​Temele pentru seminariile și cursurile din online sunt mai multe, spun studenții într-un sondaj realizat de Universitatea de Vest din Timișoara, în perioada 3-13 aprilie 2020.

La laptopFoto: PhotoExpress

Transferul activităților educaționale în mediul online afectează în mod mai degrabă negativ doar activitățile de seminar și de laborator, care presupun un grad mai ridicat de interacțiune între cadrul didactic și student, mai arată același sondaj. Studenții percep pozitiv utilizarea de resurse digitale în învățare.

În ceea ce privește implicarea studenților în activitățile didactice, rezultatele cercetării arată că studenții țin cont, într-o mare măsură, de feedbackul primit din partea cadrului didactic. Gestionarea preponderent individuală a sarcinilor academice, fără a beneficia de avantajele unui contact direct, face ca nevoia studenților de a primi feedback la rezultatele activităților academice să fie mai mare.

Alte rezultate ale studiului mai arată că studenții declară într-o măsură relativ ridicată că se consultă cu colegii în privința realizării temelor primite, dar și că apelează într-o mai mică măsură cadrul didactic pentru consultații, față de perioada cursurilor convenționale.

Cele mai importante dezavantaje percepute ale transferul activităților educaționale în mediul online sunt legate de timpul îndelungat petrecut în fața calculatorului pentru participarea la activități didactice și pentru rezolvarea sarcinilor primite.

„Deși pare facilă și rapidă, trecerea totală a activităților didactice în mediul online, produsă practic de pe o zi pe alta, de la mijlocul lunii martie, nu este totuși atât de simplă. Studenții au început să remarce că este posibil să depună mai mult efort și un timp mai îndelungat pentru a participa la cursuri și aplicații prin instrumentele digitale online, chiar dacă se află în izolare, acasă. Totuși, generațiile de studenți de astăzi s-au născut și au început școala în era internetului și a browserelor de navigare online, a motorului de căutare Google și a platformelor social-media. Lumea digitală face parte din viața tinerilor studenți, din primii lor ani de viață, iar educația online, prin aplicații digitale, este un limbaj al învățării pe care ei îl folosesc deja de mult timp. Cred că în schimbările acestei perioade dascălii, mai ales, sunt cei care se adaptează și își reformulează obișnuințele, situându-se mai aproape de studenți, prin mediile digitale ale viitorului, chiar dacă mai departe ca distanță fizică, ceea ce contribuie la o evoluție categorică a educației universitare”, a spus rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Pirtea.