Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a atras atenția joi că, dacă nu vor fi organizate concursuri de inspectori și de directori de școli, în luna august se vor face alte 5400 de numiri de directori și directori adjuncți la fel de „aleator”, și „nu într-o manieră care să privilegieze competența în detrimentul politicului”. Cîmpeanu a declarat și că este analizată varianta în care școala să fie condusă de un director educațional și un manager, în locul unui director și director adjunct.

Sorin CimpeanuFoto: Captura video

„Pe 9 ianuarie au expirat 4200 de mandate de director și directori adjuncți, iar în luna august, dacă nu vom avea răspunsul la aceste întrebări (organizare de concursuri - n.r.) se vor face 5400 de numiri la fel de aleator precum au fost făcute cele din ianuarie. Nicidecum într-o manieră care să privilegieze competența în detrimentul politicului. Se vor face la fel”, a declarat Cîmpeanu în cadrul unei dezbateri despre educație organizată de Cursdeguvernare.ro.

„Din cei 4200 de directori și directori adjuncți au fost menținuți peste 3400 și au fost schimbați 796. Aș vrea să pot impune o astfel de soluție prin care să pot prelungi mandatele acestor directori de școli însă legea educației este foarte clară - numirea o face inspectoratul cu consultarea consiliului de administrație, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de începerea anului școlar. Deci nu am posibilitatea să cer inspectorului să prelungească mandatele directorilor”, a precizat ministrul.

Cîmpeanu a criticat și modalitatea în care înscrierea la concursurile pentru ocuparea funcției de director este condiționată de apartenența unui corp de experți.

„Modul în care condiționăm înscrierea pentru funcția de director/director adjunct prin apartenența la acel corp al experților, în care sunt 30 de mii de persoane. Eu personal nu vreau să se supere nimeni dar nu cred că acel corp al experților a fost ceva aspirațional, elitist. Cred că nu suntem pe calea cea bună”, a spus ministrul.

„Analizăm și varianta unui director educațional, dublată de cea a unui manager, care manager ar trebui să aibă și o colaborare cât se poate de bună cu autoritățile locale. Modul prin care vom reuși să evidențiem, să verificăm competențele celor care se vor înscrie pentru ocuparea posturilor de directori de școală este extrem de important”, a precizat acesta.