Controversata evaluare națională de la clasa a patra. Învățătoare: Textul nu are pic de substanță educativă. Copiii au fost șocați de lupta cu timpul / Cîmpeanu: Sunt discuții cu privire la cât de adecvate au fost subiectele

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Joi, 20 mai 2021, 17:32 Actualitate | Educatie


Subiecte evaluare nationala clasa a patra controversate prieteni
Foto: Hotnews
Un text fără pic de substanță educativă, din care copiii află că există cel puțin patru pedepse atunci când greșesc și unde se vorbește de o mamă care nu își susține copilul. Astfel analizează o învățătoare din București textul care a stat la baza cerințelor de la evaluarea națională la clasa a patra, proba de limba română, care îi acuză pe cei care au elaborat subiectele de „lipsa de responsabilitate”. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a admis că „sunt discuții cu privire la cât de adecvate au fost subiectele la proba de limba română”. În opinia cadrului didactic cu care a discutat HotNews.ro, nu a fost singura problemă identificată la această evaluare națională, principala fiind, mai ales în cazul probei la matematică, lupta cu timpul - 20 de exerciții în 60 de minute.

Evaluare națională clasa a patra - Descarcă de aici subiectele la limba română

Evaluare națională clasa a patra - Descarcă de aici subiectele la matematică

Într-o postare pe Facebook preluată de site-ul educațieprivată.ro, Dana Tufeanu, învățătoare la Școala Matei Basarab din Pitești și evaluator extern ARACIP, se declară oripilată de subiecte:
  • „Pe scurt, pentru cei care nu știu subiectele: doi copii, în drum spre casă, intră într-o livadă și își îndeasă buzunarele cu fructe (caise/portocale). Unul dintre ei conștientizează că nu a făcut o faptă bună și îi dă fructele celui de-al doilea. Al doilea copil se duce fericit spre casă și ÎI ARATĂ mamei fructele, fiind chiar foarte vesel de isprava sa. Mama, care până la acel moment NU A AVUT UN COMPORTAMENT PREVENTIV (il citez pe dl. prof. Ovidiu Panisoara) se face foc și pară, se răscoala în ea morala avutului public și, în loc să meargă cu copilul și să plătească fructele luate din pom, să ceară scuze și să vadă copilul un comportament DEMN, ca model, cum procedează? Își umilește copilul trimițându-l cu fructele înapoi (deh, grija pentru avutul obștesc!), care fructe se înmânează paznicului. Ba copilul se mai simte și culpabil că ”a îndrăznit” să mănânce o caisă/portocală!” este sinteza făcută de Tufeanu.
  • „Una dintre cerințe era să spună copiii care pot fi consecințele negative ale faptelor prezentate în text. Care ar fi răspunsul, Onor Minister???? Că eu nu știu ce aș răspunde….. Să fac trimitere la Codul penal? Să fac trimitere la bullying-ul pe care însăși mama revoluționară îl face asupra copilului, trimițându-l singur, cu fructele în mână, la paznicul plantației?

Întreaga postare poate fi citită aici.

„Sunt discuții cu privire la cât de adecvate au fost subiectele la proba de Limba română” din 18 mai, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu miercuri, într-o intervenție în cadrul Telejurnalului de la TVR 1, semnalată joi de Edupedu.ro.

Am întrebat-o pe Coziana Zaharia, învățătoare la Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu” din București care predă anul acesta la clasa a patra, ce ar sancționa la subiectele la română și matematică.

În ceea ce privește textul de la limba română, aceasta a atras atenția, în interivul acordat HotNews.ro, că mai ales în contextul de pandemie ar fi trebuit să se aleagă măcar o perspectivă diferită.
  • „Acolo se vorbește de o mamă care nu își susține copilul. Tu ca și copil te duci și îi zici „mamă, te rog, vino cu mine să soluționăm această problemă”. Mama, precum Vrâncioaia, îi închide ușa și zice „du-te și rezolvă situația, cine te-a pus?” Păi noi, eu și colege de-ale mele, ținem ore de reechilibrare emoțională pentru copii, încercăm să le implementăm ideea că le suntem aproape și noi și părinții. Și tu te trezești acum după stat acasă și după această pandemie să vii cu acest tip de subiect?” afirmă aceasta.


Redăm analiza făcută de Coziana Zaharia:

  • „Ca învățător de clasa a patra îți pregătești copiii pentru această evaluare. Cum am putut să îi pregătim? În principal în online, iar acum am reluat testele care există acum pe internet. Pentru clasa a patra au fost trei modele de teste. Și în felul ăsta ne-am antrenat.
  • Știam că anul acesta se schimbă structura și că structura va fi inspirată din testele PISA, foarte corect, dar dacă tot schimbi ceva de ce nu există un model de test de antrenament virtual, inclusiv pentru părinți, pentru că și părinții au lucrat acasă cu copiii pentru a le asigura liniștea și confortul înaintea unui examen cum spun ei.
  • Odată, lipsa testelor de antrenament model înainte examenului o consider că este un punct care ar fi trebuit să existe.
  • Pe de altă parte, timpul. Timpul alocat a fost de 60 de minute, care au fost împărțite de mine ca adult după evaluarea copiilor astfel: am citit - deci eu ca adult - numai cerințele în 15 minute. Deci copiilor le-ar fi luat cel puțin 20 de minute să citească cerințele.
  • Două dintre cerințe au fost blocante. De ce?
  • Una dintre cerințe era o creație literară. Aici a fost blocant în momentul în care cerința spunea „selectați din text patru substantive care denumesc cuvinte cheie specifice faptelor textului”. Și eu m-am blocat citind. Și evident că m-am dus la text. Pentru mine cuvinte cheie care au legătura cu faptele sunt niște substantivizări ale verbelor. Ceva de genul „înșelătoria, furtul”. Ele nu existau. Și atunci copiii s-au prins de niște cuvinte care li s-au părut lor mai prietenoase. Alea nu erau cuvinte cheie, dar s-au agățat de ceva. Sunt convinsă că nici acum nu au primit răspunsul pentru că nici noi învățătorii nu am știut care sunt până nu am primit barem.
  • Mai este o cerință cu „urmări negative ale faptelor”. Cu alte cuvinte care sunt pedepsele care se administrează copiilor din text. Dar nu puteam găsi o altă formulare? O altă perspectivă? Cum s-ar fi putut soluționa această experiență a copiilor? De ce trebuie să ne găsim la pedepse? Copiii ce au înțeles - că dacă ei greșesc, sigur patru pedepse pot fi aplicate.
  • Și revin la text, care nu a avut niciun pic de substanță educativă. Acolo se vorbește de o mamă care nu își susține copilul. Tu ca și copil te duci și îi zici „mamă, te rog, vino cu mine să soluționăm această problemă”. Mama, precum Vrâncioaia, îi închide ușa și zice „du-te și rezolvă situația, cine te-a pus?”
  • Păi noi, eu și colege de-ale mele, ținem ore de reechilibrare emoțională pentru copii, încercăm să le implementăm ideea că le suntem aproape și noi și părinții. Eu am chemat în online un coach și le-a vorbit despre ce înseamnă încrederea în sine. Și tu te trezești acum după stat acasă și după această pandemie să vii cu acest tip de subiect?
  • Bun, copiii au fost șocați în primul rând de structură și apoi de lupta cu timpul. Au fost mereu cu ochii pe ceas. Asta mi-au povestit colege de-ale mele pentru că eu nu am putut să supraveghez. Ei erau obișnuiți cu o ciornă la compunere.

Despre proba la matematică

  • La matematică, ca și conținut, eu personal nu am nimic de reproșat. A fost o împletire frumoasă de științe și matematică, s-a mers pe lumea exploratorilor, fiecare cerință avea trimitere către un explorator.
  • Însă unde a fost buba: 20 de subiecte, 60 de minute, 3 minute pe subiect, nu mai punem că au de completat datele de identificare care din start iau 3 minute.
  • Eu am reluat testul cu ei astăzi. Am stat o oră și jumătate, evident cu sprijinul meu. Așadar au fost probleme care au necesitat explicații, a fost o problemă care avea două metode, presupunea desen grafic.
  • 3 dintre probleme au necesitat ciornă și transcris pe foaie.
  • Împărțire la un număr de 2 cifre - nu era cazul să se ajungă la așa ceva. La matematică urmărim gândirea logică, sinteza. Nu era cazul să le dăm un exercițiu pentru că PISA nu urmărește algoritmi, urmărește structurarea gândirii.
  • Deci la matematică spun: Dacă cel care a elaborat acest test ar fi luat un creion în mână și ar fi încercat să rezolve, garantat vă spun ca depășea o oră.
  • La matematică au fost copii care la final au lăcrimat pentru că si-au simțit neputința în lupta cu timpul. Li s-au ridicat subiectele pentru că așa zice metodologia.
  • Despre lipsa modelelor de subiecte: Nu vrem rezultate relevante? Vrem să vedem rezultate surprinzătoare? Ca să existe o realitate, trebuie să îi pregătim, nu să îi luăm prin surprindere. Eu de asta am pus, este o provocare sau o frustrare? Pentru ca mulți copii au simțit frustrare.
  • Ce vor înțelege ei, că se vor duce în clasa a șasea și vor spune „nu mai vreau ca tot nu este obligatorie”. Știți cu câte plăcere au venit ei la testare? „Doamna, abia așteptăm”. Și asta s-a transformat într-o frică și fugă de ceea ce înseamnă testare.
  • Ideea e asta, de lipsa de responsabilitate a oamenilor care ar trebui să măsoare niște capacități ale copiilor iar rezultatele nu vor fi cele corecte. Vor fi niște rezultate eronate. Iar eu consider că este o măsurare eșuată pentru nu s-au respectat niște piloni foarte importanți.
  • Au făcut o chestie introductivă - „copii vă rugăm să fiți relaxați”. Pe urmă deschizi 10 pagini la română și 12 pagini la matematică.
  • Eu le propun domnilor care elaborează astfel de subiecte să rezolve dânșii - eu așa am învățat în liceul pedagogic - când concepeți un test de evaluare înmulțiți timpul cu doi.
***

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se susțin din 2014 și au ca model testele PISA.

Testele nu sunt punctate în mod clasic, ci prin niște coduri cunoscute de profesori. Rezultatele nu sunt făcute publice, ci comunicate elevilor. Corectarea se face de către profesorul de la clasă.

În luna martie, secretarul de stat în ministerul Educației Sorin Ion preciza pentru HotNews.ro. că aceste evaluări nu reprezintă „un scop în sine”, ci un instrument.

Precizările făcute de Ministerul Educației săptămâna trecută cu privire la aceste evaluări naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a:

  • Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a / EN IV) are următorul calendar - limba română (18 mai), matematică (19 mai) și limba maternă (20 mai).
  • Probele scrise la limba română și limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a (EN II) sunt programate în data de 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susținute în data de 26 mai. Proba de matematică este programată în data de 27 mai, în timp ce proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 28 mai.
  • Toate probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi.
  • Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV și EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.
  • Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

Calendarul pentru evaluările de la clasa a doua, a patra și a șasea:

Clasa a șasea - 12 și 13 mai

Limbă și comunicare - 12 mai
Matematică și științe ale naturii - 13 mai

Clasa a patra - între 18 și 20 mai

Limba română - 18 mai
Matematică - 19 mai
Limba maternă - 20 mai

Clasa a doua între 25 și 28 mai

Scris - Limba română - 25 mai
Scris - Limba maternă - 25 mai
Citit - Limba română - 26 mai
Citit - Limba maternă - 26 mai
Matematică - 27 mai
Scris și citit - Limba română pentru minoritățile naționale - 28 mai








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















88310 vizualizari

  • +11 (27 voturi)    
    Materia predata, mecanica (Joi, 20 mai 2021, 18:15)

    Sofis [utilizator]

    trebuie sa se plieze pe ceea ce pot livra profesorii: mecanica, algoritmi, fara interpretari, fara asumari.

    Da am creat robotei in sistemul de stat, profesori care in online dau un link si un pdf in 5 minute si restul de 45 alearga fie dupa meditatii fie dupa facut cu totul altceva.

    Dati teste la profesori, schimbati regulile de control, faceti o linie telefonica de semnalare a cazurilor de frauda, coruptie, bataie de joc la adresa sistemului si copiilor, actionati activ fara a cere parintilor sa riste educatia copilului daca semnaleaza o problema.
    • -9 (17 voturi)    
      Copii erau ai unor migranti veniti pe mediterana (Joi, 20 mai 2021, 22:31)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

      deci nu e furt, e...globalism
      • +2 (4 voturi)    
        Sigur... (Vineri, 21 mai 2021, 11:14)

        Nullius_in_verba [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Folosind aceleasi stereotipuri, daca erau ai unor romani ar fi fost felicitati de parinti si indreptati catre o cariera de politician.
  • +4 (12 voturi)    
    Opriti proliferarea rolurilor (Joi, 20 mai 2021, 18:16)

    Sofis [utilizator]

    sefa a comitetului de parinti, responsabila de a transmite mesajele, notele, documentele itnerpretate, solicitarile de a strange banii clasei pe grupuri de whatsapp, singurul plus pe care il aduce acest rol fiind de a creste notele odraslelor acestora din pix.
    • +9 (23 voturi)    
      Nu părinții sunt problema (Joi, 20 mai 2021, 19:02)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

      Avem învățământul praf, el poate fi îmbunătățit doar dacă recunoaștem asta.

      Se merge în continuare pe memorare, în era în care fiecare copil de 12 ani are toată cunoașterea omenirii la un click și un ecran distanță.

      Învățământul românesc creează analfabeți funcționali, fiindcă nu-i învață pe copii să învețe, ci doar să fure/trișeze sau să devină o masă amorfă fără pic de personalitate. Majoritatea premianților ajung ratați sociali și cei care se descurcă bine în context global sunt rebelii care stau in genunchi în cancelarie de la 8-9 ani.

      Cei care reușesc în viață o fac împotriva sistemului, nu datorită lui. De aici trebuie pornită discuția.
      • +5 (17 voturi)    
        Ai dreptate (Joi, 20 mai 2021, 19:11)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

        Dar sistemul este reprezentat de profesori, care nu sunt absolut deloc interesati de a educa, ci vad meseria lor ca un simplu job care trebuie parcurs fara efort.

        Departe de mine sa generalizez, sunt multe exceptii pozitive. Dar o iau asa, daca prin mana unui profesor 5-8 trec 15 clase a cate 30 de elevi, intr-un singur an, un profesor mediocru impacteaza 450 de elevi.

        In medie in 10 ani de zile impacteaza undeva la 2000 de elevi. Si cum ei de acolo ies la pensie, dupa 40 de ani ... Un profesor la o materie.
        • +10 (18 voturi)    
          Așa e (Joi, 20 mai 2021, 19:27)

          SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

          Profesorii sunt parte din problemă, din punctul meu de vedere doctorii și profesorii ar trebui să aibă cele mai mari salarii și cea mai bună poziție socială și atunci probabil ar crește implicarea lor.

          Eu iau foc când se mută vina pe copii și părinți(sunt de acord că mulți părinți nu sunt ceea ce trebuie). Dar primii sunt beneficiarii sistemului de învățământ, iar părinții îl plătesc. Sistemul de învățământ ar trebui să scoată membrii funcționali ai societății, chiar dacă părinții sunt delăsători, depravați, etc, sau copiii dificil de educat.

          Problema cea mai mare e că nu avem o strategie, o direcție, un plan. Bani sunt, nu mai suntem chiar săraci ca nație.
          • -3 (11 voturi)    
            Aici eu am alta parere (Joi, 20 mai 2021, 20:33)

            Sofis [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

            Nu rezolva salariile pentru ca s-ar perpetua aceasi problema intr-o societate inca in urma: sa targetam posturile, salariile in orice conditii. Imi aduc aminte de cateva cazuri cand explicit recomandarile de cariera erau: fa-te preot, se castiga bine si nu ai prea multe responsabilitati.

            As miza pe meritocratie si responsabilitate a sistemului privat.

            Meritocratia inseamna atat salarii cat si livrabile, orice majorare de salarii fara indicatori clari de performanta, examene corecte va accentua si mai mult problema, va crea noi modalitati de a pacali sistemul.

            Responsabilitatea sistemului privat, o idee, ca si pilot in orasele mari, pleaca de la premiza ca sunt multi oameni pregatiti care au un job care poate fi translatat in zona de educatie. 2-4 ore pe saptamana, intr-un program de voluntariat s-ar inscrie suficienti profesori cu adevarat nelegati de "mie ce imi iese" si doritori de a fenta sistemul pana la pensie. In acelasi timp, corporatiile si firmele medii au buget de responsabilitate sociala, incearca sa faca educatie locala si ar putea finanta cumva. In fine, o idee probabil ar merge prin tari nordice.
          • +3 (9 voturi)    
            gresit (Joi, 20 mai 2021, 21:06)

            mariokempess [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

            Faza cu salariile este eronata.Cu toate cresterile salariale,acum vorbesc de un fapt concret si recent,nu se rezolva nimic.Am ramas cu un gust amar cand o cunostinta imi povestea cum a dat unui MEDIC,nu infirmiera,nu asistenta ,100 ron penrtru a fi bagat in seama la urgente(chirurgie).Penibil!
            • 0 (0 voturi)    
              ??? (Vineri, 21 mai 2021, 8:04)

              Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui mariokempess

              Sunteti sigur?

              Daca va uitati la ultima medie de la bacalaureat de la admitere, atunci in Iasi cel putin facultatea de Matematica este pe locul 4 in preferintele absolventilor de liceu dupa Informatica, AC si Electronica.
          • +1 (1 vot)    
            :) (Vineri, 21 mai 2021, 8:23)

            Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

            Exista o testare internationala la matematica si stiinte mult mai serioasa decat PISA. Se numeste TIMSS.

            La matematica (clasa a 8-a) am obtinut 479 p (Franta - 483p, Italia - 497p, Finlanda - 509p, Rusia - 543p, Singapore - 616p).

            La stiinte (clasa a 8-a) am obtinut 470p (Franta - 489p, Italia - 500p, Finlanda - 543p, Rusia - 543p, Singapore - 608p).

            Daca ne referim la elevii care au rezultate foarte bune la noi vorbim de 25%, in Franta 17%, in Finlanda 29%, in Rusia 48% si in Singapore 79%.

            In ceea ce priveste influenta familiei asta educatiei concluzia studiului a fost ca 70% este data de familie si 30% de scoala.
        • +4 (8 voturi)    
          Nu cunosti deloc situatia (Vineri, 21 mai 2021, 8:50)

          idealogul [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

          Sistemul de invatamant nu e reprezentat de profesori decat pentru nestiutori.
          Profesorii sunt un fel de femei de serviciu, ultimii de jos pe scara ierarhica in sistemul educational.
          Sa dai vina pe femeia de serviciu si pe acarul Paun este un defect tipic romanesc.
          Profesorii sunt obligati sa predea o anumita materie/curicula si intr-un anumit mod cu anumite metode pedagogice. Sunt verificati frecvent de conducerea scolii, inspectorate si nenumaratele comitete si comitii de verificare din minister si de aiurea. Profesorul nu face ce vrea el, profesorul este un executant, un muncitor semi-calificat.
          La inceputul pandemii profesorii erau criticat ca nu se adapteaza la metodele moderne de predare pe internet. Acum dupa ce s-au adaptat sunt din nou criticat pentru ca s-au adapta prea bine.
  • +17 (23 voturi)    
    Numai aberatii (Joi, 20 mai 2021, 19:11)

    comentacu [utilizator]

    Cam 50% din exercitiile copiilor din manuale sunt stupide, idiot formulate sau neadecvate nivelului lor.
    Reflecta prostia celor care le redacteaza. Vai de copiii care nu au parinti capabili sa ii indrume putin printre aceste imbecilitati...Nu au sanse prea mari sa le placa scoala.
    Pur si simplu sistemul de invataman, materialele publicate, metodologia, programa, toate sunt pt a-i indeparta pe copii de scoala si de bucuria pe care ti-o aduce intelegerea de cunostinte si concepte noi.
  • +2 (34 voturi)    
    ... (Joi, 20 mai 2021, 19:18)

    tirolez [utilizator]

    hai ca prima invatatoare exagereaza. Era la fel de aiurea sa se duca mama la livada sa le plateasca paguba. Cui? Paznicului? La ce pret? Ala de mega? Ala din piata? Alea sunt cu adaos. Ii dadea cineva bon pentru bani , paznicul cu siguranta nu avea cum. Ce facem doamna invatatoare, incurajam evaziunea fiscala, asiguram bacsisul paznicilor?
    Sa despicam firul in 4 putem pana maine....
    • +2 (2 voturi)    
      M-am întrebat ce e greșit cu mine (Vineri, 21 mai 2021, 10:39)

      sancho [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Ambele exagerează. Vorbesc de faptul că lipsește susținerea mamei.. Pai copilul a furat, ambii știau că nu fac bine. De ce sa îl susțină?
      Ce snowflakes cresc genul asta de abordări!!

      Și da, pare exagerat că mama îl dă afară pe Matei.


      Eu cred că într-o proporție mai mare, răspunsurile ar fi trebuit sa ceară elevilor să scrie propoziții, cu cuvintele lor, și nu să aleagă din grila de opțiuni. La sfârșitul clasei a 4-a e ceva prea mult?
  • +10 (14 voturi)    
    Textele astea... (Joi, 20 mai 2021, 19:23)

    Jolly Roger [utilizator]

    Textele astea trebuiau date la unii ca dragnea, valcov, mazăre, oprisan și mulți alții că ei!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Hmmm (Vineri, 21 mai 2021, 4:40)

      Sah [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      Sase(hai cinci) case pana citea cerintele, depasea timpul si trebuia sa predea testul! :)))
  • +5 (13 voturi)    
    In Romania, nimic nu poate fi vreodata bine, (Joi, 20 mai 2021, 19:31)

    emil bobu [utilizator]

    totul este patologic in Romania, fiindca asa este poporul, implicit guvernantii.
  • +2 (20 voturi)    
    lit(i)era (Joi, 20 mai 2021, 20:04)

    notnow [utilizator]

    Textul este plat si fara valoare literara? Da, foarte posibil. Insa si "analizele" invatatoarelor sunt imbecile. Ca sa nu mai zic de "scapari" de genul (sau ar trebui sa zic "gen"?) "ca si copil"... Dar ne-am invatat deja ca totul este atacabil si nimic nu este suficient de "bun" si de "finlandez" in educatia romaneasca. Ma intreb cum ar fi trebuit sa sune textul ca sa fie pe placul tuturor...
    • +4 (14 voturi)    
      De placut tuturor nu se va intampla (Joi, 20 mai 2021, 20:41)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui notnow

      Dar argumentatile din articol mi se par foare clare, relevante si de bun simt.
  • -8 (16 voturi)    
    E o aiureala (Joi, 20 mai 2021, 20:50)

    ivanciripaha [utilizator]

    analiza fatucelor "experte". Care dintre Dvs. comentacilor nu a "furat" in copilarie cateva fructe dintr-o curte ori gradina straina. Sunt copilarii care trec odata cu varsta. Dar acum "expertele" judeca, judeca... Se baga si ei/ele in seama. Acum despre "fapta reprobabila" a celor doi copii. Daca au luat cateva fructe dintr-o ferma privata foarte bine au facut. Detinatorul fermei s-a "improprietarit" cu prin jaf din avutul comun, asadar noi suntem indreptatiti sa-l jefuim pe umflatul bogatas. Copiii nu au facut nimic rau, tampita a fost mama care l-a trimis sa dea fructele inapoi! V-am lamurit stimati oamenii ai muncii de la orase si sate? Orice proprietate obtinuta prin furt (stiti vreo avere obtinuta legal?!) trebuie confiscata de catre comunitate prin orice fel de mijloace!
    • +4 (14 voturi)    
      Tu discuti povestea (Joi, 20 mai 2021, 21:14)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui ivanciripaha

      Aici e vorba de altceva, de cum aceasta poveste serveste educatia copilului si cum aceste povesti (impreuna cu alea de arzi in iad ca te-ai dus la mall) afecteaza echilibrul lui psihic, increderea in familie, cum se simte protejat.

      Dar stii cum, sunt 3 level-uri de inteligenta: unii discuta de persoane, altii de intamplari si cei mai inteligenti de principii. In articol se vorbeste de principiu, nu de poveste si nu de x sau y cum pui tu problema.
      • +1 (1 vot)    
        :) (Vineri, 21 mai 2021, 8:41)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

        Dar ce sa mai spunem de Nica a Stefan Apetrei care a fost la furat cirese.
    • -5 (5 voturi)    
      De ce s-a zgârcit chiaburul... (Joi, 20 mai 2021, 21:50)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui ivanciripaha

      ...de la a angaja un paznic competent, sau a monta un sistem performant de senzori de mișcare pentru a preveni furtul de fructe?
  • +2 (8 voturi)    
    Nene ai depasit limita ! (Joi, 20 mai 2021, 21:35)

    Idealistu [utilizator]

    Ai de bun simt in exprimare pe un site public. Hai ca nu suntem la carciuma ! Ai priceput ?!
    • -6 (8 voturi)    
      bravo, nea Idealistu', ai zis-o! (Joi, 20 mai 2021, 21:46)

      BernierC [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Matale si cu dropiile ce mai sunteti specii pe cale de disparitie. Excesul de bun simt dauneaza in lumea prezentului, observ ca n-ai aflat inca. Oare cine a dat startul lipsei acelui simt (simt care poseda mai multe nuante: bun simt, simtul ridicolului, discernamantul, logica, simtul masurii samd)? Cunosti raspunsul, n-asa? Cin' sa fie? Oh, e chiar stimabila CZ-MILF intervievata!
      • +3 (5 voturi)    
        tot... (Joi, 20 mai 2021, 22:09)

        ursul_patrat [utilizator] i-a raspuns lui BernierC

        ...la carciuma din mahala iti place.
        Combinatia de inteligenta si lipsa de bun-simt (camuflata in cinism, ca da bine) din postare e mai nasoala decat o prostie cinstita.
    • +1 (1 vot)    
      . (Joi, 20 mai 2021, 23:03)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      pana si pe gsp mai filtreaza mesajele editorii...:(
  • -1 (7 voturi)    
    E foarte bun textul pentru evaluare. (Joi, 20 mai 2021, 21:45)

    Con_stan_tin [utilizator]

    Corespunde realitității iar interpretarea lui scoate la iveală caracterul celui evaluat. Romanele celebre au ca subiect crima și furtul, înseamnă că aceste subiecte asigură o educație și o evaluare de succes. De ce? Pentru că cel mai ușor înveți din greșeli.
    • 0 (4 voturi)    
      Adecvare (Vineri, 21 mai 2021, 8:21)

      Nimeninimic [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Sigur, dar la nu la 10-11 ani. Asta e problema, textele folosite la anumite categorii de varsta.
  • +4 (6 voturi)    
    si totusi (Joi, 20 mai 2021, 22:12)

    zgubilitix [utilizator]

    Si totusi, doamna invatatoare, "La matematică, ca și conținut, eu personal nu am nimic de reproșat."?
  • -6 (10 voturi)    
    Asta este (Joi, 20 mai 2021, 22:22)

    Ibit [utilizator]

    Rezultatul proiectului ROMANIA EDUCATA , patronat de Iohannis si guvernul LUI .
  • +8 (8 voturi)    
    ce plm test e asta? (Joi, 20 mai 2021, 22:34)

    unualibro [utilizator]

    ... cu o mie de interpretari si 1000 de solutii? e test sau ora de dirigentie?
  • +2 (4 voturi)    
    daca (Joi, 20 mai 2021, 23:35)

    cucuveauamov [utilizator]

    daca textul se termina cu saltarea tuturor de DNA, era bun.
  • +10 (16 voturi)    
    Politically corect ,musai si la noi???? (Vineri, 21 mai 2021, 0:17)

    criztina222 [utilizator]

    Ma mir ca d-na invatatoare nu a sesizat alte mari probleme in text : de ce sunt 2 baieti, si nu un baiat si o fata?E misogin!! De ce au nume romanesti, de ce nu ii cheama Istvan si Abdul, ca sa fie si minoritatile reprezentate!! etc,etc, Daca incepem si noi sa ne strofocam sa fim politically corect, vai si-amar de copiii nostri. Hai sa nu mai citeasca nici Hansel si Gretel, ca poate vor ramane traumatizati cand citesc ca un tata isi lasa copiii in padure!! Doamne feri sa citeasca Scufita rosie, aia mama iresponsabila, isi trimite fetita singura prin padure, fara ceas cu GPS!!!
    • 0 (6 voturi)    
      n-ai copii, nu? (Vineri, 21 mai 2021, 8:24)

      Nimeninimic [utilizator] i-a raspuns lui criztina222

      Ba, io-s fix parintele ala care are grija ce pica pe mana copiilor mei sa citeasca. De ce? pentru ca vreau sa ramana cu exemple pozitive, cu incredere in sine, cu bunatate fata de semeni si fata de societate. Am depasit momentul acela cand trebuia sa ne fie frica de spirite si creaturi malefice, zic eu.
  • +4 (4 voturi)    
    asadar... (Vineri, 21 mai 2021, 6:45)

    dorinmac [utilizator]

    scopul testului in sine este umbrit in totalitate de forma pe care a luat-o, respectiv pofta unor prunci de a manca niste caise :) ....mai, eu spun ca aceste pofte trebuie infranate din frageda pruncie :)... sa mai ramana doar cele "bisericesti" :) ...atata idiotenie n-am mai vazut de cand sunt!

    cat despre testul la matematica, fie-mi scuzat, am sa caut manualul de matematica de clasa a IV-a din 1988-89 ca nu-mi aduc aminte ca nivelul sa fie atat de aproape de bataie de joc (a se citi retard), ba char imi aduc bine aminte de concursurile la care participam... daca la un asemenea test a existat o "lupta cu timpul", apoi, fie-mi scuzat, nici o mirare de ce loaze sunt prin parlament si nici o mirare ca tara asta este sortita pieirii....
    • +4 (4 voturi)    
      corect! (Vineri, 21 mai 2021, 8:39)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui dorinmac

      "Cu ce corp geometric seamănă forma globului pământesc?"

      A) sfera
      B) cilindru
      C) con
      D) cub

      Pentru a raspunde corect iti trebuie 3 minute?
      • +2 (2 voturi)    
        Pamantul e plat, se stie!!!! (Vineri, 21 mai 2021, 17:08)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

        deci e ca o tava tinuta de doi elefanti gingantici care stau pe un curcubeu! =))
    • +1 (1 vot)    
      hmm (Vineri, 21 mai 2021, 10:49)

      Kato01 [utilizator] i-a raspuns lui dorinmac

      Mie mi se pare testul potrivit... Ar trebui dat inainte de votare, cine-l face 70% voteaza :))... Nu cred ca trebuie un test extrem de complicat la clasa a 4-a, trebuiau sa mearga chiar mai mult pe logica nu pe calcul...
      Problema e ca desi e simplu la test materiile lor sunt f aglomerate la clasa, alambicae...
  • +4 (4 voturi)    
    Amintiri din copilărie de Ion Creangă - La cireşe (Vineri, 21 mai 2021, 8:51)

    Ionescu Raymond [utilizator]

    Daca " mama nu isi sustine fiul " , adica sa il sustina chiar si cand da cu jula ?

    adica si "Amintiri din copilărie de Ion Creangă - La cireşe" e daunatoare?

    Nica: " Si iaca asa cu ciresele; s-a implinit vorba mamei, sarmana, iute si degraba: Ca Dumnezeu n-ajuta celui care umbla cu furtisag. "
    • 0 (0 voturi)    
      Creangă este un exemplu de comunicare! (Vineri, 21 mai 2021, 11:41)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu Raymond

      Nică cu pupăza lui este leneș, hoț și mincinos însă povestirea îl face îndrăgit de cititor, care-i accepta toate defectele. Așa trebuie învățați copiii să vorbească despre defectele proprii, defectele trebuie folosite nu inhibate.
  • +4 (6 voturi)    
    Amintiri din copilărie II de Ion Creangă (Vineri, 21 mai 2021, 8:59)

    Ionescu Raymond [utilizator]

    – Of! De-ar veni iarna, să te mai dau odată la şcoală undeva, zicea mama, şi să cer dascălului să-mi dea numai pielea şi ciolanele de pe tine. Odată, vara, pe-aproape de Moşi, mă furişez din casă şi mă duc, ziua miaza-mare, la moş Vasile, fratele tatei cel mai mare, să fur nişte cireşe; căci numai la dânsul şi încă la vro două locuri din sat era câteun cireş văratic, care se cocea-pălea de Duminica Mare. Şi mă chitesc eu în mine, cum s-o dau, ca să nu mă prindă. Intru mai întâi în casa omului şi mă fac a cere pe Ioan, să ne ducem la scăldat.

    – Nu-i acasă Ion, zise mătuşa Mărioara; s-a dus cu moşu-tău Vasile sub cetate, la o chiuă din Codreni, s-aducă nişte sumani. Căci trebuie să vă spun că la Humuleşti torc şi fetele şi băieţii, şi femeile şi bărbaţii; şi se fac multe giguri de sumani, şi lăi, şi de noaten, care se vând şi pănură, şi cusute; şi acolo, pe loc, la negustori armeni, veniţi înadins din alte târguri: Focşani, Bacău, Roman, Târgu-Frumos, şi de pe aiurea, precum şi pe la iarmaroace în toate părţile. Cu asta se hrănesc mai mult humuleştenii, răzeşi fără pământuri, şi cu negustoria din picioare: vite, cai, porci, oi, brânză, lână, oloi, sare şi făină de păpuşoi; sumane mari, genunchere şi sărdace; iţari, bernevici, cămeşoaie, lăicere şi scorţuri înflorite; ştergare din borangic alese, şi alte lucruri, ce le duceau lunea în târg de vânzare, sau joia pe la mănăstirile de maice, cărora le vine cam peste mână târgul. Apoi dar, mai rămâi sănătoasă, mătuşă Mărioară! vorba de dinioarea; şi-mi pare rău că nu-i vărul Ion acasă, că tare-aş fi avut plăcere să ne scăldăm împreună… Dar în gândul meu: Ştii c-am nimerit-o? bine că nu-s acasă; şi, de n-ar veni degrabă, şi mai bine-ar fi! Şi, scurt şi cuprinzător, sărut mâna mătuşei, luându-mi ziua bună, ca un băiat de treabă, ies din casă cu chip că mă duc la scăldat, mă şupuresc pe unde pot şi, când colo, mă trezesc în cireşul femeii şi încep a cărăbăni la cireşe în sân, crude, coapte, cum se găseau. Şi cum era
  • +2 (2 voturi)    
    Una... (Vineri, 21 mai 2021, 9:27)

    dragos_k [utilizator]

    ...din "doamne" spune "tu ca si copil". E clar ca e foarte competenta pentru a face analize la limba romana.
  • 0 (4 voturi)    
    Testul la Romana a fost usor (Vineri, 21 mai 2021, 10:05)

    mmagic [utilizator]

    Prea multa revolta din partea invatatoarei.
    Am luat subiectul, l-am citit si l-am rezolvat in 10-15 minute. Daca scriam imi mai trebuiau inca 20 minute. Nu vad de ce un copil inteligent de la clasa a 4-a (care din cauza introducerii grupei 0 este la nivelul unui copil de clasa a 5-a de alta data) ar avea probeleme sa il termine mai greu.

    Testul mi se pare bine conceput pentru ca ridicand dificultatea putem face in final distinctia intre copii foarte buni, cei buni si cei medii. Altadata subiectele erau asa de usoare usoare ca de la copii medii in sus nu mai putea departaja nimic. Era tot numai nota 10/
  • +3 (3 voturi)    
    Inedit (Vineri, 21 mai 2021, 10:14)

    Pepi [utilizator]

    Lasand la o parte toata tevatura cu subiectul testului, care pana la urma e interpretabil in functie de ideile preconcepute ale celui care citeste, pe mine m-a frapat ceva pe prima pagina: Baiat / Fata. Care e relevanta? E proba de sport sa fie bareme diferite? Ca sa nu mai zis ca poate se mai trezesc si unii sa spuna ca nu sunt destule optiuni. Am trecut prin 12 ani de scoala (ininte si dupa '89), mai mult de 100 de concursuri scolare si olimpiade, doua facultati (medicina si calculatoare) in Romania, doctorat, master si alte examinari in strainatate. NICIODATA nu am trebuit sa scriu asa ceva pe foaia de examen/test.
  • +4 (6 voturi)    
    Groaza!!! (Vineri, 21 mai 2021, 11:11)

    abisala [utilizator]

    Mi-e groaza ca profesorilor actuali li se pare normal sa crestem niste oameni slabi si neajutorati. Ce-i asa de rau ca cineva sa-si asume greselile? A furat, trebuie sa plateasca, cel care a furat, nu parintii lui. In viata, cand copilul va deveni adult, nu vor face parintii puscarie pentru faptele lui. De asemenea, ferma aia nu e nimanui, chiar daca e a statului, nu e acceptabil sa furi de acolo. Cineva a investit in ea, si cineva se asteapta sa aiba profit de pe urma ei. Mi-e rau... nu credeam ca exista oameni care vor sa-si trateze copiii ca pe niste handicapati... Va fi greu cu generatiile urmatoare :(.
    • +3 (5 voturi)    
      .... (Vineri, 21 mai 2021, 12:03)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      Doamna probabil isi cauta scuze in fata parintilor pentru ca rezultatele vor fi sub asteptarile acestora. Par niste doamne care au conexiuni(posibil tot pe filiera parintilor) daca li s-a acordat atat spatiu.
      De ce zic asta?Pentru ca la clasa a 6=a matematica a fost o alta situatie controversata, s-a dat materie(proprietati ale triunghiului) care fie nu fusese predata (din cauza vacantei fortate din aprilie s-a decalat cu 2 saptamani) , fie abia fusese predata de maxim o saptamana pentru cei care aveau avans. In mod normal, da, toti ar fi trebuit sa fie acolo, chiar daca abia de putin timp, practic din cauza vacantei s-a decalat. Subiectele fie erau facute dinainte de vacanta, fie cei care le-au facut nu au realizat.
      Jale si suparare a profesorilor pe grupurile lor, doar ca pe HN sau alte canale media nu am vazut asta, cimpeanu nu a fost intrebat etc.
      Doamnele astea au fost mai norocoase ca au fost nu doar luate in seama ci si extrem de popularizate, cimpeanu interpelat, vad ca inca detin capul de afis etc. Doar ca se plang degeaba, se mai si fac de ras. Ma rog, acum se trag sforile pentru clasele zero din toamna e bine sa nu ai o imagine sifonata presupun.
  • 0 (0 voturi)    
    Istorioara tembela (Vineri, 21 mai 2021, 22:01)

    Jeta [utilizator]

    Neasumata de un autor, cu prestanta sau fara... Adaptare ratata dupa un scriitor rus, la limba romana!? Ne-am intors cu 200 de ani in urma, cand Kogalniceanu constata ca avem numai traductii, si nici macar acelea bune. Si inca 15 (!) cerinte la fel de idioate, pe un text submediocru care nu se poate numi literatura, valoare etc, eventual potrivit pt tabloul de perete la tara in 1980.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by