Datele arată că 17,3% dintre tinerii din România care au terminat liceul nu sunt angajați, conform raportului „Education at a Glance 2023”. Tot fără un loc de muncă sunt și 2,6% dintre cei care au terminat o facultate.

TineriFoto: Rosshelen | Dreamstime.com

„Education at a Galance 2023” a fost realizat în urma programului Indicators of National Education Systems (INES) la care România a luat parte în contextul procesului de aderare la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), iar rezultatele au fost prezentate marți.

Raportul, centrat anul acesta pe studiul vocațional și tehnic, arată că 37% (față de 43% media OCDE) dintre profesorii care predau în liceele profesionale din România au vârsta de 50 de ani sau mai mult.

„Education at a Glance 2023” include date și despre ce se întâmplă cu tinerii din România după ce termină liceul sau facultatea.

„17,3% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, după ce au terminat studiile liceale nu sunt angajați, în comparație cu doar 2,6% dintre cei care au terminat o facultate și se află în această situație (...). 5,1% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 24 și 35 de ani care au terminat un liceu vocațional sau o postliceală sunt neangajați”, se arată în raport.

Diferențe între cei care au terminat liceul și cei care nu: salariul mai mare cu 7%

Sunt diferențe când vine vorba despre sumele de bani pe care le câștigă tinerii, în funcție de nivelul de educație pe care l-au absolvit, subliniază raportul.

„În România, angajații cu normă întreagă cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani cu liceu vocațional absolvit sau cu postliceacă câștigă cu 7% mai mult decât cei care nu au absolvit liceul sau o postiliceală (...). În aproape toate țările din OCDE, tinerii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani care au absolvit o facultate câștigă cu 45% mai mult față de cei care au absolvit doar liceul”, confom aceluiași studiu.

Este pentru prima dată când România este inclusă în „Education at a Glance”.

Education at a Glance reprezintă sursa cea mai importantă pentru informații exacte și relevante despre starea educației în cele 38 de state membre OCDE și o serie de țări partenere. Cu peste 120 de diagrame și 180 de tabele, indicatorii săi acoperă rezultatele și impactul învățării asupra rezultatelor economice și sociale, resursele financiare și umane investite în educație, accesul la educație, participarea și progresul, precum și mediul de învățare și organizarea școlilor, punctează Ministerul Educației.

Foto: Dreamstime.com