World Vision România spune că a făcut o radiografie a învăţământului din mediul rural şi din comunităţile vulnerabile, la început de an şcolar, iar din aceasta reiese că 65% dintre cadrele didactice au atras atenţia asupra nevoii de investiţii în laboratoarele de informatică şi pentru alte discipline. Totodată, unul din trei profesori afirmă că sunt necesare investiţii pentru amenajarea sau reabilitarea grupurilor-sanitare.

HotNews.roFoto: Hotnews

Principalele concluzii:

  • 65% dintre cadrele didactice consultate de fundaţie spun că este nevoie de mai multe investiţii pentru laboratoarele de informatică şi de alte discipline.
  • Aproape unul din doi profesori crede că este nevoie de mai mulţi bani pentru spaţiile dedicate activităţilor sportive.
  • 44% vor investiţii pentru renovarea clădirilor, 41% pentru spaţiile de joacă şi biblioteci, 34% pentru grupuri sanitare (toalete) şi 30% pentru accesibilizarea drumurilor către şcoală, inclusiv achiziţionarea de autobuze. 87% dintre cadrele didactice îşi doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate şcolile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea şi combaterea abandonului şcolar.

De ce spun profesorii că sunt demotivați

O altă concluzie este că mai mult de unul din trei profesori spun că au prea multe obligaţii birocratice în afara orelor, doi din trei cred că programa şcolară este încărcată sau nu este adaptată nevoilor actuale ale copiilor, iar unul din doi este descurajat de neimplicarea părinţilor în educaţia copiilor sau de alte probleme ale familiei, precum nivelul de sărăcie sau lipsa de educaţie a părinţilor.

În urma raportului, World Vision România spune, într-un comunicat transmis duminică și citat de News.ro, că a constatat că una din zece familii nu are nici măcar un singur dispozitiv pentru învăţarea online. Totodată, unul din trei părinţi spune că şcolile n-au suficiente calculatoare şi table interactive şi una din 10 familii nu are nici măcar un dispozitiv în gospodărie pentru învăţământul online.

35% dintre adolescenţi n-au niciodată sau au doar uneori suficiente rechizite și cărți

Totodată, din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenţi n-au niciodată sau au doar uneori suficiente rechizite şi cărţi pentru şcoală. Astfel, aproape din unu din zece părinţi îşi retrage cel puţin un copil de la şcoală temporar sau definitiv, ca să facă faţă cheltuielilor.

Potrivit raportului, aproape jumătate dintre părinţii care au copii în clasele V-VIII spun că le este greu să-i ajute cu lecţiile la Matematică. Unuia din cinci părinţi îi este greu să ofere sprijin copilului său şi la Limba Română.

Conform raportului World Vision România, elevii au unele aşteptări în noul an şcolar: digitalizarea (61%), masa caldă la şcoală pentru toţi elevii (56%), educaţia remedială (53%), burse mai mari 40 (%), investiţii în infrastructura şcolilor (26%).

Doi din zece copii spun că au violenţă în şcoala lor

În ceea ce priveşte violenţa, doi din zece copii spun că violenţa este prezentă în şcoala lor mult sau foarte mult, mai arată același raport.

Această realitate este confirmată şi de părinţii lor, 30% afirmând că există violenţă în şcoli. Pe de altă parte, doar 2% dintre elevi ar vorbi cu profesorii despre abuzurile prin care trec.