Elevii cer retragerea ordinului privind structura anului școlar 2020-2021: ”Vrem ca școala să înceapă la 1 septembrie și să se încheie la 1 iunie”

de A.O.     HotNews.ro
Miercuri, 8 ianuarie 2020, 8:54 Actualitate | Educatie


Elevii la Ministerul Educației
Foto: Facebook
​​Consiliul Național al Elevilor solicită ministrului Educației și Cercetării retragerea proiectului de ordin privind structura anului școlar 2020-2021, potrivit căruia cursurile în noul an școlar vor începe în 14 septembrie 2020, iar vacanța de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanța intersemestrială. Elevii spun că prin acest ordin se va produce ”un real dezechilibru din punct de vedere educațional”.

”Considerăm că o astfel de măsură ar produce haos în sistemul de educație, întrucât întreaga perioada dintre cele două vacanțe (vacanța de iarnă, respectiv cea intersemestrială) va fi dedicată doar rezolvării situației școlare și nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa școlară. Faptul că proiectul de Ordin prevede cel mai scurt an școlar din istoria recentă nu este un aspect îmbucurător pentru beneficiarul primar al educației – nu structura anului școlar ar trebui să fie una mult mai aerisită pentru a permite dezvoltarea personală și profesională a elevului, ci metodele de predare-învățare-evaluare folosite și arhitectura curriculară implementată. Susținem adoptarea unei măsuri care să ducă la creșterea calității actului instructiv- educativ, in extenso, anul școlar urmând să înceapă la 1 septembrie și să se încheie în 1 iunie”, arată elevii într-un comunicat de presă.

Ei mai spun că, în urmă cu doi ani, au adoptat o hotărâre pentru ca dezideratul CNE să fie obținerea unei structuri fixe pentru desfășurarea cursurilor dintr-un an școlar: acestea ar trebui să înceapă la 1 septembrie și să se termine la 1 iunie.

Elevii argumentează de ce școala ar trebui să se termine pe 1 iunie.

”În primul rând, dorim să atragem atenția cu privire la un fenomen care a luat amploare în sistemul educațional, mai ales în ultimii ani: calendarul examenelor naționale este unul decalat, elevii sunt nevoiți să susțină aceste examene în toiul verii, în clase care nu sunt dotate cu sisteme de ventilație, randamentul fiind unul din ce în ce mai scăzut. De asemenea, orice zi petrecută la școală în luna iunie este resimțită precum o povară de către elevi, aspect care favorizează absenteismul școlar masiv, dar și incapacitatea elevilor de a se putea concentra pe studiu”, spun elevii în comunicat.

Ei arată că terminarea școlii la 1 iunie ar fi benefică și pentru elevii din învățământul profesional și tehnic, care din cauza săptămânilor de practică termină școala în luna iulie. Din cauza temperaturilor ridicate și a condițiilor improprii de desfășurare a actului educațional, elevii nu mai pot asimila informația livrată la un randament satisfăcător, mai spun elevii.

"Deși apreciem faptul că, menținând principiul transparenței decizionale, proiectul de Ordin privind structura anului școlar 2020-2021 este supus unei dezbateri publice, nu suntem de acord cu structura propusă – în primul rând, cursurile se doresc a începe prea târziu, iar, dacă dorim o abordare calitativă și incluzivă, trebuie să milităm pentru ca anul școlar să aibă o structură fixă, cursurile să înceapă anual pe 1 septembrie și să se încheie pe 1 iunie. Orice zi petrecută pe băncile școlii în luna iunie nu produce niciun fel de beneficiu pentru elevul din România, iar acest aspect se transpune în absenteismul masiv al elevilor în lunile verii. Ne dorim stabilitate și asumare politică pentru ca anul școlar să înceapă pe 1 septembrie și să se încheie pe 1 iunie și vom continua să milităm pentru concretizarea acestui demers. Îi solicităm doamnei Ministru al Educației și Cercetării să vadă beneficiile pe termen lung care vor deriva din această măsură. Vacanțele profesorilor, tichetele de vacanță ale antreprenorilor în turism pot aștepta. Educația nu mai poate aștepta", a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Structura anului școlar 2020-2021: școala începe pe 14 septembrie, vacanța intersemestrială revine (proiect)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















122538 vizualizari

  • -6 (22 voturi)    
    bravo elevi, foarte bune recomandari (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:13)

    dessik [utilizator]

    Daca nu-i duce capul pe ministri, poate cu ajutorul vostru reusim sa progresam.
    • -3 (15 voturi)    
      ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:35)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      ce se mai baga unii in seama....
      • -4 (10 voturi)    
        propuneri bune (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:38)

        Barthales [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Ministerul a avut în vedere 2 aspecte, unul care îi privește pe elevi și al doilea care nu îi privește pe elevi:
        Anul ăsta, în care semestrul 1 s-a încheiat la 20 dec. semestrele sunt foarte dezechilibrate. Sem. 1 a fost prea scurt, iar sem. 2 este mult prea lung. Cine are copii la școală, care mai și învață, înțelege perfect cât de greu a fost cu un semestru atât de scurt și ce va fi în semestrul 2, foarte lung, și care intră binișor în luna de vară. Scria cineva pe aici că și în septembrie e cald. Poate, dar una este când începi școala cu o perioadă călduroasă și alta este când o închei după un semestru și așa foarte lung.
        Pentru a rezolva această problemă ministerul avea trei soluții:
        1. Să revină la vechea structură cu vacanța intersemestrială la sfârșitul lunii ianuarie. Nu mai dezvolt dezavantajele evidente ale acestei soluții. Sunt aceleași pentru care anul acesta s-a încercat altceva față de anii trecuți.
        2. Să revină la structura cu trimestre. Dezavantajoasă atât pentru elevi (mai multe evaluări în condițiile unui curriculum exagerat de încărcat), dar mai ales pentru profesori (mai multe evaluări, mai multe medii).
        3. Soluția propusă de elevi. Aceasta rezolvă problemele elevilor, dar înseamnă o problemă pentru turismul din luna septembrie.

        Soluția aleasă de minister nu a ținut niciodată cont de nevoile elevilor, dacă acestea au intrat în conflict cu nevoile guvernanților. Ăsta este sistemul românesc de învățământ.
      • -3 (7 voturi)    
        Propunerile ministerului sunt strict politice (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:55)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        1. Femeia a executat ordinul politic, așa se întâmplă când pui ministru o persoană fără caracter, pe baza de carnet de partid
        2. Propunerile sunt foarte bune pentru sindicaliști, profesori, hotelieri dar un dezastru pentru elevi
        3. A transformat anul școlar într-o vacanță continua, să îmi spună mie cineva că in săptămânile alea dintre vacante mai învață cineva ceva
        4. Sunt unii care comentează pe aici că e prea multa școală, că copiii stau prea mult la școală, că trebuie să stea cu părinții mai mult. Acelor deștepti trebuie sa le spună cineva că in Romania zilele și orele de școală sunt cele mai putine din Europa și poate din lume. Apoi se plâng că e prea multa materie. Dar prea multa materie raportat la umărul de zile de scoala. Vacanta de vara de 3 luni doar in tari "performante" că Italia și Grecia se mai întâmplă. In rest , toți au vacanta de 1-1.5 luni.
        5. Idioții care cred că mai puțină școală e mai bine că sistemul e prost o sa constate prin clasa a 7-a sau a 8-a că progenitura nu știe nimic și o sa bage meditații non-stop ca să prindă un liceu decent.
        6. Am crezut că Pop era cel mai slab ministru dar aceasta Anisei il depășește total
        7. Sa explice cineva in ce tara se mai întâmplă să stabileste calendarul școlar în funcție de ce zice unul sau altul din turism
        8. Toate aceste lucruri nu fac decât să transfere sarcina educației către părinți și atunci întrebarea este de ce mai plătim profesori care sa muncească 6 luni pe an?
        9. Noua ne place sa copiem vacantele din Occident dar nu și munca, responsabilitatea și etica. Așa că mulți sunt fericiți că mai au o vacanta in plus să își plimbe odraslele prin Austria la ski fara sa ii intereseze viitorul copiilor.
    • -2 (12 voturi)    
      Mon Cher, esti idiot! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:02)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      Da'rau de tot!
    • 0 (10 voturi)    
      pe 1 Septembrie abia se întorc din concediu (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:02)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      românii; elevii, înainte de a spune altora ce să facă, ar trebui să demaște profesorii care trăiesc din meditații...sau, ar trebui să ceară și să obțină ”perierea” materiilor de studiu...nu mai zic de teste de aptitudini...
    • +5 (9 voturi)    
      Caragiale: "Amice, esti idiot"! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:03)

      Compendium [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      Cea mai buna structura era de 3 trimestre (I: 15 Sept-21 Dec. vacanta de iarna; II: 10 Ian.-Aprilie - vacanta de primavara; III. Aprilie - aprox. 10 Iunie (vacanta de vara).
      Argumente: perioade mai scurte de munca intensa; evaluari mai dese, cu cate 3 randuri de teze pe an; nu este normal sa lasi materia neevaluata peste o vacanta (cum este vacanta de iarna). In Sept. inca se merge la mare sau la muncile agricole (taranii - parinti, bunici - mai au nevoie de ajutorul copiilor, astfel invatandu-i cu munca agricola, fizica, serioasa); nu toti copiii ard gazul prin orase! Practica agricola era o perioada de educatie ptr munca prin munca! Acum se doreste o educatie prin lene ptr. lene, cale sigura de a ajunge la faliment personal si national. CARE SUNT ELEVII CARE DORESC SA "APROFUNDEZE" MATERIA IN VACANTA DE IARNA? Iar faceti politica bagand copiii si tineretul la bataie? Nu va este rusine?
  • +14 (34 voturi)    
    la 1 septembrie lumea e inca la mare... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:20)

    leeloo2 [utilizator]

    terminati cu tampeniile astea, 15 septembrie e data normala pentru inceperea scolii.
    • -6 (20 voturi)    
      ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:34)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      normal, e mai important să stai la soare decât educația în țara asta, se vede după calitatea cetățenilor
      • +4 (12 voturi)    
        luna August este de concediu în străinătate (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:06)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        conform raționamentului tău, care nu are reabă cu realitatea, elevii trebuie să învețe mult și prost....uite așa apar indivizi ca tine care nu știu de calitate și performanță...
        • +2 (4 voturi)    
          ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:12)

          samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui visio

          Nu e vorba să învețe mult, e vorba ca să nu ai programa încarcată, dacă aceași programă o distribui pe o perioadă mai lungă atunci elevii sunt mai puțini încărcați. E interesant cum unii părinți văd învățatul ca o corvoadă care trebuie făcută și nu ca o activitate pe care orice copil, și om în general, ar trebui să o desfășoare continuu. Dar na, la ce să te aștepți la o țară unde nu se citește nici măcar o carte de persoană pe an și unde omu cum are un pic de timp liber activitatea lui favorită e să mănânce și să bea cât mai mult fără să aibă nici cea mai mică curiozitate intelectuală asupra lumii din jur.
    • -1 (7 voturi)    
      mda (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:11)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      In Anglia si Germania incepe scoala in jur de 20 august ... aia nu se mai vaita de mare

      O fi asta si unul dintre motivele avansului fata de RO?! N-are cum....
      • +2 (4 voturi)    
        nu trebuie sa copiem toate aburelile altora... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:19)

        leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        sistemul public de invatamant e mai slab acolo, o spun cei care au fost pentru o perioada acolo.
        • -1 (3 voturi)    
          Bullsituri romanesti (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:09)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

          M-am uitat pe un manual de matematica al nepotului meu emigrat acolo. Este mult peste ce se predă la noi. Acolo școala este școală. Nu îți iei copilul de la școală că sa pleci in vacanta. La 3 absente pe an, îți iei amenda. Bai terminați cu idioțenia cum că la noi ar fi vreun domeniu mai bun că acolo. Totul pornește de la educație de care noi ne batem joc. La noi se comprima iată materia din lipsa de timp și apoi ne plângem că sunt copiii obosiți. Pai sunt că avem cu vreo luni de școală mai putin
          • 0 (2 voturi)    
            astea de le zici tu sunt... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:45)

            leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            E un sistem inflexibil, slab si elitist nu e bun si nu trebuie copiat asa ceva, lasa sa ia ei amenzi si alte abureli gen protectia copilului... un sistem calumea este cel Finlandez, ala merita copiat nu abureala englezeasca care in curant nici in UE nu va mai fi.
            • -2 (2 voturi)    
              Daca e asa de prost sistemul englezesc (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:23)

              Maspp [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

              De ce naiba sunt atatia care vor sa studieze acolo inca din liceu ? Am avut colegi de servici care au emigrat in Anglia nu pentru bani ci pentru educatia copiilor , ca sa le ofere o educatie mai buna. Deci hai sa lasam povestile si sa vedem cauzele pentru care generam semi-analfabeti in proportie de 90% dupa 8-12 clase. Eu spun ca unul din motive este faptul ca avem cel mai scurt an scolar din lume, alt motiv e faptul ca copiii stau prea putin la scoala. In mod normal dupa orele de scoala , copiii trebuie sa-si faca temele. Cine sta cu ei , cati parinti se preocupa de asta ? Daca ai noroc de parinti care au un grad de educatie si responsabilitate ridicat, atunci se ocupa ei. Dar astia sunt 10% din total. Du-te la tara, du-te in mediile sociale defavorizate sa vezi cati parinti stau cu copiii sa-si faca temele si o sa fii socat. Copiii aia sunt pierduti. Solutia e sa ai afterschool public unde copiii sa-si faca temele ajutati de un profesor. Asta ar ridica nivelul general al copiilor in mod fantastic. Dar noi suntem prea prosti, prea ignoranti, prea idioti sa intelegem asta si producem mana de lucru necalificata pentru strainatate. Nu trebuie sa iei un model anume, trebuie sa intelegi cauzele pentru care ai o problema asa mare cu calitatea actului educational. In fiecare scoala publica trebuie sa existe afterschool si obligatoriu copiii trebuie sa stea 2-3 ore dupa scoala sa-si faca temele cu un profesor. Ideal ar fi sa le dai si o masa calda si pauza de 1 ora inainte sa inceapa sa-si faca temele. Dar va trece multa apa pe Dambovita pana sa intelegem ca educatia e esenta tuturor lucrurilor, ca nu putem avea o economie performanta fara oameni educati la un nivel cel putin decent in proportie de 90%.
            • 0 (0 voturi)    
              vai de capu' lor... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:54)

              muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

              Florin Cîțu: Celor născuţi în anii '70 nu va mai avea cine să le plătească pensiile. Fără o reformă clară nu vor mai fi bani
    • -3 (3 voturi)    
      de ce n-ar putea fi la mare le 1 iunie? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:24)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      ce argument e asta? Si pare si argumentul preferat a multimii de aici.
      • +5 (5 voturi)    
        ca sa nu tremuri de frig pe plaja (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:48)

        leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui dessik

        Ce intrebare mai e si asta... e abia inceputul sezonului, vezi si tu ultimii 2 ani cum a fost la inceput de iunie.
  • +22 (30 voturi)    
    nu sunt de acord (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:24)

    marcone [utilizator]

    Nu stiu cine sunt "elevii" astia care vor asta. Am doi copii si vrem ca scoala sa inceapa la 15 septembrie si sa se termine la 15 iunie. Oricand s-ar da vacantele in ultimele 2 sapamani nu se mai face scoala indiferent ca e 1 iunie sau 15 iunie. Caldura nu e mai mare in iunie la inceput decat in septembrie la inceput. In anul 2019 in data de 5 iunie erau 24 grade iar in 5 septembrie 32 grade.
  • +21 (29 voturi)    
    vrejeala! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:31)

    Bolovanul [utilizator]

    nu cred ca sunt elevi aia care au gandit asa ceva! de fapt nu sunt elevi ci diferite mamci hiperprotective care se baga in seama!
    • +7 (15 voturi)    
      E o firma de avocatura care "ajuta" "elevii" (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:06)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      Ca sa se regizeze un simulacru de "dialog social" cu MEN.
  • 0 (12 voturi)    
    părere (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:32)

    Arl [utilizator]

    Vai, de aceea randamentul e slab la examene, elevii nu au aer condiționat cu aromă de liliac între orele 9-12, două sau trei zile la începutul verii....
  • +2 (14 voturi)    
    ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:50)

    Geo6101 [utilizator]

    "...orice zi petrecută la școală în luna iunie este resimțită precum o povară de către elevi, aspect care favorizează absenteismul școlar masiv, dar și incapacitatea elevilor de a se putea concentra pe studiu" - asa este scris in text!
    Ma intreb insa ce va impiedica mutarea acestui absenteism si a lipsei de concentrare din iunie in luna mai cand sunt si vreo cateva zile libere legale...
  • +22 (26 voturi)    
    Manipulare (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:00)

    Ionel45 [anonim]

    Exista probabilitatea ca acest consiliu al elevilor sa fie manipulat de cineva. Intrebati voi, orice copil cand vrea sa inceapa scoala. Nu stiu daca gasiti unul care sa vrea sa inceapa cursurile la 1 septembrie.
    Sa nu uitam ca multi merg in concediu in intervalul 1-15 septembrie deoarece atunci este mai ieftin, scad tarifele in turism si acei oameni doar atunci isi pot permite financiar sa mearga in concediu.
    Nu mi se pare NORMAL si CORECT ca un consiliu din cativa membrii sa DECIDA soarta a catorva sute de mii de elevi.
    Daca tot avem neclaritati, Ministerul Educatiei sa faca un sondaj de opinie printre copiii dint toate regiunile tarii, atat in mediul rural cat si in cel urban si sa traga concluziile
    Referitor la vacante, nu vacantele sunt multe, programa scolara este prea stufoasa. Aproape 50 la suta din ceea ce se preda nu foloseste la nimic. Practic copiii nu sunt pregatiti pentru viata.
    P.S. Nu sunt nici profesor, nu lucrez si nu am nicio treaba cu turismul.
    • +7 (11 voturi)    
      Ar trebui actionati in instanta. Cine-i mina pe id (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:19)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Ionel45

      Care e insemnatatea acestor auto-intitulati "reprezentanti ai elevilor"?

      Nu ar trebui sa-i bage nimeni in seama.
      Nu pot ei decide sa ne ruineze concediile de vara, asa cum au facut-o si anul trecut..
    • +6 (10 voturi)    
      Haidem sa discutam direct cu "elevii" (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:33)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Ionel45

      Propun sa organizam o intilnire deschisa, poate chiar linga MEN, cu acesti elevi, sa-i cunoastem mai bine.

      Poate aflam si care e miza celor care i-au scos in fata. Poate or fi bursele, poate or fi salariile, poate vor atentie, poate vor doar sa-si bata joc de vacantele si concediile romanilor, poate asa se formeaza si testeaza viitorii lideri-mercenari.
      • -2 (4 voturi)    
        Clar vacanta ta e mult mai importanta (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:13)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        decât educația . Și în clasa a 8-a te plângi că nu a învățat nimic, că nu știe să rezolve o ecuație de gradul 1. N-aveti minte, n-aveti educație, nu știți ce înseamnă scoala in UK, Germania. Dar apoi copiii voștri o sa o ia la pas către țările astea căci acolo se creează locuri de munca pe baza cunoștințelor dobândite în școală.
    • -2 (4 voturi)    
      (*_*) (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:14)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui Ionel45

      "Intrebati voi, orice copil cand vrea sa inceapa scoala." asta e ca și cum ai întreba orice copil daca vrea dulciuri sau să ia medicamente când este bolnav.
      • +2 (2 voturi)    
        Tu realizezi ca vorbim de un Consiliu al ELEVILOR? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:48)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        Pai intreaga stire e scrisa pentru a arata ce isi doresc, chipurile, elevii ("reprezentati" de acest asa-zis "consiliu" al lor) in legatura cu vacantele. Acum, tu zici ca daca opinia reala a elevilor e diferita de ce spune "consiliul" nu mai e valabila? Iar daca opinia elevilor e cea data de consiliu redevine brusc valabila? ;)
  • -1 (9 voturi)    
    Am o altă idee (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:06)

    Tescovin [utilizator]

    Înțeleg că nu prea aveți chef de școală. Dar decât să contestați un ordin al ministerului, de ce nu protestați contra schimbărilor climatice ? Modelul pare de succes, după cât se vede la colega voastră din Suedia, Greta. Să-l văd eu pe profu' care îndrăznește să vă pună absență... În plus, de ce e prea cald în iunie și nu se poate învăța ? Din cauza încălzirii globale ! Voila !
  • +10 (18 voturi)    
    Elevii nu cer asa ceva (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:20)

    Sentry56 [utilizator]

    Sa tinem cont ca ministrul educatiei nu impune structura anului scolar, ci vine cu un proiect pentru dezbatere publica. Asadar, corect ar fi ca cei din consiliul elevilor sa vina cu propuneri si nu cu critici si cu impuneri.
    Pe de alta parte, o astfel de pozitie nu este al tuturor elevilor cata vreme NICI UN elev nu a fost consultat in aceasta chestiune. Este mai degraba doar opinia unui grup foarte restrans de persoane, ceea ce ne face sa ne intrebam daca nu cumva este un interes din afara sistemului de invatamant... cum ar fi turismul, de pilda. Sau un joc cu implicatii de ordin pplitic. N-ar fi prima data cand, in numele unor scopuri nobile, entitati din Romania, vorbind in numele tuturor, fac jocul altora.
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:25)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Sentry56

      turismul e ultimul care ar fi de acord cu inceperea scolii la 1 sept.
      • +2 (4 voturi)    
        nu as fi asa de sigur (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:38)

        marcone [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Si daca vor cei din turism ca toti sa se imbulzeasca la mare in iulie si august cand tarifele sunt maxime si serviciile sunt cel mai proaste? Pentru ei atunci e cel mai profitabil nu in septembrie.
        Cine vrea sa-si duca la mare copilul va trebui sa o faca in iulie sau august pt ca in iunie inca nu e destul de calda apa.
  • +3 (13 voturi)    
    ONG șoroșist (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:20)

    Un cititor [utilizator]

    Așa-zisul Consiliu Național al elevilor nu reprezintă pe nimeni: nu e nici al elevilor, nici național. Nu e de mirare că HN le oferă spațiu editorial pentru propagarea ideologiei anarhiste
    • +1 (7 voturi)    
      Oricum ar apare la TV pe un ton optimist (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:42)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      A fost o mare dezamagire ca toamna trecuta TVR si RRA au prezentat stirile despre acesti "elevi" care au scurtat vacanta de vara cu un ton extrem de aprobator, ca pe o victorie.

      Asa, pe HN, avem posibilitatea de a comenta. Deci foarte bine ca prezinta subiectul.
  • +3 (7 voturi)    
    elevi (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:25)

    chiuariu [utilizator]

    interesati de aprofundarea materiei scolare. am trait sa o vad si pe asta.
  • +6 (8 voturi)    
    Pare un grup de presiune al unei foste celebritati (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:27)

    D-or [utilizator]

    Care boicoteaza luarea unor decizii corecte ce ar aduce puncte electorale guvernului (indiferent de culoare) care le-ar adopta.

    Si toamna trecuta, guvernul momentului a incercat sa ia o masura de bun-simt in ceea ce priveste inceperea scolii la 15 septembrie, dar s-a impiedicat de aceeasi buturuga pusa in cale.
  • -2 (14 voturi)    
    Nu am inteles niciodata calendarul asta tampit. (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:48)

    The Special One [utilizator]

    Ce faci ca parinte cu un copil de clasa primara 3 luni de zile? Eu imi aduc aminte ca uram vacanta la "tara la bunici".

    In Elvetia vacanta de vara Montag, 13. Juli bis Freitag, 14. August. 1 Luna !!!!

    Apoi exact aceeasi copii se plang de programa incarcata si nr de ore petrecute la scoala. Pai scuza-ma daca stai 3 luni in vara acasa, normal ca restul lunilor is incarcate.

    Eu inteleg factorul de clima, dar cred ca e mult mai bine pt educatie sa climatizezi scolile decat vacanta de 3 luni. Una are costurile materiale acuma, alta costuri multi mai mari pe termen lung ( educatie deficitara)
    • +6 (6 voturi)    
      Pune-l sa citeasca. Atunci se face cultura individ (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:37)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

      in vacantele de vara.

      Formarea individualizata se face in vacante (cu citit, prieteni, suete, vizite la rude), nu in timpul scolii.
    • +6 (6 voturi)    
      In vacanta de vara nu citesti, nu faci excursii? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:14)

      Compendium [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

      Poate tu stateai la bunici si degeaba! Daca iti ocupi inteligent timpul in vacanta de vara (chiar si de 3 luni), o sa ti se para scurta: mai citesti, mai scrii, mai ajuti in gradina, livada, mai dai de mancare la pasari, mai faci drumetii, te mai joci, te plimbi cu bicicleta, fotografiezi, filmezi... In plus, iti exersezi autoadministrarea (self-management). He, heeeee! Ce vacante frumoase aveam! Pacat ca astazi copiii stau doar cu ochii in telefoane si tablete, in loc sa mai deschida o carte sau sa se bucure de viata si de natura... Cresteti-i in sera, nu va mai incurcati cu libertatea! Conectatii la tuburi si la internet si gata, aveti generatia ideala de manipulabili, manipulati si robotizati! Si le veti spune: Bravo, Patratel!
    • +3 (3 voturi)    
      gandeste (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:44)

      ttattaie [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

      Daca mergi intr-o tabara si un cantonament in cursul verii inveti mult mai multe decat daca ai merge la scoala. Hai sa nu inchidem copiii in scoli. Sa ii lasam sa zburde si sa cunoasca lumea..
      Sa renuntam la materii inutile gen tehnologie, educatie sociala.
  • +7 (11 voturi)    
    parere (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:06)

    ttattaie [utilizator]

    Cred ca nu reprezinta punctul de vedere al elevilor. Traditional anul scolar tine din 15 septembrie pana in jur de 15 iunie. De cele mai multe ori este foarte cald la inceputul lui septembrie si nu la inceputul lui iunie. Iar vacanta intersemestriala de la inceputul lui februarie este foarte buna pentru cei care practica sporturi de iarna. Nu saptamana aceasta incurca actul de invatamant ci programa extrem de incarcata si de multe ori inutila.
    • -4 (10 voturi)    
      programa (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:17)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui ttattaie

      Este incarcata pentru ca timpul de invatare este prea mic !!!! Nu gasesti nicaieri in Europa vacanta de vara de 3 luni
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:49)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        Ba da. In Grecia si Italia sigur.
  • -4 (14 voturi)    
    cum fuge romanul de scoala (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:16)

    noi2013 [utilizator]

    In toata Europa si lumea civilizata, vacanta de vara este de o luna, maxim o luna jumatate. O vacanta de trei luni nu ajuta pe nimeni, nici elevii, nici parintii.

    In acelasi timp, toti se plang ca e programa incarcata... Normal, daca vrei 7-8 luni de scoala.

    O parte din vacanta de vara poate fi dusa in timpul anului, in vacante scurte in care si elevii si profesorii sa faca cate o pauza.

    Asta ar ajuta pe toata lumea, inclusiv turismul car esomeaza in afara catorva saptamani de varf.

    dar de ce sa inveti ceva de la unii care au facut un sistem functional de zeci de ani cand te poti juca cu invatamantul in fiecare an....

    Nici o sansa nu mai avem!
    • 0 (6 voturi)    
      Ce profesie ai? Dar ce ocupatie? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:20)

      Compendium [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Dupa cum gandesti, cel mai bine ar fi sa faca vacanta cea mare iarna! Asa, s-ar transfera costurile institutionale pe costurile personale, familiale! Dar tot asa, copiii ar fi tinuti in casa, s-ar usca precum plantele, fara aer si soare! Hai sa vedem o statistica: cati profesionisti de inalta calificare (nu necalificati) au plecat in cei 30 de ani de "libertate"? Pun pariu ca mai multi au plecat din generatiile scolite pe vremea cu 3 trimestre, decat dintre cei scoliti cu 2 semestre! De ce? Datorita eficientei educationale, nu a cutiei craniene marite cu - chipurile - "multa" stiinta de carte... (?!).
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:50)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Cauta pe net, in Grecia si Italia vacanta e la fel ca la noi. In Italia e decalat pe regiuni, in cele din sud e chiar usor mai mare decat la noi.
  • +9 (9 voturi)    
    Ce-i ăla ”Consiliul National al Elevilor”? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:23)

    Geo22 [utilizator]

    Elevii nu vor tâmpeniile pe care le debitează acești oameni, care nu știu pe cine reprezintă, în niciun caz pe elevi. N-au nici o treabă elevii cu ce spun ăștia.
    Structura anului școlar pentru elevii din România era foarte bună cea care era încă înainte de 1989.
    Adică anul școlar trebuie să înceapă la 15 septembrie și să se încheie în jurul datei de 15 iunie. Nu astea sunt problemele învățământului românesc ci cu totul altele!
  • -8 (10 voturi)    
    consiliul elevilor (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:08)

    obelisc [utilizator]

    Sunt de acord in totalitate cu opinia Consiliului Elevilor. Sunt parinte, am copii la gimnaziu si la liceu. A fost foarte bine ca s-a terminat semestrul inainte de Craciun, s-au relaxat si copiii in vacanta si noi parintii. In alti ani, mai aveau de invatat in vacanta pentru ca se mai dadeau teste/teze in ianuarie, numai vacanta nu era. Oricum in cele trei saptamani de scoala din ianuarie, doar se mai dau teste finale, se incheie medii, nu se mai preda mare lucru, multi copii lipsesc... e o perioada complet ineficienta pentru procesul de invatamant. Daca veti intreba profesorii/invatatorii va vor spune acelasi lucru. Pentru echilibrarea semestrelor, sunt de acord sa inceapa la 1 sept, iar sem. II sa inceapa in ianuarie (fara vacanta inutila din feb) cu o vacanta de primavara de doua sapt in aprilie (independent de Paste) si cu terminare la 1 iunie. Oricum in iunie sunt mai multe zile libere, mare scoala nu se mai face. Intr-adevar este foarte cald in iunie pentru examene. Copilul meu a dat examen de capacitate pe o caldura ingrozitoare, in clase era sauna, curgea transpiratia pe copii, o atmosfera cat se poate de "buna si stimulativa" de examen. Neaparat trebuie "subtiate" programele scolare, este foarte multa materie la toate disciplinele asa ca si daca ar sta toata vara la scoala tot nu ar putea sa parcurga eficient toata materia. Nu mai dati exemplul altor tari. Acolo materia este mult mai putina, nivelul de complexitate mult mai scazut. De ce nu spuneti ca cei mai multi copii care pleaca din Romania merg in orice alta tara, cel putin intr-o clasa superioara? De exemplu, matematica de clasa a VII-a din Ro se face in alte tari la liceu. Si exemplele pot continua. E adevarat ca au vacanta de vara mai scurta, dar in alte tari sunt vacante in timpul anului mai multe. De ex. in Franta dupa fiecare doua luni de scoala urmeaza o vacanta, iar pentru protejarea turismului, doar vacanta de vara este la fel pentru toate scolile, celelalte vacante sunt in perioade diferite.
  • +3 (11 voturi)    
    continuare (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:14)

    obelisc [utilizator]

    Daca nu se reuseste echilibrarea semestrelor, sa se intoarca la trei trimestre. Mi se pare mai avantajos pentru copii, chiar daca au teze mai multe, cantitatea de materie ce trebuie invatata pentru fiecare teza este mai mica.
    Oricum, mi se pare o prostie sa fractureze sem II cu vacante de cate o saptamana. Intrebati orice profesor si o sa va spuna ca dupa fiecare vacanta copiilor le trebuie macar o saptamana sa intre in ritm. Iar o vacanta de o saptamana nu-i odihneste pe copii, doar ii bulverseaza. Nu mai vorbim de temele de vacanta. Practic, un copil trebuie sa lucreze in fiecare zi cate ceva, numai vacanta nu este.
    • +2 (8 voturi)    
      Un comentariu pertinent (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:16)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui obelisc

      In masa de ignoranți . Doamne, unde atiai văzut mai 2 săptămâni de școală , apoi vacanta, apoi 2 sapt de școală , apoi vacanta. Nu vedeți că propunerea ministerului e strict politica? Auzi la ea cică diaspora să poată sărbători pastele. Toți o dau cu diaspora in orice context de parca asta ar cauționa prostia.
    • 0 (4 voturi)    
      Deci: ori isi pierd ritmul ori lucreaza in vacanta (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:38)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui obelisc

      Te contrazici in acelasi paragraf. Ori saptamana aceea de vacanta ii deconecteaza complet pe copii in asa fel incat, dupa spusele tale, profesorilor le e greu sa ii repuna in ritm, ori elevii lucreaza zilnic deci vacanta nu ii deconecteaza de la nimic...

      Oricum, o saptamana de vacanta nu iti rupe ritmul, pentru ca e prea scurta ca sa te faca sa uiti ce ai invatat. Din contra, le da copiilor seriosi posibilitatea sa aprofundeze si sa fixeze prin teme, lectura, introspectie, conceptele invatate pana atunci. Oricine are copii la scoala stie clar lucrul asta. Oamenii nu sunt aparate pe care in vacanta le inchizi complet si ruginesc.
  • +4 (4 voturi)    
    Profitati de ocazie! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 18:06)

    Mihail. [utilizator]

    Cereti gratuitate la tigari si etnobotanice.
  • +2 (2 voturi)    
    pensii ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:53)

    muscha mbanana [utilizator]

    Florin Cîțu: Celor născuţi în anii '70 nu va mai avea cine să le plătească pensiile. Fără o reformă clară nu vor mai fi bani
  • +5 (5 voturi)    
    Consiliul National al Elevilor si PSD (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:29)

    andipetre [utilizator]

    Toate atacurile de acum impotriva guvernului actual sunt de fapt atacuri politice anti-PNL, venite de la cei care au pierdut alegerile.

    Se poate observa ca acest Consiliu national al elevilor e o structura sustinuta puternic, prin masuri publice vizibile, de ministerul ultimilor ani (cine guverna atunci, oare?), care a cooperat public cu acesta.

    Exemplu: Andronescu, groparul pesedist al educatiei romanesti, le-ar fi dat anul trecut o bomboana prin scurtarea primului semestru, pentru a face un prim pas spre implementarea structurii dorite, din motive obscure, de acest "consiliu". Ideea se pare ca era simpla: scurtarea semestrului, mentinand concentratia de materie si evaluari, va genera presiune si dificultati elevilor si reactii negative din partea parintilor (ceea ce s-a si intamplat, natural). In pasul urmator, "rezolvarea" ar fi venit logic si magic prin inceperea anului in 1 septembrie, ca un act de bunavointa din partea ministerului. E o tehnica de manipulare clasica, de manual. Mai mult, se spune ca directivele neoficiale din inspectorate si directorate ii fortau pe profesori sa aglomereze evaluarile din primul semestru (sa fie la fel de multe ca si cum semestrul ar fi fost mai lung) pentru ca presiunea pe elevi sa fie si mai mare, ca nemultumirea sa creasca. Din nou, manipulare elementara, de cea mai joasa speta.

    Altii au remarcat aici ca acest consiliul nu reprezinta elevii. Ca nu exista niciun mecanism de vot al elevilor in teritoriu, nu exista reprezentare in clase, e doar un organism de carton, pus acolo pentru a servi niste interese politice obscure ale unui sistem de educatie abuziv, sistem generat si sustinut, de persoane protejate de partidul care a guvernat majoritar de decenii.

    Aveti deci grija pe cine laudati.
  • 0 (0 voturi)    
    Jurnalism nu gluma (Vineri, 10 ianuarie 2020, 19:40)

    pseudo_nim [utilizator]

    Corect, titlul ar fi trebuit sa fie: Consiliul Național al Elevilor cere retragerea ordinului privind structura anului școlar 2020-2021...........

    Ce asta ???
    Manipulare? Goana dupa senzational? Sau autorul nu realizeaza ipactul titlului?

    De ce se presupune ca acest consilu este reprezentativ?
    Uite asa ajungem cu decizii convenabile unor minoritati (nu ma refer la entnii) doar pentru ca sunt active si vocale.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by