Ministrul Educației: Vom insista ca elevii din clasele terminale să meargă la școală și în scenariul roșu

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 februarie 2021, 21:49 Actualitate | Educatie


Sorin Cimpeanu
Foto: Captura video
Ministerul Educației va propune ca elevii din clasele a VIII-a și a XII-a să meargă în mod fizic la cursuri și în cazul în care școala intră în scenariul roșu, pentru că examenele naționale vor fi cu prezență fizică, relatează Mediafax.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă seara, la Realitatea Plus, că regulile de distanțare și prudența trebuie păstrate în continuare cu sfințenie în școli, însă elevii din clasele terminale trebuie să meargă fizic la cursuri.

„Pentru acele școli care vor intra în scenariul roșu și care nu vor mai permite accesul elevilor din clasele terminale, a VIII-a și a XII-a, vom insista, vom propune pentru cei care sunt în măsură să aprobe aceste propuneri pe care Ministerul Educației le va face, ca măcar elevii claselor a VIII-a și a XII-a să poată să meargă la școală pentru că vor avea examene naționale. Examenele naționale vor fi cu prezență fizică, deci vor trebui să fie foarte bine pregătiți”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În prezent, în cazul scenariului roșu cauzat de pandemia de COVID-19, școala se închide și toți elevii fac cursuri online.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12423 vizualizari

  • -9 (35 voturi)    
    Așa da (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 21:56)

    sysrq [utilizator]

    Ăsta e un om cu capul pe umeri, sper să își învingă frica și să facă în așa fel încât să meargă toți copiii la școală. Nu-mi pasă de angoasele covidioților, vreau ca copilul meu să meargă odată la școală.
    • +9 (33 voturi)    
      Cred ca nu ai inteles... (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 22:23)

      expert2 [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

      semnificatia termenului "covidiot". Asta este un idiot care nu crede in existenta virusului sau care crede ca de vina pentru pandemie este Bill Gates, oculta mondiala si tehnologia 5G.
      • +5 (21 voturi)    
        Scenariu roșu = remaniere Campeanu! (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:46)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui expert2

        Dacă se intra în scenariul roșu, Campeanu trebuie sa plece de la ministerul invatamantului deoarece nu a făcut altceva decat sa zadarniceasca combaterea unei pandemii.
      • +2 (12 voturi)    
        Era mult mai potrivit covidiot (Duminică, 28 februarie 2021, 8:25)

        bobo2 [utilizator] i-a raspuns lui expert2

        Pentru un idiot fanatic covid. Dar le putem spune covimbecili.
    • +7 (31 voturi)    
      Si eu pe aici aiurea... (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 22:29)

      HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

      Je suis covidiot. Seeing is beliving. Sper sa nu ai ocazia sa ai pe cineva cu tubul pe gat ca sa intelegi ce inseamna virusul.

      Ca multi altii, tot ce vrei e sa-ti fie copilul plecat la scoala. Ce face acolo... D-zeu cu mila. Da' mana pe o carte sa-ti ajuti copilul nu ai pune. Asta e situatia. Cade pe parinti sa suplineasca niste lipsuri in perioada asta... as spune ca e o binecuvantare sa imparti cu propriul copil mai mult timp, dar nu... sa fie plecat dom'le. Daca e posibil sa fie cat mai mult timp plecat de acasa si cand e acasa sa fie in fata televizorului sau calculatorului ar fi perfect.... sa nu va mai streseze deloc.

      Ma uitam la US Open si vedeam cum s-a oprit meciul lui Djokovic la 11:30 pm ora locala pentru ca lumea sa paraseasca sala intrucat la miezul noptii incepea lockdown-ul in provincia Victoria. Pentru ce ? Pentru 10 cazuri. Probabil australienii sunt cei mai tampiti dintre toti...

      Asta se intampla cand urmaresti un singur post de televiziune si esti complet spalat pe creier ... you get tunnel vision.

      Mai pune mana pe o carte, invata ce e empatia si intelege ca nu tot ce se intampla trebuie sa-ti pice tie bine. Mai traiesc si altii pe langa tine tinere Cioran.

      Acum pune mana pe google si descifreaza mesajul meu. You might learn something.
      • -6 (22 voturi)    
        Poti sa faci o chestie? (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 22:41)

        panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

        Imagineaza-ti ca virusul nu dispare niciodata. Sau hai sa zicem mai tine 10 ani. Propui sa traim ca in 2020 inca 10 ani? Raspunde sincer.

        Voi astia care sunteti de acord cu lockdownurile cred ca va imaginati ca mai e putin si trece, dar ce te faci daca nu mai trece? Esti pregatit sa traiesti asa la nesfarsit?
        • +1 (19 voturi)    
          Nu propune nimeni asta (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 22:58)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          Propunerea e sa ne facem vaccin. E singura optiune. Sa omori oameni cu miile nu este o alternativa. Pentru ca inteleg ca tu si maimutoii ca tine, asta v-ati dori.
          Trebuie sa fii spalat pe creier sa nu crezi in virus sau sa crezi ca cineva chiar isi doreste sa traiasca cu lockdownuri si alte restrictii...
        • -1 (15 voturi)    
          In nici un caz (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:06)

          HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          Australienii au probabil cea mai mica rata de imunizare naturala. Le-a pasat de viata oamenilor si au fost dispusi sa faca orice sacrificiu necesar. Populatia intelege asta. De ce ? Pentru ca in cateva luni problema se rezolva cu vaccinul.

          Sunt sute de virusuri cu care traim zilnic. De asta exista vaccinuri. Sunt zeci de boli care au fost eradicate cu ajutorul vaccinurilor.

          Mult a fost putin a ramas. Nu s-a pus niciodata problema sa fim in lockdown pentru 10 ani sau pentru totdeauna, daca virusul nu dispare. Intotdeauna s-a pus problema sa intelegem ce este, cum poate fi anihilat prin vaccin etc. pana atunci DA! trebuie sa facem ce trebuie ca sa moara cati mai putini.

          Virusul poate suferi zeci de mutatii. E posibil sa nu dispara niciodata, dar in timp sa ajunga sa fie ca o gripa banala. Virusul tinde sa muteze pentru supravieturire, ceea ce de multe ori inseamna mortalitate din ce in ce mai scazuta. Sunt milioane de variante pentru urmatorii 10 ani. Cert este ca acum inca omoara cu o rata de aproximativ 2.5% ceea ce este imens.
          • +1 (9 voturi)    
            Mortalitatea este spre 0,4% (Duminică, 28 februarie 2021, 0:10)

            panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

            Vezi pe worldometers ce procent din cei activi sunt grav. 0,4 daca presupunem ca mor toti cei gravi, dar isi mai si revin unii. Asta cu 2,5% era la inceput cand nu prea se testa si nu se stia cati sunt bolnavi in realitate.
            • -2 (6 voturi)    
              Boss, nu e așa deloc (Duminică, 28 februarie 2021, 10:54)

              _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

              Decedații nu apar deloc în alea 99.6 și 0.4, vezi că greșești la calcule grav. Decrdațiinsunt 2.5%!
              • +3 (7 voturi)    
                Mai baiatule (Duminică, 28 februarie 2021, 11:44)

                panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

                E clar ca nu esti in stare sa faci o extrapolare. Asta e imaginea din momentul asta. Deci daca azi ai 0.4% grav din toti activii tu zici ca o sa moara de fapt 2.5%? E ilogic.

                Ce vezi tu acolo ca procent total de morti contine si cifrele de cand nu se faceau teste. Exemplu pt prosti: daca inante faceau 10 teste si mureau 2, ziceau ca mortalitatea e de 20%.
                • 0 (4 voturi)    
                  Am scris mai jos (Duminică, 28 februarie 2021, 17:40)

                  HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

                  Va redau aici partial comentariul meu de mai jos.

                  Vai de tara asta cu oameni ca voi.


                  Esti complet pe dinafara moncher si nu faci decat sa-mi intaresti punctul de vedere ca multi se duc la scoala degeaba. Cu tine in frunte.

                  Pune mana pe worldometer si calculeaza corect.

                  Un exemplu simplu ca sa pricepi. Ca la clasa a doua.

                  Ieri Romania avea 40.308 cazuri active. Azi raporteaza 2.830 de cazuri noi, 63 de decedati si 41.292 de cazuri active. Un calcul simplu ne arata ca de ieri pana azi s-au inchis 40.308+2.830-41.292 = 1.846 de cazuri din care 1.783 vindecati si 63 decedati => mortalitate de 3.41%.

                  Ce calculezi tu (numar de pacienti ATI raportat la cazuri active) este absolut inutil. Inchipuieti ca in fiecare zi ai 3.000 de cazuri noi, 300 intra la ATI si 300 ies de la ATI morti, alaturi de 2.700 vindecati. Indicatorul tau (complet aiurea pentru ca nu masoara nimic) ramane constant, dar mortalitatea e de 10%. Daca e prea greu sa-mi spui. Am exagerat si rotunjit numerele special ca sa iti fie mai usor.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Sa zicem ca e cum spui tu (Duminică, 28 februarie 2021, 22:46)

                    panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

                    Ca virusul va face mutatii pana va deveni ca gripa. Crezi ca va iesi vre
                • 0 (2 voturi)    
                  E clar! (Duminică, 28 februarie 2021, 20:52)

                  _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

                  Că nu știi tu să calculezi!
                  Când calculezi ăia 0.4% cu boală gravă de ce elimini decedații din calcul? Ca să iasă doar 0.4%? Adună ăia cu forme ușoare, medii și asimptomatici cu decedații și cei cu forme grave apoi extrapolează cât vrei și vezi care e procentajul de decedați! Hint: sigur e mai mare de 0.4%, de câteva ori, fix 6!
                  Analfabet funcțional ce ești!
                  • 0 (2 voturi)    
                    Nu elimina nimic... pur si simplu habar nu au (Duminică, 28 februarie 2021, 23:07)

                    HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

                    sa calculeze un procent simplu. Se invata prin clasa a 4-5-a.

                    Au luat numarul de la ATI si l-au impartit la cazurile active si din punctul lor de vedere aia e rata maxima a mortalitatii de acu incolo.

                    Ai dreptate: analfabeti functionali. Stiu sa citeasca cuvintele, doar intelesul le scapa. La fel si cu numerele. Pare ca stiu sa citeasca numere, dar nu le pricep semnificatia.

                    Si culmea ignorantei, se mai si baga sa cometeze pe un subiect cum este educatia.... adica tocmai ce le lipseste.
              • -1 (5 voturi)    
                Cei decedati sunt cca 3% (Duminică, 28 februarie 2021, 12:01)

                Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

                O spun numerele. Dar daca ii elimini pe cei in varsta (care deja au trait mai mult ca media de viata) si pe cei cu comorbiditati, probabil ca ajungi la acel 0.4%.
        • +7 (7 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:13)

          tirolez [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          Va fi o buna ocazie sa micsoram numarul de elevi din clase, numarul zilnic de ore(acum au zile cu 7 ore la gimnaziu!), sa faca sport in aer liber nu doar in sali prafuite cu saltele de pe vremea bunicii.
        • +3 (19 voturi)    
          E prostie pură să nu mai rabzi 2-3-6 luni... (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:26)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          ...până se vaccinează marea majoritate a populației. Mai ales atât timp cât există nu unul, ci 4 vaccinuri disponibile și relativ eficiente, unele dintre ele reducând masiv chiar și răspândirea virusului.
          • 0 (10 voturi)    
            Ar fi bine sa fie suficient un vaccin (Duminică, 28 februarie 2021, 0:07)

            panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

            Deja toti expertii ne spun ca va trebui facut anual... deci ce vorbesti aici despre cateva luni?
      • -5 (13 voturi)    
        . (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 22:56)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

        US open în provincia Victoria, je suis martoru lu arafat...australomericanii nu-s tîmpiți da au și ei arafații și faucii lor, ăia conduc lumea în numele covrig...nu că i-ar fi ales șiniva
        • +2 (8 voturi)    
          AO (Duminică, 28 februarie 2021, 0:46)

          HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui di livio

          Australian Open... ai prins ideea.

          Au si ei Arafatii lor, dar culmea e ca acolo unde lumea e mai educata si are mai multa empatie pricepe de ce sunt luate masurile. Li se explica si de ce si ce urmeaza si ce se pierde si ce se castiga. Si Arafatii lor beneficiaza de sustinere.
      • -1 (11 voturi)    
        Elevii (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 22:59)

        Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

        Au probabilitate MINIMA sa aiba o evolutie grava a bolii. Daca au afectiuni cronice, mi se pare firesc ca parintii sa decida sa nu ii lase la scoala cu posibilitatea de a repeta anul (deci sa isi asume consecintele actiunii lor).

        In marea majoritate insa acesti elevi au si parinti tineri care au probabilitate mica de a face o forma grava. DAR in cazul in care parintii impart casa cu bunici sau au ei insisi grad mare de vulnerabilitate, ca si mai inainte, sa poata decide daca isi lasa copilul la scoala sau nu (deci sa isi asume consecintele).

        Daca insa nu impart casa cu oameni cu vulnerabilitati, este de datoria parintilor sa nu ii viziteze pe bunicii cu probleme de sanatate (care insa au probabilitate MARE sa fie deja vaccinati si deci imuni). Sunt oameni maturi care stiu ce inseamna viata si respect pentru sanatatea oamenilor dragi.

        Cat despre profesori, de asemenea, daca sunt vaccinati si imunizati - la ore, nu vad care e motivul sa nu poata veni la ore. Daca nu sunt si nu au probleme de sanatate - protectie. Oricum elevi in anii terminali sunt putini comparativ cu restul elevilor. Daca nu sunt si au vulnerabilitati - vaccinati de urgenta.
        • +2 (14 voturi)    
          Lucrurile nu functioneaza asa (Duminică, 28 februarie 2021, 0:41)

          HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

          Mai citeste. Exista deja studii facute in tarile civilizate care au tinut scolile deschise si care au ajuns la concluzia ca a fost o prostie. Aici vorbim de toate tarile avangardiste care au crezut ca sunt mai inteligenti ca altii...si uite ca au dat inapoi.

          Au studiat sute de mii de cazuri . La propriu. Si au ajuns la concluzia ca scoala este factor principal pentru raspandirea virusului.

          Chestia asta cu are sau nu are copilul un bunic in casa e absolut degeaba. Cand virusul capata viteza prin superspreaderi deja ATI-ul e plin si sistemul medical e pe butuci.

          Tu crezi ca atunci cand ai focar in scoli cu copii ce nu dezvolta simptome, persoanele vulnerabile sunt protejate daca nu traiesc cu respectiuvul in casa ?

          Ai metroul plin, autobuzele pline, toate vitrinele din magazine etc etc. O sa ai virusul pe toate suprafetele posibile. Astia vulnerabili ce sa faca ? Provizie de conserve de fasole pentru 6 luni ca se deschid scolile si pe orice vor pune mana va fi infectat ?

          Daca treci de un anumit numar, the tipping point.... e aleluia. Nu-i mai faci fata si nu-l mai controlezi decat ca in China. Sudezi usile blocurilor. Chiar trebuie sa ajungem asa ?

          Eram in Paris in Septembrie cand inteligentii de francezi au deschis larg portile scolilor. I-am vazut pe elevi. Toti cu masca la gura fumau si mancau in gasca. Guess what? O luna mai tarziu au ajuns la 85.000 de cazuri pe zi.

          Vaccinarea merge. O sa mai dureze cateva luni pana cand va fi vaccinata majoritatea persoanelor vulnerabile. Dupa aia, step by step relaxare. Ce e heirupismul asta acu.... pe ultima suta de metri ? Chiar nu pricep.
          • +2 (8 voturi)    
            Esti simpatic (Duminică, 28 februarie 2021, 9:37)

            panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

            Tu chiar crezi ca se termina in cateva luni???

            Toti expertii ne spun ca va trebui vaccin anual, ca nu pleaca virusul asa usor dintre noi. Nici 25% din populatie nu o sa fie vaccinata anu asta si deja trebuie vaccin din nou! Nu tinem pasul cu virusul.

            Tari precum germania si uk deja au comandat milioane de doze de vaccin pentru 2022 si 2023! Despre ce vorbesti aici??

            Care ultima suta de metri?
            • +4 (6 voturi)    
              Stai calm (Duminică, 28 februarie 2021, 10:59)

              Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

              Ca sunt oameni care ar vinde economia la chinezi ca sa aiba bani de rata lunara pe care sa o achite la chinezi iar copilul lor educat online va avea privilegiul sa lucreze pe bani putini la acelasi chinez. Deci daca anul acesta inca mai avem economie, la anu', daca mai e virusul, nu o vom mai avea.
          • +1 (5 voturi)    
            Nu inteleg (Duminică, 28 februarie 2021, 10:03)

            Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

            Cum ai autobuzele pline din moment ce discutam doar de elevii din anii terminali. Chiar toti termina scoala anul acesta?!?!?

            Iar daca autobuzele sunt pline, inseamna ca acela e locul in care se imbolnavesc, nu scoala. Si deci ar trebui inchis TOT, nu doar scoala.
          • +4 (8 voturi)    
            Ipocrit/ă (Duminică, 28 februarie 2021, 11:13)

            Crop [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

            Ai calatorit in pandemie? Esti tare.
            Suntem la un an de pandemie si avem tratamente, proceduri si vaccin. Scoala est imperativ sa ramana deschisa si sa-si urmeze cursul firesc caci altfel, tu fara scoala nu ajungeai sa calatoresti in pandemie.
            Pe de alta parte este trist ca nu stii ca empatia nu se invata din carti ci face parte din inteligenta emotionala pe care un individ o poate avea sau nu.
            Anxietatea ta nu se va rezolva prin a-i acuza pe altii ca scapa de copii la scoala. Probabil n-ai copii si de ai, vai de steaua lor. Omul e un animal social iar in cazul copiilor este imperativ sa existe un mediu in care sa se dezvolte. Basca ca sunt si licee ce inca mai tin laboratoare de biologie sau chimie desi unii pe aici zic ca nu. Eu in Bucuresti la un liceu teoretic de cartier la Uman pe bilingv am avut laboratoqre inclusiv oana la clasa a 10-a si era nasol daca nu te prezentai.
            Nici n-are rost sa-ti explic ce bucurie a fost pe elevi sa se intoarca la scoala si ce efect pozitiv a avut pentru ei. Tu nu vei intelege asta desi scrii de empatie ca si cum o prinzi din carti.
            In alta ordine de idei, poti sa intru pe worldmeter sa vezi ca la ora actuala doar 0.4% sunt in stare critica in toata lumea si luand in considerare declaratiile premierului Spaniol sau testele facute in India, se detecteaza doar o parte din cazuri.
            Asadar la un an de zile dupa, boala s-a consumat in mare parte iar numarul celor de la ATI a scazut si este in scadere.
            Sa stii si tu ca lockdown, carantina sau izolarea, este o ultima optiune. Desi in Australia sau Noua Zeelanda au aplicat asta ca masura de preventie. Desigur si prin restu'umii a mai fost asa dar nimic nu e mai penibil ca prim ministra Zellandei care iese la cateva luni sa declare ca a invina covid-ul.
            O alta chestie de care nu stii. Covid-ul asta a afectat multe industrii. In Romania vreo 600 000 de angajati in mod direct si indirect inca pe atat. Iar elevii afectati de situatia cu covidul ajunge la ceva milioane.
            • +3 (9 voturi)    
              Lasa-i saracii (Duminică, 28 februarie 2021, 11:53)

              panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Crop

              Ca nu pricep. O sa urle si in 2023 ca vor carantina si scoli inchise doar pt ca o sa mai fie cateva cazuri.
            • 0 (2 voturi)    
              Pentru toti matematicienii de pe HN (Duminică, 28 februarie 2021, 16:48)

              HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui Crop

              Esti complet pe dinafara moncher si nu faci decat sa-mi intaresti punctul de vedere ca multi se duc la scoala degeaba. Cu tine in frunte.

              Pune mana pe worldometer si calculeaza corect.

              Un exemplu simplu ca sa pricepi. Ca la clasa a doua.

              Ieri Romania avea 40.308 cazuri active. Azi raporteaza 2.830 de cazuri noi, 63 de decedati si 41.292 de cazuri active. Un calcul simplu ne arata ca de ieri pana azi s-au inchis 40.308+2.830-41.292 = 1.846 de cazuri din care 1.783 vindecati si 63 decedati => mortalitate de 3.41%.

              Ce calculezi tu (numar de pacienti ATI raportat la cazuri active) este absolut inutil. Inchipuieti ca in fiecare zi ai 3.000 de cazuri noi, 300 intra la ATI si 300 ies de la ATI morti, alaturi de 2.700 vindecati. Indicatorul tau (complet aiurea pentru ca nu masoara nimic) ramane constant, dar mortalitatea e de 10%. Daca e prea greu sa-mi spui. Am exagerat si rotunjit numerele special ca sa iti fie mai usor.

              In ce priveste plecarea mea in Franta, am plecat din Romania intr-o tara cu numere mai mici ca ale Romaniei la momentul respectiv. Care e exact problema ? Sa compari plecarea mea in Franta cu faptul ca fi-mea are 35 de colegi si stau 36 de copii in 40 de metri patrati ca sardinele denota faptul ca nu ai nici notiunea cuvintelor pe care le folosesti? Unde e exact ipocrizia de care vorbesti?

              Ca si concluzie, angoasa si empatia mea vin din faptul ca stiu sa calculez. Relaxarea ta vine dintr-o ignoranta pura. Si ca tine sunt multi in tara asta. Voi astia care ati fost la scoala.

              PS: Probabil la Sf. Sava, unde am facut eu liceul, se invata ceva mai multa matematica.
        • +5 (9 voturi)    
          "probabilitate MINIMA"... (Duminică, 28 februarie 2021, 0:58)

          reiand [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

          Înțeleg că la tine nu a ajuns încă vestea că 10% din infectați sămân cu probleme pe termen lung, posibil permanente, inclusiv cei "tineri și sănătoși". Precum o "simplă gripă", bineînțeles.
          • -2 (4 voturi)    
            Daca citeai cu atentie (Duminică, 28 februarie 2021, 10:01)

            Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui reiand

            ORICE PARINTE sau ELEV sa aiba DREPTUL sa stea acasa. Dar sa isi asume faptul ca daca pierde anul sau examenele, le pierde. Atat si nimic mai mult. Si daca fac asta e si mai bine pentruca o clasa de an terminal va fi rarefiata, aerisita, cu distantare "sociala" si deci mai sigura. Win-win.
          • 0 (2 voturi)    
            Da-da (Duminică, 28 februarie 2021, 11:25)

            ALFY [utilizator] i-a raspuns lui reiand

            iar cei vaxxati raman cu prbleme pe termen lung in proportie de 100%.
            Unde-i beneficiu/risk?
        • +1 (3 voturi)    
          Ti-ai paria (Duminică, 28 februarie 2021, 1:37)

          Pinochio [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

          Viața pe probabilitățile pe care TU le enunți?
          • +1 (7 voturi)    
            NU! (Duminică, 28 februarie 2021, 9:59)

            Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Pinochio

            Eu sunt astmatic si inca nu am fost vaccinat - din cauza numarului insuficient de vaccinuri.

            Sunt profesor si stau acasa de la finele lui feb 2020, pe salariul intreg. Dar tu ai paria educatia copilului tau incredintandu-mi-l mie ca sa ti-l educ in acest fel in an terminal si stiind ca va avea cateva examene dificile de dat anul acesta? Fii si tu sincer, eu am fost. Iar daca raspunsul este tot negativ, ce vei face? Pun pariu ca ti-l vei incredinta unuia care e capabil sa ti-l educe corespunzator pentru succesul carierei lui. Pai exact despre asta scriam si eu.
          • +1 (3 voturi)    
            Si te mai intreb ceva tot sincer (Duminică, 28 februarie 2021, 13:10)

            Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Pinochio

            Cand 40% (minim) din profesori NU VOR sa se vaccineze, ce vei face? Copiii vor fi vaccinati ultimii (daca vor fi) iar 40% din cadrele didactice nu vor. Ei nu vor raspandi boala, nu se vor imbolnavi?

            Ce faci cu acei profesori? Eu le-as spune: daca nu vrei sa faceti vaccinul si va imbolnaviti, nu primiti concediu medical si nici asigurarea nu va plateste tratamentul. Cand refuzi preventia, reparatia o faci din buzunar. Cand bei la volan asiguratorul nu te despagubeste, chiar daca aveai asigurare de raspundere civila pentru ca ai refuzat preventia.

            Iar daca nu vreti nici vaccinati si nici sa veniti la ore, contractul de munca desfacut.

            Pana acum copiii (cei mai putini vulnerabili) au pierdut un an de educatie pentru a-i proteja pe cei in varsta si vulnerabili. Odata vaccinati cei in varsta si vulnerabili nu mai exista nici un temei nici moral si nici legal pentru a li se refuza elevilor ceea ce ei au ca drept fundamental: educatia.

            Si pentru ca acest lucru nu se poate, momentan discutam doar de anii terminali la care lipsa educatiei are impactul cel mai mare. Mai vedem in toamna ce facem cu restul.

            PS: odata vaccinata populatia eu as face scoala in vara lui 2022 si 2023 pentru ceilalti - pentru recuperarea anului pierdut.
  • +2 (18 voturi)    
    eu as vrea sa-l aud (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 22:13)

    Mistrelutz [utilizator]

    pe domnul ministrul explicand diferenta/dezavantajele dintre scoala online si cea fizica,alta in afara de socializarea cu colegii.
    • -3 (21 voturi)    
      De exemplu (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 22:48)

      Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Abia astept sa imi spui cum vei face acasa experientele de fizica si chimie pe care le ai la un liceu real. Sa faci in bucatarie sub hota o experienta care se face sub nisa la laboratorul de chimie.
      • 0 (16 voturi)    
        oh da (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:00)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        Asta trebuia sa fie diferenta! Experientele de fizica care, vezi doamne, nu le mai fac elevii in laboratoare. Buna gluma!
      • +6 (16 voturi)    
        . (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:10)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        De-aia e absenteism sever la clasa a12-a , de mult ce plangeau dupa experimentele alea inexistente.
        Uite ca unii la facultatea de fizica , Universitatea Colorado pot face.
        https://phet.colorado.edu/
        Se si faceau la modul serios laboratoarele alea la fizica si chimie. In cazurile fericite se uitau cum facea laborantul ceva. Nu puneti mana ca: nu avem substante, e periculos, uitati-va la mine etc.
        Grecii au 6000 de morti si li se pare enorm, iau masuri, inchid si scolile fara atatea filosofii
        Noi la nici dublul populatiei lor am depasit 20.000 cu gratie. Si nu dam vreun semn ca ne-ar pasa.
        Cimpeanu ce crede, ca daca ajunge sistemul sanitar pe butuci cu un numar mare la ATI scapa de Voiculescu?
        • +3 (7 voturi)    
          Absenteism la clasa -XII-a (Duminică, 28 februarie 2021, 8:59)

          Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          Nu vreau sa comentez nimic altceva in afara de absenteism la a-XII-a
          O minciuna sfruntată inventata fr inspectorat :
          Nu se prea fac ore “fizic” la a-XIi-a pentru ca profii au scutiri și nu au chef. Dacă vrea cineva dovezi eu am una semnată de ISMB.
          Școala la clasele “terminale” , punctul culminant al învățământului românesc e clasa “terminala’’ nu se face, elevii au fost Terminați mai devreme.
          Discutam discuții . Cinematografele s-au deschis in bucuresti de multe săptămâni : in afara de vreo 4 Sali toate cinematografele rămân închise.
          Școala “fata in fata” e sublima dar lipsește cu desăvârșire la clasa a XII
          Așa ca nu știu de ce va agitati, mult zgomot pentru nimic.
      • +5 (9 voturi)    
        da,da.. (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:24)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        se fac FOARTE multe experimente in scoala,e ...foarte interactiva scoala romaneasca si bineinteles,pentru ca vorbim de clasele terminale,sunt si foarte multe probe practice la materiile de care vorbesti la examene,asa-i ?
        • +2 (4 voturi)    
          Noi in clasa a 12-a (Duminică, 28 februarie 2021, 10:56)

          Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

          Am facut cele mai frumoase experimente, inclusiv camera cu ceata pentru a vedea radiatia naturala.
      • +5 (9 voturi)    
        Dar ce profesori fac experiente de chimie, etc.?! (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:40)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        Nici unul din profesorii de fizica, chimie, sau alte materii nu ne-a făcut la liceu vreo experiență deși am terminat la Nicolae Bălcescu, actualul Carol din Craiova, unul din primele două licee ale orașului.
        • +1 (3 voturi)    
          Inseamna (Duminică, 28 februarie 2021, 10:54)

          Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Ca ai fost la un liceu prost. Scuze. Eu le-am facut. E drept, cu multi ani in urma.
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:00)

    tirolez [utilizator]

    Atunci de ce a mai macelarit materia pentru examen? A scos cam tot ce se facea pe semestrul 2.
    Eu zic sa mearga elevii la scoala si cand e localitatea in carantina, poate sa fie si indice 10+. Cat mai multi inghesuiti in aceeasi sala la ora de sport si sa nu uite sa dea cat mai multe martisoare. Model Nelu Lupu.
    Asta are actiuni la paracetamol sau la ce se mai in covid de e asa disperat sa avem cat mai curand un val 3?
    Macar in toamna vor fi mai multi oameni vaccinati.
  • +4 (4 voturi)    
    Ministrul grijii (Sâmbătă, 27 februarie 2021, 23:42)

    muvis [utilizator]

    Dacă vreau sa aflu situația cazurilor de covid, cum se raportează numărul elevilor la totalul populației, cum se transmite acum cov-ul, tulpini sau viteza aerosolilor în încăpere cu precizie de zecimală, ascult acest ministru.

    Dacă vreau să știu care e acum nivelul copilului la școală, dacă sunt noțiuni neconsolidate sau nepredate, va trebui ca.el, copilul, să dea un examen în privat pentru a putea afla.

    Se aude și la.primaria capitalei? Că ea e beneficiara viitorilor oameni care vor aduce sau nu valoare adăugată. Nu ne putem permite să o scăldăm aici așa cum o scaldă ministrul la nivel național.
  • +3 (9 voturi)    
    La 3 saptamani (Duminică, 28 februarie 2021, 9:24)

    ACP [utilizator]

    dupa deschiderea scolilor rata de infectare aproape ca s-a dublat in unele localitati. Se poate verifica pe statistici. Ce face produsul fabricilor de diplome? Apasa mai tare pe acceleratie. Pe langa ce stiam despre el trebuia sa ne demonstreze ca e si fudul pentru a completa imaginea.
  • +2 (6 voturi)    
    invatamantul domeniu strategic pt Rumania (Duminică, 28 februarie 2021, 10:04)

    hopsinoi [utilizator]

    elevii trebuie sa mearga la scola, sa se ia masuri de igiena in scoli, cat de simplu e.

    Invatamantul online e f limitat...
  • 0 (8 voturi)    
    !!! (Duminică, 28 februarie 2021, 10:11)

    Paul_ [utilizator]

    Si eu voi insista ca copilul meu sa stea acasa.

    Stie domnul ministru ca la scoala vin copii bolnavi si nu sunt trimisi in sala de izolare?
    • +1 (5 voturi)    
      Foarte bine faci (Duminică, 28 februarie 2021, 10:53)

      Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Dar sunt copiii care au ambii parinti vaccinati. Ei de ce trebuie sa fie fortati sa isi tina copilul acasa? In fond TU nu esti fortat, la tine e o decizie. Lasa-le si lor decizia si lasa decizia si cadrelor didactice. Sunt cadre didactice care au facut deja boala si sunt imune. Sau au facut vaccinul. Lor de ce le impui? Daca ai un elev in an terminal ce a facut boala, profesorul a facut boala si parintii elevului sunt sa zicem "esentiali", cu ce drept ii refuzi actul educational acelui elev pentru ca scoala e inchisa?!?
      • -2 (2 voturi)    
        Iar vorbesti prostii (Duminică, 28 februarie 2021, 12:18)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        Cine are ambii parinti vaccinati? Eventual cei peste 55 de ani? Sau cei care sunt indispensabili, de prin servicii si alte structuri de genul?
        Chiar daca nu era pandemie nu e in regula sa trimiti copilul racit la scoala. Unele institutii chiar controleaza copii cu asitenta si ii trimit acasa pe cei cu simptome si asta inainte de pandemie. E o nesimtire sa iti trimiti copilul racit la scoala sa imbolnaveasca si pe altii. O mare mizerie care se tot perpetueaza in ideea ca nu conteaza restul ci mie sa imi fie bine.
        • +1 (5 voturi)    
          Si UN SIGUR copil daca este (Duminică, 28 februarie 2021, 12:52)

          Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui ACP

          Pe ce temei legal, moral sau logic il obligi sa stea acasa (daca parintii lui sunt vaccinati - hai sa zicem ca sunt esentiali) si profesorul lui e vaccinat? Nu cumva ii interzici un drept garantat de orice lege, anume dreptul la educatie? Pe ce criterii?

          Gandesti si tu ca cei din Israel care au organizat concert cu cei vaccinati (dupa imunizare) cu MASTI si DISTANTARE. Pai daca functioneaza vaccinul, pentru ce masca si distantarea INTRE EI, cei vaccinati?!?!? Deci ceva nu se leaga...
          • +1 (1 vot)    
            Pe motivul ca (Duminică, 28 februarie 2021, 13:38)

            ACP [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

            are simptome. Nu exista diferente ca e racit, are covid, are hepatita, ebola, pojar sau mai stiu eu ce. Copiii cu simptome stau acasa indiferent ca e pandemie sau nu. Desi nu se pune problema ingradirii dreptului la educatie, cum ramane cu cel al copiilor neinfectati? Daca infecteaza pe altii iar respectivii nu pot fizic sa vina la scoala atunci cum e? Eu m-am saturat de astfel de situatii in care o saptamana e la gradinita/scoala una acasa. De ce? Ca ii primeste cu simptome pe toti. In alte cazuri insa ii verifica dimineata asistenta si daca nu e OK il iei acasa. Asa nu mai raspandesti virusurile la altii.
            • +1 (1 vot)    
              Pai (Duminică, 28 februarie 2021, 15:08)

              Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui ACP

              1. Nu discutam de oameni cu simptome, ci de oameni sanatosi sau asimptomatici. Daca are simptome, ia-i la pumni pe parintii aceluia sau reclama-i - intenteaza-le proces.

              2. Daca totusi este un copil sanatos, cu ce drept ii interzici accesul la educatie?

              3. Daca totusi te temi, nu inteleg de ce TU si ceilalti care se tem iti lasi copilul la scoala. Eu nu am zis in nici un fel sa iti fie interzis tie dreptul de a-ti tine copilul acasa. Eu am zis ca nu este normal sa ii interzici si celui care vrea sa mearga. Deci discutam in ambele variante de decizia strict personala. Deci TU sa ai DREPTUL sa il tii acasa dar cel care vrea sa mearga sa AIBA DREPTUL sa mearga.
              • 0 (2 voturi)    
                Din acelasi motiv (Duminică, 28 februarie 2021, 16:56)

                HN_Cov_2 [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

                din care schema de vaccinare a devenit obligatorie. Daca tu esti sanatos tun, dar nu ti-ai facut schema de vaccinare nu intri in scoala. Capishi.

                Libertatea ta se termina acolo unde incepe libertatea mea. E simplu ca dreptul roman vechi de mii de ani.
                • +1 (1 vot)    
                  Perfect nene, am inteles (Duminică, 28 februarie 2021, 18:30)

                  Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui HN_Cov_2

                  Atunci bucura-te ca imi platesti mie salariul in timp ce eu stau acasa si le dau teme elevilor iar apoi ma duc la un film sau sa fac altceva. Iar daca pica la examen, ia-le meditator bun!

                  Am incercat sa imi fac meseria nu ai vrut. Capishi?

                  Si libertatea ta se opreste unde incepe a mea. Eu nu am fost platit sa stau pe scaun cu orele la calculator. Iar cand mi se termina orele de program, putin imi pasa ce face fi'tu. De fapt putin imi pasa ce face fi'tu: daca vrea sa invete invata, daca nu nu.

                  Ti se pare normala abordarea?
              • +1 (1 vot)    
                Daca are (Duminică, 28 februarie 2021, 18:13)

                ACP [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

                simptome atunci sa stea acasa. Asta e ideea. Eventual sa fie testat. Problema e ca la noi nu se respecta asta. Nu mai vorbesc de cazul ca profesorii care doresc sa se vaccineze nu au avut acces la vacin nici acum. Totul e pus pe repede inainte, sunt arse etape si nu se respecta recomandari. Toate ca acest clown de ministru sa bifeze realizari cu care sa se laude. Si toate aste se fac pe spinarea altora. Trebuia sa astepte 1-2 luni pana se mai vaccineaza unii ca asa spitalele iar sunt pline. rata s-a dublat de 3 saptamani. Astea sunt realizarile acestui politruc.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by