Funeriu despre scenariul hibrid de reluare a școlii: "Cea mai bună dintre soluţiile proaste pe care realitatea ne obligă să le luăm"

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:01 Actualitate | Educatie


Daniel P.Funeriu
Foto: Facebook
Fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu consideră că sistemul hibrid reprezintă "cea mai bună soluţie dintre soluţiile proaste" care pot fi luate în acest context pandemic, transmite Agerpres.

"Cea mai bună dintre soluţiile proaste pe care realitatea ne obligă să le luăm" - spune fostul ministru al Educaţiei despre aplicarea sistemului hibrid în învăţământul românesc.

Potrivit acestuia, condiţiile de redeschidere a anului şcolar sunt soluţii "raţionale" pentru a înfrunta o criză "pentru care nimeni nu a fost pregătit".

"Sunt soluţii raţionale pentru a înfrunta o criză pentru care nimeni nu a fost pregătit. Nici în România, nici în alte ţări. Marea problemă nu e a măsurilor, care sunt ok pe hârtie, ci a modului în care ele vor fi respectate în sala de clasă, pe coridoare şi în pauze. Vor trece cu bine peste această situaţie cei care vor fi mai disciplinaţi. Sunt de acord cu afirmaţia preşedintelui că în faţa bolii fie te fereşti, fie eşti prost. Chiar dacă preşedintele şi-a cerut scuze eu, care nu mai am vreo funcţie publică, pot să o spun. Mai e aspectul legat de descentralizare şi vedem acum un paradox: cei care urlau că vor descentralizare când era de decis cum să folosească banii veniţi de la Guvern acum urlă de nemulţumire că trebuie să îşi asume decizii. Apare clar acum politicianismul ieftin, pe care sper să îl văd sancţionat la vot", a declarat pentru Agerpres Daniel Funeriu.

El critică modificarea Legii 1/2011 a Educaţiei.

"Totul ar fi fost ok dacă PSD nu ar fi modificat Legea 1. Am fi avut şi o bibliotecă şcolară virtuală, am fi avut şi profesori pregătiţi pentru a preda online, am fi avut multe alte lucruri bune pentru copii. Aşadar, dacă în loc să se ocupe să ascundă plagiatele lui Ponta şi să modifice Legea 1 în favoarea clientelei PSD ar fi aplicat-o, miniştrii PSD (care au condus fără întrerupere din 2012 încoace) ar fi trebuit să aplice legea. Dar ce să facem dacă aşa a votat poporul?", a arătat Daniel Funeriu.

Referitor la profesori, fostul ministru consideră că aceştia trebuie să îşi "reinventeze" propria meserie şi să o adapteze noilor condiţii, aceştia fiind "poate mai expuşi decât copiii".

"În ceea ce priveşte profesorii, teoretic e destul de simplu: trebuie să îşi reinventeze propria meserie şi să o adapteze noilor condiţii. În practică e mai greu. Să ne gândim la profesori: şi ei sunt expuşi, poate mai expuşi decât copiii. De aceea e nevoie şi în viaţa lor de mai multă disciplină decât în viaţa altor categorii profesionale. Un profesor, prin atitudinea sa, poate să influenţeze mii de copii. Iar aici e nevoie de o incredibilă forţă de caracter din partea profesorilor'', a spus Funeriu.

În opinia sa, un rol important îl au părinţii, iar sistemul de educaţie trebuie să îi ia pe aceştia mai mult în considerare.

"Un rol foarte important îl au şi părinţii, nu trebuie neglijată educaţia părinţilor, sistemul de educaţie trebuie să ia în considerare mai mult părinţii. Degeaba le spunem copiiilor la şcoală să se ferească dacă acasă părinţii le spun altceva. Degeaba explicăm copiilor despre sutele de milioane de oameni salvaţi de vaccinuri, dacă acasă aud poveşti aberante despre vaccinuri. Să nu uităm încă un lucru: copiii de azi sunt părinţii de mâine. De aceea e foarte important să vorbim copiilor despre ştiinţă, despre adevărurile ştiinţei, despre faptul că ştiinţa şi medicina vindecă, nu vracii sau nu ştiu ce influencer", a conchis Daniel Funeriu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2510 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    Are dreptate 100% Funeriu (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:13)

    Ephemeris [utilizator]

    sunt total de acord cu el. nu se intelege ca sistemul nostru nu a fost pregatit pentru asa ceva si nu se poate schimba peste noapte
    • -6 (14 voturi)    
      E doar un dobitoc infumurat (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:30)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      Individul asta arogant are impresia ca toate familiile din Romania sunt ca a lui, ca peste tot parintii se ocupa de copii acasa, ca parintii stau acasa si fac teme, ca toti copiii sunt ca el. Mi-e sila , asta cica e parte din elita Romaniei dar nu are un minim de empatie pentru sutele de mii de copii defavorizati. Un individ egocentric care toata viata i-a dispretuit pe ceilalti ca nu sunt atat de destepti ca el, ca nu au vointa care a avut-o el. Dar acest Funeriu nu ne spune de ce toate tarile din vest au deschis scolile in mod normal desi si acolo sunt 30 de copii in clase. Ii spun eu de ce : pentru ca alora le pasa de copii, de viitorul lor, nu doar de alegeri si de o elita de fandositi care pun comentarii idioate pe facebook.
      • +3 (7 voturi)    
        Mda (Miercuri, 9 septembrie 2020, 13:36)

        _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Ca tine sunt cam toți părinții, educație slabă, de asta mă tem să’mi las copiii la școală. Vor da de copiii unuia ca tine care consideră că e OK să jignești, să faci bullying, să nu respecți regulile, să vii la școală răcit/cu gripă...
        • +1 (1 vot)    
          Da, e ok cu o răceală (Joi, 10 septembrie 2020, 0:24)

          marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

          E foarte okay să vii la școală răcit. A fost okay 161 de ani (de când există școală organizată de stat în România). E okay și în al 162-lea an.

          Așa cum e okay și pe întreg restul planetei.

          Regulile pandemice sunt problema - nicidecum majoritatea normală la cap.
          • 0 (0 voturi)    
            . (Luni, 28 septembrie 2020, 12:00)

            Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

            E (mult) mai complicat. Toata lumea de pe la noi stie ce e o gripa si o raceala. Alea sunt bolile comune, din fiecare an, date de microbi care sar de la om la om de ani, zeci sau poate chiar sute de ani.

            Dar din cind in cind (clasic cam o data la 10-40 ani, dar e posibil sa nu mai fie asa) mai sare cite un microb de la animale la om. Pentru ca si animalele fac gripe si raceli. Gripa sare de la pasari de obicei. Raceala e mai putin cunoscuta, se vede acum ca sare de la lilieci si prietenii sai. Si asa apare o epidemie cu microb nou.

            Cind sare un microb de-asta nou la tine, organismul tau nu il cunoaste. Nu are nimic pregatit, nici limfocite, nici anticorpi, nimic nu-l stie. Mai rau, nici microbul nu te stie. Asa ca ce iese e nasol: organismul nu se apara, microbul e foarte agresiv etc.

            Bun, in timp, cu expunere oamenii devin relativ imuni iar microbul se adapteaza la noua gazda ca sa n-o omoare, ca sa il poarte cit mai mult timp. Dupa care devine o gripa sau raceala comuna.

            Problema e la inceput, cind sare, ca face ravagii.

            Deci acum nu e vorba de o raceala obisnuita, ci cel putin de una salbatica. Pina se domesticeste poate face ravagii. Si acum se transmite greu, ca sta lumea cu masca, dar cind se transmite usor, cu doze mari de virusi, cine stie ce poate sa faca?

            Vestea proasta e ca vor mai fi si alte epidemii. Vestea si mai proasta e ca se pare ca nu vor mai fi doar de gripa, ca pina acum, ci si de covizi de-astia mai putin cunoscuti.
        • +1 (1 vot)    
          Esti simpatic (Joi, 10 septembrie 2020, 19:12)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

          Daca asta e tot ce-ai inteles din ce-am spus eu, nu pot sa te fac mai istet. Eu iti sugerez sa intri pe pagina lui Funeriu si sa vezi ce limbaj are acest individ despre oricine altcineva care are o idee diferita de a lui. Si vorbim de un ministru, da ? Cand am spus ceea ce am spus despre el, am spus in cunostinta de cauza. Nu am spus nimic de nerespectarea regulilor, am spus doar ca acesti capsomani care ne coduc ar trebui sa inteleaga de ce alte tari au mers pe ideea ca toti copiii sa vina fizic la scoala. Inteleg ca tie iti pasa doar copiii tai, doar de familia ta, stiu e tipic pentru romani , mi-ai explicat direct in comentariu. Doar ca spre deosebire de tine, eu mai cunosc si situatia din satele romanesti, mizeria si saracia acelor copii si sansele lor aproape egale cu zero de a reusi sa iasa din saracie. Intelegi tu, nu ma gandesc doar la copiii mei asa cum faci tu care nu poti sa iesi din fobia asta ca iti imbolnavesc altii copiii. DIn punctul meu de vedere poti sa-i tii acasa pana la 18 ani dar lasa aceste milioane de copii ai caror parinti nu stiu, nu pot, nu-si permit sa stea cu ei sa faca home-schooling. Intelegi un pic acum ? Tu de ce crezi ca in Anglia, primul ministru a spus ca orice s-ar intampla, scolile vor fi inchise ultimele. Omul avea dreptate sau nu avea ?
        • +1 (1 vot)    
          Si stelistule (Joi, 10 septembrie 2020, 19:23)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

          Legat de educatie, nu m-ai nimerit. Am avut ocazia sa lucrez si sa vad lumea asta din Japonia pana in California. Am un numar cu doua cifre de patente depuse la US Patents, am resurse financiare sa-mi dau copiii la scoli private si as scapa de mizeria din scolile de stat dar nu o fac pentru ca cred ca pot invata si la stat asa cum am invatat si eu. Dar stii care e diferenta dintre noi doi, ca tu faci pe desteptul dar nu esti iar eu cunosc lumea asta asa cum tu nu o vei cunoaste niciodata - incepand de la orasele super bogate din nodul LA-ului sau din sudul NY pana la satele amarate din Romania. Si atunci , imi dau seama ca tara asta nu evolueaza datorita unora ca tine care nu vad altceva in afara propriului interes. Pentru tine exista doar copiii tai , nu dai doi bani pe copiii altora care nu pot invata si ei si poate ar dori sa o faca dar nu are cine sa-i ajute sa iasa din situatia in care sunt . Si apoi vine si un guvern de idioti care inventeaza o imbecilitate numita sistemul hibrid. Iar tu aplauzi cu o obtuzitate specifica romanului care crede ca e mai destept decat altii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by