Principalele concluzii în cazul României:
- S-au depus unele eforturi pentru îmbunătățirea calității educației și a îngrijirii preșcolarilor și pentru consolidarea formării inițiale a cadrelor didactice.
- În pofida mai multor inițiative, este necesară îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor, ale instructorilor și ale elevilor/studenților și este necesară asigurarea unei mai bune dotări a școlilor cu echipamente digitale.
- Un procent ridicat de tineri au un nivel inadecvat în ceea ce privește competențele de bază.
- Asigurarea educației și formării de calitate și relevante pentru piața muncii reprezintă în continuare o provocare majoră.
- Contextul socio-economic afectează în mod semnificativ performanțele elevilor/studenților, limitând rolul pe care îl poate juca educația ca garant al egalității de șanse.
- În pofida măsurilor de atenuare a impactului pe care îl are COVID-19 asupra educației, trecerea la învățământul la distanță riscă să agraveze inegalitățile deja mari.
Disparități mari atât între țări, cât și în interiorul acestora
Conform sursei citate, în pofida investițiilor pe care statele membre le-au făcut în ultimii ani în infrastructura digitală dedicată educației și formării, persistă disparități mari atât între țări, cât și în interiorul acestora.
Contrar opiniei larg răspândite conform căreia tinerii de astăzi reprezintă o generație de "nativi ai erei digitale”, rezultatele sondajului indică faptul că mulți dintre ei nu-și dezvoltă competențele digitale la un nivel suficient. În toate țările care au făcut obiectul analizei, peste 15 % din populația de elevi dispun de competențe digitale insuficiente.
În plus, dovezile furnizate de OCDE indică faptul că profesorii din învățământul secundar inferior din țările UE beneficiază rareori de formare privind utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) pentru predare și că profesorii își exprimă nevoia puternică de dezvoltare profesională în utilizarea competențelor TIC pentru predare.
În evaluarea sa anuală a modului în care sistemele educaționale din Uniunea Europeană abordează principalele provocări în materie de educație, Comisia subliniază progresele înregistrate în reducerea părăsirii timpurii a școlii și creșterea participării în toate sectoarele educației, începând de la vârsta preșcolară și până la învățământul terțiar. Cu toate acestea, Monitorul evidențiază provocarea pe care o reprezintă asigurarea unor competențe de bază pentru toți tinerii.
1 din 5 adolescenți, nivel insuficient la citire, matematică și științe
Aproximativ 1 din 5 adolescenți în vârstă de 15 ani demonstrează un nivel de competență la citire, matematică și științe care este insuficient pentru participarea deplină la mersul societății.
Având în vedere impactul contextului socio-economic asupra performanței elevilor în ceea ce privește competențele de bază și digitale, este esențial să se abordeze dezavantajele în materie de educație și formare și să se reducă decalajul digital dintre elevi, conform CE.
Monitorul educației și formării analizează principalele probleme cu care se confruntă sistemele de educație europene și prezintă politicile care pot îmbunătăți capacitatea de reacție a acestora față de nevoile societale și ale pieței forței de muncă. Raportul cuprinde o comparație între țări, prezentând și 27 de rapoarte de țară aprofundate.
În cel mai bun caz ajungi parlamentar, dar și pentru asta trebuie să ai măcar ceva „social skills”, cum zic yankeii!
"Principalele concluzii în cazul României:
1-"- S-au depus ...." - adica, s-a facut fix-pix in directia digitalizarii sistemelor.
2 "- În pofida ..." - adica, in tara in care IT-istii nu platesc impozite, profesorii musca din mouse. Cei ce n-o fac, sunt IT-isti.
3 "- Un procent ridicat ..." - adica, generatiile noi, 70% anafabeti functionali, daca-i scoti din Feisbuci sunt prosti ca oaia.
4 "- Asigurarea educației..." - adica, faceti in PLM ceva, n-o mai frecati la rece.
5 "- Contextul socio-economic ..." - adica, ciclul prostie-saracie-fudulie este autointretinut iar romanilor le place.
6 - "În pofida ..." - adica, sclavi ati fost si veti ramane, iar COVIDUL asigura ca diferentele vor creste.
Nu se digitalizeaza romania intr-un an, tot. Progrese sunt.
Legat de IT-isti:
It-isti sunt scutiti de un singur impozit, de 10%. Sunt programator.
Merit scutirea asta de impozit? NU.
E utila scutirea? Presupun ca e utila daca ne face mai competitivi.
- Ar putea avea efecte negative pe cursul valutar si pe bugetul general, pentru ca prin export aducem valuta.
Daca nu mai e utila, trebuie scoasa, fara alte
piedici.
Generatiile noi nu sunt analfabeti functionali intr-un procent mai mare.
Covidul asigura ca diferentele dintre clasele sociale cresc initial, dar schimbarile aduse(digitalizarea) o sa le micsoreze.
==========================
Ba da. Cel putin de 2x mai multi decat scotea scoala lui Ceausescu.
PS: "Digitalizarea" CRESTE diferentele sociale in tari precum Romania. Este vorba despre mentalitate; nu toate "se rezolva cu un ap".
PPS: Apreciez bunul simt de a admite ca scutirea de impozit e nemeritata. Si neavenita, tinand cont de rezultatele ei dupa 2 decenii de aplicare: Romania e cea mai inapoiata tara dpdv al digitalizarii.