Magistratii si opozitia critica declaratiile lui Traian Basescu privind deciziile judecatoresti

de Catalina Ciociltan     HotNews.ro
Luni, 7 noiembrie 2011, 0:59 Actualitate | Esenţial


Intreg mediul profesional reactioneaza la declaratiile presedintelui Traian Basescu, care a formulat o serie de critici la adresa judecatorilor, cu ocazia reuniunii Comisiei de monitorizare a progreselor inregistrate de Romania in domeniul reformei sistemului judiciar si luptei impotriva coruptiei.

Consiliul Superior al Magistraturii isi exprima "rezerve cu privire la amplitudinea si corectitudinea de fond" a declaratiilor facute de Traian Basescu, in timp ce Asociatia Magistratilor si Asociatia Procurorilor din Romania il acuza pe presedinte ca ii cheama la ordine pe magistrati, "pe un ton dictatorial" si ii infrunta "ostil, amenintator".

Totodata, opozitia sustine ca afirmatiile sefului statului reprezinta temeiul unei eventuale actiuni de suspendare.

Traian Basescu a declarat, joi, la reuniunea Comisiei de monitorizare a progreselor inregistrate de Romania in domeniul reformei sistemului judiciar si al luptei impotriva coruptiei, la sediul Ministerului Justitiei ca nu exista fonduri pentru plata a 9 miliarde de lei pentru a respecta hotararile judecatoresti in ceea ce priveste majorarile salariale si ceruse justitiei sa precizeze si sursa de finantare a acestor cheltuieli.

"De unde scoate Guvernul 9 miliarde de lei ca sa-si arate respectul pentru hotararile justitiei? Poate indicati si sursa, ca asa spune in Constitutie, cine da, cine afecteaza bugetul de stat indica sursa, iar corect ar fi ca magistratii cand dau hotarari (...). Spuneti-ne si sursa de finantare. Este un lucru pe care vi-l cer pentru ca este constitutional", afirmase Traian Basescu.

"Unele procese intarzie 10 ani, veselia e mare", a mai spus presedintele, care a criticat amanarea la nesfarsit a unor procese, lucru care face ca justitia sa fie ineficienta. "Poate maine veti da o hotarare cine e seful statului", a zis Basescu, adaugand ca "justitia trebuie sa inteleaga ca nu se poate substitui la nesfarsit Executivului".

"Daca am pune in aplicare deciziile judecatoresti din Romania, am fi intr-o situatie dificila", a spus seful statului, adaugand: "Degeaba facem coduri noi daca nu respectam legea".

"Judecatorii isi autoincarca agenda pentru ca nu judeca dosare, tot amana", a spus presedintele Basescu. "Nu asa se poate face justitia mai eficienta, cu amanari", a afirmat seful statului.

CSM are "rezerve" fata de "corectitudinea de fond" a criticilor lui Basescu

Consiliul Superior al Magistraturii isi exprima "rezerve cu privire la amplitudinea si corectitudinea de fond" a declaratiilor facute de presedintele Traian Basescu, in special in ceea ce priveste licitatiile pentru atribuirea contractelor europene si o serie de drepturi salariale castigate in instanta, intr-un comunicat dat publicitatii sambata.

CSM precizeaza ca a transmis o solicitare Administratiei Prezidentiale "pentru a obtine detalii in legatura cu scrisoarea Comisiei Europene referitoare la achizitia publica la care a facut referire presedintele Romaniei" in discursul sustinut joi, 3 noiembrie.

Traian Basescu afirmase ca s-a primit o scrisoare din partea Comisiei Europene in care Romania era avertizata ca nu se vor mai acorda finantari pentru "proiectele in care justitia a stabilit cine este castigatorul".

In replica, CSM noteaza ca, in cazul derularii unor achizitii publice, "instanta se refera la posibilele neconcordante, incorectitudini, pe parcursul derularii achizitiei, care privesc autoritatea ce deruleaza procedura de achizitie".

"In acest moment, CSM considera ca este inoportun si periculos a acuza justitia de insuccesul unei achizitii publice si ca este necesara efectuarea unor analize a faptelor alegate", se arata in comunicatul citat.

In comunicatul CSM se da o replica si criticilor formulate de Traian Basescu cu privire la stabilirea unor drepturi salariale prin intermediul instantelor de judecata, precizand ca "CSM este constient de dificultatea prin care trece Romania azi, inclusiv din perspectiva achitarii arieratelor datorate de stat cu titlu de restante date prin hotarari judecatoresti", dar "mare parte din aceste arierate provine din anii 2001, 2003 pana in 2008, iar vina existentei acestor arierate nu e neaparat a sistemului judiciar".

CSM a ales sa-si argumenteze afirmatia cu exemplul majorarii salariilor cu 50% pentru peste 100.000 de cadre didactice si angajati din sistemul de educatie, in toamna anului 2008, in urma unui vot unanim al Parlamentului, fara a se specifica nici atunci sursa de finantare, ceea ce nu a impiedicat promulgarea legii de catre Traian Basescu, in ciuda opozitiei premierului de atunci, Calin Popescu Tariceanu.

Asociatia Magistratilor: "Judecatorii Romaniei nu accepta nici tonul, nici mesajul dictatorial al presedintelui tarii"

Asociatia Magistratilor din Romania si Asociatia Procurorilor din Romania au dat publicitatii vineri un comunicat comun in care condamna discursul presedintelui Traian Basescu de la reuniunea comisiei MCV de la Ministerul Justitiei si il acuza ca ii cheama la ordine pe magistrati, "pe un ton dictatorial" si ii infrunta "ostil, amenintator".

"Judecatorii Romaniei nu accepta nici tonul, nici mesajul dictatorial al presedintelui tarii, a carui numire, printre altele, trece prin filtrul Curtii Constitutionale", potrivit sursei citate.

AMR si APR precizeaza ca "statul, la randul lui, este supus legilor si normelor constitutionale si nu poate incalca legea fara sa fie sanctionat, ca hotararile judecatoresti sunt pronuntate in baza legilor pe care se afla si semnatura presedintelui, ca nerespectarea actului de justitie si instigarea la nerespectarea actului de justitie atrag repercusiuni tot prin lege stabilite si ele se pot repercuta inclusiv asupra celor care le-au zamislit".

"Statul este unicul debitor care isi permite, prin vadit abuz de putere, sa stabileasca el, deasupra legii fundamentale, conditiile in care sa-si satisfaca creditorii, care nu sunt altii decat cetatenii tarii", considera Asociatia Magistratilor si cea a Procurorilor din Romania, care precizeaza ca "judecatorii si procurorii Romaniei nu accepta nici tonul, nici mesajul dictatorial al presedintelui tarii, a carui numire, printre altele, trece prin filtrul Curtii Constitutionale".

"Este nefiresc sa ni se aminteasca noua, judecatorilor, de echilibrul puterilor in stat, in conditiile in care, prin vointa politicului, justitia este scoasa la mezat pe taraba galcevilor politice sterile, i se neaga statutul de putere in stat, este obligata sa functioneze in parametrii bugetari la limita subzistentei, iar denigrarea ei a devenit politica de stat.

Da, sunt legi pentru judecatori. Dar sunt legi si pentru presedintele Romaniei, legi pe care acesta trebuie sa le respecte si care i se aplica asa cum se aplica fiecarui cetatean al acestei tari", incheie comunicatul.

Opozitia: Afirmatiile lui Traian Basescu la adresa magistratilor - temei pentru suspendare

Liderul liberal Crin Antonescu a afirmat ca declaratiile presedintelui Traian Basescu referitoare la justitie sunt un motiv de suspendare, iar partidul va participa la initierea procedurii "cel tarziu dupa alegerile parlamentare".

Declaratiile lui Traian Basescu sunt "complet inacceptabile in statul de drept" si reprezinta un "temei de declasare a procedurii de suspendare a presedintelui", a sustinut Antonescu in cadrul unei conferinte de presa.

"PNL va fi parte a initierii acestei proceduri imediat ce va avea sansa politica sa fie pusa in aplicare," a precizat el

Intrebat cand se va intampla acest lucru, liderul PNL a raspuns: "Cel tarziu dupa alegerile parlamentare, cand Romania va avea un parlament legitim."

Si liderul PSD Victor Ponta a declarat vineri ca declaratiile presedintelui sunt "motiv de suspendare." 

In ceea ce priveste suspendarea sefului statului, Ponta a spus ca in momentul in care va exista sansa ca un asemenea demers sa reuseasca, nici el, si nici liderul PNL, Crin Antonescu, nu vor ezita sa-l initieze.

''Ideea e nu sa initiem, ideea e sa si reusim si imediat ce avem un vot in plus nu o sa ezit nicio secunda, nici eu si nici domnul Antonescu'', a aratat acesta.


Citeste mai multe despre   
















2217 vizualizari

  • -13 (17 voturi)    
    Justitie Suspendare Basescu (Luni, 7 noiembrie 2011, 1:22)

    evoque [utilizator]

    Domnilor vine iarna. Problemele romanilor sunt cat casa poporului si noi trebuie sa ne uitam in gura pacatosului.
    Justitia: Nu a fost si nu va fi niciodata corecta. Judecatori pot sa latre cat vor deoarece stau bine mersi in fotoliu marca INAMOVIBIL.
    Suspendare: O gaselnita a opozitie de a se baga in seama.
    Basescu: Un personaj inutil. Nu il baga nimeni in seama pe afara si atunci se da mare in tarlaua lui.
    Concluzie: Toti mint. Iarna vine. Circ si paine. Insa cred ca ramanem doar cu circul.
    • 0 (8 voturi)    
      ajutor.... (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:07)

      ajutor dezinteresat [anonim] i-a raspuns lui evoque

      daca avem o magistratura care se abate de la calea dreapta asa cum este imaginata zeita dreptatii - oarba la ochi..., deci daca ei 'trag cu ochiul' este cazul ca si noi, cei din sec. 21 sa facem ce-au facut comuistii romani in sec trecut: pt as intimida adversarul [magistratura formata in timpul de dinaintea lor] au introdus in completul de judecata 'asesorii populari'; acesti aveau misiunea sa toarne la Secu [ acum, in sec 21 = opinia publica] pe acei magistrtai care dadeau solutii, sentinte contra 'clasei muncitoare in alianta cu taranimea si intelectualii'...; deci niste asesori SOCIALI autentici, alesi dintre oamenii cei mai onesti, reprezentatnti ai societatii civile, care sa asiste la procese si sa atraga atentia public ds. orice aberatie intalnita la instanta etc. este singurasolutie de a 'intra' in misculatiile din magistratura !!!
      • +3 (5 voturi)    
        Nu merge (Luni, 7 noiembrie 2011, 11:26)

        Tuica de kiwi [anonim] i-a raspuns lui ajutor dezinteresat

        O sa puna botul la spaga si asesorii .Poate sa aduci alte neamuri mai cinstite ceva danezi ,suedezi sau new zeelandezi care se afla in topul celor mai necorupte tari.Da si pe astia ii corupem repede .Ca asa este obiceiul locului.
      • +1 (3 voturi)    
        Critica (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:25)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui ajutor dezinteresat

        Faptul ca CSM (stiind cine-s membri) si opozitia critica ceva ma face sa sustin acel ceva fara sa cracnesc sa sa ma interesez ce este acel "CEVA".

        Ponta critica? Trebuie sa fie ceva care sa il usture.
    • +4 (6 voturi)    
      "Orientare" profesionala (Luni, 7 noiembrie 2011, 11:23)

      Rascoala din 1907 [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Exista mai multe categorii profesionale care atunci cand ii vezi pe la TV isi plang de mila ca au salarii mici si ca nu au ce le trebuie ca sa" isi faca treaba bine".Astfel vezi,politisti,gardisti financiari,medici,judecatori ,finante publice,vamesi care se plang amarnic .Pe de alta parte este o imbulzeala mare la scolile pe politie,la concursurile de ocupare posturi in garda financiara,administratie fiscala,la intrarea in magistratura,sau la medicina.
      Cum se poate ?Nu au aflat ce rau platiti sunt si ce conditii de munca sunt?Ba stiu.Stiu ei bine.DAR toti se imbulzesc in aceste meserii pentru veniturile extra salariale care se obtin.Toata societatea stie acest lucru.Cine se judeca pentru o bucata de pamant si vede justitia stramba care da dreptate bogatului stie bine asta.Totii astica care se plang la la TV ar trebuii sa fie intrebati: De ce te-ai orientata profesional aici?Nu stiai ca se plateste prost?Lasa-i pe cei care acepta acest lucru sa ocupe ei locurile astea. Dar "orientatii nostrii" sunt destul de vicleni sa aiba raspunsuri pentru toate.Deaia s-au orientat la meserii care aduc spaga care este mai mult decat salariul.Este de amintit vamesul de la Moravita care nu scosese salariul de pe card de 2 ani.Va dati seama?
      Si acuma iara tipa magistratii.Pai poporul asta batjocorit de functionarii pe care ii sustine financiar unde pot tipa????Cine asculta poporul asta batjocurit de secole????Parca am fii tarani iobagi pe mosia bugetarilor asa ne jupoaie....
  • +17 (21 voturi)    
    normal.... (Luni, 7 noiembrie 2011, 1:54)

    neintelesu [anonim]

    nu exista instanta in romania sa nu lase loc de recurs dupa ani intregi in care au deliberat, nu exista sa nu ii contrazica jutita eurpeana; niste oameni care judeca pe moment as zice, si nu pe fond... deci in concluzie niste lepadaturi carora mai trebuie sa le reaminteasca cineva ca sunt pusi acolo sa dea un verdict cat mai ferm si corect in functie de probe, nu de propria lor stare de spirit.
    • -3 (11 voturi)    
      ai vrut (Luni, 7 noiembrie 2011, 6:33)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui neintelesu

      sa spui ; stare de alcool.........!
  • +8 (18 voturi)    
    Amnezia judecatorilor (Luni, 7 noiembrie 2011, 4:59)

    Vaidenoi [anonim]

    Justitia Romana se face ca nu stie ca primul magistrat al tarii este Presedintele Romaniei, A carei legitimitate decurge din votul popular. Judecatorul trebuie sa hotareasca in numele legii si aplicatea hotararii se face in numele Presedintelui Romaniei. Asa cum are dreptul sa gratieze tot asa are dreptul sa anuleze o hotarare care pune in pericol securitatea economica a statului.Statul nu poate sa dea faliment pentru ca aceasta produce haos. In fiecare zi justitia exfoliaza statul de zeci de milioane de lei in favoarea unor persoane angajate intrun sistem mafiot antiromanesc din care face parte si sistemul judecatoresc .
    • -6 (10 voturi)    
      ...si atunci unde mai este justitia? (Luni, 7 noiembrie 2011, 8:26)

      adi [anonim] i-a raspuns lui Vaidenoi

      Daca presedintele poate decide ce e corect si ce nu ce rost mai are justitia?
      Oare nu ar fi mai simplu ca legile nou emise sa fie si legale prin prizma legilor existente?
      Oare nu ar fi mai simplu ca atunci cand se pronunta Curtea Constitutionala asupra unei legi sa o faca nu numai dpdv al Constitutiei noastre ci si dpdv al legislatiei romanesti si a celei europene?
      Pana la urma atat presedintele cat si magistratii au partea lor de adevar dar nimeni nu se apuca sa corecteze carentele de sistem.
      Solutia nu este impunerea unei legi nelegale ci emiterea de legi care sa respecte cadrul legislativ romanesc si european in ansamblu.
      Daca azi acuzi justitia ca e corupta esti sigur ca maine nu vei acuza un presedinte ca e corupt?
      • 0 (0 voturi)    
        Gogu (Marţi, 8 noiembrie 2011, 9:43)

        miki [anonim] i-a raspuns lui adi

        Presedintele nu a decis ce sa faca judecatorii.Din contra,le spune sa gindeasca de doua ori cind dau o sentinta.Sa nu o dea dupa plicul primit,despre asta-i vorba.Cine vreti sa arate ce este gresit,ce nu se face ca lumea,ce urmeaza sa se faca ?Presa ar trebui sa constate toate astea insa,ea nu mai face demult asta pentru ca nu mai are credibilitate.Presedintele are obligatia de atrage semnale de alarma,unde este cazul.Justitia este un caz,recunosc mare parte din judecatori,procurori,CSM.In loc sa gasim solutii ii dam cu suspendarea,conform mintii prea odihnite a marelui strateg Antonescu.O vorba din popor spune"sa nu te pui cu omul prost ca are mintea odihnita".
    • -12 (18 voturi)    
      aiurea (Luni, 7 noiembrie 2011, 8:51)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Vaidenoi

      presedintele nui primul magistrat
      poate primul infractor al tarii
      • -6 (10 voturi)    
        Din pacate, ai dreptate..... (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:06)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui radu

        Basescu, traieste, da muuulti ani, doar din salariul sau de bugetar.
        Sotia...casnica, dintotdeauna.
        O fata a lucrat, o vreme ca notar, alta a semnat statele de plata la o firma care lucra pentru primaria lui tasu.
        Acu' i-a aranjat taticu un salariu bun la PE....dar totusi...
        Familia asta concentreaza averi imposibil de justificat.
        Mai ales imobiliare !Basescu nu poate sa justifice multe din manevrele care l-au facut bogat.
        Are dosare blocate sau "spalate" dubios.
        Disparitia unei flote intregi, cea a Romaniei (cu care ne faleam pana in '89) nu este un mizilic.
        Cica a fost judecat si nu a fost gasita nici o neregula....cum dracu? O flota !!!!!
        Tupeul insa, oh, da, tupeul sau este fara limite!
        El da lectii magistratilor, se ratzoieste la judecatori, tipa la mine , cetateanul Roman.
        Ei bine eu nu vreau asa ceva. Basescu, esti concediat!
        Pentru ca eu am acest drept, Basescu, impreuna cu tot guvernul, sunt angajatii mei.
        Sunt platiti de mine sa-mi faca treaba de care am nevoie, sa-mi gestioneze tara.
        Fac treaba buna? Nu! In plus, se rasteste zilnic la mine!
        Basescu, nu esti seful meu, esti angajatul meu....taci din gura!Democratie parlamentara?
        Separatia puterlor in stat?
        Independenta justitiei?
        Vad ca se gasesc destui ciumpalaci aici care nu le vor ....din fericire prea putini ca sa mai salveze gasca asta de nemernici care nu se lasa dusi de la putere, mai au atata de furat....
        • 0 (2 voturi)    
          esti plecat rau de tot (Luni, 7 noiembrie 2011, 13:31)

          ovigeo [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          ...crezi ca ia cineva in seama prostiile pe care le scri?
    • -9 (15 voturi)    
      face multa paguba justitia in Romania... (Luni, 7 noiembrie 2011, 8:52)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Vaidenoi

      dar NU face mai multa decat incompetentul Guvern al Dlui Boc, acolo sunt gravele probleme care pot duce Romania la faliment.
      Incompetenta guvernantilor este cauza, daca guvernantii ar fi ei curati si competenti ar avea alta autoritate morala sa le sara in cap judecatorilor, dar asa se vede clar ca nici judecatorii si nici romanii nu mai dau 2 bani pe cei care guverneaza azi Romania.
      Aici este in opinia mea marea problema a Romaniei.
      De exemplu, Dvs il vedeti pe Dl Boc discutand la CE cu mai marii UE sau pe Dl Ialomiteanu discutand cu Ministrii de Fimante ai UE ??!!!!
      Pai, cum sa ai autoritate si in fata magistratilor si in fata cetatenilor cu conducatori care nu au nici o recunoastere, nici in tara nici in afara ei ?!
    • +1 (1 vot)    
      Nu-i chiar asa (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:43)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Vaidenoi

      Constitutia si legile specifice sunt relativ precise in privinta asta. In afara de gratiere, presedintele nu prea are alte atributii in domeniul justitiei. In mod specific, anularea unei hotarari judecatoresti nu intra in atributiile lui. Ca ar fi bine sau nu ca presedintele sa poata anula hotarari judecatoresti e alta discutie - personal consider ca asta ar constitui o posibilitate prea mare de ingerinta in treburile justitiei, asa ca mai bine nu. Fapt e insa ca legal pe moment nu se poate.
      • 0 (0 voturi)    
        Alte atriibutii (Marţi, 8 noiembrie 2011, 2:02)

        Vaidenoi [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        ale Presedintelui Romaniei in legatura cu justitia : Numeste si revoca judecatorii.
        Judecatorul hotareste in numele legii si investeste cu formula executorie care se aplica pe o copie legalizata a hotararii si consta intr-un ordin dat in numele Presedintelui Romaniei – conform art. 261 cod procedua civila. Din aceste atributiuni legale decurge si faptul ca poate refuza investirea unor hotarari in cazuri de notorietate publica. Atacul judecatorilor la adresa presedintelui Romaniei ,indiferent cine ar fi el, vadeste dispret pentru votul popular si atac la ordinea de drept; atac sustinut de forte oculte potrivnice poporului roman. Parerea unanima a oamenilor cinstiti si responsabili din Romania este ca nu exista judecatori cinstiti. Exista doar judecatori ne prinsi. Este de datoria justitiei sa-si repare imaginea.
  • +15 (21 voturi)    
    CORUPTIE GENERALIZATA (Luni, 7 noiembrie 2011, 5:40)

    DOREL N [anonim]

    Justitie impartiala???!!!! Fata de cine?
    Este o coruptie generalizata in tot sistemul judiciar, care pronunta sentinte ca la licitatie. A se vedea Gabriela Chiornita si Corina Nuta (Curtea de Apel Pitesti), Liliana Cringasu, Mioara Badea si Danaila Veronica (Curtea de Apel Bucuresti). Tineti-o tot asa doamnelor magistrate si sariti ca arse cand cineva va acuza intemeiat.
    Propun infiintarea unui mercurial in sistemul juridic, la care sa aibe acces toti cei ce se judeca.
    • -9 (15 voturi)    
      rept (Luni, 7 noiembrie 2011, 8:50)

      radu [anonim] i-a raspuns lui DOREL N

      si cine ai acuza?
      hotul sef al romaniei?
      nu are deja cam mult tupeu piratul sef?
  • +10 (16 voturi)    
    Judecatorii (Luni, 7 noiembrie 2011, 6:21)

    Fenchea Marius [anonim]

    Atata timp cat o judecatoare betiva iese de sub incidenta acuzatiilor de consum de bauturi alcoolice desi toata lumea vede ca a fost bauta si si prima analiza de sange dovedea acest lucru iar colegi ei o scot nevinovata fiindca s-a ascuns dupa chitibusuri avocatesti de genul cum ca proba nu era conforma cu procedura iar a 2-a proba nu s-a mai luat iar altii ( un prieten de-al meu prins baut ia 1 an cu suspendare desi a colaborat cu organele de politie si a facut toate probele necesare pentru a i se stabili alcoolemia) ba mai mult este rupusa in functia de judecatoare si i se plateste de catre statul roman salariul din urma fiindca asa decideti dumeneavoastra domnilor judecatori - DA PRESEDINTELE ARE DREPTATE! Nu spun ca intre judecatori nu exista oameni integri si care dau in justitie solutii corecte si legale dar sunt prea multe cazurile in care unii dintre dumneavoastra "gresiti" si nimeni nu va sanctioneaza sub nicio forma!
    Eu as propune o lege clara iar in momentul in care sunteti gasiti corupti in justitie toate drepturile legale de gen pensie si alte sporuri si facilitati sa va fie declarate NULE! De-asemenea nu uitati ca aveti un salariu mult mai mare decat media salariilor mari date de catre Statul Roman, aratati ca meritati acesti bani!
    • -4 (6 voturi)    
      ehh si tu acuma (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:23)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Fenchea Marius

      Poate justitia nu e dreapta, dar nu e niciunde in lume. Peste tot sunt tot felul de inculpati care prinsi cu crima scapa pe tot felul de motive.

      Asta nu inseamna ca in Franta, Germania sau SUA vine presedintele sa le spuna judecatorilor ca nu au vazut bine pe caseta pixelul albastru.

      Problema enuntata de tine are treaba cu procurorii, anchetatorii, care nu isi fac treaba calumea si permit infractorilor sa anuleze probele recoltate fara permisiune sau fara procedura normala.

      Daca vine raspunsul celor de la CEDO ca perchezitia lui tanti aia e incorecta iar probele nu se pot folosi in justitie tot judecatorul e de vina?
  • +6 (10 voturi)    
    unii da,altii ba (Luni, 7 noiembrie 2011, 6:42)

    gogu [anonim]

    Onor CSM si AMR au tacut milc la AMENINTARILE lansate de chegargara la Pitesti. Alea erau in spiritul democratiei! Sa-ti fie rusine Dinu Patriciu!
  • +12 (16 voturi)    
    Poll (Luni, 7 noiembrie 2011, 7:26)

    varsolc [anonim]

    Haideti sa facem un sondaj, doar asa ... cei care citesc stirea si nu au chef sa lase un comentariu sau nu pot sa scrie nimic nou (ideiile lor au fost deja formulate si scrise de altii) printr-un simplu click sa poata sa-si exprima parerea.

    Cei care dau dreptate lui Basescu (legat strict de lucrurile mentionate mai sus) sa deie un vot +, iar cei care sustin ca CSM are dreptate sa deie un vot in minus.

    Eu personal is curios care va fi rezultatul final

    PS: Vot valid se considera doar acel vot care sa dat pe acest comentariu :) (doar sa nu lasam loc interpretarilor )
  • +4 (8 voturi)    
    Cine plateste oalele sparte de magistrati ? (Luni, 7 noiembrie 2011, 9:12)

    ela [anonim]

    Pe cand o sa avem si noi o lege care sa-i puna pe magistrati sa platesca pentru greselile lor de judecata ?
    Cu ce sunt eu de vina, eu platitorul de taxe si de ce statul sa plateasca (din taxe platite de mine) tot soiul de daune celor nedreptatiti ? De ce sa plateasca statul pentru prostia magistratilor ?
    Sa-si plateasca singuri mizeriile, si sa vedem atunci daca mai au "curaj" sa judece stramb ?
    • +2 (2 voturi)    
      N-ar fi completa o asemenea initiativa (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:31)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui ela

      Atat timp cat si legile pe care le avem ne indreapta cu pasi repezi spre situatia Greciei.
      Pentru d-nii magistrati propun urmatoarea: un sistem de evaluare periodica, pentru fiecare decizie anulata de o instanta superioara sa primeasca penalizare de macar 5% pentru 3 luni.
  • +4 (8 voturi)    
    justitia imaculata (Luni, 7 noiembrie 2011, 9:27)

    visio [anonim]

    peste tot exista o oaie neagra; evident, nu in cadrul justitiei siopozitiei; acolo sunt numai sfinti: sfantul patriciu, sfantul SOV, sfantul voiculescu, sfanta judecatoare barsan, sfanta tamara, etc; adica numai exemple de urmat pentru tanara generatie de pontaci si antonesti; imbucurator este ca langa ponta si antonescu nu vedem indivizi din aceeasi generatie cu ei; se aprpopie sfarsitul generatiei psd 89....
  • +3 (5 voturi)    
    Ipocritii (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:25)

    unul [anonim]

    Basescu n-a facut decat sa dea mai departe opinia UE legata de justitia romaneasca. Judecatorii ar trebui sa plateasca din buzunarul propriu milioanele de euro pe care le plateste romania din cauza proceselor pierdute la CEDO si ar trebui sa faca inchisoare cand se dovedeste ca au protejat infractori. Penibil cand niste mafioti cu toga se cred si se poarta ca niste Dumnezei. N-o sa mai dureze mult mascarada asta...
  • +1 (1 vot)    
    Istorie (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:42)

    dorin bretan [anonim]

    in 50 ani de comunism ,Romania a sadit si protejat incompetenta, slugarnicia, anihilarea initiativei si a verticalitatii., spiritul de gasca, dispretul fata de cei multi.La revolutie s-au taiat varfurile buruienilor si s-au ridicat altele. Plantele sanatoase abia se vad din lanul de buruieni. Ce e de facut? Mi-e frica sa ma gandesc si mai ales sa spun cu voce tare.
  • 0 (0 voturi)    
    Magistratii si etc din UE (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:45)

    ion+ [anonim]

    Cand Babilonul a ajuns la un anumit nivel in constructie,..a aparut galceava ca cine sa ajunga pana la Divinitatea Suprema si chiar sa il intreaca Atunci DS a incurcat limbile si asa sau linistit vazandu-si fiecare de ale lui ASA s-a procedat pe linie politica lasandu-se mai multe partide ca sa nu se mai zica ,,dictatura,'si vedem ca nu ia ex babilonian sa fie liniste Astazi ca niciodata este atata galceava ca suntem ingroziti ptr viitorul TERREI Oare cui ii este necesara aceasta neleniste politica?La criza aceasta sa luat masura de micsorare a veniturilor fara a se restitui deoarece patria trebuie slujita chiar daca cu 2 zile s-a votat de marele parlament marirea cu 25%Cine da castig de cauza sa plateasca din fondul lor de salariu ,nu din cel public,ca nu a fost razboi ci revolutie urmata de reforme
  • +1 (3 voturi)    
    RELATEZ UN CAZ (Luni, 7 noiembrie 2011, 10:47)

    pointless man [utilizator]

    foarte bine cunoscut. Cumnata mea a cumparat un apartament cu acte notariale in regula. A cazut de acord cu vinzatorul sa-i mai permita sa locuiasca in el trei luni. La implinirea termenului - surpriza ! Individul nu pleca. Prima defectiune: pentru evacuare este nevoie de proces. NU POT SA INTELEG de ce un contract de vinzare-cumparare in buna forma nu este direct executoriu. Nici nu cred ca poate intelege cineva.

    Urmeaza procesul care a durat DOI ANI. Onor judecatorii acceptau sa-l amine sub cele mai penibile pretexte; ba ca respectivul trebuia sa fie prezent la o nunta, ba la o inmormintare, ba ca nu avea avocat s.a.m.d. Dupa sentinta definitiva au urmat bilbaielile executorului judecatoresc. In fine treaba s-a terminat cu mari cheltuieli si nervi. Avocatii au papat o gramada de bani formulindu-si concluziile scrise pur si simplu prin copierea celor concepute de mine (care NU sint jurist).

    Daca un caz atit de simplu si, la urma urmelor, minor, tine ocupat aparatul judecatoresc DOI ANI sa nu se mai plinga bolsevicii in robe ca-s supra incarcati - o fac EXPRES.

    Deci Base are dreptate numai ca prin vorbe nu va clinti nimic.

    Pe de alta parte nu am vazut NICIODATA vreun feedback din partea procurorilor si judecatorilor atunci cind o lege are defectiuni (cu exceptia celor ce le aduc atingere directa). Sa se intruneasca si sa le dea cu cratita in cap parlamentarilor punctind aiurelile emanate de ei. In fond autonomia justitiei trebuie sa aiba si un caracter activ.

    TATATAAAM ! Aude cineva ?
  • +3 (5 voturi)    
    iara fac toti front comun impotriva lui Basescu (Luni, 7 noiembrie 2011, 11:03)

    rocitizen [utilizator]

    cum zgandare un pic Basescu musuroiu de termite cum ii deranj mare si ii sar toti mafiotii in cap cum de isi permite sa zica adevarul despre justitia din Romania. Foarte bine a zis Basescu si sa le-o zica in fiecare zi daca se poate pana ii scoate din minti, pentru ca deja nesimtirea judecatorilor a intrecut orice limite. In loc sa-si puna cenusa in cap ei sar in sus ca arsi si ne sfideaza din nou. Justitia isi bate iarasi joc de romani si Romania...da pana cand ?!!
  • +3 (3 voturi)    
    raspuns lui Fechea Marius sialtele (Luni, 7 noiembrie 2011, 11:16)

    MARIN [anonim]

    in primul rand trebuie sa declar ca sunt de acord cu Fechea Marius!
    Daca ustitia din Romania ar fi fost ca in Franta,Germania sau SUA,sunt convins ca Domnul PRESEDINTE nu ar mai fi avut ce sa criotice!
    Eu am 77ani. Nuam fost si nu sunt membru de partid,pentru ca stiu ca Politica este PORC de CINE asa cu afirma cine va de la noi.
    In legatura cu interventia CSM ului,as fi fost de acord cu dinsii cu conditia ca acest CSM sa faca o prpunere legislativa prin care sa se impuna ca toate cheltuielile facute de STATUL ROMAN cu procesele pierdute la CEDO sa fie scazute din bugetul CSM ului..
    Daca cei doi lideri ai opozitiei declara ca suporta toate cheltuielile facute de STATUL ROMAN cu procesele pierdute la CEDO si ca vor fi de acord cuaplicare in Romania aprevederilor puctului 8 al Proclamatiei de la Timisoara,eu voi vota suspendarea Presedintelui!
    Va multumesc.
  • 0 (2 voturi)    
    BENEFICIILE UNEI JUSTIŢII DOMOALE : (Luni, 7 noiembrie 2011, 12:07)

    tan [anonim]

    -părţile din proces devin bune prietene din lehamite ;
    -"veselia e mare":martori sau părţi din procesele cu aceleaşi termene de judecată leagă prietenii /căsătorii trainice ( unele nu rezistă probei timpului spre deosebire de procesul la care participă);
    -judecătorii domoli conştientizează faptul că nu deţin adevărul absolut şi nu doresc să se pronunţe, lucru care automat ar produce karma negativă .
    - ca nişte adevăraţi călugări tibetani(sau candidate la Miss Universe) ei se roagă constant pentru împăcarea părţilor şi pacea lumii .
    -oricine poate depune ofrande şi orez în bolul de cerşit al judecătorilor domoli ai României.
  • 0 (2 voturi)    
    ...balanta...!!! (Luni, 7 noiembrie 2011, 13:43)

    NicuBerneantu1310502426502 [anonim]

    De acord cu presedintele..ar trebui sa cunoastem si averile magistratilor inainte de inceperea fuctiei si dupa judecarea favorabila,a unui act mare de coruptie...nu-mi vine sa cred exemplu cu licitatia la autostrada...tare as dori sa cunosc efectele pe care le are aceasta decizie judecatoreasca asupra noastra...adica asupra celor care facem parte din acest stat...!!!
  • 0 (2 voturi)    
    opozitia (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:06)

    parker [utilizator]

    Opozitia spune una cand este in opozitie si face la fel ca PDL cand este la guvernare. Ce face PDL-ul astazi s-a transmis din generatie in generatie (de guvernari desigur) . Aceleasi crize le-am vazut cand era PSD-ul si PNL-ul la putere. Opozitia crede ca rolul ei este sa latre impotriva guvernului pt. a obtine voturile fraierilor, carora le promite bunastare. Daca ar vrea binele nostru nu s-ar impotrivi reformelor care incepe sa-i excluda pe cei care vor lux prin frauda.
    Pe magistrati ii supara adevarul pe care il simtim pe pielea noasra.
  • 0 (0 voturi)    
    Base, inca putin si-ncepi sa-mi placi... (Marţi, 8 noiembrie 2011, 20:17)

    kansas [anonim]

    ...desi mi-as fi dorit un alt fel de Presedinte...

    ... considerand declaratiile din ultimul an cel putin, Base poate fi acuzat de demagogie si populism, ba poate chiar de campanie electorala mascata, si poate chiar astea sunt si o parte din adevaratele nuante ale acestor episoade ...

    ... numai ca, privind impartial, a recitat mereu din lumea reala, si ceea ce a spus, a fost bine ales, si poate fi considerat adevar ( chiar si atunci cand isi ataca adversarii, atat de inferiori si penibili...)

    CSM-ul in schimb, ar fi corect sa ia in serios "problema de fond", si sa-si vada de treaba conform legii... ia sa numaram ... pe degete(le) lor de magistrati...cate realizari majore a inregistrat Justia in lupta impotriva MARII Coruptii !!!...Rad si curcile din Pakistan de evidenta lor competenta, pardon, indulgenta, pardon, impotenta, ba nu : cred ca e de fapt coruptie la cel mai inalt nivel...dar nu stiu cum se cheama asta...nu cumva...MAFIA ?!?.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version