Educația de mediu urmează să fie studiată de la clasele primare începând cu anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de lege adoptat de Senat, care merge acum la promulgare la președinte.

Impactul omenirii asupra planeteiFoto: Rawpixel / Alamy / Alamy / Profimedia

Nu este vorba însă de o disciplină de studiu separată, ci de introducerea unor competențe, așa cum se întâmplă și cu educația financiară și cea juridică, introduse de asemenea în programă printr-un proiect legislativ în urmă cu două luni.

Concret, au fost adăugate „competențe de mediu” la lista de competențe-cheie pe care să se bazeze programa de studiu pentru un elev de ciclu primar și gimnazial, în cadrul Legii Educației Naționale (art. 68), astfel:

(1) Curriculumul național pentru învățământul primar și gimnazial se axează pe 8 domenii de competențe-cheie care determină profilul de formare a elevului:

  • a) competențe de comunicare în limba română și în limba maternă, în cazul minorităților naționale;b) competențe de comunicare în limbi străine;
  • c) competențe de bază de matematică, științe și tehnologie;
  • d) competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere;
  • e) competențe sociale, civice și de mediu;
  • f) competențe antreprenoriale, financiare și juridice
  • g) competențe de sensibilizare și de expresie culturală;
  • h) competența de a învăța să înveți.

„Ministerul Educației, în colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, elaborează o strategie privind educație pentru mediu până la data de 31 decembrie 2022. Strategia va fi transpusă în programele școlare începând cu anul școlar 2023-2024”, se arată în proiectul de lege.