VIDEO ANI cere Parchetului cercetarea senatorului Mircea Diaconu pentru conflict de interese si abuz in serviciu, pentru numirea sotiei sale regizor artistic la Teatrul Nottara

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 27 octombrie 2011, 9:10 Actualitate | Esenţial


Sotii Mircea si Diana Diaconu
Foto: Agerpres
Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in vederea cercetarii senatorului liberal Mircea Diaconu, director al Teatrului "C. I. Nottara", pentru savarsirea infractiunilor de conflict de interese si abuz in serviciu contra intereselor publice, deoarece si-ar fi angajat nelegal sotia in functia de regizor artistic.

"Conform dispozitiilor art. 2531 din Codul Penal al Romaniei, conflictul de interese consta in indeplinirea, in exercitiul atributiilor de serviciu, a unui act ori participarea la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, sotul sau, o ruda ori un afin pana la gradul II inclusiv, iar, potrivit art. 248 din Codul Penal al Romaniei, abuzul in serviciu contra intereselor publice consta in neindeplinirea sau indeplinirea in mod defectuos a unui act, in exercitiul atributiilor sale de serviciu, cu stiinta, prin care cauzeaza o tulburare insemnata bunului mers al unui organ sau al unei institutii de stat ori al unei alte unitati sau o paguba patrimoniului acesteia", aminteste ANI.

Mircea Diaconu este Senator in Parlamentul Romaniei din 19.12.2008.

In urma evaluarilor demarate la data de 15.11.2010, s-au constatat indicii referitoare la posibila savarsire de catre domnul Mircea DIACONU, Director in cadrul Teatrului "C.I. Nottara" si Senator in Parlamentul Romaniei, a infractiunilor de conflict de interese si abuz in serviciu contra intereselor publice, prevazute si pedepsite de art. 2531 si art. 248 din Codul Penal al Romaniei, ca urmare a participarii, in calitate de Presedinte al Comisiei de examinare, la concursul pentru ocuparea postului vacant de Regizor artistic, a acordarii calificativului maxim candidatului Maria Diana Diaconu si a avizarii Deciziei nr. 67/15.08.2007 prin care doamna Maria Diana Diaconu este promovata in functia de Regizor artistic in cadrul Teatrului "C.I. Nottara".

Maria Diana Diaconu a exercitat, in perioada 19.11.2001 - 15.08.2007, functia de actor in cadrul Teatrului "C.I. Nottara".

La data de 08.08.2007, doamna Maria Diana DIACONU, in calitate de salariat al Teatrului "C.I. Nottara", a solicitat conducerii Teatrului "C.I. Nottara", prin cererea inregistrata sub nr. 607, acordul cu privire la participarea, in data de 13.08.2007, la concursul pentru ocuparea postului vacant de Regizor artistic.

Cererea a fost aprobata de catre Directorul Teatrulu, Mircea Diaconu, desi nu indeplinea conditiile inscrise in fisa postului de Regizor artistic, de minim un an experienta in domeniul regiei, doamna Maria Diana Diaconu avand la acea data numai doua luni de la absolvirea Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografica "I.L. Caragiale" din Bucuresti, Sectia "Artele Spectacolului de teatru (regie de teatru)".

In cadrul concursului organizat la data de 13.08.2007, Mircea Diaconu a exercitat calitatea de Presedinte al Comisiei de examinare pentru ocuparea postului vacant de Regizor artistic, calitate in care i-a acordat sotiei sale calificativul maxim.

La data de 15.08.2007, Maria Diana Diaconu, prin Decizia nr. 67, avizata de catre Directorul Teatrului "C.I. Nottara", domnul Mircea Diaconu, a fost promovata in functia de Regizor artistic.

Beneficiul patrimonial, constand in veniturile salariale, obtinut in perioada 2007 - 2010 de catre doamna Maria Diana Diaconu, in calitate de Regizor artistic in cadrul Teatrului "C.I. Nottara", a fost in suma de 83.684 Lei.

ANI mentioneaza ca, la data de 27 ianuarie 2011, s-a constatat starea de incompatibilitate a lui Mircea Diaconu, intrucat, incepand cu data de 19.12.2008, exercita simultan demnitatea publica de Senator in cadrul Parlamentului Romaniei, precum si functia de conducere de Director-manager in cadrul Teatrului "C.I. Nottara".

Curtea de Apel Bucuresti a respins, la data de 16.09.2011, ca nefondata, plangerea formulata de catre senatorul liberal impotriva Raportului de evaluare a starii de incompatibilitate emis de catre Agentia Nationala de Integritate.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















3899 vizualizari

  • -21 (29 voturi)    
    Groaznic ! Odiosul criminal a fost demascat (Joi, 27 octombrie 2011, 9:36)

    Wizard of Oz [anonim]

    In sfarsit, victorie !
    Lupta cu coruptia a luat sfarsit. Coruptia asta, parshiva rau, nu afost usor de gasit, dar, iata, neinfricatele noastre organe nu s-au lasat si au incoltit-o.
    S-a zbatut coruptia, a urlat, dar nu a mai avut nici o sansa.
    Sa ne bucuram!
    Prin eliminarea sotiei lui Diaconu de la regie, Romania isi va reveni financiar, bugetul va creste peste asteptari, tara va inflorii, extaz in masa....
    V-am spus eu sa aveti incredere in guvernantii nostrii?
    Pai vezi, mai carcotasilor......!?
    • +15 (23 voturi)    
      portretul carcotasului roman (Joi, 27 octombrie 2011, 9:59)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

      Urla cand nu se intampla nimic in justitie, dar cand se intampla ceva, urla ca e prea putin si inutil.

      Ne meritam soarta!
    • +16 (20 voturi)    
      2 masuri (Joi, 27 octombrie 2011, 10:21)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

      Dragule, cand vom invata ca schimbarile mari se fac INTOTDEAUNA incepand cu cele mici ne vom rezolva problemele.

      Dorind sa le rezolvam pe cele MARI dar uitand de cele mici ne "asiguram" esecul.

      Vezi la tarile din jur si in RO: "Revolutiile" aduc probleme. EVOLUTIILE, le rezolva!

      In alta ordine de idei Diaconu este un mic bufon de curte gen Tudor Gheorghe, Razvan Teodorescu,.....

      Adica: Talentat dar nesimtit, placut dar prefacut, democrat aparent dar doritor de a se invarti in cercurile potentatilor si profitand de avantajele "inerente".

      Pe scurt: Una zicem alta fumam.
      Sport national in Romania de altfel.
      • +1 (1 vot)    
        doua("2 masuri"): (Joi, 27 octombrie 2011, 11:42)

        lilly [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        #1. Subscriu comentariului dumneavoastra. #2 . Cu "evolutia", "evolutiile", va astept comentarul pertinent.
    • +15 (17 voturi)    
      cine ne face noua legile.. (Joi, 27 octombrie 2011, 10:33)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

      o singura intrebare am pt tine. ce alte infractiuni crezi ca ar trebui trecute cu vederea pt ca suntem in 'criza'? de exemplu, arestarea unui violator nu va ajuta cu siguranta bugetul de stat. cu atat mai putin nu va reduce coruptia. pai eu zic sa-i lasam in pace. si daca isi mai si omoara victima.. cu atat mai bine.. reducem cheltuielile.
      daca e senator chiar ar trebui felicitat, ca doar de-aia l-ati votat, nu? revolutia bunului simt...
      PENIBIL.
    • 0 (0 voturi)    
      Sotia lui Mircea Diaconu (Joi, 27 octombrie 2011, 16:55)

      Dan Costache [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

      Domnule W eu vad problema exact invers decat dvs respectiv prin promovarea sotiei lui Mircea Diaconu la regie Romania si-a revenit financiar,Bugetul a crescut peste asteptari, tara a inflorit'Toti actorii si regisorii tineri s-au bucurat cand au aflat de aceasta numire a sotiei sale i V-am spus eu sa aveti incredere in senatorii Romaniei Mircea Diaconu,Catalin Voicu,Crin Antonescu,Dan Voculescu pentru ca ei lupta pentru binele celor multi.N-am gasit alta rima
  • +18 (24 voturi)    
    Diaconu (Joi, 27 octombrie 2011, 9:42)

    _florin_ [utilizator]

    Un actor remarcabil, dar un caracter indoielnic.
    • +12 (16 voturi)    
      Si asta o face cu PDL la putere (Joi, 27 octombrie 2011, 10:22)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui _florin_

      E chiar timid. Sa vezi curaj pe el cand o sa puna mana pe tacamuri clika Crizopontaca.
      Sacalul asta e mana dreapta a lui Crizel.
    • +10 (14 voturi)    
      ce interpretare (Joi, 27 octombrie 2011, 10:34)

      Tom Macaragiu [anonim] i-a raspuns lui _florin_

      Imi aduc aminte, era ca acum... mirciulica era mut de indignare pe la irealitatea si latrinele lui DV.
      Era `interzis` de atata nedreptate savarsita de actuala putere, asa s-a hotarat el sa isi faca dreptate.
      Daca pun la socoteala faptul ca nevasta distinsului este mostenitoarea unor proprietati uriase, ajung la concluzia ca este un individ lacom si fara scrupule.
      Pacat, mi-a placut asa tare in `Mere rosii`.
    • +13 (15 voturi)    
      De acord (Joi, 27 octombrie 2011, 10:45)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui _florin_

      Imi aduc aminte cand a scris fabula contra lui Toma Caragiu. Lupu-si schimba paru da naravu ba. Atunci era tovaras (Tovarasu Mateias), acum e domn si senator si director. Da tot marsav a ramas.
      • 0 (0 voturi)    
        Fabula (Joi, 27 octombrie 2011, 19:31)

        danarad [anonim] i-a raspuns lui Florin

        mateiasu, cel serios
        deveni bursuc veros...
        n-am gasit alta rima.
  • -17 (21 voturi)    
    in fine! l-au prins cu ceva ! sa fie crucificat !! (Joi, 27 octombrie 2011, 10:09)

    Bogdan [anonim]

    Cat s-au mai dat de ceasul mortii ca e director de teatru si parlamentar! Dar acum, pentru ca si-a lasat sotia sa dea concur (care nu e dansatoare la bara, e totusi actrita de ceva vreme si se invarte in mediul asta...)sa ocupe un post la el la teatru, gata, uite unde e coruptia !! La parnaie, coruptule!! Ia aminte de la ceilalti parlamentari, care sunt exemple de anticoruptie. Tu faci de rusine Parlamentul! :))
    • +13 (15 voturi)    
      Diaconu: sunt director, fac ce vreau.. (Joi, 27 octombrie 2011, 11:08)

      Marlanie de.. artist [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Daca e la fel cu orice marlan care dupa ce ajunge director is pune in paine tot clanul familial atunci senatorul Diaconu sa fie tratat de colegi, de lege si de presa ca atare.

      Romania trebuie sa curete clasa politica si o face, incetul cu incetul, demascand prin ANI pe toti cei care isi bat joc de etica si arestand prin DNA pe toti cei care iau/dau mita si fac trafic de influenta.

      Indiferent cine sunt acestia, primari, parlamentari, artisti sau afaceristi.

      Artistii, precum ziaristii, nu sunt deasupra legilor, adesea ei sunt mai priviti/cititi/ascultati decat restul cetatenilor, asa ca e chiar util ca ei sa aiba corectitudinea pe care de fapt o cer de la ceilalti.

      Nu poti lua apararea unui Marton Arpad care-si pune nevasta consiliera, nici unui Mircea Diaconu care o numeste regizoare ca tot are el mana pe stampila.

      Faptul ca Diaconu e artist talentat nu-l face imun in fata legii, la fel ca in cazul Huidu. E uimitor ca unii par sa nu vrea sa priceapa, exista un fel de sadism cretin la o parte dintre concetateni, vor sa ca preferatii lor sa fie de neatins chiar daca asta inseamna hotie, furt sau omorarea unor nevinovati de un Jeep.

      Nu doar Diaconu e in vizorul ANI, ci si parlamentari ai Puterii, de la PDL si UDMR. Ceea ce dovedeste ca nu se tine cont de apartenenta de partid.

      Fara institutii precum ANI sau DNA, Romania ar fi cu adevarat o jungla peste care ar domni Vanghelie, Mitrea, Voicu, Arpad Marton sau Ridzi-Pasat.
  • -13 (19 voturi)    
    vom lupta pana la unu... si altu.. (Joi, 27 octombrie 2011, 10:12)

    Dedalus [anonim]

    1) "Vechime in specialitate" NU este echivalent cu "pozitia de regizor", imi pare rau pentru ANI, care, ca de obicei, o ia peste miriste.

    2) Din moment ce Mircea Diaconu a solicitat Senatului sa analizee compatibilitatea sa, iar senatul s-a pronuntat, chiar daca in final se dovedeeste incompaatibilitatea (ceea ce tare ma indoiesc), nu i se poate retine vina, ci doar o culpa, si aia subreda, pe ideea ca ar fi trebuit sa interpeteze singur legea, si ar fi trebuit sa stie ca nu e combatibil, indiferent ce zicea Senatul. E destul de nebulos, sa recunoastem.

    In sfarsit, ANI a actionat mai mult ca sigur la un denunt al cuiva de prin teatru, nemultumit de cine stie ce lasare la pensie sau reducere de salariu.

    In prezent, ANI e un fel de Secu, un caine asmutit de unii si altii asupra diverselor persoane.

    Probabil ca ne placea tare mult in comunism de nu vrem sa ne despartim de el.
    • +8 (12 voturi)    
      Bai , fugiti cu traista... (Joi, 27 octombrie 2011, 10:25)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      In spiritul turmei ce o aparati, daca exista o asa situatie la Boc & Co , urlati voi si Antenele+Irealitatea saptamani...Ce dracu, a angajat-o pe nevasta-sa regizor , dar nu la privat ci la stat unde era el director ! Nu e coruptie asta sau ce e? De ce nu s-a dus la alt teatru? Si o face unul care se dadea reper moral...
      • 0 (4 voturi)    
        nu prea (Joi, 27 octombrie 2011, 11:45)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Costica

        Nu e coruptie, asta e sigur.

        Ar putea fi conflict de interese, dar numai daca legea ar fi clara in acest sens.

        Insa nu se poate cere unui director de teatru sa nu isi lase sotia sa promoveze, pentru ca e sotia lui. Nici nu poate sa o trimita la alt teatru, asta e clar.

        Sigur, se paote discuta moralitatea situatiei, dar aici vorbim de lege, nu de morala.
        • 0 (2 voturi)    
          Ha? (Joi, 27 octombrie 2011, 12:11)

          Closed [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          Cum adica "doar daca legea ar fi clara in acest sens"? El centreaza, el da cu capul sau, mai bine spus, o examineaza pe nevasta-sa indeaproape si toata ziua, deci stie ca merita sa lucreze acolo.

          Unui director de teatru i se poate cere sa aiba macar bunul simt de a nu face parte din comisia de examinare atunci cand o ruda e printre examinati.

          Dar sunt de acord cu tine, nu poti cere unui director de teatru sa nu isi lase sotia sa promoveze. Pai ce scandalau zilnic ar avea acasaa, ceva de speriat.
        • -1 (3 voturi)    
          oare? (Joi, 27 octombrie 2011, 12:52)

          codo [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Nu e vorba ca a fost nevoit sa recunoasca marele talent al nevestii pe postul asta si ca in caz contrar publicul teatrului respectiv ar fi fost vitregit de absenta ei. Madam a candidat singura pe post, fara experienta si prezentand un proiect artistic indoielnic. Deci vorbim de neindeplinirea conditiior in primul rand. Morala nu intra in joc decat in ultimul rand si in teorie ca doar vorbim despre Romania.
          • 0 (0 voturi)    
            daca vrei sa vezi o parte negativa, pe aia o vezi (Joi, 27 octombrie 2011, 17:36)

            Dedalus [anonim] i-a raspuns lui codo

            a) "Experinta similara "nu e acelasi lucru cu "ocuparea unui post de regizor".

            b) Eu unul ma abtin sa comentez calitatea proeictului artistic respectiv - nici nu sunt de specialitate si nici nu il cunosc.

            Prin urmare, nu inteleg unde e "neindeplinirea conditiilor".

            Si, ba da - morala "intra in joc" , chiar daca e Romania, numai ca nu despre moralitatea gestului comentam, ci despre intemeierea in fapt, despre legea penala.
    • +7 (11 voturi)    
      somnul ratiunii.. (Joi, 27 octombrie 2011, 10:37)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Tu ce parere ai, Mircea Diaconu poate in acelasi timp sa fie si un bun parlamentar, dar si un bun director de teatru? Cate ore pe zi crezi ca lucreaza? Stii cate legi a 'reusit' pana acum sa treaca prin parlament?
      Intr-adevar, se pare ca unii nu mai vor sa se desparta de sistemul comunist, unde unii se acopera de functii fara merit si pleava munceste pt ei.
      • +1 (3 voturi)    
        e altceva (Joi, 27 octombrie 2011, 11:42)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Asta e altceva, nu are a aface nici cu incompatibilitatea si nici cu angajarea soltiei lui la teatru.

        Ai adus in discutie moralitatea situatiei.

        Atentie insa ca si membrii guvernului pot fi si parlamentari in acelasi timp. Dupa logica expusa ar rezulta ca nu pot fi si buni guvernanti si buni parlamentari in aceslati timp... :-)
  • +5 (7 voturi)    
    pf (Joi, 27 octombrie 2011, 10:39)

    zoom [utilizator]

    a abuzat si el un pic de putere si sariti acum.
    e normal sa iti angajezi/promovezi rudele la stat nu? doar suntem oameni...
    las ca platesc aia din privat, da-i dracu de prosti
  • +6 (8 voturi)    
    Sa va fie rusine domnule senator PNL ! (Joi, 27 octombrie 2011, 10:44)

    CICERO [anonim]

    Oricum ar fi , ceea ce a facut senatorul Mircea Deaconu este foarte imoral. Ce nu inteleg eu, este de ce a trebuit sa ceara acordul doamna Deaconu pentru a-si depune dosarul pentru ocuparea postului ?... Adica senatorul ii da acordul, si ii da si 10 la examen ca presedinte de comisie de evaluare ????.... Asta e o marsavie !.... S-a tinut concurs, s-a publicat undeva data concursului, cati concurenti au venit ?.... Cum dintre toti, doamna Deaconu a luat 10 ?... Cand il vad pe la televizor cum da lectii de morala, mi se face greata.... Sa va fie rusine domnule senator !
  • +2 (4 voturi)    
    Si totusi.... (Joi, 27 octombrie 2011, 10:59)

    Dan-IoanDinu1308642225493 [anonim]

    ... de ce trebuie ca sotul (sotia, tatal, fiul samd) sa faca parte din comisie (ba chiar sa fii presedintele acesteia) ? Nu era mai corect sa se autorecuze din comisia respectiva?
    .... de ce nu mai putea astepta Maria Deleanu pina avea vechimea necesara ? Facem o lege sau niste reglementari si pe urma nu le mai respectam atunci cind nu ne convin?
    Teatrul romanesc a fost si este mare atunci cind piesele sunt regizate de niste regizori valorosi.
    Nu cunosc inca valoarea de regizor al Doamnei Diaconu. Poate ca era mai corect sa inceapa sa regizeze la teatre mai putin celebre (precum este teatrul Nottara). Cred ca teatrele din Ploiesti, Brasov, Braila o asteptau cu bratele deschise pe dna Diaconu pentru ai vedea valoarea (am dat exemplele de mai sus pe ideea distantei fata de Bucuresti).
    Chiar daca dnul senator Diaconu nu a pus in pericol economia nationala daca "stam strimb si ne uitam drept" nu putem sa nu recunoastem ca domnia sa se afla intr-o postura jenanta (atit ca si sot-sef de comisie cit si ca senator-director de teatru).
  • +2 (6 voturi)    
    Am mari dubii (Joi, 27 octombrie 2011, 11:21)

    legionnaireronin [anonim]

    in privinta actorului M Diaconu,a jucat cu precadere roluri de tanar descumpanit de ceea ce i se intampla,de cele mai multe ori fara sa inteleaga ceva.Omul M.Diaconu,in schimb,a devenit o combinatie bizara de aroganta senatoriala,corist tragic in siajul lui Antonescu[acum si Ponta],hamaitor inflexibil la orice gest al presedintelui,profitor al statului[negand,in acelasi timp ,autoritatea],un TZOPENCLATURIST,cum bine spunea Tia Serbanescu.Se pare ca si in speta in discutie,M Diaconu este uimit ca nu-si poate folosi functia in scopuri personale,desi vitupereaza impotriva ''abuzurilor'' adversarilor politici.
  • +1 (3 voturi)    
    :) (Joi, 27 octombrie 2011, 11:22)

    ion voicu [anonim]

    intii directorul general al operei din cluj, apoi mircea diaconu...se pare ca justitia chiar functioneaza in tara asta. ma intreb totusi ce se intimpla cu nastase, voiculescu, patriciu, oprisan, mihailescu, mantog, bradisteanu, falca, pacuraru si multi altii...
    sa traiti bine dragi tovarasi si preteni!
  • 0 (2 voturi)    
    e (Joi, 27 octombrie 2011, 12:41)

    sir [anonim]

    ca in caragiale:diaconu=branzovenescu este "mana de lucru " a lui farfuridi=antonescu!curat-murdar, coane felix!si pac! la rasboiu!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version