Un studiu făcut de Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt arată că învăţământul online, o obligaţie pentru mulţi elevi în timpul pandemiei de COVID-19, produce un efect similar celui al vacanţei de vară și nu sunt progrese în randamentul şi competenţele elevilor, scrie agenţia EFE.

scoala onlineFoto: pxfuel.com

Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare a acestora, afirmă Andreas Frey, profesor de psihologie pedagogică. "Efectul este similar vacanţelor de vară", rezumă el.

Studiul, despre care au scris mai multe publicații germane, relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social.

"Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei", remarcă în acest sens Andreas Frey.

Cercetarea a fost întocmită pe baza unor date din întreaga lume referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care pandemia COVID-19 a impus închiderea şcolilor şi trecerea la învăţământul online. (Sursa: Agerpres)