- 1. Elevii au contraindicații medicale pentru prezență fizică, au vulnerabilități. Ei vor face în continuare online.
- 2. Elevii au aparținători în familie care au vulnerabilități medicale, certificate ca atare. Pentru aceștia, învățământul va fi în continuare online.
- 3. Elevii prezintă simptome. Recomandarea „apăsată” a Ministerului Sănătății, dar și a Ministerului Educației este să rămână acasă.
- 4. Profesorii prezintă vulnerabilități sau simptome. Profesorul stă acasă și se va face predare-învățare online.
- 1. Asigurarea echipamentelor și a produselor de dezinfecție în toate unitățile de învățământ din întreaga țară;
- 2. Instruirea corectă a personalului care se ocupă de curățenia unităților de învățământ;
- 3. Vaccinarea personalului din educație cu prioritate, imediat ce va fi asigurat necesarul de doze de vaccin;
- 4. Gândirea unui plan coerent, bine pus la punct cu ajutorul cadrelor didactice, privind predarea materiei la zi, dar și introducerea orelor remediale, astfel încât să nu asistăm la epuizarea elevilor , dar și a personalului didactic;
- 5. Stabilirea unei linii suport în cadrul unităților de învățământ pentru elevii care întâmpină probleme în asimilarea cunoștințelor la clasă;
- 6. Regândirea sistemului de teme pentru acasă, astfel încât elevii să beneficieze de timp suficient de relaxare;
- 7. Acordarea unei atenții deosebite în clasele cu învățământ simultan, în ceea ce privește recuperarea materiei din perioada școlii online;
- 8. Susținerea consilierilor școlari în acordarea sprijinului necesar elevilor și cadrelor didactice pentru reacomodarea în școli, dar și în procesul de predare/învățare care va aduce o perioadă cu mult stres;
- 9. Asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru cadrele didactice și elevii care vor continua școala online;
- 10. Pregătirea din timp a simulărilor și examenelor naționale;
- 11. Asigurarea unui plan de rezervă dezbătut și aprobat de partenerii sociali în cazul în care, din cauza pandemiei, s-ar putea reveni la școala online.
Nu avem voie să greșim, pentru că nu ne putem juca nici cu sănătatea elevilor și nici cu sănătatea angajaților din învățământ. De asemenea, fac apel la factorii de decizie ca, în acest context, să nu trateze cu indiferență nevoile sistemului de educație și să aloce sprijin, precum și resursele financiare necesare ca să se poată reveni cât mai repede la o stare de normalitate în învățământ. Guvernul României trebuie să înțeleagă, urmând exemplul din alte țări că, în perioade de criză, așa cum este cea pe care o traversăm acum, educația trebuie tratată responsabil, suplimentându-i fondurile și nu înghețându-le cum intenționează", a declarat Simion Hancescu, președinte FSLI.
Acesta este cel mai important punct.
Problema este ca un copil care are simptome ar trebui sa faca si un test. Daca dai telefon la DSP iti spune sa iei legatura cu medicul de familie. Daca dai telefon la medicul familie iti spune ca va chema salvarea pentru testare numai daca copilul se simte rau.
Altfel ar trebui sa tii copilul acasa 2 saptamani ca sa fii sigur ca nu trasmite boala in cazul in care chiar este infectat.
trebuie investit mai mult ca niciodata in oferirea unor
conditii propice copiilor defavorizati care nici inainte
de pandemie nu frecventau scoala.Daca se vor deschide scolile ministrul va zice ca a facut si el o treaba buna,si cam acolo se va termina tot.
In ultimul deceniu ministrii nu au schimbat absolut nimic,nu au investit absolut nimic pe scurt suntem in cadere libera.....