​Ce facem cu școala? Dezbatere HotNews.ro

VIDEO S-au săturat elevii și profesorii de școala online? Elev: Pandemia a fost declicul de care avea nevoie educația din România pentru a folosi mecanismele digitale / Profesor: Nu m-am săturat de școala online, m-am adaptat

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 5 mai 2021, 19:36 Actualitate | Educatie


dezbatere cu elevi și profesori
Foto: Hotnews
„Școala online este o soluție de criză, dar nu poate continua la infinit, are foarte multe limitări. Cu siguranță mulți profesori simt că în sistem online nu pot lucra la fel cu elevii”, a afirmat profesoara de limba română Cristina Tunegaru, în cadrul dezbaterii HotNews.ro LIVE despre școala online, în contextul reînceperii cursurilor miecuri, 5 mai. La rândul său, profesoara de matematică Florentina Pavăl a susținut că s-a adaptat la școala online și că matematica poate fi învățată chiar și la distanță, chiar dacă „mai greu”.

La dezbatere au participat și Bianca Băicoianu, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Național Nicolae Grigorescu din Câmpina, care a recunoscut că „haosul” generat de școala online și sistemul hibrid au făcut în așa fel încât elevii din generația sa să fie „pregătiți pentru orice”, și Silviu Morcan, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța și este și secretar executiv al Consiliului Național al Elevilor. Acesta a menționat că sunt părți bune din școala online care pot fi folosite pe viitor.

  • Dezbaterea - care a fost transmisă LIVE pe conturile de Facebook și Youtube ale HotNews.ro - face parte dintr-o serie de materiale pe care HotNews.ro le-a început marți cu ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, și care vor continua cu medici și psihologi, despre școala în pandemie și despre efectele acestei perioade asupra elevilor.



Principalele idei:

V-ați săturat de școala online?

Prof. Cristina Tunegaru:
  • Școala online este o soluție de criză, dar nu poate continua la infinit, are foarte multe limitări
  • Cu siguranță mulți profesori simt că în sistem online nu pot lucra la fel cu elevii
  • Aș fi vrut să văd că în acestă perioadă, de peste un an, să fie adoptate măsuri astfel încât să nu ajungem din nou în aceeași situație
  • De exemplu, când ne vom întoarce la școală, o vom face în clase suprapopulate. Încă avem timp să restructurăm clasele și să gândim sistemul pentru o educație în siguranță, reală
  • Nu se poate face școală de calitate cu peste 32 de elevi în clasă
  • Motivele pentru care au m-am săturat le-aș asocia cu lipsa de curaj a Ministerului Educației. M-am săturat să văd că nu se găsesc soluții reale, ci doar unele pe termen scurt
  • Pe mulți copii îi va afecta iremediabil
  • Rezultatele nefaste se vor vedea în viitor, când acești copii vor ajunge pe piața muncii
Prof. Florentina Pavăl:
  • Se poate face matematică de la distanță? Sincer, nu m-am săturat, m-am adaptat. Matematica se poate face și online. Mai greu, ce-i drept
  • La clasa a VI-a este foarte greu de învățat geometrie și folosirea instrumentelor, dar ne adaptăm
  • La liceu e mai ușor. Ține de a învăța să ne adaptăm din mers
  • Eu am noroc că merg acum fizic la școală și am constatat, discutând cu elevii, la geometrie, că știau toate noțiunile teoretice. La liceu, la fel
  • Elevii care învățau în sistem fizic, aceiași învață și online
  • Evident că sunt tentații în spatele camerei - un joc, trezitul mai târziu
  • Schimbările acestea țin și de noi, profesori și elevi
Bianca Băicoianu (clasa XII-a):
  • A fost greu în principal pentru că a fost haos și nu am știut la ce să ne așteptăm
  • Am fost nevoiți să ne adaptăm din mers. Și profesorii s-au adaptat foarte repede
  • Am fost afectați mai mult psihologic, ne lipsește interacțiunea, suntem demotivați. Așteptăm să ne recăpătăm motivația
  • Suntem izolați social, nu mai avem atât timp să ieșim
  • Au fost și părți bune, dar la un moment dat se depășește orice rezistență
Silviu Morcan (cls a XI-a):
  • Eu încă învăț online
  • Una din probleme a fost lipsa accesului la educație pentru mulți elevi. Lucrurile au evoluat și lipsurile se acoperă, doar că este lipsa de motivație pe care o resimțim cu toții, din cauză că lipsește interacțiunea între noi și profesori
  • Nimeni nu ne-a pregătit practic pe noi și pe profesori pentru școala online
  • Am văzut o adaptabilitate foarte mare în sistem, profesorii și elevii au fost mai uniți
  • Da, ne vom întoarce la școală, dar educația online nu ar trebui să se oprească după pandemie. Era ciudat înainte să primești informații de la profesori online, acum sper să nu mai fie așa și să se mențină ceea ce facem acum
  • Fentați orele? Da, sunt tentații și am încurajat elevii să își deschidă camera
  • Elevii ar trebui să fie conștienți că lipsurile acumulate în perioada online se vor vedea la examene
  • Implicarea profesorilor și elevilor a crescut. Am pornit de la refuzul unor profesori de a preda online și al unor de a intra la ore
Prof Tunegaru:
  • Pentru un profesor e dificil să rezolve astfel de situații (elevi care făceau altceva în spatele camerelor, în timpul cursurilor). Când predai la distanță, sunt inevitabile astfel de situații, mai ales că copiii sunt mult mai demotivați în online
  • Ține de relația fiecărui profesor cu elevii săi. Metodele școlii clasice nu s-au pliat perfect pe online și atunci fiecare profesor a trebuit să găsească noi metode
Prof. Pavăl:
  • La gimnaziu nu au fost astfel de situații, dar la liceu cam 50% dintre elevi stau cu camerele deschise
  • Nu aș vrea ca un elev să învețe de frică, educația se face cu dragoste
Recuperarea pierderilor

Prof Tunegaru:
  • Orele remediale sunt o soluție
  • Sunt însă și situații ale unor profesori care nu depun pasiune și efort și atunci cred că trebuie găsite și alte soluții
  • Aș vrea să văd situația la zi - în ce măsură s-a făcut școala online în toate școlile din România, ce ore remediale se fac
  • E nevoie de o discuție la nivel de sistem
  • Avem probleme semnificative la nivel național și de aceea vorbeam despre strategiile pe care le-aș fi vrut din partea decidenților și pe care nu le-am văzut, din păcate
  • Producerea de content pe internet e o cale pentru a-i ajuta pe elevi? Este o soluție, dar una limitată
  • Ideea unei biblioteci digitale e una bună și e momentul să punem bazale unei astfel de platforme cu lecții, o platformă paralelă
Prof. Pavăl
  • Sunt extrem de utile orele remediale. Am găsit soluții la nivel de școală, prin împărțirea profesorilor la anumite clase. S-ar putea faca și la nivel național
  • Ar fi utilă o testare pentru a vedea nivelul de cunoștințe acumulate de elevi
  • Biblioteca digitală e utilă, dar există și generația care nu are răbdare să stea să vadă un clip de o oră și trebuie motivați cuiva
  • De exemplu eu, la clasa a IX-a am rămas cu câteva lecții în urmă și am găsit soluția de a ne întâlni online în weekend
Ce ajutor ar trebui să existe pentru pregătirea bacalaureatului?

Bianca Băicoianu:
  • Orele acestea facultative, cu împărțire pe grupe, în funcție de nivel, lucrat diferențiat, pregătire în weekend
Silviu Morcan:
  • Cu siguranță că sunt pierderi și am colegi care spun că nu acoperă suficient pregătirea pentru BAC
  • Aceste ore remediale sunt foarte utile dacă sunt făcute așa cum trebuie, dacă elevii își dau silința și participă activ, pun întrebări, vorbesc cu profesorul
  • Încă din 2011 Ministerul Educației ar fi trebuit să creeze o platformă de e-learning, care nu a fost făcută nici până acum. Consiliul Elevilor a făcut o astfel de platformă cu lecții pentru pregătirea pentru examene
  • Deci există mecanisme, dar e important ca și profesorii să aibă acest element de inovație la ore
Cum ați vedea școala în următorii ani?

Prof Tunegaru
  • Învățământul clasic va rămâne mult timp pentru că interacțiunea profesor-elev e esențială. Sunt copii care învață pentru că te îndrăgesc
  • Ceea ce aș vrea să văd ar fi integrarea unor resurse digitale în învățământul clasic - să existe în continuare comunicare online profesori-elevi, să fie păstrate aceste comunități online
  • Discuția despre programe școlare e mai complicată - trebuie regândite cu totul
  • Programa pentru gimnaziu a fost modificată în 2017, la limba română au fost aduse elemente necesare, sunt îmbunătățiri reale
Prof Pavăl
  • M-au întrebat și azi copiii dacă continuăm să trimitem temele online. Eu voi păstra acest obicei, să trimită tema online, să o trimit înapoi corectată
  • Videoproiectoare și laptopuri avem. Cine ne împiedică să facem orele și mai frumoase, să îmbinăm ceea ce am învățat în perioada acesta cu orele fizic?
  • Se va putea face un program combinat, fizic-online, se pot găsi soluții de îmbinare
Bianca Băicoianu:
  • Aș vedea mai multă organizare
  • Sper să nu se treacă pe model hibrid, noi l-am detestat, dar ar fi util să păstrăm temele, anumite materiale, pe o platformă
Silviu:
  • Principalul avantaj al școlii online? Această comunine care s-a creat între elevi și profesori. Lipsurile ne-au determinat să fim mai aproape unii de ceilalți
  • Comunicarea elevi-profesori a fost mult mai bună acum pentru că fiind ceva diferit am simțit nevoia să vorbim, să ne spunem părerea
  • Pandemia a fost declicul de care avea nevoie educația din România pentru a folosi aceste mecanisme digitale
  • Cred că anumite obiceiuri care au fost până acum în sistem nu le vim mai găsi în cîțiva ani - nu vom mai fi nevoiți să care profesorii caietele cu temele acasă, când avem platforme digitale
  • Cel mai important ar fi folosirea la maximum a resurselor. Sunt clase dotate, cu echipamente nefolosite, din reticența unor profesori sau din neștiință
Este necesară o evaluare națională la toate clasele?

Prof Pavăl:
  • Da, mi se pare chiar necesară o testare națională la toate disciplinele
  • La începutl anului școlar viitor ar trebui să fie o astfel de evaluare la toate clasele, la toate disciplinele, un fel de teză unică
Prof Tunegaru:
  • E nevoie de teste naționale, dar și de o strategie națională de corectare și în funcție de rezultate vom ști ce măsuri trebuie luate în fiecare școală

Rezultatele la simulările pentru examene - au fost subiectele mai ușoare?

Prof Pavăl:
  • Nu, nu au fost subiectele mai ușoare
  • Unii copii mi-au spus că au avut mai mult timp pentru învățat, deci a fost și un avantaj al orelor online
Prof Tunegaru:
  • La clasa a VIII-a au fost note mai mari, dar eu nu am văzut care a fost prezența la examen
  • Mulți părinți aua depus eforturi extraordinare pentru copiii lor, s-au implicat mult mai mult ca înainte
Vaccinarea profesorilor ar trebui să fie obligatorie pentru revenirea la școală?

Bianca:
  • Mi se pare greu de obligat profesorii, dar ar trebui clar încurațați. La mine în liceu sunt foarte mulți profesori vaccinați, care au argumentat că ne-ar pune pe noi în pericol dacă nu ar fi vaccinați
  • Mi se pare o necesitate, dar e greu de a fi o obligație
Silviu:
  • Testarea și vaccinarea sunt direct proporționale cu șansele de a reveni la normalitate
  • E important ca statul să încurajeze întreaga comunitate școlară să o facă, dar în niciun caz o obligativitate
  • Ar trebui începute campanii de promovare a vaccinării în școli, pentru că și elevii sunt reticienți privind vaccinarea
  • Sunt cabinete medicale în școli care nu sunt folosite
Prof Pavăl
  • Sunt vaccinată din ianuarie și nu înțeleg decât situațiile medicale care nu permit vaccinarea
  • Ce model sunt eu dacă nu mă vaccinez?
  • Nu putem obliga însă o persoană dacă nu vrea
Prof Tunegaru
  • Profesorii trebuie încurajați să se vaccineze și să existe campanii, astfel încât în toamnă să avem profesorii vaccinați
  • Refuzul vaccinării de către profesori trebuie să fie unul motivat. E inacceptabil ca o școală să învețe online cu anumiți profesori doar pentru că aceștia nu vor să se vaccineze

Despre invitați:

  • Cristina Tunegaru este profesoară de limba română în comuna Petrăchioaia, județul Ilfov, și doctorand în Științele Educației
  • Florentina Pavăl este profesoară de matematică la Colegiul Național „Nicu Gane” din Fălticeni. Este cunoscută pentru pagina de Tik Tok „Profa de mate cool” cu mini-lecții de matematică, unde are peste 150 mii de urmăritori
  • Bianca Băicoianu este elevă în clasa a XII-a la Colegiul Național Nicolae Grigorescu din Câmpina
  • Silviu Morcan este elev în clasa a XI-a la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța și este și secretar executiv al Consiliului Național al Elevilor








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8571 vizualizari

  • Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 5 mai 2021, 21:09)

    [anonim]

  • intrebare (Joi, 6 mai 2021, 5:25)

    ..13 [utilizator]

    sunt dispusi profesorii sa suporte o evaluare a cantitatii si a calitatii cunostiintelor acumulate prin predarea la distanta efectuata in aceasta perioada de pandemie?

    Si aici am in vedere evaluare in clasa, face to face, cu masca pe fata , daca nu se poate altfel- test la nivel national - care sa cuprinda un gen de teza unica, pentru toate clasele I-XII, separat pentru fiecare dintre urmatoarele materii:
    - limba romana,
    - matematica,
    - fizica,
    - chimie,
    - limba straina (engleza, spaniola sau franceza)
    si ultima materie cu voia dvs. sport - proba de alergare (50 m si 400 m).

    As vrea sa stiu si cred ca merita sa stim de unde plecam cu acesti tineri dupa perioada de predare online cand si unii si altii au sperat ca nu se vede din spatele ecranelor.

    profesorii stiu ca nu se poate pleca in actiuni de remediere fara sa nu ai o situatie clara a momentului.

    Mult succes
  • probabil ca da (Joi, 6 mai 2021, 8:47)

    martel55 [utilizator]

    dar ce punem in loc?ca dupa un an de pandemie ministerul educatiei nu a fost in satre sa vina cu nici o solutie alternativa cre sa asigure un echilibru intre nevoia de educatie si protectia impotriba infectariii....ba mai ult actualul ministru a renuntat si la ce a incercat anteriorul, revenind compet la situatia de dinainte de pande3mie, cu clase aglomerate si scoli in 3 schimburi, cale sigura spre focare in socli , cum au si fost de altfel dupa deschiderea din februarie....asa ca tema nu ar trebui sa fie daca lumea s-a saturat sau nu de scoala online, ci ar trbeui luat la itrebari ministrul ce solutii a propus pentru a permite desfasurarea orelor cum inimie conditii de siguranta...situatia de acum , cu toti elevii in clasa e o gluma proasta, nici el nu crede prostia pe car eo mesteca pe la televiziuni ca in socli se respecta regulile....atata timp cat autoritatile tot spun ca trebuie pastrata distantarea, renuntarea ei in scoala are singur motiv incompetenta ministrului in a gasi solutii , si nicidecum motive medicale
  • mânării (Joi, 6 mai 2021, 9:30)

    Ilenuca1 [anonim]

    Statisticile privind incidenta COVID 19 ale judetului meu pleaca in ultimele doua saptamani de la un numar de 3 ori mai mic de testari, duc\ndu-ne, vezi doamne, spre "jude' verde". Ce relevanta au procentele de incidența procentuale si ce consecinte masurile de relaxare luate inn baza lor, daca se bazeaza pe minciuna? Cine răspunde?
  • Unii Da, altii Nu (Joi, 6 mai 2021, 10:28)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Cei care s-au saturat se satura la fel de repede de orice fel de invatat, se bucura de sansa de "socializare"
    Cei care nu s-au saturat au invatatt foarte bine de acasa si am exemplul a doi profesori care au reusit performante exemplare!
    Toate "calculele" sint alterate; se amesteca rezultate fals bune (din motive de testate foarte scazuta in timpul sarbatorilor) in calculul pe 14 zile; rata de pozitivare nu s-a redus substantial.
    Odata cu pornirea scolii in februarie au explodat nr de cazuri cu tulpini noi cu activitate crescuta la tineri si copii - si care lasa sechele pe termen lung chiar si la formele usoare.
    In afara de bilbiiala cu "conditiile" din clase nimeni nu spune nimic despre DEPLASAREA elevilor catre si de la scoala. Aglomeratie in mijloacele de transport in comun. Noroc ca au deschis si terasele, cele de pe linga licee vor recupera rapid pierderile.
    Nimeni nu a pus la punct un sistem performant sau macar imbunatatit de educatie on-line. Fiindca acolo e mai usor de evaluat calitatea profesorilor habarnisti care tin blocate catedre sine die. In definitiv ministerul invatamintului are ca scop primordial asigurarea locurilor de munca pt cei din cadrul fsli. Tot asa cum ministerul sanatatii are drept scop asigurarea locurilor de munca pt cei din sanitas, s.a.m.d.
    See face performanta on-line pt cine e interesat. Se face examinare la singe on-line si univarsitatile straine si-au selectat studentii prin examinare on-line - cele cu "numerus fixus" au impus conditii ffff stricte dar care au dat rezultate foarte bune.
    Ministrul asta ar fi trebuit sa dispara demult, e ciudat cum de il tin in brate atita
  • Nu (Vineri, 7 mai 2021, 16:01)

    George21 [utilizator]

    Daca ar fi fost facuta cu cap ar fi fost folositoare insa profesorii in special au nevoie de un training.Cat despre copii defavorizati ei au nevoie de scoala fizica si mai mult de atat au nevoie de sprijin material si moral.
    Copii ar trebui incurajati sa ia pauze intre ore de la ecran sa relaxeze ochii,sa consume apa.
    Iar despre programa mizerabila si despre numarul urias de ore ar trebui


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by