Asociația Școlilor Particulare solicită noului prefect al Bucureștiului, Traian Berbeceanu, să convoace urgent o ședință a Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență în care să se reconsidere decizia de a suspenda cursurile școlare în unitățile de învățământ de stat și particulare din Capitală.

HotNews.roFoto: Hotnews

Într-un comunicat de presă transmis luni, Asociația Școlilor Particulare cere redeschiderea cât mai rapidă a școlilor din București și stabilirea unor principii și metode clare și ferme care să asigure evitarea închiderii ulterioare a unităților de învățământ, fără o analiză temeinică a situației specifice școlilor din capitală.

Potrivit sursei citate, incidența cazurilor de îmbolnăvire a elevilor pe durata frecventării cursurilor față în față este una foarte redusă, fapt care certifică respectarea și implementarea cu succes în unitățile de învățământ a regulilor și normelor igienico-sanitare impuse de contextul epidemiologic.

Reprezentanții Asociației Școlilor Particulare mai spun că durata mare de timp petrecută de elevi în fața ecranului calculatorului / tabletei și lipsa activităților fizice favorizează apariția stresului, oboselii, a tulburărilor alimentare, a obezității, a atrofiilor musculare, conducând în final la scăderea imunității.

Chiar și profesorii cel mai bine pregătiți pentru învățământul online acuză oboseală accentuată din cauza expunerii prelungite la ecrane, în timp ce părinții sunt obligați să găsească soluții alternative pentru supravegherea copiilor de vârstă mică, ceea ce presupune costuri și foarte mult stres. Toate activitățile economice conexe înregistrează un impact negativ, inclusiv angajatorii părinților, mai arată reprezentanții Asociației Școlilor Particulare.

Alte argumentele aduse:

  • În ultimul studiu publicat de World Health Organization (OMS) în data de 21 octombrie 2020, intitulat What we know about COVID-19 transmission in schools, sunt prezentate 4 studii de seroprevalență realizate în Geneva, UK, Coreea de Sud și Israel care concluzionează că nu există dovezi ale creșterii numărului de cazuri de persoane infectate în momentul în care au fost deschise școlile, nu au existat focare în școli, dacă au fost luate măsurile corespunzătoare de igienă și de distanțare.
  • Studiul publicat de World Health Organization în data de 21 octombrie 2020 susține că închiderea unităților școlare afectează educația, sănătatea și dezvoltarea copiilor:
  • Este afectată capacitatea copilului de a învăța;
  • Rata de abandon școlar este în creștere;
  • Se constată efecte negative asupra procesului de imunizare și asupra sănătății mintale;
  • Crește riscul de: sarcină în adolescență, exploatare sexuală și implicarea copiilor în acte de violență.
  • Legislația permite comitetelor municipale și județene pentru situații de urgență să decidă menținerea unităților de învățământ deschise și după depășirea ratei de infectare de peste 3/1.000 de locuitori.
  • Nu există studii și argumente epidemiologice care să justifice instituirea măsurii de suspendare a activităților didactice față în față în unitățile de învățământ, mai ales că nu au fost adoptate măsuri care să acționeze în mod direct în zonele în care nu sunt respectate măsurile de distanțare și de igienă.
  • În țările Uniunii Europene școlile au rămas deschise chiar dacă în unele dintre acestea a fost instituită starea de urgență.

Asociația Școlilor Particulare aduce ca argument și un sondaj inițiat în 23 octombrie la care au participat 236 de unități particulare de învățământ, în care sunt școlarizați 14.466 preșcolari și elevi. Rezultatele acestuia arată că incidența cazurilor de îmbolnăvire a elevilor pe durata frecventării cursurilor față în față este una foarte redusă.

Click pentru a mări

Sursa: Asociația Școlilor Particulare – ASP