Prelucrarea CNP-ului la Recensamant 2011: Exista baza legala, iar pentru incalcarea confidentialitatii datelor recenzorii risca amenzi intre 2000-5000 lei, sustine INS

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 21 octombrie 2011, 18:21 Actualitate | Esenţial


 documente
(21 Oct 2011) PDF, 1MB
Colectarea codului numeric personal (CNP) in procesul de recenzare a locuintelor si populatiei care a inceput joi, 20 octombrie, are baza legala, toate informatiile stranse vor fi utilizate numai in cadrul sistemului informatic statistic national (in interiorul retelei VPN criptat), iar la un an dupa incheierea prelucrarii, formularele cu datele individuale vor fi distruse fizic, a anuntat vineri Institutul National de Statistica (INS). Mai mult, a mai precizat institutia, recenzorii care nu respecta confidentialitatea datelor risca amenzi intre 2000-5000 lei, cu posibilitatea agravanta in cazul in care nerespectarea confidentialitatii are aspecte penale. Anuntul vine la o zi dupa ce mai multi lideri PSD au declarat ca prelucrarea CNP-ului ar fi ilegala si un instrument de frauda electorala.

  • " (...) in procesul de prelucrare informatiile vor fi utilizate numai in cadrul sistemului informatic statistic national (in interiorul retelei VPN criptat). La un an dupa incheierea prelucrarii, formularele cu datele individuale vor fi distruse fizic, conform normelor si procedurilor legale. Informatiile furnizate de populatie vor fi utilizate exclusiv in scop statistic, ele nu  vor fi comunicate altor institutii si nu vor putea fi folosite, in nicio situatie, de alte institutii (in scopuri de impozitare/taxare fiscala, de ingradire sau limitare a unor drepturi, de pierdere a cetateniei etc)", se arata intr-un comunicat dat vineri de Institutul National de Statistica.

Institutia a mai precizat ca in procesul de prelucrare al datelor, informatiile sunt ulterior anonimizate, numele si prenumele persoanelor nu sunt inscrise in baza de date, iar recenzorii sunt obligati sa pastreze confidentialitatea datelor. In caz contrar acestia risca "amenzi intre 2000-5000 lei, cu posibilitatea agravanta in cazul in care nerespectarea confidentialitatii are aspecte penale".

INS despre baza legala pentru prelucrarea CNP-ului la Recensamant

Institutul a subliniat ca exista baza legala pentru colectarea CNP-ului in procesul de recenzare "prin Legea 170/2011 privind aprobarea OUG nr 34/2011 pentru modificarea si completarea OG 36/2007 privind efectuarea Recensamantului Populatiei si al Locuintelor din Romania in anul 2011. 

Art.2. -  (1) "Persoanele [ ....] sunt obligate sa furnizeze, pe propria raspundere, persoanelor care efectueaza inregistrarea in formularele de recensamant datele si informatiile prevazute in programul de recensamant.

(2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) atrage raspunderea contraventionala a celor vinovati."

Articolul 12 din OUG 34/2011 precizeaza:

"In vederea asigurarii exhaustivitatii inregistrarii persoanelor si a calitatii datelor, la recensamant sunt prelucrate codul numeric personal, precum si etnia, religia si limba materna, cu respectarea prevederilor Legii nr 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare".

Colectarea CNP-ului este motivata printre altele de faptul ca reprezinta o "masura de asigurare a exhaustivitatii datelor inregistrate si de verificare a calitatii datelor, astfel incat sa se evite omisiunile sau dubla inregistrare, precum si un mod mai usor de prelucrare a datelor.

Politicieni PSD au acuzat ca prelucrarea CNP-ului in Recensamant este ilegala si instrument de frauda electorala

Precizarile INS vin la o zi dupa ce mai multi lideri PSD au cerut populatiei sa nu isi divulge Codul Numeric Personal in cadrul raspunsurilor la intrebarile recenzorilor, acestia acuzand PDL ca, prin solicitarea "ilegala" a CNP, ar urmari sa isi faca o baza de date pentru a frauda alegerile.

Senatorul PSD Georgica Severin a precizat ca CNP-ul poate fi solicitat doar de catre autoritatile abilitate si in niciun caz de catre recenzori, care comit o ilegalitate daca pun intrebari legate de acesta.

Fostul premier PSD Adrian Nastase a scris pe blogul sau ca "puterea pedelista nu rateaza nimic, reusind si de aceasta data sa deturneze semnificatia celei mai importante masuratori statistice a populatiei intr-un instrument de furt al identitatii si frauda electorala prin impunerea declararii Codul Numeric Personal".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10487 vizualizari

  • +2 (22 voturi)    
    prea multe intrebari (Vineri, 21 octombrie 2011, 18:31)

    toto [anonim]

    Recensamantul este necesar doar pt a se afla care este populatia si anumite date despre acest lucru: etnie, limba materna, religie, educatie si cam atat. Orice alte intrebari, ca de exemplu cica ne intreaba de venituri, pai ce, ei nu stiu deja de la ANAF acest lucru? Atat de multe intrebari va face ca o parte din populatie sa nu participe, iar acuratetea recensamantului va fi si mai mica decat se spera.
    Oricum imeginea este una proasta, de stat politienesc, de ce sa raspund ei la 100 intrebari, din care unele sunt clar incalcarea intimitatii si a unor drepturi fundamentale cetatenesti. Ii inteleg acum pe cei care militaeza pt boicotarea acestui recensamant.
    • +8 (14 voturi)    
      ? (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:20)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui toto

      unde te intreaba de venituri? eu n-am gasit asta pe formulare !
    • +3 (13 voturi)    
      NU există întrebare legată de VENITURI! (Vineri, 21 octombrie 2011, 23:18)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui toto

      Pur și simplu nu există așa ceva.

      În altă ordine de idei, cei care sunt revoltați de cheltuielile imense din bani publici pentru noi și noi biserici când se închid în medie 3 școli zilnic și se termină o biserică la 2 zile, în medie, iar tăierile salariale din salariile ș-așa mici ale profesorilor, medicilor, pompierilor și altor bugetari utili și necesari, le recomand să se declare „fără religie” (cod 29), „altă religie” (cod 28) sau să nu declare religia (cod 99).

      http://zergu-si-credinta.blogspot.com/2011/10/iata-ce-declaram-la-recensamant.html
    • +6 (10 voturi)    
      Nesiguranta (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 3:14)

      Bogdan C [anonim] i-a raspuns lui toto

      Nu inteleg de ce nimeni nu pune problema unui strain care iti intra in casa si la care tu ii dai o gramada de date despre tine. Respectivul vede exact situatia ta materiala si isi face o imagine despre tine din chestionar. Daca lucreaza in combinatie cu un hot, acesta va sti apoi exact unde merita sa dea lovitura. E suficient sa astepte cateva saptamani ca sa nu se faca legatura cu recenzorul, apoi te trezesti cu casa sparta.
      • -3 (5 voturi)    
        comic! (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 11:05)

        Nicky [anonim] i-a raspuns lui Bogdan C

        Ce afla prietene despre tine? Acum 5 min a plecat recenzotita de la mine si ce a aflat? Ca am termopan, se vede de afara... ca am 2 camere, unde lucrez, ca bloc reabilitat termic, ca nu am centrala..si asta se vede de afara, ca sunt roman.... si alte tampenii. Deci, ce sa-i spuna hotului ce ala, daca isi cunoaste meseria si isi face bine temele nu ar putea afla? Va agitati toti ca babele ca va intra recenzorul in casa.... dar la ei va ganditi? In cate case intra, la ce riscuri se supun de fiecare data cand intra la cineva?
    • +1 (5 voturi)    
      Recensamant ? De ce ? (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 8:40)

      Vidoc Old Rock [anonim] i-a raspuns lui toto

      Acest recensamant ESTE INUTIL ! Inutile vor fi toate chestionarele si intrebarile puse . Datele despre populatie se gasesc la " BULETINE"., la ANAF , ( FISC ), RAR , PRIMARIE ... ETC, ETC . Ei vor sa vada unde sa sunt ascunsi banii cetatenilor ,sau ce bani mai au romanii pentru a le opri impozite le ca respira in ROMANIA .!?
    • -2 (2 voturi)    
      CNP,inca ceva ce OPOZITIA CONSTRUCTIVA OBSTRUCTION (Duminică, 23 octombrie 2011, 12:28)

      andra [anonim] i-a raspuns lui toto

      Recensamantul este strict necesar,ca noi aparem tot 22 milioane de locuitori,si de mult nu mai suntem atatia.Nu ai dreptate deloc.A fost recenzorul la mine acasa ,si am rasouns exact cum au spus la TV,cei din Guvern.Dar voi sunteti cghiar anormali,raspundeti la ce vreti,nu va obliga nimeni sa raspundeti la toate intrebarile...Asa ni sa si spus la TV de buna credinta.Iar in ceea ce priveste CNP,adica codul numeric personal,asta inseamna DATA NASTERII,si acest CNP este peste tot;pe retete,pe declaratii la Finante,la Asigurari,la Politia,iar idiotul de Nastase sase case,sau cate dracu o avea,trebuie sa stie ca si cei care L-au ales au pe LISTA DE ALEGATORI CNP-ul.De ce nu judecati mai romani,ori chiar atat urati Coalitiade Guvernamant,de nu puteti pricepe atata lucru,//(editat de HotNews.ro)
      • -2 (2 voturi)    
        Asa este, andra! (Luni, 24 octombrie 2011, 0:43)

        Ioana [anonim] i-a raspuns lui andra

        Azi au trecut si pe la mine cu recensamantul. Am raspuns la toate intrebarile solicitate. Chiar imi pare binevenit acest recensamant. Este necesar.
        Nu vad ce as avea de ascuns. Cat despre statul politienesc despre care isi face cineva probleme, mai sus, deja subiectul este expirat. nastase avea obligatia sa informeze cu ceva mai mult timp inainte populatia romana despre nu'sti ce comploturi si manipulari de voturi. :) De ce nu a facut-o?! El stie bine de ce!
      • +1 (1 vot)    
        asa (Marţi, 25 octombrie 2011, 19:51)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui andra

        Eu am declarat CNP-ul. Totusi nu este cel mai normal lucru din lume.
        In State nu se cere asa ceva. Persoanele care manevreaza CNP-uri ar trebui sa aiba dupa parerea mea o adeverinta de la ORNIS.
        CNP-ul contine data nasterii! Dar NU ESTE data nasterii!!!
        Este adevarat ca la noi se face un abuz de utilizare a CNP-ului, facturi, etc, ect. Dar asta nu inseamna ca are dreptul si statul sa-l faca.
        In ce priveste ANAF, Politie... acestia au dreptul legal de a-l folosi... nu si recenzorul in baza avertismentului ca va fi amendat daca-l divulga...
        Nu am nici o problema cu manevrarea acestuia conform legii de catre Institutul de Statistica, ci doar de catre cei x recezori.
  • +20 (36 voturi)    
    Eu voi pune la dispozitia recenzorilor (Vineri, 21 octombrie 2011, 18:31)

    marius [anonim]

    Toate informatiile utile si de care au nevoie:
    - pentru suprafata casei le voi da adresa si numarul de telefon ale Primariei Sectorului 2
    - pentru locul de munca si salariul meu le voi da adresa si numarul de telefon ale Inspectoratului Teritorial de Munca a Sectorului 2.
    - pentru veniturile de anul trecut le voi da adresa si numarul de telefon ale Administratiei Fiscale a Sectorului 2
    - pentru dizabilitatile mele le voi da adresa si numarul de telefon ale Casei de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti.

    Am ajuns sa platesc din banii mei niste oameni ai Statului pentru ca Statul sa afle ceva despre mine pentru ca lui ii este lene sa caute!!! Ia sa mai puna si Statul osul la treaba!
    • +2 (16 voturi)    
      aprob (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 0:00)

      anaerobik [anonim] i-a raspuns lui marius

      Absolut corect! Felicitari pentru exprimarea sintetica. Sa boicotam recensamntul!!!
      • -4 (8 voturi)    
        Si ne mai miram ... (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 11:43)

        Dumitru Iuga [anonim] i-a raspuns lui anaerobik

        Si ne mai miram de ce merg lucrurile asa de prost in Romanica noastra ... Uite, din pricina unora ca matale nene uslasule! Prin orice mijloace trebuie sa va opuneti la tot ce face si zice Guvernul Boc! Daca ar fi Ponta in locul lui Boc nu ai mai boicota recensamantul, asa este?
    • +4 (4 voturi)    
      recensamant (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 8:35)

      INVISIBLE [anonim] i-a raspuns lui marius

      CORECT!
      A LA DISPOZITIE TOATA BAZA DE DATE!
      PENTRU CE NE MAI DERANJEAZA????
    • -2 (4 voturi)    
      Dupa ce ca... (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 8:51)

      Un Recenzor [anonim] i-a raspuns lui marius

      Dupa ce ca primim 35 de lei pe zi mai vreti si sa boicotati recensamantul. Noi, cei de "jos" suntem simplii oameni care vor sa faca un ban. Credeti ca e usor sa mergi din casa in casa si sa completezi formulare? Evident ca nu se compara cu datul la sapa dar nici usor nu e. In formulare nu exista nicio intrebare despre salar sau veniturile de anul trecut. In plus, recenzorul trebuie sa scrie pe formular ce ii spuneti dvs. Cu alte cuvinte puteti sa mintiti de-ngheata apele.
    • +2 (4 voturi)    
      si eu sunt cooperant... (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 14:59)

      tavitza [utilizator] i-a raspuns lui marius

      ...si le mai dau si adresa de la Sectia 17 de Politie, Evidenta Populatiei, de unde pot lua si nume, si CNP, ba chiar pot afla, daca vorbesc frumos cu cei de-acolo, si informatii de la serviciul Pasapoarte. Nimic nu poate fi tinut secret, dar prin Ordonanta ii scutim sa mai munceasca sa caute ei, dandu-le pe tava ceea ce ei sunt ori prea puturosi, ori prea dezorganizati ca sa puna cap la cap...
      Si mai avem indrazneala sa vorbim de tot felul de sisteme integrate si de baze de date, achizitionate din fonduri platite tot de prostime intr-un tarziu (desi sunt, vezi Doamne, nerambursabile), pe bani grei... Ori functionalitate ioc, ori cate o mamaie care inca n-a trecut de la abac la Access ori Excel... Da' ce sa mai vorbim, tara de mascarici, aia e... Pacat de noi, ca nu plecam, cu mic-cu mare, sa-i lasam pe ei singuri, sa faca si industrie, si agricultura, si administratie, si politica, ei intre ei, pana ajung sa se autoextermine ca niste naufragiati fara resurse, singurei intr-o barca, in imensitatea oceanului... Nu credeam ca dupa mai bine de 50 de ani ma mai ia cu greata...
  • -4 (14 voturi)    
    asa si.... (Vineri, 21 octombrie 2011, 18:34)

    likea [anonim]

    cine are tupeu sa le dea macar amenda ca sa nu mai vorbesc de condamnare celor care divulga portocaliilor cnp-urile mmm dupa ce sa zicem ca s-ar utiliza fraudat in alegeri?
  • +8 (18 voturi)    
    Recensamant (Vineri, 21 octombrie 2011, 19:01)

    Paty [anonim]

    Oamenii ar trebui sa stie ca datele sunt confidentiale si sa dea CNPul, Au venit si la mine recenzorii si le-am dat toate datele necesare fara sa-mi fac nici o problema .
    • +2 (16 voturi)    
      Si Mos Craciun exista... (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:13)

      George [anonim] i-a raspuns lui Paty

      Lasa-ti cizmele afara, sa-ti puna ceva in ele. Sa vedem daca le mai gasesti.
  • +8 (20 voturi)    
    Ca de obicei presa dezinformeaza. (Vineri, 21 octombrie 2011, 19:02)

    mircea [anonim]

    Au venit cu recensamantul.Nimic din toata tevatura sustinuta de unele posturi tv specializate in dezinformare si agitarea oamenilor.Totul a decurs rapid si civilizat.Am vazut si cativa comentatori speriati nevoie mare.Fratilor daca tot aveti Net-ul informativa si din alte surse.Mai lastii in plata Domnului pe cei de la OTV,antena 3,realitatea,inclusiv unii parlamentari si oameni politici sariti de pe fix.Specialitatea lor este prostirea oamenilor ,pentru a-i vota,chipurile ca sa ne apere interesele.Sunt cumva interesele noastre ca sa fie mai mult de 300 parlamentari si cateva mii (nu se stie)de consilieri(niste taietori de frunze la caini),care sunt platiti din banii nostri.Dar nu avem bani suficienti pentru salarii la profesori,doctori sau pentru pensii(unele pensii ).
    • +1 (9 voturi)    
      Mai bine unul singur, nu? (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:05)

      George [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Pai atunci hai sa fie unul singur in fruntea tarii, nu? Sa fie dictatura, ca e cel mai rentabil dpdv economic, platim un singur om.

      Cat despre dezinformare, poate ar fi bine sa spui exact la ce te referi, ca sa nu dai impresia ca vorbesti aiurea.
      • -1 (5 voturi)    
        Rastalmacirea nu te face mai destept. (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 8:54)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui George

        Nu unul.Dar nu trebuie sa platim noi tot felul de secretare,picolite si amante pe care le vor domnii parlamentari.Eu cred ca ar trebui ,pe langa limitarea la 300 a numarului de parlamentari si limitarea cheltuielilor anuale pe care are dreptul sa le faca un parlamentar.Dar asta-i alta problema pe care ai introdus-o inutil in dezbatere.
  • +9 (9 voturi)    
    de ce (Vineri, 21 octombrie 2011, 19:17)

    Trabucodonosor [utilizator]

    Am prins câteva recensământuri (sau recensăminte, cum o fi corect) din postura mea de căpşunar UE, dar în niciunul nu mi s-a cerut vreun CNP sau echivalent. În România pt ce e necesar?
    • -3 (3 voturi)    
      Ca sa nu minta recenzorul. (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 8:57)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Trabucodonosor

      Exista intentia de a declara mai multi cetateni decat sunt in realitate.Din motive diferite si recenzorii si primarii au acest interes.Sunt si multi care au creat diversiune pe aceasta tema.
  • +7 (11 voturi)    
    VPN-ul criptat (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:10)

    nu conteaza [anonim]

    Pai pana la VPN-ul criptat, datele mele vor sta pe o foaie necriptata, la un cenzor care poate sa faca ce vrea cu ele(probabil le va salva si pe calculatorul personal). Nu mai poate el de o amenda de 2 mii lei.
    Daca voi observa ca acest recensamant imi va incalca intimitatea, il voi refuza. Sa ma dea statul in judecata.
    • +3 (3 voturi)    
      stie cineva (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 11:33)

      CristianG [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

      e se intampla cu baza de date, criptata, dupa ce este analaizata de cei de la evidenta populatiei?
      Unde se duce ea cand se duce? In ce tara?
  • +3 (9 voturi)    
    cnp (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:34)

    pârlitu... [anonim]

    De ce mi-aş face atâtea griji legate de CNP pe care oricum îl au, dacă vor, de la poliţie. Ş-apoi, l-am dat atâtea firme ba pentru un abonament, ba pentru o factură, ba pentru o garanţie de maşină de spălat etc, încât CNP-ul nostru a devenit ca numărul casei atârnat pe gardul de la stradă! Unele bănci şi-au făcut bază de date pe care le trafichează între ele sau cu cine doresc şi le folosesc cum vor. Pe cei cu recensământul, fiţi fără grijă, îi interesează lucruri mai "subţiri"! E într-adevăr CNP-ul real? Nu cumva e de pe un buletin furat, cum dau unii pe la bănci? Mai am sau nu carte de identitate; sunt înregistrat cu adevărat la adresa aceea; identitatea mea e chiar aceea; trebuia să-mi schimb cartea de indentitate şi tot aşa. Dar care câte date nu poate afla un sereist sau un poliţist isteţ care are la îndemâna date complete, chiar reale şi operative cu adevărat! Aşa că nu de aici îmi fac eu probleme...
  • -2 (8 voturi)    
    recensamantul si CNP (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:39)

    giulesteanu [anonim]

    Asta cu CNP-ul este inca o prostie facuta de expertii guvernului Boc. De ce dracu', le mai trebuie sa treaca pe un formular in care apar date de nastere, sex, locul unde ai wc-ul, daca ai amanta pe langa sotie, etc si CNP-ul. Le are la posta, la banca, la serviciu, la fortele de munca,etc
    • +4 (10 voturi)    
      MDa (Vineri, 21 octombrie 2011, 22:02)

      Aiurea [anonim] i-a raspuns lui giulesteanu

      De ce CNP? pentru ca o persoana sa nu fie inregistrata de doua ori din diverse motive. Si automat cand va fi introdusa se va vedea daca mai exista in baza de date. Pt a se evita cazurile in care o persoana sa fie inregistrata de doua si atunci marim populatia Romaniei si recensamantul e degeaba fiindca e mincinos. CE-I ASA GREU????????? Sau chiar asa fricosi suntem? .... daca aveti de gand sa comentati comentati in fata Parlamentului si Primariei... faceti greve pentru salarii stati si rabdati pana cand o sa fie obligati sa va dea cea cereti k va intra statul in incapacitate de functionare faceti asta nu stati si dati din gura aiurea din nimicuri
  • -1 (11 voturi)    
    CNP (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:44)

    salariat [anonim]

    psd -ul se ocupa numai de destabilizarea tarii in loc sa-si vada de coruptii si incompetenti din partid. CNP u este unsecret atata timp cand il gasesti in Monitorul oficial atunci cand se infiinteaza o societate , s-au il gasesti pe cupoanele de pensii etc. multa prostie este .
  • +4 (6 voturi)    
    Amenda, nu daune civile (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:48)

    afm [anonim]

    Deci daca oamenii sufera pagube de pe urma furtului de identitate statul nu ii compenseaza. Si cu starea in care este justitia, chiar nu au nici o sansa la despagubiri.
  • +6 (8 voturi)    
    nedumerire (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:48)

    VEMANS [anonim]

    In articolul de mai sus se mentioneaza ca "informatiile sunt ulterior anonimizate, numele si prenumele persoanelor nu sunt inscrise in baza de date,"..
    Pai ce le mai trebuie numele si prenumele daca au CNP? Si ce inseamna "ulterior"?
  • +3 (5 voturi)    
    si ce fac cu dublurile? (Vineri, 21 octombrie 2011, 20:58)

    oldman [anonim]

    ok, fara cnp nu stiu la statistik ce inregistrari duble au. in cazul cnp-ului, dak trei oameni declara acelasi cnp ce se face? stergi cu buretele trei oameni? il lasi pe ala cu mai multe case? pe ala cu nevasta? oricum alterezi datele pt ca dubla inregistrare in mintea mea presupune sa coincida toate datele
  • +1 (7 voturi)    
    romani suspiciosi (Vineri, 21 octombrie 2011, 21:03)

    gigi [anonim]

    CNP-ul este extrem de usor de aflat daca cineva doreste acest lucru, mai ales dintre autoritati.
    Pai de cate ori nu duci copie de buletin pe la toate ghiseele, banci, adminstratii financiare etc...
    Romanii sunt speriati de bombe, altfel nu-mi explic.

    Altele sunt intrebarile dubioase, de ex: va trimit rudele bani acasa din strainatate?
    • +3 (3 voturi)    
      de acord! (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 10:22)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Gigi, romanii AU motive intemeiate sa fie suspiciosi, iar afirmatia "ulterior datele vor fi anonimizate" nu imi inspira incredere.

      Insa ai perfecta dreptate cand spui a la toate ghiseele trebuie sa lasi cat o copie dupa cardul de identitate, am mai multe cu mine , stiu bine ca se cer, de exemplu la banca imi cere de fiecare data cand retrag din depozit, cred ca au deja 10 exemplare!!!
    • +3 (3 voturi)    
      Vor sa afle mai ales CNP-ul celor plecati la munca (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 11:04)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      in strainatate care, foarte probabil vor fi plecati si la alegeri. Cum se stie ca acestia se prezinta la vot in foarte mica masura, folsirea CNP-ului acestora la votul prin corespondenta va fi foarte usoara. Vor fi ceva probleme cu aceia care se vor prezenta la vot la sectiile din strainatate, dar cum cei care ar trebui sa monitorizeze corectitudinea alegerilor nu dau socoteala decat la partid, va fi la fel ca la alegerile precedente. Sa votati bine!
  • -2 (4 voturi)    
    ghiseul unic (Vineri, 21 octombrie 2011, 22:00)

    viorel [anonim]

    poate reveniti asupra implementarii directivei europene a serviciilor
  • +3 (9 voturi)    
    sa faceti pe prostii pe banii mei... (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 0:04)

    monica L [anonim]

    Cretinii de la INS se fac ca nu inteleg ori fac deliberat pe prostii... Nu de recenzori ne temem ca ar divulga CNP-ul cui nu trebuie, ci de functionarii statului, inclusiv de cei de la INS, care sint controlati si santajati politic... Scurt, fara CNP!!!
    • +3 (3 voturi)    
      incearca un lucru (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 13:43)

      LEVI [anonim] i-a raspuns lui monica L

      cauta pe google Monic+CNP si o sa ramai surprins!
      Daca ai firma sau daca ai primit o somatie de la autoritati CNP-ul tau va aparea pe net.
  • +4 (10 voturi)    
    la ce e bun recensamantul? (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 0:11)

    dann [anonim]

    Statul are deja toate datele de pe formulare la institutiile sale de rahat (politie, primarie, casa de sanatate...). Nu sunt in stare nici sa se uite intr-o baza de date? doar imbecili lucreaza la stat?

    De fiecare data cand vrei ceva de la ei trebuie sa scrii in 4 exemplare datele. de parca is batuti in cap si nu pot sa le ia din baza de date. Daca cumperi un ac de la o firma particulara, dupa 5 ani inca mai au datele tale; nu e nevoie sa le mai zici odata.
    Am senzatia ca statul angajeaza doar handicapati si idioti.
  • +8 (12 voturi)    
    Recensământul la alții (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 0:20)

    ady624 [utilizator]

    La americani, recensământul a venit prin poștă. Fiecare căsuță poștală a avut câte un plic în care exista un formular și un alt plic, pentru trimiterea formularului.

    Formularul poate fi găsit la http://www.census.gov/schools/pdf/2010form_info.pdf

    Au cerut nume/prenume, data nașterii/vârstă, rasa, grad de rudenie cu alte persoane din casă, etc.
    Nu au cerut: SSN (echivalentul CNP), adresa

    Nu am putea copia și noi de la alții?!

    Adrian
  • -2 (12 voturi)    
    Ipocrizie. CNP-ul e necesar (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 0:50)

    buncrestin [utilizator]

    pentru ca la recensamintele precedente s-a mintit si s-au trucat datele. cnp-ul asigura ca cei care dau declaratii false pot fi trasi la raspundere. ce va tot dati loviti? de fapt va deranjeaza ca trebuie sa va asumati o responsabilitate si sa riscati niste sanctiuni, pentru un scop comun. nici azi nu avem habar care este starea reala a tarii, ne ghidam doar dupa informatii dupa ureche. dar ne plangem ca suntem guvernati prost, ca Romania nu-i Germania si ca iarna nu-i ca vara. m-am saturat de ipocriti
    • +4 (4 voturi)    
      tot informatii dupa ureche (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 15:45)

      xy [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      sunt si cele permise de recensamantul actual: cum e sa fii plecat si sa dea date despre tine VECINII sau PREOTUL? asta e exactitate?
  • +3 (3 voturi)    
    prelucrare date cu caracter special (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 7:16)

    bugsy [anonim]

    Pentru a fi in legalitate, recenzorii trebuie sa prezinte o nota de informare ca aceasta:

    MODEL DE NOTĂ DE INFORMARE (în scris sau prin afişare, recomandată autorităţilor şi instituţiilor publice)


    ............................................................... (se indică identitatea operatorului sau, dacă este cazul, şi pe cea a împuternicitului), prin intermediul serviciului (iilor) ............................... (dacă este cazul, se precizează denumirea serviciilor respective), prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal .............(se precizează categoriile de date, dacă acestea nu sunt colectate direct de la persoanele vizate), prin mijloace automatizate/manuale, destinate .............................. (se indică scopul prelucrării).
    Sunteţi/nu sunteţi obligat(ă) să furnizaţi datele, acestea fiind necesare......................... (se precizează scopul).
    Refuzul dvs. determină.................. (se precizează consecinţele refuzului).
    Informaţiile înregistrate sunt destinate utilizării de către operator şi sunt comunicate numai următorilor destinatari: ................. (se precizează destinatarii).
    Conform Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor şi de dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale. Totodată, aveţi dreptul să vă opuneţi prelucrării datelor personale care vă privesc şi să solicitaţi ştergerea datelor*. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată la .................................................(se precizează serviciul, organismul sau persoana responsabilă). De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a vă adresa justiţiei. Datele dumneavoastră pot fi transferate în ............... (precizaţi statele), în vederea....................(se precizează scopul transferului datelor în străinătate)."


    si inca un amanunt:

    Potrivit Legii nr. 677/2001, datele cu caracter special sunt cele legate de originea rasială sau etnică, de convingerile poli
  • +3 (3 voturi)    
    VPN-ul criptat si foaia de hartie (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 9:36)

    unul cu CNP [anonim]

    Daca statul era interesat in mod real de confidentialitatea datelor asociate CNP-ului putea face colectarea prin introducerea directa a datelor in sistemul informatic al INS, fie dupa o logare directa a recenzorului fie prin utilizarea unui program informatic securizat si ""varsare" ulterioara a datelor in sistemul centralizat fara a mai fi necesar un formular pe hartie.
  • -3 (3 voturi)    
    nu stim decat sa ne plangem.... (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 9:39)

    pirates_35 [anonim]

    Domnilor si doamnelor, daca stam mereu sa ne plangem, ca nu trebuie sa dam date despre noi...cnp..etc., eu va intreb cand va duceti la banca, sau sa faceti un abonament la telefon sau unde este nevoie nu dati date necesare, daca este sa te fure te fura indiferent cum,asa ca va rog eu nu va mai plangeti ca niste fricosi, " folosesc cnp-ul la votul de anul viitor" cea mai mare idiotenie posibila, pai cand ne ducem la vot nu trecut acolo pe liste cnp-ul, haideti sa fim seriosi..eu zic sa ne gandim bine si apoi sa strigam sau sa ne plangem, in toata lumea se face asa ceva si se cere asa ceva, iar noi sa fim mai pe dos ...
  • +3 (3 voturi)    
    recensamant 2011 (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 10:04)

    yo [anonim]

    la noi a vebit un domn foarte in varsta , cu tuse productiva abundenta, prin care a transmis celui cu care a vorbit boala respiratorie de caare suferea.A fost gazduit, a sezut pe scaun, la masa, dar noi nu dispuneam de vreo doua ore, cum dorea dumnealui, si i s-a indicat randul si raspunsul.La sfarsit, a spus cu obida: sunteti intelectuali, ai dracului.Mie imi aminteste de comunism.BIne, ca ne-a amenintat cu amenda de douazeci de milioane, nu mai spun.Probabil ca asa se strag banii la buget anul asta, de la cei saraci.
  • +1 (3 voturi)    
    CNP. (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 10:17)

    robert [anonim]

    IERI A FOST LA MINE CU RECENSAMINTUL SI AM REFUZT SA DIVULG CNP AMEA SI A FAMILIEI SI AM FOST AMENINTAT CA FACE NOTA SI NU FACE RECENSAMINTU LA MINE SI RISC AMENDA !!!SI PINA LA URMA AM DAT NEVOIT CE GARANTIE SA MAI AM??? IN ACEST CAZ!!!!
  • -3 (3 voturi)    
    televiziunile+ psd= nebunie (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 10:25)

    razvan_cluj [utilizator]

    eu cred ca acesti oameni sunt efectiv dusmanii tarii
  • +2 (4 voturi)    
    CNP (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 10:25)

    rania [anonim]

    CNP-ul e pe toate listele de vot, asa ca, de ce ne-am mai face griji...
  • -3 (3 voturi)    
    recensamat (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 10:46)

    d2arrow [utilizator]

    Recensamantul se efectueaza corect, iar faptul ca se cere CNP-ul nu face decat sa nu permita fraudare acestuia. Oamenii politici stiti voi care sar ca arsii din simplu motiv ca se tem de rezultatele acestui recensamat. Singurul impediment asupra sistemului electoral al recensamantului va fi faptul ca nu se va raporta o populatie de 22 mil ci de 19 sau 20 milioane, iar electoral ii afecteaza acest lucru - celebru 50% +1, precum si altele....
    http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2011-10-18-10455096-0-chestionar-recensamant-2011-1.pdf
    Am posta chestionarul folosit pentru a vedea ca nu este nimic in neregula cu intrebarile.
  • +2 (4 voturi)    
    ce prostie ! (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 10:55)

    anca [anonim]

    sa fim seriosi , daca cineva vrea sa-ti afle cnp-ul in ziua de astazi este atat de simplu, mai ales la cata coruptie exista ....nu trebuie sa se realizeze un recensamant ptr asa ceva .pai ganditi-va oameni buni numai la alegerile anterioare cate liste cu cnp-uri au fost facute si prin cate maini au trecut si de cate ori puteau fi copiate datele cuprinse in ele.
  • +2 (4 voturi)    
    si cei care nu au CNP? (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 11:15)

    haosul national [anonim]

    sunt foarte multe persoane, mai ales tigani, care nu au certificate de nastere, buletin si tot tacamul - e si motivul pentru care nu poti trimite, ca la americani, formularul prin posta :D
    cine a facut sondaje stie ca gasesti uneori ulite intregi cu acelasi numar de casa, sau chiar fara numar de casa.
    prin urmare, sper ca aceasta colectare a CNP-ului sa nu fie o conditie eliminatorie. altfel riscam sa nu avem nici acum numarul real si repartitia etnica a populatiei.

    pentru cei care discuta despre securitatea datelor personale - problema nu e ca "statul" are CNP-ul - evident că-l are, doar el l-a şi furnizat. problema este ca cei care colecteaza aceste date pot foarte bine sa le foloseasca şi în alte scopuri. dar asta e, n-ai ce face deocamdata. cât despre întrebarile "dubioase" despre banii din străinătate - mi se pare o chestiune extrem de necesară. tot bla-bla-ul cu "asistatii social" (asistati evident de catre stat CU CONDITIA comiterii de infractiuni - vezi categoriile de tigani care o duc cel mai bine in Romania: fix tiganii infractori, iar nu cei care muncesc la negru si abia-si duc zilele) ascunde o realitate mult mai sumbra: Romania, ca stat, este asistata social. daca in anii '90 "autoritatile" au scapat de revolta somerilor peste noapte ai intreprinderilor falimentate fraudulos - prin acordarea pensionarilor de boala fictive (si ilegale!), astazi aceleasi autoritati (sau, ma rog, aceeasi Mărie cu altă pălărie) scapa de o parte din responsabilitatea sufocarii economiei si industriei prin faptul ca mare parte din populatie este sustinuta din afara. reversul medaliei? - educatia din ce in ce mai deficitara a noilor generatii, inchiderea scolilor in conditiile in care in scolile existente conditiile de invatare sunt inacceptabile, in clase cu peste 30 de elevi, desi majoritatea elevilor au probleme de atentie, de comportament, de disciplina, majoritatea claselor au probleme serioase cu agresivitatea etc.
  • -2 (4 voturi)    
    p.s. (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 11:26)

    haosul national [anonim]

    in fine, poate macar incepand de la oamenii obisnuiti romanii se vor obisnui cu ideea EXPLICARII PROVENIENTEI VENITURILOR care ar trebui sa fie obligatorie SI in Romania, cum e in tarile CIVILIZATE.

    pe de alta parte, provenienta externa a, probabil, jumatate din veniturile populatiei obisnuite (nu a coruptilor, politicienilor, "oamenilor de afaceri", magistratilor...), este un indicator fals de "stabilitate" a situatiei:
    - din motive numai de noi, romanii, stiute, cei care lucreaza in afara nu ajung la un prag de bunastare dupa care sa se apuce sa investeasca in dezvoltarea unei afaceri in tara, ci "investesc" exclusiv in bunuri inutile: case monstruoase, masini de fite etc.
    - in plus, veniturile disproportionate ale romanilor cu rude in strainatate fata de cele ale consatenilor lor cu surse de venit 'romanesti' duce la saracirea celor din urma, prin cresterea exacerbata a preturilor la produsele de baza si, evident, la producerea unor noi emigranti sezonieri.

    in concluzie, referendumul ar putea furniza date extrem de utile, dar atata timp cat sociologia este un domeniu tinut sub obroc in Romania, nu stiu daca datele respective vor putea cu adevarat sa fie valorificate - adica "citite" eficient si transformate in masuri de remediere a situatiei.
  • -2 (4 voturi)    
    Nastase o fi sigur de ceea ce spune! (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 12:42)

    Greta [anonim]

    CNP-ul poate fi folosit pentru fraudarea alegerilor? Cate firme au PSD-istii si familiile acestora? Cand au fost la guvernare si aveau majoritatea in parlament, asta au urmarit prin ordinul MFP, pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora?
    Extras din Ordin nr. 29 din 14 ianuarie 2003, emis de guvernul condus de Adrian Nastase.

    Art. 3. Al. (2)
    În partea stângă jos a facturii fiscale vor fi menţionate şi datele de identificare a persoanei care efectuează livrarea bunurilor, şi anume: numele şi prenumele, seria şi numărul actului de identitate (buletin de identitate, carte de identitate sau paşaport), codul numeric personal (CNP).

    Formularele circulă:
    - la beneficiar ... (exemplarul 1);
    - la prestator ... (exemplarul 2).
  • -4 (4 voturi)    
    Circ gratuit (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 13:49)

    UnCetatean [anonim]

    Atata tevatura pe faza dau sau nu dau CNP-ul. Daca e personal de ce l-ati folosit cand ati avut relatii cu banca, cand ati facut cumparaturi cu bonuri de masa etc.
    Trebuia sa spuneti ca si atunci e privat si nu il puteti divulga.
    Nu se poate sa se respecte legea fara scandal?
    Am uitat...asa e obisnuit romanul sa comenteze la orice!!!
  • +1 (3 voturi)    
    i.m.zamfirescu@gmail.com (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 15:17)

    Ioana [anonim]

    cu ocazia acestui recensamant am raspuns la religie "crestin de rit moderat". Si uite asa ca nu mai fac parte din asa zisii 90% de rotodocsi practicanti care le legitimeaza lor Catedrala glamourous. Sa ii vaz eu ca ma mai invoca pe mine!
    • +3 (3 voturi)    
      ati avut noroc :D (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 18:42)

      uf [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      sau operatorii sunt complet imbecili. la mine s-a blocat d-ra respectiva in o suta de amanunte, si va reveni dupa ce discuta cu seful... si nu am inventat nici o religie sau secta :D

      stau si ma gandesc - oare care-i utilitatea alcatuirii unor chestionare atat de complexe cand nu-ti instruiesti oamenii ce cuprind si cum sa clasifice raspunsurile? ca de obicei, lucru romanesc - facut cu picioarele...
    • +1 (1 vot)    
      Eu am raspuns... (Luni, 24 octombrie 2011, 0:56)

      Ioana-Ioana [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      clar si explicit ca nu apartin nici unei religii. S-a uitat un pic surprinsa, domnisorica ce m-a chestionat, dar a trecut mai departe...
  • -3 (3 voturi)    
    Sa votezi lideri (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 17:06)

    Alegatorul [anonim]

    de la PSD, trebuie să fi trepanat deja.Cum poţi să fi lider, când eşti atât de aerian încât nu ştii că la serviciul de evidenţa populaţiei din primărie, există toate datele cetăţeanului. Inclusiv CNP-ul. Dacă cineva are neboie de o bază de date dintr-o localitate, este suficient să-l cunoască pe primar. Acesta are în subordine pe şeful de serviciu de la evidenţă.De fapt sunt într-o gaşcă comună.Aşa că dacă are nevoie de date despre cineva, şeful scoate laptopul şi vede ce vrea. Dar se spune că românul nu e prost destul dacă nu e şi fudul.Iar mulţi lideri de partid suferă de fudulie.De fapt ei se zbat doar să facă averi nu au dureri în anus de populaţie: Care sunt percepuţi ca o turmă de vite, bună doar pentru a fi exploatată.Pentru că tot am suferit de la rănile obţinute prin împuşcare în decembrie 1989, le transmit liderilor români cu idei creţe, cât mai multă şi fericită U.E., lor şi familiilor lor.Cred că nu sunt atât de proşti şi să nu realizeze că am omis litera M.
  • +3 (3 voturi)    
    CNP (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 21:09)

    vasi [anonim]

    cine verifica destinatia ulterioara a datelor colectate de diversi recenzori cu foamea in gat! ANSPDCP se muta pana va deveni operationala mai dureaza!
  • -1 (1 vot)    
    CNP-ul problema nationala (Duminică, 23 octombrie 2011, 14:35)

    Andra [anonim]

    Ce mult timp pierdeti cu BALIVERNELE astea mai postacilor.Ce-i daca ne cere CNP-ul.Asta reprezinta DATELE NOASTRE DE NASTERE,plus inca 4 cifre.Pai se da Cartea de Identitate,nu?Pai mai oamenilor 'INTELIGENTI"CNP,este pretutindeni ca PSD.La Banci de unde va scoateti banii,la Finante unde platiti dari,pe Listele de alegatori,ce va INFLAMATI asa?Care recenzori,si cum sa va foloseasca CNP-ul,caci nicaieri nu-ti cere CNP,ci BULETINUL,mai fratilor.Chiar asa de cretini sunteti?
    Iar D-l ce-a scris cum este in America,abereaza...noi inca nu stim precis cati tampiti suntem in Tara ,dar sa mai stim singuri sa complectam.Si nu-mi spune mie ca Americanii sunt asa destepti,ca stim noi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by