2 din 5 studenți abandonează facultatea în primul an. Există însă și specializări la care aproape nimeni nu renunță (studiu)

de DP     HotNews.ro
Duminică, 10 octombrie 2021, 12:14 Actualitate | Educatie


Cursuri universitare
Foto: Andrei PUNGOVSCHI / AFP / Profimedia
Cel mai ridicat nivel al abandonului facultății are loc în primul, arată un studiu făcut pe 5 cohorte de studenți, studiu realizat de 4 români (Claudiu Herțeliu, Cezar Hâj, Andrei Pârvan și Daniela Alexe-Coteț), documentul urmând să apară la editura Axel Springer.

”Studenții care provin din alte localități decât cea în care e situată universitatea sunt mai motivați și nu abandonează (probabil pentru că altfel nu prind loc în cămin și/ sau un job suficient de bun care să le permită să rămână ulterior în acel oraș). Pentru cei care locuiesc în același oraș, probabil confortul casei părintești îi face mai puțin motivați. De asemenea am constatat că programe de studiu precum: medicina, militare sau teologice au înregistrat rate ale abandonului cu mult mai mici (uneori 3-5%) comparativ cu majoritatea celorlalte programe, unde nivelul de abandon a fost mai mare - sau apropiat - de 40%)”, spune într-o discuție cu HotNews.ro Claudiu Herțeliu, prodecanul Facultății de Cibernetică și coordonator de doctorat în cadrul Departamentului de Statistică și Econometrie al Academiei de Studii Economice (ASE).





„Aș mai menționa doar un singur factor care-i face pe tinerii români să nu abandoneze studiile superioare: performanta școlară anterioară”, mai spune Herțeliu. ”Am constatat că, similar cu alte studii internaționale, studenții care au avut rezultate foarte bune la examenul de Bacalaureat au tendință de a nu abandona în timp ce acei studenți cu rezultate la Bacalaureat mai slabe au șanse mai ridicate de abandon”, explică profesorul.

Întrebat dacă există date care să plaseze România în comparație cu alte țări, Claudiu Herțeliu a spus: ”Nu ne-am propus să facem o analiză comparativă cu alte țări din două motive. În primul rând pentru că sunt mai multe definiții și abordări metodologice relativ la abandonul universitar și asta ar fi redus potențialul de comparație internațională. În al doilea rând dacă am fi introdus acest capitol (comparații internaționale nu am fi putut să ne încadrăm în spațiul limitat al unui articol academic). Din punct de vedere al metodologiei, noi am optat, până la urmă, pentru definiția conform căreia este considerată a fi abandon universitar situația în care la doi ani după finalizarea ciclului de studii persoana respectivă încă nu a obținut diploma. În acest context cele 5 cohorte pe care le-am avut noi în baza de date ne-a permis să analizăm doar programele ciclului licență cu o durată de 3 ani”

Ce ar trebui făcut din perspectiva politicilor publice?

”Întrebarea este mult prea complexa pentru a o putea lămuri aici și acum. Însă politicile publice ar trebui contextualizate pentru că informația statistică ne arată o realitate diversă. Exista inegalități de șanse, există motivații diferite ale unor grupuri diferite, unele probleme este clar că sunt 'moștenite' din amonte. Considerăm studiul nostru o primă radiografie la care, cu certitudine, se mai poate suprapune o analiză acum că anul universitar 2020-2021 s-a încheiat și că putem replica metodologica și pentru programele având o durată de 4 ani. Informația există, capabilitate avem, important este că acest nivel de expertiză să fie valorificat și asumat instituțional”, spune Herțeliu.

N. red: Studiul este un rezultat adiacent al unui proiect mai amplu al UEFISCDI/ Mininisterului Educației: "Calitate în învățământul superior: internaționalizare și baze de date pentru dezvoltatea învățământului romanesc” - POCU 126766. Mai mulți dintre co-autori au fost/ sunt implicați în implementarea acelui proiect (Claudiu Herteliu, Cezar Hâj și Daniela Alexe-Coteț) în timp ce al patrulea (Andrei Pârvan) are preocupări (lucrează de ceva vreme la o teză de doctorat pe tematica abandonului scolar) în aceasta zonă. Datele (provenind în principal din Registrul Matricol Unic și rezultatele examenului de Bacalaureat) încep cu anul universitar 2015-2016. Analiza a fost realizată în 2021 când ultimul an universitar finalizat era 2029-2020. În acest context debutul pandemiei COVID-19 se suprapune cu ultimul semestru al anului universitar 2019-2020. Practic înseamnă un semestru din zece aferenți anilor universitari incluși în analiză.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















42004 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    ... (Duminică, 10 octombrie 2021, 12:34)

    cartograful [utilizator]

    mult mai OK sa abandoneze in primul an decat in ultimii sau, si mai grav, sa se angajeze pe posturi care nici nu au vreo legatura cu facultatea.
    E absolut normal ca primul an sa fie unul de adaptare (sau neadaptare), calibrare a asteptarilor, samd.
    • +1 (11 voturi)    
      Ieri am vandut un iPad Air (Duminică, 10 octombrie 2021, 14:48)

      Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Cumparatoarea, o tanara. Dupa ce a inspectat ca totul merge mi-a zis ca il foloseste la scoala. Am intrebat ce studiaza. Mi-a raspuns: "Teologie husita".

      Am renuntat sa o intreb ce crede ca va face pe piata muncii dupa terminarea facultatii. Desigur, exista o exceptie: cercetator - munca multa, bani putini insa ai satisfactia unor descoperiri (if any). Dar ea, nu arata a viitoare cercetatoare din simpla dezorganizare ce o inconjura, masina ei dand impresia unui sit arheologic in pline sapaturi.

      Asadar sunt perfect de acord cu tine. A da de un dead-end nu e un capat de lume, din contra, cu cat dai de el mai repede, cu atat mai bine.
    • +8 (14 voturi)    
      daaa. (Duminică, 10 octombrie 2021, 15:40)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      roMANIA e plina de absolventi de facultate care nu stiu nimic.

      Imi amintesc ca am avut coleg de la telecomunicatii care nu stia sa dezarhiveze ceva. Cum e posibil sa termini facultatea de telecomunicatii si sa nu stii un proces de arhivare/dezarhivare
      • -6 (12 voturi)    
        Ce legătură are electronică cu dezarhivarea?! (Duminică, 10 octombrie 2021, 20:16)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Ce legătura are electronica și telecomunicațiile (la Leu la București, lângă Palatul Cotroceni, de exemplu) cu dezarhivarea? Si eu tot ELTC am terminat și nu-mi amintesc sa ne fi vorbit vreun profesor de arhivari / dezarhivări de fișiere.
        • +2 (8 voturi)    
          Ai terminat degeaba orice ai fi facut (Duminică, 10 octombrie 2021, 20:41)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Daca tu crezi ca e rolul profesorului sa te invete rahaturi pe care stie sa le faca orice elev curios din clasa a -9-a.
          Si da, m-as astepta de la absolut orice absolvent de studii superioare sa stie sa dezarhiveze un document mai ales de la cei care au terminat o facultate tehnica!
        • +3 (7 voturi)    
          pai are f mare relevanta (Luni, 11 octombrie 2021, 0:29)

          Seneca_2014 [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          un student care nu a scris un referat pe bune sau sa nu s-a lovit macar de nevoia de a copia macar un fisier mare... Sa se fi intanlit la un moment dat cu nevoia de a trimite fisiere mari pe mail... si sa nu afli de RAR sau ZIP... inseamna ca esti praf... Asta spune Dr. Mythnick Nu poti sa fii mecanic auto fara sa fi condus masini...
        • 0 (6 voturi)    
          Bre, sorry, dar pana si nepotu de 12 ani (Luni, 11 octombrie 2021, 2:18)

          Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Stie sa faca un compressed folder!!!
        • 0 (0 voturi)    
          electronica nu inseamna reparatii TV (Luni, 11 octombrie 2021, 19:01)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Contine o gramada de subdomenii de la proiectare/verficare/depanare electronica analogica, de putere, circuite integrate, programare, administrare de retele de calculatoare
          Deci la majoritatea specializarilor se fac cursuri introductive de "utilizarea calculatorului", unde se predau concepte mai ingineresti: Linux si programe la linia de comanda (grep, tar, sed, xargs), programe de versionare (GIT, Perforce, SVN), limbaje de scripting si prototipare rapida (Shell, Perl, Python)
  • +4 (6 voturi)    
    pacat, este ceva ce lipseste in educatie (Duminică, 10 octombrie 2021, 13:37)

    ..13 [utilizator]

    Si numai 1 an pe care il pierzi, ca sa nu mai vorbim de costurile alocate pentru o decizie gresita, este o pierdere in viata unui tanar.

    Orientarea catre meseria/profesia dorita ar trebui sa inceapa cu cel putin 1 an daca nu cumva chiar cu 2 ani inainte de anul terminal.

    Aceasta orientare nu o faci de unul singur, pentru ca nu poti discerne exact pentru ceea ce esti facut - te ajuta parintii, daca sunt alaturi de tine si iti urmaresc parcursul la scoala si nu numai, dar si profesorii care pot spune cel mai bine unde ai usurinta, ce ti se potriveste ca si comportament, etc.

    cel mai trist este ca dupa ce iti iei diploma, mai bine sau mai rau, sa nu practici meseria pentru care te-ai pregatit -

    am o mentiune speciala pentru drept. Profesorii din universitati nu pot sa fie o masina de facut bani oentru ei si/sau universitatea lor, ei ar trebui sa se gandeasca ca in spatele fiecarui student la drept este viata unui om si a crea sperante desarte ca acel studen/aceea studenta ca va lucra in acel domeniu cand nu sunt locuri pe piata muncii este extrem de toxic... sigur ca piata regleaza dar poti sa netezesti niste asperitati/piscuri daca te intereseaza - poti emite recomandari, daca vrei...
    • +9 (9 voturi)    
      Invatamantul pre-universitar e deficient (Duminică, 10 octombrie 2021, 14:53)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Din experienta mea personala in Ro, din ceea ce am citit in ultima vreme si comparand cu ce se intampla in alte tari, liceul cred ca este ramas mult in urma la noi.
      Fiica'mea (nascuta in alta tara) tocmai a intrat in toamna asta la universitate. Ultimii doi ani din echivalentul liceului romanesc a vost pusa in mediu aproape universitar, sistemul de invatamant ii impinge de la spate sa fie autonomi in studiu, in gestiunea timpului, in identificarea prioritatilor.
      Cred ca asta lipseste in Ro si nu'i de mirare ca cei cu rezultatele cele mai bune in liceu abandoneaza mai putin la univ., notele bune din liceu sunt de fapt rezultatul unei munci mai independente si mai eficiente decat a celirlalti care doar fac ce zice profu, ce i se dicteaza, ce i se spune sa citeasca...
      • +7 (9 voturi)    
        Pot adauga ceva? (Duminică, 10 octombrie 2021, 16:48)

        Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        Ce cred ca ai uitat: GANDIRE CRITICA. Adica sa poata analiza o problema, sa vada ce solutii sunt, sa le analizeze, sa propuna o solutie, si sa le compare cu cele existente.Iar in final sa se gandeasca ce a luat cel mai mult timp, ce i-a placut, ce a detestat, cu ce crede ca proiectul a ajutat-o sau a incurcat-o.

        Scoala romaneasca evita gandirea critica si munca in echipa parca cu orice pret.
        • -1 (5 voturi)    
          Adaug si eu (Duminică, 10 octombrie 2021, 20:23)

          Crop [utilizator] i-a raspuns lui Pseudohipsterul Sexpic

          Gandirea critica e la ordinea zilei in Ro si incetati sa mai faceti confuzie intre educatie si invatamant. Gandirea critica iese si in urma prezentei a unui discernamant deoarece individul este fortat in anumite situatii.

          Lucrez ft mult cu 'strainii' si comparativ cu tinerii nostri sunt slab pregatiti si din ce-am calatorit si trait prin afara, am vazut societati cladite de imigranti care vin din sisteme inchise la minte ca ale noastre. Aceleasi sisteme care ii forteaza in momente cheie si scoate forta buna de lucru pentru orice palier. Fie IT fie sofer de tir, fie strungar.

          Nu e problema scolii romanesti cat e problema romanlior. In general noi vrem rachete si peste noapte si la pret de 3 la zece mii.

          Am doi fosti angajati care au preferat sa plece in SUA pe 2400 usd per luna vs 2000 euro aici ( net cu pensie asigurare etc) doar pentru ca au chef de distractje sau ca e SUA. Ca ei sunt o gramada si din pacate, unii se intorc dezamagiti in timp ce altii persista.

          Cunosc tipe inBarcelona care au terminat liceu bilingv germana in Buc si lucreaza la o companie acolo.

          La fel si-n Elvetia.
          Aparent suntem buni de forta de munca si nu pe ieftineala.
          • -3 (3 voturi)    
            Da draga (Duminică, 10 octombrie 2021, 23:08)

            Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui Crop

            Eu sunt conf univ si predau de vreo 15 ani in afara la o universitate de top 200. In tot acest rastimp nu am putut face o comparatie intre invatamantul romanesc prin care am trecut si cel strain. Asta e. Sunt si eu limitat.
            • 0 (0 voturi)    
              Si totusi.. (Luni, 11 octombrie 2021, 11:05)

              Crop [utilizator] i-a raspuns lui Pseudohipsterul Sexpic

              Esti atat de bine impamantenit acolo unde esti ca intri pe un forum din Ro ca sa-ti etalezi cunostintele si sa scrii fake news. Degeaba conf univ daca lipsa discernamant sau spirit de observatie.

              A se vedea ca Politehnica scoate IT-isti buni sau Medicina dar presupun ca si aia sunt niste...lipsiti.

              P.S M-am 'plimbat' pe la o Universitate top 200 si vad ca RO e in top 700 din lume.
              • 0 (0 voturi)    
                VAd ca ma cunosti excelent (Luni, 11 octombrie 2021, 19:53)

                Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui Crop

                Din moment ce majoritatea textului tau se refera la mine ca persoana, nu la ceea ce am scris.

                Totusi, daca ne uitam la Politehnica, ITistii buni produsi de ea cam pleaca. Pe ce ma bazez? Simplu: sistemele informatice din Romania.

                Cat despre plimbarea ta in top 200, bravo tie. Macar ai facut ceva miscare.
    • +4 (6 voturi)    
      orientare in cariera nu se face in roMANIA... (Duminică, 10 octombrie 2021, 15:40)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      orientare in cariera nu se face in roMANIA...
      • +2 (2 voturi)    
        si de multe ori (Luni, 11 octombrie 2021, 9:28)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Nici legatura dintre invatamant si piata muncii

        Daca s-ar face legatura sistemului de invatare cu piata muncii s-ar modifica structura de materii, modul de predare dar si continut predat in beneficiul studentului direct si indirect al societatii
  • +4 (8 voturi)    
    Invatamantul universitar romanesc (Duminică, 10 octombrie 2021, 14:39)

    Milka Man [utilizator]

    este o relicva care refuza sa se adapteze la realitate. In majoritatea situatiilor nu exista posibilitatea ca studentii sa isi aleaga singuri cursurile pe care doresc sa le frecventeze. Si asa se ajunge ca toti sa fie obligati sa studieze despre roti dintate la electronica si telecomunicatii, despre bazele (exclusiv bazele) tehnicii tranzistoarelor, despre Java si C++ (chiar si cei care sunt olimpici la asa ceva), pentru ca altfel nu ai cum sa treci. Pe urma termini facultatea si te trezesti ca infrupti relaitatea de pe piata muncii unde se cer cu totul altfel de cunostinte si unde totul e mult mai dinamic. In primele 6 luni de munca dupa terminarea facultatii am invatat mai multe lucruri decat in 5 ani de scoala. Si apropo, in ultimii 15 ani nu am folosit in nici un fel informatia dobandita in facultate...Cu toate astea, de cate ori am propus pe diverse cai vreo schimbare in programa de invatamant, am fost ignorat sau tratat cu aceeasi atitudine aronganta a celor prosti:"stim noi mai bine". Un sistem de educatie performant se adapteaza mereu, e deschis la idei noi. Cel romanesc e dominat de relicve in putrefactie. De ce nu conteaza parerea celor chiar lucreaza in domeniile respective, fie ei medici, ingineri, avocati, economisti?
    • +1 (7 voturi)    
      Cel mai important lucru din facultate (Duminică, 10 octombrie 2021, 16:51)

      Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Pe care l-ai invatat a fost sa inveti cum sa inveti. Adica sa vezi ce e important, unde poti da rasol, cum sa fii eficient in structurarea informatiilor si - foarte important - ce sa uiti. Eu asta le spun studentilor.

      In plus, sa urmareasca perfectiunea dar sa se multumeasca cu mai putin decat ea. Altfel nu vor mai scoate varianta 2 a unui produs perfect si e posibil sa iasa de pe piata.
      • +5 (9 voturi)    
        Din fericire, mi-am dezvoltat (Duminică, 10 octombrie 2021, 17:10)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Pseudohipsterul Sexpic

        gandirea analitica prin clasa a 6-a datorita unei profesoare cu un IQ peste 100, care nu dadea "3" din frustrare ca majoritatea celorlati, ci te provoca intelectual. Mi-ar fi placut sa mai dau si peste alti profesori si oameni la fel....
  • +5 (9 voturi)    
    Pentru că (Duminică, 10 octombrie 2021, 15:16)

    SKBjull [utilizator]

    La 19 ani începi să înțelegi lumea și te simți efectiv trădat când dai de profesori care te obligă în primul curs să le cumperi cartea din care îți vor dicta tot semestrul, câte trei ore, luni dimineața de la ora 8 și au pretenția să le scrii la examen din memorie din cartea lor, depășită de 30 de ani.

    Degeaba dai în anul 3-4 de specialiști tineri, optimiști și onorabili, care chiar lucrează și știu despre ce vorbesc, dacă dai de fosile comuniste în anul 1. Câte facultăți au vreo legătură cu firmele de pe piața pentru care formează tinerii? Avem catedre pentru profesori, nu pentru studenți.
    • +1 (5 voturi)    
      Multi rectori, multi profesori (Duminică, 10 octombrie 2021, 17:15)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      se tem de realitatea pietei muncii , se tem de cei care au ceva de spus. Exista automie universitara si s-aar putea face schimbari usoare, ieftine si eficiente. Dar sistemu;l e dominat de oameni cu zero realizari, frustati si speriati de schimbari, care urasc democratia, evolutia, performanta... Oameni slabi, fara ambitii. Sper ca macar unii din tinerii "asistenti" sa aibe dorinta si energia pentru a schimba ceva.
    • 0 (6 voturi)    
      Nu stiu ce specializare ai dar in anul 1 (Duminică, 10 octombrie 2021, 21:31)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      Intotdeauna sunt chestii de baza. Absolut oriunde. Si intotdeauna acolo vei regasi notiunile de baza pentru specializarea ta. Nu le stii pe alea esti total pe dinafara in anii care urmeaza. Iar notiunile de baza nu sunt depasite de 30 de ani decat poate in IT dar pana si acolo sunt chestii de baza care raman valabile din anii ,50
      • +3 (5 voturi)    
        Asa e (Duminică, 10 octombrie 2021, 23:10)

        Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Insa la noi cand se fac ecuatii diferentiale, nu se fac asa, ca exista. Proful porneste de la o problema inginereasca din domeniul in care sunt studentii. Evident, este ACELASI lucru, insa permite plecarea de la ceva practic si apoi se merge spre abstract. Cu alte cuvinte, inveti copilul ca o oaie + o oaie = doua oi urmand ca apoi sa vada ca 1+1=2.
      • 0 (0 voturi)    
        E si multa umplutura (Luni, 11 octombrie 2021, 19:08)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Cati ajung sa foloseasca faca cercetare ca sa foloseasca analiza matematica / matematicile speciale si tot bagajul de rotori si integrale? Dar electrotehnica care e doar un precursor al electronicii, de ex?
        Adesea se porneste ca si cum nu ai facut programare in liceusi pleaca de la zero, iar atunci nu se ajunge la cunostinte prea avansate.
  • +7 (9 voturi)    
    Hai ca este greu sa-nveti ! (Duminică, 10 octombrie 2021, 15:33)

    Idealistu [utilizator]

    Mai ales cand crezi ca banii vin pur si simplu, fara munca. Suntem o societate in deriva. In curand "dacii liberi", vor conduce societatea spre dezastru.
  • +5 (5 voturi)    
    La baza mentiunii speciale (Duminică, 10 octombrie 2021, 15:36)

    persuasiv [utilizator]

    sta doar interesul de a face bani,cu cat mai multi,cu atat mai bine.
  • -7 (11 voturi)    
    Normal că abandonează... (Duminică, 10 octombrie 2021, 15:42)

    Nyk1 [utilizator]

    ...când ajung în primul an și văd că programa e veche de 20 de ani, că încep studiul nu cu materii de bază pentru meseria pe care au ales-o, ci cu unele tangențiale (doar ca exemplu, la Poli sau la facultățile de informatică primul an se începe cu matematici speciale, algebră liniară, fizică și electronică la greu, etc.).

    Dacă tu vrei să devii, să zicem, web developer fiindcă îți place programarea, sau vrei ceva mai simplu dar bine plătit gen administrator de baze de date sau de sisteme, nu cumva ți se taie tot elanul în primii doi ani, rezolvând integrale curbilinii și ecuații diferențiale? Și asta chiar îți răpește din timpul pe care l-ai putea aloca învățând meserie ca ucenic într-o firmă.
    • +5 (5 voturi)    
      nu e normal (Duminică, 10 octombrie 2021, 16:43)

      dalu [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Universitatile nu sunt scoli de meserii. Daca vrei sa te faci web developer, sunt destule tutoriale care sa-ti dea niste idei, apoi incepi cu un job low-level si progresezi prin efort individual. O diploma de licenta presupune nu doar un volum mai mare de cunostiinte (decat cel necesar pt un job specific, e.g. web developer) asimilate (nu tocite pt examen si apoi uitate), ci si faptul ca stii ce sa faci cu acele cunostiinte ca sa rezolve niste clase de probleme reale. Cu alte cuvinte esti suficient de bine pregatit si de flexibil sa te adaptezi la orice schimbare din piata muncii in urmatorii 5-10 ani.
      Dar e mai usor sa dai vina pe "sistem" decat sa studiezi pe cont propriu. Surprinzator, dar "student" e in aceeasi famile de cuvinte cu "a studia"
      • -1 (3 voturi)    
        Dar ce te împiedică... (Duminică, 10 octombrie 2021, 17:09)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui dalu

        ...să iei tutoriale pentru a studia analiza matematică și algebra liniară pe cont propriu pe Khan Academy sau pe MIT OCW, atunci când chiar ai nevoie de ele? Tu chiar crezi că profesorii din RO se chinuie să predea aceste materii în mod aplicat, cu se încearcă în cursurile online pe care le-am numit mai sus?
        • +4 (4 voturi)    
          scoala profesionala (Duminică, 10 octombrie 2021, 19:58)

          dalu [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Nu asta era ideea. Eu ziceam ca nu ai nevoie de facultate daca scopul tau in viata e sa devii web developer sau administrator de retea sau de baze de date la 3 firme de bloc din cartier. Nu merita sa investesti 3-5 ani din viata pentru asa ceva.
          Daca vrei sa ai patalama pt scutire de impozit, ce importanta are ce-ti preda in anul 1, 2 sau 3? Oricum esti acolo doar pentru carton.
          Daca vrei sa si inveti ceva, alegi o facultate ai caror absolventi s-au angajat in proportie de 75-80% in domeniul respectiv in ultimii 3-5 ani, iei examenele si in plus studiezi in draci online si cauti joburi unde poti sa inveti cum se aplica toate astea in practica.
          Iar daca esti cu adevarat pasionat si iti permiti, aplici la Univ din Vest, unde nu te chinuie nimeni cu matematici si electricitate in anul I. Daca faci fata...
    • +1 (7 voturi)    
      Ce trebuie sa intelegi (Duminică, 10 octombrie 2021, 16:54)

      Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Din acele materii tangentiale este sa faci aproximatii ingineresti (adica chiar daca nu stii metoda, sa fii totusi aproape de un rezultat estimativ corect) - eu unul le arat integrale duble si triple studentilor cu o paine si le spun ca rezultatul e corect daca calculul lor da +/-10% eroare. In plus, sa fii in stare sa recunosti o problema si sa stii cui sa te adresezi ca sa o rezolve exact (daca e nevoie).
      • -2 (12 voturi)    
        Aha, deci ești unul din dinozaurii... (Duminică, 10 octombrie 2021, 17:11)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Pseudohipsterul Sexpic

        ...care iau salarii umflate și nu au curajul să recunoască faptul că 99% din ceea ce predau nu va fi aplicat în domeniul profesional de către studenții lor.
        • +2 (8 voturi)    
          Eu voiam sa spun (Duminică, 10 octombrie 2021, 19:19)

          Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Ca ai dreptate si ca lucrurile ar trebui prezentate altfel decat se face. Dar daca tu tii mortis sa ma contrazici, contrazice-ma. In plus vad ca mi-ai pus deja eticheta deci nu are sens sa ma disculp cumva, chiar si doar formal.
    • +6 (10 voturi)    
      Ai habar cum poti ajunge la procesoare de 5 nano (Duminică, 10 octombrie 2021, 16:55)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ...fara matematici speciale, studiul algoritmilor, fizica, chimia elementelor, etc ???
      • -3 (13 voturi)    
        Numește-mi o fabrică de procesoare de 5nm... (Duminică, 10 octombrie 2021, 17:04)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        ...din România.

        Programa trebuie adaptată posturilor disponibile din țara noastră, nu pentru exportul de creiere către Taiwan sau USA.
        • +3 (9 voturi)    
          Ah, e clar (Duminică, 10 octombrie 2021, 19:21)

          Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Cred ca tu ai nevoie de o materie croita doar pt tine.
      • -3 (9 voturi)    
        Da niste nume de profesori romani (Duminică, 10 octombrie 2021, 17:21)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        care ai ceva de spus in domeniul asta,. Eu am ramas surprins de incapatanarea unor "profesori universitari" care s-au oprit din studiu acum 30 de ani. Cum anume ii pot stimula intelectual pe studentii de azi care au surse de informatii mult mai bine elaborate. Un profesor nu trebuie sa predea "istoria" tehnicii, ci posibilitatile. Daca vreau sa aflu despre principiile de functionare ale tranzistoarelor. o pot face vizionand un clip de 15 minute, nu am nevoie de 6 luni de "cursuri" plictisitoare si inutile....
        • +6 (10 voturi)    
          Ce vorbesti nea Einstein ?! (Duminică, 10 octombrie 2021, 18:24)

          Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

          Sa stimulezi intelectuali ce ? Niste loaze care nu au bazele matematicii si fizicii ? Nu mai veni cu prosti ca te uiti pe net si stii bazele electronici. Sunt niste lenesi, care cred ca pot obtine bani, fara munca si studiu. Asa apar generatii de "ingineri" care conduc spre dezastru procese tehnologice pe care nu le inteleg.
          • 0 (2 voturi)    
            Pai si nu tocmai aici (Luni, 11 octombrie 2021, 18:19)

            Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

            trebuie sa intervina profesorii universitari si sa fie siguri ca scot ingineri ca lumea? Stii cati dintre cei care au o diploma de inginer lucreaza de fapt in ceva legat cat de cat de domeniul pe care l-au absolvit? Sub 10%...Nu am venit deloc cu prostii, dar nu e nevoie de un semetru sau doua pentru studiul tranzistoarelor cand toata informatia e mult mai bine sintetizata pe net si poate fi asimilata mult mai bine si mai rapid pentru ca e explicata cum trebuie. fara a se invarti in jurul cozii. Oh da, e adevarat ca foarte multi din cei care se apuca de o facultate sunt lenesi si absolut neinteresati de vreo cariera. Vor doar sa mai stea pe banii parintilor cativa ani. Dar si calitatea cadrelor didactice e "jalnica". Dupa ce ajung profesori "plini", gata, nu mai fac nimic, nu mai invata nimic si nu ii mai intereseaza nimic pentru ca nimeni nu ii poate penaliza sau da afara....
  • -3 (3 voturi)    
    Cohorta?! (Luni, 11 octombrie 2021, 7:20)

    ASI.MO [utilizator]

    Serios?! Cohorta de studenti?! Asta e un cuvant descoperit in putul gandirii, care are legatura cu studentii, cat am eu cu fizica nucleara din Antananarivo! *facepalm*
    • +3 (3 voturi)    
      In romaneste (Luni, 11 octombrie 2021, 9:31)

      Pseudohipsterul Sexpic [utilizator] i-a raspuns lui ASI.MO

      Este grupa. In aproape orce alta limba e "cohorta". Asa cum in romaneste e "calorifer" si in alte limbi e "radiator".
  • +1 (1 vot)    
    ca tot se vorbeste despre invatamant (Luni, 11 octombrie 2021, 9:47)

    ..13 [utilizator]

    Mai cred ca lipsesc relatiile profesionale dintre profesor si student si in interiorul acestor grupuri - fie de profesori fie de studenti.

    ele exista in universitatile de prestigiu.

    Profesorii pot atrage studentii in diferite activitati care ii pot forma ca si viitori salariati sau cercetatori, ii pot indruma si dupa terminarea studiilor, iar fostii studenti se pot intoarce cu drag catre profesor/profesori ca sa ceara un sfat, o indrumare, o directie,

    Si profesorii si studentii, unii fosti studenti, ar avea de castigat
  • +1 (1 vot)    
    mi se pare normal (Luni, 11 octombrie 2021, 14:51)

    pehash [utilizator]

    in scoli si licee platesti meditatii ca sa treci anul. cu cat platesti mai mult, cu atat ai sanse mai mari.

    in facultati platesti taxe la exemenele restante ca sa treci anul. cu cat platesti mai mult, cu atat ai sanse mai mici... :)

    daca ai ajuns la CSIE cu note umflate de buzunarele parintilor, ai sanse minime sa treci de primul an, sanse zero sa treci de al doilea.
  • 0 (0 voturi)    
    Deci se renunta unde nu e selectie (Luni, 11 octombrie 2021, 19:15)

    jorj_bv [utilizator]

    la multi apare schimbarea anturajului, viata de camin, mancatul si curatenia necesita efort, unii au geniala idee de a se angaja inca din primii ani si nu au timp sa aprofundeze si raman pe langa ...
    Plus diverse materii care nu au legatura cu joburile din viata reala, cel putin pt 99% din cei care raman in domeniu


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by