Experiența unei românce la Universitatea Jönköping din Suedia: ”Cursurile îmbinau teoria cu practica. Nu exista sesiune”

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 8 ianuarie 2020, 16:41 Actualitate | Educatie


Lori Cristea
Foto: Facebook

Fără sesiune de examene, multe activități extracuriculare și mulți prieteni, așa poate fi descrisă în câteva cuvinte experiența unei studente românce în Suedia. Lori Cristea povestește într-o postare pe pagina de Facebook a Ambasadei Suediei la București cum a schimbat-o experiența avută la Universitatea Jönköping din Suedia, unde a urmat cursurile unui master de antreprenoriat strategic.


”Campusul parcă era dintr-un film american. Facultatea mea avea un bar la parter care era deschis în fiecare miercuri. Căminul nu se compara cu cele de la noi, mai mult se apropia de un hotel de 3 stele din România. Împărțeam apartamentul cu 4 fete. Aveam camera mea, două băi și o bucătărie”, povestește Lori Cristea.

Studenta își aduce aminte de profesorii ei care erau implicați și care doreau să o ajute, dar și de prietenii pe care i-a avut acolo care proveneau de peste tot din lume.

”Cursurile îmbinau teoria cu practica și presupuneau să studiezi foarte mult pe cont propriu. Munca în echipă era promovată foarte mult prin proiecte de grup. Nu exista sesiune. Semestrul era împărțit în două module și aveam doar două cursuri în paralel. Astfel, puteam să ne focusăm și să reținem mai bine informația. Aveam foarte mult de muncă pe parcursul semestrului, nu doar în pre-sesiune și în sesiune, cum este sistemul universitar din România”, mai spune Lori Cristea.

Pe lângă studiu, ea a avut timp și de multe activități extra-curiculare organizate de asociații studențești, iar aici amintește de Taco Night, Language Cafe, Food Safari, Aka Night și numeroase excursii în alte țări.

Cursurile erau foarte practice și legate de realitate. Lori Cristea spune că nu a reușit totuși să învețe suedeza.

”Pe parcursul celor doi ani de master am învățat cum se lansează o afacere, am scris în echipă o disertatie despre sharing economy, am avut o tentativă eșuată de a învăța suedeză, am activat în cadrul unei organizații studențești de consultanță, am făcut un internship într-o companie de consultanță în design, am lucrat într-un restaurant japonez, am făcut un semestru exchange în Barcelona, am vizitat Stockholm, Malmö, Göteborg, Abisko, Kiruna, Copenhaga, Varșovia, Cracovia, Wroclaw și Budapesta, am învățat ce înseamnă fika și lagom și am îndurat cu succes frigul și întunericul”, mai spune studenta.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2561 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Cursurile (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:21)

    Keloo Cooper [utilizator]

    Cu un profesor stand in picioare cu orele la tabla si scriind cu markerul si/sau creta sunt depasite. Profesorul poate face un set de cursuri preinregistrat pe care studentii sa il poata urmari online si la care sa adauge elemente noi sau sa schimbe / actualizele sectiuni. Studentii isi pot nota intrebarile (intrebarea - minutul din film) iar in sala, la curs se pot face:

    - sesiune de intrebari - raspunsuri - profesorul raspunde la intrebarile studentilor, intrand in detalii, prezentand si alte metode, pareri, etc.

    - sesiune de experienta partajata - profesorul poate accentua anumite elemente, explicand cum a invatat el insusi, cum a inteles, ce anume a invatat din experienta proprie, punand accent exact pe capacitatea LUI, pe experienta LUI, pe punctul LUI de vedere (aport propriu de cunostinte asadar)

    - daca materia si tehnica permite se poate organiza o sesiune de aplicatii, un fel de laborator sau simulare. Daca nu poate fiecare student in parte face asta, poate sa o demonstreze "live" profesorul. Chiar si in medicina exista resurse, studentii pot vedea pe ecran un anumit tip de operatie (sau incendiere, depinde de caz si tara)

    Rezultatul este ca toata lumea lucreaza. Profesorul nu mai pica din picioare de stat la tabla si toata energia investita intr-o activitate "papagal" / "piesa de teatru" poate fi canalizata pe aport de cunostinte si experienta, adica exact acolo unde un profesor se presupune ca dupa ani de lucru exceleaza. In plus, studentii invata sa invete. Isi dau seama ca nici profesorul lor nu stie tot ci din contra, invata si el zi de zi. Profesorul vede direct participarea studentilor, le raspunde la intrebari sau spune: "nu stiu dar data viitoare va aduc un raspuns" - e un lucru firesc sa nu stii. Da insa, un astfel de sistem cere foarte, foarte multa flexibilitate si da, profesorul decade din pozitia de arhanghel (ca sa nu zic Dumnezeu). Si toate acestea pot veni la pachet cu adresarea cu numele mic. Suntem o echipa cu un tel comun.
    • -1 (1 vot)    
      Nu mai manipula studentii si profesorii (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:19)

      LL [anonim] i-a raspuns lui Keloo Cooper

      Se vede ca nu ai studiat in SUA sau in Germania. Cea mai buna metoda de predare a unei discipline ramane scrisul cu creta sau markerul pe tabla. Crezi ca americanii sau nemtii nu au videoproiectioare si softuri pedagogice? Au nenumarate, insa interactiunea creta-tabla si creion-hartie este sfanta. Iata cum se preda la tabla un curs studentior in Germania https://www.youtube.com/watch?v=-IftP2KsbwY
      si iata cum se preda cu creta intr-un amfiteatru din SUA intr-o universitate cu numerosi laureati ai premiului Nobel: https://www.youtube.com/watch?v=0JUN9aDxVmI (Harvard) si https://www.youtube.com/watch?v=hbmf0bB38h0 (Stanford University)
      • +1 (1 vot)    
        Si ce interesant este (Joi, 9 ianuarie 2020, 7:40)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui LL

        Ca imi arati niste ... INREGISTRARI! (una din 2009 si cealalta din 2016)

        Ia uite cum am inceput textul: "Profesorul poate face un set de cursuri preinregistrat ..."

        Si cursurile mele preinregistrare sunt cu mine stand in picioare la tabla. Ce-i drept, la variantele mai noi am inregistrat in timp real ecranul unui iPad pe care scriu cu Apple Pencil intrucat imaginea mea impozanta la tabla cred ca nu este material didactic si deci nu prea am de ce sa apar in film...
        • 0 (0 voturi)    
          Stimate domn, (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:40)

          varavara [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          va pierdeti vremea cu astfel de informatii. Mai bine ii intrebam pe ilustrii nostrii parlamentari gen Iordache, Niculicea, Serban, etc... pentru a ne prezenta ei metoda prin care au studiat atat de inaltele facultati de drept facute la fara frecventa, pe bani, la universitati particulare gen hipermarket.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu discutam aici (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:53)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui varavara

            Despre inanimate ci despre fiinte inzestrate cu ratiune. Cat despre timp, este bine ca oamenii sa isi imagineze scoala si altfel decat asa cum au invatat ei insisi. Sa isi dea seama ca tehnologia de azi este un miracol si ca informatia poate fi predata mult mai eficient si placut decat inecat in norul de creta... De aceea nu cred ca e o pierdere de timp.
    • 0 (0 voturi)    
      nu e chiar asa (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:39)

      KayT [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

      Ce spuneti implica mai putina interactiune intre elevi si profesori. Una e sa faci o demonstratie live, la tabla, sa urmaresti activ daca studentii tin pasul cu tine, daca au intrebari, si alta e sa ii pui sa urmareasca o inregistrare acasa.

      Probabil e valabil ce spuneti dv. in anumite discipline, nu stiu. Dar eu am facut bachelor si master in Germania (iar sotul meu e profesor de matematica la o universitate nemteasca) si va garantez ca un curs clasic se tine (si) la tabla.
      • 0 (0 voturi)    
        Din contra (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:51)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui KayT

        In timpul unui curs clasic interactiunea este mai mica: de cate ori studentii il intrerup pe profesor ca sa puna intrebari? Aproape niciodata.

        Nu ai cum sa faci o demonstratie live LA TABLA de programare sa zicem a unui dispozitiv, de exemplu. O faci pe ecran. Nu ai cum prezenta la tabla, cu creta sau markerul o operatie live. Poti insa prezenta operatia live pe un ecran.

        Tocmai, cand predai la tabla, studentii mai lenti nu au capacitatea sa te urmareasca si se vor pierde pe drum. O inregistrare o poti relua, o poti da inapoi cu 5 minute, etc. De cate ori ati intrerupt un profesor si l-ati rugat: "puteti sa repetati ceea ce ati spus in ultimele 5 minute?"

        Ganditi-va un pic: teoria la matematica poate fi mult mai bine prezentata intr-un film. Ia spuneti: cum desenati un manifold? Cum desenati o sticla Klein? Cum reprezentati o matrice in 4 dimensiuni? Toate acestea pe ecran pot fi reprezentate SUPERB de exemplu in Mathematica. Sa luam matricea: a patra dimensiune este un cursor. Imaginea e o matrice 3D (un cub pe care il poti roti) si cand misti cursorul se schimba valorile din interior. Va puteti gandi la metode si mai avansate de desen (ce mi-am imaginat eu acum este dupa 10 secunde de gandire).

        La tabla se pot face aplicatii, probleme, cazuri, analize. Teoria insa (fundamentul) se poate preda offline (de pe o inregistrare).
  • +2 (6 voturi)    
    Si.... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:35)

    danmarian [utilizator]

    Asa apar alde Greta - semianalfabeta dar ... vorbitoare ! Nu mai zboara peste Atlantic - dar calatoreste cu /....catamaranul. Cu astfel de idioti si idioate - sas zis scolrarizati/ate lumea merge spre un "nou si luminos viitor" al depresiei analfabetilor. Mai terminati cu povesti tembele. Scoala a cerut - cere si va cere MUNCA si acumulare de cunostinte ce vor fi aplicate in viata ulterior scolii. Ori ce alta poveste este FALSA. Ca bine zicea latinul : Per aspera ad astra. Nu poti atinge culmi fara munca grea.
    • +2 (2 voturi)    
      Bine punctat (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:58)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

      Scoala a cerut si cere munca si viata a cerut si va cere scoala (nu ma refer la scoala ca institutie ci la actul de scolarizare in sine). Astazi, pentru a fi competitiv intr-un domeniu trebuie sa inveti constant. Chiar si un frizer bun invata noi tehnici, noi aparate, etc. Pai daca frizerul face asta, ce sa mai spunem de un inginer sau arhitect...
    • +1 (1 vot)    
      analfabet functional much? (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:43)

      KayT [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

      Unde scrie ca fata aia nu a muncit si nu a acumulat cunostinte? Unde??? Jeez...

      Sau cum ati ajuns la concluzia ca se munceste mai putin daca se imbina teoria cu practica, daca se studiaza mult pe cont propriu si se daca se incurajeaza munca in echipa, cum scrie in articol?? Nu inteleg!
    • 0 (0 voturi)    
      fara cuvinte (Joi, 9 ianuarie 2020, 9:45)

      KayT [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

      si mai primeste si plusuri de la alti idioti care ori nu au trecut pragul unei institutii de invatamant superior, ori au facut facultati private prin Romania si au trecut examenele aruncand cu euro in stanga si in dreapta...
  • -2 (4 voturi)    
    Trai, neneaca (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 18:23)

    Setalcott [utilizator]

    Foarte frumos: cursuri usoare, fara examene, distractie cat cuprinde. Lipseste doar intrebarea esentiala: cine plateste? Babacu barosan ori fraierii de suedezi?
    • +3 (3 voturi)    
      Facultatea inseamna (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 18:33)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Si relatii interumane, nu numai proiecte peste proiecte. Creezi altfel specialisti incapabili sa comunice si care dau performanta doar canmd lucreaza singuri. Cum ii pui in echipe, isi iau campii si nu fac altceva decat sa arate ca sunt mai tari ca ceilalti.

      Sistemul de invatamant romanesc, daca faci performanta in el, este un sistem dur in care inveti multe. Ia acum uita-te in campul muncii: care sunt produsele sale? In ziua de azi putini sunt (geniile) care pot lucra singuri. Pentru tot altceva iti trebuie echipe iar in echipe cel mai bine merge treaba cand se cunosc, cand sunt prieteni, cand au pasiuni comune. Domnisoara spune "am avut o tentativa esuata de a invata suedeza" - ia du-te la o universitate in Bucuresti si intreaba-i pe studenti ce esecuri au avut, la ce materii si de ce! Iti vor spune numai cate succese au ajut, semn ca nu au invatat nimic din esecuri si ca succesele ii imbata. Intreab-o pe Firea ce esecuri are ca primar, din vina ei. Iti va spune NICI UNUL. Astea sunt produsele invatamantului romanesc. Nu vorbesc de varfuri, ci de marea masa - aia tine economia pe picioare. Varfurile sunt simple exceptii statistice.
    • +2 (2 voturi)    
      Vrei sa ii pici pe jumatate din studenii de la noi (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 18:43)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Spune-le ca la examen sa isi scrie singuri subiectul astfel incat sa arate o evaluare obiectiva a cunostintelor globale si gandirea critica si ca vor primi nota atat pe intrebari cat si pe raspunsuri.

      Cum la noi sunt multi smecheri, vor crede ca e mana cereasca faptul ca se autoevalueaza si isi vor da intrebari simple, cu raspunsuri simple (sa le fie usor) asigurandu-si o nota mica. Multi altii vor vrea sa te impresioneze (pe tine cu 4 decenii de activitate pe domeniul tau) alegand chestii complexe (care in mod evident nu sunt o evaluare obiectiva) iar cand vor fi intrebati ce au invatat din experienta vor ridica din umeri, fiind bulversati de o astfel de intrebare ne-standard.

      Invatamantul romanesc te premiaza pentru ca stii sa repeti ce e in carte descurajand activitatea pe cont propriu (chiar si cand ai un esec) si EXPERIENTA / EXPERIMENTAREA. Ne laudam insa cu cei 10 olimpici produsi si care oricum ar fi invatat singuri...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by