Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, spune că în acest an vor fi organizate cât mai multe simulări pentru a avea o imagine reală asupra a ceea ce au reuşit să asimileze elevii în perioada de învăţământ online, iar din 22 februarie vor fi publicate teste de antrenament pentru examenele naționale. El a anunțat că programa pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat va fi adaptată, urmând să fie restructurată materia din perioada școlii online.

Sorin Cîmpeanu, la HotNews.roFoto: Captura video

UPDATE Programele adaptate pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat au fost publicate în Monitorul Oficial pe 5 februarie seară. Este vorba de monitorul 125bis.

Cîmpeanu a anunțat, vineri, că a semnat ordinul de ministru pentru modificarea programei pentru examenele naționale, astfel încât "să fie adaptată la realitate", iar acest ordin ar urma să fie publicat astăzi în Monitorul Oficial.

  • "De azi, copiii vor ști exact tematica pentru examen. Din 22 februarie vor fi publicate testele de antrenament. Această adaptare vizează doar tematica de examen. S-a făcut cu atenție asupra a ceea ce s-a predat de când a intrat școala în online, acolo s-a restructurat cel mai mult.
  • Pentru un elev de clasa a VIII-a, se va restructura materia de examen din ceea ce era prevăzut pentru semestrul II din clasa a VII-a și semestrul I din clasa a VIII-a”, a precizat ministrul.

În ceea ce privește simulările pentru examene, Sorin Cîmpeanu a susținut că în acest an vor fi organizate cât mai multe, pentru a avea o imagine reală asupra a ceea ce au reuşit să asimileze elevii în perioada de învăţământ online.

"Evaluarea fiecărui elev, pentru că sunt diferenţe de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, de la o clasă la alta şi de la un elev la altul. Este un element extrem de important pentru a putea constata cât şi unde a pierdut fiecare elev din materie pentru ca, beneficiind de cadrul legal şi resursele financiare pe care ministerul şi Guvernul le-a pus la dispoziţie – 240 de milioane de lei doar în această etapă pentru programul de ore remediale, să se poată face cât mai eficient. E nevoie de evaluarea cadrelor didactice, pentru fiecare elev este nevoie de simulări pentru evaluări centralizate pentru a vedea care sunt măsurile cele mai eficiente care se impun”, a spus el.