(P) VIDEO Presedintele Consiliului Judetean Dambovita, Florin Aurelian Popescu: Sanatatea, din punctul meu de vedere, nu are culoare politica

de SmileMedia    
Joi, 3 noiembrie 2011, 14:10 Actualitate | Esenţial


Florin Aurelian Popescu, presedintele CJ Dambovita
Foto: Hotnews
Finantarea din fonduri europene a lucrarilor de modernizare a Spitalului Judetean de Urgenta Dambovita este blocata in Consiliul Judetean. Cine are interesul sa stopeze lucrarile si de ce? Care este miza proiectului? Presedintele Consiliului Judetean Dambovita, Florin Aurelian Popescu, a discutat online cu cititorii.

"Reabilitarea si modernizarea Spitalului Judetean Dambovita" este un proiect initiat de Consiliul Judetean Dambovita care raspunde obiectivului specific al Programului Operational Regional 2007-2013 Axa prioritara 3 - "Imbunatatirea infrastructurii sociale" ce vizeaza reabilitarea/modernizarea/ echiparea infrastructurii serviciilor de sanatate.

Valoarea totala a  proiectului: 83.106.684,78  lei, din care 65.278.696,09 lei este valoarea finantarii nerambursabile, iar 1.864.808,69 lei - contributia proprie.

Durata de implementare a proiectului: 36 luni de la semnarea contractului de finantare.

In Consiliul Judetean este blocata transa a doua de fonduri necesare investitiei, in conditiile in care medicii sint nevoiti sa trimita copii bolnavi catre spitalele din Moreni si Gaesti.

  • Florin Aurelian Popescu a absolvit Facultatea de Matematica si este cadru didactic la Universitatea "Valahia" din Targoviste, catedra matematica. In perioada 2002 - 2006, a fost presedintele filialei PNL Dambovita si membru in conducerea nationala, dupa care a ocupat functia de presedinte al filialei judetene a PLD si vicepresedinte la nivel national. Dupa unificarea PD - PLD, a devenit presedinte al Partidului Democrat Liberal, filiala Dambovita si totodata vicepresedinte la nivel national. La alegerile locale din 2008, a devenit presedinte al Consiliului Judetean Dambovita, unde activeaza si in prezent.


Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:

  • Este cel mai amplu proiect de reabilitare al spitalului Judetean construit acum treizeci  si ceva de ani la noi la Targoviste. Este un proiect cu finantare europeana de circa 20 de milioane de euro. Avem 2 tipuri de lucrari: lucrari de constructii si dotare cu aparatura medicala. Reabilitam cladirea principala, fosta policlinica, retelele electrice, instalatiile de gaz, reabilitare termica, refacem hidroizolatia, inlocuim lifturile, rezolvam problema cu instalatia pentru incendii, construim rampe de acees pentru persoanele cu dizabilitati.
  • Totodata reabilitam mai multe sectii: maternitate, pediatrie, cardiologia, blocul operator. Vom dota spitalul cu 5 sali de operatii noi la nivelul celor de la celebrul spital AKH din Viena. Ne vom face o sectie de terapie intensiva. Vom dota spitalul cu aparatura medicala de circa 7 milioane de euro.
  • Sanatatea, din punctul meu de vedere, nu are culoare politica. Si vreau sa va dau un exemplu de buna practica: eu sunt Presedintele Consiliului Judetean PDL, iar directoare Spitalului Judetean este din PNL.
  • Cu toate acestea am facut o treaba foarte buna impreuna cu echipa manageriala si cu sefii de sectie, am redus costurile cu 27%. V-as da cateva exemple: daca inainte cartofii erau achizitionari cu 2.5 lei / kg, acum se cumpara cu 0.6 lei / kg, erau medicamente unde pretul a scazut de la 980 de lei la circa 130 de lei, deci erau preturile de 7 ori mai mari. La reactivi, economia este de circa 2 miliarde de lei pe luna, la gaze am schimbat operatorul cu unul privat si economisim circa 1 miliard de lei vechi pe an.
  • Toate aceste schimbari au dus la niste reduceri de costuri administrative de circa 12% pentru ca de cand am preluat Spitalul Judetean am disponibilizat si circa 140 de salariati din personalul TESA, nu medici, asistente sau farmacisti.
  • Aceste reduceri de cheltuieli (la achizitii, in special, la utilitati, cu costurile de personal), le-am canalizat spre consumul de medicamente care a crescut de anul trecut pana astazi cu 25% in contextul in care pretul medicamentelor este din ce in ce mai mare; cei care vin la spital au nevoie de ingrijiri medicale.


Citeste mai multe despre   













Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 cetatean dambovitean

    Câţi bolnavi deserveşte acest spital? După modernizare se va putea spune că majoritatea bolilor vor fi tratate la Târgovişte sau se va merge ca şi acum la Bucureşti pentru cazurile mai grave?

    • Florin Aurelian Popescu

      Spitalul Judetean din Targoviste are 150.000 de pacienti care ii trec pragul anual,dintre care circa doua treimi nu raman internati, ci vin pentru tratament ambulatoriu. Dupa modernizare, mare parte din cazuri vor putea fi tratate laTargoviste, dar nu toate (un exemplu - neurochirurgia).

  • Întrebarea nr. 2 Mirela

    Domnule Popescu, cat din aceasta problema tine de politica si cat tine de o grija reala fata de cei care ar fi pacientii spitalului?

    Este vorba de o tactica inainte de un an electoral?

    • Florin Aurelian Popescu

      Sanatatea nu are culoare politica. Dovada faptul ca directoarea spitalului este membra PNL, fiind un foarte bun manager, iar eu presedintele Consiliului Judetean sunt membru PDL, iar cele 2 partide sunt in opozitie. Aceasta este opinia mea, pe care adversarii politici nu o impartasesc, din pacate. Dovada faptul ca de doua luni de zile blocheaza politic acest proiect. Mentionez ca din cei 18 consilieri USL care blocheaza proiectul, 3 sunt doctori si au depus juramantul lui Hippocrate. Toti cei 18 au jurat cu mana pe Biblie sa apere interesele cetatenilor din Dambovita. Si iata cum o fac - blocand un proiect cu finantare europeana de 98% de reabilitare a celui mai mare spital din Dambovita. Parerea mea este ca e o tactica a USL-ului inainte de anul electoral prin care incearca sa blocheze acest proiect, chiar sa inchida spitalul spunand ca noi nu suntem in stare sa administram un astfel de domeniu. Insa ii intreb: "Ei nu au parinti, frati, prieteni, vecini care sa aiba nevoie de ingrijire medicala la nivel european?". Am putea, macar, in domeniul sanatatii sa ne abtinem de la calcule politice, pentru ca sanatatea este cea mai importanta.

  • Întrebarea nr. 3 Nicolae

    sunt curios: oponentii acestui proiect sunt fix din partidul care se opune partidului dumneavoastra? n-am urmarit subiectul si ma intereseaza: impartirea parerilor este pe criteriul partidului sau pe un alt criteriu mai logic (interes economic, social, etc.)
    multumesc!

    • Florin Aurelian Popescu

      Da. Oponentii sunt din USL, eu fiind membru PDL. Singura lor preocupare este de natura politica netinand cont de interesele sociale ale celor 150.000 de bolnavi care vin cu speranta ca se vor face bine la spitalul din Targoviste.

  • Întrebarea nr. 4 ion

    Buna ziua!
    Cand credeti ca se va fi finalizata portiunea din Drumul Sudului dintre Potlogi si autostrada A1? de 21 ani ne rupem masinile in acele hartoape... pana cand?
    Ce parare aveti despre zecile de balastiere din judet care au distrus albia Argesului, imprejurimile, zavoaiele, drumurile si plamanii oamenilor? Cum e posibil sa se scoata balast de unde acum cativa ani erau campii si izlazuri, rasarind in urma ca ciupercile lacuri, balti si alte peisaje selenare? In ce alta tara bananiera institutiile statul permit unor indivizi sa isi bata joc de panza freatica in halul asta?

    • Florin Aurelian Popescu

      Cred ca partea de pasarela peste autostrada A1 va fi finalizata in noiembrie, anul curent. Prima portiune a drumului, de la Dobra pana la Potlogi, este deja finalizata. A ramas de reabilitat o portiune de circa 4 km in zona localitatii Potlogi la iesire spre autostrada pentru ca de circa 1 an de zile avem contestatii pentru executia acestor lucrari. Avem banii pentru executie, de altfel, toate cele 3 tronsoane, de care vorbeam mai sus sunt co-finantare europeana si a Guvernului Romaniei de 98%, 2% fiind contributia Consiliului Judetean. Ma doare si pe mine ca si pe dvs. ca nu putem finaliza acest drum (el fiind finalizat la acest moment in proportie de 90%) datorita contestatiilor si a procedurilor dificile ale organizarii licitatiilor. Luna aceasta speram sa avem o hotarare de la Curtea de Apel Ploiesti pentru a vedea daca putem continua executia dumului si cand. In legatura cu zecile de balastiere din judet, care au distrus albia Argesului, pot sa precizez ca este treaba altor autoritati ale statului sa le autorizeze si sa le verifice, multi dintre proprietarii de balastiere batandu-si joc de drumuri si de sanatatea oamenilor. Trebuie sa remarc faptul ca sunt si proprietari de balastiere seriosi.

    • Florin Aurelian Popescu

      Celelalte institutii ale statului care trebuie sa controleze balastierele sunt: Garda de Mediu, Politia, Apele Romane. Am facut si eu mai multe sesizari pentru ca nu-mi place cum se comporta unii propietari de balastiera distrugand drumurile judetele, case, locuinte si linistea oamenilor.

  • Întrebarea nr. 5 Catalin

    Fac sport de performanta si m/am ingrozit cand am vazut cazul de la Giurgiu si pe acel baschetbalit care a murit cu zile. Daca, Doamne fereste, acel caz se repeta in Dambovita, iar spitalul nu va mai fi functional, ce se va intampla?

    • Florin Aurelian Popescu

      Catalin, sa speram ca nu vom avea un caz similar celui de la Giurgiu, chiar daca echipa de baschet de la Targoviste este pe primul loc in campionat si ne mandrim cu acest lucru. La acest moment, Spitalul Judetean este pregatit sa actioneze in cazuri similare ca la Giurgiu, si nu numai pentru sportivi, ci si pentru orice cetatean care primeste o lovitura si are nevoie de ingrijiri medicale. Speram din tot sufletul sa putem sa convingem USL-ul sa nu blocheze derularea proiectului cu finantare europeana de la Spitalul Judetean pentru ca am fi pusi in situatia extrema de a inchide spitalul. Actualmente exista riscul major sa fie o infectie epidemiologica la nivelul spitalului intrucat atata vreme cat se reabiliteaza spitalul, se restructureaza sectiile medicale, intrucat in saloanele in care lucreaza constructorii nu putem sa tinem bolnavi. Bolnavii stau si cate 2 in pat, insa spre deosebire de USL, au inteles ca acest proiect trebuie facut si, desi sunt bolnavi si au nevoie de ingrijire medicala in liniste, accepta disconfortul cauzat de lucrarile de constructii, de zgomotul picamerelor si al utilajelor de constructii. Pana in acest moment nu avem nicio reclamatie de la niciun bolnav in acest sens si le multumim tuturor oamenilor care au fost tratati in Spitalul Judetean, ca au inteles necesitatea realizarii acestui proiect, spre deosebire de "politrucii" USL care blocheaza acest proiect in cel mai pur stil bolsevic. Ca sportiv iti urez succes in activitate, asigurandu-te ca vom avea grija de sanatatea ta si a tuturor dambovitenilor.

  • Întrebarea nr. 6 Cristian

    Modernizarea spitalului implica doar reabilitarea termica a cladirilor,sau si achizitionarea de echipamente moderne,atragerea unor doctori buni?
    Domnule profesor de MATEMATICI APLICABILE IN ECONOMIE sper sa iasa un lucru eficient si eficace.

    • Florin Aurelian Popescu

      Pe langa reabilitarea termica a cladirilor, inlocuim retele electrice, instalatiile sanitare, reabilitam scarile interioare, sistemul de distribuire a caldurii si a instalatiilor de ventilatie, reabilitarea sistemului de distributie gaze medicale, inlocuim lifturile, refacem sistemul de protectie impotriva incendiilor, cream facilitati pentru persoanele cu handicap, reabilitam urmatoarele sectii: radiologie, blocul operator, salile de pregatire a pacietilor pentru operatii, sterilizare, sectia de terapie intensiva, sectia de recuperare, maternitatea, pediatria, cabinetele medicilor si asistentilor, salile de asteptare si spatiile comune. Totodata, vom cumpara aparatura medicala de circa 7 milioane de euro (RMN, computer tomograf etc.) si vom dota 5 sali de operatie la nivel european. Vreau sa va spun ca antreprenorul general al acestei lucrari este firma care administreaza Spitalul AKH din Viena si care are circa 1 milion de pacienti pe an, dintre care peste 50.000 de romani. Vom avea la Targoviste aceeasi aparatura medicala ca la spitalul AKH din Viena. Totodata, intentia noastra este de a initia un parteneriat medical cu spitalul AKH prin care pacientii care doresc pot sa-si trimita analizele la Viena pentru interpretare (contra cost, evident) si intentionam ca dupa finalizarea reabilitarii, doctori de la AKH sa poata veni o data, de doua ori pe luna pentru diferite controale sau chiar pentru a opera. Astfel, vom fi mai aproape de nevoile oamenilor din Dambovita, pentru ca cei care doresc sa aiba servicii medicale ca la Viena, le vor avea la Targoviste, scutind niste cheltuieli de transport, cazare etc.

    • Florin Aurelian Popescu

      Totodata intentionam sa avem parteneriate cu doctori de renume din tara noastra, pe acelasi principiu.

  • Întrebarea nr. 7 karpat

    La cât estimaţi întârzierea care rezultă în urma blocajului din Cons. Jud. pe subiectul alocării de fonduri?

    Este posibilă retragerea fondurilor sau o penalizare dacă proiectul nu este finalizat până la data limită?

    • Florin Aurelian Popescu

      Estimez aceasta intarziere la minim un an de zile, Am sa va explic cum se deruleaza fondurile cu finantare europeana. Consiliul Judetean plateste factura pentru lucrarile executate, iar Ministerul Dezvoltarii si cel de Finante ne returneaza suma platita in circa 2-3 luni de zile. In aceasta perioada constructorul este greu sa mai lucreze daca nu-i platesti factura, iar pentru Consiliul Judetean, daca nu ia acest imprumut ii este imposibil sa finanteze o lucrare de o astfel de anvergura. Am sa va dau un exemplu: in luna decembrie, cel tarziu in ianuarie, ne va veni intreaga aparatura medicala care costa circa 7 milioane de euro. Evident ca daca nu vom derula in bune conditii acest proiect este posibila oprirea finantarii europene sau o penalizare, daca nu derulam proiectul pana la data limita.

  • Întrebarea nr. 8 coltosu

    Aveţi proiecte mari în judeţ pe care v-aţi înţeles cu opoziţia? Exemple, va rog. Daca exista asa ceva, de ce acolo s-a putut şi aici nu se poate? Ca doar nu sunt pesedistii nebuni sa-si bata cuie in talpa singuri....

    • Florin Aurelian Popescu

      Da, avem astfel de proiecte. Din pacate ei nu se tin de cuvant de fiecare data. Si in cadrul acestui proiect de reabilitare a Spitalului Judetean am avut o intelegere: in august 2010 s-a votat in unanimitate de catre toate partidele Hotararea de Consiliu Judetean prin care aprobam implementarea si finantarea proiectului de reabilitare a Spitalului Judetean. La articolul 3 al acestui Proiect de Hotarare se mentiona "se aproba asigurarea tuturor resurselor financiare necesare implementarii optime a proiectului impuse de POR si legislatia in vigoare". Iata ca ei isi incalca propriul vot de acum un an de zile. Este o dovada de neseriozitate si de rea credinta.

  • Întrebarea nr. 9 ana dumitru

    Vad in oras afise cu "Lista rusinii" de ce ati apelat la acesta forma de protest fata de consilierii judeteni care se opun finantarii. Ce faceti mai departe? Cum ii aduceti in consiliu si cum ii convingeti sa dea banii pentru spital?

    • Florin Aurelian Popescu

      Am vazut ca nu ma pot intelege cu liderii USL si am facut apel catre societatea civila sa ma sprijine in demersul meu. Am facut acele afise cu "Lista rusinii" impreuna cu societatea civila pentru ca, poate le va fi jena de ceea ce au facut, vor regreta si vor veni sa voteze finantarea pentru proiect. Totodata, contez pe faptul ca prietenii, rudele sau vecinii celor 18 consilieri USL ii vor putea convinge sa vina la serviciu si sa voteze in folosul oamenilor, nu al partidelor lor. Dupa acest demers, am convocat o sedinta "deindata"pentru maine, sambata, la ora 9.00 chiar la sediul Spitalului Judetean pentru a vedea cu ochii lor ceea ce se intampla acolo. Sper ca maine vor fi prezenti si vor vota aceasta finantare.

  • Întrebarea nr. 10 eadeea

    De ce s-a hotărât reabilitarea Spitalului Judeţean în 2010? A existat o justificare serioasă? Când a fost ultima oară reabilitat acest spital şi în ce a constat reabilitarea?

    • Florin Aurelian Popescu

      Spitalul Judetean nu a fost reabilitat de cand s-a construit, de circa 40 de ani. A existat o justificare serioasa pentru acest lucru, ati vazut si dvs. cum a luat foc Maternitatea din Giulesti. Am avut probleme cu instalatia de gaze, cu instalatiile sanitare, care erau invechite si putea provoca adevarate tragedii.

  • Întrebarea nr. 11 Lilliacul

    Domnule Presedinte,

    1. Cand veti avea curajul sa restructurati mare parte din functionarii ineficienti din cadrul Consiliului Judetean?

    Am fost de cateva ori pe la sediul dumneavostra si m-a mirat intotdeauna numarul mare de soferi de la parterul instututiei pe care o administrati.

    In toate firmele private astfel de ajustari au fost facute ( soferi, secretare, etc...?)

    La "stat" de ce nu se poate?

    2. Credeti ca Domnul Sebastian Lazaroiu are dreptate cand spune ca " vamuirea" micilor, mediilor intreprinzatori erodeaza capitatul politic de care beneficiaza partidele de dreapta, in acest caz PDL?

    Ce vreti sa faceti in aceasta privinta? Credeti ca e bine sa ne impingeti spre "stanga" prin atitudinea anti-intreprinzatori a intitutiilor publice locale?

    • Florin Aurelian Popescu

      Cand am preluat Consiliul Judetean acesta avea 2.913 salariati impreuna cu institutiile subordonate. Actualmente avem 1.911 salariati, facand o reducere cu 34,3% a numarului de salariati. Fondul de salarii in septembrie 2011 a fost de aprox. 52% fata de septembrie 2008 cand am preluat Consiliul Judetean, deci aproape la jumatate. Platile cu carburantul din 2008 au fost de 125.500 ron, iar in 2011 pe primele 10 luni de 49.954 ron in contextul in care pretul combustibilului a crescut cu circa 30% in aceasta perioada. Observati si dvs. ca am redus la jumatate cheltuielile cu combustibilul si cu salariile si, cu toate aceasta, administratia Dambovita este locul 1 pe tara la atragerea fondurilor europene. Vreau sa va informez ca in cladirea Consiliului Judetean functioneaza mai multe institutii ale statului, Prefectura, Statistica, Directia de Cultura, SIndicate etc si poate erau prezenti si soferii acestor institutii.
      Da. Domnul Lazaroiu are dreptate. Incercam sa fim cat mai transparenti in folosirea banilor publici, dovada ca suntem singurul Consiliu Judetean care are afisata pe site lista cu toti furnizorii. Nu am o atitudine anti-intreprinzatori, iar daca sunt institutii sau functionari care au astfel de atitudine, va rog sa ma informati. Ma gasiti la birou in fiecare dimineata, de marti pana vineri, intre 7 si 8.

  • Întrebarea nr. 12 alexandra

    Buna ziua
    V-ati gindit sa transformati spitalul intr-unul modern, european, care sa ofere servicii medicale de inalta calitate pentru intreaga regiune?
    In regim de PPP cu investitori specializati ar fi posibil?
    Va multumesc

    • Florin Aurelian Popescu

      Dorinta noastra este sa transformam spitalul intr-unul modern, european. faptul ca am accesat fonduri europene nu ne va permite in perioada urmatoare sa instrainam actionariatul sau managementul Spitalului Judetean, dar suntem deschisi oricarei colaborari pe linie medicala, in orice formula permisa de lege, cu orice partener serios cu experienta in domeniul medical.

  • Întrebarea nr. 13 Radu

    Cei care au votat in Consiliul Judetean impotriva binelui public, vor trebui sa-si sustina optiunea si in fata cetatenilor din judet la viitoarele alegeri. Ceva de genul " nu dorim servicii moderne de sanatate publica in Dambovita, pentru ca.......
    Cu ce argumentatie credeti ca-si vor fi insotit refuzul de a bloca accesul cetatenilor la servicii medicale de calitate ?

    • Florin Aurelian Popescu

      Argumentele pe care le-au folosit cand au votat impotriva proiectului au fost puerile: ca indatoram judetul, ca nu e nevoie de acest imprumut, ca nu e nevoie sa fie atat de mare, ca managementul nu e performant. De altfel, cred ca ii deranjeaza activitatea buna care se desfasoara la Spitalul Judetean. Si am sa va dau cateva exemple: in 2010, din totalul bugetului, cheltuielile cu medicamentele erau de 19%, in 2011 procentul este de 24%. Cred ca am deranjat si niste afaceri pe care le faceau acolo, organizand licitatii transparente, electronice, in urma carora am facut o economie substantiala. De exemplu, la reactivi, economia este de 200.000 de ron pe luna, la medicamente, 11,4 milioane ron / an (Filgrastinum - pret initial - 989,71 lei, pret actual - 130 lei; Topocatenum - pret initial 641 lei, pret actual 74 lei; cartofi - 2.50 pret vechi, pret actual 0.60; piept de pui - 12.6 pret vechi, 8.9 lei pret nou; carne de porc - pret vechi - 11.9 lei, pret nou - 8.4 lei). Vedeti care e "deranjul"?

  • Întrebarea nr. 14 George Manea

    Domnule președinte, după conferința de presă de la Marriott, ați avut vreun semnal că mesajul dvs a a fost înțeles și că s-ar putea schimba situați? Aveți în vedere și alte acțiuni de informare și sensibilizare a societății civile, în sprijinul proiectului de la Spitalul Județean din Târgoviște? Vă mulțumesc

    • Florin Aurelian Popescu

      Astept un rezultat pozitiv dupa conferinta de presa de la Marriott. In caz contrar voi continua lupta pana la solutionarea cazului asa cum i-am obisnuit pe damboviteni. Pentru ca oamenii asteapta sa le rezolvam problemele nu scandal. Sunt satui de scandal. Voi rezolva aceasta problema cu ajutorul oamenilor si al societatii civile carora le multumesc ca s-au implicat activ alaturi de mine, de conducerea spitalului, Sindicatul SANITAS si toti sefii de sectie din Spitalul Judetean care au trimis o scrisoarea emotionanta prin care solicitau consilierilor USL deblocarea finantarii.

  • Întrebarea nr. 15 Ovidiu

    Buna ziua,

    Va ganditi ca dupa adecerea spitalului la standarde rezonabile sa increditintati managementul acestuia catre o structura privata?

    Va multumesc.

    • Florin Aurelian Popescu

      Am raspuns la aceasta intrebare mai sus.







3192 vizualizari

  • cati pacienti are spitalul? (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:03)

    cetatean dambovitean [anonim]

    Câţi bolnavi deserveşte acest spital? După modernizare se va putea spune că majoritatea bolilor vor fi tratate la Târgovişte sau se va merge ca şi acum la Bucureşti pentru cazurile mai grave?
    • Raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 13:55)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cetatean dambovitean

      Spitalul Judetean din Targoviste are 150.000 de pacienti care ii trec pragul anual,dintre care circa doua treimi nu raman internati, ci vin pentru tratament ambulatoriu. Dupa modernizare, mare parte din cazuri vor putea fi tratate laTargoviste, dar nu toate (un exemplu - neurochirurgia).
  • politica (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:17)

    Mirela [anonim]

    Domnule Popescu, cat din aceasta problema tine de politica si cat tine de o grija reala fata de cei care ar fi pacientii spitalului?

    Este vorba de o tactica inainte de un an electoral?
    • Raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:01)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mirela

      Sanatatea nu are culoare politica. Dovada faptul ca directoarea spitalului este membra PNL, fiind un foarte bun manager, iar eu presedintele Consiliului Judetean sunt membru PDL, iar cele 2 partide sunt in opozitie. Aceasta este opinia mea, pe care adversarii politici nu o impartasesc, din pacate. Dovada faptul ca de doua luni de zile blocheaza politic acest proiect. Mentionez ca din cei 18 consilieri USL care blocheaza proiectul, 3 sunt doctori si au depus juramantul lui Hippocrate. Toti cei 18 au jurat cu mana pe Biblie sa apere interesele cetatenilor din Dambovita. Si iata cum o fac - blocand un proiect cu finantare europeana de 98% de reabilitare a celui mai mare spital din Dambovita. Parerea mea este ca e o tactica a USL-ului inainte de anul electoral prin care incearca sa blocheze acest proiect, chiar sa inchida spitalul spunand ca noi nu suntem in stare sa administram un astfel de domeniu. Insa ii intreb: "Ei nu au parinti, frati, prieteni, vecini care sa aiba nevoie de ingrijire medicala la nivel european?". Am putea, macar, in domeniul sanatatii sa ne abtinem de la calcule politice, pentru ca sanatatea este cea mai importanta.
  • partid (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:44)

    Nicolae [anonim]

    sunt curios: oponentii acestui proiect sunt fix din partidul care se opune partidului dumneavoastra? n-am urmarit subiectul si ma intereseaza: impartirea parerilor este pe criteriul partidului sau pe un alt criteriu mai logic (interes economic, social, etc.)
    multumesc!
    • Raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:03)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicolae

      Da. Oponentii sunt din USL, eu fiind membru PDL. Singura lor preocupare este de natura politica netinand cont de interesele sociale ale celor 150.000 de bolnavi care vin cu speranta ca se vor face bine la spitalul din Targoviste.
  • alt dambovitean (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:51)

    ion [anonim]

    Buna ziua!
    Cand credeti ca se va fi finalizata portiunea din Drumul Sudului dintre Potlogi si autostrada A1? de 21 ani ne rupem masinile in acele hartoape... pana cand?
    Ce parare aveti despre zecile de balastiere din judet care au distrus albia Argesului, imprejurimile, zavoaiele, drumurile si plamanii oamenilor? Cum e posibil sa se scoata balast de unde acum cativa ani erau campii si izlazuri, rasarind in urma ca ciupercile lacuri, balti si alte peisaje selenare? In ce alta tara bananiera institutiile statul permit unor indivizi sa isi bata joc de panza freatica in halul asta?
    • Raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:09)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

      Cred ca partea de pasarela peste autostrada A1 va fi finalizata in noiembrie, anul curent. Prima portiune a drumului, de la Dobra pana la Potlogi, este deja finalizata. A ramas de reabilitat o portiune de circa 4 km in zona localitatii Potlogi la iesire spre autostrada pentru ca de circa 1 an de zile avem contestatii pentru executia acestor lucrari. Avem banii pentru executie, de altfel, toate cele 3 tronsoane, de care vorbeam mai sus sunt co-finantare europeana si a Guvernului Romaniei de 98%, 2% fiind contributia Consiliului Judetean. Ma doare si pe mine ca si pe dvs. ca nu putem finaliza acest drum (el fiind finalizat la acest moment in proportie de 90%) datorita contestatiilor si a procedurilor dificile ale organizarii licitatiilor. Luna aceasta speram sa avem o hotarare de la Curtea de Apel Ploiesti pentru a vedea daca putem continua executia dumului si cand. In legatura cu zecile de balastiere din judet, care au distrus albia Argesului, pot sa precizez ca este treaba altor autoritati ale statului sa le autorizeze si sa le verifice, multi dintre proprietarii de balastiere batandu-si joc de drumuri si de sanatatea oamenilor. Trebuie sa remarc faptul ca sunt si proprietari de balastiere seriosi.
    • Raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:11)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

      Celelalte institutii ale statului care trebuie sa controleze balastierele sunt: Garda de Mediu, Politia, Apele Romane. Am facut si eu mai multe sesizari pentru ca nu-mi place cum se comporta unii propietari de balastiera distrugand drumurile judetele, case, locuinte si linistea oamenilor.
  • Intrebare! (Joi, 3 noiembrie 2011, 19:57)

    Catalin [anonim]

    Fac sport de performanta si m/am ingrozit cand am vazut cazul de la Giurgiu si pe acel baschetbalit care a murit cu zile. Daca, Doamne fereste, acel caz se repeta in Dambovita, iar spitalul nu va mai fi functional, ce se va intampla?
    • Raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:19)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Catalin

      Catalin, sa speram ca nu vom avea un caz similar celui de la Giurgiu, chiar daca echipa de baschet de la Targoviste este pe primul loc in campionat si ne mandrim cu acest lucru. La acest moment, Spitalul Judetean este pregatit sa actioneze in cazuri similare ca la Giurgiu, si nu numai pentru sportivi, ci si pentru orice cetatean care primeste o lovitura si are nevoie de ingrijiri medicale. Speram din tot sufletul sa putem sa convingem USL-ul sa nu blocheze derularea proiectului cu finantare europeana de la Spitalul Judetean pentru ca am fi pusi in situatia extrema de a inchide spitalul. Actualmente exista riscul major sa fie o infectie epidemiologica la nivelul spitalului intrucat atata vreme cat se reabiliteaza spitalul, se restructureaza sectiile medicale, intrucat in saloanele in care lucreaza constructorii nu putem sa tinem bolnavi. Bolnavii stau si cate 2 in pat, insa spre deosebire de USL, au inteles ca acest proiect trebuie facut si, desi sunt bolnavi si au nevoie de ingrijire medicala in liniste, accepta disconfortul cauzat de lucrarile de constructii, de zgomotul picamerelor si al utilajelor de constructii. Pana in acest moment nu avem nicio reclamatie de la niciun bolnav in acest sens si le multumim tuturor oamenilor care au fost tratati in Spitalul Judetean, ca au inteles necesitatea realizarii acestui proiect, spre deosebire de "politrucii" USL care blocheaza acest proiect in cel mai pur stil bolsevic. Ca sportiv iti urez succes in activitate, asigurandu-te ca vom avea grija de sanatatea ta si a tuturor dambovitenilor.
  • ce inseamna modernizare? (Joi, 3 noiembrie 2011, 21:17)

    Cristian [anonim]

    Modernizarea spitalului implica doar reabilitarea termica a cladirilor,sau si achizitionarea de echipamente moderne,atragerea unor doctori buni?
    Domnule profesor de MATEMATICI APLICABILE IN ECONOMIE sper sa iasa un lucru eficient si eficace.
    • Raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:28)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristian

      Pe langa reabilitarea termica a cladirilor, inlocuim retele electrice, instalatiile sanitare, reabilitam scarile interioare, sistemul de distribuire a caldurii si a instalatiilor de ventilatie, reabilitarea sistemului de distributie gaze medicale, inlocuim lifturile, refacem sistemul de protectie impotriva incendiilor, cream facilitati pentru persoanele cu handicap, reabilitam urmatoarele sectii: radiologie, blocul operator, salile de pregatire a pacietilor pentru operatii, sterilizare, sectia de terapie intensiva, sectia de recuperare, maternitatea, pediatria, cabinetele medicilor si asistentilor, salile de asteptare si spatiile comune. Totodata, vom cumpara aparatura medicala de circa 7 milioane de euro (RMN, computer tomograf etc.) si vom dota 5 sali de operatie la nivel european. Vreau sa va spun ca antreprenorul general al acestei lucrari este firma care administreaza Spitalul AKH din Viena si care are circa 1 milion de pacienti pe an, dintre care peste 50.000 de romani. Vom avea la Targoviste aceeasi aparatura medicala ca la spitalul AKH din Viena. Totodata, intentia noastra este de a initia un parteneriat medical cu spitalul AKH prin care pacientii care doresc pot sa-si trimita analizele la Viena pentru interpretare (contra cost, evident) si intentionam ca dupa finalizarea reabilitarii, doctori de la AKH sa poata veni o data, de doua ori pe luna pentru diferite controale sau chiar pentru a opera. Astfel, vom fi mai aproape de nevoile oamenilor din Dambovita, pentru ca cei care doresc sa aiba servicii medicale ca la Viena, le vor avea la Targoviste, scutind niste cheltuieli de transport, cazare etc.
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:29)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristian

      Totodata intentionam sa avem parteneriate cu doctori de renume din tara noastra, pe acelasi principiu.
  • termen (Joi, 3 noiembrie 2011, 22:10)

    karpat [anonim]

    La cât estimaţi întârzierea care rezultă în urma blocajului din Cons. Jud. pe subiectul alocării de fonduri?

    Este posibilă retragerea fondurilor sau o penalizare dacă proiectul nu este finalizat până la data limită?
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:33)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui karpat

      Estimez aceasta intarziere la minim un an de zile, Am sa va explic cum se deruleaza fondurile cu finantare europeana. Consiliul Judetean plateste factura pentru lucrarile executate, iar Ministerul Dezvoltarii si cel de Finante ne returneaza suma platita in circa 2-3 luni de zile. In aceasta perioada constructorul este greu sa mai lucreze daca nu-i platesti factura, iar pentru Consiliul Judetean, daca nu ia acest imprumut ii este imposibil sa finanteze o lucrare de o astfel de anvergura. Am sa va dau un exemplu: in luna decembrie, cel tarziu in ianuarie, ne va veni intreaga aparatura medicala care costa circa 7 milioane de euro. Evident ca daca nu vom derula in bune conditii acest proiect este posibila oprirea finantarii europene sau o penalizare, daca nu derulam proiectul pana la data limita.
  • consens? (Joi, 3 noiembrie 2011, 22:13)

    coltosu [anonim]

    Aveţi proiecte mari în judeţ pe care v-aţi înţeles cu opoziţia? Exemple, va rog. Daca exista asa ceva, de ce acolo s-a putut şi aici nu se poate? Ca doar nu sunt pesedistii nebuni sa-si bata cuie in talpa singuri....
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:37)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui coltosu

      Da, avem astfel de proiecte. Din pacate ei nu se tin de cuvant de fiecare data. Si in cadrul acestui proiect de reabilitare a Spitalului Judetean am avut o intelegere: in august 2010 s-a votat in unanimitate de catre toate partidele Hotararea de Consiliu Judetean prin care aprobam implementarea si finantarea proiectului de reabilitare a Spitalului Judetean. La articolul 3 al acestui Proiect de Hotarare se mentiona "se aproba asigurarea tuturor resurselor financiare necesare implementarii optime a proiectului impuse de POR si legislatia in vigoare". Iata ca ei isi incalca propriul vot de acum un an de zile. Este o dovada de neseriozitate si de rea credinta.
  • lista rusinii (Joi, 3 noiembrie 2011, 22:27)

    ana dumitru [anonim]

    Vad in oras afise cu "Lista rusinii" de ce ati apelat la acesta forma de protest fata de consilierii judeteni care se opun finantarii. Ce faceti mai departe? Cum ii aduceti in consiliu si cum ii convingeti sa dea banii pentru spital?
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:41)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ana dumitru

      Am vazut ca nu ma pot intelege cu liderii USL si am facut apel catre societatea civila sa ma sprijine in demersul meu. Am facut acele afise cu "Lista rusinii" impreuna cu societatea civila pentru ca, poate le va fi jena de ceea ce au facut, vor regreta si vor veni sa voteze finantarea pentru proiect. Totodata, contez pe faptul ca prietenii, rudele sau vecinii celor 18 consilieri USL ii vor putea convinge sa vina la serviciu si sa voteze in folosul oamenilor, nu al partidelor lor. Dupa acest demers, am convocat o sedinta "deindata"pentru maine, sambata, la ora 9.00 chiar la sediul Spitalului Judetean pentru a vedea cu ochii lor ceea ce se intampla acolo. Sper ca maine vor fi prezenti si vor vota aceasta finantare.
  • Spitalul Judetean (Joi, 3 noiembrie 2011, 22:37)

    eadeea [anonim]

    De ce s-a hotărât reabilitarea Spitalului Judeţean în 2010? A existat o justificare serioasă? Când a fost ultima oară reabilitat acest spital şi în ce a constat reabilitarea?
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:44)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui eadeea

      Spitalul Judetean nu a fost reabilitat de cand s-a construit, de circa 40 de ani. A existat o justificare serioasa pentru acest lucru, ati vazut si dvs. cum a luat foc Maternitatea din Giulesti. Am avut probleme cu instalatia de gaze, cu instalatiile sanitare, care erau invechite si putea provoca adevarate tragedii.
  • Spital (Joi, 3 noiembrie 2011, 22:39)

    eadeea [anonim]

    Acest proiect constă în reabilitarea şi modernizarea Spitalului Judeţean Dâmboviţa. În ce constă efectiv modernizarea? Toate secţiile vor beneficia de ea sau doar cele deficitare? Modernizarea constă doar în aducerea de aparate medicale moderne sau presupune şi angajarea/ calificarea/ recalificarea de cadre medicale?
    • Raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 18:48)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui eadeea

      Am raspuns mai sus in legatura cu modernizarea si reabilitarea acestui spital.
  • Spital (Joi, 3 noiembrie 2011, 22:48)

    Lilliacul [utilizator]

    Domnule Presedinte,

    1. Cand veti avea curajul sa restructurati mare parte din functionarii ineficienti din cadrul Consiliului Judetean?

    Am fost de cateva ori pe la sediul dumneavostra si m-a mirat intotdeauna numarul mare de soferi de la parterul instututiei pe care o administrati.

    In toate firmele private astfel de ajustari au fost facute ( soferi, secretare, etc...?)

    La "stat" de ce nu se poate?

    2. Credeti ca Domnul Sebastian Lazaroiu are dreptate cand spune ca " vamuirea" micilor, mediilor intreprinzatori erodeaza capitatul politic de care beneficiaza partidele de dreapta, in acest caz PDL?

    Ce vreti sa faceti in aceasta privinta? Credeti ca e bine sa ne impingeti spre "stanga" prin atitudinea anti-intreprinzatori a intitutiilor publice locale?
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:51)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lilliacul

      Cand am preluat Consiliul Judetean acesta avea 2.913 salariati impreuna cu institutiile subordonate. Actualmente avem 1.911 salariati, facand o reducere cu 34,3% a numarului de salariati. Fondul de salarii in septembrie 2011 a fost de aprox. 52% fata de septembrie 2008 cand am preluat Consiliul Judetean, deci aproape la jumatate. Platile cu carburantul din 2008 au fost de 125.500 ron, iar in 2011 pe primele 10 luni de 49.954 ron in contextul in care pretul combustibilului a crescut cu circa 30% in aceasta perioada. Observati si dvs. ca am redus la jumatate cheltuielile cu combustibilul si cu salariile si, cu toate aceasta, administratia Dambovita este locul 1 pe tara la atragerea fondurilor europene. Vreau sa va informez ca in cladirea Consiliului Judetean functioneaza mai multe institutii ale statului, Prefectura, Statistica, Directia de Cultura, SIndicate etc si poate erau prezenti si soferii acestor institutii.
      Da. Domnul Lazaroiu are dreptate. Incercam sa fim cat mai transparenti in folosirea banilor publici, dovada ca suntem singurul Consiliu Judetean care are afisata pe site lista cu toti furnizorii. Nu am o atitudine anti-intreprinzatori, iar daca sunt institutii sau functionari care au astfel de atitudine, va rog sa ma informati. Ma gasiti la birou in fiecare dimineata, de marti pana vineri, intre 7 si 8.
  • spital (Vineri, 4 noiembrie 2011, 8:10)

    alexandra [anonim]

    Buna ziua
    V-ati gindit sa transformati spitalul intr-unul modern, european, care sa ofere servicii medicale de inalta calitate pentru intreaga regiune?
    In regim de PPP cu investitori specializati ar fi posibil?
    Va multumesc
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:53)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alexandra

      Dorinta noastra este sa transformam spitalul intr-unul modern, european. faptul ca am accesat fonduri europene nu ne va permite in perioada urmatoare sa instrainam actionariatul sau managementul Spitalului Judetean, dar suntem deschisi oricarei colaborari pe linie medicala, in orice formula permisa de lege, cu orice partener serios cu experienta in domeniul medical.
  • Finantare (Vineri, 4 noiembrie 2011, 8:29)

    Radu [anonim]

    Cei care au votat in Consiliul Judetean impotriva binelui public, vor trebui sa-si sustina optiunea si in fata cetatenilor din judet la viitoarele alegeri. Ceva de genul " nu dorim servicii moderne de sanatate publica in Dambovita, pentru ca.......
    Cu ce argumentatie credeti ca-si vor fi insotit refuzul de a bloca accesul cetatenilor la servicii medicale de calitate ?
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 15:00)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Argumentele pe care le-au folosit cand au votat impotriva proiectului au fost puerile: ca indatoram judetul, ca nu e nevoie de acest imprumut, ca nu e nevoie sa fie atat de mare, ca managementul nu e performant. De altfel, cred ca ii deranjeaza activitatea buna care se desfasoara la Spitalul Judetean. Si am sa va dau cateva exemple: in 2010, din totalul bugetului, cheltuielile cu medicamentele erau de 19%, in 2011 procentul este de 24%. Cred ca am deranjat si niste afaceri pe care le faceau acolo, organizand licitatii transparente, electronice, in urma carora am facut o economie substantiala. De exemplu, la reactivi, economia este de 200.000 de ron pe luna, la medicamente, 11,4 milioane ron / an (Filgrastinum - pret initial - 989,71 lei, pret actual - 130 lei; Topocatenum - pret initial 641 lei, pret actual 74 lei; cartofi - 2.50 pret vechi, pret actual 0.60; piept de pui - 12.6 pret vechi, 8.9 lei pret nou; carne de porc - pret vechi - 11.9 lei, pret nou - 8.4 lei). Vedeti care e "deranjul"?
  • USL (Vineri, 4 noiembrie 2011, 11:16)

    George Manea [anonim]

    Domnule președinte, după conferința de presă de la Marriott, ați avut vreun semnal că mesajul dvs a a fost înțeles și că s-ar putea schimba situați? Aveți în vedere și alte acțiuni de informare și sensibilizare a societății civile, în sprijinul proiectului de la Spitalul Județean din Târgoviște? Vă mulțumesc
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 15:03)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui George Manea

      Astept un rezultat pozitiv dupa conferinta de presa de la Marriott. In caz contrar voi continua lupta pana la solutionarea cazului asa cum i-am obisnuit pe damboviteni. Pentru ca oamenii asteapta sa le rezolvam problemele nu scandal. Sunt satui de scandal. Voi rezolva aceasta problema cu ajutorul oamenilor si al societatii civile carora le multumesc ca s-au implicat activ alaturi de mine, de conducerea spitalului, Sindicatul SANITAS si toti sefii de sectie din Spitalul Judetean care au trimis o scrisoarea emotionanta prin care solicitau consilierilor USL deblocarea finantarii.
  • spitalul judetean (Vineri, 4 noiembrie 2011, 14:05)

    Ovidiu [anonim]

    Buna ziua,

    Va ganditi ca dupa adecerea spitalului la standarde rezonabile sa increditintati managementul acestuia catre o structura privata?

    Va multumesc.
    • raspuns (Vineri, 4 noiembrie 2011, 15:03)

      Florin Aurelian Popescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ovidiu

      Am raspuns la aceasta intrebare mai sus.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version