Lucrarile la Pasajul Muncii se vor finaliza la inceputul anului 2012, timp in care vor fi mentinute restrictii de circulatie pe tronsoane, a anuntat marti directorul Directiei Infrastructura din Primaria Municipiului Bucuresti, Madalin Dumitru, transmite Agerpres.

Pasajul MunciiFoto: Agerpres

El l-a informat de primarul general Sorin Oprescu, aflat in vizita de lucru la pasaj, ca practic lucrarile se vor incheia in decembrie, cu exceptia liniei de tramvai.

Potrivit oficialului PMB, pana la acesta data a fost refacuta structura de rezistenta a pasajului, aflata intr-o stare de degradare avansata. A fost refacuta hidroizolatia pasajului, iar la suprafata a fost amenajat un scuar verde dotat cu banci si o fantana arteziana.

El a spus ca in prezent se lucreaza la supralargirea bretelelor de acces in pasaj la doua si respectiv trei benzi pe sens in functie de segment, dar si la trotuare si la reabilitarea interioara a pasajului prin placare cu materiale estetice si fonoabsorbante precum si la reabilitarea zonei din punct de vedere urbanistic.

Directorul de la infrastructura a mai spus ca largirea se realizeaza pe soseaua Mihai Bravu cu acces in Calea Calarasi si, de asemenea, pe soseaua Mihai Bravu cu iesire la acelasi bulevard.

In cea de-a doua etapa se va executa refacerea liniei de tramvai si a carosabilului pentru accesul in intersectie, a mai informat Madalin Dumitru.

Primarul general Sorin Oprescu a afirmat ca reabilitarea acestui pasaj si a intersectiei de la Piata Muncii face parte dintr-un program mai larg de refacere a intersectiilor care intretaie inelul principal de circulatie al capitalei.

'Urmeaza Podul de la Timpuri Noi si zona Mihai Bravu precum si construirea unui nou pasaj rutier subteran in zona Big Berceni si in acest fel se inchide inelul unu de circulatie', a subliniat edilul sef.

Valoarea contractului "Imbunatatirea conditiilor de circulatie la Pasajul Muncii" este de aproximativ 10 milioane de euro.

Pasajul Muncii, construit in anul 1985, acopera soseaua Mihai Bravu pe o lungime de 124 de metri si este incadrat de doua rampe de 200 de metri in partea de nord spre Vatra Luminoasa, respectiv 169,28 metri in sud spre strada Baba Novac. El asigura un gabarit de libera trecere confortabil de 5 metri.

Pasajul asigura prin partea de vest continuarea traficului din centrul capitalei dinspre Piata Unirii prin Calea Calarasilor, soseaua Matei Basarab, bulevardul Unirii, bulevardul Decebal spre estul capitalei, prin bulevardul Basarabiei, precum si iesirea spre localitatea Calarasi pe DN3.