Ministerul Educaţiei a anunțat miercuri că începe "dezvoltarea" unei "Hărţi a şcolilor dezavantajate din România", despre care spune că "va identifica nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii - toalete, apă potabilă -, până la calitatea actului educaţional". UNICEF atrăgea atenția că pandemia de COVID-19 i-a pus într-o situaţie şi mai vulnerabilă pe copiii deja dezavantajaţi şi pe familiile acestora, în contextul în care 35,8% din cei 3,7 milioane de copii din România - adică peste 1,32 milioane - sunt în risc de sărăcie şi excluziune socială.

HotNews.roFoto: Hotnews

Ministerul Educației susține că harta va fi un "instrument esențial pentru obiectivul asumat de a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii", care "va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar și pentru a putea ghida intervenții strategice, realizate de Guvern, menite să reducă și să atenueze clivajele din educație".

Potrivit Ministerului Educației, prin "harta școlilor dezavantajate din România" vor fi identificate "nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii - toalete, apă potabilă -, până la calitatea actului educațional.

Sursa citată precizează că Monica Anisie a invitat o serie de organizații cu activități și rezultate relevante în ceea ce privește asigurarea echității în educație să se alăture demersului. O primă discuție tehnică în acest sens este programată vineri, fiind așteptați să participe reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

"Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuși să realizăm această hartă a școlilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual și adapta intervențiile de la nivel central, județean și local, în beneficiul fiecărui elev din România”, spune Anisie în invitația transmisă organizațiilor/instituțiilor anterior menționate.

UNICEF atrăgea atenția, înainte de începerea noului an școlar, că 400.000 de copii de vârstă şcolară din România nu merg la şcoală, iar peste 50.000 de copii sunt separaţi de familiile lor, în mare parte din cauza sărăciei, violenţei sau abandonului.