Circulatia auto pe tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau-Bors, in lungime de 64 kilometri, va fi deschisa in noiembrie anul viitor, insa receptia totala a lucrarilor este programata pentru 30 august 2013, potrivit unui document guvernamental, transmite Mediafax.

In document se arata ca, pana la sfarsitul anului, vor fi reactualizate proiectele pentru alte tronsoane din Autostrada Transilvania, respectiv Gilau-Nadaselu si Campia Turzii-Iernut, urmand ca in prima parte a anului viitor sa fie lansata licitatia pentru sectiunea Iernut-Targu Mures.

Proiectul Autostrada Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde euro, incheiat cu compania americana Becthel pentru constructia unui traseu de 415 kilometri. Dupa sapte ani de la lansarea proiectului, au fost finalizati doar 52 de kilometri.

Contractul cu Bechtel a fost renegociat in acest an, compania americana urmand sa finalizeze doar doua tronsoane din cele opt ale autostrazii. Guvernul a avizat noul contract, care prevede reducerea costului aferent lucrarii cu 50%, la 6,9 milioane euro/km, si permite scoaterea la licitatie a tronsoanelor inca neincepute.

Bechtel va continua lucrarile la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii. Traseul autostrazii mai cuprinde sase sectiuni insumand 297 km, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).

Lucrarile la sectorul Suplacu de Barcau-Bors au inceput in 2007. In acelasi an, Bechtel a inceput sa construiasca peste raul Aries cel mai mare viaduct al proiectului, in lungime de aproape un kilometru si o inaltime de 23 de metri.

In prezent, Romania are 313 kilometri de autostrada si alti 276 km in executie. Potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, reteaua de autostrazi va ajunge la 845 de kilometri in cativa ani.