Aproape toți profesorii care predau în Capitală (99%) sunt calificați, rezultatele la examenele naționale sunt bune, iar toate școlile sunt păzite, acestea sunt câteva dintre lucrurile pozitive prezentate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Însă, a crescut violența în școli cu 14%, iar relațiile dintre profesori și elevi sunt mai tensionate ca oricând. Inspectoratul spune că nu știe dacă și în câte școli din București elevii consumă droguri, însă a crescut numărul programelor de prevenție.

Rezultatele elevilor la exameneFoto: Agerpres

Raportul privind starea educației din București arată că doar 1% dintre cadrele didactice existente în sistemul de învăţământ în Bucureşti sunt necalificați, în curs de calificare sau au alte studii superioare decât cele cerute specifice postului.

"Din punct de vedere al asigurării cu resursă umană, Bucureşti este într-o situaţie fericită. Noi avem acoperite toate posturile în procent de 100% chiar de la începutul anului şcolar. Acoperirea cu personal didactic calificat este de 99%. 1% dintre cadrele didactice existente în sistem la acest moment sunt fie necalificate, fie în curs de calificare, fie cu alte studii învăţământ superior decât cele cerute de specificul postului", a spus Ioana Neacșu, inspectorul general.

În privința violenței în școli, inspectorul general spune că fenomenul de violenţă fizică şi verbală în şcolile bucureştene şi în alte zone este în creştere. Cazurile de violență au crescut cu 14% față de perioada precedentă.

”În anul școlar precedent am asistat la o înăsprire a relațiilor dintre părinți și profesori, există o stare de tensiune care se manifestă în principal în raporturile dintre personalul didactic și părinți. Ar fi de dorit ca în școli să existe o cultură a dialogului echilibrat și corect de ambele părți”, a spus Ioana Neacșu.

"Noi avem un sistem de monitorizare şi înregistrare a tuturor acestor evenimente la nivelul unităţii de învăţământ şi, într-adevăr, raportat la numărul de fapte în anul şcolar precedent, ne-am confruntat cu o creştere a acestui fenomen. Noi nu înregistrăm şi nu vorbim doar despre violenţă fizică, vorbim acum şi de violenţe emoţionale, agresiuni emoţionale la care pot fi supuşi elevii, fie de către alţi colegi, uneori, din nefericire, de către cadrele didactice de la clasă, fapt pentru care prevenirea bullingului în mediul şcolar este o prioritate pentru instituţia noastră", a arătat Neacşu.

Raportul arată că abandonul şcolar la nivelul Capitalei este de 5%.

"O altă prioritate a instituţiei noastre este reprezentată de programele şi măsurile pe care trebuie să le adoptăm în vederea reducerii absenteismului şi a ratei abandonului şcolar. Deşi la nivelul Capitalei aceasta este cea mai mică din ţară, fiind situată la 5%, credem că este important să oferim servicii educaţionale de calitate pentru toţi elevii, nu doar pentru o parte dintre ei. Ne preocupă problematica modului în care vom gestiona integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în învăţământul de masă", a mai declarat inspectorul.

În privința consumului de droguri printre elevii din București, ISMB nu știe care este situația.

”Noi nu avem oficial astfel de informații. Nicio structură nu ne-a trimis în ultimii doi ani informări pe acestă speță. Eu nu cred faptul că se consumă droguri în școală. Că elevi ai liceelor bucureștene consumă droguri cu siguranță este un fapt real, dar asta nu înseamnă că drogurile se consumă în școală. Nu am avut niciun caz care să ne fi fost raportat de conducerea vreunei unități de învățământ în sensul că s-au produs evenimente legate de consumul de droguri în școală. Ce se întâmplă în afara școlii și în viața particulară a elevilor asta nu poate fi controlată”, a mai spus Neacșu.

Consultă aici raportul privind starea învățământului din București.