Ce spune Ministerul Educației despre Rezultatele PISA 2018: ce a influențat cele mai slabe rezultate

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 3 decembrie 2019, 12:36 Actualitate | Educatie


Ministerul Educatiei
Foto: edu.ro
Ministerul Educației și Cercetării arată într-un comunicat de presă ce a influențat rezulatele slabe de la testarea PISA 2018, fără să califice în vreun fel rezultatele din raportul OECD. Mediul din care provin este unul dintre factorii principali care influențeză pentru care elevii au obținut rezultate slabe. ”Elevii din familii cu statut socioeconomic bun au obținut, la citire/lectură, cu 109 puncte mai mult decât cei din familii cu statut socioeconomic scăzut”, potrivit comunicatului. MEC mai arată că, potrivit datelor, există o corelație slabă între rezultatele elevilor și nivelul de studii al profesorilor. Atitudinea profesorilor față de predare, entuziasmul manifestat în activitatea didactică influențează însă rezultatele elevilor.

Ce arată MEC în comunicat despre factorii care influențează performanțele elevilor:
  • În general, factorul socioeconomic influențează performanțele elevilor de pretutindeni. În România, elevii din familii cu statut socioeconomic bun au obținut, la citire/lectură, cu 109 puncte mai mult decât cei din familii cu statut socioeconomic scăzut, diferența fiind mult mai mare decât cea înregistrată la testarea din 2009 (86 de puncte). Statutul socioeconomic a fost strâns corelat și cu performanțele la matematică și științe.

  • Elevii români din medii dezavantajate au aspirații școlare mai reduse, chiar și cei care înregistrează rezultate foarte bune: 1 din 4 elevi cu rezultate foarte bune, provenind din medii dezavantajate se gândește că nu va absolvi învățământul terțiar, comparativ cu 1 din 30 de elevi cu rezultate foarte bune, din medii socioeconomice avantajate.

  • Datele de cercetare arată disparități semnificative ale rezultatelor între școli. Cu alte cuvinte, există tendința de grupare pe școli a elevilor cu rezultate bune. De asemenea, un elev dintr-o familie cu statut socioeconomic dezavantajat are doar 13% șanse să fie înscris într-o școală plasată între primele 25% după performanță (media OECD fiind de 17%).

  • În România, 49,4% dintre profesorii care predau la școlile participante la evaluarea PISA au urmat cursuri de master, acest procent fiind mai mare decât media țărilor participante la testare, respectiv 43,9%. Cu toate acestea, datele arată o corelație slabă între rezultatele elevilor și nivelul de studii al profesorilor. Atitudinea profesorilor față de predare, entuziasmul manifestat în activitatea didactică influențează însă rezultatele elevilor. În majoritatea țărilor, inclusiv în România, elevii care au apreciat că profesorul lor predă cu interes și cu pasiune au obținut rezultate mai bune.

  • În toate țările și economiile participante la PISA 2018, fetele au rezultate mai bune la citire/lectură decât băieții. În ceea ce privește matematica și științele, rezultatele elevilor români arată performanțe asemănătoare între fete și băieți. Elevii români apreciază că efortul depus pentru rezolvarea sarcinilor de lucru a fost, în medie de 7,9 pe o scală de la 1 la 10, unde 10 semnifica efortul maxim Efortul depus este apropiat de media OECD, însă mai mic decât cel pe care elevii noștri l-ar fi depus dacă era vorba despre o evaluare cu miză personală (examen, evaluare notată).


Consultă aici comunicatul MEC despre Rezultatele elevilor din România la evaluarea internațională PISA 2018








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















727 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ce sa spuna si MEC-ul (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:05)

    AdrianAdr [utilizator]

    Eu zic sa vedem ce nu spune MEC:
    - ca statistic aproape 45% din elevi ies analfabeți functionali din scoala romaneasca.
    - ca profesorii nu sunt interesati daca elevul intelege sau nu
    - ca daca ai bani (de meditatii) iti permiti sa nu iasa cu aceleași cunoștințe cu care a intrat.
    - ca sistemul de învățământ este jos de tot comparativ cu media din zona
    - ca nu sunt alocați bani suficeinti

    Nu am văzut nici un comunicat din partea MEC ca in urma acestui studiu s-a demarat o acțiune de a identifica cum s-a ajuns la disfuncționalitatea asta și sa găsească soluții de remediere. Nici-un guvern nu își asuma responsabilitatea educației. Se așteaptă ca alții sa facă și sa dreagă, sa le cada din cer cred. Il luam in brate pe "las' ca merge si asa".


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by