Rezultatele de la Evaluarea Națională pentru clasele primare arată că elevii români din mediul rural nu știu să scrie corect textul cerut. Raportul privind Evaluarea Națională de la clasa a II-a arată că aproximativ 40% dintre elevii de clasa a II-a care din mediul rural au participat anul trecut la Evaluarea Naţională nu reuşesc să scrie corect textul cerut.

Elevi la scoalaFoto: Agerpres

Elevii de la școlile din oraș știu în proporție de aproape 80% să scrie corect. La nivel național aproape 70% dintre aceştia redactează un bilet respectând convenţiile de bază, mai arată Raportul naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare.

În ceea ce priveşte scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie, situaţia este "mult mai gravă", deoarece mai puţin de 60% dintre elevi scriu corect biletul şi mai puţin de 50% scriu corect textul pe bază de întrebări.

"Pe baza informaţiilor prezentate în cadrul Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, la nivel naţional, reiese că: aproximativ 85% dintre elevii participanţi reuşesc să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluaţi pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit”, se arată în raport.

”Ținând cont de faptul că aceste activităţi au vizat o singură competenţă generală, cea de receptare a unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,32% dintre elevii participanţi la Evaluarea Naţională la clasa a II-a 2019 au formată şi dezvoltată această competenţă", se arată în document.

În privința testelor la Secțiunea Matematică, la clasa a doua, raportul arată că:

  • 75,06% dintre elevii participanți reușesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare; mai mult, în timp ce 92% dintre aceștia compară corect numerele date, 68% reușesc să efectueze adunări și scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare și/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate;

  • 90,04% dintre elevi recunosc și denumesc figurile geometrice date, prin evidențierea unor caracteristici simple, specifice formelor geometrice plane și corpurilor geometrice identificate în diferite contexte;

  • 81,25% dintre elevii evaluați știu să calculeze o perioadă de timp necesară desfășurării unei activități, prin utilizarea unor unități de măsură pentru determinarea și ordonarea duratelor unor evenimente variate

Consultă aici raportul privind EN clasa a IV-a 2019, publicat de Centrul Național de Evaluare și Examinare

Consultă aici raportul privind EN clasa a VI-a 2019 - limba română, publicat de Centrul Național de Evaluare și Examinare

Consultă aici raportul privind EN clasa a VI-a 2019 - matematică, publicat de Centrul Național de Evaluare și Examinare

Consultă aici raportul privind Principalele aspecte identificate prin analiza rezultatelor de la Evaluările Naționale 2019 (ENII, ENIV, ENVI)