Cum va începe școala: Distanţare de minimum un metru între elevi sau separatoare transparente, purtarea măştilor şi încurajarea copiilor să evite interacţiunea fizică - proiect

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 19 august 2020, 8:11 Actualitate | Educatie


Clasa cu distantare intre elevi
Foto: Cecilia Fabiano/ Lapresse/ Profimedia Images
Clasele de elevi trebuie aranjate în aşa fel încât să se respecte distanţarea de minimum un metru sau, acolo unde nu este posibil, să fie montate separatoare transparente, se prevede în proiectul de ordin care stabileşte normele pentru începerea cursurilor, scrie news.ro. Alte măsuri se referă la faptul că elevii vor purta mască de protecţie şi trebuie supravegheaţi în pauze pentru a păstra distanţa şi nu vor face schimb de obiecte personale. Direcţiile de Sănătate Publică trebuie să informeze, până în 7 septembrie, Inspectoratele Şcolare privind situaţia epidemiologică, acestea urmând să propună scenariul de începere a şcolii. Comitetele pentru situaţii de urgenţă vor emite, până în 10 septembrie, hotărârea privind scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ.

În draftul Ordinului pentru aprobarea Normelor privind instituirea de măsuri sanitare şi de protecţie în unităţile de învăţământ în perioada pandemiei COVID-19, publicat pe site-ul Ministerului Sănătăţii, se arată că măsurile esenţiale pentru prevenirea/limitarea pe cât posibil a îmbolnăvirii includ:
  • Igienă riguroasă a mâinilor;
  • Măsuri ferme de curăţenie şi dezinfecţie în unitatea de învăţământ;
  • Purtarea măştii de protecţie atât de către elevi, cât şi de către întregul personal pe toată perioada atunci când se află în interiorul unităţii de învăţământ;
  • Limitarea contactului dintre elevi din clase diferite;
  • Evitarea schimbării sălii de clasă de către elevi pe parcursul unei zile;
  • Principiul de urmat este „1 clasă de elevi = 1 sală de clasă.
Totodată, este prevăzută asigurarea unei distanţări de minimum un metru între elevi sau montarea unor separatoare în situaţia în care asigurarea distanţei de un metru nu este posibil, dar şi că, în vederea păstrării distanţei fizice, fiecare copil îşi va păstra acelaşi loc în bancă pe tot parcursul prezenţei în clasă;

Alte măsuri menţionate sunt:
  • Informarea permanentă a personalului, elevilor şi părinţilor / aparţinătorilor cu privire la măsurile de protecţie împotriva infecţiei SARS-CoV-2;
  • Necesitatea izolării la domiciliu a elevilor, în cazul apariţiei febrei sau a altor simptome de suspiciune COVID-19 (tuse, dificultate în respiraţie, pierderea gustului şi a mirosului) la elev sau la un alt membru al familiei;
  • Unităţile de învăţământ vor pune în aplicare regulile generale din acest ghid şi vor adopta norme specifice.
Scenariul pentru funcționarea fiecărei școli trebuie decis până la 10 septembrie

Pentru stabilirea unuia dintre cele trei scenarii de începere a şcolii la 14 septembrie, Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană / a Municipiului Bucureşti (DSP) informează, până la 7 septembrie, Inspectoratul Şcolar Judeţean/ al Municipiului Bucureşti (ISJ / ISMB) Comitetul Judeţean / al Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU / CMBSU) cu privire la situaţia epidemiologică la nivelul fiecărei localităţi. La rândul său, ISJ / ISMB propune spre aprobare CJSU / CMBSU scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ, în concordanţă cu: situaţia epidemiologică la data de 7 septembrie infrastructura şi resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

”Comitetul Judeţean / al Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă (CJSU / CMBSU) va emite, până la data de 10 septembrie, hotărârea privind scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ pentru începutul anului şcolar 2020-2021. Criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile de învăţământ vor urma unul dintre cele 3 scenarii este rata incidenţei cumulate (numarul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1000 de locuitori)”, se arată în proiectul de ordin.

Actualizarea hotărârilor privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se va realiza săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

În ce condiții se suspendă cursurile într-o clasă sau în toată școala

În contextul confirmării unuia sau mai multor cazuri de COVID-19 la nivelul unei unităţi de învăţământ se vor aplica criteriile de suspendare a cursurilor şcolare în unităţile de învăţământ din prezentul document, clasa sau întreaga şcoală putând fi închise pentru 14 zile, cursurile desfăşurându-se online", mai prevede proiectul.

Totodată, la apariţia a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu COVID-19 în clase diferite ale aceleiaşi unităţi de învăţământ, se suspendă cursurile şcolare ale unităţii de învăţământ pe o perioada de 14 zile de la data de debut a ultimului caz.

În cazul apariţiei de cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul cadrelor didactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ, care va informa DSPJ.

DSPJ va efectua ancheta epidemiologică şi va analiza situaţia în unitatea de învăţământ împreună cu directorul unităţii, astfel:
  • Scenariul 1: în cazul în care cadrul didactic a predat numai la o singură clasă şi nu a venit în contact cu alte cadre didactice din şcoală, se vor suspenda cursurile de la clasa respectivă;
  • Scenariul 2: în cazul în care cadrul didactic a predat numai la o singură clasă şi a venit în contact cu alte cadre didactice din şcoală (cadrele didactice dintr-unul dintre schimburi, în şcolile cu mai multe schimburi de predare), se vor suspenda cursurile de la clasa respectivă şi vor fi izolate la domiciliu cadrele didactice cu care acesta a venit în contact;
  • Scenariul 3: în cazul în care cadrul didactic a predat la mai multe clase şi nu a venit în contact cu alte cadre didactice din şcoală sau numărul cadrelor didactice a fost mic (cadrele didactice dintr-unul dintre schimburi, în şcolile cu mai multe schimburi de predare), se vor suspenda cursurile la clasele cu care acesta a venit în contact şi, în funcţie de caz, vor fi izolate la domiciliu cadrele didactice cu care acesta a venit în contact;
  • Scenariul 4: în cazul în care cadrul didactic a predat la mai multe clase şi a venit în contact cu multe cadre didactice din şcoală (cadrele didactice din toate schimburile, în şcolile cu mai multe schimburi de predare) se vor suspenda cursurile întregii unităţi de învăţământ.
Elevii vor purta mască și la ore, și în pauze

Referitor la organizarea sălilor de clasă, se va elimina mobilierul care nu este necesar, iar cel rămas va fi aşezat aşa încât să fie obţinută distanţarea de minimum 1 metru între elevi sau montarea de separatoare transparente în situaţia în care distanţarea nu este posibilă. Băncile vor fi poziţionate astfel încât elevii să nu stea faţă în faţă, iar contactul între preşcolarii/elevii din grupe/clase diferite va fi evitat.

”Elevii şi personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic vor purta mască atât în timpul orelor de curs, cât şi în timpul recreaţiei, atunci când se află în interiorul unităţii de învăţământ. Se vor stabili locurile în care vor fi amplasate coşurile de gunoi destinate aruncării/eliminării măştilor uzate. Coşurile de gunoi vor fi de tip coş cu capac şi pedală prevăzut cu sac în interior”, prevede proiectul de ordin.

Conform documentului, acolo unde este posibil, se va asigura decalarea pauzelor încât să fie limitat numărul de persoane prezente în grupurile sanitare şi în curtea şcolii, cu scopul respectării distanţării fizice. Totodată, va fi gestionat fluxul de elevi care merg la toaletă (plecarea şi întoarcerea de la/la clasă, evitarea aglomerării în interiorul grupului sanitar).

Intervalele aferente recreaţiilor vor putea fi stabilite în mod eşalonat pentru fiecare clasă, acolo unde este posibil, iar elevii vor fi supravegheaţi pe toată durata pauzelor de către cadrele didactice, pentru păstrarea distanţării fizice.

Fără îmbrătișări și jocuri de contact

Draftul Ministerului Sănătății mai prevede:
  • Elevii vor fi instruiţi să nu interacţioneze fizic (nu se vor îmbrăţişa, nu îşi vor atinge reciproc mâinile şi nu vor sta aproape unul de celălalt);
  • Nu vor fi practicate jocuri de contact sau cu mingea, nici activităţi care implică schimbul de obiecte;
  • Vor fi evitate, de asemenea, structurile de joc ale căror suprafeţe de contact nu pot fi dezinfectate;
  • Nu vor fi utilizate băncile/scaunele exterioare (acest lucru fiind indicat prin aplicarea unor marcaje, dispozitive de distanţiere etc.). În caz contrar, va fi asigurată în mod regulat o dezinfectare adaptată;
  • Vor fi eliminate jocurile şi alte activităţi care implică formarea unor grupuri care duc la reducerea distanţei dintre elevi;
  • Elevii nu vor consuma în comun mâncarea sau băuturile şi nu vor schimba între ei obiectele de folosinţă personală (telefoane, tablete, instrumente de scris, jucării etc).








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9495 vizualizari

  • +20 (26 voturi)    
    fuga de raspundere (Miercuri, 19 august 2020, 8:24)

    vodatepes [utilizator]

    DSP informeaza inspectoratele scolare privind situatia epidemiologică apoi inspectoratele stabilesc scenariul. Care apoi este aprobat de Comitetele de Urgenta ( din mina in mina pana in fund la taxatoare) Ba voi sunteti tampiti? Pasezi raspunderea catre oameni care nu au pregatire medicala. DSP stie situatia in zona de raspundere si stabileste scenariul iar inspectoratele scolare ( scolare tampitilor nu sanitare pentru ca nu au pregatire medicala) se conformeaza. Suntem ca pe timpul lui Impuscatu Raspundem toti dar nici unul.
    • +2 (8 voturi)    
      Si in pauză, cum se respecta DISTANȚA ?! (Miercuri, 19 august 2020, 11:05)

      DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      ...
  • -1 (19 voturi)    
    S-a rezolvat (Miercuri, 19 august 2020, 8:27)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Punct ochit, punct lovit. Scoala poate incepe in siguranta...
  • +9 (11 voturi)    
    Daca un elev intr-o clasa este depistat pozitiv (Miercuri, 19 august 2020, 8:57)

    eGerula [utilizator]

    ceilalti elevi din clasa sunt considerati contact direct? Daca da, nu ar trebui toti izolati acasa si trecuti pe scoala online ptr 10-14 zile?
  • +10 (22 voturi)    
    Ce scoala, bre? (Miercuri, 19 august 2020, 8:58)

    gigifisiune [utilizator]

    Turcan imi spune ca mi-l ia de la scoala si-l duce direct in spital. Chiar crede ca il mai las la scoala?
  • +15 (25 voturi)    
    Document facut degeaba (Miercuri, 19 august 2020, 9:01)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    S-au copiat de la americani câteva idei dar capetele pătrate &Dna Pepsiglas nu inteleg nimic

    Cum sa eviți pandemia in scoli când tot timpul vacantei elevii au umblat in hoarde, s-au giugiulit, nu au respectat nicio distanțare socială nici ei nici familiile lor.

    Care părinți măsoară temperatura odraslele si devin responsabili in a nu transmite infectia.
    Când se fapt abia asteapta sa-i ejecteze la scoala ca sa fie si ei liberi!

    Online a cea mai buna solutie pentru primul semestru / trimestru.
    Apoi vorba Ințeleptului: pas cu pas.
    • +6 (8 voturi)    
      temperatura (Miercuri, 19 august 2020, 9:57)

      AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      desi nu sunt de acord cu tot ce ati scris, o chestie este totusi valabila:
      Cei care isi trimiteau/aduceau copiii cu muci la nas in unitatea de invatamant, sigur nu vor lua temperatura - nu se schimba peste noapte.
      Poate unii nu au cu ce, nu au timp, etc.
      Asta trebuia facut la intrarea in unitate de catre un cadru medical sau persoana desemnnata.
      • +4 (10 voturi)    
        In multe tari (Miercuri, 19 august 2020, 11:26)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

        Copii trebuie trimisi la scoala cu mucii la nas. In Germania de exemplu nu stai acasa decat daca ai PESTE 38. Altfel ca parinte esti amendat daca nu iti trimiti copilul la scoala.

        Uite de asta le culegem noi sparanghelul si nu invers...
        • -4 (6 voturi)    
          .... (Miercuri, 19 august 2020, 13:43)

          tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          De-aia au suspendat nemtii cursurile in toata scoala pentru un singur profesor infectat cu covid?
          • +3 (7 voturi)    
            Nu de-aia (Miercuri, 19 august 2020, 14:33)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

            Ci pt. ca nemtii, spre deosebire de unii de la noi, judeca, si nu cu picioarele.

            Contactul cu virusi de gripa sau raceala comuni face parte din maturizarea sistemului imunitar. Daca iti feresti copilul de orice boala, si-l indopi cu antibiotice la cel mai mic semn de raceala (care antibiotice la viroze oricum sunt degeaba), copilul ala o sa dezvolte un sistem imunitar praf.

            In plus, pentru ca pana la vreo 10 ani sistemul imunitar la copii e inca in formare, simptomele la ei sunt exagerat de puternice, si in acelasi timp capacitatea de regenerare e mult mai mare ca la un adult. Asa ca daca-i curge nasul la copil ala nu-i un semn de boala grea, si izolarea de alti copii nu ajuta mult, nici pe cel bolnav nici pe cei din jurul lui - ca sa dezvolte un sistem imunitar solid si sanatos, toti copiii trebuie sa aibe contact cu cat mai multi patogeni in copilarie.

            Asa ca nemtii s-au gandit ei corect ca daca boala nu e grava, si nu e ceva de care sa mori, copilul mai bine se duce la scoala. Si tot atat de corect s-au gandit ca daca boala e COVID-19, care e totusi mult mai contagioasa si de zece ori mai mortala decat gripa, care la randul ei e mult mai mortala decat raceala comuna, atunci chiar e cazul ca copiii sa nu riste expunere.

            Tot nemtii au o vorba: dracu' se ascunde in detalii. Daca nu te uiti atent la detalii, te ia dracu' de ce concluzii gresite tragi.
        • +1 (1 vot)    
          da (Miercuri, 19 august 2020, 17:57)

          AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          il trimiti dar nu cand esti in pandemie si nu cand este cu muci aia verzi infectiosi.
    • +1 (5 voturi)    
      Care online... (Miercuri, 19 august 2020, 11:57)

      Z0r0 [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      ... cand 50% au wcul in fundul curtii?
    • -1 (5 voturi)    
      Ramanerea in urma, salbaticirea (Miercuri, 19 august 2020, 11:58)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      O buna parte din copii nu au acces la laptop, tableta sau macar telefon.
      In pandemie oricum s-a oprit mai multa economie si au mai folosit pe ici pe colo pe cel al parintilor, dar la tara, in orasele mici sau unde e saracie e jale.
      Personal eu as opta pentru inceperea la scoala dupa alegeri.
      Legat de raspandire, in vacanta e totusi o diferenta - acolo bisericutele sunt mai mici, dar chiar si asa pe incredere fiecare are un amic de incredere din afara grupului si daca nu se respecta regulile tot se pot imbolnavi.
      Verificarea temperaturii acasa e sfanta, nu mai pui pe nimeni in pericol in autobuz sau intre colegii care merg impreuna la scoala, de asemenea pe asistenta. Desi spre deosebire de magazin unde sunt 1 / minut, la ora fixa la deschidere e problema ca va dura mult timp in care ei vor sta inghesuiti
    • +3 (3 voturi)    
      pardon, e copiat de la nemti 100% (Miercuri, 19 august 2020, 15:09)

      Negreanu David [anonim] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      In plus, cum poti sa-i pui pe cei de clasa I online???
    • +1 (1 vot)    
      Cum care parinti masoara temperatura? (Miercuri, 19 august 2020, 15:52)

      nu.conteaza [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Toti acei parinti care in Mai isi scoateau odrasele la locurile de joaca. Nu e clar?
  • 0 (24 voturi)    
    circ (Miercuri, 19 august 2020, 9:02)

    AMDATi [utilizator]

    Important e sa fie copiii la scoala, restul e circ mediatic pentru panicatii cu drept de vot.
  • -4 (34 voturi)    
    Ba dobitocilor (Miercuri, 19 august 2020, 9:09)

    Vaka [utilizator]

    E a mia oara can incercati sa inventati roata si nu aveti cu cine ca sunteti cu totii pre-neanderthalieni.

    Uitati-va peste gard la ce AU FACUT altii: Austria, Germania, Danemarca, Olanda, Norvegia (nu zic de Suedia ca urla comunistii mascati), etc. Priam prioritate a fost sa nu omoare scoala. Pentru ca asta echivaleaza cu omorarea unei generatii, a uneia tinere.
    In toate tarile de mai sus copii MERG la scoala, in unele nici macar nu a fost intrerupta tocmai pentru importanta cruciala pe care o are in viitorul unei natii.

    Pur si simplu nu compari cativa morti cu exterminarea unei generatii.
    • -5 (19 voturi)    
      în numele lu asimptomatici (Miercuri, 19 august 2020, 10:02)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

      în numele unei probabilități se distruge o generație de copii...asta aud de șase luni, dacă te infectezi, dacă strănuți, dacă ești asimptomatic, dacă, dacă, dacă...și da, nu vor să vadă ce se face în școlile din Europa, nu vor...nu vor să vadă lucruri bune, numa morții din Italia...cinci luni numa de Italia am auzit...purtați botnițe pînă la judecata de apoi, să nu răciți
    • +3 (19 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 19 august 2020, 10:14)

      [anonim] i-a raspuns lui Vaka

      • +1 (19 voturi)    
        Guess what (Miercuri, 19 august 2020, 11:23)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui

        Traiesc in Germania si copii mei merg (Indicativ Prezent) la scoala aici.

        Scolile au fost inchise in Aprilie, pana dupa Paste si apoi au plecat cu jumate de clasa alternativ (o saptamana da una nu) pana la vacanta de vara. Dupa s-a inceput scoala cu toata lumea, cu masca obligatorie.

        Si educatia are un rol important in tarile astea, de aia culegatorii de sparanghel vin de altundeva, de unde NU se face scoala.
        • -2 (6 voturi)    
          vb de ceea ce nu stii (Miercuri, 19 august 2020, 12:32)

          lp [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          dumneata vorbesti despre scoala civilizata intr-o scoala civilizata. Nu stii (din fericire) cum a ajuns scoala aici. Chiar si inainte de pandemie scoala fizica era doar o cusca pentru elevi, sa-i tina cateva ore sub supraveghere si sa ne prefacem ca se invata ceva. Si asta in doua sau chiar trei serii intr-o scoala, de la 7.30 pana la 8 seara. Cu o singura baie pe etaj (in cazul scolilor de oras, la tara...). NU se pot distanta aici copiii, NU exista destui profesori (dintre care cred ca jumatate sunt ori pensionari, ori suplinitori). NIMIC nu se poate compara cu o tara civilizata - in Germania, copiii bolnavi se duc la un spital adevarat, aici copiii bolnavi dintr-un sistem stricat de invatamant, se duc intr-un spital infect
    • +4 (10 voturi)    
      In Olanda... (Miercuri, 19 august 2020, 12:04)

      Z0r0 [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

      ... unde locuim noi, scolile, gradinitele si facultatile au fost inchise in "primul val", dar acum sunt reticenti sa le reinchida, pentru ca afecteaza mult mai mult sanatatea mentala a copiilor si tinerilor decat frica de pandemie. Lumea s-a saturat si aici de a fi tinuta in casa. Oricum, ceea ce se intampla in Romania e de-a dreptul halucinant, "heirupist" cum a zis odata ne'a Klaus, legi facute pe genunchi de catre habarnisti, din pacate.
      • +2 (6 voturi)    
        O da (Miercuri, 19 august 2020, 14:02)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Z0r0

        Am spus si eu acelas lucru de nenumarate ori. Cei de la conducere au avut un comportament arogant, diletant si sfidator la adresa populatiei si situatiei in general.
        Oameni cu CV-uri falsificate - Gen Vela sau Nelutu, Oameni frustrati - Arafat sau Orban. incompetenti - Johannis, sau hoti de meserie - PSD-ul si-au dat mana intr-un exercitiu de distrugere a Romaniei.
      • +1 (1 vot)    
        in Olanda... (Miercuri, 19 august 2020, 17:43)

        gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Z0r0

        Luati-l pe ne'a santa claus la dvs. in Olanda, ca poate, astfel, se rezolva mai repede problemele in Romania!!
  • +3 (19 voturi)    
    Urat,foarte urat (Miercuri, 19 august 2020, 9:21)

    George21 [utilizator]

    Imi pare rau ca se iau aceste decizii fara cap si pe repede inainte.In aceasta vacanta copii s au intalnit cu prietenii in parc si s au bucurat.Acum incepe scoala si priviti ce masuri grotesti se aplica.Fara interactiune,fara jocuri,fara umanitate,doar niste roboti.Va dati seama ce efectiv va fi procesul de invatare.Copii vor fi stresati si mai mult de atat.
  • +1 (15 voturi)    
    Scoala online - pentru pastrarea distantei de 1 m (Miercuri, 19 august 2020, 9:22)

    Gladiator_Iasi [utilizator]

    Distantarea intre elevi (minim 1 m) se poate obtine prin impartirea clasei in 2 jumatati, urmand ca fiecare jumatate sa participe online la cursuri, cate 2 saptamani, alternativ

    Daca nu se respecta distanta intre elevi, vom avea focare mari epidemiologice la fiecare clasa
    • 0 (2 voturi)    
      ,,Dacă nu se repesctă distanța” (Miercuri, 19 august 2020, 12:37)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui Gladiator_Iasi

      nici așa, atunci s-ar putea împărți din nou clasa în 3 jumătăți?! (e ironie desigur).
  • +7 (11 voturi)    
    numai generalitati (Miercuri, 19 august 2020, 9:29)

    martel55 [utilizator]

    frumos principiul 1 clasa - 1 sala de clasa, dar ce facem cu scol;iler care invata in 2-3 schimburi?nu scrie nicaieri cine e responsbail sa aplice acest principiu in acele scoli si cum se va face; de asemenea, nu scrie nicaieri cum intr- o clasa de 30 de elevi se va asigura distanta de 1 m (la terase parca se cere 1,5 sau 2, si acolo nu sta nimeni 4-5 ore)....totul se arunca in spatele directorilor de scoli si a inspectoratelor scolare, in timp ce guvernul si autoritatile locale, cei care au bugetul, s-au spalat pe maini de orice raspundere....si mai apare maimutotiul de Tataru sa spuna ca el isit trimite copilul la scoala, dar uita sa spuna ce masuri se vor aplica in scoala aia si ca in caz de imbolnavire va avea acces la toate terapiile existente spre deosebire de majoritatea bolnavilor care sunt tratati cu paracetamol
    • 0 (6 voturi)    
      citeste tot documentul nu articolul (Miercuri, 19 august 2020, 10:02)

      AM1981 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Citeste pentru ca scrie ce se intmpla daca invatarea se face in schimburi - punctul 6. Citez:
      La apariția unui caz confirmat de îmbolnăvire COVID-19 într-o clasă din
      unitatea de invatamant, se suspenda cursurile școlare ale clasei respective,
      pentru o perioada de 14 zile. În situația în care într-o sală de clasa își desfășoară
      cursurile școlare 2 clase (dimineața, respectiv după-amiaza), se vor suspenda
      cursurile doar pentru clasa în care a fost confirmat cazul COVID-19, se va face
      curățenie, dezinfectie și aerisire, urmand ca elevii din ciclul următor să-și
      desfășoare normal cursurile;
      b. La apariția a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu COVID-19 în clase diferite
      ale aceleiași unități de învățământ, se suspendă cursurile școlare ale unității de
      învățământ, pe o perioada de 14 zile de la data de debut a ultimului caz;
      • +1 (3 voturi)    
        nu e cazul (Miercuri, 19 august 2020, 12:00)

        martel55 [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

        scopul trebuie sa fie prevewntia, nu ce facem dupa ce apare incendiul....noi avem scenarii bune de stins focul, insa nu vrem sa facem mai nimic ca sa evitam aprinderea lui
  • +16 (22 voturi)    
    specialistii durerii (Miercuri, 19 august 2020, 9:32)

    leftyke [utilizator]

    nu au greturi in a abuza pasta din pix. Pe linga faptul ca nu aduc nicio solutie noua, deci toate aceste "reguli" puteau fi fara probleme anuntate chiar si acum o luna, ma intreb daca le-a trecut prin cap cum poate un copil de 6-7 ani sa stea cu masca pe fata 4 ore pe zi. Sau un copil de 10-12 ani 5-6 ore pe zi. Chiar nu ma intereseaza toate "promovarile" care urla ca masca nu te incomodeaza, ca nu scade saturatia singelui si alte cele, lucrul cert este ca masca nu poate fi purtata cu orele. Una e sa o folosesti un sfert sau jumatate de ora cit intri intr-un hipermarket, alta e sa stai 4-5-6 ore cu ea pe fata. Chiar cred desteptii aia ca e posibil, chiar daca un copil rezista sa nu dea jos masca, dar ca e posibil sa nu o atinga, sa nu si-o regleze pe fata, sa nu o mai dea un pic mai jos, macar de pe nas sa poata respira etc? Ca masca aia va fi la fel de eficienta si la ora 8 dimineata cind si-o pune si la 13 cind iese din scoala si si-o da jos?
    Din categoria "noi municm, nu gindim". Nu mai e doar vai de capul nostru, e mai grav, e si vai de capul copiiilor nostri.
  • +9 (15 voturi)    
    Alt loc de sifonat bani (Miercuri, 19 august 2020, 9:49)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Bun, pui panouri din ''pepsiglas'' cum a spus dudia ministru, si mai faci si distantare de 1 m.
    Dar in pauze, cand copiii socializeaza ce ne facem?
    Ce intelegere pot avea niste copii despre pericolul unei epidemii? Zero. Si nu este nimica anormal. Asa trebuie sa fie, de aceea sunt copii.
    O sa umble profesorii dupa ei cu batul sau si mai rau cu chitantierul pentru ca nu poarta elevii masca?
    Daca acest popor ar fi priceput sa poarte masca cand trebuia, nu am fi soft astazi campioni europeni la imbolnaviri si decese, iar sistemul medical ar fi fost destul relaxat acuma si ar fi putut sa preia valul de imbolnaviri care va veni impreuna cu inceperea scolilor.
    Sa incetam sa ii facem pe altii responsabili - in cazul de fata copiii - pentru ca noi nu suntem in stare sa respectam reguli banale.
    Scoala trebuie sa inceapa.
    Iar noi astia care suntem smecheri cand umblam fara masca sau cu ea pe barbie sa suportam consecintele.

    Treaba asta cu panourile este in principiu inutila dar foarte utila pusculitelor partidelor. Culoare nu conteaza.
    • 0 (0 voturi)    
      Alt loc de sifonat bani (Miercuri, 19 august 2020, 17:59)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      Ce chitantier, direct note de 1..2..3..4..in catalog si o educatie neomarxista occidentala accelerata!!!
  • +7 (9 voturi)    
    fara sens (Miercuri, 19 august 2020, 9:56)

    noi2013 [utilizator]

    Care este sensul "pepsiglasului" la banci?!

    In timpul orelor copiii interactioneaza destul de putin ... problema distantarii se pune in pauze sau ii arestam in banca?! Daca e asa pot sta cuminti cu mainile la spate si fara sa fie in cusca
  • +1 (17 voturi)    
    horror (Miercuri, 19 august 2020, 10:27)

    Gabi Richter [anonim]

    Un copil de varsta scolara care nu are relatii sociale, nu vede fetele oamenilor si nu interpreteaza emotii, dupa un experiment de genul asta, ajunge cu siguranta la probleme psihice. Asta se urmareste. Acum zeci de ani cand lumea era normala, copii faceau "bolile copilariei" pentru care nici nu exista vaccin, isi transmiteau in colectiv racelile si gripa si ajungeau adulti sanatosi si echilibrati. Acum vom experimenta generatii cu procente insemnate de bolnavi psihic.
  • +2 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 19 august 2020, 10:29)

    [anonim]

  • +3 (19 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 19 august 2020, 11:01)

    [anonim]

    • +4 (6 voturi)    
      Si copii (Miercuri, 19 august 2020, 12:00)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui

      CAre vor face scoala 100% electronica nu vor invata nimic si vor ajunge 100% sclavii celor care nu fac scoala 100% electronica.

      E atat de simplu: Survival of the fittest.
      • 0 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 19 august 2020, 13:02)

        [anonim] i-a raspuns lui Vaka

        • +3 (5 voturi)    
          Tanti, (Miercuri, 19 august 2020, 16:29)

          Vaka [utilizator] i-a raspuns lui

          dumneata nu stii ce inseamna URSS, sau comunism sau canal sau inchsoare politica sau sa asculti Europa Libera/Vocea Americii la volum minim si cu patura in cap si cu pickp-up dat la maxim.... In '87 cand eu ascultam Orizonturi Rosii la radiu mata cumparai de la magazimul partidului.

          Asa ca lasa-ne.
  • +4 (16 voturi)    
    boicot (Miercuri, 19 august 2020, 11:10)

    gigilone [utilizator]

    Un om sanatos la cap nu-si va trimite copiii la scoala mascati, stand in banca despartiti de paravane de pepsiglass si trebuind sa foloseasca dezinfectant in fiecare pauza. Si eu sunt stresat caci nu stiu cum voi putea asigura educatia copiilor mei (eventual in privat si in asociere cu alti parinti care inca mai au toate tiglele pe casa)
    Categoric nu-mi voi trimite copiii la scoala in aceste conditii inumane.
    Vreau ca ei sa creasca LIBERI si DEMNI.
    Asadar BOICOTAM scoala cel putin pana scapam de tiranii astia de la conducere care nu au altceva in agenda decat sa distruga pas cu pas Scoala, Familia, Biserica.
    • -2 (4 voturi)    
      hehe (Miercuri, 19 august 2020, 11:37)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui gigilone

      Corect! Trebuie sa scapam pentru totdeauna de PSD #ciumarosie.
      Orice e pesedizat, oricine are legaturi cu Famiglia PSDALDE trebuie ras pana la a treia spita!
    • +2 (4 voturi)    
      Liberi, Demni, si ... (Miercuri, 19 august 2020, 13:04)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui gigilone

      ... fara carte.

      Copii mei merg zilnic la scoala. In curte e desenata o linie galbena si sunt jaloane. Acolo isi pun mastile, ca toti ceilalti copii si se duc in scoala. La 12 ies si dupa ce trec linia galbena isi scot mastile si le pun in buzunar.

      La fel fac si in pauze cand ies in curtea scolii (are si aia o linie galbena desenata pe asfalt). Nu se sta in incinta in pauze, indiferent de vreme.

      Poate nu sunt "LIBERI si DEMNI", dar macar sunt instruiti. Si probabil ii vor conduce pe cei "LIBERI si DEMNI"...
  • +2 (10 voturi)    
    Nu avem incotro (Miercuri, 19 august 2020, 11:17)

    Zentrix [utilizator]

    Oricum ai da-o nu e bine. Romania nu e apta pentru educatia de masa la distanta. Asta inseamna ca in anumite zone, acum, nu se face nimic. Daca nu incepe scoala si mai tii copiii aia inca un an acasa e deja prea mult, carentele educationale o sa fie horror, uita aia si bruma aia de scoala pe care o mai stiau. Tot aici apare si problema logistica: cine sta acasa cu ei

    Daca redeschizi scoala, intretii virusul. Nu ai cum sa tii distantati social copiii. Pana la urma, ne convine sau nu, se pare ca va trebui sa ne asumam acest virus, ne asumam ca riscul de infectie este foarte ridicat si, sa ne rugam. Nu avem spitale dar nici nu trebuie ca avem catedrala mantuirii neamului in apropiere
    • +2 (6 voturi)    
      Nu se poate vorbi de asumare colectiva (Miercuri, 19 august 2020, 11:49)

      gogu654321 [utilizator] i-a raspuns lui Zentrix

      Nu putem sa ne asumam colectiv o posibila generatie bolnava. Nu atata timp cat acest virus este un mister pentru medici. Sunt copii si poate fac doar forme usoare(trecem peste faptul ca pot sa aduca acasa virusul si sa-l dea unui parinte sau bunic care nu poate fi la fel de norocos ca si copilul), dar nu se stie absolut nimic despre efectele acestui virus pe termen lung, e un mister. Pericolul acestui virus sta in ceea ce nu stim despre el.
      Sa isi asume fiecare parinte individual. Sa i se ofere 2 posibilitati pentru copilul lui(online si fizic la scoala) si parintele sa aleaga.
      Nu ii ridic in slavi pe parintii romani, nu suntem un popor care sa stim sa ne educam copii, mai avem mult pana acolo, dar s-a demostrat ca autoritatile, inclusiv scoala fac lucruri de mantuiala, si eu nu vreau sa decida ei pentru sanatatea/viata copilului meu.
    • +1 (3 voturi)    
      .... (Miercuri, 19 august 2020, 13:48)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Zentrix

      Intamplarea face ca fix in rural , unde nu prea sunt conditii de online, sunt totusi conditii pentru distantare, fiind mai putini in clasa decat la oras, nu invata in 2 schimburi, au chiar si clase libere in unele locuri. Problema ar putea fi la profesori daca nu locuiesc in proximitate si nici nu au masina personala=dependenti de microbuze care stim cum sunt. Daca a apucat si s-a imbolnavit profesorul, stop joc, chiar daca nu a imbolnavit si copiii. Daca insa da si mai departe a aranjat tot satul.
  • -1 (5 voturi)    
    inca o hotarare in stil romanesc (Miercuri, 19 august 2020, 11:41)

    gogu654321 [utilizator]

    Este clar ca au marsaluit pe principiul "merge si asa". Nu s-au pregatit deloc pentru scoala online si au hotarat sa mearga in continuare fizic la scoala. In conditiile in care in primavara aveam 100-200 de cazuri pe zi si copii faceau online, acum cu 1500/zi merg la scoala. Cine isi asuma raspunderea pentru sanatatea copiilor, in conditiile in care vedem ca tot mai multe cazuri grave apar la tineri? Sa se faca scoala hibrid(sa isi asume parintii responsabilitatea, cine vrea sa isi trimita copilul la scoala sa semneze pe proprie raspundere ca raspunde pentru sanatatea si siguranta copilului, cine nu, face scoala online). Fratilor de la MS si MI,nu va asumati raspunderea pentru sanatatea copiilor!!! Se va lasa cu multe procese.
  • -1 (5 voturi)    
    Lol (Miercuri, 19 august 2020, 11:55)

    HP [utilizator]

    1. Masurile nu sunt realist aplicabile.
    2. Masurile nu sunt realist aplicabile.
    3. Masurile nu sunt realist aplicabile.

    4. Importanta mersului si prezentei fizice la scoala este minora comparativ cu riscurile de infectie a copiilor si ulterior a bunicilor sau parintilor.
    5. Autoritatile si Romania ar trebui sa cam iasa din Evul Mediu si sa investeasca masiv in digitizare si infrastructura, incat fiecare copil sa poata studia de acasa.
  • +4 (4 voturi)    
    separatoare intre copii? (Miercuri, 19 august 2020, 11:58)

    gogu654321 [utilizator]

    "Totodată, este prevăzută asigurarea unei distanţări de minimum un metru între elevi sau montarea unor separatoare în situaţia în care asigurarea distanţei de un metru nu este posibil"

    Uite cum Ministerul Sanatatii spune ca trebuie pastrata distantarea, iar ei fac rabat de acest lucru cand fac recomandarea pentru functionarea scolilor. Fratilor, in ultimii 30 de ani am renuntat sa mai am asteptari mari de la voi, dar putina coerenta in decizii e vitala.

    Aloo,aveti bani sa schimbati acele separatoare tot la 2-3 saptamani? Vorbim de copii aici si vreau sa vad cat timp o sa reziste acele separatoare.
  • +5 (5 voturi)    
    delir total (Miercuri, 19 august 2020, 13:55)

    Mary80 [utilizator]

    astia pana nu ne distrug, de la mic la mare, nu se lasa.
  • +4 (4 voturi)    
    :) (Miercuri, 19 august 2020, 14:13)

    Casargoz [utilizator]

    Eu recomand celor de la MEn sa faca un survey in locurile de joaca si parcurile de pe langa scoli.
    Daca copii stau zilnic in contact direct in parc ce rost au mega masuri de izolare? Sunt bani aruncati.
    In Franta purtarea mastii pentru copii sub 11 ani nu este obligatorie.
    Nu vreau sa fiu Gica contra, e bine cand administratia se gandeste la binele general, dar binele asta trebuie pus in context. Daca copii sunt in contact, si au fost in contact toata vacanta, aceste masuri care ar fi utile intr-o alta lume sunt luate degeaba. Tot cu colega de banca iese afra in general copilul, care e rolul plexiglasului? Sau al mastii?
    Ar fi mai ieftine niste lampi cu ultraviolete in pauzele dintre cicluri. Testarea aleatorie pentru depistarea focarelor. etc..
  • 0 (0 voturi)    
    Nu inteleg (Miercuri, 19 august 2020, 20:29)

    PowerIon [utilizator]

    Cum de hotareste o autoritate statala neputinciosa peste responsabilitatea fiecarui parinte?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by