Scandalul de la Colegiul Goethe este un semnal de alarmă privind practica meditațiilor în România. Specialiștii în Educație spun că lucrurile nu se vor îmbunătăți în sistem atâta timp cât părinții continuă să vâneze performanța pentru copiii lor.

Sistemul meditațiilor cu profesorul de la clasă părea să fie rețeta perfectă pentru liniștea unor părinți. Și a unor profesori. Va schimba ceva noul ordin al ministrului Educației?Foto: Shutterstock

Un părinte de la Colegiul Național „Goethe” din Capitală a sesizat Ministerul Educației, acuzând un profesor că-i persecută copilul pentru că a renunțat să mai meargă la meditații la el. Ministerul Educației a trimis corpul de control, iar ca urmare a atitudinii „umilitoare” a corpului de control, întreaga conducere a colegiului a demisionat. Aceasta este povestea pe scurt, însă scandalul de la Goethe dezvăluie mult mai multe hibe ale educației din România.

Piața meditațiilor este în creștere an de an, iar în unele școli aproape toți copiii au parte de ore suplimentare, plătite de părinți, cel puțin în ultimii ani de gimnaziu. Între 2020 și 2022, profesorii care au depus declarații privind veniturile încasate din meditații au raportat o sumă de aproape 271 de milioane de lei, însă numărul cadrelor didactice care declară la stat această sursă de venituri este unul extrem de mic.

Profesorii, obligați să completeze o declarație de interese

Profesorilor le-a fost interzis să mediteze copiii de la clase încă din 2018. Interdicția era cuprinsă în codul etic al personalului didactic al fiecărei școli. Abia vineri, 19 ianuarie 2024, s-a oficializat ordinul ministrului Educației prin care se detaliază pașii pe care va trebui să-i urmeze profesorii ca să declare faptul că nu își meditează elevii de la clasă. În 1 februarie anul acesta, intră în vigoare Ordinul nr. 3.051 din 2024 care stabilește obligațiile profesorilor de a completa declarațiile de interese, sub sancțiunile Codului penal.

CITEȘTE CONTINUAREA PE TOTUL DESPRE MAME