​De la ziduri pe punctul de a se prăbuși, la un castel ce găzduiește constant evenimente, expoziții new media și concerte, castelul Bánffy din Bonțida a trecut, în ultimii ani, printr-o transformare vizibilă pentru toți participanții la Electric Castle. Parte din această schimbare se datorează și campaniilor de încurajare a colectării selective organizate cu fiecare ediție de festival, care se încheie cu donații pentru renovarea castelului. În 2022, pentru al 4-lea an consecutiv, compania Lidl România contribuie la lucrările de restaurare printr-o acțiune ce se va derula pe toată perioada festivalului.

Castelul Banffy Foto: Electric Castle

„Tu reciclează, Lidl donează” reușește să acopere două dintre obiectivele importante urmărite de Electric Castle: limitarea impactului evenimentului asupra mediului prin colectarea selectivă a deșeurilor, și readucerea castelului Bánffy la strălucirea de odinioară. Mecanismul este foarte simplu și a intrat, deja, în rutina publicului care are experiența ultimelor ediții. Fiecare PET sau doză de aluminiu colectată în punctele speciale din festival înseamnă 1 leu donat de către Lidl România pentru castel. Aparatele speciale ce preiau ambalajele vor fi amplasate în camping, în zona food court și lângă magazinul Lidl amenajat pentru perioada festivalului. Cu ajutorul lor, participanții pot contribui la restaurarea castelului.

Inițiativa face parte din programul Environment First, prin care Lidl România și Electric Castle și-au propus să reducă amprenta ecologică a festivalului. Rezultatele campaniilor anterioare s-au tradus în donații de peste 340.000 de lei făcute de Lidl România, din 2019 și până acum, în calitate de partener strategic al Electric Castle. Fondurile au ajuns la Transilvania Trust, fundația care coordonează lucrările de restaurare pentru castelul Bánffy. Din suma totală, 100.000 de lei au fost donați de către retailer în 2020, anul în care festivalul a fost amânat din cauza contextului pandemic.

Parteneriat media