Primele saptamani din viata de student la Universitatea Edinburgh din Scotia. Cum sunt organizate cursurile, ce inseamna “meditatie” si cum sunt vazuti studentii romani

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 10 noiembrie 2011, 12:24 Actualitate | Studenti in strainatate


Luminita Mihaela Maxim
Foto: Arhiva personala
​Luminita-Mihaela Maxim (19 ani) a promovat Bacalaureatul de anul acesta cu nota finala 9.83 si a fost acceptata la doua universitati din Scotia si din Anglia. A decis sa urmeze cursurile Universitatii din Edinburgh, unde este studenta in primul an la Facultatea de Matematica. Eleva de top a scolii din Girbovi, Ialomita, in clasa a IX-a a plecat singura la Bucuresti pentru a face performanta, iar dupa absolvirea Colegiului "Mihai Viteazul" traieste experienta universitara in Edinburgh. Dupa inceperea cursurilor, Luminita-Mihaela Maxim a povestit pentru HotNews.ro care sunt primele impresii de la o facultate din strainatate.
Luminita-Mihaela Maxim urmeaza cursurile Facultatii de Matematica de la Universitatea Edinburgh, din Scotia, specializarea Matematica si Fizica.

"Prima saptamana

Prima saptamana de facultate este dedicata celor care nu sunt familiarizati cu orasul si cu universitatea, asa ca nu se fac cursuri, ci se organizeaza targuri, prezentari, petreceri, tururi ale orasului, tururi ale campusurilor si afli cam tot ce trebuie sa stii (ba chiar mai mult de atat) ca sa reusesti sa te orientezi in tot ce inseamna viata de student.

Despre cursuri si nu numai

Eu sunt anul intai la specializarea matematica si fizica din cadrul facultatii de matematica a universitatii Edinburgh.

Pentru anul intai, orarul este destul de relaxat, eu am 6 cursuri pe an, 3 pe fiecare semestru. Pentru fiecare materie, am 3 sau 4 cursuri de 50 de minute pe saptamana si niste ore numite “tutorials” care sunt special organizate pentru a ajuta studentii sa isi lamureasca lectiile si conceptele si tot la aceste meditatii avem si teme saptamanale care reprezinta un mic procentaj la nota finala. Legat de note, sistemul de aici e un pic diferit de cel al nostru, primim calificative in functie de procentaje, nu note, de exemplu, daca la un examen iei peste 70% ai calificativul A. Ca nivel de dificultate, cursurile de anul intai au rolul de a pune bazele cunostintelor pe care le dobandesti pe parcursul facultatii, deci pentru romani sunt foarte usoare, deoarece majoritatea lucrurilor sunt cunoscute din liceu. Dificultatea vine din adaptarea la modul de explicare si de redactare a solutiilor (in cazul specializarii mele), dar pe parcurs devine obisnuinta. Desi numarul de ore petrecut la facultate este de aproximativ 15, invatarea si predarea se extinde mult peste numarul acelor ore, datorita portalului universitatii, Myed, unde sunt cam toate lucrurile pe care trebuie sa le stii si sa le pregatesti pentru cursuri (de exemplu temele, datele examenelor, suportul cursurilor, ce manual ai nevoie, email-urile de la universitate si multe altele ).

Despre profesori si metoda de predare

Profesorii de la cursurile pe care le urmez eu semestrul acesta sunt directori pe partea de predare in cadrul universitatii, asa ca metodele de predare sunt diverse si se incearca obtinerea unui feed-back atat din partea profesorilor pentru student, cat si din partea studentilor atat pentru curs, cat si pentru profesor. Universitatea chiar are un centru de cercetare pentru metode de predare a fizicii, care este destul de bine finantat. De asemenea, pentru predare sunt folosite niste ‘clickere’, niste telecomenzi micute pe care le folosesti sa raspunzi la intrebari postate pe tabla electronica. Scopul lor: fiecare sa gandeasca singur si sa nu se ia dupa ce crede colegul inainte ca profesorul sa propuna discutarea problemei. Mai mult, dotarea universitatii din punct de vedere tehnic este foarte buna, mai sunt cateva cursuri in care predarea se face in stil clasic, cu tabla si cu creta, dar la cursurile la care merg eu, se foloseste tabla electronica.

Profesorii sunt adevarati profesori, foarte entuziasti, foarte bine pregatiti si, in acelasi timp, apropiati de studenti. Indiferent de varsta, sunt foarte deschisi la idei noi si la metode noi de a face studentii sa inteleaga si sa devina si ei la randul lor pasionati de ceea ce studiaza.

Despre campusurile si dotarile universitatii

Universitatea are doua mari campusuri, unul unde se tin cursurile pentru studentii de la stiinte si unde se gasesc bibliotecile cu cartile pentru acestia, acest campus se numeste King’s Buildings, iar celalalt campus se gaseste in zona centrala si aici sunt cladirile principale ale universitatii si biblioteca principala in care se gasesc majoritatea cartilor universitatii. Cum am spus si mai devreme, universitatea este foarte bine dotata din punct de vedere tehnic, in campusuri sunt foarte multe calculatoare la care au acces studentii, iar biblioteca are foarte multe resurse (de curand am aflat ca daca am nevoie pentru vreun proiect, pot imprumuta de la biblioteca aparat foto sau camera de filmat sau chiar laptop). Cautand in catalogul bibliotecii, am descoperit carti despre George Enescu, precum si CD-uri cu opera sa, carti despre Creanga, Caragiale, Brancusi, Eminescu (o editie ingrijita de T. Vianu), iar majoritatea cartilor scrise de M. Eliade erau imprumutate de studenti. Se pare ca Romania chiar are o reputatie buna pe aceste meleaguri! Si chiar se stie ca Bucuresti este capitala Romaniei, iar Transilvania este o parte a tarii noastre!

Sportul este si el partea din viata studentilor, universitatea are o sala mare de sport in zona centrala, unde este si piscina si o sala mai mica in campusul King’s Buildings.

Despre lucruri administrative

Trebuie sa recunosc faptul ca asteptarile mele, desi erau mari, au fost depasite cu mult de ceea ce este pe aici. Si lucrul de care sunt foarte mandra este faptul ca profesorii de aici stiu ca studentii romani sunt foarte bine pregatiti si ambitiosi si sper sa le urmez si eu exemplul. Pregatirea pe care am primit-o in tara imi usureaza cu mult eforturile de a ma adapta la sistemul de aici.

Desi se anunta acea marire a taxelor incepand cu anul viitor, pentru ca romanii sunt studenti din Uniunea Europeana, primesc de la Guvernul Scotiei banii pentru studii. Cu alte cuvinte, pentru studentii din Uniunea Europeana cursurile pentru licenta sunt gratuite in Scotia.

Cazarea oferita de universitate variaza ca pret in functie de zona in care alegi caminul si de conditiile oferite. Eu am ales cea mai ieftina cazare (56 de lire pe saptamana), stau intr-o casa incantatoare, la marginea orasului, cam la 30 de minute de mers pana la campusul central. Este o cazare in care iti gatesti singur, impart bucataria cu inca 10 persoane, dar nu este o problema, pentru ca este destul de incapatoare, iar baia o impart cu inca 4 persoane. Cheltuielile pentru mancare variaza in functie de preferinte, evident, dar mai multe detalii despre cheltuielile lunare se pot gasi pe site-ul facultatii si sunt destul de realiste.

Despartirea de familie este grea, dar faptul ca vorbesc pe skype sau pe messenger cu cei apropiati aproape in fiecare zi ma ajuta sa nu imi fie chiar asa dor de tara, dar cred ca in timp ma voi obisnui si cu aceasta situatie.

Eu sunt foarte incantata de facultatea pe care am ales-o si le urez celor care doresc sa aplice la University of Edinburgh sau la orice alta facultate sa fie la fel de multumiti de algerea lor!

Despre orasul Edinburgh

Cred ca atunci cand ne gandim la viata de student ne imaginam o lume libera, plina de posibilitati, multe oportunitati si, cel putin eu, multa cultura. Edinburgh, atat orasul cat si universitatea, ofera toate acestea si nu numai.

Cred ca fiecare universitate poate oferi studentilor ceea ce cauta, dar pentru ca Edinburgh este un oras turistic si renumit pentru, ofera acea atmosfera de cultura ce se potriveste perfect pentru o dezvoltare academica adecvata. Orasul este superb, dupa cum spunea un actor de comedie, te simti ca in jocul “Mario” cand te plimbi pe strazile din Edinburgh: orasul are doua castele, in mijlocul orasului este un parc unde se gaseste Arthur’s Seat, un fel de munte ce are doar 250 de m, dar care face parte dintr-un lant vulcanic stins, iar bineinteles, orasul are iesire la marea Nordului. Arhitectura este conservata, toate cladirile noi sunt construite in asa fel incat sa nu strice ambianta, iar parcurile si gradinile sunt foarte bine ingrijite".

Citeste si:


Citeste mai multe despre   
















24193 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    respect (Joi, 10 noiembrie 2011, 12:35)

    me [anonim]

    din primele randuri am avut bucuria de a citi in sfarsit cuvantul "procentaj" folosit in mod corect... mare noutate pentru articolele de pe hotnews
    in rest toate bune si enjoy
    • +11 (11 voturi)    
      Aceeasi experienta buna am avut-o si eu (Joi, 10 noiembrie 2011, 13:28)

      Elita romaneasca e in topul european [anonim] i-a raspuns lui me

      Ce spune studenta noastra romanca:

      ''Si lucrul de care sunt foarte mandra este faptul ca profesorii de aici stiu ca studentii romani sunt foarte bine pregatiti si ambitiosi si sper sa le urmez si eu exemplul. Pregatirea pe care am primit-o in tara imi usureaza cu mult eforturile de a ma adapta la sistemul de aici.''

      ''Ca nivel de dificultate, cursurile de anul intai au rolul de a pune bazele cunostintelor pe care le dobandesti pe parcursul facultatii, deci pentru romani sunt foarte usoare, deoarece majoritatea lucrurilor sunt cunoscute din liceu.''

      ''Cautand in catalogul bibliotecii, am descoperit carti despre George Enescu, precum si CD-uri cu opera sa, carti despre Creanga, Caragiale, Brancusi, Eminescu (o editie ingrijita de T. Vianu), iar majoritatea cartilor scrise de M. Eliade erau imprumutate de studenti. Se pare ca Romania chiar are o reputatie buna pe aceste meleaguri!''

      Acolo unde mi-am facut studiile post-universitare erau studenti de elita din toata Europa si sunt mandru sa spun ca noi romanii eram intotdeauna printre cei mai buni, profesorii ne respectau si la cel putin 2 dintre ei le-am dat idei noi. Multi dintre colegi erau stupefiati de nivelul nostru, ei stiau de Romania mai mult din presa de scandal. Cred ca fiecare student roman care invata bine intr-o universitate straina face enorm pentru imaginea Romaniei, pentru ca el influenteaza pe unii dintre cei care mai tarziu devin decidenti in tara lor.

      Felicitari Luminita pentru parcursul tau, pentru vointa de a reusi sa ajungi dintr-un mic sat din Ialomita intr-o mare universitate europeana! Bafta in continuare !
      • +4 (4 voturi)    
        Aveti dreptate (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:15)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui Elita romaneasca e in topul european

        Studentii varfuri romani sunt peste varfurile celor de aici de unde predau eu (Praga, Cehia), insa MEDIA (si de fapt asta conteaza intr-o tara) este mult sub media de aici.
        • 0 (0 voturi)    
          In Scotia, cu precadere in Edinburgh. (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:14)

          ion [anonim] i-a raspuns lui moucha

          pleaca cei mai multi absolventi de liceu din Romania!!! Acolo merita trimis cineva sa faca recensamantul!!!
          Interesant ar fi de vazut citi dintre studentii romani se vor mai intoarce in Romania dar mai ales care sunt MOTIVELE ptr care NU AU RAMAS SA STUDIEZE IN TARA!!!
          • +4 (4 voturi)    
            De ce? (Vineri, 11 noiembrie 2011, 1:41)

            ggg [anonim] i-a raspuns lui ion

            De ce sunt atat de multi studenti romani aici? Pentru ca in Scotia licenta e gratuita, iar Edinburgh e cea mai buna universitate din Scotia si una dintre cele mai bune din lume.
            • 0 (0 voturi)    
              Taxa (Luni, 28 noiembrie 2011, 16:06)

              Ciprian [anonim] i-a raspuns lui ggg

              Eu am facut masterul la Universitatea din Edinburgh. Iar masterul e cu taxa nu e gratuit. Insa intr-adevara tot ce-a zis autoarea despre Edinburgh este adevarat. Total diferit fata de Romania... Legat de recensamant... exista o comunitate a studentilor romani din Edinburgh (a society cum zic ei)... Am facut si eu parte din ea... eram intre 20-30 de studenti... Legat de cei care se intorc in tara... eu acum lucrez in Londra...

              Mult noroc celor care vor sa faca facultatea in strainatate si chiar se merita!
  • +5 (5 voturi)    
    Multa putere de invatat (Joi, 10 noiembrie 2011, 12:37)

    mihael [anonim]

    In alta parte a lumii, imi aduc aminte cum unii profesori chiar nu stiau ce sa raspunda la unele intrebari, nu se enervau, ba chiar le placea, era un fel de challenge pt ei. Promiteau ca o sa se documenteze si o sa aiba raspunsul potrivit data viitoare.
    Trebuia mentionat ce inseamna 3 cursuri in afara, la o universitate de prestigiu, cam 18-20 de invatat zilnic, asta daca tintesti sus, la master si PhD si finally un job pe masura.
    • -1 (3 voturi)    
      sa nu confundam (Joi, 10 noiembrie 2011, 13:11)

      GoPo [anonim] i-a raspuns lui mihael

      de precizat ce inseamna 3 cursuri inafata din pct. de vedere a efortului studentului (poate ca sunt 18 -20 ore) dar pt. profesor sunt 3 CURSURi si nimic mai mult. In acest caz reducem si noi programa de la 12 cursuri la 6 si platim profii la dublu, dar marim presiunea pe student :)
      Vezi ce usor rezolva capitalismul problema salariala?????
      • +5 (5 voturi)    
        easy nu? (Joi, 10 noiembrie 2011, 13:35)

        azazel [anonim] i-a raspuns lui GoPo

        Eu unul stiu ca am facut cam 30% cursuri de umplutura in tara, cu niste caricaturi de asistenti sau lectori/conferentiari.
        In afara de obicei o carte de curs e pe la 700 de pagini si aia reprezinta cam 2/3 din ce ai de invatat.
        Mai bagi chestii online, lecture-ul profesorului, labs si destule assignmenturi.
        Cam in fiecare an apar editii noi ale cursului respectiv, nu inveti dupa cursuri vechi de 15 ani, ingalbenite.
        Ce treaba au salariile cu ce se discuta aici? Profesorii din afara isi merita salariile oricum, depun destul de mult efort in ceea ce fac pt ca altfel zboara, e vorba de prestigiul universitatii.
        • 0 (0 voturi)    
          Idunno ... (Vineri, 11 noiembrie 2011, 12:07)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui azazel

          Cursul dupa care am facut io de ex. fizica cuantica i-a fost propus dascalului sa-l extinda cu un capitol daca-mi aduc bine aminte despre cuantica relativista, si sa-l publice ca lucrare de referinta in strainatate. Omu' fiind relativ impacat cu viata, relaxat dar in acelasi timp foarte constiincios, a zis ca el nu face asa ceva. Daca adauga capitolul ala, cursul devine incomplet, si ar mai avea nevoie de inca cateva capitole care sa aprofundeze problema, dar ar fi in afara sferei sale de interes, asa ca mai bine-l lasa sa fie bun asa cum e decat sa-l faca mai gras si mai prost pe ansamblu.

          Omu' a avut la vremea lui o lucrare de diploma de doua paginia - da' doua pagini care au fost publicate in Physical Review Letters - sunt relativ convins ca putina lume de-aici de pe hotnews isi da seama ce inseamna asta.

          Cursul dupa care am studiat electrodinamica clasica era relativ subtirel, si se gasea greu, in varianta scoasa de tipografia universitatii. Da' cand dupa aia am dat de un curs similar scos de un autor din SUA, sort of reference manual la vremea cand a iesit, mi s-a parut pe undeva la nivelul liceului fata de modul in care ni s-a predat noua electrodinamica. Dascalu' care ne-a predat electrodinamica a avut si el o realizare spectaculoasa: le-a scris alora de la CERN sa caute o particula cu anumite caracteristici, ca lui asa i-a iesit din calcule, ca tre' sa existe. Aia au cautat, si daca-mi aduc bine aminte au descoperit doua.

          Drept e, am avut si profesori de doua parale. Da' uitandu-ma in urma, nu pot sa ma vait. As zice ca intre trei sfert si patru cincimi din an au facut facultatea degeaba, la cat de buni dascali am avut. De-aia io as da vina mai degraba pe elevi, pe mediul social, si mai putin pe scoala, ca media de pregatire in RO e scazuta.

          Cre' ca matale cand te vaiti te uiti mai mult la aparente decat la fondul problemei. E enervant, dar nu inaccesibil, un dascal care nu-si prezinta cursul de pe proiector.
  • +6 (8 voturi)    
    romani in Edinburgh (Joi, 10 noiembrie 2011, 12:40)

    Alin Stefanescu [anonim]

    Ma bucur de fiecare data cand aud povestindu-se despre Edinburgh. Am petrecut si eu doi ani de doctorat (in informatica) in Edinburgh si am numai amintiri foarte frumoase de acolo! Cand am fost eu acum zece ani erau foarte putini romani, insa in ultimul timp am auzit ca tot mai multi romani ajung pe meleaguri scotiene.
    Nu stiu daca mergi de obicei la biserica, insa in Edinburgh este o parohie ortodoxa deosebita unde vin multi tineri (inclusiv romani), iar preotul cel mai in varsta este chiar scotian.

    Succes in continuare!
    Alin
    • -5 (7 voturi)    
      Nuca si peretele (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:36)

      Rasmus [utilizator] i-a raspuns lui Alin Stefanescu

      foarte important sa se duca la biserica :)
      Thanks God, acolo majoritatea sunt atei poate ca d'aia au si nivelul de educatie pe care il au, fara popi slinosi si ipocriti pe post de repere morale
      • +3 (3 voturi)    
        Miezul nucii (Vineri, 11 noiembrie 2011, 2:06)

        Alin Stefanescu [anonim] i-a raspuns lui Rasmus

        @Rasmus:
        Legatura dintre nuca si perete: iei nuca, dai cu ea de perete si ii mananci miezul. :-)

        Incearca te rog experimentul acesta: dă de perete cu nuca prejudecății ca tagma preoteasca e compusa doar din popi slinosi si ipocriti. Daca te uiti cu atentie vei vedea ca pe langa "cojile" uscate predicate de unii preotii fara chemare (dar cu "trimitere"), se gasesc nuci multe cu miez bun.

        Iar apropo de educatie: preotul scotian din Edinburgh avea studiile facute la Oxford. Si multi cu sau fara doctorat il iau ca reper moral in mareea acea de ateism de care pomenesti.

        Toate cele bune,
        Alin
  • -2 (6 voturi)    
    Felicitari (Joi, 10 noiembrie 2011, 12:56)

    Sesdu [anonim]

    Te felicit si ma bucur pentru toti care reusesc sa plece in strainatate la studii. Si eu sunt plecat la doctorat si iti zic marea greseala care tu ai facut-o. Vad ca ai plecat la studii pe matematica-fizica. Si eu sunt cam pe acelasi lucru. Tin sa te anunt ca am terminat facultatea de fizica a UB-ului. Singurul lucru care te invata sistemul educational din Romania cand vine vorba de stiinte exacte este ca te invata sa "spargi tipare". Oriunde in Vest nu o sa inveti decat sa faci o cercetare cu metodologie sistematica, ceea ce este bun dar nu o sa poti sa creezi directii noi de cercetare. Sunt total de acord ca studentii trebuie sa plece la studii in afara dar trebuie intai sa inveti in Romania primul ciclu de licenta (cel putin pe partea de stiinte exacte) Sunt foarte multi profesori buni in Romania si renumiti la nivel international cel putin in facultatea de fizica a UB-ului. Asa ca ai sa vezi ca intotdeauna o sa ai un handicap mai tarziu cand o sa te compari cu cercetatorii din Romania in 10-15 ani.
    • +3 (5 voturi)    
      foarte corect (Joi, 10 noiembrie 2011, 13:46)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Sesdu

      Singura diferenta este ca in timp ce tu spargi tipare, statul roman incearca sa te sparga pe tine, prin toate metodele pe care le stie el mai bine: birocratie, coruptie, hotie, nedreptate. Asa ca, bine ca ai plecat, Luminita.
      • +1 (1 vot)    
        vorbesti serios? (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:38)

        Sue J. Paula [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Tu ai facut cumva o comparatie intre realizarile cerecetatorilor "handicapati" din vest si cele ale minunatilor cercetatori romani inainte sa vorbesti?
  • +2 (4 voturi)    
    primele saptamini... (Joi, 10 noiembrie 2011, 13:57)

    Satanel [anonim]

    oare-s nebun sa ma-ntreb despre utilitatea unui articol care incepe cu "Impresii dupa primele saptamini..."? nu sint rare cazurile cind ramii fascinat de ceva in primele saptamini ca dupa un timp sa te-ntrebi ce te-a apucat.
  • +1 (1 vot)    
    Studentii de acolo? (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:59)

    kinn [anonim]

    In primul rand, felicitari.

    In al doilea rand, ar fi interesant sa povestesti si cum sunt colegii tai studenti scotieni. Mereu auzim comparatii intre profesorii de acolo si de aici, intre campusuri si metode de predare, dar foarte rar o comparatie intre seriozitatea si pregatirea studentilor de acolo in comparatie cu cei de aici.
    • 0 (0 voturi)    
      Seriozitate e... (Luni, 28 noiembrie 2011, 16:12)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui kinn

      Eu am terminat masterul acolo. Ce pot sa spun (si nu dupa primele impresii) ci dupa ce am terminat... e ca studentii de acolo sunt mult mai seriosi decat in Romania... astea nu inseamna ca nu petrec... cum zicea un doctorand la absolvire... cand a venit in Edinburgh intai a trebuit sa-si obisnuiasca ficatul cu traditiile de acolo...

      Insa sunt seriosi... materia de inceput poate fi mai usoara dar apoi esti pus la curent cu articole publicate in ultimul timp pana la articole publicate cu o luna in urma... si se invata mult mai mult ca in Romania... dar cum s-a mai zis romanii care ajung aici sunt peste medie... cat despre scotieni... facultatile bune din strainatate precum Edinburgh sunt pline de studenti straini... deci eu nu i-as numi pe ceilalti studenti scotieni... au studenti din 145 de tari si membri ai staff-ului din vreo 90 de tari....
  • -1 (1 vot)    
    nivel (Vineri, 11 noiembrie 2011, 8:57)

    Aidaa [utilizator]

    CATRE MINISTERUL INVATAMANTULUI!
    ''Ca nivel de dificultate, cursurile de anul intai au rolul de a pune bazele cunostintelor pe care le dobandesti pe parcursul facultatii, deci pentru romani sunt foarte usoare, deoarece majoritatea lucrurilor sunt cunoscute din liceu.''

    De aproape 30 de ani aud acelasi lucru! Poate citeste si d-l Funar, ca nivelul de la noi este mult peste standardele internationale. Chiar toti copii aveau nevoie de matematica la nivel olimpic international, predat de profesori de note mici?
    Oare bacul de anul acesta a fost corect?
    Proful meu de matematica, care a terminat acum 30 de ani matematica la Univesitatea din Bucuresti, a plecat in Canada, si a fost uimit cand a vazut ca la examenele de echivalare a studiilor, subiectele erau la nivel de liceu in Romania. Din anii 90 ministrii nostri promit ca programa se va schimba, si iata ca nu s-a facut nimic in acest sens, ba dinpotriva s-au scos lectii importante si s-au introdus teme noi mai ridicate ca nivel! RUSINE EXPERTILOR DIN MINISTER!
    IAR D-UL FUNAR A CONSIDERAT CA TREBUIE SA INCEAPA CU ELEVII DE A 12, SCHIMBAREA INVATAMANTULUI ROMANESC!
    • +1 (1 vot)    
      poate ai vrut sa spui Funeriu ... (Vineri, 11 noiembrie 2011, 10:01)

      tavi [anonim] i-a raspuns lui Aidaa

      pt. ca Funar n-a avut si nu are nici o treaba cu invatamantul, de orice fel ar fi el.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version