46,30% dintre elevii de la sate care au susținut Evaluarea Națională au luat note cuprinse între 1 şi 4,99 la Matematică, în timp ce în urban procentul a fost de aproape 20%. Mai mult, elevii din rural care au obţinut medii sub 5 la Evaluarea Naţională sunt de peste două ori mai mulţi decât cei din urban. Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenția că aceste rezultate ar trebui să fie îngrijorătoare pentru Ministerul Educaţiei.

Rezultate evaluare naționala 2020Foto: Hotnews

Conform Consiliului Naţional al Elevilor, care citează datele publicate de Ministerul Educaţiei, 46,30% dintre elevii din mediul rural au luat note cuprinse între 1 şi 4,99 la Matematică, în timp ce în mediul urban procentul a fost de 19,61%.

Totodată, elevii din mediul rural care au obţinut medii cuprinse între 1 şi 4,99 la Evaluarea Naţională sunt de peste două ori mai mulţi decât cei din urban: rural - 38,03%; urban - 15,08%.

Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia asupra acestor date: în perioada în care cursurile fizice au fost suspendate, făcându-se tranziţia la online, mulţi elevi din mediul rural nu au avut acces la aceste cursuri, fiind privaţi, în mod direct, de dreptul lor la educaţie şi şanse egale.

"Aceste discrepanţe nu pot fi trecute cu vederea, întrucât ele reliefează diferenţa calitativă dintre învăţământul din mediul rural şi cel urban. Datele evidenţiate trebuie să reprezinte o îngrijorare pentru Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi, totodată, o nevoie de accelerare a unor măsuri prin care toţi elevii vor putea ajunge la şcoală şi vor putea să recupereze conţinuturile pierdute", afirmă reprezentanții Consiliului Național al Elevilor într-un comunicat de presă transmis marți.

Ei spun însă că suspendarea cursurilor nu reprezintă factorul determinant al acestor discrepanţe, ci doar un aspect care a adâncit aceste diferenţe. "Sărăcia, excluziunea socială sunt factori care atenuează procesul instructiv-educativ, motiv pentru care aceşti factori nu trebuie trecuţi cu vederea. Din acest motiv, considerăm că este imperios ca Ministerul Educaţiei şi Cercetării să îşi asume eşecul de a le asigura tuturor elevilor accesul la educaţie şi să conceapă măsuri concrete şi sustenabile pentru a asigura faptul că statusul socio-economic al fiecărui elev în parte nu va mai interfera cu parcursul educaţional al acestuia".

Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Antonia-Laura Pup, afirmă că rata de promovare a examenului de Evaluare Naţională - 76,10% - este înşelătoare şi nu trebuie folosită politic.

"Cifrele nu reflectă, în acest caz, realitatea din sistemul educaţional, un sistem în care inechitatea guvernează. O altă întrebare a cărui răspuns întârzie să apară este: ce facem cu elevii care au abandonat şcoala, cei care au refuzat să urmeze un liceu? La această întrebare aşteptăm un răspuns ferm din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Un răspuns care să nu vină sub forma unei promisiuni, ci sub forma unor politici coerente şi asumate", a declarat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

CITEȘTE ȘI: Rezultate Evaluare Națională 2020: 76% dintre elevi au medii mai mari sau egale cu 5 / Câte medii de 10 au fost