Consiliul Național al Elevilor cere retragerea ordinului privind obligativitatea cursurilor online/ Ce scenarii propun elevii

de A.O.     HotNews.ro
Vineri, 24 aprilie 2020, 9:33 Actualitate | Educatie


Elevii la Ministerul Educației
Foto: Facebook
​​Consiliul Național al Elevilor cere ministrului Educației și Cercetării retragerea ordinului de ministru care impune obligativitatea desfășurării cursurilor online. Elevii spun că Ministerul Educației ar trebui să-și ceară scuze publice pentru elevii, părinții și profesorii care au fost dezavantajați de această măsură nefundamentată.

Elevii spun că Ministerul Educației a aprobat Ordinul de ministru nr. 4135/ 21.04.2020, care menționează obligația elevilor de a participa la cursurile online, fără a lua în calcul circumstanțele nefavorabile în care se află unii dintre aceștia, și oferă posibilitatea comiterii unor abuzuri precum folosirea absenței ca mijloc de coerciție.

”Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a tuturor elevilor din România, condamnă, cu fermitate, modul în care ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, a gestionat sistemul educațional pe perioada suspendării cursurilor din cauza pandemiei provocate de coronavirus”, arată elevii într-un comunicat de presă.

Consiliul Național al elevilor propune mai multe măsuri care ar trebui luate în perioada următoare:

  • abrogarea OMEC 4135/2020 și emiterea unui Ordin de ministru cu prevederi clare, coerente, racordate la realitatea prezentă, după consultarea partenerilor educaționali;
  • asumarea publică de către MEC a unui set de măsuri corespunzător scenariilor identificate și comunicarea transparentă a acestora;
  • realizarea unei informări corespunzătoare a comunității școlare și a societății civile cu privire la discuțiile purtate pe tema educației în forurile europene; - identificarea rapidă a surselor de finanțare ce pot fi exploatate pentru achiziționarea echipamentelor necesare elevilor și profesorilor;
  • elaborarea unei analize în baza datelor obținute din partea inspectoratelor școlare județene cu privire la numărul elevilor și profesorilor ce nu dispun de device-uri electronice conectate la Internet, utilizabile în procesul de predare-învățare;
  • asumarea unor scuze publice de către ministrul Educației și Cercetării față de elevii și profesorii dezavantajați, care nu au resursele necesare pentru desfășurarea actului didactic, dar și față de părinții care nu le pot asigura copiilor device-uri cu conexiune la Internet, din lipsă de fonduri.
În privința anului școlar 2019-2020, elevii propun două scenarii:

  • Scenariu I -Reluarea cursurilor în format fizic va avea loc la finalul lunii mai sau la începutul lunii iunie

În cadrul acestui scenariu, pe baza recomandărilor epidemiologice, elevii au nevoie de garantarea măsurilor de siguranță pentru a se putea întoarce la școală (Guvernul trebuie să achiziționeze măști, substanțe dezinfectante, mănuși și să doteze unitățile de învățământ preuniversitar până la sfârșitul lunii mai – începutul lunii iunie). Fiecare unitate de învățământ preuniversitar trebuie să aibă asigurate aceste dotări cu cel puțin o săptămână înainte de începerea cursurilor.

Tezele vor fi susținute în luna iunie, elevii fiind testați din materia parcursă până în 11 martie. Mediile vor fi încheiate cu minimum două note, iar profesorul va pune accent pe dezvoltarea unor strategii de învățare particularizate pe nevoile fiecărui elev.

Examenele naționale și examenele de admitere vor fi susținute în condiții normale, calendarul fiind adaptat contextului actual, în luna iulie 2020. De asemenea, se impune achiziționarea de urgență a echipamentelor pentru elevi și profesori (dispozitive, abonamente de acces la Internet) pentru a se garanta accesul la educație online pentru toți elevii din România (până când școlile vor fi redeschise). Mai mult decât atât, în cadrul acestui scenariu trebuie valorificată recuperarea la clasă a materiei pierdute. Odată cu abrogarea Ordinului de ministru, orele online nu mai sunt obligatorii, ele putând fi folosite drept mijloace de fixare a cunoștințelor.

Până în momentul în care elevii vor avea, cu toții, acces la educație online, recuperarea materiei se realizează într-un mod profund inechitabil. Deciziile din domeniul educației trebuie să aibă în vedere siguranța elevilor, așadar recomandăm ca măsurile de distanțare socială să se păstreze preventiv și să se considere revenirea selectivă pe băncile școlilor. În acest sens, trebuie menținută colaborarea între MEC și Ministerul Sănătății.

Comunicarea dintre ministere trebuie să fie bine coordonată, iar măsurile luate să fie transparente. Consiliul Național al Elevilor susține realizarea unor strategii de recuperare pentru elevii cu nevoi speciale racordate la nevoile acestora; consilierea are un rol esențial în garantarea bunăstării și a sănătății mintale a elevului pe tot parcursul procesului educațional.

  • Scenariu II -Reluarea cursurilor în format fizic în luna septembrie 2020

În cadrul acestui scenariu, vom lua ca punct de reper întoarcerea elevilor la școală în luna septembrie 2020. Este esențial ca decidenții să ia în calcul acest scenariu, pentru a asigura pregătirea sistemului educațional, indiferent de piedicile care pot apărea pe parcurs. Se impune, așadar, nu doar achiziționarea de urgență a echipamentelor necesare pentru elevi și profesori, astfel încât toți actorii implicați să aibă acces la educație, ci și formarea cadrelor didactice, în lunile mai – iunie, prin metode online și, eventual, offline, prin intermediul Caselor Corpului Didactic și valorificând, totodată, învățarea de la egal la egal.

Cadrele didactice trebuie formate cât mai repede, având în vedere faptul că mulți profesori nu pot preda online, întrucât nu au beneficiat de sprijin în acest sens până acum. După ce fiecare elev și fiecare profesor va avea acces la resursele digitale, MEC trebuie să implementeze un mecanism tip catalog online, astfel încât metodele de evaluare să fie unitare, iar profesorii nu trebuie să folosească notarea ca mijloc de coerciție, așa cum este stipulat și în Statutul Elevului.

Examenele naționale trebuie susținute offline, când contextul epidemiologic va permite, respectându-se normele de distanțare socială și cele igienico-sanitare. Printr-un acord cu universitățile la nivel național și internațional, MEC trebuie să garanteze faptul că niciun elev nu va fi prejudiciat. Recuperarea se va realiza, astfel, în regim mixt, atât online, cât și offline, parcursul educațional fiind flexibilizat.

Recuperarea online a materiei pierdute este condiționată de formarea prealabilă a cadrelor didactice. Profesorii, fiind formați, vor putea recupera materia pierdută cu elevii inclusiv la începutul anului școlar următor, valorificând mijloacele digitale.

Este important ca în următoarea perioadă Ministerul Educației și Cercetării să urmeze recomandările de la nivel internațional, să centralizeze bunele practici din teritoriu, să ceară feedback structurat de la beneficiarii direcți ai educației și, în baza acelor recomandări și sugestii, să conceapă un ghid care să conțină principiile și liniile directoare pentru întregul proces de predare-învățare-evaluare online.

Pentru a garanta fezabilitatea acestui demers, se impune realizarea unei consultări ample cu toți actorii implicați – elevi, părinți, cadre didactice – pentru ca mai apoi Legea Educației Naționale să fie completată cu articole privind modul în care se realizează predarea și evaluarea online.

În momentul de față, procesul educațional în mediul online nu poartă garanția principiului calității, motiv pentru care este necesară o colaborare între MEC și ARACIP pentru elaborarea, în următoarele săptămâni, a unui set de indicatori privind asigurarea și evaluarea calității actului educațional desfășurat în mediul online. Acest set de reglementări trebuie să fie publicat până la finalul lunii iunie 2020.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9122 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 24 aprilie 2020, 9:42)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      Cine mai crede (Vineri, 24 aprilie 2020, 10:24)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui

      ca elevii au propus asa ceva?
    • +1 (1 vot)    
      Ei sunt politicienii de maine (Vineri, 24 aprilie 2020, 10:47)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui

      Se antreneaza la discursusuri lungi de tip "condamna cu fermitate" dar cand tragi linie si aduni, lista de propuneri este mai goala decat cea pe care o infiereaza.
      Sa se faca mai rapid, sa se ia masuri...

      Chiar nu-mi dau seama practic cum se poate compune si valida un astfel de document in numele tuturor elevilor.
      Sa nu-mi spuneti ca sunt dezbateri on-line la care participa cei imputerniciti in mod democratic si deci reprezentativi...
    • +1 (1 vot)    
      Au dreptate in parte (Vineri, 24 aprilie 2020, 12:26)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui

      Ce face un copil de la Kukamako, care nu are si el un magazin de electronice prin apropiere? Ce face daca reteaua de telefonie nu il prea ajuta? Se duce la Brasov sa-si cumpere computer, microfon si boxe? Se muta linga sediul RDS sau Vodafone? Sunt unii care pur si simplu nu pot fi prezenti la orele online. Pentru ei trebuie gindit altceva, de acum, in ultima instanta de profesori. Nush, au carti, sa invete, sa faca exercitii si profesorul eventual sa-i mai consulte la telefon.

      Scenariul I e neaplicabil. In iunie, chiar daca se da drumul la scoli, e o idee rea sa se duca lumea la scoala. Copii si profesori. 20 copii intr-o sala mica, timp de 7 ore pe zi = bomba epidemiologica. Nici nu va ginditi la asa ceva.

      Scenariul II are cam aceeasi problema, ca da startul la valul 2 al epidemiei.

      Eu propun un alt scenariu, pentru care poate o sa imi iau cioace: scoala (normala sau la fara frecventa, adica mai putine ore) online in continuare; sau daca tot se decide sa fie cu prezenta fizica, atunci sa fie in vara (iulie, august), DUPA ce se vad efectele masurilor luate pina atunci si bineinteles mersul nr. de imbolnaviri.

      Si va zic o chestie: scoala inceputa = multi parinti care se vor opune ca copiii lor sa mearga la scoala. Pentru ca asta e situatia acum. Trebuie intelesi, scoala cu 20 elevi in clasa nu e pentru timpurile astea. Mai bine scoala online cind se poate, cind elevii obtin mijloacele tehnice ca sa o faca, adica undeva in iunie-iulie, cind lumea poate mai iese la cumparaturi (dar tot cu riscuri).
      • +1 (1 vot)    
        Nimic nu e imposibil (Vineri, 24 aprilie 2020, 17:22)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

        Noi in copilarie, vorbeam deja onlain cu doua cutii de conserve gaurite, intre care am intins o sfoara lunga. Aceasta tehnologie poate fi implementata peste tot, cu ajutorul guvernului, prin firme atent alese. In loc de" lapte si corn", programul "conserva goala si sfoara". Merge ideea? As vrea un fidbec...
  • +5 (9 voturi)    
    Procesul educațional în nline nu poartă garantia (Vineri, 24 aprilie 2020, 9:43)

    xolv [utilizator]

    calitatii" Oh, doamne, generatia de printese capitaliste nascute cu Iphone, Instagram si Gucci nu poate invata de acasa desi petrece 4 ore in medie in fata telefonului.
  • +3 (7 voturi)    
    Scenariul 3 (Vineri, 24 aprilie 2020, 9:43)

    Geo6101 [utilizator]

    Vacanta pana la 1 iunie dupa care scoala pana la 1 august!
    • 0 (0 voturi)    
      Sau (Vineri, 24 aprilie 2020, 10:25)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Geo6101

      invers!
    • 0 (0 voturi)    
      . (Vineri, 24 aprilie 2020, 12:28)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Geo6101

      Era o varianta, la inceput de tot. Nu se stia exact cum va merge epidemia. Dar 'vacanta' "de vara" era mai bine daca se facea in timpul epidemiei. Vacanta, vorba vine, cu stat in casa.
  • -1 (9 voturi)    
    inepție (Vineri, 24 aprilie 2020, 9:51)

    81ack [utilizator]

    bineînțeles că e o inepție... de mâine, să trăiți, toată lumea face online.

    Ce-ai făcut până acum să dai posibilitatea elevului să participe la cursuri online? Au toți tabletă/telefon? Au văzut vreodată cum trebuie să procedeze? Știu profesorii, învățătorii ce să facă?

    Nu nene, de mâine, toată lumea online!!!

    Să trăiți!

    Treziți-vă-n ceasul al 13-lea.

    Să vă spun cum decurg la mine zbaterilor părinților să organizeze online ceva?

    Așa ceva n-ar trebui să se întâmple. D-aia plătim cât plătim taxe, să organizeze ei. Altfel să plece, să lase pe cineva care știe cum să facă asta.
    • -1 (1 vot)    
      Nu vor pleaca, (Vineri, 24 aprilie 2020, 10:08)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui 81ack

      ... dar vor fi alunagati. In 4-5 luni au arătat tot ce (nu) pot. Au promis si nu au facut NIMIC.
      • +1 (1 vot)    
        . (Vineri, 24 aprilie 2020, 13:13)

        Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Nu vrei sa fii matale in locul lor...
    • 0 (0 voturi)    
      . (Vineri, 24 aprilie 2020, 12:32)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui 81ack

      Din pacate nu cred ca poate fi obligat statul sa asigure mijloacele tehnice. Nu in timpul epidemiei oricum, cind prioritatile erau cu totul altele.

      Dar odata cu orele astea online, s-ar putea decide o reducere a sarcinilor aruncate in circa copiilor. Parerea mea e ca e bine daca copiii citesc manualele si rezolva o parte din aplicatii; nu trebuie incarcati aiurea cu teme peste teme, e contraproductiv. Ceva simplu si eficient, usor de facut, fara mijloace tehnice prea pretentioase, la nivel tehnic mai de baza, asa. Ore sau teste pe telefon, asta ar putea fi gindit cumva fara sa solicite conexiuni si performanta telefonului.
  • 0 (0 voturi)    
    Ordin perfect imbecibil (Vineri, 24 aprilie 2020, 10:07)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    si inaplicabil pentru familiile cu mai multi copii. Ar fi necesare 3-4 laptopuri, rutere etc etc. De unde? Tovarasa activista Alexandru e de pe alta lume, una a incompetentei si (dupa cum si ce vorbeste) a imposturii si inculturii. Nu ar fi singura din guvernul Orban 1,2,3 care cât de curând va fi unul „de trista amintire”
  • 0 (0 voturi)    
    varianta 3 (Vineri, 24 aprilie 2020, 10:49)

    aditza_1967 [utilizator]

    dupa 15 mai sa vina la scoala doar clasa a8 si a 12a.
    Pentru aprofundarea matriei de examen.
    Orele sa se tina pe culoare sau in salile de sport.
    Multe scoli au aceasta posiblitate
    Pe un culoar la o scoala doin anii 80 intra de voie 50 de elevi
    Iar intro sala de sport si mai multi, cu repsectraea distantei d 2m.
    In clase nu s-ar respecta distantarea sociala, doar daca sunt vreo 6 elevi in clasa.
    Sa spui ca le dai masti e o ineptie.
    celelalte clase li se vor incheia mediile cu ce invata on lien si cu notele anterioare datei de 11 martie.
    In septembrie se va reveni cu o reevaluare a materiei.
    Cums e spune ca va veni si valul2 MEN trebuie sa s egindeasca si la asa ceva.
    Ar fi bine sa se invete si simbata, astfel vacanta de iarna sa fie de 4 saptamini si sa fie si o zona tampon pentru o eventuala epidemie de inca 2 saptamini
  • 0 (0 voturi)    
    Cateva chestiuni... (Vineri, 24 aprilie 2020, 11:19)

    RobertRO [utilizator]

    1. Activitatea la clasa nu inseamna doar un loc in care se preda materia scolara. In clasa se creaza un mediu social de interactiune elevi-profesor si elevi-elevi, prin care elevul invata sa se integreze in comunitate. Mediu care, foarte probabil, nu se poate substitui prin cursuri online.
    2. Daca se trece la cursuri online, atunci intreaga curicula si metodologie de predare trebuie adaptata noilor conditii. Probabil chiar intregul concept de scoala trebuie reformat din radacini. Cine se ocupa de acest aspect si cand?
    3. De unde rezulta ca un profesor care isi face meseria bine la clasa are atat talentul cat si competenta de a o face la fel de bine predand online? Cine, cum si cand califica profesorii pentru predare online?
    4. Ce facem cu copiii relativ mici, de exemplu sub 12 ani, in cazul cursurilor online? Blocam pe termen nedeterminat un parinte sa ii supravegheze acasa? Ii incuiem in casa?

    Cu siguranta lista de probleme este mult mai lunga. Cele de mai sus sunt doar cateva aspecte care rezulta la o privire din avion...

    Este foarte bine ca omenirea a cheltuit sume gigantice pentru a se dotat cu tot felul de arme si de a intretine efective militare. Daca resursele respective erau macar partial folosite pentru a dezvolta capacitatile in domeniul medical si al invatamantului, COVID-19 probabil nu ar fi ajuns o drama mondiala.
    • 0 (0 voturi)    
      . (Vineri, 24 aprilie 2020, 13:31)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui RobertRO

      Cam asa e, dar astea sunt vremurile. Ne descurcam cum putem. Eficient, cit mai simplu, fara batai de cap. Nu are rost sa ne batem capul cu detalii si amanunte. Facem ce se poate, atit cit se poate. Adaptam din mers, cu cit mai putine solicitari catre elevi sau parinti. Sper sa nu fie trimisi parintii pe drumuri ca sa asigure mijloacele tehnice copiilor. Ar fi overkill.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru ce? (Vineri, 24 aprilie 2020, 11:45)

    Mistrelutz [utilizator]

    stim ca examenele nu vor cuprinde decat ce s-a invatat in semestrul 1 ,timp pentru a incheia semestrul doi oricum nu mai este..
    si atunci care e sensul unei scoli on,line obligatorii??
  • 0 (0 voturi)    
    . (Vineri, 24 aprilie 2020, 13:27)

    Mihai Panet [anonim]

    Vad asa o atitudine fata de astia mici de luare in ris, de zeflemea... Ma baieti, astia ne vor plati noua pensia. Lasati-i sa-si dea si ei cu parerea, sa se implice, sa vina cu solutii, cu ce vor ei, ca daca nu o fac, nici nu invata sa o faca si iar vom avea o generatie de "statul sa ne dea, sa ne faca, eu stau si astept".

    Hai sa recunoastem macar acum ca normalitatea nu e chiar la generatii mai vechi, care "normalitate" uite unde ne-a dus, in epidemie, cu invatamintul facut KO, cu tara in hibernare. Nu spun ca normalul e la ei, dar sa nu ridem de ei dupa ce am facut si noi greselile noastre.

    Intre rimp, invatamintul trece cu bruhaha din iEpoca hirtzogaraiei in Epoca online... Cei care lucram in invatamint stim bine ce inseamna hirtzogaraia... O fost fain, s-or taiat multi copaci, s-or facut cursuri de pregatire aiurea, s-or dat puncte misto pe ele si avem si niste dosare frumoase, sa le plimbi cu roaba... Birocratia la apogeu in perioada Covidului. Natura moarta cu hirtzoage.
  • 0 (0 voturi)    
    obligativitatea cursurilor online (Vineri, 24 aprilie 2020, 15:41)

    johnyDan [utilizator]

    în legătură cu articolul ”Elevii cer retragerea ordinului privind obligativitatea cursurilor online/ Cele două scenarii propuse de Consiliul Național al Elevilor pentru anul școlar 2019-2020” vă rog insistent să adăugați acest comentariu (eventual să le trimiteți responsabililor din minister această părere):
    1) nu este nici moral, nici legal să se atenteze la sănătatea fizică și psihică a profesorilor și elevilor și de aceea, pt desfășurarea orelor:
    a) este interzisă utilizarea de dispozitive cu un display (ecran) mai mic de 14 inch, deci exclusă utilizarea telefoanelor smart și a tabletelor (recomand pt profesori chiar mai mare, de peste 17 inch, având în vedere necesitatea afișării a 30 de ”ecrane” ale fiecărui elev din clasă suficient de vizibile pt a putea observa activitatea fiecăruia) și care să asigure cea mai mică intensitate de radiații dăunătoare vederii (de tipul low radiation) pentru utilizare îndelungată;
    b) este interzisă desfășurarea de ore pe o durată mai mare de 4 ore cumulat (cu tot cu pauze) pe zi, în cazul elevilor de liceu, iar la cei mici, mai puțin, până la maxim o oră pt clasele 1 și 0;
    2) pentru existența unei reale interactivități, fără de care orele online sunt pierdere de timp (prelegeri anoste, inerte, lipsite de feed-back și absolut ne-motivante pentru o funcționare orientată a procesului de predare-învățare) nu pot lipsi:
    a) tabletă grafică de tip touch screen de minim 12 inch, de asemenea low radiation, cuplată cu calculatorul / laptopul utilizat la ore, atât pt profesor, care astfel poate înlocui tabla clasică, cât și pt toți elevii, care astfel pot înlocui caietul de clasă, ca singură modalitate prin care profesorul poate urmări în direct ce face cu adevărat elevul în timpul orei;
    b) un soft adecvat, pt care platformele actuale nu sunt ”ofertante”, în care profesorul să îi poată vedea simultan pe toți (web-cam-ul fiecăruia și ”screen”-ul tabletei), iar elevii să vadă imaginea profesorului și a ”tablei” și ori de câte ori este o inte


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by