Notele la Religie ar putea dispărea din toamnă, iar muzica și desenul să nu mai fie obligatorii la gimnaziu / Limba latină, scoasă de tot - variante de plan-cadru

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 3 august 2020, 14:51 Actualitate | Educatie


Scoala
Foto: Inquam Photos via Digi24.ro
​Calificativele ar putea să înlocuiască notele la Religie, Educație Fizică, Desen și Muzică, iar Consilierea și dezvoltarea personală și Educația tehnologică ar putea fi eliminate definitiv la gimnaziu, din toamnă.

Schimbările sunt prevăzute într-o variantă de plan-cadru în lucru la Ministerul Educației, consultată de edupedu.ro. Potrivit documentului, Muzica și Desenul nu ar mai fi obligatorii, elevii urmând să aleagă care dintre cursuri să urmeze.

Într-o a doua variantă de plan-cadru aflată în lucru se elimină materia Limba latină, sunt tăiate ore de la Limba modernă numărul 2, de la Fizică, Chimie, Biologie, Geografie și Istorie. Dispar materiile Educație tehnologică și Consiliere și dezvoltare personală.

Tăierile de ore și eliminările de materii pentru clasele V-VIII sunt pregătite de Ministerul Educației, care este obligat ca din 14 septembrie să pună în aplicare legea care prevede tăierea cu până la 5 a numărului de ore pe săptămână în gimnaziu, mai scrie edupedu.ro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















29579 vizualizari

  • +48 (68 voturi)    
    Adica (Luni, 3 august 2020, 15:07)

    Paleopterix [utilizator]

    Adica religia ramane obligatorie dar scoateti educatia tehnologica? Mi se pare normal, doar suntem o tara de babuini imbecili si trebuie sa nu deraiem de la cursul firesc al istoriei, care ne duce incet, incet spre groapa de gunoi. Nu degeaba altii in curand vor ajunge sa trimita oameni pe Marte iar la noi inca mergem cu caruta cu boi pe jumate de autostrada.
    • +5 (21 voturi)    
      Tara asta voteaza PNL si PSD de 30 de ani (Luni, 3 august 2020, 15:23)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

      Crezi ca au fost vreodata inteligenti?

      Crezi ca se pot redresa?
    • -9 (33 voturi)    
      Nu (Luni, 3 august 2020, 15:26)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

      Religia este optionala si se face doar la cererea scrisa a parintilor. Informati-va inainte sa urlati.
      • +10 (18 voturi)    
        Minti, rusnacule urlator (Luni, 3 august 2020, 19:13)

        Gheorghe Pudila [anonim] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Se face CERE CA SA NU FACI RELIGIE, deci e opt -out, nu trebuie facuta nici o cerere ca copilul sa trebuiasca sa faca religie, adica opt-in.
        Si da, e o foarte mare diferenta
        Deci nu, mincinosule, NU TREBUIE FACUTA NICI O CERERE PENTRU ORA DE RLIGIE, cum urla crestinopatii.
        • +8 (10 voturi)    
          Ti-am dat plus (Luni, 3 august 2020, 21:20)

          Soarele [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe Pudila

          ... fiindcă ai dreptate despre opt-out.
          Dar să ştii că nu toţi cei care nu sunt de acord cu tine sunt rusnaci. Trebuie să ai o minte tare îngustă ca să cobori discuţia la "dacă nu sunt de acord cu tine, eşti duşmanul poporului".
        • +2 (2 voturi)    
          eu stiu ca nu e opt out (Marţi, 4 august 2020, 9:31)

          -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe Pudila

          noi nu am semnat cererea de a participa si am zis ca nu vrem sa participe la orele de religie.
          Stiu ca doar acum 4 ani parca am semnat cerere de opt-out.
        • +2 (6 voturi)    
          rusnac esti tu (Marţi, 4 august 2020, 9:47)

          Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe Pudila

          Fiindca inghiti marxismele lansate pe pamant de catre rusnaci, si nu te duce capul sa verifici inainte sa sa urli ca un desceierat.
          Daca ai fi avut un copil inscris la scoala ai fi stiut, dar va faceti educatia pe facebook urmarind diversi marxisti care va mint.
          La inscrierea copilului la scoala, ai un formular cu materiile optionale, printre care si religia. Si daca bifezi casuta, face copilul religie. Daca nu bifezi, nu face.
          Ce out out visezi?
      • +6 (14 voturi)    
        Aasa e pe hartie (Luni, 3 august 2020, 19:20)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        De multi ani e asa, dar ce optiuni au parintii? Scolile nu pun la dispozitie ore alternative pentru copiii care nu fac Religie, iar unii directori mergpe santaj emotional "Haideti Domnule/Doamna, doar nu vreti sa ramana saracul/saraca prof. de religie pe drumuri, nu?".

        Romania sta cel mai bine din Europa la tot: la economie, la COVID, la autostrazi, la educatie, la sprijin in mediul privat, la tot, pe hartie. Cand e la concret in "cel mai bun caz" e doar multa birocratie ce intarzie ceva, in cel mai mediu caz, avem incompetenti, dar in general e vorba de corupti spagari.

        Totul merge struna in Romania pe hartie.
        • +1 (7 voturi)    
          ce zici tu e alta discutie (Marţi, 4 august 2020, 9:50)

          Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Ca un director face santaj emotional, sau ca nu stiu care alt parinte se stramba ca nu ti-ai dat tu copilul la religie, scuze dar e cu totul alta discutie.
          Personal sugerez sa le arati frumos degetul din mijloc daca te gasesti in aceasta situatie.
          Problema este minciuna asta rostogolita la nesfarsit, evident intentionat, si preluata de toti ametitii, ca ar fi religia obligatorie.
          Vor ei sa le interzica altora sa o faca, adica exact comunism vorace, de care tot nu scapam, nici dupa 30 de ani.
          • -1 (3 voturi)    
            ??? (Marţi, 4 august 2020, 12:22)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

            Daca vrei sa studiezi Religie exista Teologia. Hai sa nu amestecam lucrurile. Pudila (mai sus) a argumentat foarte corect problema: este default opt-in, iar ca sa nu fie obligatorie trebuie cerere. Ca ceva sa fie optional, de obicei faci cerere de inscriere. Eu asa stiu.

            In plus, nu faci copilului cursuri de finante la 8 ani. D-aia exista licee si facultati pe profil economic.
            • -1 (3 voturi)    
              da bravo (Marţi, 4 august 2020, 14:29)

              Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              Mi-am inscris copilul sa inceapa scoala in septembrie.
              Formularul are o casuta pentru ora optionala de religie. Bifezi sau nu, cum vrei. Atat. Asadar e vorba de OPT IN.
              Uita-te la primul comentariu in care individul ala scrie ca e OBLIGATORIE si toata lumea ii da like fiindca ii crede minciuna.

              Ce decid altii sa studieze copii lor este treaba lor si nu poti sa le interzici sau sa ii obligi tu sa faca sau sa nu faca ceva.
              Inclusiv carta drepturilor omului si constitutia Romaniei garanteaza dreptul parintelui de a ghida educatia propriilor copii.
              Incetati sa mai incercati sa interziceti educatie fratilor! De orice fel! Ca e religie, ca e educatie sexuala, etc, lasati oamenii sa decida si sa fie responsabili pentu ei si pentru copii lor. A trecut vremea in care statul decidea.
    • +1 (29 voturi)    
      Religia nu e obligatorie. (Luni, 3 august 2020, 15:30)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

      E opțională de multă vreme. Părintele trebuie să facă cerere scrisă ca să-și înscrie copilul la ora de Religie.
      Unii trimit oameni pe Marte, alții nu-s în stare nici să înțeleagă ceea ce citesc.
      • -1 (1 vot)    
        yeah right (Marţi, 4 august 2020, 14:04)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        E optionala doar pe hartie, scolile nu ofera nicio alternativa pt cei care nu vor indoctrinare religioasa si copii ajung sa ramana in clasa unde se preda basme cu serpi vorbitori dar cica "nu e nevoie sa participe" .. curat optionala!

        https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/religia-o-materie-optionala-doar-pe-hartie-elevii-de-alte-confesiuni-sunt-obligati-sa-asiste-la-curs-205973


        Acestor presiuni asupra părinților li se adaugă recomandările dirigintelui și ale directorul de a participa la ora de religie. Școala nu este determinată în niciun fel să rezolve problema aceasta, câtă vreme profesorul de religie are o normă care trebuie realizată. Mulți părinți au ales religia pentru copiii lor tocmai din lipsa de alternative.

        Și-atunci ce sens mai are alegerea pe care o exprimă părinții? Li se oferă acestora cu adevărat posibilitatea de a alege pentru copiii lor? Sau tot procesul este o mascaradă, o falsă decizie, menită să reducă la tăcere pe opozanți.

        https://www.contributors.ro/ora-de-religie-o-alegere-for%C8%9Bata/
      • 0 (0 voturi)    
        Nu este chiar optionala (Marţi, 4 august 2020, 21:38)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        Este pusa cam in mijlocul orelor ca sa nu aiba copilul unde sa se duca si sa fie "convinsi" parintii sa nu faca cerere de opt-out. Propun sa fie pusa ora obligatoriu la sfarsitul programului si sa vedem cine mai pierde timpul pe acolo. Sau si mai frumos, sa se puna in paralel cu alta materie educativa optionala si sa vedem unde aleg copii sa mearga.
    • +4 (20 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 3 august 2020, 16:10)

      [anonim] i-a raspuns lui Paleopterix

      • +7 (9 voturi)    
        Ba chiar mai rau... (Luni, 3 august 2020, 17:22)

        Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui

        Punem un genunchi in pamint.
      • -5 (13 voturi)    
        pe tine (Luni, 3 august 2020, 17:23)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui

        te obliga cineva sa pupi moaste?
        daca da,zi-mi si mie sa nu mai ma perpelesc.
        in schimb tu,care nici nu stii ce este religia si cum se practica,ragi ca maimuta cu dosul rosu,numai sa fii tu in frunte.cu steaua rosie.

        bai frate cum se opintesc unii fara bou,la deal si fara frana la vale.habar nu au de adevar dar combat pe net pt plusuri.
        • 0 (0 voturi)    
          Moaste nu chiar ... (Marţi, 4 august 2020, 21:42)

          andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Point

          Dar cand vine preotul pe la usi de sarbatori te pune sa dai "dreptul" si sa pupi icoane. Nu e optionala faza cu pupatul de icoane. Am vazut ca unii ii cer chitanta pentru "drept" si se face straveziu la fata :)))) Imi pare rau dar nu pot sa nu ma amuz de "schimbarea la fata" :)))
  • +18 (40 voturi)    
    Urmeaza (Luni, 3 august 2020, 15:11)

    tudor74 [utilizator]

    Popimea care o sa urle "Atac asupra crestinismului" pt ca dispar notele de la ora de religie!

    Daca tot dispar notele de la ora de religie, de ce nu dispare de tot materia din curicula? Cine vrea basme e invitat sa mearga la cele 18.000 de biserici din tara si sa asculte povesti cu serpi vorbitori si inviati din morti pana lesina!
    • -5 (17 voturi)    
      Atac al COMUNISTILOR asupra DREPTEI! (Luni, 3 august 2020, 17:22)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Dorinta COMUNISTILOR s-a indeplinit in sfarsit dupa 30 de ani. Lupta lui Ceausescu de a interzice religia, de a distruge biserici si de a promova ateismul s-a implinit in sfarsit. Stanga ruseasca a castigat lupta impotriva dreptei care lupta pentru religie si familia traditionala.
      Cumva esti din Moscova de te bucuri?
      • 0 (0 voturi)    
        Sa nu exageram (Marţi, 4 august 2020, 21:50)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Nu vrea nimeni sa distruga biserica sau sa interzica religia. Este un drept fundamental a fiecaruia dintre noi sa creada in oricare dintre cartile religioase. Doar ca este de dorit ca religia sa se rezume la biserica sau credinta pesonala ... nu sa-si intinda prezenta prin scoli sau domeniul politic.
  • -7 (55 voturi)    
    Romania Educata (Luni, 3 august 2020, 15:13)

    cucuveauamov [utilizator]

    Scoatem Latina, mai vreti vreo dovada ca d. Anisie este o fina intelectuala?
    • +1 (17 voturi)    
      gimnaziu (Luni, 3 august 2020, 15:59)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      E vorba de gimnaziu, adică de trunchiul comun.
      La liceu se poate studia latina, la clasele umaniste.
      Ceilalți nu au nevoie. Elemente de latină se pot introduce la orele română, câte puțin, pentru recunoașterea unor teme, etimologii etc.
      • -1 (13 voturi)    
        Super idee (Luni, 3 august 2020, 17:54)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui of of

        Propun să introducem și elemente de matematică pe la orele de fizică, cât să poți să înțelegi o formulă, ceva. A, și am rezolvat și cu educația sexuală: alocăm 15 minute pentru „elemente” într-una din orele de biologie.
      • +5 (15 voturi)    
        ai decis... (Luni, 3 august 2020, 19:39)

        vizirul [utilizator] i-a raspuns lui of of

        ai decis tu ca "ceilalti nu au nevoie" de latina,dar in schimb au nevoie de ceea ce este numita in programa "religie" pentru a asigura stipendii pentru tot felul de absolventi de seminarii obscure?Facem apel la sorgintea noastra latina dar nu dorim sa stim sorgintea limbii pe care o vorbim.
    • -2 (20 voturi)    
      in inteleg ideea (Luni, 3 august 2020, 16:02)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Sa dea reply si sa explice cine a avut vreun folos din obiectul latina in viata. Chiar si la filologie, se poate studia din facultate.
      • +10 (14 voturi)    
        Simplu (Luni, 3 august 2020, 18:16)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui dessik

        Ca sa inveti sa inveti. Unele dintre putinele lucruri care sunt imuabile si nemuritoare, e limba latina. Un fel de punct fix in Univers. Toate celelalte materii, fizica, chimia, chiar si matematica-sunt dinamice, in dezvoltare.
        Newton, Planck, Maxwell,Einstein, Bohr, Heisenberg
        ..si inca o suta de nume mari care au creat fizica moderna, toti au invatat latina si greaca veche si niciunul nu s-a sinucis de povara aceste cunoasteri.
        Ce rost are sa mergi la sala si sa faci bodybuilding, cand ai putea sa tai lemne? Latina construieste un creier logic si exersat. Asta e folosul ei
        • +4 (6 voturi)    
          Predarea limbii latine în școală (Marţi, 4 august 2020, 11:43)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          A MAI FOST INTERZISĂ ÎN ANII CINCIZECI... când originea latină a limbii române trebuia înlocuită cu originea slavă, adică rusă, adică sovietică... Câteva cunoștințe de limbă latină te fac să nu încremenești de uimire sau de spaimă când dai de câte o denumire latinească sau de un cuvânt provenit din această limbă acolo unde nu te aștepți...
      • +5 (7 voturi)    
        EU am av ut! (Marţi, 4 august 2020, 1:04)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dessik

        E drept ca m-as fi descurcat si fara - dar a fost MULT mai bine ca invatasem cate ceva in scoala!
        Si sunt inginer!
      • 0 (0 voturi)    
        Mai este utila (Marţi, 4 august 2020, 21:54)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui dessik

        in anumite profesii unde se folosesc denumirile din latina pentru plante, animale, simboluri matematice, expresii in domeniul de drept juridic si probabil inca altele ... ca nu le folosim marea majoritate in viata de zi cu zi e altceva. Eu personal am detestat aceasta materie cu drag dar deh, am trecut :)))
    • -8 (22 voturi)    
      Mai cucuvea (Luni, 3 august 2020, 16:54)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Vrei sa ramana latina in scoli? cu cine vrei sa vorbeasca elevii nostri in latina?

      Doar daca inventeaza cineva o masina a timpului si ne intoarcem in vremea lui cezar ar trebui pastrata aceasta limba moarta.

      Eu propun ca in locul latinei, sa se predea limba lui JR Tolkien, ca tare imi place sa vorbesc in limba elfilor..
    • -7 (9 voturi)    
      De ce sa inveti o limba moarta ? (Luni, 3 august 2020, 17:38)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Pe cine ajuta ?
      Daca tot ne tragem sau impingem din daci, de ce nu se preda limba dacilor ? Sau copta, mayasa sau ebraica daca tot ne tragem dintr-o familie incestoasa ca Adam si Eva .
      Unii trimit nave pe Luna si Marte, iar romanii pupa moaste si umbla in genunchi in jurul bisericilor.
      • -6 (6 voturi)    
        pfoa, cineva prmit bani multi de luni (Luni, 3 august 2020, 22:32)

        dandra [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        tu vezi cate voturi negative avem? s-a activat masinaria de postaci.

        sunt interese mari mon cher!

        suntem prea mici pentru aceasta mafie a intereselor pesediste de a subjuga romanul sau copilul roman la sub educatie si indoctrinare.

        poate scapam de ei in 300 de ani de evolutie.
      • +1 (3 voturi)    
        Ați întâlnit pe undeva vreun text (Marţi, 4 august 2020, 11:47)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        cât de mic SCRIS ÎN LIMBA DACĂ? Nici arheologii n-au găsit așa ceva, deși mulți „DEȘTEPȚI” din România ne spun că dacii „e cei mai culți și mai isteți” de pe pământ...
        • +2 (2 voturi)    
          Perfecta interventia la discutie (Miercuri, 5 august 2020, 0:47)

          Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

          ..nu a existat limba “dacă “, pentru ca majoritatea dacilor erau analfabeți !
          Credeți ca s- a schimbat ceva ?
          • -1 (1 vot)    
            Nu, din contra... (Miercuri, 5 august 2020, 11:30)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

            Cred că lucrurile s-au înrăutățit chiar judecând după o mulțime de intervenții la articol... Dar eu cred că dacii ăia s-or fi înțeles ei cumva unii cu alții... Doar că nu prea le aveau cu scrisul... Că dacă ar fi avut scrieri s-ar fi găsit vreo urmă, ceva... Cum s-au găsit atâtea vestigii romane și texte latine și pe teritoriul României, și în lumea mare... Dar cine știe... Poate că romanii lui Traian au fost așa de invidioși pe cultura dacilor, încât le-au distrus-o de-au făcut-o praf și pulbere... Menționez că am glumit pentru cei care, dacă citesc, iau în serios absolut tot ce am spus...
  • +7 (39 voturi)    
    Sa se scoată (Luni, 3 august 2020, 15:14)

    Observatory [utilizator]

    religia, educația fizica și altele și sa fie înlocuite cu Tăiatul frunzelor la gâște !
    Curând se elimina și l romana și matematica , “ sunt grele D’le pentru puturoshi de elevi’
    Noi vrem jocuri pe calculator !

    Pe undeva, ceva este bine: scad numărul celor inteligenți și prostia o sa fie , ceva ...normal.
    • -6 (8 voturi)    
      ia zi tu (Luni, 3 august 2020, 20:00)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      la ce foloseste muzica si desenul unui copil care nu are inclinatii deloc pentru ele??
      esti din categoria care crede ca muzica rock si calculatoarele vin de la draci ?
      • +3 (3 voturi)    
        Un comentariu (Marţi, 4 august 2020, 9:37)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        care arata lipsa cea mai adanca de educatie de baza!!!!

        Muzica si desenul sunt la baza educarii oricarui om, dezvolta abilitati si mecanisme de gandire, dincolo de cultura generala. In toate sistemele performante de educatie sunt astfel de materii, chiar cu multe ore si sunt incurajate.
        • -2 (2 voturi)    
          Prin unele locuri civilizate (Marţi, 4 august 2020, 11:48)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          și TEATRUL are loc în programa de învățământ...
          • -2 (2 voturi)    
            Corect (Marţi, 4 august 2020, 13:14)

            noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

            dar macar sa nu scoatem ce avem daca mai mult nu se poate
      • +1 (1 vot)    
        Amuzant (Marţi, 4 august 2020, 21:59)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        Asta este ideea in educatie, se dau optiuni copiilor sa depisteze la ce sunt buni, sau la ce au aptitudini, sau ce le place ... nu poti sa alegi un set de materii la care e bun copilul si restul sa le arunci pe geam doar pentru ca nu are inclinatii pentru ele. Scopul e sa-i dai copilului o baza de cunostinte cat se poate de variata ca el sa-si dea seama pe ce vrea sa se specializeze mai tarziu ... la liceu, la facultate, etc
  • -9 (27 voturi)    
    Taie baaaaaaa (Luni, 3 august 2020, 15:16)

    Zummm [utilizator]

    Si cica Abramburica era rea
  • +4 (18 voturi)    
    Ok, dar (Luni, 3 august 2020, 15:27)

    Mazeta [utilizator]

    Sper că au fost introduse suficiente ore online de educație sexuală.
  • +4 (18 voturi)    
    Scoateti religia din scoli (Luni, 3 august 2020, 15:34)

    John_Re [utilizator]

    nicaieri in tarile civilizate nu exista asa ceva.
    • -4 (16 voturi)    
      De cand COMUNISMUL este CIVILIZATIE? (Luni, 3 august 2020, 17:24)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

      Interzicearea religiei este lupta de atatia ani a comunistilor si s-a indeplinit la 30 de nai de la caderea comunismului. Valorile DREPTEI sunt Religia, Familia Traditionala, sustinerea Bogatiei, etc in timp ce valorile stangii comuniste sunt Interzicerea Religiei, LGBTQI+, Ajutoare Sociale, etc.
      • 0 (10 voturi)    
        minti (Luni, 3 august 2020, 21:03)

        Marius Tanasa [anonim] i-a raspuns lui Miky60

        Nu are nimic cu "familia traditionala" decat in capul unir rusi si a idiotilor utili care-i slujesc.
        Tu confunzi trunpareala cu dreapta, ca asa v-a invatat piticul_enigmatic Putler.
    • +5 (9 voturi)    
      Religia nu e obligatorie (Luni, 3 august 2020, 19:46)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

      Stiu din experienta directa. E usor sa renunti, o simpla declaratie.
  • +9 (19 voturi)    
    din contra (Luni, 3 august 2020, 15:37)

    cristi_an [utilizator]

    as pune muzica si desenul obligatorii, desigur fara calificative...si as scoate complet religia.
    • +1 (7 voturi)    
      escelent... (Luni, 3 august 2020, 19:42)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      escelenta idee;trebuie aplicata.
      • 0 (4 voturi)    
        excelent... (Luni, 3 august 2020, 22:14)

        vizirul [utilizator] i-a raspuns lui vizirul

        excelenta idee;trebuie aplicata
    • +4 (4 voturi)    
      da, chiar si cu calificative (Marţi, 4 august 2020, 9:39)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Dar notele/calificativele sa fie date pentru niste obiective care nu tin de talent, ci de insusirea unor notiuni de baza de muzica, desen, sport.

      Faptul ca in sistemul nostru sunt prost gandite nu inseamna ca trebuie renuntat la astfel de materii, ci dimpotriva. Trebuie perfectionata metodologia de acordare a notelor.
      • +1 (1 vot)    
        Calificativele îi pot determina (Miercuri, 5 august 2020, 11:12)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        pe copii să fugă de aceste discipline... Eu cred că ar fi nevoie mai întâi de a face un efort să-i interesezi pe elevi de ele... De aceea ele trebuie să beneficieze de o abordare cât mai profesionistă și mai prietenoasă... În ideea că posibilitatea de a te bucura de orice formă de artă este un dar care te ajută să înfrunți vicisitudinile vieții... Ar fi unul dintre lucrurile de care ar trebui să se ocupe și școala... Părerea mea...
  • -7 (13 voturi)    
    MASURA FOARTE BUNA (Luni, 3 august 2020, 15:38)

    George21 [utilizator]

    Este nevoie de schimbare si aceste masuri sunt doar primi pasi.Intotdeauna vor exista critici insa trebuie inceput de undeva.
  • -5 (11 voturi)    
    În sfârșit! (Luni, 3 august 2020, 16:00)

    of of [utilizator]

    Să sperăm că dna Anisie nu va fi atacată de sindicate...
    Profesorii își pot completa norma cu ore de after school sau de pregătire a unor fișe, materiale etc.
  • +5 (11 voturi)    
    Dar de ce nu (Luni, 3 august 2020, 16:03)

    ady77 [utilizator]

    Se baga doar religie, ca oricum daca nu cautam variante de meditatii, la Romana si Mate, cam greu sa treci examenele.
    Ce atata Istorie si Geografie, te doare mintea.
    Cine isi uita trecutul nu are viitor.
  • +10 (12 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 3 august 2020, 16:21)

    [anonim]

    • -5 (7 voturi)    
      hai lasa (Luni, 3 august 2020, 20:04)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui

      tu ai vazut ,stii cat de in serios se iau pe iei profesorii de desen si muzica??aia nu e joaca . se iau prea in serios . daca un copil nu are inclinatii de ce sa fie obligat sa le faca?astea sunt domenii in care intri ca ai o chemare,un talent ,nu sunt ca matematica sau fizica,chimia,etc..
      invata prin joc si muzica pana in clasa a 5 a la aceste materii . dupa..se cere performanta..or daca esti afon la desen pentru ce sa fii obligat sa performezi
      • +2 (4 voturi)    
        gresit (Marţi, 4 august 2020, 9:42)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        Aceste materii nu tin de talent, sunt baza cunoasterii si a culturii generale. Faptul ca la noi se fac si se noteaza prost este altceva. Poti nota cunostintele unui elev in domeniul muzical fara sa iei in calcul vocea sau urechea muzicala.

        A propos de asta, si vocea si urechea muzicala se educa....
  • +6 (20 voturi)    
    Ba ,te doare mintea (Luni, 3 august 2020, 16:21)

    Landser [utilizator]

    Fara religie mi se pare de de bun simt!Oricum e inutila!
    Dar sa scoti latina .....ca sa introduci ce?o limba slavona si alfabet chirilic?!
    • -6 (6 voturi)    
      @Landser (Luni, 3 august 2020, 17:30)

      Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      A pomenit cineva de slavona sau alte tampenii? De unde le scoti? Crezi ca chiar nu mai exista nimic altceva mai bun pe lumea asta cu care sa se inlocuiasca studiul unei limbi moarte, predata in 99% din cazuri de profi de romana care nici macar sa o pronunte nu au habar? Mai bine ii lasa sa se joace in curte decat sa le bage tampenia asta pe gat. Stiu foarte bine ce zic, ca doar am trecut si eu prin asta. La ce mama dracului te ajuta studiul limbii lat(r)ine in gimnaziu? O sa agatze fi-tu gagici la mare shoptindu-le suav la ureche "aquila non captat muscam"?
    • +4 (10 voturi)    
      corect (Luni, 3 august 2020, 17:43)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      De ce o ginte latina RRRROMANi de la adam sie eva sa afle de unde se trag. Alfabetul chirilic e mai usor de invatat, sau limba romanes E doar oral ca n-au scriere. Sau incearca cu hindi...
      Cat despre bazele stiintelor - fizica, matematica, etc ... o sa faca altii inteligenta artificiala si ginta latina o sa mature pe langa roboti... Sila... toti imbecilii au ajuns inspectori, si specialisti in MInv. Cercetarea inca nitel si dispare...
    • +4 (8 voturi)    
      Religia e optionala (Luni, 3 august 2020, 18:44)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      Ordinul Ministerului Educației Naționale nr. 3.218/2018 prevede ca cererea scrisă depusă de părinții sau tutorii legali ai elevilor minori, respectiv elevii majori care doresc să participe la ora de religie să fie depusă o singură dată pe toată durata învățământului preuniversitar sau e valabila pana la schimbarea optiunii.
    • 0 (12 voturi)    
      E inutila Religia? (Luni, 3 august 2020, 20:10)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      Pai ea te invata de ce aprinzi o luminare la căpătîiul sau in memoria cuiva drag si disparut. Te invata care este semnificatia acestui gest crestinesc. Te mai invata si sa-ti cinstesti parintii si sa le arati pretuire. Hai, convinge-ne ca astea sunt lucruri inutile pentru educatia unui om. Si ca e mult mai folositor sa stie sa scada TVA-ul dintr-o suma sau sa cunoasca sistemul circulator al sobolanului.
      • -4 (10 voturi)    
        Religia da. (Luni, 3 august 2020, 22:10)

        Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        Doar ca in Romania sub numele asta se studiaza teologia ortodoxa. Religia e buna. Biserica sau Statul, totuna. Doua adunaturi de talhari.
        • -2 (8 voturi)    
          Atunci ia spune-ne tu... (Luni, 3 august 2020, 23:32)

          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Ulad

          Care sunt acele invataturi CRIMINALE pe care le propavaduieste teologia ortodoxa?
          • -2 (6 voturi)    
            Dependenta (Marţi, 4 august 2020, 8:37)

            Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            de o institutie avida de banii persoanelor de buna credinta.
            • +2 (6 voturi)    
              Un exemplu (Marţi, 4 august 2020, 10:37)

              Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Ulad

              de cum ma jupoaie pe mine biserica de bani: in fiecare duminica (sau in sarbatori) aprind doua lumanari(de cate 20 bani bucata) in memoria parintilor.
              • 0 (6 voturi)    
                Draguta, (Marţi, 4 august 2020, 11:12)

                Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                daca te faci ca nu stii despre ce-i vorba esti la fel de ipocrit precum Biserica. Banuiesc ca esti popa.
                • +2 (4 voturi)    
                  Ai zbarcit-o! (Marţi, 4 august 2020, 12:33)

                  Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Ulad

                  "Draguta", fa un efort sa intelegi: daca o persoana merge la biserica si aprinde doua lumanari nu inseamna ca e popa; nici macar diacon..
                  • -1 (5 voturi)    
                    Daca tu vrei sa practici (Marţi, 4 august 2020, 13:04)

                    Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                    un sincretism religios e problema ta. Unde a zis Cristos ca tre sa aprinzi lumanari? Practica e precrestina. Daca vrei sa fii crestin citeste si practica invataturile lui Toma din Kempis si ale lui Evagrie din Pont. Si apoi, spune-mi cati dintre reprezentantii bisercii il urmeaza pe Cristos si nu pe Mamona?
                    • -2 (4 voturi)    
                      Lumanari si candele (Marţi, 4 august 2020, 15:00)

                      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Ulad

                      „Şi a grăit Domnul cu Moise şi a zis: Po­runceşte fiilor lui Israel să-ţi aducă undelemn de măsline curat şi limpede, pentru candele, ca să ardă sfeşnicul necontenit, înaintea perdelei din cortul adunării, şi-l va aprinde Aaron şi fiii lui înaintea Domnului, ca să ardă totdeauna de seara până dimineaţa” (Leviticul 24, 1-3). Aşadar prima jertfă de lumină a fost poruncită de Însuşi Dumnezeu şi consta în sfeşnicul cu şapte candele care era aşezat mai întâi în Cortul Mărturiei şi apoi în Sfânta Templului din Ierusalim.
                      • 0 (4 voturi)    
                        Daca tineti asa de mult (Marţi, 4 august 2020, 15:28)

                        Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                        cu fiii lui Israel, atunci de ce sunteti voi popimea ortodoxa asa de antisemita. Cand voi credeti ca functia Templului in stravechiul Israel era cea pe care o are astazi basilica, ori faceti o confuzie extrem de grava, ori sunteti niste ipocriti de ultima speta.
                        • 0 (0 voturi)    
                          Te ratacesti (Marţi, 4 august 2020, 19:09)

                          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Ulad

                          1.pentruca nu citesti Scripturile iar asta te face tot mai confuz; 2.ai o obsesie("banuiesc ca esti popa","voi popimea") dar nu te pot vindeca eu de ea..
                          • 0 (0 voturi)    
                            Dac-ai citit Scripturile (Marţi, 4 august 2020, 23:37)

                            Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                            si n-ai remarcat faptul ca Iisus Cristos era anticlerical a cui e ratacirea? Stai linistit. Multi au citit si n-au priceput.
                      • +1 (3 voturi)    
                        Si ce-are a face asta (Marţi, 4 august 2020, 15:46)

                        Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                        cu aprinsul de lumanari pentru morti? "Lasa mortii sa-si ingroape mortii" opinia lui Cristos.
          • -1 (3 voturi)    
            Cand sub numele de Religie (Marţi, 4 august 2020, 13:06)

            Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            tu predai teologia , chiar n-ai nimic de ascuns, nu-i asa?
      • +1 (3 voturi)    
        Cu parere de rau (Marţi, 4 august 2020, 22:06)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        dar sa inveti un copil ce inseamna respectul de parinti este o treaba de educatie nu de religie. Haideti sa nu externalizam educatia parentala catre ora de religie. Educatia copilului este responsabilitatea parintelui si nu a orei de religie.
  • +1 (15 voturi)    
    E mai ieftin pentru voi sa desfintati (Luni, 3 august 2020, 17:17)

    Ulad [utilizator]

    invatamantul din Romania. Oamenii cu stiinta de carte sunt daunatori procentului vostru de votanti. In 1907 PNL a tras in populatie. Intre timp si-a mai cizelat mijloacele. Doar efectul e acelasi.
    • +1 (11 voturi)    
      Zi zau cu litere chirilice... (Luni, 3 august 2020, 19:21)

      Gheorghe Pudila [anonim] i-a raspuns lui Ulad

      Intre 1945-1989 comunistii/PSD a infometat si ucis populatia.
      In 1989 decembrie Securitatea/PSD a tras in populatie.
      In 1990 minerii PSD si militia au tras si ucis romani.
      In 1991 minerii PSD au ucis populatia.
      In 1999 PSD prin interpusi a ucis populatia.
      In 2018, 10 august, PSD si jandragneria au gazat populatia.
      In 2020 PSD cu Legea ciolacului UCIDE POPULATIA.

      La asta se adauga faptul ca PSD a furat de la copii, OSD a eliberat mii de criminali care ucid populatia si PSD ne fura incontinu de 30 de ani.

      Ce zici ca a facut Pnl in 1 9 0 7 ca am uitat...
      • -3 (5 voturi)    
        deci matale compari (Luni, 3 august 2020, 21:43)

        Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe Pudila

        mizilicurile astea cu genocidul din 1907, care si pe Rege l-a speriat de moarte cand a aflat cifrele. Du-te si mai citeste, pana nu interzic astia cititul. Poti face covid de la citit.
  • +11 (13 voturi)    
    Linqua latina... (Luni, 3 august 2020, 18:13)

    Don Ciccio [utilizator]

    Eliminarea din materia școlară a studiului limbii latine este o eroare.
    Limba Română este parte a latinității, iar multe cuvinte folosite azi, în mod curent, sunt derivate ale limbii latine. Formularea și exprimarea corectă a acestora în limba română țin de studiul limbii latine.
  • -4 (12 voturi)    
    afara cu pochii din scoala! (Luni, 3 august 2020, 18:17)

    Stropuleanu [utilizator]

    biologie, nu religie!
    acesta este motivul pentru care marea majoritatea a mioriticilor se tarasc pe coate si ,,genuchi" in jurul bisericilor, pupa moaste, sunt superstitiosi, iar gandirea critica absenteaza si nu cred in existenta unui virus pandemic de tip sars-cov-2.

    clarrrrrr, buey!?
  • +9 (13 voturi)    
    IDIOCRACY va fi o certitudine! (Luni, 3 august 2020, 18:25)

    BernierC [utilizator]

    "Cum arată astăzi școala, așa va arăta mâine țara” - zise, pare-mi-se, Spiru Haret. Fara muzica, fara latina, fara desen, dar avand solide notiuni de educatie sexuala si financiara inca din frageda pruncie. Adica, viitorul este al hotomanilor care fac toti bisnitz, inselandu-se unul pe altul. Viitorul este, de asemeena, al pitipoancelor botoxate si fela-tioniste si al cocalarilor, filfizonilor umflati de steroizi si goliti de materie cenusie. Viitorul este al generatiilor ludice, superficiale, hiper-sexualizate, ptr care conteaza doar coaja, amabalajul. Iar astia nu vor sti sa faca nimic altceva. Recomand filmul IDIOCRACY.
  • +1 (11 voturi)    
    Altiro ai cuvantul!!! (Luni, 3 august 2020, 18:33)

    Savitar [utilizator]

    Cumse dau notele la Religie, pe Cunoastere sau pe pupat de moaste?
    PS: Sa nu-mi spui ca Popoiu da note pe ochi frumosi!!!
  • +2 (6 voturi)    
    a dreq de geografie!! (Luni, 3 august 2020, 23:54)

    Codruta N [utilizator]

    Aveti grija!! ca daca astia invata geografie, invata sa se orienteze! Pai nu se poate asha, tobarashi!
    Un om care sa stie sa se orienteze (si nu ma refer neaparat doar la orientarea pe vreun teren) e un om periculos!
    JOS geografia, tovarashi!
    Las' ca-i invata popii ca Pamantul e plat! :P
  • -2 (10 voturi)    
    Ce "educatie tehnologica"? (Marţi, 4 august 2020, 0:37)

    Codruta N [utilizator]

    De ce sa stie copchilu' cum se tine o surubelnita sau cum sa invarta o cheie?
    Zice o rugaciune - si surubelnita se invarte singura!
    Nu e Romania renumita pentru cat de multi meseriasi are? si pentru calitatea lucrarilor in orice domeniu?
    Daca nu m-as teme de represalii, as zice ca, in opinia mea, ministra asta e o vaca sinistra (dovada si anul scolar proaspat incheiat - o generatie de copii distrusi din acest pdv.) - dar dat fiind ca ma tem, nu mai zic!
  • +4 (12 voturi)    
    Normal.. (Marţi, 4 august 2020, 0:39)

    Observatory [utilizator]

    ce ne trebuie latina, religie, desen și alte bazaconii
    Noi dorim sa fie oficial învățătura lui Marx, Lenin și Mao și ceva din operele glorioase ale lui Nea Niku, cel analfabet și bâlbâit
    Bravo, s-a rezolvat problema idioțeniei din învățământ !
  • +3 (5 voturi)    
    Cretinoizi! (Marţi, 4 august 2020, 9:04)

    Mascalzone [utilizator]

    Nu se pot numi decât cretinoizi, tembeli, idioți sau imbecili funcționarii handicapați care vor să scoată latina din școală.
  • +7 (7 voturi)    
    Tot inainte! (Marţi, 4 august 2020, 9:48)

    noi2013 [utilizator]

    In Germania se incep scolile de saptamana asta. noi taiem din materii sa invatam mai putin. Perfect!

    Toata lumea se vaita ca avem programa incarcata, pai poate are legatura cu faptul ce avem cea mai scurta periada de scolarizare?!

    Vacanta cat cuprinde in care eventual sa faca copiii tona de teme, tot cu ajutorul parintilor sau al meditatiilor...
  • -3 (7 voturi)    
    RELIGIA ? (Marţi, 4 august 2020, 11:46)

    BehehePapu [anonim]

    Să dispară religia din școli. Pochii nu au decât să-și facă școli teologice (clasele 0-12). Sigur se vor găsi imbecili care se vor înscrie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by