in ochi te fac sa generalizezi tampeste, desi nu pari. De 60 de ani de comunism (considerand si comunismul practicat de leadeship) care te-au deposedat de orice viitor si care au furat de la ai tai, si implicit de la tine, te faci ca nu ai vezut si auzit. Pt ca sunt pensionari securisti si tortionari care traiesc din impozitul tau. Pe astia iar nu-i vezi. Dar scarba ramane scarba, caracter ca al tau ... e plina lumea, mai lucreaza si tu, mai gandeste inainte sa lovesti orbeste, ca razbunatorul prost. De cantinele si asezamintele sociale ale BOR n-ai auzit. De ortodocsi care ajuta cu bani si mancare iar n-ai auzit, astia chiar se ascund, sa nu rada de-alde tine de ei. Aici nu discutam de nenorocirile pe care ne obisnuim sa le vedem si auzim mereu la spalatorul de creieri, ci de ce putem noi sa facem, in afara de a ne ura si distruge. Plimba lesul..., pacat de tine, ca te duce mintea.
          • 0 (0 voturi)    
            greco cacatolic cumva??? :)) (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:01)

            nbnb [anonim] i-a raspuns lui umoristu

            greco cacatolic cumva??? :))
  • +1 (1 vot)    
    natalitatea (Joi, 10 noiembrie 2011, 19:47)

    Denoro [utilizator]

    Are curaj, in sensul bun al cuvantului, metropolitul Clujului, sa abordeza problema natalitatii!
    Ma tot gandesc de multi ani de ce cela mai avansate civilizatii de pe planeta din prezent (vest europenii, japonezii, etc.) au natalitate negativa. Aici, daca te gandesti bine, e ceva straniu!
    Unu la mana ca noi oamenii, suntem programati genetic sa facem copii (sexul) si doi la mana, suntem programati sa iubim copiii si sa ni-i dorim!
    OK, anticonceptionale au anulat functia primordiala a sexului. Dar dorinta de a avea copii, cine a anulat-o? Sau ce a anulat-o?
    Imi veti sune ca viata e grea si agitata. Nu cred! Din istoria cunoscuta a umanitatii, in prezet o ducem pe de departe cel mai bine (material). Suntem prea ocupati? Dar si stramosii nostri erau ocupati! A munci in agricultura (la stapan) insemna 16 ore de munca pe zi! Atunci?
    Am citit nu demult in ziarul local un interviu cu un psiholog. Tangential, a explicat de ce in 2 propozitii! Zicea ca oamenii din ziua de azi, in subconstientul lor se simt atat de nefericiti si atat de nesiguri, incat percep (in subconstient) viata lor ca si un chin si nu doresc ca (potentialii) lor copii sa treaca prin asa viata si de asta nu fac copii! Scurt si la obiect.
    Pai... ar trebui sa fim mai fericiti decat orice alta generatie din istoria umanitatii! Avem un nivel de trai spectaculos (fata de secolele si mileniile trecute), avem drepturile omului, avem net, avem masini, avem TV, avem sex (aproape) la liber, am scapat de "teroarea" religiei "depasite"......
    Si totusi un psiholog afirma ca in subocnstientul nostru suntem extrem de nefericiti, ca percepem viata precum un chin! De ce???? N-are nici o logica! Las raspunsul la latitudinea fiecaruia.
  • 0 (0 voturi)    
    3 probleme (Joi, 10 noiembrie 2011, 20:33)

    IPPS [anonim]

    1.da' maria sa,de ce nu s-a implicat in cresterea natalitatii in Romanica?
    2.de ce -si e endemic-toti neavenotii,fara experienta in domeniu,dau sfaturi?--tipu' nu are familie dar se pricepe sa spuna cum trebuie sa arate o familie;
    3.toti se grabesc sa dea sfaturi despre cum trebuie sa mearga profesia de profesor- daca stie rugaciuni si nu stie materia si daca nu i se reformeaza materia de predat,sa-l angajeze andreicutz la el la firma
    4.biserica se baga tot mai mult in viata statului,statul spera sa o foloseasca electoral si ii tolereaza mofturile-deci reintram pe un teren minat-la propriu
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt profesor si cred in scoala laica ! (Joi, 10 noiembrie 2011, 20:53)

    fhvhfhfs [anonim]

    Eu cred ca locul religiei este in biserica, in casa si in sufletul oamenilor , nicidecum in scoala.
    Activitatea in scoli nu este mai buna de cand se preda religia si nu cred ca este normal sa primesti 8,sau 7 sau 4 la religie. Este o mare prostie, adica esti religios de nota 8 sau 7 ?
    Acest obiect ocupa timpul elevilor de cele mai multe ori inutil si ajunge ca obiectul religie sa fie o corvoada in plus pe langa atatea alte obiecte inutile (Cultura civica la clasele 7 sau 8, tehnologii la clasele 5,6,7,8, etc) Cum este posibil ca un elev sa dea extemporal la religie si sa-i pice "fericirile" ?
  • 0 (0 voturi)    
    vice-CEO al BOR (Vineri, 11 noiembrie 2011, 9:24)

    umoristu [anonim]

    isi baga nasul in orice, incepind cu bugetul statului din care traiesc el si popimea bine mersi, isi fac catedrale si iau masini , pina la asternutul omului de rind..
    Normal ca o data ce si-au inflitrat caracatita bortodoxa in scoli un calcul simplu le spune ca au nevoie de cit mai multe generatii viitoare de enoriasi obedienti, saraci, inculti, habotnici si dirijati de inalt-prea-mega barbosii fericiti...
    Tara, statul, partidele si biserica te vor prost, sarac, in genunchi, bolnav, supus si sa le mai si multumesti pentru asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Au si alti curiozitati (Vineri, 11 noiembrie 2011, 15:10)

    Mihai [anonim]

    IPS ar putea sa ne spuna cate stele de securist purta pe sub sutana, si daca acestea nu-l deranjau la slujit.
    BOR prin inalti sai prelati a fost si ramane la remorca comunisto-securistilor. Dupa ce vor dovedi ca au scapat de acest neajuns mai discutam....
  • 0 (0 voturi)    
    doar de pareri sunteti buni!!! (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:58)

    nnbn [anonim]

    cati oare din cei care au comentat aici au realizat ceva in viata :)) nu va fie rusine si spuneti :) vedeti va de mizeria din ograda :)


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version